BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Grote schoonmaak

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
netsurfer
 netsurfer - maandag 12 februari 2018 - 09:52   quote  deeplink  
Achteraf is het duidelijk dat er door het succes van vorig seizoen voor sommige posities niet tijdig is doorgepakt en ververst.

Na dit seizoen, waarbij de huidige selectie hopelijk nog 2 hele goede prestaties gaat leveren in de bekerwedstrijden, lijkt het mij dan ook de hoogste tijd voor een grote schoonmaak.

De technische staf is na 3 seizoenen eigenlijk sowieso aan vervanging toe. Zeker nu dit seizoen vaak pijnlijk naar boven komt dat er weinig tactisch vernuft en durf aanwezig is.

De selectie zelf is erg groot, was dit seizoen met CL erbij ook nodig. Dat zal volgend jaar minder het geval zijn.

Ik denk dat er bij een goed bod gecasht moet gaan worden voor Jorgensen. Die zal zeker na een goed WK voor een fraai bedrag kunnen gaan.

Van de spelers die duidelijk tekort komen om het team verder te brengen moet afscheid genomen gaan worden. Ik denk hierbij aan Tapia (misschien kan daar ook nog lekker voor gevangen worden, Toornstra, Bilal, Boetius, Vilhena, Jones en Vente (verhuur?).

Verder moet er een keuze gemaakt worden tussen Van Beek en Botteghin. Gezien de leeftijd van de laatste, zou ik hem bij een aannemelijk bod ook bedanken voor bewezen diensten.

Jullie mening?
MightyAce
 MightyAce - maandag 12 februari 2018 - 09:56   quote  deeplink  
Verjongen en minder spelers, want we spelen geen Europese wedstrijden verwacht ik. Veel zal staan in het teken van damage control, want voor enkele aankopen ga je nooit krijgen wat er voor uitgegeven is.
van geil
 van geil - maandag 12 februari 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 09:52 schreef netsurfer het volgende:
Achteraf is het duidelijk dat er door het succes van vorig seizoen voor sommige posities niet tijdig is doorgepakt en ververst.

Na dit seizoen, waarbij de huidige selectie hopelijk nog 2 hele goede prestaties gaat leveren in de bekerwedstrijden, lijkt het mij dan ook de hoogste tijd voor een grote schoonmaak.

De technische staf is na 3 seizoenen eigenlijk sowieso aan vervanging toe. Zeker nu dit seizoen vaak pijnlijk naar boven komt dat er weinig tactisch vernuft en durf aanwezig is.

De selectie zelf is erg groot, was dit seizoen met CL erbij ook nodig. Dat zal volgend jaar minder het geval zijn.

Ik denk dat er bij een goed bod gecasht moet gaan worden voor Jorgensen. Die zal zeker na een goed WK voor een fraai bedrag kunnen gaan.

Van de spelers die duidelijk tekort komen om het team verder te brengen moet afscheid genomen gaan worden. Ik denk hierbij aan Tapia (misschien kan daar ook nog lekker voor gevangen worden, Toornstra, Bilal, Boetius, Vilhena, Jones en Vente (verhuur?).

Verder moet er een keuze gemaakt worden tussen Van Beek en Botteghin. Gezien de leeftijd van de laatste, zou ik hem bij een aannemelijk bod ook bedanken voor bewezen diensten.

Jullie mening?
Natuurlijk is er te laat ververst , zoals Willem ook zegt de echte honger is weg , en 0 voetbal om dat te verbloemen.
Het lijstje met vertrekkers wat je hebt staan vind ik te klein, Vejinovic en Gustafson horen er ook nog minimaal bij.
En El bij een ploeg als Feyenoord is waanzin. 1 zon speler op de bank voor tegen zware tegenstanders is voldoende , de rest moet je voetballend afdoen .
Het hele middenveld exit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 februari 2018 door van geil --
igor korneev
 igor korneev - maandag 12 februari 2018 - 10:30   quote  deeplink  
technische staf mag blijven
MMM
 MMM - maandag 12 februari 2018 - 11:18   quote  deeplink  
Nieuwe keeper

Nieuwkoop, St. Juste, van Beek, van der Heijden, Malacia en Haps kunnen blijven. Botteghin exit??

Middenveld moet HELEMAAL op de schop. El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Tapia, Vejinovic lozen. Gustafson?? Amrabat tsja hou nog maar dan..

Voorin Berghuis en Jorgensen behouden. Larsson moet het ook maar eens laten zien. Boëtius?? Bilal lozen.
MMM
 MMM - maandag 12 februari 2018 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 10:30 schreef igor korneev het volgende:
technische staf mag blijven
De hele TS eruit, lozen.
JanM
 JanM - maandag 12 februari 2018 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 11:18 schreef MMM het volgende:
Nieuwe keeper

Nieuwkoop, St. Juste, van Beek, van der Heijden, Malacia en Haps kunnen blijven. Botteghin exit??

Middenveld moet HELEMAAL op de schop. El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Tapia, Vejinovic lozen. Gustafson?? Amrabat tsja hou nog maar dan..

Voorin Berghuis en Jorgensen behouden. Larsson moet het ook maar eens laten zien. Boëtius?? Bilal lozen.
Bijlow (Jones?/Ten Hove)

Nieuwkoop (St. Juste)
Van Beek (Botteghin?)
Van der Heijden (???)
Haps/Malacia

Amrabat (El Ahmadi?)
Ayoub (Tapia?)

Van Persie (Gustafson/Hansson)

Berghuis (???)
Jørgensen (Vente?)
Larsson (Touré)

Minimale versterkingen dus: keeper?, linker CV, defensieve middenvelder (Clasie?), rechtsbuiten en een spits (zeker als Jørgensen ook nog eens vertrekt)

En natuurlijk een compleet nieuwe technische staf ... maar dat mag (of eigenlijk MOET) ook per direct!
netsurfer
 netsurfer - maandag 12 februari 2018 - 11:41   quote  deeplink  
Het wordt hoe dan ook een hele drukke zomer voor de Van Geeltjes, tenminste als de bezem de TD kamer nog even overslaat.
van geil
 van geil - maandag 12 februari 2018 - 11:46   quote  deeplink  
Dat zou waanzin zijn, daar ligt de grondslag.
MMM
 MMM - maandag 12 februari 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 11:39 schreef JanM het volgende:

[..]

Bijlow (Jones?/Ten Hove)

Nieuwkoop (St. Juste)
Van Beek (Botteghin?)
Van der Heijden (???)
Haps/Malacia

Amrabat (El Ahmadi?)
Ayoub (Tapia?)

Van Persie (Gustafson/Hansson)

Berghuis (???)
Jørgensen (Vente?)
Larsson (Touré)

Minimale versterkingen dus: keeper?, linker CV, defensieve middenvelder (Clasie?), rechtsbuiten en een spits (zeker als Jørgensen ook nog eens vertrekt)

En natuurlijk een compleet nieuwe technische staf ... maar dat mag (of eigenlijk MOET) ook per direct!
Jones als 2e keeper. Bijlow verhuren en een eerste goede keeper halen
de bluffer
 de bluffer - maandag 12 februari 2018 - 12:48   quote  deeplink  
Misschien van Heerenveen: Thorsby, Kobayashi, Zeneli, of Ghoochannejhad en van Vitesse Mount, en van AZ Jahanbakhsh of Til. of toch over de grens kijken
dit zijn namen die eventueel de plaatsen kunnen innemen van wat ik lees wie er
weg moeten, volgens de mensen die er verstand van hebben

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 februari 2018 door de bluffer --
MMM
 MMM - maandag 12 februari 2018 - 13:35   quote  deeplink  
Die 4 van Heerenveen zou ik nou nooit halen. Blinken daar al niet uit dit seizoen..

Mount, Jahanbakhsh en Til zijn goede spelers. Kunnen ze een stapje hoger?
VVout
 VVout - maandag 12 februari 2018 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 11:53 schreef MMM het volgende:

[..]

Jones als 2e keeper. Bijlow verhuren en een eerste goede keeper halen
Bijlow is een goede 1e keeper, wordt zo 23 als ik het goed heb zo uit mijn hoofd. Het is nu of nooit en was van wat ik gezien heb te spreken.
van geil
 van geil - maandag 12 februari 2018 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 13:35 schreef MMM het volgende:
Die 4 van Heerenveen zou ik nou nooit halen. Blinken daar al niet uit dit seizoen..

Die kans is gewoon te klein om ook nog maar 1 miljoen in te steken.
Horizon verbreden.
Einzelganger
 Einzelganger - maandag 12 februari 2018 - 14:27   quote  deeplink  
Lijkt een goed idee.je hebt er de mensen voor.bilal is daar goed geschikt voor.voor de schoonmaak.doet hij ook wat nuttigs.
Stylzz
 Stylzz - maandag 12 februari 2018 - 14:36   quote  deeplink  
Forum ook opschonen
MightyAce
 MightyAce - maandag 12 februari 2018 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 14:36 schreef Stylzz het volgende:
Forum ook opschonen
+1
tomson
 tomson - maandag 12 februari 2018 - 15:53   quote  deeplink  
quote:

Is die Mount geen Chelsea huurling ?
netsurfer
 netsurfer - maandag 12 februari 2018 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 14:36 schreef Stylzz het volgende:
Forum ook opschonen
Eerst de cijfertjes bijwerken. Als je dan nog tijd over hebt.... ;)
MMM
 MMM - maandag 12 februari 2018 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 15:53 schreef tomson het volgende:

[..]

Is die Mount geen Chelsea huurling ?
Klopt!
R()b
 R()b - maandag 12 februari 2018 - 20:13   quote  deeplink  
Eens

Weg: Nelom, Jones, Botteghin, Diks, Boetius, Bilal, Jørgensen, Tapia

Vente verhuren maar wel aan een eredivisie club met speel mogelijkheid.
Einzelganger
 Einzelganger - maandag 12 februari 2018 - 20:43   quote  deeplink  
Diks tapia twijfel.maar waarom wil je bothegin wegdoen??..Dat is juiste een prima verdediger!
Jorgenson moet je sowieso wegdoen maar hij wilt ook zelf weg en hij presteert niks meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 februari 2018 door Einzelganger --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 februari 2018 - 20:46   quote  deeplink  
quote:

Die Til kon mij nog niet echt bekoren in wat ik van hem gezien heb, maar ik geef toe dat ik ook niet heel vaak AZ kijk.

Jahanbakhsh is wel een redelijk speler, maar niet echt het type dat nog veel hoger kan dan de eredivisie. Maar goed, die zou ik eventueel nog wel in een rol kunnen zien zoals Schaken die had bij ons. Wel een speler die redelijk constant is. Het overwegen waard erbij te nemen als ie niet duur is. Maar hij ligt nog een tijdje vast daar. En ga je echt een fors bedrag voor hem neerleggen? (gauw richting de 10 miljoen).

Mount maakt ook wel een aardig indruk inderdaad. Maar ook die zou ik nog vaker moeten zien.

Van die spelers van Heerenveen, vind ik alleen die Jappanner wel een aardig voetballer, maar ook niet direct het type wat we zoeken denk ik.
R()b
 R()b - maandag 12 februari 2018 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 20:43 schreef Einzelganger het volgende:
Diks tapia twijfel.maar waarom wil je bothegin wegdoen??..Dat is juiste een prima verdediger!
Jorgenson moet je sowieso wegdoen maar hij wilt ook zelf weg en hij presteert niks meer.
Diks geen niveau voor ons.
Tapia als verdediger niet altijd even prima, misschien als middenvelder maar ja... hebben we al genoeg lopen.
Botteghin dagje ouder (wordt 32 jaar) met daarnaast terug komen na een flink blessure.
Was al niet de snelste en wordt dat ook niet meer.
En je moet een keuze maken.
Einzelganger
 Einzelganger - maandag 12 februari 2018 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 20:52 schreef R()b het volgende:

[..]

Diks geen niveau voor ons.
Tapia als verdediger niet altijd even prima, misschien als middenvelder maar ja... hebben we al genoeg lopen.
Botteghin dagje ouder (wordt 32 jaar) met daarnaast terug komen na een flink blessure.
Was al niet de snelste en wordt dat ook niet meer.
En je moet een keuze maken.
Daar zit wat in maar ik zou bothegin houden.die heb je zeker nog nodig dit jaar en volgend jaar!diks wordt toch gehuurd dus die zal wel weggaan.tapia.je kan moeilijk al je middenvelders wegdoen toch?el ahdramadi wordt ook ouder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 februari 2018 door Einzelganger --
R()b
 R()b - maandag 12 februari 2018 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 20:55 schreef Einzelganger het volgende:

[..]

Daar zit wat in maar ik zou bothegin houden.die heb je zeker nog nodig dit jaar en volgend jaar!diks wordt toch gehuurd dus die zal wel weggaan.tapia.je kan moeilijk al je middenvelders wegdoen toch?el ahdramadi wordt ook ouder.
Persoonlijk zie ik liever een jeugdspeler doorbreken voor de verdediging.
Tenzij je die niet hebt, dan kan je Botteghin houden voor nog één jaartje.
Ayoub komt volgend seizoen erbij El Ahmadi kan gewoon blijven spelen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 februari 2018 - 21:24   quote  deeplink  
Anyway, in de selectie voor komend jaar zou ik in grote lijnen hiernaar kijken:

10rk09l.png

De bovenste namen staan voor het beoogde basiselftal, de onderste voor de reserves.
"NIEUW" staat uiteraard voor een aankoop die nog gedaan moet worden. In sommige gevallen kan dat ingevuld worden door jeugdspelers. Geertruida/Bijlow/Ten Hove/Knoester/Kokcu/Toure zijn een paar die er misschien dicht tegenaan zitten. Mogelijk dat een verhuur voor sommige van hen een betere optie is.

Dat betekent dus ook afscheid nemen van bepaalde spelers.

Nelom (is al verhuurd en loopt uit contract)
Tapia (wellicht verhuur of anders verkoop na WK)
Vejinovic (is al verhuurd, verkoop is denk ik het beste)
Gustafson (is al verhuurd, verkoop is denk ik het beste)
El Ahmadi (we hebben teveel van dit soort spelers en hij is de oudste, je zou hem erbij kunnen houden bij vertrek Vilhena bijvoorbeeld)
Diks (gehuurd, zou hem niet kopen)
Boëtius (dit heeft geen enkele zin, was al niet veel meer toen ik vertrok en dat is er niet beter op geworden na zijn terugkomst)
Bilal (vergelijkbaar met JP, 4 jaar is meer dan genoeg, tijd voor een nieuwe club)
Vente (verhuur lijkt me het beste)
Hansson (verhuur lijkt me het beste)
El Hankouri (is al verhuurd, lijkt mij te licht, van de zomer evalueren)
Schuurman (is al verhuurd, lijkt mij te licht, van de zomer evalueren)
Hamer (is al verhuurd, lijkt mij te licht, van de zomer evalueren)

Vermeer (een verhaal apart. Is ie in vorm en wil ie terugkeren, dan heb je wat mij betreft een prima eerste keeper voor de komende jaren. Maar dat is allemaal afwachten. Daar zal hoogstwaarschijnlijk sowieso een trainerswissel voor nodig zijn. En hij moet het ook maar laten zien bij Club natuurlijk. En die kunnen hem ook nog eens kopen geloof ik.

En natuurlijk kan je naar meer spelers kijken die om uiteenlopende redenen evt kunnen vertrekken. Denk aan Vilhena, Toornstra, Jones en Jorgensen bijvoorbeeld. Maar op zich kunnen zij allemaal nog wel van waarde zijn, al is het voor sommige in een minder voorname rol dan die ze nu hebben.

----------------------------
EDIT Nog wat verhuurde spelers toegevoegd die ik vergeten was. Op Vermeer na, hebben ze denk ik niet zo gauw een toekomst in De Kuip. En Vermeer zelf is ook al een moeilijk verhaal natuurlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 februari 2018 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - maandag 12 februari 2018 - 21:54   quote  deeplink  
4de
Fart
 Fart - maandag 12 februari 2018 - 21:58   quote  deeplink  
Ik denk dat je Berghuis ook kan toevoegen aan eventueel vertrekkende speler.
Jorgensen sowieso, Vilhena ook.
Zal dus een flinke verschuiving in de selectie worden.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 februari 2018 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 21:54 schreef van geil het volgende:
4de
4de wat?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 februari 2018 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 21:58 schreef Fart het volgende:
Ik denk dat je Berghuis ook kan toevoegen aan eventueel vertrekkende speler.
Jorgensen sowieso, Vilhena ook.
Zal dus een flinke verschuiving in de selectie worden.
Wellicht, maar dat moet eerst dan nog maar gebeuren. Vanuit sportief oogpunt hoeven zeker die eerste 2 niet weg natuurlijk. Vilhena kan je nog over nadenken. Die andere twee alleen als er een bod komt dat niet te weigeren valt.
Fart
 Fart - maandag 12 februari 2018 - 22:28   quote  deeplink  
Jorgensen hangt er een beetje vanaf hoe hij het gaat doen van de zomer.
Vilhena is niet houdbaar meer, niet omdat hij zo goed is, maar omdat hij zich te goed vind voor NL. (dit is een aanname).
Berghuis zal alleen blijven wanneer er een frisse wind komt, kan mij niet voorstellen dat hij nog een jaar als deze wil.
van geil
 van geil - maandag 12 februari 2018 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 22:22 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

4de wat?
Maximaal met zo'n team.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 februari 2018 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 22:35 schreef van geil het volgende:

[..]

Maximaal met zo'n team.
Ben ik niet met je eens. 4 nieuwe spelers voor de basis he. Nog van uitgaande dat sterkhouders van ons niet vertrekken. Keeper, twee middenvelders en een buitenspeler. Pak Onana, Schone, Ziyech en Lozano voor die posities (bij wijze van uiteraard) en je hebt een heel goed elftal. En voor de bank loos je die spelers die hier al jaren rondlopen en vervang je met ervaring, aanstormend talent en veelzijdige spelers. Dit lijkt mij een realistisch elftal dat zeker kampioen kan worden. Onze selectie is bovendien zo slecht nog niet, alleen ontbreken er een aantal cruciale spelers. En we hebben wat veel overtollig ballast...

Maar ik ben benieuwd naar jouw alternatief geile?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 februari 2018 door T-FeYeN00rD --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 februari 2018 - 22:58   quote  deeplink  
Die spelers die ik noemde zijn uiteraard onbetaalbaar en willen ook ongetwijfeld niet komen. Maar Ajax en PSV hebben bij elkaar nog geen 20 miljoen voor die spelers neergelegd. Zet dat eens af tegen de uitgaven die wij van de zomer gedaan hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 februari 2018 door T-FeYeN00rD --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 12 februari 2018 - 23:27   quote  deeplink  
Tsja, het seizoen daarvoor kopen wij minimaal in, in relatie tot die clubs.
En we weten hoe dat afliep.
En laten we ook niet overdrijven. We hebben naar behoren ingekocht, er zijn talloze factoren die veroorzaken dat het geheel niet uit de verf komt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 13 februari 2018 - 01:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 23:27 schreef FR-Henk het volgende:
Tsja, het seizoen daarvoor kopen wij minimaal in, in relatie tot die clubs.
En we weten hoe dat afliep.
Natuurlijk, ik wilde alleen aangeven dat die spelers die nu eredivisie top zijn, ook bij Feyenoord hadden kunnen spelen. Ik noemde juist die 4 omdat juist op die posities Feyenoord m.i. zwak is.

quote:

En laten we ook niet overdrijven. We hebben naar behoren ingekocht, er zijn talloze factoren die veroorzaken dat het geheel niet uit de verf komt.
We hebben redelijk ingekocht. Vind de transfersommen aan de prijzige kant, maar dat is ook de markt die de afgelopen grofweg 2 jaar nog meer op hog geslagen is. Wel vind ik, en dat zei ik van de zomer al, dat het middenveld is overgeslagen. En laten we niet vergeten dat we niet het beste voetbal van de competitie speelden vorig jaar. Zeker tweede seizoenshelft was Ajax eigenlijk duidelijk de betere wat dat betreft. Tis dat ze al een eindje achter stonden en een dubbel programma hadden tot het einde.

En dat er bijna 10 miljoen aan 2 reservespelers is uitgegeven is ook wat apart natuurlijk (St. Juste en Amrabat). St. Juste heeft uiteindelijk nog veel gespeeld, maar voor hetzelfde geld heb je nauwelijks blessures en maakt ie nauwelijks minuten. Waarmee ik niet wil zeggen dat die spelers niet het niveau hebben, wat ik wel wil zeggen, is dat het urgenter was die centen in basisspelers te steken. In types die ontbraken in de selectie. Een opbouwer vlak voor de verdediging bijvoorbeeld. En een creatieve man achter Jorgensen.

Nogmaals, wil niet zeggen dat die kleine 30 miljoen die van de zomer is uitgegeven, weggegooid geld is, maar om te zeggen dat er naar behoren is ingekocht, vind ik wel wat weinig ambitieus.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 13 februari 2018 - 07:18   quote  deeplink  
Punt is dat ik je met de kennis van nu gelijk zou willen geven. Ware het niet dat zeker Amrabat, St. Juste, Haps als talentvol stonden aangeschreven. Dat is niet zomaar weg.
Waar is dat een leiderstype, een technische middenvelder, een goede target/buitenspeler toegevoegd hadden moeten worden. Boetius en Diks zijn regelrechte missers. Kosten: 2 miljoen. Berghuis was het geld waard.
Na een kampioenschap is bij deze selectie, door ontbrekende, hongerige leider, de begeisterung nagenoeg verdwenen, naast tegenslagen, naast vernuftig trainerschap.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 februari 2018 door FR-Henk --
VVout
 VVout - dinsdag 13 februari 2018 - 07:47   quote  deeplink  
Zet het ministerie van infrastructuur en waterstaat en buitenlandse zaken hier maar bij. Ach ik zal wel een complotdenker zijn om te zeggen dat alles de mist in ging bij het vooropgezette opruimen van Pim. Koopkracht zou er op vooruit gaan toch worden links en rechts ingehaald door diverse stijgingen van huurprijzen en inkoop op primaire behoeften. We zien het gewoon maar blijven gewoon in de dugout zitten en laten het gebeuren. Shell word van financiële aanspraak ontheven en de staat kijkt wel hoe hij zijn geld terug krijgt, aan het gas en vergeef me de uitdrukking of denken ze nou echt dat ik simpel ben. Let maar op ook deze gaan we betalen als burger en sorry als ik hierbij aan onze Einzelgänger denk, hier verstopt zich de Kapitalist lachend achter een dikke boom en over een paar jaar horen we hier niets meer van.

Mogûh mannen en alvast mijn grote spijt voor mijn emotionele uitbarsting deze morgen.
MMM
 MMM - dinsdag 13 februari 2018 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 21:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[ afbeelding ]

De bovenste namen staan voor het beoogde basiselftal, de onderste voor de reserves.
"NIEUW" staat uiteraard voor een aankoop die nog gedaan moet worden. In sommige gevallen kan dat ingevuld worden door jeugdspelers. Geertruida/Bijlow/Ten Hove/Knoester/Kokcu/Toure zijn een paar die er misschien dicht tegenaan zitten. Mogelijk dat een verhuur voor sommige van hen een betere optie is.

El Ahmadi (we hebben teveel van dit soort spelers en hij is de oudste, je zou hem erbij kunnen houden bij vertrek Vilhena bijvoorbeeld)
Boëtius (dit heeft geen enkele zin, was al niet veel meer toen ik vertrok en dat is er niet beter op geworden na zijn terugkomst)
Bilal (vergelijkbaar met JP, 4 jaar is meer dan genoeg, tijd voor een nieuwe club)

En natuurlijk kan je naar meer spelers kijken die om uiteenlopende redenen evt kunnen vertrekken. Denk aan Vilhena, Toornstra, Jones en Jorgensen bijvoorbeeld. Maar op zich kunnen zij allemaal nog wel van waarde zijn, al is het voor sommige in een minder voorname rol dan die ze nu hebben.
Heel veel werk voor onze nieuwe TD.

Mooi en duidelijk neergezet trouwens T!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 februari 2018 door MMM --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 13 februari 2018 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 07:18 schreef FR-Henk het volgende:
Punt is dat ik je met de kennis van nu gelijk zou willen geven. Ware het niet dat zeker Amrabat, St. Juste, Haps als talentvol stonden aangeschreven. Dat is niet zomaar weg.
Waar is dat een leiderstype, een technische middenvelder, een goede target/buitenspeler toegevoegd hadden moeten worden. Boetius en Diks zijn regelrechte missers. Kosten: 2 miljoen. Berghuis was het geld waard.
Na een kampioenschap is bij deze selectie, door ontbrekende, hongerige leider, de begeisterung nagenoeg verdwenen, naast tegenslagen, naast vernuftig trainerschap.
Haps was en is een logische aankoop. Een goede back is heel wat waard voor een elftal. Maar St. Juste en Amrabat, hoewel zonder meer talentvol (en ik geef ze een goede kans dat ze het gaan maken bij Feyenoord), zijn reserve spelers. Dat was eigenlijk in de zomer al bekend. St. Juste zou Botteghin en Vd Heijden voor zich hebben en Amrabat op het middenveld El Ahmadi en Vilhena. Nuttige spelers, maar ik vraag me af of het niet wijzer is de basis te versterken en dan naar de bank te kijken?

Bovendien als je de basis versterkt dan komen die spelers die daar al staan vanzelf op de bank terecht. Toornstra is nuttig, maar vooral in zijn rol als 13de man. Iemand die tussen basis en bank in schippert. Want het was afgelopen seizoen al gebleken dat ie wat moeite heeft als het niveau omhoog gaat. En hij moet opeens ruim 40 wedstrijden per jaar alles spelen, omdat er geen vervanger voor hem is. Moet je eens voorstellen als hij geblesseerd zou raken. En dan hebben we niet eens over een sterkhouder. Dat alternatieven die er zijn, zijn blessuregevoelig of op een andere manier een vraagteken, al heb ik ook wel eens geopperd Larsson daar maar neer te zetten, want je moet toch wat. Gio is van gekkigheid al een paar keer met El Ahmadi-Vilhena-Amrabat gaan spelen. En je dan afvragen waarom het voetbal er niet uitziet. Moet je je voorstellen dat het Nederlands elftal op het WK 2010 3x Nigel de Jong had opgesteld op het middenveld...

Anyway, wat ik maar wil zeggen, bepaalde spelers voor je elftal altijd prioriteit moeten hebben. Zeker boven een paar dure spelers die vooralsnog eerst reserve zullen zijn.

En je laatste zin is natuurlijk het tweede deel van het verhaal. Ook met deze selectie en met de blessures moet je gewoon 3de kunnen worden en 70 punten kunnen pakken. We liggen nu op schema voor 58 punten. 24 punten minder dan we vorig jaar hadden. Spelers en trainer geven wat dat betreft niet thuis. Dat Feyenoord het goed doet in de beker, is nauwelijks een pleister op de wond.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 13 februari 2018 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 08:25 schreef MMM het volgende:

[..]

Heel veel aan de werk voor onze nieuwe TD.

Thanks MMM!
van geil
 van geil - dinsdag 13 februari 2018 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 08:25 schreef MMM het volgende:

[..]

Heel veel werk voor onze nieuwe TD.

Puin ruimen .
van geil
 van geil - dinsdag 13 februari 2018 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 01:22 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]
. Vind de transfersommen aan de prijzige kant, maar dat is ook de markt die de afgelopen grofweg 2 jaar nog meer op hog geslagen is. Wel vind ik, en dat zei ik van de zomer al, dat het middenveld is overgeslagen. En laten we niet vergeten dat we niet het beste voetbal van de competitie speelden vorig jaar. Zeker tweede seizoenshelft was Ajax eigenlijk duidelijk de betere wat dat betreft. Tis dat ze al een eindje achter stonden en een dubbel programma hadden tot het einde.

En dat er bijna 10 miljoen aan 2 reservespelers is uitgegeven is ook wat apart natuurlijk (St. Juste en Amrabat). St. Juste heeft uiteindelijk nog veel gespeeld, maar voor hetzelfde geld heb je nauwelijks blessures en maakt ie nauwelijks minuten. Waarmee ik niet wil zeggen dat die spelers niet het niveau hebben, wat ik wel wil zeggen, is dat het urgenter was die centen in basisspelers te steken. In types die ontbraken in de selectie. Een opbouwer vlak voor de verdediging bijvoorbeeld. En een creatieve man achter Jorgensen.

Nogmaals, wil niet zeggen dat die kleine 30 miljoen die van de zomer is uitgegeven, weggegooid geld is, maar om te zeggen dat er naar behoren is ingekocht, vind ik wel wat weinig ambitieus.
En die lijn wordt gewoon weer doorgetrokken, Feyenoord zoekt structureel verkeerde types.
De bezem moet erdoor.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 13 februari 2018 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 21:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[ afbeelding ]

El Hankouri (is al verhuurd, lijkt mij te licht, van de zomer evalueren)
Schuurman (is al verhuurd, lijkt mij te licht, van de zomer evalueren)
Hamer (is al verhuurd, lijkt mij te licht, van de zomer evalueren)

Vermeer (een verhaal apart. Is ie in vorm en wil ie terugkeren, dan heb je wat mij betreft een prima eerste keeper voor de komende jaren. Maar dat is allemaal afwachten. Daar zal hoogstwaarschijnlijk sowieso een trainerswissel voor nodig zijn. En hij moet het ook maar laten zien bij Club natuurlijk. En die kunnen hem ook nog eens kopen geloof ik.

----------------------------
EDIT Nog wat verhuurde spelers toegevoegd die ik vergeten was. Op Vermeer na, hebben ze denk ik niet zo gauw een toekomst in De Kuip. En Vermeer zelf is ook al een moeilijk verhaal natuurlijk.
IK zal Unnerstall de doelman van VVV Venlo halen
en met een engelse topclub gaan praten voor versterking op het middenveld en in de aanval

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 februari 2018 door de bluffer --
van geil
 van geil - dinsdag 13 februari 2018 - 10:17   quote  deeplink  
@T
Je noemt 3 goede voorbeelden .
Schöne. wij kiezen Toornstra.
Lozano. wij kiezen JP/Larsson
Ziyech. wij kiezen Tapia/Amrabat .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 februari 2018 door van geil --
tomson
 tomson - dinsdag 13 februari 2018 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 10:10 schreef de bluffer het volgende:

[..]

IK zal Unnerstall de doelman van VVV Venlo halen
en met een engelse topclub gaan praten voor versterking op het middenveld en in de aanval
Ok bluf alvast bedankt.
Leuv
 Leuv - dinsdag 13 februari 2018 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 09:55 schreef van geil het volgende:

[..]

En die lijn wordt gewoon weer doorgetrokken, Feyenoord zoekt structureel verkeerde types.
De bezem moet erdoor.
Volkomen mee eens.
De bezem door de gehele organisatie.
Einzelganger
 Einzelganger - dinsdag 13 februari 2018 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 16:44 schreef Leuv het volgende:

[..]

Volkomen mee eens.
De bezem door de gehele organisatie.
Als je Bilal goed vind spelen dan wordt het gevaarlijk
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 13 februari 2018 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 februari 2018 - 10:17 schreef van geil het volgende:
@T
Je noemt 3 goede voorbeelden .
Schöne. wij kiezen Toornstra.
Lozano. wij kiezen JP/Larsson
Ziyech. wij kiezen Tapia/Amrabat .
Wij kozen wel voor Ziyech, hij niet voor ons...was staaltje competitie vervalsing Twente...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Grote schoonmaak

0.0110700