|
|
Stylzz
|
|
|
Feyenoord heeft zich per direct versterkt met Rhu-endly ‘Cuco’ Martina.
De 29-jarige verdediger wordt voor de rest van het seizoen gehuurd van Everton. Feyenoord reageert hiermee snel op het wegvallen van Eric Botteghin, die afgelopen weekend tijdens de met 6-2 gewonnen Klassieker tegen Ajax geblesseerd raakte en de rest van het seizoen niet meer in actie kan komen. Martina was door Everton sinds afgelopen zomer verhuurd aan Stoke City, maar keert nu dus terug naar de stad waar hij opgroeide en bovendien in de jeugd bij Sportclub Feyenoord speelde. Martina kwam in Nederland vervolgens uit voor RBC Roosendaal, RKC Waalwijk en FC Twente. Ronald Koeman haalde de verdediger in 2015 naar Southampton en aansluitend ook naar diens volgende club Everton, waar Martina nog een doorlopend contract heeft tot de zomer van 2020.
Voor Stoke City kwam Martina in het afgelopen half jaar achttien keer in actie. Voor Everton speelde hij 28 duels op het hoogste niveau, voor Southampton 36 en voor FC Twente kwam hij 56 keer in actie. Daarnaast kwam hij tot dusver tot 36 interlands voor Curaçao, het land waarvan zijn geboorteplaats Willemstad de hoofdstad is.
Technisch directeur Martin van Geel is blij snel te hebben kunnen handelen, nadat onderzoek dinsdag uitwees dat Eric Botteghin de rest van het seizoen is uitgeschakeld wegens een knieblessure. ‘Het is ontzettend triest voor Eric dat hij er zo lang niet bij kan zijn. Nu hij is weggevallen, zouden we eventuele nieuwe tegenslagen in de defensie moeilijk op kunnen vangen. Dat ondervangen we met Martina, die in het verleden ook al bij ons op de radar stond, zeer ervaren en allround is, op alle posities in de verdediging kan spelen en bovendien de stad en de club al kent,’ aldus Van Geel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
ROTTERDAM - Feyenoord heeft met Cuco Martina de perfecte vervanger van Eric Botteghin in huis gehaald. Dat zegt Erwin Koeman, die met de verdediger zowel in Nederland als in de Engelse Premier League heeft gewerkt.
„Deze jongen is een goede prof. Zeurt nooit, geeft elke wedstrijd honderd procent, traint geweldig en staat er altijd. Dat is ook de reden waarom een heleboel clubs hem graag wilden inlijven”, zegt Koeman.
Zelf heeft hij de 29-jarige Martina ook naar Fenerbahçe willen halen een half jaar geleden. „Dat mislukte, omdat hij toen net op het punt stond bij Stoke City te tekenen. Na het vertrek van Ronald bij Everton werd het voor Cuco opeens lastiger in Liverpool en daarom koos hij voor een verhuur aan Stoke”, aldus Koeman, die vooral de Premier League-ervaring belangrijk vindt.
Vervanger Botteghin De vroegere Feyenoord-trainer leeft nog altijd met de Rotterdamse club mee en is daarom blij dat de Stadionclub Martina heeft binnengehaald. Martina kan in zijn ogen rechtsback spelen, maar ook heel sterk zijn als centrale verdediger op de positie van Botteghin.
Voor die plek heeft technisch directeur Martin van Geel hem ook aangetrokken. Toen de aard van de blessure van de Braziliaanse voorstopper duidelijk werd, schakelde Feyenoord pas. De club heeft geen liggende gelden om er in de winterperiode nog spelers bij te halen, maar het wegvallen van Botteghin voor meerdere maanden dwong Van Geel en Giovanni van Bronckhorst tot een noodmaatregel.
Hart voor Rotterdam Martina hoorde met zijn zeer stevige ’Engelse’ salaris tot een categorie spelers die eigenlijk niet haalbaar was voor Feyenoord. Maar behalve Everton heeft ook de speler financieel ingeleverd. Zo graag wilde hij bij Feyenoord, in de stad waar hij vandaan komt, aan de slag.
Er zijn nog geen afspraken gemaakt voor het seizoen hierna. Martina heeft een contract tot 2020 bij Everton, maar vanzelfsprekend zit Feyenoord op de eerste rij als de international van Curaçao goed presteert in De Kuip. Koeman: „Hij heeft een groot loopvermogen en kon in de Premier League uitstekend mee in de fysieke strijd. Hij stond elke week zijn mannetje en heeft zowel bij Southampton als bij Everton veel gespeeld, hoewel we hem aanvankelijk als back-up hadden gehaald. Hij kon iedereen vervangen.”
Ook Erwins broer Ronald heeft Feyenoord verzekerd dat Martina een uitstekende prof is die bij Feyenoord past. Van Geel deed vooraf zijn huiswerk door bij de oud-trainer van Southampton en Everton te informeren.
Erwin Koeman: „Ik denk dat Cuco in Engeland een prachtige carrière heeft gehad en nu een paar mooie jaren in de Eredivisie kan draaien. En Feyenoord is nog steeds een grote club.” |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Welkom. Voordeel van de twijfel, hoop dat ie een meerwaarde blijkt. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
@Stylzz: topic ziet er keurig uit, bedankt voor het maken! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Graag binnen 2 wedstrijden de pannen eraf spelen. Scheelt azijnproduktie. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ook naar waar hij gaat beginnen , RB of in het centrum |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Ik gok centrum, maar ook erg benieuwd of die Stoke fans fantasten zijn of niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik hoop RB, zet Juste maar waar hij hoort. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Lijkt me ook, want Martina speelt ook het liefste RB en St. Juste tjsa hoop dat ie dan centraal uit de verf komt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Berghuis en Engeland was het ook niet. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Ze zijn in Engeland wel erg blij met zijn vertrek. :)
Ik verwacht er niet veel van. Niet zozeer omdat hij niet goed genoeg zou zijn, daarvoor ken ik hem niet goed genoeg, maar een speler die pas in februari aansluit bij een groep zal naar mijn mening te lang nodig hebben voor aanpassing en wennen om nog van veel toegevoegde waarde te zijn in 2e seizoenshelft.
Maar goed, altijd prettig om iemand achter de hand te hebben. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
T's een Feyenoorder die zich uit de naad gaat werken om er bij te zijn. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Dat is ook waar. Bewijs maar dat je goed genoeg bent, aankomende zomer verschuiving in de verdediging. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Hij is speelgerechtigd voor dit weekend. Alle ballen op Cuco! |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Is Cuco geen waltdisney figuur ? Het zal wel meevallen als je in Engeland r e d e l i j k verdedigd, ben je in Nederland gewoon goed. afwachten maar. Hup CUCO |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Als het beetje tegenzit hebben we volgend jaar tegendraadse duo Cuco en Cocu. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
ja maar van cocu moet ik caca |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 februari 2019 - 15:09 schreef piet de paler het volgende:Is Cuco geen waltdisney figuur ? Het zal wel meevallen als je in Engeland r e d e l i j k verdedigd, ben je in Nederland gewoon goed. afwachten maar. Hup CUCO |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
word wel een tekenfilm helden club. cocu dan maar als trainer? goku van dragon ballz is ook al doorgebroken als jeugd speler |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Veel belangrijker , hoe ziet zijn vrouw eruit ? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik hou het bij de vrouw van van Persie. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Frstu
|
|
|
Volstrekt overbodige speler. Laat dan Lewis debuteren. |
|
|
|
|
SCF Leiden
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
misschien bij een goede stand , de eerste minuten zondag ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Lijkt me lastig zonder je medespelers te kennen , maar het kan. Ik zou het zelf niet doen denk ik als trainer |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat betekent gewoon dat deze jongen al wedstrijdfit is! Wauw! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 februari 2019 - 21:06 schreef van geil het volgende:Lijkt me lastig zonder je medespelers te kennen , maar het kan. Ik zou het zelf niet doen denk ik als trainer Op RB kan dat prima denk ik. Geen complexe positie |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ik sta achter Robin in de wacht |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Hahahaha , ik sta er ook achter |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Van mij mag het, maat denk niet dat het gebeurt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Nee want jij vind Marokkanen lastig heb ik haar verteld haha |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Lekkere mars gestolen uiteraard , incidentje . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Of zijn ze echt bijna allemaal Nuts ? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Dit is meer een discussie voor jou en Henk haha |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat is hetzelfde als een kip de stelling van Pythagoras uitleggen. Een beetje het beginsel van ontwikkeling. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Waarheden van solitaire geesten zijn veelal deerniswekkend. Ik prefereer terughoudendheid in deze. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Ben ik wel mee eens |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik lees net dat hij niet in de basis staat...............ja zijn conditie is natuurlijk niet goed ?????????! Hij moet eerst leren voor vakkie T met die 5 minutes of fame conditie trainer huppelen en sprongetjes maken ???!!!!!!!!!! Het Engelse niveau van verdedigers is laag ????!!
potverdomme inzetten die gozert daar koop je hem in de winterstop voor. En je weet dat Jan Arie niet in goede doen is. |
|
|
|