BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De omzet / winst

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Roy2017
 Roy2017 - dinsdag 03 oktober 2017 - 21:34   quote  deeplink  
Vandaag in het nieuws:
"Feyenoord heeft in het afgelopen seizoen een recordomzet van 68,7 miljoen euro gedraaid, zo blijkt uit het jaarverslag dat dinsdag is gepubliceerd door de Rotterdamse club. Tevens werd een nettowinst geboekt van 6,2 miljoen euro."

"De inkomsten uit transfers zorgden er bovendien voor dat het eigen vermogen van Feyenoord is gegroeid van 19,8 miljoen naar 24 miljoen euro."

"De vijftienvoudig landskampioen is de derde Nederlandse topclub in korte tijd die de jaarcijfers presenteert. Ook 020 presenteerde een recordomzet: 118,2 miljoen. De Amsterdammers maakten liefst 49,5 miljoen winst.
PSV zag de jaaromzet stijgen naar 85 miljoen euro en er werd een kleine winst geboekt van 2,2 miljoen euro."

Die met de minste winst staat wel bovenaan...en die met de belachelijk hoge winst staat nog net boven VVV. (erg hè?) :-)

Mooi dat ons cluppie het ook financieel goed doet. Grotendeels ook door de merchandise. En dit boekjaar kan het ook niet op met de CL inkomsten. Al wordt er niet eens gelijkgspeeld, dan komt er al een enorm bedrag binnen.
Je zou toch bijna zeggen dat, indien het echt nodig is, ingekomen transferbedragen best gebruikt mogen worden voor een sportieve versterking...
En daarbij loop je natuurlijk altijd een risico. Of is dat juist wat we niet meer willen?
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 03 oktober 2017 - 21:37   quote  deeplink  
Potverdikke en meteen ook nog even een kwaliteitspost. Dan ben je nog altijd een grote hoor!

Het gaat zeker goed. Ongelofelijk eigenlijk als je ziet waar we paar jaar geleden stonden.
Roy2017
 Roy2017 - dinsdag 03 oktober 2017 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 21:37 schreef netsurfer het volgende:
Potverdikke en meteen ook nog even een kwaliteitspost. Dan ben je nog altijd een grote hoor!

Proest! (zo deden we dat toch op de RBMB?)
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 03 oktober 2017 - 21:42   quote  deeplink  
Hmmm, kwaliteit is niet het eerste dat bij mij opkomt. Wel heel veel lol.
Phyrexian
 Phyrexian - dinsdag 03 oktober 2017 - 21:53   quote  deeplink  
Is Roy2017 een upgrade van Roy2000 en RoyXP?
van geil
 van geil - dinsdag 03 oktober 2017 - 22:06   quote  deeplink  
http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=374345&abbr=voetbalprimeur&ref=hn_feyenoord
van geil
 van geil - dinsdag 03 oktober 2017 - 22:10   quote  deeplink  
Ik ben toch wat kritisch op bovenstaande .
Die 6 miljoen halen we al wat jaartjes.
En die bonussen aan staf en ander personeel , is nogal vaag en het lijkt allemaal wat aan de hoge kant.
Dezelfde winst na een succesjaar en mega transfers voor Feyenoord , met daarbij nog meevallers uit eerdere transfers is toch mager.
Je moet er niet aan denken als alles tegen zou zitten en je zomaar 4de zou worden zonder Europees voetbal.
Dan gaan we zo PSV na, qua afschrijvingen spelers en winstval.
Phyrexian
 Phyrexian - dinsdag 03 oktober 2017 - 22:16   quote  deeplink  
we pakken sowieso de beker, da's een zekerheidje.
kampioen worden we denk ik niet, en de CL winnen, waardoor we weer directe plaatsing hebben volgend jaar, lijkt me ook een vrij lastige opgave.
Roy2017
 Roy2017 - dinsdag 03 oktober 2017 - 22:19   quote  deeplink  
Het is wel goed dat het EV weer wat opgehoogd is.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 03 oktober 2017 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 22:10 schreef van geil het volgende:
Ik ben toch wat kritisch op bovenstaande .
Die 6 miljoen halen we al wat jaartjes.
En die bonussen aan staf en ander personeel , is nogal vaag en het lijkt allemaal wat aan de hoge kant.
Dezelfde winst na een succesjaar en mega transfers voor Feyenoord , met daarbij nog meevallers uit eerdere transfers is toch mager.
Je moet er niet aan denken als alles tegen zou zitten en je zomaar 4de zou worden zonder Europees voetbal.
Dan gaan we zo PSV na, qua afschrijvingen spelers en winstval.
Tis maar hoe je het bekijkt. Je vermogen staat voor een groot deel op het veld. Ik denk dat je met Amrabat, Juste en Haps aardig hebt ingekocht. Die gaan later geld opleveren. Jorgensen kan ook weg voor veel...
MightyAce
 MightyAce - woensdag 04 oktober 2017 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 22:47 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Tis maar hoe je het bekijkt. Je vermogen staat voor een groot deel op het veld. Ik denk dat je met Amrabat, Juste en Haps aardig hebt ingekocht. Die gaan later geld opleveren. Jorgensen kan ook weg voor veel...
Moet Jorgensen eerst fit worden en bewijzen dat vorig seizoen geen uitzondering was
windoweyes
 windoweyes - woensdag 04 oktober 2017 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 22:47 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor Berghuis, Larsson en Boëtius, denk ik.
Allemaal spelers die voor minstens het dubbele bedrag verkocht kunnen gaan worden, over een tijd. Blessures en andere onverwachte gebeurtenissen buiten beschouwing gelaten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De omzet / winst

0.0060901