BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ‘Wie dat in De Kuip nog steeds niet beseft, hoort niet bij Feyenoord thuis’

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
MMM
 MMM - maandag 29 oktober 2018 - 09:01   quote  deeplink  
‘Wie dat in De Kuip nog steeds niet beseft, hoort niet bij Feyenoord thuis’

Er gaat te veel mis bij Feyenoord sinds de landstitel in 2017, zo oordeelt Valentijn Driessen. Het kampioenschap moest het startschot zijn voor structurele groei en het aanhaken bij Ajax en PSV, maar de Rotterdamse club lijkt de laatste anderhalf jaar juist achteruit te zijn gegaan, ondanks dat de financiële huishouding prima in orde is. “Het resulteert tot dusver in schuilgedrag in plaats van een kritische zelfanalyse”, oordeelt de chef voetbal van De Telegraaf in zijn column in het dagblad.

Driessen geeft de reeks prijzen onder het bewind van Giovanni van Bronckhorst en het bagatelliseren van de achterstand van twee punten voor de Klassieker op Ajax als voorbeelden. “Maar intussen is Feyenoord na Dirk Kuyt volledig afhankelijk van de oprispingen van de afzwaaiende Robin van Persie, is er al tijden geen lijn te ontdekken in het spel van de ploeg, blijkt geen enkele aankoop een serieuze versterking, neemt de restwaarde van de selectie zienderogen af, haken de grote talenten uit eigen opleiding niet aan en is de keus om niet deel te nemen met het tweede elftal aan de voetbalpiramide een dure misser.”

De journalist noemt technisch directeur Martin van Geel en Van Bronckhorst als de twee verantwoordelijken. “Als hij zo lang met een groep werkt, mag je verwachten dat een trainer zijn elftal en spelers individueel beter maakt. Bij Feyenoord is daar geen sprake van.” ‘De opgefoktheid, foute agressie en misdragingen’ zondag in de openingsfase van de Klassieker tegen Ajax (3-0 verlies) zijn volgens Driessen het bewijs dat de trainer zijn spelers niet in de hand heeft.

“Kwam bij dat de reacties bij Feyenoord na afloop evenmin getuigden van enige zelfreflectie”, verwijzend naar de uitlatingen van Van Bronckhorst en Jordy Clasie zoals ‘het controleren van de wedstrijd tot de zesde minuut’ en ‘de ploeg had de intentie om de wedstrijd met elf man te eindigen’. “Zulke lachwekkende uitlatingen na een wanprestatie geven ernstig te denken. Wie zo weinig zelfkritiek aan de dag legt en niet serieus in de spiegel kijkt, helpt Feyenoord geen steek verder. Wie in De Kuip nog steeds niet beseft dat de club op technisch vlak in zwaar weer verkeert, hoort niet bij een topclub als Feyenoord thuis. Of dat nu geldt voor spelers, trainer Van Bronckhorst of technisch directeur Van Geel.”

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 oktober 2018 door MMM --
kenny
 kenny - maandag 29 oktober 2018 - 09:05   quote  deeplink  
valt geen speld tussen te krijgen , volkomen mee eens
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 oktober 2018 - 10:25   quote  deeplink  
Nou, lekker positief weer
MightyAce
 MightyAce - maandag 29 oktober 2018 - 12:49   quote  deeplink  
Open deur, lekker intrappen
Leonidas1
 Leonidas1 - maandag 29 oktober 2018 - 15:02   quote  deeplink  
Ik begrijp dat je, net als ik, teleurgesteld bent. Volgens mij is dat nou juist het moment om de rijen te sluiten en even te wachten met je kritiek. Hoe terecht je die ook vindt.
snaad
 snaad - maandag 29 oktober 2018 - 15:53   quote  deeplink  
MMM heeft helemaal gelijk wie dat niet inziet is blind, lees het boek van Dirk Kuyt we lopen lichtjaren achter op die 2 die boven ons staan geen europees, geen 2e elftal die meespeelt in een competitie, spelers die steeds minder waard worden (trouwens worden ook niet beter) geen beleid, laat Jorien maar terug komen om leiding te geven
kenny
 kenny - maandag 29 oktober 2018 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 15:53 schreef snaad het volgende:
MMM heeft helemaal gelijk wie dat niet inziet is blind, lees het boek van Dirk Kuyt we lopen lichtjaren achter op die 2 die boven ons staan geen europees, geen 2e elftal die meespeelt in een competitie, spelers die steeds minder waard worden (trouwens worden ook niet beter) geen beleid, laat Jorien maar terug komen om leiding te geven
inderdaad is het topsport klimaat ver te zoeken bij ons , het is meer een oude jongens krentenbrood club geworden , onze jeugd opleiding is ook niet zo goed als menigeen hier denkt , ook hier is weer een vriendje Richard Grootscholten aangesteld , en zo is de hele club samen gesteld om vooral mekaar in te dekken ipv proberen als club vooruit te helpen en een goed plan of visie neer te leggen , het is ook niet voor niets dat de grote talenten niet bij ons door breken
Jascre
 Jascre - maandag 29 oktober 2018 - 17:28   quote  deeplink  
Pijnlijk maar helaas waar. Het wordt steeds duidelijker dat het niet meer kan. Het probleem is tweeledig, geen visie op technisch vlak, en onkunde op voetbal vlak. De visie die er nu ligt stamt nog uit de tijd dat Feyenoord bijna failliet was, hiermee heeft Martin het goed gedaan maar nu is het tijd voor de volgende stap.
Ik denk dat het als het aan het bestuur ligt, er pas na deze zomer iets gaat veranderen. Toch vind ik dat wij als supporters iets moeten doen. Ik stel voor dat er ism supportersverenigingen een manifest wordt aangeboden aan het bestuur van de club met daarin bepaalde 'eisen'. Ik doe alvast een voorzetje:

- Een duidelijke en intelligente voetbaltechnische visie die doorgetrokken wordt vanaf de jeugd tot aan het eerste team (wat voor voetbal willen we bij Feyenoord spelen?)
- hogere doelstellingen (topsportklimaat moet er komen, aansluiting met PSV en Ajax)
- snel duidelijkheid en betere communicatie over het stadion
- betere doorstroming een ontwikkeling jeugdspelers (hier ligt de financiele toekomst van de club)

Vul aan wat jullie nodig vinden.
Ik zou persoonlijk niet als supporters het ontslag van trainer/TD eisen, laat ze dat maar zelf bepalen. Als we het inhoudelijk houden dan kunnen ze er namelijk nooit mee oneens zijn. Laat ze zelf maar de poppetjes invullen. Als Gio uiteindelijk een Pep Guardiola blijkt te zijn mag hij wat mij betreft blijven maar denk niet dat dat het geval is en denk ook dat dat het bestuur dat weet.

just my two cents
van geil
 van geil - maandag 29 oktober 2018 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 17:28 schreef Jascre het volgende:
Pijnlijk maar helaas waar. Het wordt steeds duidelijker dat het niet meer kan. Het probleem is tweeledig, geen visie op technisch vlak, en onkunde op voetbal vlak. De visie die er nu ligt stamt nog uit de tijd dat Feyenoord bijna failliet was, hiermee heeft Martin het goed gedaan maar nu is het tijd voor de volgende stap.
Ik denk dat het als het aan het bestuur ligt, er pas na deze zomer iets gaat veranderen. Toch vind ik dat wij als supporters iets moeten doen. Ik stel voor dat er ism supportersverenigingen een manifest wordt aangeboden aan het bestuur van de club met daarin bepaalde 'eisen'. Ik doe alvast een voorzetje:

- Een duidelijke en intelligente voetbaltechnische visie die doorgetrokken wordt vanaf de jeugd tot aan het eerste team (wat voor voetbal willen we bij Feyenoord spelen?)
- hogere doelstellingen (topsportklimaat moet er komen, aansluiting met PSV en Ajax)
- snel duidelijkheid en betere communicatie over het stadion
- betere doorstroming een ontwikkeling jeugdspelers (hier ligt de financiele toekomst van de club)

Vul aan wat jullie nodig vinden.
Ik zou persoonlijk niet als supporters het ontslag van trainer/TD eisen, laat ze dat maar zelf bepalen. Als we het inhoudelijk houden dan kunnen ze er namelijk nooit mee oneens zijn. Laat ze zelf maar de poppetjes invullen. Als Gio uiteindelijk een Pep Guardiola blijkt te zijn mag hij wat mij betreft blijven maar denk niet dat dat het geval is en denk ook dat dat het bestuur dat weet.

just my two cents
Het belangrijkste lijkt me , het eindelijk zorgen voor een 2de team in een competitie met weerstand.Prioriteit 1
Jascre
 Jascre - maandag 29 oktober 2018 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 17:43 schreef van geil het volgende:

[..]

Het belangrijkste lijkt me , het eindelijk zorgen voor een 2de team in een competitie met weerstand.Prioriteit 1
Lijkt me zeker een goede toevoeging
Straks
 Straks - maandag 29 oktober 2018 - 18:23   quote  deeplink  
De beleidsmakers, met name de td, zijn in alles te beperkt in hun mogelijkheden om een groot voetbalbedrijf succesvol te leiden. Deze veelverdienende mannen nemen te vaak domme beleidsbeslissingen die zeer nadelig voor Feyenoord uitwerken en maatschappelijke irritaties opwekken. Zie het gedoe rond het noodzakelijke nieuwe stadion en de wel zeer domme beslissing om niet deel te nemen aan de 2e divisie.
ar
 ar - maandag 29 oktober 2018 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 12:49 schreef MightyAce het volgende:
Open deur, lekker intrappen
Dat wel.
Maar volgens mij de eerste keer dat het op deze wijze wordt belicht.
van geil
 van geil - maandag 29 oktober 2018 - 18:53   quote  deeplink  
Volgens mij tot in den treure hier op het forum uitgekauwd , beetje laat eigenlijk dus.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 30 oktober 2018 - 07:09   quote  deeplink  
Links en rechts vallen bij topclubs de verantwoordelijken af, maar niet bij Feyenoord
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 30 oktober 2018 - 07:20   quote  deeplink  
Het lijkt allemaal wat incestueus geworden. Bespeur weinig intern kritisch vermogen.
Visie???
2019 schreeuwt om verandering met een bredere visie. Of het bestuur staat op en bedankt een aantal mensen voor hun diensten en heeft de nieuwe opvolgers klaar staan, of we krijgen een groter probleem.

Ik verwacht echter dat in de winterstop minstens twee functionarissen hun a.s. vertrek aankondigen.
Vandaar de enorme stilte.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 30 oktober 2018 - 07:23   quote  deeplink  
Dat zou wel eens kunnen, want het is vanuit alle hoeken stil.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 30 oktober 2018 - 07:25   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/849729/-rek-uit-feyenoord-krijgt-iets-weg-van-doorwandelen-op-doodlopende-weg-.html
johan mansveld
 johan mansveld - dinsdag 30 oktober 2018 - 07:43   quote  deeplink  
Gio en van Geel out!!!
igor korneev
 igor korneev - donderdag 01 november 2018 - 13:07   quote  deeplink  
2 toppers, die morgen al een nieuwe en betere aanbieding gaan krijgen dan bij Feyenoord. Over 10 jaar hebben we mogelijk heimwee naar dit era.
Blaaskaak reacties en hahahatjes boeien mij niets. Verweten worden geen winnaars mentaliteit te hebben, gelul, lul maar. Weet wel beter dan dat nerveuze presteer gezeik. Hooguit heb je 1 seizoen wat aan een frisse wind, daarna alleen maar verloren geld. 3e is een plek waar we horen, al mag je altijd hopen en dromen op meer. Zo was 2017 ver boven niveau, geweldig en koester dat moment. Hier standaard vanuit gaan is belachelijk

Ben Gio en van geel heel veel dankbaar en support schuldig. Grootste Feyenoorders van deze eeuw
igor korneev
 igor korneev - donderdag 01 november 2018 - 13:07   quote  deeplink  
2 toppers, die morgen al een nieuwe en betere aanbieding gaan krijgen dan bij Feyenoord. Over 10 jaar hebben we mogelijk heimwee naar dit era.
Blaaskaak reacties en hahahatjes boeien mij niets. Verweten worden geen winnaars mentaliteit te hebben, gelul, lul maar. Weet wel beter dan dat nerveuze presteer gezeik. Hooguit heb je 1 seizoen wat aan een frisse wind, daarna alleen maar verloren geld. 3e is een plek waar we horen, al mag je altijd hopen en dromen op meer. Zo was 2017 ver boven niveau, geweldig en koester dat moment. Hier standaard vanuit gaan is belachelijk

Ben Gio en van geel heel veel dankbaar en support schuldig. Grootste Feyenoorders van deze eeuw
MMM
 MMM - donderdag 01 november 2018 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2018 - 13:07 schreef igor korneev het volgende:

Het begint echt werkelijk enge vormen aan te nemen. Of je kent die 2 van heel erg dichtbij of er moet iets anders zijn maar dit is niet helemaal goed.

Hooguit 1 seizoen iets aan een frisse wind? Dat is dan al meer dan vorig seizoen en dit seizoen die schandalig slecht zijn en gaan verlopen. Het voetbal onder Gio is al sinds zijn aanstelling niet om aan te gluren, in het kampioensjaar was het wel wat beter.

Onder Gio zeer, zeer maar dan ook zeer diepe dalen van 7 nederlagen op rij, vorig jaar x wedstrijden achter elkaar niet gewonnen, vorig jaar geen enkele keer gewonnen van een promovendus, dit jaar verloren van Trencin en de Graafschap. Hoe kan jij dat dan verklaren als je zowel van Geel als Gio de liefde verklaard?

Hoe is het mogelijk dat Feyenoord nu voor het 2e jaar op rij zo droevig presteert. Lig dat volgens jou aan het spelersmateriaal, dus aan van Geel, of haalt Gio er niet voldoende uit? 1 van de 2 moet dan wat jou betreft de zwarte piet toegespeeld krijgen. Van mij beide overigens.

Gio haalt te weinig uit de huidige selectie, ik zie teams met veel minder kwaliteit leuker voetbal spelen dan dat ik al jaren in de Kuip heb gezien en van Geel heeft 30 miljoen VERGOOID aan middelmatige spelers omdat zijn netwerk niet groot genoeg is en dus alleen maar in de Eredivisie vist. Dat van Geel dat zelf dan visie noemt, is een prima rookgordijn.

En kom niet met de smoes dat van Geel er het maximale uit heeft gehaald want elke jan lul had voor 30 miljoen die spelers kunnen kopen.
igor korneev
 igor korneev - donderdag 01 november 2018 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2018 - 14:22 schreef MMM het volgende:

[..]

Het begint echt werkelijk enge vormen aan te nemen. Of je kent die 2 van heel erg dichtbij of er moet iets anders zijn maar dit is niet helemaal goed.

Hooguit 1 seizoen iets aan een frisse wind? Dat is dan al meer dan vorig seizoen en dit seizoen die schandalig slecht zijn en gaan verlopen. Het voetbal onder Gio is al sinds zijn aanstelling niet om aan te gluren, in het kampioensjaar was het wel wat beter.

Onder Gio zeer, zeer maar dan ook zeer diepe dalen van 7 nederlagen op rij, vorig jaar x wedstrijden achter elkaar niet gewonnen, vorig jaar geen enkele keer gewonnen van een promovendus, dit jaar verloren van Trencin en de Graafschap. Hoe kan jij dat dan verklaren als je zowel van Geel als Gio de liefde verklaard?

Hoe is het mogelijk dat Feyenoord nu voor het 2e jaar op rij zo droevig presteert. Lig dat volgens jou aan het spelersmateriaal, dus aan van Geel, of haalt Gio er niet voldoende uit? 1 van de 2 moet dan wat jou betreft de zwarte piet toegespeeld krijgen. Van mij beide overigens.

Gio haalt te weinig uit de huidige selectie, ik zie teams met veel minder kwaliteit leuker voetbal spelen dan dat ik al jaren in de Kuip heb gezien en van Geel heeft 30 miljoen VERGOOID aan middelmatige spelers omdat zijn netwerk niet groot genoeg is en dus alleen maar in de Eredivisie vist. Dat van Geel dat zelf dan visie noemt, is een prima rookgordijn.

En kom niet met de smoes dat van Geel er het maximale uit heeft gehaald want elke jan lul had voor 30 miljoen die spelers kunnen kopen.
Begint? Al van vanaf minuut 1 beticht je mij en andere die het niet eens zijn van van alles en nog wat. Ik geef je handenvol argumenten maar kan alleen maar kort door de bocht, zelfs een neus kan nog voorbij zijn neus kijken. Je blijft maar hangen. Wat ik zie is dat Feyenoord sinds van geel er heel wat beter op staat dan ervoor. En Gio? Niet echt mijn idool, maar hij heeft prijzen gepakt en daardoor onmogelijk de droeftoeter waar hij hier voor uit gemaakt word. En kom niet met Dirk, want die werd hier ook zwart gemaakt. Was ik ook een van de weinige moraal ridders van over. Waaraan het ligt is zoals zo vaak bezieling, iets wat mijn geliefde Dirk met zich mee bracht. Een nieuwe coach is zeer zeldzaam dat hij dat voor langer dan 1 seizoen kan. Waarom moeten we voor 1 seizoen allemaal oprot premies betalen voor 1 plekje hoger? Nee bouw maar liever zo door. Geloof meer in rust en verstandig financieel beleid. Nooit meer terug naar de ellende in t tijdperk Bosz, wat een drama wat dat
igor korneev
 igor korneev - donderdag 01 november 2018 - 15:09   quote  deeplink  
zolang we geen water bij de wijn doen krijgen we niet echt een fair discussie lijkt me.

Als er zoiets zou staan als, bedankt van Geel en Gio voor de weder opstanding, maar het zou beter zijn nu het stokje over te dragen en vers bloed kan ik dat nog begrijpen.

Maar dingen als waardeloze kut TD en trainer! opzouten!! vind ik storend en zwaar onterecht.
MMM
 MMM - donderdag 01 november 2018 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2018 - 14:48 schreef igor korneev het volgende:

[..]

Begint? Al van vanaf minuut 1 beticht je mij en andere die het niet eens zijn van van alles en nog wat. Ik geef je handenvol argumenten maar kan alleen maar kort door de bocht, zelfs een neus kan nog voorbij zijn neus kijken. Je blijft maar hangen. Wat ik zie is dat Feyenoord sinds van geel er heel wat beter op staat dan ervoor. En Gio? Niet echt mijn idool, maar hij heeft prijzen gepakt en daardoor onmogelijk de droeftoeter waar hij hier voor uit gemaakt word. En kom niet met Dirk, want die werd hier ook zwart gemaakt. Was ik ook een van de weinige moraal ridders van over. Waaraan het ligt is zoals zo vaak bezieling, iets wat mijn geliefde Dirk met zich mee bracht. Een nieuwe coach is zeer zeldzaam dat hij dat voor langer dan 1 seizoen kan. Waarom moeten we voor 1 seizoen allemaal oprot premies betalen voor 1 plekje hoger? Nee bouw maar liever zo door. Geloof meer in rust en verstandig financieel beleid. Nooit meer terug naar de ellende in t tijdperk Bosz, wat een drama wat dat
Omdat ik mij erg moeilijk kan verplaatsen in je mening, voor mij is het onbegrijpelijk.

van Geel en Gio hadden na afgelopen seizoen beide ermee moeten stoppen, dan had zeker Gio door de voordeur gekund.

Welke oprotpremies? Gio zijn contract loopt af en van Geel heeft een contract voor onbepaalde tijd, hoe dat laatste opgelost kan worden door de samenwerking te beëindigen weet ik niet?

Bouw maar liever door zo geef je aan maar de hele boel is sinds de titel weer afgebroken..
MMM
 MMM - donderdag 01 november 2018 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2018 - 15:09 schreef igor korneev het volgende:
zolang we geen water bij de wijn doen krijgen we niet echt een fair discussie lijkt me.

Als er zoiets zou staan als, bedankt van Geel en Gio voor de weder opstanding, maar het zou beter zijn nu het stokje over te dragen en vers bloed kan ik dat nog begrijpen.

Maar dingen als waardeloze kut TD en trainer! opzouten!! vind ik storend en zwaar onterecht.
Die kans om eervol weg te gaan hebben ze beide na de beker winst laten liggen, vooral Gio. van Geel heeft wat mij betreft teveel fouten gemaakt, maar die was bij het merendeel na de beker winst ook wat geliefder geweest bij vertrek.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 november 2018 - 07:15   quote  deeplink  
Feyenoord vervolgt de Eredivisie zondag met een thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo en neemt het vervolgens in de komende weken op tegen Heracles Almelo (uit), FC Groningen (thuis), PSV (thuis) en FC Emmen (uit).
"Dat is een zwaar programma. Het is voor ons zaak om een reeks neer te gaan zetten. Zodat we in een flow komen. Het liefst gaat dat gepaard met goed voetbal. En dan zien we wel waar het schip strandt", besloot Nieuwkoop.

Nee , dat is een prima programma Bart
MMM
 MMM - vrijdag 02 november 2018 - 07:23   quote  deeplink  
Bizar. Alleen PSV is zwaar en Heracles uit lastig maar die moet je ook winnen.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 november 2018 - 07:34   quote  deeplink  
Precies! Dat zit dus tussen de oren. Daarom raak je de aansluiting steeds meer kwijt.
Zal je een Ajacied niet horen zeggen. En PSV is thuis hè!
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 02 november 2018 - 07:51   quote  deeplink  
Ja, psv thuis is gegarandeerd 3 punten...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 november 2018 - 09:04   quote  deeplink  
Vaak wel

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ‘Wie dat in De Kuip nog steeds niet beseft, hoort niet bij Feyenoord thuis’

0.0082709