BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sturm Graz (woensdag 25 juli 2018; 20:30 / 01 augustus 2018; 20:30): 5 - 1 (2 - 0 / 1 - 3)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 11:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Keizer en Bosz hebben het beide met Van de Beek op CVM geprobeerd. Bij beide viel de keuze op Schöne of Frenkie de Jong. Donny is gewoon niet goed genoeg in de passing en het balveroveren voor die positie. Dat zijn gewoon niet zijn kwaliteiten.

Ajax heeft nu heel veel middenvelders die ruimschoots goed genoeg zijn voor de basis. Op de plek van Van de Beek kunnen Ziyech, Tadic en De Jong ook allen uit de voeten. Het wordt gewoon heel moeilijk voor Donny.

In het verlengde daarvan is Siem kansloos bij dit Ajax.
Ik weet dat anderen daar spelen, maar ik heb vanaf dag 1 al gezegd dat ik hem daar wel prima vond spelen, en niet goed in de passing ben ik echt totaal niet met je eens, dat is juist op zijn huidige positie lastiger dan daar omdat je aanvallend op het middenveld nog min der ruimte krijgt dan in het defensieve middenveld.

Maar we spelen niet met een CVM, we spelen daar nu met twee man naast elkaar, dat is echt een andere invulling dan met 1 cvm.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 02 augustus 2018 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 12:51 schreef remco k het volgende:
Soms gebeuren er tijdens een wedstrijd dingen die een aardig verhaal opleveren. Dat was na afloop van Sturm Graz - Ajax (1-3) ook het geval en de verteller van het verhaal was de uitstekend spelende Noussair Mazraoui.

Door Floris Roos

Een zichtbaar opgetogen Mazraoui kwam als laatste speler de mixed-zone binnenwandelen, terwijl de rest van de selectie al in de spelersbus zat te wachten, klaar om te vertrekken. De twintigjarige Ajacied had eerst nog verplichtingen op het veld voor de camera’s van Ziggo Sports en daarna stonden wij van Ajax Life nog voor hem klaar voor een fijn één-op-één gesprekje.

Mazraoui staat er goed op bij Erik ten Hag, zo veel is wel duidelijk. Ook in de Merkur Arena liet hij zien als moderne rechtsback prima uit de voeten te kunnen. De zelfopgeleide speler kreeg tot tweemaal toe de voorkeur boven aankoop Rasmus Kristensen. Verdedigend heeft de van origine middenvelder de boel aardig voor elkaar, maar vooral ook in aanvallend opzicht is ‘Nous’ van waarde. Dat bleek ook bij de 0-2 van Dusan Tadic. De assist kwam van de voet van Mazraoui.
Mazraoui wil nog niet spreken over een gewonnen concurrentiestrijd

“Ik kreeg de bal in de diepte en haalde de achterlijn. Dat was trouwens echt een goede bal van Carel Eiting met buitenkantje links,” haalt Mazraoui het moment in aanloop naar zijn assist nog eens terug. Sowieso ging aan de treffer van Tadic wel iets aardigs vooraf, zo blijkt als Mazraoui zijn assist nog eens terughaalt en beschrijft.

“Tadic had mij in de rust al gezegd: luister, als je de bal hebt en je bent bij de achterlijn, geef de bal dan laag en strak voor tussen de verdediger en de keeper. Ik zorg dan dat ik daar sta. Twee minuten later was precies dat ook het geval. Het ging exact zoals hij voorspelde, dus dat was wel echt gaaf. Het was een goede goal!”

https://www.ajaxlife.nl/updates/handige-tip-van-tadic-leverde-mazraoui-zijn-assist-op
Mooi verhaal, leuk als dit wordt besproken en het komt er dan meteen in de tweede helft ook uit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 augustus 2018 - 15:47   quote  deeplink  
Schone zou echt niet elke wedstrijd spelen, zeker dat Ajax verzekerd van europees voetbal is tot aan de winterstop.
Verder zou Eiting ook gewoon zijn opmaking kunnen maken bij Jong Ajax. Want je kan niet met hele selectie op de bank gaan zitten.

Daarnaast is er ook nog een mogelijkheid dat er spelers vertrekken, dus om nu te speculeren wie wel en wie niet veel gaat spelen, is ook wel voorbarig. Want Als Ziyech en Frenkie vertrekken betekend meer kans voor Donny.

Het kan ook gewoon zijn dat de trainer per wedstrijd kijkt, welke type speler hij wilt gebruiken
p111
 p111 - donderdag 02 augustus 2018 - 16:15   quote  deeplink  
Zo als Eiting nu speelt gaat hij zeker niet bij jong Ajax spelen.Hij is op dit moment beter als Schone dus als Blind ze plek heeft naast de Ligt verwacht ik een middenveld met Frenkie/Carel en indien nog aanwezig Hakim.
Eide
 Eide - donderdag 02 augustus 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 12:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet dat anderen daar spelen, maar ik heb vanaf dag 1 al gezegd dat ik hem daar wel prima vond spelen, en niet goed in de passing ben ik echt totaal niet met je eens, dat is juist op zijn huidige positie lastiger dan daar omdat je aanvallend op het middenveld nog min der ruimte krijgt dan in het defensieve middenveld.

Maar we spelen niet met een CVM, we spelen daar nu met twee man naast elkaar, dat is echt een andere invulling dan met 1 cvm.
Dat laatste ben ik zeker met je eens, hoewel die twee wel heel behoudend spelen. Het is in balbezit echt 3-2-4-1 waarbij Mazraoui meestal de verdediger is die opkomt. Verdedigend was het ook gister 4-4-2 waarbij Neres en KJH voorin blijven.

Punt is dat het die 2 controleurs bijna niet mee opkomen. Daardoor kunnen Ziyech, Tadic en Neres aanvallen zonder zich druk te maken over de restverdediging. Zelfs Frenkie komt in dit systeem nauwelijks op. Juist dat opkomen en dicht op de spits spelen is waar Donny erg goed in is. Daar kan hij namelijk de ruimtes zoeken. Als je hem opstelt als controleur kan hij niet meer doen waar hij juist goed in is.
Eide
 Eide - donderdag 02 augustus 2018 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 16:15 schreef p111 het volgende:
Zo als Eiting nu speelt gaat hij zeker niet bij jong Ajax spelen.Hij is op dit moment beter als Schone dus als Blind ze plek heeft naast de Ligt verwacht ik een middenveld met Frenkie/Carel en indien nog aanwezig Hakim.
Eens.
Brandje
 Brandje - donderdag 02 augustus 2018 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 11:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Keizer en Bosz hebben het beide met Van de Beek op CVM geprobeerd. Bij beide viel de keuze op Schöne of Frenkie de Jong. Donny is gewoon niet goed genoeg in de passing en het balveroveren voor die positie. Dat zijn gewoon niet zijn kwaliteiten.

Ajax heeft nu heel veel middenvelders die ruimschoots goed genoeg zijn voor de basis. Op de plek van Van de Beek kunnen Ziyech, Tadic en De Jong ook allen uit de voeten. Het wordt gewoon heel moeilijk voor Donny.

In het verlengde daarvan is Siem kansloos bij dit Ajax.
Nee Lasse is inderdaad wel een bal veroveraar pur sang. Heb mij gisteren weer groen en geel aan hem lopen te ergeren. Alles in een tempo, veel te lang de bal zich houden, bleef weer ouderwets in de middencirkel hangen waardoor SG, zeker de eerste helft, elke twee bal had. Maar vooral die gaten die hij laat vallen gaat echt een ding worden. Is trouwens een volkomen logische gedachte want als jij niet meer kan vetrouwen op je snelheid speel je het liefst zo dicht mogelijk tegen je eigen verdediging aan.
Ik zou zonder twijfel met Donny naast Frenkie gaan spelen want zijn loopvermogen en diepgang is zo belangrijk. Dus Lasse en Carl banken.
Eide
 Eide - donderdag 02 augustus 2018 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 17:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee Lasse is inderdaad wel een bal veroveraar pur sang.
En daarom verwacht ik dat naast Donny ook Schöne z'n basisplek gaat verliezen als Blind een basisplaats krijgt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 augustus 2018 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 17:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee Lasse is inderdaad wel een bal veroveraar pur sang. Heb mij gisteren weer groen en geel aan hem lopen te ergeren. Alles in een tempo, veel te lang de bal zich houden, bleef weer ouderwets in de middencirkel hangen waardoor SG, zeker de eerste helft, elke twee bal had. Maar vooral die gaten die hij laat vallen gaat echt een ding worden. Is trouwens een volkomen logische gedachte want als jij niet meer kan vetrouwen op je snelheid speel je het liefst zo dicht mogelijk tegen je eigen verdediging aan.
Ik zou zonder twijfel met Donny naast Frenkie gaan spelen want zijn loopvermogen en diepgang is zo belangrijk. Dus Lasse en Carl banken.
Inderdaad zodra er druk op komt staat Schöne tegen de 16. Daar zie ik eigenlijk liever Blind, Frenkie, Eiting of zelfs Sonny. Maar ja ze blijven hem ieder jaar weer opstellen. Leuk tegen de kleinere ploegen maar ongeschikt voor de topwedstrijden.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 augustus 2018 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 18:15 schreef Eide het volgende:

[..]

En daarom verwacht ik dat naast Donny ook Schöne z'n basisplek gaat verliezen als Blind een basisplaats krijgt.
Blind centraal Frenky ervoor of Blind ervoor en Frenky waar hij nu staat?
Eide
 Eide - donderdag 02 augustus 2018 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 18:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Blind centraal Frenky ervoor of Blind ervoor en Frenky waar hij nu staat?
Ik verwacht Blind op CV met De Ligt en dan Eiting en De Jong ervoor.

Edit: en dan Ziyech op 10.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 augustus 2018 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 16:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik zeker met je eens, hoewel die twee wel heel behoudend spelen. Het is in balbezit echt 3-2-4-1 waarbij Mazraoui meestal de verdediger is die opkomt. Verdedigend was het ook gister 4-4-2 waarbij Neres en KJH voorin blijven.

Punt is dat het die 2 controleurs bijna niet mee opkomen. Daardoor kunnen Ziyech, Tadic en Neres aanvallen zonder zich druk te maken over de restverdediging. Zelfs Frenkie komt in dit systeem nauwelijks op. Juist dat opkomen en dicht op de spits spelen is waar Donny erg goed in is. Daar kan hij namelijk de ruimtes zoeken. Als je hem opstelt als controleur kan hij niet meer doen waar hij juist goed in is.
Dat hij zich anders moet gaan ontwikkelen ben ik met je eens.

Dat schakelen is ook precies de reden dat van de Beek erbuiten is gevallen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als Ziyech wel vertrekt. Gaat ie dan echt labyad boven van de beek verkiezen?
Eide
 Eide - donderdag 02 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 18:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat hij zich anders moet gaan ontwikkelen ben ik met je eens.

Dat schakelen is ook precies de reden dat van de Beek erbuiten is gevallen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als Ziyech wel vertrekt. Gaat ie dan echt labyad boven van de beek verkiezen?
De vraag is wie er dan op 10 komt te staan. Tadic, Van de Beek of Frenkie. Opties te over en elke heeft mogelijk andere consequenties.
Eide
 Eide - donderdag 02 augustus 2018 - 19:20   quote  deeplink  
2018-08-01 Ajax Passing plot Sturm Graz - Ajax.jpg

Mooi pass- en positieoverzicht. Goed te zien dat Ziyech echt voor Schöne en Eiting speelde. De Ligt doet eigenlijk niets in de passing. Tadic en Neres speelden gemiddeld dieper dan KJH en wisselden veel van zijde. Verder mooi te zien hoe Mazraoui dieper speelde dan Schöne.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 augustus 2018 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 19:20 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi pass- en positieoverzicht. Goed te zien dat Ziyech echt voor Schöne en Eiting speelde. De Ligt doet eigenlijk niets in de passing. Tadic en Neres speelden gemiddeld dieper dan KJH en wisselden veel van zijde. Verder mooi te zien hoe Mazraoui dieper speelde dan Schöne.
net als Siem de Jong voor Eriksen speelde, want dit komt namelijk mij bekend over, in de periode van de Boer. Dan had de diepste man(Siem) wel een andere rol dan Ziyech nu.
Speelde we toen ook met een 10 of toch met een 6?

Dus dit zegt niet heel veel, dat we met een 6 of met een 10 speelde.
Zeker als je met middenvelders speelt die op elke positie uit te voeten kunnen.

Maar als je denkt dat Ajax met een 10 speelt. Prima. Ik hecht er geen waarde aan of we met een 10 of 6 spelen.
Het schilt namelijk niet veel. want 1 middenvelder speelt het diepst en andere blijft het vaakst achter en de ander zit er tussen in. Dat is zowel met een 10 als met een 6.

Even een voorbeeld uit de oude doos. Martin Jol speelde met Siem op 10 en daarachter speelde Enoh(balafpakker) en De Zeeuw (Box to Box). Daar kwam kritiek op te staan van Cruijff. De Boer speelde wel eens met Enoh (balafpakker) op 6 en De zeeuw(box to box) en Eriksen ervoor, dan speelde Eriksen het diepst. Enige verschil is dat 10 iets minder diep op het middenveld staat(verder weg van de spits) en dat de middelste speler iets meer naar voren staat als er met een 6 wordt gespeeld dan met een 10.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 20:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

net als Siem de Jong voor Eriksen speelde, want dit komt namelijk mij bekend over, in de periode van de Boer. Dan had de diepste man(Siem) wel een andere rol dan Ziyech nu.

Maar als je denkt dat Ajax met een 10 speelt. Prima. Ik hecht er geen waarde aan of we met een 10 of 6 spelen.
Als dat geen waarde voor je heeft. Heeft tactiek uberhaubt dan geen waarde boor je? Het is namelijk van wezenlijk belang in het systeem dat gespeeld wordt.

Dit lijkt overigens ook niet op het systeem met Siem en eriksen aangezien er toen met 1 echte controleur gespeeld werd.
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 20:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het schilt namelijk niet veel. want 1 middenvelder speelt het diepst en andere blijft het vaakst achter en de ander zit er tussen in. Dat is zowel met een 10 als met een 6.

Even een voorbeeld uit de oude doos. Martin Jol speelde met Siem op 10 en daarachter speelde Enoh(balafpakker) en De Zeeuw (Box to Box). Daar kwam kritiek op te staan van Cruijff. De Boer speelde wel eens met Enoh (balafpakker) op 6 en De zeeuw(box to box) en Eriksen ervoor, dan speelde Eriksen het diepst. Enige verschil is dat 10 iets minder diep op het middenveld staat(verder weg van de spits) en dat de middelste speler iets meer naar voren staat als er met een 6 wordt gespeeld dan met een 10.
Bij een tien is het afhankelijk van het type. Zoals van de Beek vorige week speelde stond hij juist heel dicht bij kjh
Ziyech speelt wat meer in de vrije ruimte.

De Boer stopte al heel snel met de box to box man. De Zeeuw en vond juist dat hij vaster in positie moest spelen. De Zeeuw eriksen en de Jong hebben ook nog samen espeeld met de Zeeuw als controleur.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 augustus 2018 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 20:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Als dat geen waarde voor je heeft. Heeft tactiek uberhaubt dan geen waarde boor je? Het is namelijk van wezenlijk belang in het systeem dat gespeeld wordt.

Dit lijkt overigens ook niet op het systeem met Siem en eriksen aangezien er toen met 1 echte controleur gespeeld werd.
het heeft geen waarde voor mij hoe het op papier staat, maar hoe je het uitvoert.
4-3-3 met de punt naar voren of punt naar achter kan je op verschillende manieren uitvoeren.
Bijvoorbeeld naar de type spelersrollen die er dan zijn, hoe diep staan de spelers bij balbezit en bij balverlies. Wie zet waar druk. Dat is voor mij veel interessanter dan hoe het op papier staat.

Tactiek is niet enkel en alleen de formatie. Dat is veel meer dan dat.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 augustus 2018 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij een tien is het afhankelijk van het type. Zoals van de Beek vorige week speelde stond hij juist heel dicht bij kjh
Ziyech speelt wat meer in de vrije ruimte.

De Boer stopte al heel snel met de box to box man. De Zeeuw en vond juist dat hij vaster in positie moest spelen. De Zeeuw eriksen en de Jong hebben ook nog samen espeeld met de Zeeuw als controleur.
Ik vind niet dat De Boer snel stopte met Box to Box man. Ik vond dat Siem wel veel loopwerk verrichten als hij op het middenveld speelde en niet als spits. Ik zie namelijk dat Siem wel degelijk de rol als Box to Box aannam, vanwege de verdedigende balans op het middenveld, want Eriksen was niet bepaald sterk in het bal afpakken.

Maar dat was toen. Als we kijken naar het heden dan vond ik dat Van de Beek niet echt op 10 speelde. Het was zeker wel de diepste man, maar daar hoef je niet perse op 10 te staan. Klaassen stond namelijk ook op 10 maar kwam wel degelijk vaak in de spits.

Het grote probleem is, hoe stond het dan wel op papier. Want zoals het plaatje aangaf was volgens mij ook de vorige wedstrijd zo, dat Schone het minst diepe stond. Staat hij dan op 6 en Eiting als ervoor en aan de linkerkant. Maar Eiting zien we meer als een nummer 6 (CVM). Dan snap ik wel dat je dan zegt dat we met een 10 spelen. Omdat Schone niet diep genoeg staat en We Eiting als 6 (CVM) zien.
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 21:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind niet dat De Boer snel stopte met Box to Box man. Ik vond dat Siem wel veel loopwerk verrichten als hij op het middenveld speelde en niet als spits. Ik zie namelijk dat Siem wel degelijk de rol als Box to Box aannam, vanwege de verdedigende balans op het middenveld, want Eriksen was niet bepaald sterk in het bal afpakken.

Maar dat was toen. Als we kijken naar het heden dan vond ik dat Van de Beek niet echt op 10 speelde. Het was zeker wel de diepste man, maar daar hoef je niet perse op 10 te staan. Klaassen stond namelijk ook op 10 maar kwam wel degelijk vaak in de spits.

Het grote probleem is, hoe stond het dan wel op papier. Want zoals het plaatje aangaf was volgens mij ook de vorige wedstrijd zo, dat Schone het minst diepe stond. Staat hij dan op 6 en Eiting als ervoor en aan de linkerkant. Maar Eiting zien we meer als een nummer 6 (CVM). Dan snap ik wel dat je dan zegt dat we met een 10 spelen. Omdat Schone niet diep genoeg staat en We Eiting als 6 (CVM) zien.
Klaassen speelde nooit op 10 omdat we destijds met twee aanvallende middenvelders speelde.

En nee ik zie Eiting niet als zes of cvm. Ik zie hem als twee van de defensief spelende middenvelders die beiden goed aan de bal zijn en dat laat de analyse van Eide ook heel mooi zien.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 augustus 2018 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 21:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen speelde nooit op 10 omdat we destijds met twee aanvallende middenvelders speelde.

En nee ik zie Eiting niet als zes of cvm. Ik zie hem als twee van de defensief spelende middenvelders die beiden goed aan de bal zijn en dat laat de analyse van Eide ook heel mooi zien.
Ik zeg ook niet dat Klaassen op 10 speelde, ik zeg dat hij regelmatig in de spits verscheen. Dat hoef je niet vanuit 10 positie te doen.

Overigens is Schone ook een aanvallende middenvelder van origine maar staat het minste diep van de 3 middenvelders. Dus dat zegt niet heel veel of je nou met 2 of met 1 van origine aanvallende middenvelders speelt. Dus je argument is niet veel waard. Het gaat namelijk om de invulling. Ziyech speelde niet naast Klaassen maar er achter want Klaassen liep diep en Ziyech geeft de bal.
Klaassen zetten druk, samen met de spits. Dus Eiting speelde op de positie van Ziyech(zie de steekpasjes van hem). Van der Beek speelde op de positie van Klaassen(zie jouw argument dat hij diep tegen de spits zou spelen) en Schone is niet van positie veranderd.
Verschil is enkel dat Eiting met minder bravoure speelt dan Ziyech en minder aanvallend zijn stempel wil drukken, ook minder diep staat dan dat Ziyech en Van der Beek waarschijnlijk iets dieper stond dan Klaassen( dat was dan ook weer een probleem want hij stond er al ipv er te komen).
Nogmaals er is niet heel veel verschil of je met een 6 of 10 speelt.

Dan zie je Eiting wel als CVM want of je er nou 2 of 1 hebt, dat boeit dan niet. Want je kan met 2 CVM spelen of met 1 CVM spelen. het blijft een CVM. Je schrijft CVM uit als defensief spelende middenvelder? Maar wat dacht je dan wat CVM is?
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 22:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat Klaassen op 10 speelde, ik zeg dat hij regelmatig in de spits verscheen. Dat hoef je niet vanuit 10 positie te doen.

Overigens is Schone ook een aanvallende middenvelder van origine maar staat het minste diep van de 3 middenvelders. Dus dat zegt niet heel veel of je nou met 2 of met 1 van origine aanvallende middenvelders speelt. Dus je argument is niet veel waard. Het gaat namelijk om de invulling. Ziyech speelde niet naast Klaassen maar er achter want Klaassen liep diep en Ziyech geeft de bal.
Klaassen zetten druk, samen met de spits. Dus Eiting speelde op de positie van Ziyech(zie de steekpasjes van hem). Van der Beek speelde op de positie van Klaassen(zie jouw argument dat hij diep tegen de spits zou spelen) en Schone is niet van positie veranderd.
Verschil is enkel dat Eiting met minder bravoure speelt dan Ziyech en minder aanvallend zijn stempel wil drukken, ook minder diep staat dan dat Ziyech en Van der Beek waarschijnlijk iets dieper stond dan Klaassen( dat was dan ook weer een probleem want hij stond er al ipv er te komen).
Nogmaals er is niet heel veel verschil of je met een 6 of 10 speelt.

Dan zie je Eiting wel als CVM want of je er nou 2 of 1 hebt, dat boeit dan niet. Want je kan met 2 CVM spelen of met 1 CVM spelen. het blijft een CVM. Je schrijft CVM uit als defensief spelende middenvelder? Maar wat dacht je dan wat CVM is?
Het gaat toch totaal niet om welke speler er staat. Het gaat om de positie die ingevuld wordt en hoe iemand dat doet. En dan kan je wel met een opmerking oomen dat mijn argument niet veel waard is. Maar dat is het wel degelijk.

Maar goed. Ik ga discussie met jou bewust uit de weg dus kap het nu ook af.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sturm Graz (woensdag 25 juli 2018; 20:30 / 01 augustus 2018; 20:30): 5 - 1 (2 - 0 / 1 - 3)

0.0095300