BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: TEN HAG HEEFT EEN PRIJS!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 21 maart 2021 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 14:28 schreef AkaS het volgende:

[..]

Weet niet wat ik ervan moet denken, maar je hebt de groeten terug van die sloerie... hahahaha
Poe HAHA!

Is ze knap??

Heb zelf m'n sexbom thuis zitten zie je 8-)

Jij krijgt ook de groeten van haar btw...ook wel vreemd of niet?
AkaS
 AkaS - zondag 21 maart 2021 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 16:24 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Poe HAHA!

Is ze knap??

Heb zelf m'n sexbom thuis zitten zie je 8-)

Jij krijgt ook de groeten van haar btw...ook wel vreemd of niet?
Hahahaha wat een leuke vriendin heb jij. Maar jij hebt haar natuurlijk allemaal mooie verhalen over mij verteld. Sympathiek van je. Had ik niet achter je gezocht. Maar hierbij dan
een stukje respect van mijn kant terug naar jou.

En of mijn vriendin knap is... Ze zeggen van wel, maar je moet van een tintje en grote borsten houden. Als je daar van houdt zit je goed! :-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 21 maart 2021 - 21:14   quote  deeplink  
Mijne is ongetint, met grote borsten :)
Kunnen wel een keer leidse met z'n 4en :D
nummer10
 nummer10 - zondag 21 maart 2021 - 23:10   quote  deeplink  
Geen billen mannen dus....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 maart 2021 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 21:14 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Heb je dezelfde als mij dan? ;-)
AkaS
 AkaS - maandag 22 maart 2021 - 08:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 23:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heb je dezelfde als mij dan? ;-)
Hahahaha, ik ben op zoek naar een lookalike gegaan en gevonden. LOL!
AkaS
 AkaS - maandag 22 maart 2021 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 21:14 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Dat kan zeker, al ga ik altijd liever naar het Rembrandtplein
Met Warrior erbij kunnen we dan gezellig naar de 3 Gezusters hahahaha.
AkaS
 AkaS - maandag 22 maart 2021 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 23:10 schreef nummer10 het volgende:
Geen billen mannen dus....
Ohwjawel hoor. Die zijn er ook kan ik je vertellen;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 22 maart 2021 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 maart 2021 - 08:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Monico beginnen?
Loetje
 Loetje - maandag 22 maart 2021 - 16:19   quote  deeplink  
Warrior zelf telt al voor 7. Weet waar je aan begint.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 22 maart 2021 - 18:40   quote  deeplink  
Is ie zo groot? Of heeft ie 6 zussen mee?
Loetje
 Loetje - maandag 22 maart 2021 - 19:05   quote  deeplink  
Je hebt 'm gezien ;-)
nummer10
 nummer10 - maandag 22 maart 2021 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 maart 2021 - 08:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ohwjawel hoor. Die zijn er ook kan ik je vertellen;-)
Hahahaha dan is het goed !
nummer10
 nummer10 - maandag 22 maart 2021 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 maart 2021 - 08:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is oprecht wel 1 van de leukste tenten daar..
AkaS
 AkaS - dinsdag 23 maart 2021 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 maart 2021 - 15:48 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Monico beginnen?
Hoezo Monico, wat is er mis met Monica dan?
AkaS
 AkaS - dinsdag 23 maart 2021 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 maart 2021 - 16:19 schreef Loetje het volgende:
Warrior zelf telt al voor 7. Weet waar je aan begint.
Hahaha, hij heeft nog wel tijd om af te vallen voordat we weer zitting kunnen nemen;-)
AkaS
 AkaS - dinsdag 23 maart 2021 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 maart 2021 - 23:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat is oprecht wel 1 van de leukste tenten daar..
Vind of beter gezegd vond ik ook altijd. Goede sfeer en leuke vrouwen destijds!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 23 maart 2021 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2021 - 11:56 schreef AkaS het volgende:

[..]

Vind of beter gezegd vond ik ook altijd. Goede sfeer en leuke vrouwen destijds!
Laatste jaren niet geweest maar als je het zegt geloof ik je gelijk dat het nu minder is... Sowieso is het uitgaansleven niet meer zoals vroeger..
AkaS
 AkaS - dinsdag 23 maart 2021 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2021 - 12:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Laatste jaren niet geweest maar als je het zegt geloof ik je gelijk dat het nu minder is... Sowieso is het uitgaansleven niet meer zoals vroeger..
Ik heb niet gezegd dat het tegenwoordig minder is. Ik ben er gewoon net als jij al jaren niet meer geweest.

Wat dat betreft ooit maar 2x in cafe Monico geweest. Alles waar ik mij kon vermaken was op of rond het Rembrandtplein... 3 gezusters, Jantjes verjaardag, Cooldown, Soulkitchen, Bolle Jan en Peter Beense. Altijd plezier en nooit gezeik..In tegenstelling tot het Leidse hahaha...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 23 maart 2021 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2021 - 14:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat het tegenwoordig minder is. Ik ben er gewoon net als jij al jaren niet meer geweest.

Wat dat betreft ooit maar 2x in cafe Monico geweest. Alles waar ik mij kon vermaken was op of rond het Rembrandtplein... 3 gezusters, Jantjes verjaardag, Cooldown, Soulkitchen, Bolle Jan en Peter Beense. Altijd plezier en nooit gezeik..In tegenstelling tot het Leidse hahaha...
Hahaha doelde meer op dat het hele uitgaansleven een beetje kapot is.. cool down café was ook super leuk altijd indd !
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 26 maart 2021 - 16:09   quote  deeplink  
Leidse is idd wat meer 'buitenstaanders' cq buitenlanders, dus meer kans op een vechtpaetij...ga ik niet uit de weg (mits terecht).

Kooper is voor meer dan 18 jaar mijn stamkroeg geweest op het Leidseplein, maar door steeds wisselende bedrijfsleiders is het niet meer zoals het hoort.

Uitsmijters die in opdracht van de politie werken is funest geweest voor dat plein, nu is het ieder voor zich en geen vrienden meer waar je op kan bouwen.

Jantjes verjaardag is tegenwoordig club JV...was vroeger al een wijventent, nu nog erger :-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 maart 2021 - 15:04   quote  deeplink  
Leidseplein en Rembrandtplein halen bij mij leuke herinneringen op.

Als klein jongetje van rond de 7 jaar, kwam ik met mijn ouders veel op het Rembrandtplein. Zo'n beetje op de hoek Rembrandtplein/Amstelstraat (nog wel Rembrandtplein) zat ongeveer 65 jaar geleden eetcafé "de Kuil". Daar heb ik mij als jong ventje een keer tot overgeven aan toe, ziek gegeten aan (grote) Amsterdamse uien.
Nog altijd staat bij mij elke avond een pot augurken en Amsterdamse uien op tafel... Heerlijk!

Later, in mijn studententijd, kwam ik nog vaak in de kroegen op het Rembrandtplein en af en toe op het Leidseplein. Een grandioze tijd. Ook haaks op het Rembrandtplein, het Thorbeckeplein, zaten toen heel veel gezellige bruine kroegen. Ik weet niet of die daar nu nog steeds zitten.

Tegenwoordig woon ik al heel lang in de buurt van Utrecht en kwam (tot aan het sluiten van de horeca door het coronavirus) met vrienden nogal eens in het centrum van Utrecht. Daar zitten ook ontzettend leuke kroegen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 maart 2021 door Pietje --
Eide
 Eide - zaterdag 27 maart 2021 - 17:37   quote  deeplink  
Ik heb zelf nooit heel veel gehad met de grote pleinen in het centrum van de stad. Voordat ik ging studeren kwam ik wel in meer obscure tentjes, vaak ook illegaal. Zeker aan het begin van de jaren 90 kon dat nog. Later, toen ik in Amsterdam studeerde en woonde, was dat helemaal weg. Ik ben nooit iemand geweest van de kroeg en dus heb ik ook nooit die band met de Leidse en/of het Rembrandt opgebouwd.

De plek waar ik nog het meeste kwam was de Reguliere. Ik werkte destijds bij Scheltema op het Koningsplein. Veel collega's daar waren vaste klanten bij tenten in de Reguliere Dwarsstraat om redenen die niemand hier zal verbazen. Ook niet mijn ding, maar vaak wel hartstikke gezellig om even drankje te doen.
AkaS
 AkaS - zaterdag 27 maart 2021 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 maart 2021 - 15:04 schreef Pietje het volgende:
Leidseplein en Rembrandtplein halen bij mij leuke herinneringen op.

Als klein jongetje van rond de 7 jaar, kwam ik met mijn ouders veel op het Rembrandtplein. Zo'n beetje op de hoek Rembrandtplein/Amstelstraat (nog wel Rembrandtplein) zat ongeveer 65 jaar geleden eetcafé "de Kuil". Daar heb ik mij als jong ventje een keer tot overgeven aan toe, ziek gegeten aan (grote) Amsterdamse uien.
Nog altijd staat bij mij elke avond een pot augurken en Amsterdamse uien op tafel... Heerlijk!

Later, in mijn studententijd, kwam ik nog vaak in de kroegen op het Rembrandtplein en af en toe op het Leidseplein. Een grandioze tijd. Ook haaks op het Rembrandtplein, het Thorbeckeplein, zaten toen heel veel gezellige bruine kroegen. Ik weet niet of die daar nu nog steeds zitten.

Tegenwoordig woon ik al heel lang in de buurt van Utrecht en kwam (tot aan het sluiten van de horeca door het coronavirus) met vrienden nogal eens in het centrum van Utrecht. Daar zitten ook ontzettend leuke kroegen!
Thorbecke heeft ook wel een paar leuke plekken Pietje, dat zal nog steeds hetzelfde zijn. Althans tot aan Coronatime.
AkaS
 AkaS - zaterdag 27 maart 2021 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 maart 2021 - 17:37 schreef Eide het volgende:
Ik heb zelf nooit heel veel gehad met de grote pleinen in het centrum van de stad. Voordat ik ging studeren kwam ik wel in meer obscure tentjes, vaak ook illegaal. Zeker aan het begin van de jaren 90 kon dat nog. Later, toen ik in Amsterdam studeerde en woonde, was dat helemaal weg. Ik ben nooit iemand geweest van de kroeg en dus heb ik ook nooit die band met de Leidse en/of het Rembrandt opgebouwd.

De plek waar ik nog het meeste kwam was de Reguliere. Ik werkte destijds bij Scheltema op het Koningsplein. Veel collega's daar waren vaste klanten bij tenten in de Reguliere Dwarsstraat om redenen die niemand hier zal verbazen. Ook niet mijn ding, maar vaak wel hartstikke gezellig om even drankje te doen.
Reguliere dwars.... Hahaha daar had, heb je een interessante discotheek, Richter... Nadeel is alleen dat je daarna 24uur wakker blijft zonder dat je zelf iets hebt ingenomen hahahahha
Eide
 Eide - zaterdag 27 maart 2021 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 maart 2021 - 20:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Reguliere dwars.... Hahaha daar had, heb je een interessante discotheek, Richter... Nadeel is alleen dat je daarna 24uur wakker blijft zonder dat je zelf iets hebt ingenomen hahahahha
Interresant is wel het juiste woord om de Reguliere Dwars te beschrijven ja :)
p111
 p111 - zondag 28 maart 2021 - 12:07   quote  deeplink  
Dolletjes mannen reguliersdwarsstraat
p111
 p111 - zondag 28 maart 2021 - 12:09   quote  deeplink  
Jaren versleten op de zeedijk en Rembrandsplein en Amstelstraat.
p111
 p111 - zondag 28 maart 2021 - 12:10   quote  deeplink  
Amsterdam,wat een super stad.
Loetje
 Loetje - zondag 28 maart 2021 - 14:01   quote  deeplink  
Gister een leuke discussie met Warrior gehad, ga hem hier ook neerleggen...

Dit seizoen is voor mij geslaagd/zeer geslaagd/fenomenaal wanneer....

Ondanks ik ergens verwacht dat Ajax de bekerfinale met een B ploeg gaat spelen, zou ik dit seizoen met een dubbel en kwartfinale Europa League werkelijk fenomenaal vinden in deze periode.
AkaS
 AkaS - zondag 28 maart 2021 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 maart 2021 - 14:01 schreef Loetje het volgende:

Ondanks ik ergens verwacht dat Ajax de bekerfinale met een B ploeg gaat spelen, zou ik dit seizoen met een dubbel en kwartfinale Europa League werkelijk fenomenaal vinden in deze periode.
Voor mij telt alleen kampioen worden. En ik zou wel nog 1jaar ten Hag willen. Puur persoonlijke nieuwsgierigheid. Ik vind hem in interviews goed overkomen, de poppetjes staan op de juiste posities en de resultaten zijn goed met aantrekkelijk voetbal...

Maar, het is wel ook het derde jaar dat wat hij zelf aanvankelijk voor ogen had, met de spelers op de posities zoals hij dit graag wil zien, totaal niet uit de verf kwam.

Ik heb een hele tijd geroepen dat het niet klopte, er geen onderlinge chemie was omdat de verkeerde werden opgesteld. Nu de resultaten goed zijn waren enkelen er als de kippen bij om te verkondigen: zie je wel dat hij goed is. Maar ik heb niemand gehoord die zei: nu met andere spelers op sommige posities is het complementair en lopen de individuele kwaliteiten mooi in elkaar over en loopt het wel...

En to the point... wederom is de winnende samenstelling laat en door blessures gedwongen tot stand gekomen. Hij heeft een brede selectie in de schoot geworpen gekregen en er zijn voor eredivisie begrippen enorme transfersommen betaald....

Ik ben nu zeer tevreden en zou graag zien dat hij blijft en aantoont te hebben geleerd en dat we volgend seizoen vanaf een acceptabel moment in het begin van het seizoen een zelfde Ajax van ten Hag aangeboden krijgen, vanuit zijn visie zonder dwang van interne krachten en of blessures!

De titel is good enough plus overwintering in de CL komend seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 maart 2021 door AkaS --
Pietje
 Pietje - zondag 28 maart 2021 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 maart 2021 - 20:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Haha. Inderdaad "interessant". Hahaha.
Pietje
 Pietje - zondag 28 maart 2021 - 14:27   quote  deeplink  
quote:

Ik verwacht niet dat Ajax met een "B-ploeg" de finale gaat spelen. Daarvoor is een finale, een echte prijs, te belangrijk.

Maar veruit het allerbelangrijkst, ook financieel, is het kampioenschap. En met de wedstrijden tegen AS Roma in het vooruitzicht, maakt dit seizoen het voor mij ronduit fenomenaal! Maar zoals gezegd: mits kampioen!
Eide
 Eide - zondag 28 maart 2021 - 18:51   quote  deeplink  
quote:

Voor mij is een geslaagd seizoen een seizoen waarin Ajax kampioen wordt. Vreemde omstandigheden daargelaten is dat echt de basisvereiste voor een succesvol seizoen. De beker is voor mij een extra prijs, geen primaire behoefte. De beker winnen en geen kampioen worden maakt een seizoen niet succesvol.

De afgelopen jaren was, denk ik, het behalen van de EL-finale die uitzondering waar ik het over had. Geen kampioen, wel die finale. Dat was toch ook "gewoon" een succesvol seizoen, zeker omdat daarmee de toon voor de afgelopen jaren werd gezegd.
p111
 p111 - zondag 28 maart 2021 - 19:14   quote  deeplink  
Ja het kampioenschap is veruit het belangrijkste.
nummer10
 nummer10 - zondag 28 maart 2021 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 maart 2021 - 18:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Voor mij is een geslaagd seizoen een seizoen waarin Ajax kampioen wordt. Vreemde omstandigheden daargelaten is dat echt de basisvereiste voor een succesvol seizoen. De beker is voor mij een extra prijs, geen primaire behoefte. De beker winnen en geen kampioen worden maakt een seizoen niet succesvol.

De afgelopen jaren was, denk ik, het behalen van de EL-finale die uitzondering waar ik het over had. Geen kampioen, wel die finale. Dat was toch ook "gewoon" een succesvol seizoen, zeker omdat daarmee de toon voor de afgelopen jaren werd gezegd.
Eens, Ajax staat door dat seizoen waar we nu staan. Grotendeels..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 28 maart 2021 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 maart 2021 - 14:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat Ajax met een "B-ploeg" de finale gaat spelen. Daarvoor is een finale, een echte prijs, te belangrijk.

Maar veruit het allerbelangrijkst, ook financieel, is het kampioenschap. En met de wedstrijden tegen AS Roma in het vooruitzicht, maakt dit seizoen het voor mij ronduit fenomenaal! Maar zoals gezegd: mits kampioen!
Voor mij ook Pietje en Eide
remco k
 remco k - maandag 29 maart 2021 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 maart 2021 - 19:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eens, Ajax staat door dat seizoen waar we nu staan. Grotendeels..
Ajax staat door het beleid waar ze nu staan. En de plaatsing voor cl wat het geld binnen brengt. Daar is dat seizoen in beide gevallen niet verantwoordelijk voor.

En nee. Bosz is niet verantwoordelijk voor de successen van ten Hag als trainer. Beide heren zijn passanten en het is dus de goede keuze van overmars en consorten geweest om een juiste trainer voor de groep te hebben.

De basis is gelegd door de fluwelen revolutie. En ondanks dat het anders is ingevuld dan Cruijff destijds wou, er staan voetbalmensen aan de macht van de club. Dat in combinatie met hun kwaliteiten zorgen voor goed beleid en de successen van de club.
nummer10
 nummer10 - maandag 29 maart 2021 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 maart 2021 - 08:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax staat door het beleid waar ze nu staan. En de plaatsing voor cl wat het geld binnen brengt. Daar is dat seizoen in beide gevallen niet verantwoordelijk voor.

En nee. Bosz is niet verantwoordelijk voor de successen van ten Hag als trainer. Beide heren zijn passanten en het is dus de goede keuze van overmars en consorten geweest om een juiste trainer voor de groep te hebben.

De basis is gelegd door de fluwelen revolutie. En ondanks dat het anders is ingevuld dan Cruijff destijds wou, er staan voetbalmensen aan de macht van de club. Dat in combinatie met hun kwaliteiten zorgen voor goed beleid en de successen van de club.
Grotendeels zei ik ook.. door de finale el kreeg Ajax weer aanzien in Europa en konden ze omhoog kijken .. en ja de fluwelen revolutie is ook 1 van de onderdelen van de successen nu..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 30 maart 2021 - 11:01   quote  deeplink  
Nou Kampioen zijn we al, als dat misgaat.... De beker is leuk, maar mocht Ajax de finale halen, dan vind ik het echt een fenominaal geslaagd seizoen, mocht het de halve finale worden, dan vind ik het een fantastisch seizoen, mochten ze er tegen Roma uitgaan, is het een geweldig seizoen geweest, waarbij ze Nederland ook weer geholpen hebben met extra Coefficient punten.
AkaS
 AkaS - dinsdag 30 maart 2021 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 maart 2021 - 11:01 schreef Ajax we love you het volgende:
Nou Kampioen zijn we al, als dat misgaat.... De beker is leuk, maar mocht Ajax de finale halen, dan vind ik het echt een fenominaal geslaagd seizoen, mocht het de halve finale worden, dan vind ik het een fantastisch seizoen, mochten ze er tegen Roma uitgaan, is het een geweldig seizoen geweest, waarbij ze Nederland ook weer geholpen hebben met extra Coefficient punten.
Ik denk dat ze Roma gaan pakken! Het wordt dus een super seizoen!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 31 maart 2021 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 maart 2021 - 12:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Roma gaan pakken! Het wordt dus een super seizoen!
Super seizoen stond er niet tussen :-), miscchien nog een aanpassing maken. Als ze eruit gaan maar ze laten beestachtig mooi voetbal zien, dan is het alsnog een super seizoen. Net als in de CL 2 jaar geleden
AkaS
 AkaS - woensdag 31 maart 2021 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 16:30 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Super seizoen stond er niet tussen :-), miscchien nog een aanpassing maken. Als ze eruit gaan maar ze laten beestachtig mooi voetbal zien, dan is het alsnog een super seizoen. Net als in de CL 2 jaar geleden
Kampioenschap en beestachtig mooi voetbal tegen Roma = Winst! Maar mocht het onverhoopt anders uitvallen dan blijft het een mooi seizoen! ;-)
remco k
 remco k - woensdag 31 maart 2021 - 17:24   quote  deeplink  
Een of twee rondes verder komen na de winter in de cl of el maakt voor mij bij een kampioenschap echt een super mooi seizoen.

Een halve finale of winnen van een Europees toernooi is een seizoen van buitenproportionele begrippen. Dat is een droom die uitkomt.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 01 april 2021 - 09:32   quote  deeplink  
Geweldig hoe iedereen zo'n seizoen ziet en hoeveel vreugde er dan ook is bij de mensen. Net als 2 jaar geleden, die CL reeks, dat was zo geweldig en ook zo jammer van die laatste seconde tegen Tottenham. Even was ik stil, maar ook enorm trots hoe Ajax zo ver kwam met oogstrelend voetbal. Ajax maakt me vaak blij, maar stel je voor je bent supporter bent van Feijenoord. Dan heb je elk jaar frustratie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 23 april 2021 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 april 2021 - 09:32 schreef Ajax we love you het volgende:
Geweldig hoe iedereen zo'n seizoen ziet en hoeveel vreugde er dan ook is bij de mensen. Net als 2 jaar geleden, die CL reeks, dat was zo geweldig en ook zo jammer van die laatste seconde tegen Tottenham. Even was ik stil, maar ook enorm trots hoe Ajax zo ver kwam met oogstrelend voetbal. Ajax maakt me vaak blij, maar stel je voor je bent supporter bent van Feijenoord. Dan heb je elk jaar frustratie
Volledig mee eens, had dit niet eerder gelezen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 23 april 2021 - 12:04   quote  deeplink  
Ajax in een modern jasje: de belangrijkste speerpunten van trainer Ten Hag
Gepubliceerd: Vr 23-04-2021 om 10:40

Ajax kan aanstaande zondag, vier wedstrijden voor het einde van de Eredivisie, mogelijk al kampioen worden. De Amsterdammers staan een straatlengte voor op de concurrentie. De teller voor Erik ten Hag komt daarmee op twee landstitels, twee KNVB Bekers en een halve finale in de Champions League. Wat heeft de trainer aangepast om Ajax ineens zo dominant te maken?

Tekst: Evert van Zoelen

Spelersmateriaal
We beginnen met het intrappen van een open deur: een trainer is niets zonder zijn materiaal en met matige spelers kan je vrijwel nooit topprestaties leveren. Ajax heeft met Dusan Tadic, Daley Blind en Davy Klaassen spelers gehaald die het elftal kwalitatief beter maken. De komst van Ten Hag viel daarnaast samen met de definitieve doorbraak van Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt en Donny van de Beek. Ter vergelijking: Frank de Boer trad in 2014, als trainer van Ajax, met Mike van der Hoorn, Lerin Duarte en Lesly de Sa aan tegen Red Bull Salzburg. Geen verrassing dat Ajax nu beter presteert dan toen.

Tactisch
Ten Hag heeft op tactisch gebied echter ook het een en ander omgezet bij Ajax. Om dit te illustreren vergelijken we zijn speelwijze met die van zijn voorganger Marcel Keizer, die in een klassieke 4-3-3-formatie met de punt naar achteren speelde.

Ten Hag kiest voor een 4-2-3-1-formatie, waarbij een van de controlerende middenvelders uitzakt in de opbouw. Dit brengt drie belangrijke veranderingen met zich mee.

Ten eerste: een overtal in de opbouw. De meeste teams, zeker in Europees verband, zetten met twee spitsen druk op de opbouw van de tegenstander. Wanneer er in een klassieke 4-3-3 gespeeld wordt, betekent dit dat twee aanvallers twee centrale verdedigers afdekken. In het systeem van Ten Hag zorgt het uitzakken van een van de controlerende middenvelders ervoor dat er een overtal gecreëerd wordt in de eerste fase van de opbouw. De tegenstander moet dan een speler door moeten sturen om de druk erop te houden. Dat levert ruimte op voor Ajax op het middenveld. De twee spitsen van de tegenpartij moeten ook op de passlijn letten, hetgeen voor meer ruimte zorgt voor de vleugelspelers van Ajax.

In de 4-3-3-opstelling van Keizer en De Boer werden de backs vaak de vrije spelers, wanneer de tegenstander met twee spelers druk ging zetten. Omdat de back helemaal tegen de zijlijn aanstaan, zijn ze beperkt in hun mogelijkheden. Hierdoor kan de tegenstander daar relatief makkelijk druk op zetten.

Een bijkomend voordeel is dat een uitzakkende middenvelder wat meer in het centrum staat. Hij heeft hierdoor meerdere opties en kan spelers met een diagonale pass bereiken. Dit zorgt ervoor dat de speler die de bal ontvangt open kan staan en het spel makkelijker voort kan zetten. Krijgt de back de bal, dan kan hij vaak alleen met een 'rechte pass' de vleugelaanvaller inspelen. Die ontvangt de bal met het gezicht naar het eigen doel en een verdediger in de rug.

(Ajax in de periode van Keizer: de back zakt uit en is de vrije speler in de opbouw. Door zijn positie is zijn enige optie de pass naar de buitenspeler)

Ten tweede is er in de 4-2-3-1-formatie van Ten Hag een betere bezetting tussen de linies. De back kunnen hoger gaan staan en dat zorgt ervoor dat de vleugelaanvallers naar binnen kunnen trekken. Hierdoor heeft Ajax altijd een goede bezetting tussen de linies. De spelers hoeven relatief kleine afstanden af te leggen, waardoor er gemakkelijk van positie kan worden gewisseld in het centrum.

Een ander stokpaardje van Ten Hag is dat de buitenspelers en de backs niet in dezefde baan gaan staan. Wanneer een vleugelaanvaller naar binnen trekt, zien we de back het veld breed houden. Staat de vleugelaanvaller breed, dan komt de back aan de binnenkant op.

(De goede bezetting van Ajax tussen de linies)

Bij de 'reguliere' 4-3-3 zijn het de twee aanvallende middenvelders die tussen de linies positie moeten kiezen. Het feit dat de back laag blijven staan, zorgt er dan voor dat de vleugelaanvallers het veld breed moeten houden. Zakken de twee middenvelders uit, dan kom je al snel in de problemen.

(Dit zien we onder Ten Hag niet meer: de buitenspelers moeten het veld breed houden en de backs staan laag. Hierdoor is er geen bezetting tussen de linies)

Ten slotte is er het nodige veranderd aan de restverdediging van Ajax. Het is de voorronde van de Champions League, Ajax heeft in de uitwedstrijd tegen OGC Nice met 1-1 gelijkgespeeld en begint vol goede moed aan de thuiswedstrijd. Binnen drie minuten kijken de Amsterdammers tegen een 0-1 achterstand aan. Balverlies op het middenveld zorgt voor een counter van Nice, die meteen dodelijk blijkt.

Hoe kwam het dat Ajax in die periode vaak tegendoelpunten kreeg vanuit een omschakeling? Een probleem waar het Nederlands elftal in die tijd ook last van had. In een 4-3-3 staan de twee centrale verdedigers, de verdedigende middenvelder en één of beide backs toch achter de bal? Dat moet toch genoeg zijn om een tegenaanval af te stoppen?

Het probleem zit hem in de positionering van de spelers. Counters worden vaak opgezet vanuit het centrum van het veld en het is zaak om ze daar meteen af te stoppen. Wanneer de back nog aan de zijlijn geposteerd zijn, staan ze wel achter de bal maar zijn ze niet in staat om een tegenaanval af te stoppen.

(Ajax heeft geen bezetting in het centrum en kan de tegenaanval niet afstoppen)

De tactiek die door Ten Hag gebruikt wordt, heeft hierin twee voordelen. Ten eerste zorgt de structuur die in de opbouw gebruikt wordt - met de uitzakkende middenvelder - dat de spelers achter de bal in het centrum staan opgesteld en niet aan de zijkanten. Ten tweede zorgen de relatief kleine onderlinge afstanden naar de voorste zes spelers ervoor dat wanneer een bal in dat gebied verloren wordt, er meteen spelers in de buurt zijn om druk uit te oefenen.

De grote kracht van Ten Hag
Om het duidelijk te maken: het is niet zo dat de tactiek van Ten Hag per se beter is dan een 'gewone' 4-3-3. Het betekent ook niet dat er geen zwaktes zijn in de huidige tactiek van Ajax. Peter Bosz had een halfjaar voor de komst van Ten Hag immers nog Europees succes met de 4-3-3-formatie.

De grote kracht van Ten Hag is vooral dat hij in staat is geweest om een tactiek te bedenken die perfect aansluit bij zijn spelersgroep. Hij trekt daarnaast nieuwe spelers aan die passen binnen die speelstijl. De Ajax-trainer laat een middenvelder uitzakken, maar heeft met Ryan Gravenberch een speler die dat perfect in kan vullen.

Ten Hag heeft daarmee het spelersmateriaal optimaal benut. Hij heeft Ajax in een 'modern' jasje gegoten. Het zorgt ervoor dat de ploeg een straatlengte voorstaat op de andere ploegen in de Eredivisie. Alleen tastbaar Europees succes blijft vooralsnog uit. De grote vraag is of Ten Hag nog de trainer is die volgend seizoen met Ajax op jacht gaat naar Europees succes, of dat een Europese topclub besluit om de Tukker de volgende stap in zijn loopbaan te bieden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 23 april 2021 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2021 - 12:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

hahaha
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 23 april 2021 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2021 - 12:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

hahaha
AkaS
 AkaS - vrijdag 23 april 2021 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2021 - 12:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax in een modern jasje: de belangrijkste speerpunten van trainer Ten Hag
Gepubliceerd: Vr 23-04-2021 om 10:40

Ajax kan aanstaande zondag, vier wedstrijden voor het einde van de Eredivisie, mogelijk al kampioen worden. De Amsterdammers staan een straatlengte voor op de concurrentie. De teller voor Erik ten Hag komt daarmee op twee landstitels, twee KNVB Bekers en een halve finale in de Champions League. Wat heeft de trainer aangepast om Ajax ineens zo dominant te maken?

Tekst: Evert van Zoelen

Spelersmateriaal
We beginnen met het intrappen van een open deur: een trainer is niets zonder zijn materiaal en met matige spelers kan je vrijwel nooit topprestaties leveren. Ajax heeft met Dusan Tadic, Daley Blind en Davy Klaassen spelers gehaald die het elftal kwalitatief beter maken. De komst van Ten Hag viel daarnaast samen met de definitieve doorbraak van Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt en Donny van de Beek. Ter vergelijking: Frank de Boer trad in 2014, als trainer van Ajax, met Mike van der Hoorn, Lerin Duarte en Lesly de Sa aan tegen Red Bull Salzburg. Geen verrassing dat Ajax nu beter presteert dan toen.

Tactisch
Ten Hag heeft op tactisch gebied echter ook het een en ander omgezet bij Ajax. Om dit te illustreren vergelijken we zijn speelwijze met die van zijn voorganger Marcel Keizer, die in een klassieke 4-3-3-formatie met de punt naar achteren speelde.

Ten Hag kiest voor een 4-2-3-1-formatie, waarbij een van de controlerende middenvelders uitzakt in de opbouw. Dit brengt drie belangrijke veranderingen met zich mee.

Ten eerste: een overtal in de opbouw. De meeste teams, zeker in Europees verband, zetten met twee spitsen druk op de opbouw van de tegenstander. Wanneer er in een klassieke 4-3-3 gespeeld wordt, betekent dit dat twee aanvallers twee centrale verdedigers afdekken. In het systeem van Ten Hag zorgt het uitzakken van een van de controlerende middenvelders ervoor dat er een overtal gecreëerd wordt in de eerste fase van de opbouw. De tegenstander moet dan een speler door moeten sturen om de druk erop te houden. Dat levert ruimte op voor Ajax op het middenveld. De twee spitsen van de tegenpartij moeten ook op de passlijn letten, hetgeen voor meer ruimte zorgt voor de vleugelspelers van Ajax.

In de 4-3-3-opstelling van Keizer en De Boer werden de backs vaak de vrije spelers, wanneer de tegenstander met twee spelers druk ging zetten. Omdat de back helemaal tegen de zijlijn aanstaan, zijn ze beperkt in hun mogelijkheden. Hierdoor kan de tegenstander daar relatief makkelijk druk op zetten.

Een bijkomend voordeel is dat een uitzakkende middenvelder wat meer in het centrum staat. Hij heeft hierdoor meerdere opties en kan spelers met een diagonale pass bereiken. Dit zorgt ervoor dat de speler die de bal ontvangt open kan staan en het spel makkelijker voort kan zetten. Krijgt de back de bal, dan kan hij vaak alleen met een 'rechte pass' de vleugelaanvaller inspelen. Die ontvangt de bal met het gezicht naar het eigen doel en een verdediger in de rug.

(Ajax in de periode van Keizer: de back zakt uit en is de vrije speler in de opbouw. Door zijn positie is zijn enige optie de pass naar de buitenspeler)

Ten tweede is er in de 4-2-3-1-formatie van Ten Hag een betere bezetting tussen de linies. De back kunnen hoger gaan staan en dat zorgt ervoor dat de vleugelaanvallers naar binnen kunnen trekken. Hierdoor heeft Ajax altijd een goede bezetting tussen de linies. De spelers hoeven relatief kleine afstanden af te leggen, waardoor er gemakkelijk van positie kan worden gewisseld in het centrum.

Een ander stokpaardje van Ten Hag is dat de buitenspelers en de backs niet in dezefde baan gaan staan. Wanneer een vleugelaanvaller naar binnen trekt, zien we de back het veld breed houden. Staat de vleugelaanvaller breed, dan komt de back aan de binnenkant op.

(De goede bezetting van Ajax tussen de linies)

Bij de 'reguliere' 4-3-3 zijn het de twee aanvallende middenvelders die tussen de linies positie moeten kiezen. Het feit dat de back laag blijven staan, zorgt er dan voor dat de vleugelaanvallers het veld breed moeten houden. Zakken de twee middenvelders uit, dan kom je al snel in de problemen.

(Dit zien we onder Ten Hag niet meer: de buitenspelers moeten het veld breed houden en de backs staan laag. Hierdoor is er geen bezetting tussen de linies)

Ten slotte is er het nodige veranderd aan de restverdediging van Ajax. Het is de voorronde van de Champions League, Ajax heeft in de uitwedstrijd tegen OGC Nice met 1-1 gelijkgespeeld en begint vol goede moed aan de thuiswedstrijd. Binnen drie minuten kijken de Amsterdammers tegen een 0-1 achterstand aan. Balverlies op het middenveld zorgt voor een counter van Nice, die meteen dodelijk blijkt.

Hoe kwam het dat Ajax in die periode vaak tegendoelpunten kreeg vanuit een omschakeling? Een probleem waar het Nederlands elftal in die tijd ook last van had. In een 4-3-3 staan de twee centrale verdedigers, de verdedigende middenvelder en één of beide backs toch achter de bal? Dat moet toch genoeg zijn om een tegenaanval af te stoppen?

Het probleem zit hem in de positionering van de spelers. Counters worden vaak opgezet vanuit het centrum van het veld en het is zaak om ze daar meteen af te stoppen. Wanneer de back nog aan de zijlijn geposteerd zijn, staan ze wel achter de bal maar zijn ze niet in staat om een tegenaanval af te stoppen.

(Ajax heeft geen bezetting in het centrum en kan de tegenaanval niet afstoppen)

De tactiek die door Ten Hag gebruikt wordt, heeft hierin twee voordelen. Ten eerste zorgt de structuur die in de opbouw gebruikt wordt - met de uitzakkende middenvelder - dat de spelers achter de bal in het centrum staan opgesteld en niet aan de zijkanten. Ten tweede zorgen de relatief kleine onderlinge afstanden naar de voorste zes spelers ervoor dat wanneer een bal in dat gebied verloren wordt, er meteen spelers in de buurt zijn om druk uit te oefenen.

De grote kracht van Ten Hag
Om het duidelijk te maken: het is niet zo dat de tactiek van Ten Hag per se beter is dan een 'gewone' 4-3-3. Het betekent ook niet dat er geen zwaktes zijn in de huidige tactiek van Ajax. Peter Bosz had een halfjaar voor de komst van Ten Hag immers nog Europees succes met de 4-3-3-formatie.

De grote kracht van Ten Hag is vooral dat hij in staat is geweest om een tactiek te bedenken die perfect aansluit bij zijn spelersgroep. Hij trekt daarnaast nieuwe spelers aan die passen binnen die speelstijl. De Ajax-trainer laat een middenvelder uitzakken, maar heeft met Ryan Gravenberch een speler die dat perfect in kan vullen.

Ten Hag heeft daarmee het spelersmateriaal optimaal benut. Hij heeft Ajax in een 'modern' jasje gegoten. Het zorgt ervoor dat de ploeg een straatlengte voorstaat op de andere ploegen in de Eredivisie. Alleen tastbaar Europees succes blijft vooralsnog uit. De grote vraag is of Ten Hag nog de trainer is die volgend seizoen met Ajax op jacht gaat naar Europees succes, of dat een Europese topclub besluit om de Tukker de volgende stap in zijn loopbaan te bieden.
Ten Hag die all credits krijgt is hetzelfde dat het halve land op Rutte stemt.

Beide gebaseerd op foute beeldvorming.

Ten Hag benut zijn spelerssmateriaal optimaal... sorry maar wat een onzin. Het tegenovergestelde os eerder waar. Dat we zover raken is puur een kwaliteit van de beschikbare selectie waarbij Ten Hag juist helemaal niet het optimale rendement eruit haalt. Blijkt ook uit telkens onnodige uitschakelingen in Europa. En landurig en geforceerd blijven zoeken naar opstellingen met spelers op posities waarvan iedereen ziet dat het niet werkt maar hij koppig blijft volharden totdat blessures of interne krachten hem dwingen tot verandering.

Wat wel een kracht lijkt te zijn is dat belaalde dragende spelers, Tadic en Blind hem graag mogen.

Afgelopen wedstrijd weer de Ten Hag gezien die ik beschrijf... 80 minuten lang naar Haller moeten kijken. Het is en en intriest!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5997
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: TEN HAG HEEFT EEN PRIJS!!!

0.0144870