|
|
remco k
|
|
|
Toch begin ik me te storen aan Mazroui. Die mist zo veel mogelijkheden om vooruit te spelen. Kan zo vaak een makkelijke voorzet geven. En kiest echt te vaak voor de oplossing achteruit of de moeilijkste oplossing. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 13:20 schreef Eide het volgende:[..] Nee. Het is geen penaltysituatie, er valt geen goal, er wordt geen rood getrokken en er is geen persoonsverwisseling bij een kaart. De VAR mag dan dus niet ingrijpen. Oké duidelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Na 60 minuten Tadic er maar eens af halen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Verzuimen wel heel erg het doelsaldo op te schroeven. Hadden al dubbele cijfers kunnen zijn. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
We moeten oppassen dat we niet laconiek gaan spelen. Had veel liever gezien dat we de druk blijven opvoeren naar de 5 - 1 en de 6 - 1. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zo veel kansen. Het is dat het rendement bij Ajax niet zo hoog is... |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Na mijn mening speelt Ajax op 70% van zijn kunnen, zonder maximale inspanning. Bij 100% had het nu al op minimaal 6 - 1 gestaan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heele de voorhoede een hele matige tweede helft |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eindelijk weer wat actie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou nou Van Boekel. Die probeert er persoonlijk een wedstrijd van te maken. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
We verzuimen gewoon echt om voor het doelsaldo te knokken |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Mooi dt Sinkgraven zijn minuten krijgt |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Jammer deze kans van Neres. Denkelijk wordt de gehoopte 6 - 1 overwinning niet gehaald. Dan maar denken van : Weer 3 punten erbij.
Nu maar afwachten wat de wedstrijd Feyenoord - PSV wordt ! ! ! ! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Yup, zodra het schip in veilige haven is gaat het tempo metee omlaag. Dat is dit seizoen structureel met uitzondering van 1 wedstrijd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Fijne goal van Dolberg. Werktreffer. Is goed voor die jongen. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Wel een hele mooie actie. 5 - 1. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heerlijke assist van Neres ook hoor. Hard knokken om die bal er te krijgen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Mooi doelpunt van Dolberg |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sinkgraven op 10. Wie dat voor het seizoen had gezegd was voor gek verklaard. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Tering Fox, alsof ik de aankomst bus van die pisboeren wil zien bij de badkuip! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Labyad de eerste helft trouwens helemaal niet slecht. De n inderdaad, Sinkgraven leek toch te licht bevonden voor de as van het veld. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 13:55 schreef Eide het volgende:[..] Yup, zodra het schip in veilige haven is gaat het tempo metee omlaag. Dat is dit seizoen structureel met uitzondering van 1 wedstrijd. Gaat meer om het afmaken vandaag! Kansen zat gehad! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat zeker ook waar, maar Ajax speelt in 90 minuten maar 20 a 30 minuten vol gas. Dan staan er treffers op het scorebord en gaat men een beetje freewheelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Eens. Mogelijkheden zat.
Aan de andere kant. Als je vooraf zegt 5-1. Teken ik ervoor. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 14:00 schreef Eide het volgende:[..] Labyad de eerste helft trouwens helemaal niet slecht. De n inderdaad, Sinkgraven leek toch te licht bevonden voor de as van het veld. Voor zulke wedstrijden, dus opvulling, is Labyad goed. Maar een echte speler voor Ajax vind ik hem nog steeds niet. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 14:03 schreef Eide het volgende:[..] Dat zeker ook waar, maar Ajax speelt in 90 minuten maar 20 a 30 minuten vol gas. Dan staan er treffers op het scorebord en gaat men een beetje freewheelen. Dat klopt, maar Ajax speelt ook continu op 50% inzet. Meer is gewoon schijnbaar niet nodig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pfff. Hamstringblessure tagliafico. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Haal hem lekker van het veld af. Ondanks dat er al drie keer gewisseld is. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Had al 8 - 1 moeten staan ! ! !. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou, 5-1. Klinkt als prima maar dit had 10 goals moeten opleveren. Nu lekker ontspannen kijken wat de concurrentie doet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ja het hadden er een paar meer kunnen zijn. Maar om deze kut tijd na een zware Europese pot met zoveel wedstrijden in de benen tegen een angstgegner met 5-1 winnen is gewoon goed. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Lijkt mee te vallen. Tagliafico stak zijn duim ook al omhoog. Dus hopen op het beste. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 14:07 schreef Eide het volgende:Nou, 5-1. Klinkt als prima maar dit had 10 goals moeten opleveren. Nu lekker ontspannen kijken wat de concurrentie doet. Helemaal eens, denk alleen dat die pisboeren gewoon zullen winnen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Op het feyenoord forum hebben ze ook al niet erg veel vertrouwen op een overwinning van hun club.
Ik eerlijk gezegd ook niet..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zelfs Lex Immers spreekt na afloop met ontzag over Ajax. "Elke ploeg die naar Amsterdam komt gaat eraf."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 december 2018 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 14:08 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Lijkt mee te vallen. Tagliafico stak zijn duim ook al omhoog. Dus hopen op het beste. Was ook geen hamstring. Die speler van Ado tikte in de loop Nico tegen zijn knie |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Wat een top week weer mannen. Na 5 CL wedstrijden al geplaatst voor de volgende ronde. Nu Bayern nog kloppen. Ik ben optimistisch dat we de kwartfinale halen en daardoor ons een geweldige uitgangspositie voor de komende jaren kunnen verschaffen, omdat je financieel de mogelijkheid hebt betere spelers te halen. En de pisboeren dankzij de kakkies vandaag weer in het vizier gekregen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
5 goals, 5 te weinig. Maar verder een geweldig weekend. Voorafgaand teken je ervoor, maar qua doelsaldo hadden we er al 10 voor moeten staan. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik zei dat niet maat, reageerde op iemand anders. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Ondanks een mooie pot van Ajax vind ik het toch qua eindresultaat zwaar onder de maat.
Mazroui moet nu toch eens echt als back gaan spelen en niet steeds moeilijke oplossingen zoeken. Tegen betere tegenstanders is dat funest. En weer is vd Beek zwak. Hij kan gewoon niet meekomen met het geweld en vernuft van neres, tadic, de Jong. Hij scoort maar laat teveel liggen waar hij wel had moeten staan. Dat soort fratsen gaat nog een cruciaal punt worden, bijna net zo erg als het missen van kansen.
Je had vandaag minimaal vijf goals meer moeten maken, kansen te over.
Ajax moet absoluut een verdediger er nog bij halen die kan killen en een spits in de winter halen die echt af kan maken. Dolberg is blijkbaar niet goed genoeg meer en Huntelaar mist wel vaak hoor.
Gat twee punten maar we krijgen snel Utrecht uit, dat zal zeker een cruciaal treffen worden.
Feijenoord uiteraard top gedaan. Hoop maar dat dat vieze ruk PSV nu meer laat liggen. Stinkclub |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik hoop dat het klopt, want dat zou betekenen dat Ajax contact heeft gezocht met het management van Jan Vertonghen. Meer dan dit horen van een collega weet ik dus ook niet.
Neem het met een korrel zout en wie weet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik vind niet dat je het eindresultaat ondermaats kan noemen. De score had hoger uit kunnen vallen maar Ajax speelde weliswaar niet super, maar toch wel degelijk. Het probleem is en blijft het afmaken van opgelgde kansen. Daardoor valt de score nog mee voor ADO.
Desondanks is een 5-1 overwinning gewoon goed. Het kan altijd beter maar ik kan mij er niet toe zetten een dergelijke overwinning ondermaats te noemen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 december 2018 door Eide -- |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 22:43 schreef Eide het volgende:[..] Ik vind niet dat je het eindresultaat ondermaats kan noemen. De score had hoger uit kunnen vallen maar Ajax speelde weliswaar niet super, maar toch wel degelijk. Het probleem is en blijft het afmaken van opgelgde kansen. Daardoor valt de score nog mee voor ADO. Desondanks is een 5-1 overwinning gewoon goed. Het kan altijd beter maar ik kan mij er niet toe zetten een dergelijke overwinning ondermaats te noemen. Ik doel daarmee op het enorme kwaliteitsverschil dat iedereen heeft kunnen zien. Ajax heeft gespeeld met ADO alsof het een speekautootje was. Als Ajax dan niet bij machte blijkt te zijn om de enorme hoeveelheid kansen voor minimaal 80% te benutten vind ik dat echt ondermaats. Let wel: Ajax streeft bepaalde doelen na. 1 daarvan is kampioen en dat word je niet als je zo ineffectief bent. In die zin ondermaats. Qua spel heb ik, net als iedereen die van Ajax houdt, genoten van de vele mooie acties. En ja 5-1 is mooi maar 9-1 had meer realistisch geweest.
Als je het bayern van Nederland wil worden moet dit beter. Overigens zie ik dat wel gaan gebeuren nu er zoveel geld binnenkomt en Ajax nog meer gaat krijgen tgv komende transfers. Met een Overmars verwacht ik eerlijk gezegd dat we niet veel zullen inleveren, komt natuurlijk ook weer sterke jeugd aan met een Kühn en Gravenberch plus Schuurs. Ik zeg niet dat je zo weer een de ligt, de jong of Ziyech dan wel onana hebt maar Ajax zal gewoon topkwaliteit gaan kopen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
kolere jongens... door in de CL.. doelsaldo weggewerkt 6 tegentreffers, geen punt verlies na europese wedstrijden.. alles in eigenhand, en dan klagen dat het "maar" 5-1 is geworden ? tuurlijk hadden het er meer kunnen zijn !!! maar komop.. 1 ding viel me op.. ajax speelt stukken beter met the hunter in de punt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 20:56 schreef Enigma het volgende:Ondanks een mooie pot van Ajax vind ik het toch qua eindresultaat zwaar onder de maat. Mazroui moet nu toch eens echt als back gaan spelen en niet steeds moeilijke oplossingen zoeken. Tegen betere tegenstanders is dat funest. En weer is vd Beek zwak. Hij kan gewoon niet meekomen met het geweld en vernuft van neres, tadic, de Jong. Hij scoort maar laat teveel liggen waar hij wel had moeten staan. Dat soort fratsen gaat nog een cruciaal punt worden, bijna net zo erg als het missen van kansen. Je had vandaag minimaal vijf goals meer moeten maken, kansen te over. Ajax moet absoluut een verdediger er nog bij halen die kan killen en een spits in de winter halen die echt af kan maken. Dolberg is blijkbaar niet goed genoeg meer en Huntelaar mist wel vaak hoor. Gat twee punten maar we krijgen snel Utrecht uit, dat zal zeker een cruciaal treffen worden. Feijenoord uiteraard top gedaan. Hoop maar dat dat vieze ruk PSV nu meer laat liggen. Stinkclub Over alles eens behalve van de Beek.
Hij speelde op de plek van Schone, en is daar defensief niet in de problemen gekomen. Hij maakte twee keer een verkeerde keuze, een ervan was een pass naar de verkeerde terwijl hij heel makkelijk Nerres kon lanceren, en een dom overstapje op eigen helft. Maar in deze rol is hij geen aanvallend denkende middenvelder maar moet hij de balans bewaren, en dat was gewoon prima gister.. Deed heel weinig verkeerd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 december 2018 - 08:27 schreef nummer10 het volgende:kolere jongens... door in de CL.. doelsaldo weggewerkt 6 tegentreffers, geen punt verlies na europese wedstrijden.. alles in eigenhand, en dan klagen dat het "maar" 5-1 is geworden ? tuurlijk hadden het er meer kunnen zijn !!! maar komop.. 1 ding viel me op.. ajax speelt stukken beter met the hunter in de punt Echt totaal niet mee eens, veldspel was ook nu met weinig energie, Huntelaar kwam alleen in het stuk voor door zich helemaal terug te laten zakken, iets wat hij niet moet doen, en hij miste ook gewoon zijn kansen. Veldspel is al weken identiek. We zijn vele malen beter dan iedere tegenstander, houden ze vast op hun eigen helft, maar heel spectaculair is het allemaal niet, en dat hoeft ook niet.
Geen verschil tussen Huntelaar en Dolberg daarin, anders dan de weergaloze goal van Dolberg.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Het is een beetje zoals het weer in Nederland. Het is namelijk nooit goed. Dan is het te warm, te droog, te nat, te zonnig, te bewolkt, te koud. Te weinig wind, Te veel wind.
Je kan altijd wel iets vinden waar je over kan zeiken. Mensen zijn vergeten dat dit op de pot moet doen en niet over je dure boeken en in je mooie coole broek |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2018 - 23:52 schreef Enigma het volgende:[..] Let wel: Ajax streeft bepaalde doelen na. 1 daarvan is kampioen en dat word je niet als je zo ineffectief bent. Dat is echt onzin. 5-1 winnen met 100 kansen of 5-1 winnen en 5 kansen. Dat verschil is niet te zien in de ranglijst en kan dus ook niet worden meegenomen met of je kampioen word.
Kampioen wordt je namelijk als je de meeste punten hebt. 34x met 1-0 winnen en telkens dan ben je volgens mij kampioen? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 03 december 2018 - 10:28 schreef remco k het volgende:[..] Echt totaal niet mee eens, veldspel was ook nu met weinig energie, Huntelaar kwam alleen in het stuk voor door zich helemaal terug te laten zakken, iets wat hij niet moet doen, en hij miste ook gewoon zijn kansen. Veldspel is al weken identiek. We zijn vele malen beter dan iedere tegenstander, houden ze vast op hun eigen helft, maar heel spectaculair is het allemaal niet, en dat hoeft ook niet. Geen verschil tussen Huntelaar en Dolberg daarin, anders dan de weergaloze goal van Dolberg.. huntelaar creeerd veel meer zijn eigen kansen.. simpel zat.. dat die mist tjah.. maar je ziet gewoon dat het spel met hem beter is voor de medespelers.. dolberg kan als je het mij vraagt niet met de druk omgaan dat huntelaar in zijn nek hijgt.. daarbij die goal is mooi hoor, een stiftje.. maar als dat enkel het enige toevoegd aan het team is dat niet voldoende |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Het vervelende is dat ik Klaas beter vind in de spits,hij is harder goed in de combinatie maar hij mist gewoon te veel kansen.Dus ja ik zou op dit moment toch voor Klaas kiezen. |
|
|
|