BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax maakt 49,5 miljoen winst

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Brandje
 Brandje - maandag 25 september 2017 - 18:59   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/jaarcijfers-ajax-boekt-netto-winst-van-495-miljoen.htm

Maar eigenlijk zijn de cijfers helemaal niet zo goed. Minder geld in kas en een hele forse stijging van de salarissen.
Voor aankomend jaar is men ondanks de bijna 60 miljoen van Sanchez, Tete en Riedewald voorzichtig en verwacht men een kleine winst
Kortom ook bestuurlijk lijken het mooie cijfers maar toch lijkt dat een wassen neus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 september 2017 door Brandje --
JOOD
 JOOD - maandag 25 september 2017 - 19:48   quote  deeplink  
Dividend uitkering! WTF!

Dat is pas geld weggooien als voetbalclub zijnde..
Eide
 Eide - dinsdag 26 september 2017 - 05:48   quote  deeplink  
De operationele winst was 8 mio. Dit seizoen verwacht Ajax een operationeel verlies. Er zal wel winst gemaakt worden door de verkoop van vooral Sanchez maar die zal lager uitvallen. Ajax heeft nu een eigen vermogen van 158 mio en heeft aangekondigd het aandelenpakket in de Johan Cruijff ArenA uit te breiden om zo meer inspraak te krijgen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 26 september 2017 - 06:53   quote  deeplink  
Eerst maar zien, dan pas geloven.
Eerst de juiste personen op de juiste plaatsen zetten, lijkt mij.
MBB
 MBB - dinsdag 26 september 2017 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 september 2017 - 19:48 schreef JOOD het volgende:
Dividend uitkering! WTF!

Dat is ooit 1 jaar gebeurd hiervoor (in totaal 350.000 euro). Toen hebben de vereniging Ajax (73% aandeelhouder) en Delta Lloyd (10% aandeelhouder) afgezien van het ontvangen van dividend. De rest van de aandelen is in handen van overige supporters. Bedrag zal dan ook niet veel meer zijn dat die 350.000 euro van een paar jaar geleden. Dat valt dus allemaal prima mee.
MBB
 MBB - dinsdag 26 september 2017 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 september 2017 - 18:59 schreef Brandje het volgende:
http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/jaarcijfers-ajax-boekt-netto-winst-van-495-miljoen.htm

Maar eigenlijk zijn de cijfers helemaal niet zo goed. Minder geld in kas en een hele forse stijging van de salarissen.
Voor aankomend jaar is men ondanks de bijna 60 miljoen van Sanchez, Tete en Riedewald voorzichtig en verwacht men een kleine winst
Kortom ook bestuurlijk lijken het mooie cijfers maar toch lijkt dat een wassen neus.
Er zijn heel erg veel bedrijven en voetbalclubs die graag met Ajax willen ruilen (op basis van deze cijfers). Natuurlijk zal komend jaar een stuk minder zijn door het wegvallen van Europese premies, recettes etc, maar door verkopen nog steeds positief. Het eigen vermogen is gigahoog (ter vergelijking zit Benfica bijvoorbeeld op 20 miljoen Eigen Vermogen met redelijk hetzelfde balanstotaal) en er is voldoende vrij in liquide middelen (werkkapitaal van zo'n 75 miljoen).

De cijfers zijn alles behalve een wassen neus (met terechte kritische kanttekeningen uiteraard). De sportieve successen zijn bij een voetbalclub natuurlijk net zo belangrijk. Daar maak ik me veel meer zorgen over dan over de financiële status.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 september 2017 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 september 2017 - 19:48 schreef JOOD het volgende:
Dividend uitkering! WTF!

Tja, dat is het verrotte als je op de beurs actief bent! Maar Ajax heeft nog amper divident uitgekeerd. Dus heeft 0.0 reden tot klagen!
JOOD
 JOOD - dinsdag 26 september 2017 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 10:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja, dat is het verrotte als je op de beurs actief bent! Maar Ajax heeft nog amper divident uitgekeerd. Dus heeft 0.0 reden tot klagen!
Ja, maar het is niet verplicht! Nu 'gooien' ze geld naar de aandeelhouders. Ipv een goede selectiespeler, verhogings salarisplafond, extra investering de Toekomst, aankoop JC Arena enz enz... dit is echt waanzinnig zeg. Het lijkt echt op een bedrijf, dit heeft totaal niks met voetbal te maken..
JOOD
 JOOD - dinsdag 26 september 2017 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 09:12 schreef MBB het volgende:

[..]

Dat is ooit 1 jaar gebeurd hiervoor (in totaal 350.000 euro). Toen hebben de vereniging Ajax (73% aandeelhouder) en Delta Lloyd (10% aandeelhouder) afgezien van het ontvangen van dividend. De rest van de aandelen is in handen van overige supporters. Bedrag zal dan ook niet veel meer zijn dat die 350.000 euro van een paar jaar geleden. Dat valt dus allemaal prima mee.
Oh ja klopt, 350.000 euro maakt helemaal niet uit.
bahbah
 bahbah - dinsdag 26 september 2017 - 14:37   quote  deeplink  
Geld geld geld.....

Presteren...

Balans.......
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 september 2017 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 14:29 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, maar het is niet verplicht! Nu 'gooien' ze geld naar de aandeelhouders. Ipv een goede selectiespeler, verhogings salarisplafond, extra investering de Toekomst, aankoop JC Arena enz enz... dit is echt waanzinnig zeg. Het lijkt echt op een bedrijf, dit heeft totaal niks met voetbal te maken..
Het is inderdaad niet verplicht, maar wil je geen morrende aandeelhouders hebben dat zal je af en toe toch moeten bewegen. En Ajax heeft dat tot nog toe amper gedaan! Jij ziet het echter dramatischer dan het is, want het bedrag wat je dividend uitkeert is echt niet zo hoog als waaraan jij waarschijnlijk denkt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 september 2017 - 14:40   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 september 2017 door Ajax Warrior --
Brandje
 Brandje - dinsdag 26 september 2017 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 09:16 schreef MBB het volgende:

[..]

Er zijn heel erg veel bedrijven en voetbalclubs die graag met Ajax willen ruilen (op basis van deze cijfers). Natuurlijk zal komend jaar een stuk minder zijn door het wegvallen van Europese premies, recettes etc, maar door verkopen nog steeds positief. Het eigen vermogen is gigahoog (ter vergelijking zit Benfica bijvoorbeeld op 20 miljoen Eigen Vermogen met redelijk hetzelfde balanstotaal) en er is voldoende vrij in liquide middelen (werkkapitaal van zo'n 75 miljoen).

De cijfers zijn alles behalve een wassen neus (met terechte kritische kanttekeningen uiteraard). De sportieve successen zijn bij een voetbalclub natuurlijk net zo belangrijk. Daar maak ik me veel meer zorgen over dan over de financiële status.
Hoe kom je aan die die 75 miljoen liquide middelen terwijl Ajax zelf maar van zo'n 62 miljoen praat?
Dat andere clubs willen ruilen geloof ik best maar jaren terug is er al gezegd dat Ajax break-even wil en moet draaien zonder CL/EL. Dat gaat men dus nooit halen en als ze een slecht seizoen draaien zoals nu dan is men verplicht om spelers te verkopen anders schrijft men diepe rode cijfers.
Als je in het persbericht kijkt naar wat Ajax aan salarissen kwijt is, ruim 55 miljoen, dan is dat een stijging van ruim 7 miljoen. Ook zijn zon beetje alle andere bedrijfskosten flink gestegen. Dus Ajax blijft afhankelijk van van niet structurele/onzekere onkomsten.
MBB
 MBB - dinsdag 26 september 2017 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 14:31 schreef JOOD het volgende:

[..]

Oh ja klopt, 350.000 euro maakt helemaal niet uit.
Die 350.000 euro is niets vergeleken met de tientallen miljoenen die Ajax heeft ontvangen destijds met de beursgang.
MBB
 MBB - dinsdag 26 september 2017 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 15:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die die 75 miljoen liquide middelen terwijl Ajax zelf maar van zo'n 62 miljoen praat?
Dat andere clubs willen ruilen geloof ik best maar jaren terug is er al gezegd dat Ajax break-even wil en moet draaien zonder CL/EL. Dat gaat men dus nooit halen en als ze een slecht seizoen draaien zoals nu dan is men verplicht om spelers te verkopen anders schrijft men diepe rode cijfers.
Als je in het persbericht kijkt naar wat Ajax aan salarissen kwijt is, ruim 55 miljoen, dan is dat een stijging van ruim 7 miljoen. Ook zijn zon beetje alle andere bedrijfskosten flink gestegen. Dus Ajax blijft afhankelijk van van niet structurele/onzekere onkomsten.
Werkkapitaal is meer dan liquide middelen. Dat zijn je vlottende activa minus de vlottende activa. Als je puur kijkt naar naar liquide middelen zitten ze op 60 miljoen ongeveer, en zit meer dan 20 miljoen in aandelen/effecten (waarschijnlijk omdat het geld stallen op een spaarrekening niet veel oplevert).
JOOD
 JOOD - dinsdag 26 september 2017 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 18:47 schreef MBB het volgende:

[..]

Die 350.000 euro is niets vergeleken met de tientallen miljoenen die Ajax heeft ontvangen destijds met de beursgang.
Klopt. Maar dan nog... het gaat kut omdat er geen geld uitgegeven wordt, geven ze het soort van 'weg'.
MBB
 MBB - dinsdag 26 september 2017 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 18:54 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan nog... het gaat kut omdat er geen geld uitgegeven wordt, geven ze het soort van 'weg'.
Ik ben het eens dat het kapitaal op het veld moet staan hoor. En als ze dat niet doen, dat ze dan heel duidelijk aangeven waar ze op wachten en wat het doel gaat zijn. Dat houden ze nu allemaal schimmig vind ik. En ja, dividend. Dat is nu eenmaal mogelijk omdat we beursgenoteerd zijn. In al die jaren nog maar 1x voor gekomen. Zoals ik al zei, dat weegt totaal niet op tegen de kapitaalsinjectie die we destijds hebben gekregen bij de beursgang.

Het beursgenoteerd zijn geeft mijns inziens geen extra waarde trouwens hoor. Het is een emotie-aandeel. Als individuele aandeelhouder heb je ook geen donder te zeggen omdat de vereniging Ajax (73%) en Delta Lloyd (10%) bijna alle aandelen hebben. En die gedragen zich niet als aandeelhouder (dividend eisen bijvoorbeeld, vorige keer hebben deze 2 partijen hiervoor zelfs bedankt). Het zit ons nu eigenlijk niet in de weg en kost alleen maar veel geld om ons eraf te halen. Dan heb ik liever dat we goede aankopen doen, of andere investeringen in de jeugd of iets dergelijks.
remco k
 remco k - dinsdag 26 september 2017 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 18:54 schreef JOOD het volgende:

[..]

Het gaat niet kut omdat men geen geld uitgeeft.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 26 september 2017 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 20:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat niet kut omdat men geen geld uitgeeft.
Hij bedoeld natuurlijk dat geld niet wordt uitgegeven aan de juiste spelers. Tenminste, de gehaalde spelers voegen tot nog toe niks toe omdat ze kans nog niet hebben gehad.

Vind jij niet dan dat Ajax meer geld had uit moeten geven en we spelers hadden binnengehaald die echt wat hadden kunnen toevoegen? Zoals bijvoorbeeld een Richarlison, Lozano of iets dergelijks.
remco k
 remco k - dinsdag 26 september 2017 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 20:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Hij bedoeld natuurlijk dat geld niet wordt uitgegeven aan de juiste spelers. Tenminste, de gehaalde spelers voegen tot nog toe niks toe omdat ze kans nog niet hebben gehad.

Vind jij niet dan dat Ajax meer geld had uit moeten geven en we spelers hadden binnengehaald die echt wat hadden kunnen toevoegen? Zoals bijvoorbeeld een Richarlison, Lozano of iets dergelijks.
Ik denk dat het bijna niet mogelijk is om in dit wespennest structureel te presteren.

Ik denk dat we allemaal te makkelijk voorbij gaan aan de gebeurtenissen rondom Nouri.

We zeiden allemaal dat we niks meer van dit seizoen zouden verwachten. En nu het dan daadwerkelijk matig draait mag dat ineens geen excuus zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 26 september 2017 - 21:33   quote  deeplink  
Dat er niet goed is ingekocht lijkt me wel duidelijk. Daar is ook iedereen het wel over eens.
MBB
 MBB - dinsdag 26 september 2017 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 21:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het bijna niet mogelijk is om in dit wespennest structureel te presteren.

Ik denk dat we allemaal te makkelijk voorbij gaan aan de gebeurtenissen rondom Nouri.

We zeiden allemaal dat we niks meer van dit seizoen zouden verwachten. En nu het dan daadwerkelijk matig draait mag dat ineens geen excuus zijn.
Dat zal absoluut meewerken. Maar waarom hij een Wöber niet inpast, is mij een raadsel. Iedereen kan zien dat Dijks niet kan. En dat heeft niets met Nouri te maken, net als het goochelen met opstellingen. Dat kan je toch echt wel Keizer kwalijk nemen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 september 2017 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 21:33 schreef remco k het volgende:

[..]

niet dat het steeds matiger word en er totaal geen structuur in het spel zit.. als dat er nog enigzins beetje bij beetje in kwam ok.. maar het word steeds minder... er zijn genooeg andere spelers die het ook mee hebben gemaakt en die zelfs nog zijn gaan kijken en hebben gezegt nouri komop we hebben je nodig (eiting) en die draaien prima.. prob is gewoon dat keizer het zelf niet weet, geen duidelijk tactiek of plan heeft.. en dat zag je al aan viergever een paar weken geleden dat hij begon te zwaaien omdat hij niet wist wat keizer wou doen of wat de bedoeling was.. dus ook al was het slecht en je zag teminste iets terug in de bedoeling of het werrd telkens een beetje beter ja .. maar het is precies andersom.. en ook nu neem ik het keizer niet kwalijk, hij wou tenslotte zelf niet eens, maar er moet zeker wel wat aan gebeuren en snel ook !!! en ja begin maar met schoonschipmaken.. ps ook het brengen va de aankopen begrijp ik nie terwijl die gewoon beter zijn dan een dijks, wat niet zo lastig is overigems

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 september 2017 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 september 2017 - 23:48   quote  deeplink  
Is er iemand die überhaupt het onderscheid kan maken tussen weinig vertrouwen of geen structuur vraag ik me af....
nummer10
 nummer10 - woensdag 27 september 2017 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 23:48 schreef Loetje het volgende:
Is er iemand die überhaupt het onderscheid kan maken tussen weinig vertrouwen of geen structuur vraag ik me af....
in dit geval een combi lijkt het wel...
remco k
 remco k - woensdag 27 september 2017 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 22:50 schreef MBB het volgende:

[..]

Dat zal absoluut meewerken. Maar waarom hij een Wöber niet inpast, is mij een raadsel. Iedereen kan zien dat Dijks niet kan. En dat heeft niets met Nouri te maken, net als het goochelen met opstellingen. Dat kan je toch echt wel Keizer kwalijk nemen.
Ik begrijp die keuzes ook niet. Misschien dat juist een aantal jongens zoals wober en orelueja een welkome verbreiding aan het elftal kunnen geven.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 27 september 2017 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 22:50 schreef MBB het volgende:

[..]

Hij gaf aan dat die jongens er nog niet klaar voor zijn. Dus blijkbaar is in zijn visie Dijks altijd nog steeds beter dan hen.

Treurig. Maar wel zijn woorden.
Eide
 Eide - maandag 02 oktober 2017 - 05:12   quote  deeplink  
De RvC heeft de directie geadviseert een reservering van 36 mio te nemen voor de Toekomst. Hiermee wordt dus een gedeelte van de bankrekening geparkeert voor de verbouw/nieuwbouw van het trainingscomplex. Daarnaast zal Ajax 24 cent per aandeel aan divident gaan uitkeren.
riveco
 riveco - maandag 02 oktober 2017 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 05:12 schreef Eide het volgende:
De RvC heeft de directie geadviseert een reservering van 36 mio te nemen voor de Toekomst. Hiermee wordt dus een gedeelte van de bankrekening geparkeert voor de verbouw/nieuwbouw van het trainingscomplex. Daarnaast zal Ajax 24 cent per aandeel aan divident gaan uitkeren.
Yessss, dan ben ik weer €24 rijker
JOOD
 JOOD - maandag 02 oktober 2017 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 20:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Wat dacht je van Lozano en Richarlison? Spelen beiden de sterren van de hemel en worden alleen maar beter.

Had je 35-40 miljoen gekost, die had je dus kunnen halen van de centen van Sanchez! Als Marc echt had doorgedrukt en vastgegrepen hadden ze beiden bij ons gespeeld en speelden we nu lekker Europees en bovenin de competitie mee.

Dat bedoel ik ermee. Dan kunnen Neres en Kluivert alsnog spelen hoor, maar alleen als ze laten zien beter te zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 oktober 2017 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 08:19 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wat dacht je van Lozano en Richarlison? Spelen beiden de sterren van de hemel en worden alleen maar beter.

Had je 35-40 miljoen gekost, die had je dus kunnen halen van de centen van Sanchez! Als Marc echt had doorgedrukt en vastgegrepen hadden ze beiden bij ons gespeeld en speelden we nu lekker Europees en bovenin de competitie mee.

Dat bedoel ik ermee. Dan kunnen Neres en Kluivert alsnog spelen hoor, maar alleen als ze laten zien beter te zijn.
RICHARLISON: "IK WAS AL HELEMAAL ROND MET AJAX"

Ajax leek zich in de zomer te versterken met Richarlison, maar de Braziliaanse aanvaller koos op het laatste moment voor een transfer naar Watford.

Een telefoontje van manager Marco Silva was allesbeslissend. "Ik was thuis, volgens mij was het op een zondagavond. Silva belde me en vertelde dat hij me graag wilde hebben bij Watford en dat hij wist dat ik veel potentie had”, vertelt de 20-jarige Richarlison in gesprek met de Watford Observer.

"Hij zei dat ik op drie posities in de aanval uit de voeten kon. Toen hij belde, was ik ontzettend blij. Ik had het voorstel van Ajax al op zak, het was al akkoord. Maar toen belde Marco Silva en heb ik me bedacht."

Watford telde uiteindelijk ruim twaalf miljoen euro neer voor de talentvolle aanvaller en Ajax bleef met lege handen achter. Richarlison heeft zich bij The Hornets al snel in de basis gespeeld en in de Premier League was hij in zes competitieduels goed voor twee doelpunten.

Bron: goal.com

Dus niets wijst op schuld van Overmars. Die jongen wilde gewoon heel graag naar de PL. En zelfs een overeenkomst met een andere club zegt dan niets.
remco k
 remco k - maandag 02 oktober 2017 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 08:19 schreef JOOD het volgende:

[..]

Heb je het intervieuw met Richarlidson gelezen? Alles was rond totdat de directeur van Watford belde, toen besloost hij daar vol voor te gaan omdat zijn droom was in de PL te spelen...

En Lozano doet het nu inderdaad erg goed, maar is niet volledig eigendom van PSV als ik het goed heb, en met die praktijken wil Ajax zich begrijpelijk niet inlaten..
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 02 oktober 2017 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 11:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb je het intervieuw met Richarlidson gelezen? Alles was rond totdat de directeur van Watford belde, toen besloost hij daar vol voor te gaan omdat zijn droom was in de PL te spelen...

En Lozano doet het nu inderdaad erg goed, maar is niet volledig eigendom van PSV als ik het goed heb, en met die praktijken wil Ajax zich begrijpelijk niet inlaten..
Maar dat komt omdat psv het niet kon betalen toch?
Ajax had dat wss wel gekund. Niet dat nu nog uitmaakt.
Eide
 Eide - maandag 02 oktober 2017 - 16:58   quote  deeplink  
Lozano doet het goed en was bij Ajax ook een aanwinst geweest. Ajax was echter met Richarlison bezig en dacht die binnen te hebben. Je kan niet met twee van dat soort jongens gelijktijdig onderhandelen. Het mislopen van Richarlison (en Lozano) kan je Ajax niet kwalijk nemen, zeker gezien wat de speler zelf ook zegt.

Dat ligt voor linkback bijvoorbeeld heel anders. Daar heeft Ajax echt steken laten vallen. Maar voor die buitenpositie niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 oktober 2017 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 02 oktober 2017 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 16:58 schreef Eide het volgende:
Lozano doet het goed en was bij Ajax ook een aanwinst geweest. Ajax was echter met Richarlison bezig en dacht die binnen te hebben. Je kan niet met twee van dat soort jongens gelijktijdig onderhandelen. Het mislopen van Richarlison (en Lozano) kan je Ajax niet kwalijk nemen, zeker gezien wat de speler zelf ook zegt.

Dat ligt voor linkback bijvoorbeeld heel anders. Daar heeft Ajax echt steken laten vallen. Maar voor die buitenpositie niet.
Eens. Maar uiteindelijk hebben ze geen andere buitenspeler gestrikt die een aanwinst is voor het eerste elftal. Dat is Ajax wel kwalijk te nemen vind ik. Ik kan er niet bij dat je met zoveel geld op zak geen geschikte buitenspeler kan vinden. Ze wouden voor Richarlison 15 miljoen betalen dus budget zat.

Linksback hebben ze voor gezocht en niks gevonden. Haps vonden ze te duur tja, dan houd je dit over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 oktober 2017 door NatjosFC --
bahbah
 bahbah - maandag 02 oktober 2017 - 20:22   quote  deeplink  
Nou goed,
Keizer maakt het seizoen af en heeft de toezegging dat er in de winterstop 2 directe versterkingen gehaald worden voor het eerste..Zodat Ajax in de titelrace kan meedoen.
De rvc heeft hier mee ingestemd.
Er is zelfs gezegd koste wat het kost.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/766027/-ajax-krijgt-toestemming-om-twee-keer-toe-te-slaan-op-transfermarkt-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 oktober 2017 door bahbah --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 02 oktober 2017 - 21:57   quote  deeplink  
Ja dat zeggen ze nu. Als je over 2 maand boven aanstaat komt er niks. En anders waarschijnlijk ook niks. Waarom zouden ze nu ineens wel directe versterkingen kunnen vinden. Over het algemeen zijn spelers in de winterstop moeilijker te halen en bij Ajax moet je ook nog 2 maand wennen. Dus dan zijn ze pas halverwege Maart begin april inzetbaar. Dat is te laat.
Zapata
 Zapata - woensdag 04 oktober 2017 - 21:22   quote  deeplink  
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er nu ineens versterkingen gekocht gaan worden? Omdat Keizer dat wil?! Tuurlijk...

Niet echt geloofwaardig.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 06 oktober 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2017 - 21:22 schreef Zapata het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er nu ineens versterkingen gekocht gaan worden? Omdat Keizer dat wil?! Tuurlijk...

Niet echt geloofwaardig.
Omdat erin gezien wordt dat bepaalde spelers niet voldoen en dat de selectie kwaliteit nodig is? Lijkt me duidelijk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax maakt 49,5 miljoen winst

0.0078418