|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:32 schreef remco k het volgende:[..] P Ik bekijk zelf de voor mij goede website om wat te bekijken. Ik heb van Peter ooit een site doorgekregen squawka.com whoscored en nog een aantal andere sites. Gaat er om hoe ze berekent worden. Ik wilde weten hoeveel echte kansen hij crieerde. En dat is niks tegen hem of voor hem. Uiteindelijk zijn de stats goed, maar niet geweldig. Heel lastig is dat niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:13 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Heel simpel Remco. Deze spelers tonen hun nederigheid en doen wat met kritiek. Ik ben mij gaat ergeren aan Ziyech vanwege zijn houding na kritiek en vooral de laatste weken vond ik dat er wel heel vaak werd gewezen naar zijn positieve statistieken. Ik ben toen eens, samen met Loetje, gaan uitzoeken of al deze statistieken wel echt zo positief zijn en wat ik vermoedde werd ook bevestigd. Het gaat mij in deze eigenlijk helemaal niet of hij moet banken. Het gaat mij er in deze omdat de mensen die hem allemaal maar kronen tot koning en hem zo belangrijk maken eens inzien dat de cijfers helemaal niet zo florissant zijn als sommigen willen doen geloven. Ik heb vervolgens echte Ziyech lovers de cijfers getoond en die schrokken daar toch wel van. Laat ik dus voorop stellen dat ik geen Ziyech-hater ben, maar dat ik vooral af wil van die maniertjes van hem. En als iedereen hem maar ziet als koning, gaat hij ook denken dat hij het is. En kan hij kritiek dus echt niet accepteren. Kritiek die in veel gevallen gewoon terecht is. Daarom vind ik het tijd worden dat Ajax zijn sterallures de kop indrukt en hem gewoon weer eens met beide benen op de grond zet. Dit ten gunste van hemzelf. De laatste vraag was geen zeik vraag. Maar een serieuze vraag. Er zijn er namelijk wel meer die niet altijd even verdiend krediet krijgen.
Maar ik denk eerder dat de niet Ziyech fans hem groter maken dan dat de fans doen. Juist door altijd zo op hem in te hakken maak je hem belangrijk in mijn optiek. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:35 schreef Loetje het volgende:[..] Gaat er om hoe ze berekent worden. Ik wilde weten hoeveel echte kansen hij crieerde. En dat is niks tegen hem of voor hem. Uiteindelijk zijn de stats goed, maar niet geweldig. Heel lastig is dat niet. Weet je wat ik jammer vind. We zitten midden in een discussie. Ziyech creert vandaag een aantal hele goede kansen. Dan benoemt iemand dat. En in plaats van dat te beamen benoem je direct negatieve zaken. Wat is daar het nut van. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:33 schreef remco k het volgende:[..] Ik vond Kluivert wel gevaarlijk vandaag en betrokken bij hoede kansen. Huntelaar is al weken niet goed en Neres is ook niet zo goed onder ten Hag als ervoor. Eiting helemaal eens. Maar dat roepen we beiden al langer. Kluivert vond ik te egoistisch persoonlijk. Schot op de lat was prachtig. Huntelaar heeft voor mij nog nooit acceptabel gespeeld sinds zijn terugkeer eerlijk gezegd, maar, en zo eerlijk moet je zijn... Hij maakt belangrijke goals.
Ten Hag laat Neres niet beter spelen en het verschil wat ik zie is dat Keizer liever over de vleugel wilde en Ten Hag graag door het midden. Want zo komt het wel vaak uit in ieder geval. Dat vind ik wel jammer.
Eiting kan voor aankomend seizoen wel de oplossing op 6 zijn. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:37 schreef remco k het volgende:[..] Weet je wat ik jammer vind. We zitten midden in een discussie. Ziyech creert vandaag een aantal hele goede kansen. Dan benoemt iemand dat. En in plaats van dat te beamen benoem je direct negatieve zaken. Wat is daar het nut van. Ik heb gezegd dat ik het middenveld prima vond. Maar op 0-1 worden er keuzes gemaakt die anders gewoon de 0-2 op kunnen leveren en dan levert die gewoon in. Dat irriteert me en zeg ik dan. Net als ik Neres vandaag ook echt heel matig vond |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:38 schreef Loetje het volgende:[..] Kluivert vond ik te egoistisch persoonlijk. Schot op de lat was prachtig. Huntelaar heeft voor mij nog nooit acceptabel gespeeld sinds zijn terugkeer eerlijk gezegd, maar, en zo eerlijk moet je zijn... Hij maakt belangrijke goals. Ten Hag laat Neres niet beter spelen en het verschil wat ik zie is dat Keizer liever over de vleugel wilde en Ten Hag graag door het midden. Want zo komt het wel vaak uit in ieder geval. Dat vind ik wel jammer. Eiting kan voor aankomend seizoen wel de oplossing op 6 zijn. Ik vond met name tagliafico en Kluivert niet lekker samen.
Volgens mij is het juist andersom met keizer en ten Hag. Bij keijzer werden de Buitenspelers juist in een later stadium betrokken zodat daarvan veel ruimte was. Nu worden Buitenspelers vaan al heel snel aangespeeld en moeten ze zestig man voorbij. Ten Hag lijkt wat meer met de backs willen werken die er overheen gaan. Maar dat werkt alleen bij vlagen redelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:40 schreef Loetje het volgende:[..] Ik heb gezegd dat ik het middenveld prima vond. Maar op 0-1 worden er keuzes gemaakt die anders gewoon de 0-2 op kunnen leveren en dan levert die gewoon in. Dat irriteert me en zeg ik dan. Net als ik Neres vandaag ook echt heel matig vond Wij vinden Ajax vandaag niet hee bijzonder. Ik hoor van Polen net zeggen dat hij echt onder de indruk is van dit Ajax.
Bijzonder. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:42 schreef remco k het volgende:[..] Ik vond met name tagliafico en Kluivert niet lekker samen. Volgens mij is het juist andersom met keizer en ten Hag. Bij keijzer werden de Buitenspelers juist in een later stadium betrokken zodat daarvan veel ruimte was. Nu worden Buitenspelers vaan al heel snel aangespeeld en moeten ze zestig man voorbij. Ten Hag lijkt wat meer met de backs willen werken die er overheen gaan. Maar dat werkt alleen bij vlagen redelijk. Later betrokken maar wel zo opgezocht dat ze veel scoorden. Nu worden ze eerder aangespeeld en zoeken we de drukte op. Dat vind ik zonde.
Zag je voor rust Neres een aantal keer? Op de middelijn, alle ruimte en dan naar de plek lopen waar de man staan in het midden... Daar kan ik niet bij.
Tagliafico vind ik een verademing, maar ook vrij lomp soms. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:43 schreef remco k het volgende:[..] Wij vinden Ajax vandaag niet hee bijzonder. Ik hoor van Polen net zeggen dat hij echt onder de indruk is van dit Ajax. Bijzonder. Als je tot zowat 15 100% kansen komt speel je vrij goed. Alleen de scherpte was echt om te huilen. Meerdere Zwolse supporters zijn blijkbaar onder de indruk. Op een kopbal na ook geen echte kansen weggegeven |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:44 schreef Loetje het volgende:[..] Later betrokken maar wel zo opgezocht dat ze veel scoorden. Nu worden ze eerder aangespeeld en zoeken we de drukte op. Dat vind ik zonde. Zag je voor rust Neres een aantal keer? Op de middelijn, alle ruimte en dan naar de plek lopen waar de man staan in het midden... Daar kan ik niet bij. Tagliafico vind ik een verademing, maar ook vrij lomp soms. Ik heb het vermoeden dat ten Hag de ploeg fysiek verder wil krijgen dan dat het nu is
Vorige week was het een kwartier heel erg goed. Nu was dat al langer en eerlijkheid eerlijk. Het is ook nog gewoon een uitwedstrijd op kunstgras bij een voor Ajax lastige club. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:49 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb het vermoeden dat ten Hag de ploeg fysiek verder wil krijgen dan dat het nu is Vorige week was het een kwartier heel erg goed. Nu was dat al langer en eerlijkheid eerlijk. Het is ook nog gewoon een uitwedstrijd op kunstgras bij een voor Ajax lastige club. Ten Hag doet alles op basis van het momentum. Dus fysiek hoort daar zeker bij. Utrecht was ook altijd topfit. Maar je ziet ook de ruimtes die ontstaan bij balverlies.
Veld was glad en toch haalde Ajax best een aardig niveau. Vandaag voor het eerst een redelijk goede pot gezien onder Ten Hag. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:35 schreef remco k het volgende:[..] De laatste vraag was geen zeik vraag. Maar een serieuze vraag. Er zijn er namelijk wel meer die niet altijd even verdiend krediet krijgen. Maar ik denk eerder dat de niet Ziyech fans hem groter maken dan dat de fans doen. Juist door altijd zo op hem in te hakken maak je hem belangrijk in mijn optiek. Dat ben ik dus niet met je eens. Hij heeft een trots en wanneer je kritiek levert is mijnheertje geïrriteerd. Daarna kwamen de zogenaamde positieve statistieken en ook die worden nu grotendeels onderuit gehaald. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:58 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat ben ik dus niet met je eens. Hij heeft een trots en wanneer je kritiek levert is mijnheertje geïrriteerd. Daarna kwamen de zogenaamde positieve statistieken en ook die worden nu grotendeels onderuit gehaald. Ik vind oprecht niet dat die onderuit gehaald zijn.
Maar goed. Ik vermoed dat die jongen na dit seizoen zal vertrekken, een deel zal er dan blij mee zijn en een ander deel zal het jammer vinden.
Dan zal Frenkie wel op zijn plek komen te spelen.
Ben benieuwd of volgend seizoen de jong Eiting en Vd beek er zal staan. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 18:06 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nee hoor Remco, deze statistieken komen ook gewoon van OPTA, zijn gewoon te vinden maar worden niet benoemd, of bijna niet benoemd. Het enige wat gefilterd is, zijn de statistieken rondom gecreëerde kansen. Aangezien OPTA heeft aangegeven hoe deze worden berekend, is iemand het gaan filteren naar wat enkel een 100% kans oplevert. En dan blijken de cijfers toch ineens veel, heel veel minder. Tja wat je ook kan doen is geen kansen creeren, en de bal rondspelen..... Zullen wat van Ziyech gaan eisen? Alle ballen terug op Onana, want dan verlies de bal niet.
Nee wat jij wil zien is het spel van de Boer. Tikkie takkie breed slaapvoetbal en geen kansen creeeren en als Ziyech van de 10x 9 ballen verspeelt, maar 1 een kans en doelpunt oplevert, dan ga ik liever daarvoor. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 19:43 schreef remco k het volgende:[..] Wij vinden Ajax vandaag niet hee bijzonder. Ik hoor van Polen net zeggen dat hij echt onder de indruk is van dit Ajax. Bijzonder. Ik vond Ajax juist wel bijzonder sterk vandaag. Heb eindelijk genoten, jammer dat die 100% kansen er niet in gingen, maar als ik PSV zou zijn, dan zou ik nu wel gaan zweten |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 21:40 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Tja wat je ook kan doen is geen kansen creeren, en de bal rondspelen..... Zullen wat van Ziyech gaan eisen? Alle ballen terug op Onana, want dan verlies de bal niet. Nee wat jij wil zien is het spel van de Boer. Tikkie takkie breed slaapvoetbal en geen kansen creeeren en als Ziyech van de 10x 9 ballen verspeelt, maar 1 een kans en doelpunt oplevert, dan ga ik liever daarvoor. En weer een aanname. Ongelooflijk hoe mensen toch kunnen vertellen wat ik denk of wil. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 21:57 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En weer een aanname. Ongelooflijk hoe mensen toch kunnen vertellen wat ik denk of wil. Als mensen alleen willen zien dat Ziyech vaak balverlies lijdt en niet wil inzien dat hij ook echt heel erg belangrijk is voor de kansen die Ajax creeert, tja.... natuurlijk wil iedereen dat hij nog bepalender is en minder balverlies lijdt, maar als je dit gaat eisen van je spelers, dan komen er minder steek balletjes, minder creatieve ballen waar een risico aan zit en dus minder kansen en ja dan krijg je dat De Boer voetbal. Geen risico, dus balletje breedt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 22:07 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Als mensen alleen willen zien dat Ziyech vaak balverlies lijdt en niet wil inzien dat hij ook echt heel erg belangrijk is voor de kansen die Ajax creeert, tja.... natuurlijk wil iedereen dat hij nog bepalender is en minder balverlies lijdt, maar als je dit gaat eisen van je spelers, dan komen er minder steek balletjes, minder creatieve ballen waar een risico aan zit en dus minder kansen en ja dan krijg je dat De Boer voetbal. Geen risico, dus balletje breedt. Voordat je jezelf ergens in mengt even alle berichten doorlezen voordat je met insinuaties komt die nergens op gebaseerd zijn. Ik heb namelijk heel precies uitgeschreven waarom ik naar zijn statistieken ben gaan kijken.
En blijkbaar wijzen de statistieken uit dat hij toch helemaal niet zo belangrijk is voor het creëren van kansen. Uiteindelijk leverde maar 29 ballen een 100% kans op. Daar had hij 181 ballen voor nodig. Van der Beek bijvoorbeeld deed het statistisch gezien vele malen beter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 februari 2018 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Maar als je het niet erg vind ga ik die discussie niet nogmaals voeren. En zeker niet met iemand die op het einde pas inzet. Mijn punt is duidelijk en verder doe je er maar mee wat je wilt. Desnoods veeg je je reet er mee af. Zal mij een zorg zijn. Ik ben en blijf minder optimistisch over onze zogenaamde belangrijkste speler. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 22:09 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Voordat je jezelf ergens in mengt even alle berichten doorlezen voordat je met insinuaties komt die nergens op gebaseerd zijn. Ik heb namelijk heel precies uitgeschreven waarom ik naar zijn statistieken ben gaan kijken. En blijkbaar wijzen de statistieken uit dat hij toch helemaal niet zo belangrijk is voor het creëren van kansen. Uiteindelijk leverde maar 29 ballen een 100% kans op. Daar had hij 181 ballen voor nodig. Van der Beek bijvoorbeeld deed het statistisch gezien vele malen beter. Het gaat mij ook niet altijd om directe kansen, maar hij brengt de bal ergens waar indirect wel een kasn door komt ipv het balletje breed te geven. Hij denkt vooruit en niet achteruit, daar hou ik van. Alleen moet hij wel minder Diva gedrag vertonen dat iedereen tegen hem is. Dan komt dat Marokaanse in hem naar boven en dar heb ik echt een schurft hekel aan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 februari 2018 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 februari 2018 - 22:09 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Voordat je jezelf ergens in mengt even alle berichten doorlezen voordat je met insinuaties komt die nergens op gebaseerd zijn. Ik heb namelijk heel precies uitgeschreven waarom ik naar zijn statistieken ben gaan kijken. En blijkbaar wijzen de statistieken uit dat hij toch helemaal niet zo belangrijk is voor het creëren van kansen. Uiteindelijk leverde maar 29 ballen een 100% kans op. Daar had hij 181 ballen voor nodig. Van der Beek bijvoorbeeld deed het statistisch gezien vele malen beter. Uiteindelijk gaat het in het seizoen toch gewoon om de absolute getallen en zijn de pogingen toch gewoon van ondergeschikt belang?
Als iemand 3 keer meedoet aan de Olympische spelen en twee maal goud wint, dan is heeft hij het toch gewoon beter gedaan dan iemand die 1 keer mee heeft gedaan en er 1 gouden medaille heeft gewonnen? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 19 februari 2018 - 08:47 schreef remco k het volgende:[..] Uiteindelijk gaat het in het seizoen toch gewoon om de absolute getallen en zijn de pogingen toch gewoon van ondergeschikt belang? Als iemand 3 keer meedoet aan de Olympische spelen en twee maal goud wint, dan is heeft hij het toch gewoon beter gedaan dan iemand die 1 keer mee heeft gedaan en er 1 gouden medaille heeft gewonnen? Nee, daarmee toon je aan dat Ziyech minder overzicht heeft als van de Beek. Deze kiest minder vaak voor een keypass, maar als hij ervoor kiest weet je in veel gevallen dat het een 100% kans oplevert. Dat ten gunste van Ziyech, die veel vaker voor zijn bal kiest, maar waarvan 1 op de 6 maar een 100% kans oplevert. En waarbij er velen gewoon verkeerd worden gepasst en balverlies opleveren. Dus kan je stellen dat van de Beek dus blijkbaar over een beter overzicht beschikt en weet wanneer hij wel zo'n bal moet geven en wanneer het blijkbaar slim is te kiezen voor een andere of betere oplossing.
Overigens vind ik Frenkie qua overzicht het beste. Die jongen ziet dingen echt in een splitt second.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 februari 2018 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 februari 2018 - 09:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nee, daarmee toon je aan dat Ziyech minder overzicht heeft als van de Beek. Deze kiest minder vaak voor een keypass, maar als hij ervoor kiest weet je in veel gevallen dat het een 100% kans oplevert. Dat ten gunste van Ziyech, die veel vaker voor zijn bal kiest, maar waarvan 1 op de 6 maar een 100% kans oplevert. En waarbij er velen gewoon verkeerd worden gepasst en balverlies opleveren. Dus kan je stellen dat van de Beek dus blijkbaar over een beter overzicht beschikt en weet wanneer hij wel zo'n bal moet geven en wanneer het blijkbaar slim is te kiezen voor een andere of betere oplossing. Overigens vind ik Frenkie qua overzicht het beste. Die jongen ziet dingen echt in een splitt second. In mijn optiek toont het dat niet aan, in mijn beleving toont het aan dat Ziyech juist veel mogelijkheden ziet en het daarom probeert ook al is de kans klein..
En wie zegt me dat vd Beek op basis hiervan het beste overzicht heeft, misschien zijn er wel veel vaker mogelijkheden maar kiest ie voor de makkelijke oplossing..
Eens wat Frenkie betreft.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 19 februari 2018 - 09:55 schreef remco k het volgende:[..] In mijn optiek toont het dat niet aan, in mijn beleving toont het aan dat Ziyech juist veel mogelijkheden ziet en het daarom probeert ook al is de kans klein.. En wie zegt me dat vd Beek op basis hiervan het beste overzicht heeft, misschien zijn er wel veel vaker mogelijkheden maar kiest ie voor de makkelijke oplossing.. Eens wat Frenkie betreft.. Ok, dan hebben wij daar een verschil van mening. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Stel dat Ziyech jaren terug voor het NL elftal had gekozen. Zou hij erin staan denken jullie? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Denk ik wel. Ook daar hebben we geen onbesproken middenveld zoals voorheen en dus alle kansen erin te komen. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Wat kunnen sommigen toch slap en dom ouwehoeren.
Dus Ziyech wordt betaald om in een wedstrijd 3x een toppass te geven? En omdat hij 3x een toppas geeft is de 47x dat hij de bal inlevert bij de tegenstander niet meer relevant!!!
Wat een logica... NOT.
Ziyech heeft kwaliteiten die buitengewoon zijn, maar hij heeft ook menselijke eigenschappen die zijn kwaliteiten teniet doen.
De dag dat hij ipv 3x een toppass geeft, slechts 3x balverlies lijdt dan mag hij zich als een grote meneer gedragen. Tot die tijd mag hij met 47x balverlies alleen maar de ogen uit zijn kop schamen.
En als je dat niet begrijpt is het ook niet zinvol om hierover gesprekken te voeren ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door AkaS -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:29 schreef AkaS het volgende:Wat kunnen sommigen toch slap en dom ouwehoeren. Dus Ziyech wordt betaald om in een wedstrijd 3x een toppass te geven? En omdat hij 3x een toppas geeft is de 47x dat hij de bal inlevert bij de tegenstander niet meer relevant!!! Wat een logica... NOT. Ziyech heeft kwaliteiten die buitengewoon zijn, maar hij heeft ook menselijke eigenschappen die zijn kwaliteiten teniet doen. De dag dat hij ipv 3x een toppass geeft, slechts 3x balverlies lijdt dan mag hij zich als een grote meneer gedragen. Tot die tijd mag hij met 47x balverlies alleen maar de ogen uit zijn kop schamen. En als je dat niet begrijpt is het ook niet zinvol om hierover gesprekken te voeren ;-) Ik heb van niemand gelezen dat 47 keer balverlies terecht is als je 3 keer iemand voor de goal zet.. Of heb ik ergens iets niet gelezen, dat kan he.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zonder enige twijfel. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:29 schreef AkaS het volgende:Wat kunnen sommigen toch slap en dom ouwehoeren. Dus Ziyech wordt betaald om in een wedstrijd 3x een toppass te geven? En omdat hij 3x een toppas geeft is de 47x dat hij de bal inlevert bij de tegenstander niet meer relevant!!! Wat een logica... NOT. Ziyech heeft kwaliteiten die buitengewoon zijn, maar hij heeft ook menselijke eigenschappen die zijn kwaliteiten teniet doen. De dag dat hij ipv 3x een toppass geeft, slechts 3x balverlies lijdt dan mag hij zich als een grote meneer gedragen. Tot die tijd mag hij met 47x balverlies alleen maar de ogen uit zijn kop schamen. En als je dat niet begrijpt is het ook niet zinvol om hierover gesprekken te voeren ;-) Ik vind dat je je niet moet blindstaren op het getal 47. Als je een werkelijk overzicht wilt hebben moet je het in percentages uit gaan rekenen. Leg het aantal aangekomen passes, naast de mislukte passes en reken aan de hand daarvan het percentage uit.
Een slechte pass van een ander die hij moeilijk kan controleren en dus kwijt is wordt bijvoorbeeld ook gerekend als balverlies.
Kritiek, geen probleem. Maar als er zulke getallen genoemd worden en hij word daarop afgerekend moet het ook wel eerlijk berekend worden vind ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Laat ik het anders zeggen, het is TE wisselvallig. En dat irriteert mij vooral.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door Loetje -- |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote: Kijk, dat is al een stuk nettere kritiek en daar valt ook wel wat voor te zeggen. Het is ook wisselvallig.
Persoonlijk stoor ik me er niet zo aan en ik vind ook dat zoiets binnen de groep aangepakt zou moeten worden. Een Huntelaar, Veltman of Schone bijvoorbeeld moet hem dan maar gewoon in het veld genadeloos op zijn flikker geven.
Maar niemand doet en/of durft het. Ja, dan zou ik me ook het baasje voelen.
Ik denk dat het vooral ook belangrijk is dat je echt geprikkeld wordt door je teamgenoten en in iets mindere mate je trainer en ik heb het gevoel dat dat gewoon ontbreekt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door Jaccio -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 16:19 schreef Jaccio het volgende:[..] Kijk, dat is al een stuk nettere kritiek en daar valt ook wel wat voor te zeggen. Het is ook wisselvallig. Persoonlijk stoor ik me er niet zo aan en ik vind ook dat zoiets binnen de groep aangepakt zou moeten worden. Een Huntelaar, Veltman of Schone bijvoorbeeld moet hem dan maar gewoon in het veld genadeloos op zijn flikker geven. Maar niemand doet en/of durft het. Ja, dan zou ik me ook het baasje voelen. Ik denk dat het vooral ook belangrijk is dat je echt geprikkeld wordt door je teamgenoten en in iets mindere mate je trainer en ik heb het gevoel dat dat gewoon ontbreekt. Het gaat mij niet om Ziyech maar dat geouweneel.
We hebben het over topvoetbal. Over salarissen waar je u tegen zegt..Met hierbij nog veel grotere ego's.
Natuurlijk is Ziyech een belangrijke speler die toegevoegde waarde kan hebben en soms heeft.
Maar denk je werkelijk dat Ziyech in de basis zou staan bij clubs uit Manchester, Barcelona, Madrid, München of Milaan met zoveel balverlies???
En de goede ballen is daar vanzelfsprekend, want daarvoor word je betaald!!!
Alleen ik denk dat we tesamen met andere onderwerpen in dit mooie land de werkelijkheid een beetje uit het oog hebben verloren!
Ziyech lijdt veel en veel en veel te vaak balverlies. Cruijff zei eens mooi je kan alleen scoren als je de bal hebt... of zoiets dergelijks Dus dan lijkt het me niet wenselijk om een bal 47x te verliezen..Toch!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door AkaS -- |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 16:44 schreef AkaS het volgende:[..] Het gaat mij niet om Ziyech maar dat geouweneel. We hebben het over topvoetbal. Over salarissen waar je u tegen zegt..Met hierbij nog veel grotere ego's. Natuurlijk is Ziyech een belangrijke speler die toegevoegde waarde kan hebben en soms heeft. Maar denk je werkelijk dat Ziyech in de basis zou staan bij clubs uit Manchester, Barcelona, Madrid, München of Milaan met zoveel balverlies??? En de goede ballen is daar vanzelfsprekend, want daarvoor word je betaald!!! Alleen ik denk dat we tesamen met andere onderwerpen in dit mooie land de werkelijkheid een beetje uit het oog hebben verloren! Ziyech lijdt veel en veel en veel te vaak balverlies. Cruijff zei eens mooi je kan alleen scoren als je de bal hebt... of zoiets dergelijks Dus dan lijkt het me niet wenselijk om een bal 47x te verliezen..Toch! Ik begrijp jou en de kritiek ook wel hoor. Ik stoor me er alleen zo aan dat Ziyech wel altijd het haasje is, terwijl er anderen zijn die soms gewoon veel slechter spelen.
Zelfs in wedstrijden waarin hij gewoon de belangrijkste man op het veld is en je mede door hem de punten pakt, krijgt hij er als enige zo van langs.
Ik vind het vaak oneerlijke kritiek. Soms als hij in de 20e minuut een bal verspeeld, hoor je al voorzichtige fluitconcertjes. Terwijl de rest dan al 2 of 3 100% kansen heeft verprutst. (vaak op aangeven van Ziyech by the way)
En wat betreft die topclubs, ik denk oprecht dat Ziyech bij een aantal van die clubs gewoon zou kunnen slagen. En ik denk dat omdat hij daar gewoon die prikkels krijgt om net dat extra stapje te doen. Betere spelers om zich heen en spelers die hem gewoon op zijn flikker geven als hij doorslaat. Dat heeft hij bij Ajax gewoon niet. Hij kan hier doen en laten wat hij wilt en zelfs de trainer lijkt er niks van te durven zeggen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door Jaccio -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat ben ik volledig met je eens. Maar dat blijkt dit seizoen voor hee Ajax te gelden.
Zelfs Onana en de Ligt hebben een hele zwakke periode gekend. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 16:44 schreef AkaS het volgende:[..] Het gaat mij niet om Ziyech maar dat geouweneel. We hebben het over topvoetbal. Over salarissen waar je u tegen zegt..Met hierbij nog veel grotere ego's. Natuurlijk is Ziyech een belangrijke speler die toegevoegde waarde kan hebben en soms heeft. Maar denk je werkelijk dat Ziyech in de basis zou staan bij clubs uit Manchester, Barcelona, Madrid, München of Milaan met zoveel balverlies??? En de goede ballen is daar vanzelfsprekend, want daarvoor word je betaald!!! Alleen ik denk dat we tesamen met andere onderwerpen in dit mooie land de werkelijkheid een beetje uit het oog hebben verloren! Ziyech lijdt veel en veel en veel te vaak balverlies. Cruijff zei eens mooi je kan alleen scoren als je de bal hebt... of zoiets dergelijks Dus dan lijkt het me niet wenselijk om een bal 47x te verliezen..Toch! Cruijff zei ooit. Als je niet schiet kun je niet scoren.
Wat bedoel je precies dat we de werkelijkheid een beetje zijn verloren? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 17:16 schreef remco k het volgende:[..] Dat ben ik volledig met je eens. Maar dat blijkt dit seizoen voor hee Ajax te gelden. Zelfs Onana en de Ligt hebben een hele zwakke periode gekend. Ik vind Onana nog steeds niet stabiel. De enige die na een zwak begin altijd presteert, is De Ligt. Alleen van bepaalde gasten verwacht ik wel meer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 18:28 schreef Loetje het volgende:[..] Ik vind Onana nog steeds niet stabiel. De enige die na een zwak begin altijd presteert, is De Ligt. Alleen van bepaalde gasten verwacht ik wel meer. Ik verwacht eigenlijk alleen van de ligt op dit moment niet meer.
Onana inderdaad nog te wisselvallig maar wel vreselijk goed en blundert eigenlijk niet.
Veltman is aanvallend totaal onzichtbaar Frenkie de jong is geen CV en als je geen 3–4-3 speelt heeft hij geen meerwaarde en ben je juist defensief kwetsbaar. Tagliafico gaat goed maar met wat hij aanvallend weleens laat zien moet daar meer te halen zijn Schone is in de opbouw te traag en defensief gewoon amper aanwezig. Ziyech lijdt te veel balverlies en doet dingen die hij niet moet doen. Vd beek moet bepalender gaan worden al is dat wel raar zeggen over iemand die net dit seizoen basis speler is eworden Kluivert is te veel momenten speler waarbij je hem ook soms een hele pot niet ziet. Neres is te wisselvallig. Hij zou het spel meer moeten opeisen aangezien hij daar de kwaliteiten voor heeft Huntelaar werkt hard en scoort wel goals maar verder doet ie weinig goed en voegt ie niet dat toe wat hij met zijn ervaring zou moeten
Ten Hag verliest nog geen enkele pot. Hij lijkt de boel fysiek sterker te willen maken. Maar de variatie tussen de linies en op de vleugels waar hij over sprak heb ik nig te weinig gezien. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Hoe je dit ook went of keert, dit doe je toch niet midden in een seizoen? Daar kan ik echt niet bij. Ik weet dat er geen een presteert naar vermogen en ook dat is zeer kwalijk. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 17:19 schreef remco k het volgende:[..] Cruijff zei ooit. Als je niet schiet kun je niet scoren. Wat bedoel je precies dat we de werkelijkheid een beetje zijn verloren? precies Remco..En om te schieten moet je de bal in bezit hebben! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hij schiet en probeert en neemt meer risico en lijdt daardoor balverlies. Helemaal in de lijn Cruijff.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door remco k -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 19:00 schreef remco k het volgende:[..] Ik verwacht eigenlijk alleen van de ligt op dit moment niet meer. Onana inderdaad nog te wisselvallig maar wel vreselijk goed en blundert eigenlijk niet. Veltman is aanvallend totaal onzichtbaar Frenkie de jong is geen CV en als je geen 3–4-3 speelt heeft hij geen meerwaarde en ben je juist defensief kwetsbaar. Tagliafico gaat goed maar met wat hij aanvallend weleens laat zien moet daar meer te halen zijn Schone is in de opbouw te traag en defensief gewoon amper aanwezig. Ziyech lijdt te veel balverlies en doet dingen die hij niet moet doen. Vd beek moet bepalender gaan worden al is dat wel raar zeggen over iemand die net dit seizoen basis speler is eworden Kluivert is te veel momenten speler waarbij je hem ook soms een hele pot niet ziet. Neres is te wisselvallig. Hij zou het spel meer moeten opeisen aangezien hij daar de kwaliteiten voor heeft Huntelaar werkt hard en scoort wel goals maar verder doet ie weinig goed en voegt ie niet dat toe wat hij met zijn ervaring zou moeten Ten Hag verliest nog geen enkele pot. Hij lijkt de boel fysiek sterker te willen maken. Maar de variatie tussen de linies en op de vleugels waar hij over sprak heb ik nig te weinig gezien. overal meeeens.. maar zou tenhag al nie bezig zijn met volgend seizoen ? komt er halverwege in... opdracht probeer kampioen te worden, maar volgend jaar MOET je.. ? |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 22:46 schreef remco k het volgende:[..] Hij schiet en probeert en neemt meer risico en lijdt daardoor balverlies. Helemaal in de lijn Cruijff. denk jij nou echt dat Cruijff zoveel balverlies zou accepteren!!!
Kijk als je risico neemt gaat het ook weleens mis, maar dit is belachelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 - 23:27 schreef AkaS het volgende:[..] denk jij nou echt dat Cruijff zoveel balverlies zou accepteren!!! Kijk als je risico neemt gaat het ook weleens mis, maar dit is belachelijk. Lees nou toch eens man. Iks chrijf vanaf het moment dat ik wist dat ie 47 keer balverlies leed dat het veel en veel te veel was.
Maar als jij quote van Cruijff gaat gebruiken om je gelijk te bewijzen moet je het wel goed doen..
Ik denk namelijk dat Cruijff deze jongen juist in bescherming zou nemen.
Soms zit het ook in de kleine dingetjes he.. Neem die bal op Siem de Jong, ik ben ervan overtuigd dat dit vorig seizoen bij Dolberg een 90% zekere goal was geweest, nu is het balverlies van Ziyech. |
|
|
|
|
Dramawedstrijd
|
|
|
47 x balverlies zegt mij niet zoveel. Meer dan 20x daarvan betreft voorzetten,vrije trappen en corners die hij voor de pot geslingerd heeft. Als je daar een Siem de Jong hebt lopen die werkelijk elk duel verliest kom je al gauw aan zulke statistieken. Ziyech blijft gewoon veruit de meest begaafde en belangrijke speler van dit Ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dat laatste in feitelijk gewoon niet waar, dat is Neres. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote: Daar twijfel ik wel aan hoor. Neres is belangrijk, zeker weten. Maar de belangrijkste? Ik vind van niet. Denk dat het ook grotendeels een kwestie is van interpretatie.
Ik vind persoonlijk Ziyech, als verbinding, het belangrijkste. Maar je zou ook makkelijk kunnen zeggen dat Onana de belangrijkste speler is, en gelijk hebben. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 28 februari 2018 - 16:50 schreef Jaccio het volgende:[..] Daar twijfel ik wel aan hoor. Neres is belangrijk, zeker weten. Maar de belangrijkste? Ik vind van niet. Denk dat het ook grotendeels een kwestie is van interpretatie. Ik vind persoonlijk Ziyech, als verbinding, het belangrijkste. Maar je zou ook makkelijk kunnen zeggen dat Onana de belangrijkste speler is, en gelijk hebben. Gaat om feiten nu. Neres is beslissender geweest en ook de momenten van de goals en assists waren cruciaal. Dus hoe je het ook neer wil zetten, het is gewoon juist en een keihard feit.
Neres is overigens sinds Ten Hag er is wel minder. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op woensdag 28 februari 2018 - 16:53 schreef Loetje het volgende:[..] Gaat om feiten nu. Neres is beslissender geweest en ook de momenten van de goals en assists waren cruciaal. Dus hoe je het ook neer wil zetten, het is gewoon juist en een keihard feit. Neres is overigens sinds Ten Hag er is wel minder. Ik denk wel dat beslissender iets anders is dan belangrijker. Neres is belangrijk geweest. Wat dat betreft absoluut eens. Maar stel, de achterstand is nog maar 1 punt. Welke speler zou je absoluut niet willen missen in de wedstrijd tegen PSV?
Denk dat voor iedereen dat antwoord weer verschillend is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 28 februari 2018 - 17:01 schreef Jaccio het volgende:[..] Ik denk wel dat beslissender iets anders is dan belangrijker. Neres is belangrijk geweest. Wat dat betreft absoluut eens. Maar stel, de achterstand is nog maar 1 punt. Welke speler zou je absoluut niet willen missen in de wedstrijd tegen PSV? Denk dat voor iedereen dat antwoord weer verschillend is. Beslissend is het allerbelangrijkste. Dat betekent namelijk de goals of de assist op de goal. En voetbal draait immers om winnen en daarvoor moet je scoren. Nogmaals, het is geen interpretatie maar gewoon feiten. |
|
|
|