|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
bij alkmaar begint de victorie |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Heerlijk, gefeliciteerd mannen .... Berghuis was smullen ! |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Hoppppaaaaaa. Gefeliciteerd mannen! Ijzersterk Feyenoord gezien. Ook positioneel.. heerlijk! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote: Die was 70 minuten heel goed. Daarna alvast met vakantie ;) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
En nu op naar een verjaardag. Tjoo oooo.. Hup Heerenveen |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Het was hem gegund :) |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
quote: Ja, Heerenveen. Het kan nog een heel mooi weekend worden. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Ja eens hoor. Maar heb toch altijd het idee die ie niet fit genoeg is voor 90 min volle bak. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Heerlijke overwinning, eindelijk ook weer goed voetbal.
Genoten van Berghuis, Larsson en El Ahmadi. Amrabat ook sterk, net als de rest achterin.
Wat een voetballend vermogen met de 3 voorin.
Toornstra de minste. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Eens, althans in balbezit. Maar Toornstra was dan weer uitstekend in het druk zetten. Veel vuile meters en volgens mij nauwelijks een bal verspeeld. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Er zit ook nog aardig wat rek in dit elftal, vooral als ze op elkaar ingespeeld raken... |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tegen europese top kun je zo niet spelen |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Nee maar met 4-4-2 wel |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 01 oktober 2017 - 14:56 schreef Alexmem het volgende:Eens, althans in balbezit. Maar Toornstra was dan weer uitstekend in het druk zetten. Veel vuile meters en volgens mij nauwelijks een bal verspeeld. Dat wel inderdaad. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zo goed was het nu ook weer niet......... |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op zondag 01 oktober 2017 - 14:32 schreef MMM het volgende:Heerlijke overwinning, eindelijk ook weer goed voetbal. Genoten van Berghuis, Larsson en El Ahmadi. Amrabat ook sterk, net als de rest achterin. Wat een voetballend vermogen met de 3 voorin. Toornstra de minste. ben ik niet mee eens, je moet niet alleen naar het voetballend vermogen kijken maar ook naar zijn werklust en dat was vandaag super van hem, daar heb ik op gelet |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Verdiende 0-4 zege we staan 2e dus we rijden met een goed gevoel terug naar DK |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Zat ietwat mee (afkeuren goal AZ), maar daarna langzamerhand AZ gesloopt. Aloude power is terug. Maakt verlies tegen NAC nog meer doodzonde. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Donkey Kong country |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zo ff studio sport kijken, via de radio luisteren is zwaar kut.. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Dat heb ik ook ervaren ja, dikke vertraging erin ivm traag internet verkeer. Ach.. 3 punten al helemaal prima. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik zie de samenvatting maar daar word ik weinig euforisch van |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het was ook meer de opluchting. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het kwartje viel goed, dat was hoognodig , en eerlijk is eerlijk ze vochten als leeuwen en dwongen het zelf af. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FEYENOORD HERPAKT ZICH IN ALKMAAR
Feyenoord heeft op bezoek bij AZ een belangrijke zege geboekt. Na twee opeenvolgende nederlagen in de Eredivisie herpakte de ploeg zich door met 0-4 te winnen in Alkmaar. Steven Berghuis was met twee goals en een assist de uitblinker bij het oppermachtige Feyenoord, dat bij rust al met 0-3 leidde. Ook Sam Larsson en Tonny Vilhena pikten een doelpunt mee.
Na vier nederlagen in de laatste vijf duels (inclusief Champions League) stond er enige druk op Feyenoord, maar daar was in Alkmaar weinig van te merken. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst begon geconcentreerd aan het duel en toonde zich in het AFAS Stadion uiterst effectief. De eerste de beste mogelijkheid na elf minuten was namelijk direct raak. Steven Berghuis kreeg na een snelle omschakeling de bal met enig geluk mee, maar knalde vervolgens overtuigd via de onderkant van de lat binnen. Het laatste tikje van Tonny Vilhena bleek zodoende niet meer nodig.
Zes minuten later werd de voorsprong al verdubbeld, toen Sam Larsson na een fraaie solo hard raak schoot en daarmee zijn eerste basisplaats in de Eredivisie opsierde met een goal. De Zweed kreeg na het wegdraaien bij zijn persoonlijke tegenstander alle ruimte om naar binnen te trekken, precies zoals Van Bronckhorst het bedacht in zijn systeem met de drie beweeglijke aanvallers Larsson, Berghuis en Jean-Paul Boëtius.
Ook achterin had de trainer een wijziging toegepast. Sofyan Ambrat verving Kevin Diks als rechtsback, terwijl Renato Tapia en Jeremiah St. Juste opnieuw het centrale duo vormden. Over het algemeen hielden zij zich prima staande, al moest Brad Jones kort na de openingstreffer wel reddend optreden toen Guus Til ineens voor hem verscheen.
In het vervolg van de eerste helft hield Feyenoord vrij eenvoudig stand en verschafte het zichzelf kort voor rust een nog betere uitgangspositie voor de tweede helft. Berghuis kreeg de bal zomaar in zijn voeten geschoven door Stijn Wuytens en zorgde vervolgens ijskoud voor 0-3, een stand die enkele weken geleden ook in Almelo na 45 minuten op het bord stond.
Waar Feyenoord destijds Heracles nog liet terugkomen in de wedstrijd, daar werd de wedstrijd nu in het eerste kwartier na rust vakkundig beslist. Uitblinker Berghuis slalomde op heerlijke wijze door de Alkmaarse defensie en bood vervolgens een niet te missen kans aan Tonny Vilhena. In het laatste half uur had de score nog hoger kunnen lopen, maar naarmate de wedstrijd vorderde leek de scherpte af te nemen bij de Rotterdamse aanvallers. Zo verzuimde Berghuis zijn derde van de middag te maken en had Boëtius pech dat zijn schot net naast het doel verdween.
Desondanks zal Van Bronckhorst tevreden het veld zijn afgestapt in Alkmaar. Na zeven speelronden is de achterstand op koploper PSV drie punten, terwijl de coach de komende interlandbreak goed kan gebruiken om onder meer Nicolai Jorgensen, Sven van Beek en Bart Nieuwkoop fitter te laten worden en daarmee zijn selectie weer wat breder te maken.
Samenvatting AZ - Feyenoord 0-4
(https://youtu.be/UMxF08r8X84)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 oktober 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Lees maar terug , AZ 4 keer voor Jones ( inclusief goal) wij met 0-2 voor. Maar is ook wel eens lekker. @Stylzz
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 oktober 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dit was nodig voor de rust en het vertrouwen. Nu 2 weken om aan te sterken in de breedte , en vol vertrouwen weer verder. TOP.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 oktober 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Alle aankopen speelden mee. Goede investering geweest. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Ik vond dat we een goede voorhoede hadden vandaag. Veel snelle en bewegelijke spelers met voetballend vermogen. Ging vaak veel dreiging van uit. Een prima oplossing voor als Jorgensen er niet is. Veel beter dan met Kramer, dat mag nu toch wel duidelijk zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat was het al eerder , maar vergeet niet dat Berghuis even ontbrak , en Larson minder ver was als nu. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Het was wat laat, maar Gio lijkt de oplossing gevonden te hebben. Definitieve exit Kramer lijkt me. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 01 oktober 2017 - 21:40 schreef van geil het volgende:Dat was het al eerder , maar vergeet niet dat Berghuis even ontbrak , en Larson minder ver was als nu. .. Kramer is prima voor de laatste 10 minuten om te forceren , MEER NIET. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Mag duidelijk zijn welke Feyenoorder ik stem, onze kapsalon deze keer. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dit was vorig seizoen bijna standaard. We zijn weer op de goede weg , al vind ik de nominatie van El apart , van JP eigenlijk ook , maar boeien. Ik stem op Berghuis. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 01 oktober 2017 - 21:48 schreef van geil het volgende:Dit was vorig seizoen bijna standaard. We zijn weer op de goede weg , al vind ik de nominatie van El apart , van JP eigenlijk ook , maar boeien. Ik stem op Berghuis. Apart hè, niet dat ze het slecht deden maar sprongen er niet uit zoals Berghuis. |
|
|
|