BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 11:16 schreef JV het volgende:
de jongens met hun grote mond-bazoer-tete-riedewald-el ghazi-kisna zijn nu alle 5 volledig mislukt. En ze hebben samen een whatsapp groepje zal dolle boel zijn. hopelijk een les voor een heleboel jeugdspelers die na 1 wedsrtrijd in het eerste niet meer op de bank willen zitten...
Toch zijn een deel van deze jongens naar mijn mening onterecht de deur uit gewerkt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:17   quote  deeplink  
Wat konden hun er aan doen dat ze zonder reden eruit gegooid werden? Op Kishna na
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:17 schreef Loetje het volgende:
Wat konden hun er aan doen dat ze zonder reden eruit gegooid werden? Op Kishna na
Hoezo zonder reden? Behalve Tete speelden ze allemaal diep ondermaats toch?
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en nee. Bazoer speelde matig bij De Graafschap en was klaar, terwijl bijvoorbeeld een Gudelj en Sightorsson destijds wekelijks slecht speelden. El Ghazi was wisselvallig maar had wel veel rendement ten opzichte van de rest. Riedewald speelde vaak niet minder dan zijn concurrent maar werd gesneuveld. Kishna was doorgaans niks.
nummer10
 nummer10 - woensdag 29 augustus 2018 - 07:26   quote  deeplink  
die jongens zijn tips meegegeven waar ze aan moesten werken en blijkbaar werd hier niks meegedaan... geen inzet, eigenwijs, stoken binnen de groep.. omdat ze zichzelf al wereldtop vonden... tja dan de rotteappels ermaar uit en er een team van maken.. dit is later ook gelukt zonder hen..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 29 augustus 2018 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Tête verloor onterecht de concurrentie strijd en Ghazi volgens mij ook.
De rest was al snel ontevreden en wilden ook niet vechten voor hun plek.

Vd Beek dacht ook al aan een vertrek las ik na een paar potjes op de bank.
De jeugd van nu heeft geen ruggengraat en wilt gelijk weg in plaats van te vechten voor hun plek.

Als je door prestatie een plek af lijkt te dwingen en de trainer negeert je vind ik dat wat anders dan dat je je kansen steeds niet pakt.
Eide
 Eide - woensdag 29 augustus 2018 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 07:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tête verloor onterecht de concurrentie strijd en Ghazi volgens mij ook.

El Ghazi verloor xe concurrentiestrijd met Traore.
Eide
 Eide - woensdag 29 augustus 2018 - 09:56   quote  deeplink  
NAC huurt Benjamin van Leer voor een jaar van Ajax zonder optie tot koop

NAC neemt Benjamin van Leer tijdelijk over van Ajax, dat heeft zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli woensdagochtend bevestigd. De 26-jarige doelman wordt voor een jaar gehuurd zonder optie tot koop. ,,Hij is fit en kan zondag tegen Feyenoord spelen", zegt Nakhli.

De verwachting is dat Van Leer vandaag (woensdag) naar Breda afreist om alles rond te maken en donderdag op het trainingsveld in Zundert staat. Over de hoogte van de huursom kan Nakhli geen uitspraken doen. In navolging van Theo Zwarthoed (1 jaar plus optie voor extra jaar) de tweede keeper die NAC binnenhaalt in de laatste week dat de transfermarkt geopend is.

Een week na het onverwachte vertrek van Arijanet Muric, Manchester City stelde NAC schadeloos met een bedrag van meerdere tonnen, heeft de Bredase club met Van Leer dus een vervanger weten te strikken. Dinsdag maakte Van Leer, die in 2017 door Ajax voor vier jaar werd vastgelegd, nog deel uit van de Amsterdamse expeditie die in Kiev plaatsing voor de groepsfase van de Champions League bewerkstelligde. Van Leer volgde de wedstrijd tussen Dinamo Kiev en Ajax (0-0) vanaf de tribune, omdat André Onana en Kostas Lamprou de nummers een en twee zijn.

Bij NAC wil Van Leer, die in twee jaar Roda JC (2015-2017) bewees een prima eredivisiekeeper te zijn, wekelijks weer minuten maken. De sluitpost is een bekende van technisch directeur Hans Smulders die hem in het verleden naar FC Eindhoven haalde.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 augustus 2018 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 09:56 schreef Eide het volgende:
NAC huurt Benjamin van Leer voor een jaar van Ajax zonder optie tot koop

NAC neemt Benjamin van Leer tijdelijk over van Ajax, dat heeft zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli woensdagochtend bevestigd. De 26-jarige doelman wordt voor een jaar gehuurd zonder optie tot koop. ,,Hij is fit en kan zondag tegen Feyenoord spelen", zegt Nakhli.

De verwachting is dat Van Leer vandaag (woensdag) naar Breda afreist om alles rond te maken en donderdag op het trainingsveld in Zundert staat. Over de hoogte van de huursom kan Nakhli geen uitspraken doen. In navolging van Theo Zwarthoed (1 jaar plus optie voor extra jaar) de tweede keeper die NAC binnenhaalt in de laatste week dat de transfermarkt geopend is.

Een week na het onverwachte vertrek van Arijanet Muric, Manchester City stelde NAC schadeloos met een bedrag van meerdere tonnen, heeft de Bredase club met Van Leer dus een vervanger weten te strikken. Dinsdag maakte Van Leer, die in 2017 door Ajax voor vier jaar werd vastgelegd, nog deel uit van de Amsterdamse expeditie die in Kiev plaatsing voor de groepsfase van de Champions League bewerkstelligde. Van Leer volgde de wedstrijd tussen Dinamo Kiev en Ajax (0-0) vanaf de tribune, omdat André Onana en Kostas Lamprou de nummers een en twee zijn.

Bij NAC wil Van Leer, die in twee jaar Roda JC (2015-2017) bewees een prima eredivisiekeeper te zijn, wekelijks weer minuten maken. De sluitpost is een bekende van technisch directeur Hans Smulders die hem in het verleden naar FC Eindhoven haalde.

Bron
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Liever Van Leer dan Lamprou!
Eide
 Eide - woensdag 29 augustus 2018 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 12:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Liever Van Leer dan Lamprou!
Van Leer moet keepen. Lamprou is prima om de bank warm te houden.
p111
 p111 - woensdag 29 augustus 2018 - 17:47   quote  deeplink  
Daar moet meer achter zitten Lamprou is zeker minder als van Leer.
Eide
 Eide - woensdag 29 augustus 2018 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 17:47 schreef p111 het volgende:
Daar moet meer achter zitten Lamprou is zeker minder als van Leer.
Ja want nogmaals: Van Leer moet keepen. Door de nieuwe regels mag hij geen minuten maken bij Jong Ajax. Als je hem dus ritme wil laten houden achter Onana kan je niet anders dan verhuren.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 29 augustus 2018 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 08:18 schreef Eide het volgende:

[..]

El Ghazi verloor xe concurrentiestrijd met Traore.
Traore was in de competitie ook kut.. Dus snap wel dat Tete en Ghazi ontevreden waren die pakten vaak wel de weinige minuten aan.

Bazoer en Riedewald waren vaak slecht als ze mochten opdraven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 18:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja want nogmaals: Van Leer moet keepen. Door de nieuwe regels mag hij geen minuten maken bij Jong Ajax. Als je hem dus ritme wil laten houden achter Onana kan je niet anders dan verhuren.
Dan moet er toch een constructie in het contract staan dat als Onana geblesseerd raakt wij per direct Van Leer kunnen terughalen???
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 09:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan moet er toch een constructie in het contract staan dat als Onana geblesseerd raakt wij per direct Van Leer kunnen terughalen???
Hij kan hooguit in een transferperiode worden terug gehaald. Buiten die periodes mogen spelers namelijk niet worden overgeschreven naar andere clubs. Je vertrouwd hoe dan ook op Lamprou en Kotarski als 2e en 3e keeper. Van Leer was de beoogde opvolger van Onana voor zolang als dat Kotarski nodig heeft zich te ontwikkeling tot een volwaardige Ajax 1 doelman. Aangezien Onana niet is vertrokken...
Eide
 Eide - zaterdag 01 september 2018 - 09:41   quote  deeplink  
Ajax beloont Ziyech met fenomenaal contract

Hakim Ziyech wordt maandag gekroond als voetballer van het jaar. Naast de Gouden Schoen, die hij daarbij ontvangt, weet hij zich vanaf vandaag ook gewaardeerd met een fenomenaal contract bij Ajax. Vrijdagavond kreeg de sterspeler het nieuws over een grote opwaardering van zijn tot 2021 doorlopende verbintenis.

Ziyech hoort nu tot de beste betaalde spelers van Nederland. Het past bij zijn status in het elftal van Ajax. „Als je me vraagt of ik destijds als jongetje in Dronten ooit heb rondgelopen met de gedachte dat ik op een dag de beste voetballer van de Eredivisie zou zijn, zeg ik heel hard ’nee’.”

Zware onderhandelingen
De opwaardering van het contract van Ziyech is tot stand gekomen na zware onderhandelingen tussen het management van de speler en Ajax. Toen duidelijk werd dat Ziyech de nu net afgelopen transferperiode niet zou vertrekken uit Amsterdam, heeft de club de belofte ingelost om het contract van de Marokkaanse international op te waarderen. Daar is de afgelopen dagen fors over onderhandeld.

Bron

Geen idee natuurlijk wat voor salaris hij dan gaat trekken, maar normaliter zijn Tadic en Blind momenteel de best betaalde voetbalballers van de Eredivisie. De kans is dis groot dat hij wel boven de 1.5 mio per jaar gaat komen.

Het contract is niet verlengd (loopt tot 30-06-2021), alleen financieel fors opgewaardeerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 september 2018 door Eide --
p111
 p111 - zaterdag 01 september 2018 - 10:24   quote  deeplink  
Prima actie Ajax !!!
Eide
 Eide - zaterdag 01 september 2018 - 11:08   quote  deeplink  
Filmpje van Ajax met veel gevoel voor humor over de transferperiode. :)
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 01 september 2018 - 18:10   quote  deeplink  
Wij gaan zo een mooi seizoen meemaken hé jongens. Ohhhh
Geweldig gewoon
Eide
 Eide - dinsdag 04 september 2018 - 18:57   quote  deeplink  
Neres heeft zijn contract bij Ajax verlengd

De Braziliaanse buitenspeler ligt nu tot de zomer van 2022 vast in Amsterdam. Ajax nam Neres in januari 2017 over van São Paulo.

Destijds werd er ruim 12 miljoen euro betaald voor de nu 21-jarige Braziliaan, die met zijn assists en doelpunten sindsdien een prima indruk maakt. Neres speelde tot dusverre 56 officiële wedstrijden. Hij scoorde achttien keer.

Bron
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 september 2018 - 19:04   quote  deeplink  
Top!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 september 2018 - 19:13   quote  deeplink  
Ajax is goed bezig!!!
remco k
 remco k - dinsdag 04 september 2018 - 19:43   quote  deeplink  
Lekker hoor. Knap aangezien ook hij toch wel richting uitgang leek te gaan.
hjf
 hjf - woensdag 05 september 2018 - 09:19   quote  deeplink  
We moeten niet alles geloven wat de media schrijft over transfergeruchten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 september 2018 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2018 - 09:19 schreef hjf het volgende:
We moeten niet alles geloven wat de media schrijft over transfergeruchten.
Dat klopt, maar duidelijk is wel dat de ander clubs veel meer salaris wilden betalen en Ajax gewoon nee heeft gezegd tegen 40m in de laatste weken van de tranferdeadline. Dat kan alleen als er met de zaakwaarnemer gesproken is dat als Ajax niet akkoord zou gaan, ze wel zijn contract gaan vebeteren, zodat hij niet te maken krijgt met een groot inkomsten verlies. Ajax wil dit seizoen prijzen pakken, maar als Ajax het goed doet in de CL, dan vrees ik dat we volgend jaar de volgende spelers kwijt zijn:

- de JOng 50m (barcelona)
- De ligt 50m (Real Madrid/Man City)
- Neres 45m (?)
- Ziyech 35m (AS Roma of Juventus)
Eide
 Eide - woensdag 12 september 2018 - 22:20   quote  deeplink  
Totale waanzin. Voor het bekerduel tegen Te Werve geldt voor zowel het uit- als het thuspubliek een verplichte buscombi... Het duel wordt bij VV Noordwijk gespeeld en de politie aldaar wil dus die combi. Die geldt dan weer niet voor mensen woonachtig in Noordwijk of die bin Noordwijk spelen, die kunnen gewoon een kaartje op het sportpark kopen. Dit slaat helemaal nergens op.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 september 2018 - 23:20   quote  deeplink  
Ik denk als Ajax dit jaar een goed jaar heeft, De Ligt en De Jong wel eens voor nog hogere bedragen weg kunnen gaan. Want er zit zoveel rek in die gasten en hebben kwaliteiten die je nergens ziet. Als Ajax kampioen zou kunnen worden en de laatste 16 van de CL kan halen of een halve finale EL... De Ligt en De Jong zouden dan nog wel eens voor boven de 60 kunnen gaan. De wereld is er gek genoeg voor namelijk. En dat denk ik echt.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 september 2018 - 23:20   quote  deeplink  
Oh, ik quote op een bericht van een week geleden. Sorry!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 13 september 2018 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2018 - 23:20 schreef Loetje het volgende:
Ik denk als Ajax dit jaar een goed jaar heeft, De Ligt en De Jong wel eens voor nog hogere bedragen weg kunnen gaan. Want er zit zoveel rek in die gasten en hebben kwaliteiten die je nergens ziet. Als Ajax kampioen zou kunnen worden en de laatste 16 van de CL kan halen of een halve finale EL... De Ligt en De Jong zouden dan nog wel eens voor boven de 60 kunnen gaan. De wereld is er gek genoeg voor namelijk. En dat denk ik echt.
Hahahaha, maar ik denk echt dat je gelijk heb. De JOng staat na de wedstrijd in alle kranten. Het is niet normaal wat voor indruk hij heeft achter gelaten bij de buitenlandse pers, zelf in Amerika wordt er over hem geschreven.
Ik hoop dat hij er normaal onder kan blijven.

De ligt is op en top prof en wat een beest is dat. Hij had ook Ronaldo gewoon klem voor het WK. Dat was voor velen een signaal dat de Ligt ook uitzonderlijke kwaliteiten heeft. HIj is in mijn optiek ook veel beter dan Van dijk.
remco k
 remco k - donderdag 13 september 2018 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 september 2018 - 11:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hahahaha, maar ik denk echt dat je gelijk heb. De JOng staat na de wedstrijd in alle kranten. Het is niet normaal wat voor indruk hij heeft achter gelaten bij de buitenlandse pers, zelf in Amerika wordt er over hem geschreven.
Ik hoop dat hij er normaal onder kan blijven.

De ligt is op en top prof en wat een beest is dat. Hij had ook Ronaldo gewoon klem voor het WK. Dat was voor velen een signaal dat de Ligt ook uitzonderlijke kwaliteiten heeft. HIj is in mijn optiek ook veel beter dan Van dijk.
Ik denk dat van dijk op dit moment nog wel wat beter is eerlijk gezegd.

De Ligt is we mijlenver verder dan dat van dijk op dezelfde leeftijd was. Maar dat het defensief denk ik voor vrijwel alle verdedigers op de wereld momenteel.
Loetje
 Loetje - vrijdag 14 september 2018 - 01:40   quote  deeplink  
In het NL elftal constateer ik vooralsnog wat anders. Daarbij maakt Van Dijk bij Liverpool eigenlijk iedere week zijn foutje wel.
remco k
 remco k - vrijdag 14 september 2018 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 september 2018 - 01:40 schreef Loetje het volgende:
In het NL elftal constateer ik vooralsnog wat anders. Daarbij maakt Van Dijk bij Liverpool eigenlijk iedere week zijn foutje wel.
De Ligt maakt ook echt regelmatig nog zijn foutjes en die doet dat tegen eredivisieploegen, van Dijk tegen de top van de wereld. Dat is echt nog wel een verschil. Maar de Ligt gaat van Dijk ook echt wel ruim voorbij straks, als je ziet hoe ver hij is op zijn leeftijd als centrum verdediger, dat zijn er maar heel erg weinig geweest.

de Ligt doet me een beetje denken aan een jonge Silva.

Ik ben wel fan van beide type spelers, van Dijk is fysiek wat sterker en de Ligt is aan de bal beter.

Het is in ieder geval een centrum met veel potentue
Eide
 Eide - vrijdag 14 september 2018 - 13:39   quote  deeplink  
Dolberg maakt maandag rentree bij Jong Ajax

Kasper Dolberg maakt maandag zijn rentree bij Ajax. De Deense spits krijgt speeltijd in de thuiswedstrijd van Jong Ajax tegen Helmond Sport.

Dolberg miste nagenoeg de hele tweede helft van het vorige seizoen wegens een voetblessure. Hij ging wel met de nationale voetbalploeg van Denemarken naar het WK in Rusland. In de voorbereiding op het huidige voetbaljaar werd hij geveld door een buikblessure.

,,Gelukkig gaat het nu goed met hem", zei trainer Erik ten Hag. ,,Hij zit nog niet bij de selectie voor het duel van zaterdag met FC Groningen. Want dan zou hij maandag niet met Jong Ajax kunnen spelen. Als het maandag goed gaat, dan zou hij wel in de selectie kunnen zitten voor de wedstrijd in de Champions League tegen AEK Athene."

Bron
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 14 september 2018 - 14:13   quote  deeplink  
Heel goed nieuws. Benieuwd hoe hij het gaat doen
Loetje
 Loetje - zaterdag 15 september 2018 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 september 2018 - 09:38 schreef remco k het volgende:

[..]

De Ligt maakt ook echt regelmatig nog zijn foutjes en die doet dat tegen eredivisieploegen, van Dijk tegen de top van de wereld. Dat is echt nog wel een verschil. Maar de Ligt gaat van Dijk ook echt wel ruim voorbij straks, als je ziet hoe ver hij is op zijn leeftijd als centrum verdediger, dat zijn er maar heel erg weinig geweest.

de Ligt doet me een beetje denken aan een jonge Silva.

Ik ben wel fan van beide type spelers, van Dijk is fysiek wat sterker en de Ligt is aan de bal beter.

Het is in ieder geval een centrum met veel potentue
Mwa, vind persoonlijk De Ligt er toch wel een stuk minder maken, maargoed.

Over potentie, hoeveel beter kan Van Dijk nog, die zit toch wel tegen zijn top aan denk ik.
remco k
 remco k - zaterdag 15 september 2018 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 september 2018 - 00:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mwa, vind persoonlijk De Ligt er toch wel een stuk minder maken, maargoed.

Over potentie, hoeveel beter kan Van Dijk nog, die zit toch wel tegen zijn top aan denk ik.
Dat denk ik ook. Daarom geef ik ook aan dat ik denk dat de Ligt veel beter dan van Dijk kan worden.
Loetje
 Loetje - zaterdag 15 september 2018 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 september 2018 - 09:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Daarom geef ik ook aan dat ik denk dat de Ligt veel beter dan van Dijk kan worden.
Even eerlijk he, vind jij Van Dijk echt een wereldtopper?

Begrijp me niet verkeerd, vind het een hele behoorlijke verdediger maar echt niets meer dan dat. Het is een beest die in mijn ogen nog geen 80% eruit haalt wat erin zit. Vind de Liverlolol verdediging ook echt niet goed.
Eide
 Eide - zaterdag 15 september 2018 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 september 2018 - 10:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik niet in ieder geval. Ik vind hem wel een subtopper die, zeker in een kwalitatief goed elftal als Liverpool, zit prima staande kan houden tegen vrijwel iedereen behalve de echte toppers. Ik denk dat De Ligt dat niveau kan overstijgen.
remco k
 remco k - zaterdag 15 september 2018 - 11:14   quote  deeplink  
quote:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, vind het een hele behoorlijke verdediger maar echt niets meer dan dat. Het is een beest die in mijn ogen nog geen 80% eruit haalt wat erin zit. Vind de Liverlolol verdediging ook echt niet goed.
Ik denk dat van Dijk bij de nummer 5 tot 15 hoort. Dus inderdaad geen wereldtop. Ik denk wel dat hij eruit haalt wat erin zit en dat hij zover is gekomen door hard werken. Het pure talent heeft namelijk veel minder.
Eide
 Eide - zaterdag 15 september 2018 - 11:25   quote  deeplink  
Kaj Sierhuis verlengt tot 2021 bij Ajax

Na de jeugdopleiding met glans te hebben doorlopen, had Kaj Sierhuis vorig seizoen een belangrijk aandeel in het kampioenschap van Jong Ajax. Inmiddels staat hij samen met Ajax op het punt zijn contract open te breken en te verlengen tot medio 2021.

Pas toen Kaj Sierhuis een jaar of negen, tien was, besefte zijn vader Cock dat het kleine voetballertje een talent was. „Als peuter en kleuter leek hij aanvankelijk helemaal geen balgevoel te hebben”, lacht senior. „Maar met zijn mentaliteit zat het wel goed. Hij dook ook gewoon op het grindpad. Daar is hij gehard.”

Na een korte periode bij WSV’30 had Sierhuis de clubs voor het uitkiezen. „Ik kon naar FC Volendam, AZ en Ajax, maar eigenlijk is er nooit een discussie over geweest waar ik heen zou gaan. Mijn vader en moeder zijn fans van Ajax en hadden ook een seizoenskaart.”

„Het uiteindelijke doel is om vaste spits van Ajax 1 te worden”, zegt de jonge speler, die nu nog Klaas-Jan Huntelaar en Kasper Dolberg voor zich moet dulden. „Ik moet me gewoon elke dag doorontwikkelen, alles geven en zorgen dat ik er sta als ik de kans krijg.”

Bron
Loetje
 Loetje - zaterdag 15 september 2018 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 september 2018 - 11:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat van Dijk bij de nummer 5 tot 15 hoort. Dus inderdaad geen wereldtop. Ik denk wel dat hij eruit haalt wat erin zit en dat hij zover is gekomen door hard werken. Het pure talent heeft namelijk veel minder.
Ik heb in Van Dijk eigenlijk altijd een betere verdediger gezien dan die is. Ik heb altijd gevonden dat hij heel, heel nonchalant en arrogant verdedigd en dat hem zwakker maakt dan die kan zijn. Ik vind het een redelijke verdediger uiteindelijk.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 17 september 2018 - 08:48   quote  deeplink  
quote:

[..]

Tja, wat is een echte wereld topper. Ik denk dat je een goede balans achterin moet hebben, iemand die heel goed kan verdedigen en alle ballen wegkopt en sterk is en iemand die kan opbouwen en naar voren kan denken met veel snelheid.

Ik ken geen 1 verdediger die echt snel is, sterk is in de lucht, verdedigend onverslaanbaar is en goed kan opbouwen.... Oh wacht De ligt ;-)

Maar idd Van Dijk heeft veel gekost en past prima in het Engelse voetbal. Ik denk dat hij in Spanje minder voor de dag zou komen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 17 september 2018 - 08:52   quote  deeplink  
Ik heb even gekeken tegen wie Ajax heeft gespeeld dit seizoen en waar die teams staan op de ranglijst....

Ajax heeft alleen maar tegen ploegen uit het linker rijtje gespeeld, op Groningen na. VVV, Heracles, Vitesse, Emmen. Zelfs na verlies tegen Ajax of gelijk spel (Heracles) staan ze allemaal wel gewoon aan de linkerkant. geeft misschien toch wel aan dat zeker Heracles, Vitesse en VVV niet de makkelijkste tegenstanders zijn.
remco k
 remco k - maandag 17 september 2018 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 08:48 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja, wat is een echte wereld topper. Ik denk dat je een goede balans achterin moet hebben, iemand die heel goed kan verdedigen en alle ballen wegkopt en sterk is en iemand die kan opbouwen en naar voren kan denken met veel snelheid.

Ik ken geen 1 verdediger die echt snel is, sterk is in de lucht, verdedigend onverslaanbaar is en goed kan opbouwen.... Oh wacht De ligt ;-)

Maar idd Van Dijk heeft veel gekost en past prima in het Engelse voetbal. Ik denk dat hij in Spanje minder voor de dag zou komen.
Ramos, Varane, Laporte, Silva.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 september 2018 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 08:52 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik heb even gekeken tegen wie Ajax heeft gespeeld dit seizoen en waar die teams staan op de ranglijst....

Ajax heeft alleen maar tegen ploegen uit het linker rijtje gespeeld, op Groningen na. VVV, Heracles, Vitesse, Emmen. Zelfs na verlies tegen Ajax of gelijk spel (Heracles) staan ze allemaal wel gewoon aan de linkerkant. geeft misschien toch wel aan dat zeker Heracles, Vitesse en VVV niet de makkelijkste tegenstanders zijn.
PSV heeft tegen 2 clubs gespeeld die nu het lastig hebben. Utrecht en Zwolle.
Ajax heeft tegen 1 club gespeeld die nu het last heeft. Groningen.

Psv heeft tegen 1 club gespeeld die gepromoveerd is. Fortuna
Ajax heeft tegen 1 club gespeeld die gepromoveerd is. Emmen.

Heracles, Ado, Willem 2, Vitesse en VVV is lastig in te schatten. De ene keer kan het geweldig zijn en andere keer drama. Zie uitslag Willem 2 Heracles 5-0.

kortom psv heeft 1 club meer gehad, die geen lekker begin heeft gehad.
en de grote groep kan volgende week anders staan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 17 september 2018 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 09:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Ramos, Varane, Laporte, Silva.
Hahaha, hier hoopte ik al op, er is altijd iemand die met wat namen komt, maar Ramos vind ik geen top verdediger. Hij is wel heel goed, maar zijn manier van spelen en hoe hij schopt vind ik echt niet kunnen voor iemand op zijn niveau. Ik vind hem irritant, maargoed hij is wel heel goed.

OK Varane is wel iemand die alles heeft in mijn ogen. Hij is sterk en snel en is ook niet gemeen.
Loetje
 Loetje - maandag 17 september 2018 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 16:32 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hahaha, hier hoopte ik al op, er is altijd iemand die met wat namen komt, maar Ramos vind ik geen top verdediger. Hij is wel heel goed, maar zijn manier van spelen en hoe hij schopt vind ik echt niet kunnen voor iemand op zijn niveau. Ik vind hem irritant, maargoed hij is wel heel goed.

OK Varane is wel iemand die alles heeft in mijn ogen. Hij is sterk en snel en is ook niet gemeen.
Haha gappie, dat komt omdat we in Nederland geen flikker gewend zijn. Vrijwel alle goede verdedigers die er waren schopte er op los, alleen vroeger waren er amper camera's. Ramos en Varane zijn de 2 beste van de wereld! En met afstand ook!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 29 september 2018 - 23:35   quote  deeplink  
Ajax heeft Go Ahead Eagles thuis geloot voor de volgende KNVB Beker ronde
Eide
 Eide - maandag 08 oktober 2018 - 17:48   quote  deeplink  
De schade bij Ziyech lijkt mee te vallen aldus Mike Verweij. Hakim loopt soepeltjes rond op de Toekomst en heeft vandaag een MRI gehad. Op basis van die scan wordt bepaald of hij afreist naar Marokko voor de interlandperiode.
remco k
 remco k - maandag 08 oktober 2018 - 19:35   quote  deeplink  
Hij blijft dus in Amsterdam.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

0.0200228