|
|
van geil
|
|
|
Zoals Arnesen zei. We hadden tot nu eigenlijk helemaal geen scouting en screening . |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
En dan koop je maar wat. Wat een gelul. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: We hadden er meer van verwacht en de eerste wedstrijden waren we zelfs nog wel hoopvol, na zijn blessure nooit meer zijn niveau gehaald. Da's pech hebben maar t's niet anders. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Arnesen had de tijd nodig om de puinzooi van van Geel op te ruimen. Financieel en organisatorisch was het één grote teringbende. Het is te hopen dat alle lijken inmiddels uit de kast zijn. Onvoorstelbaar wat een bende onder van Geel. Laten we ook vergeten dat bijna niemand in wilde stappen..
Arnesen heeft de scouting volledig op de schop gegooid, op Varkenoord de boel op de schop, O21 word langzaamaan een serieus elftal, we krijgen een eerste elftal met waarde.
Ik heb jaren terug bij het vertrek van van Geel al gezegd dat het jaren zal duren voordat Feyenoord weer eens beleid kan voeren. Je kan niet op de één op andere dag wonderen verwachten.
Vorig seizoen heeft Arnesen inderdaad waardeloze spelers gekocht. Veel gokjes. Maar wat wil je zonder fatsoenlijke scouting?
En als ik zie wat hij achter de schermen in de tussentijd allemaal heeft gedaan, top. Laten we de aankopen van dit seizoen nog even afwachten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 augustus 2021 door MMM -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 - 16:28 schreef MMM het volgende:Arnesen had de tijd nodig om de puinzooi van van Geel op te ruimen. Financieel en organisatorisch was het één grote teringbende. Het is te hopen dat alle lijken inmiddels uit de kast zijn. Onvoorstelbaar wat een bende onder van Geel. Laten we ook vergeten dat bijna niemand in wilde stappen.. Arnesen heeft de scouting volledig op de schop gegooid, op Varkenoord de boel op de schop, O21 word langzaamaan een serieus elftal, we krijgen een eerste elftal met waarde. Ik heb jaren terug bij het vertrek van van Geel al gezegd dat het jaren zal duren voordat Feyenoord weer eens beleid kan voeren. Je kan niet op de één op andere dag wonderen verwachten. Vorig seizoen heeft Arnesen inderdaad waardeloze spelers gekocht. Veel gokjes. Maar wat wil je zonder fatsoenlijke scouting? En als ik zie wat hij achter de schermen in de tussentijd allemaal heeft gedaan, top. Laten we de aankopen van dit seizoen nog even afwachten. Eens . |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
4 miljoen voor een spits uitgeven, terwijl je beperkte scouting hebt. Ernstig genoeg om dat een gokje te noemen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
stokpaardjes zijn actief met dit weer |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ach gossie, zo naïef. Maar lief. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee t is waar. T was bijna allemaal ontslagen. Op een gegeven moment was er nog 1 scout volgens mij. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Klopt. Serieus 1 scout.. Nu een stuk of 7? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 - 17:39 schreef Stylzz het volgende:[..] Nee t is waar. T was bijna allemaal ontslagen. Op een gegeven moment was er nog 1 scout volgens mij. 3 scouts, en al vrij lang, maar veel te weinig. Maar dat is niet het punt.
Je koopt op basis van zo gedegen mogelijk signalen en informatie. Kun jij Pratto uitleggen bijvoorbeeld? En op zo'n dunne basis 4 miljoen voor een speler uitgeven? En |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 - 17:48 schreef FR-Henk het volgende:[..] 3 scouts, en al vrij lang, maar veel te weinig. Maar dat is niet het punt. Je koopt op basis van zo gedegen mogelijk signalen en informatie. Kun jij Pratto uitleggen bijvoorbeeld? En op zo'n dunne basis 4 miljoen voor een speler uitgeven? En Bij de beer was er keuze uit drie. Dick koos deze.
Bozenik: Dat de scoutingstaf van de Rotterdammers, die vaak zo onder vuur ligt, de spits zelf ontdekte wilde Frank Arnesen vanmiddag wel kwijt. De Deen zag beelden en hoorde positieve verhalen van de scouts die hem verschillende keren live in actie zagen. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 - 16:28 schreef MMM het volgende:Arnesen had de tijd nodig om de puinzooi van van Geel op te ruimen. Financieel en organisatorisch was het één grote teringbende. Het is te hopen dat alle lijken inmiddels uit de kast zijn. Onvoorstelbaar wat een bende onder van Geel. Laten we ook vergeten dat bijna niemand in wilde stappen.. Arnesen heeft de scouting volledig op de schop gegooid, op Varkenoord de boel op de schop, O21 word langzaamaan een serieus elftal, we krijgen een eerste elftal met waarde. Ik heb jaren terug bij het vertrek van van Geel al gezegd dat het jaren zal duren voordat Feyenoord weer eens beleid kan voeren. Je kan niet op de één op andere dag wonderen verwachten. Vorig seizoen heeft Arnesen inderdaad waardeloze spelers gekocht. Veel gokjes. Maar wat wil je zonder fatsoenlijke scouting? En als ik zie wat hij achter de schermen in de tussentijd allemaal heeft gedaan, top. Laten we de aankopen van dit seizoen nog even afwachten. Eens , je vergeet sjaak troost wel in dit verhaal , troost heeft er nog een grotere bende van gemaakt dan v geel , ook bozenik is eigenlijk door troost aangetrokken dat was precies op het tijdstip dat arnesen TD werd , arnesen heeft het wel op het laatst afgehandeld |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tegeltje:
De financiële resultaten van de huidige transferwindow laten het sportieve rendement van de vorige technische staf zien. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Gas erop Frank . Genoeg mogelijkheden nog . Diemers Texeira Bozenik , moet lukken , in ieder geval deels . En wat versterking graag . |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik ben er toch wel weer verbaasd over, om dit weer te flikken met een lege wallet. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hoge hoed van Frank Ar , Wie weet . |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Een spits, tenzij Diallo nadrukkelijk als zodanig wordt gezien, wat me apart lijkt met zijn lengte, maar goed. En eigenlijk is ons middenveld wel wat dun bezet. We hebben er 4. Kokcu, Til, Toornstra en Aursnes. Milambo en Hartjes zijn nog niet toe aan meer dan af en toe invallen m.i. Burger, Teixeira en Diemers zijn niet goed genoeg. Maar ik geloof dat Diallo ook als schaduwspits ingezet kan worden, laten we zeggen positie Til. Dan heb je voldoende breedte misschien. Al mis ik nog steeds een type El Ahmadi.
Achterin lijkt het wel ok, alles is zo'n beetje dubbel bezet als Geert terug is (Malacia/Haps-Senesi/Hendriks-Trauner/Geert-Pedersen/Hall. Tenzij het lang gaat duren voordat sommigen terug zijn want Senesi, Geert en Hall zijn momenteel geblesseerd.
Vleugelspelers hebben we er dadelijk meer dan genoeg. Sini, Alireza, Balde, Diallo, Linssen. Plus Benita en een aantal anderen die daar hangend kunnen spelen.
Spitsen is totaal onder bezet met alleen Bannis (die te licht is) en Linssen (die zijn best doet, maar specifieke kwaliteiten mist. In de omschakeling kan het nog soms, maar veel wedstrijden doet hij niet mee. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor andere spelers die je daar kan zetten (Sini en Alireza bijvoorbeeld) En Bozenik is niet goed genoeg en vertrekt natuurlijk. En of Diallo het antwoord voor die positie is, vraag ik me ook af, lijkt niet zijn kracht te liggen.
Keepers zijn goed bezet. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Als ie dan toch een goede relatie met Man U. heeft.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wat je nodig hebt is t systeem om kunnen gooien wanneer je niet t normale systeem kunt spelen. We kwamen niet bij de spitsen. En we konden geen ander spel spelen met deze selectie.
Dus die Diallo is mooi, maar daar kun je niet een ander spel mee spelen. Dus ... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 14:41 schreef Stylzz het volgende:Wat je nodig hebt is t systeem om kunnen gooien wanneer je niet t normale systeem kunt spelen. We kwamen niet bij de spitsen. En we konden geen ander spel spelen met deze selectie. Dus die Diallo is mooi, maar daar kun je niet een ander spel mee spelen. Dus ... Yep, zgn. Plan B. Maar goed. daarom was deze wedstrijd niet leuk, maar wel heel zinvol.
Eerst beginnen met handrem erop bijvoorbeeld. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 14:41 schreef Stylzz het volgende:Wat je nodig hebt is t systeem om kunnen gooien wanneer je niet t normale systeem kunt spelen. We kwamen niet bij de spitsen. En we konden geen ander spel spelen met deze selectie. Dus die Diallo is mooi, maar daar kun je niet een ander spel mee spelen. Dus ... mee eens , dat mist dit elftal , heb je een grote lange spits kan je de lange bal spelen of beter gezegd volgens een plan B spelen |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: denk ik ook , ze hebben een teveel aan spitsen lopen daar |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 14:47 schreef kenny het volgende:[..] mee eens , dat mist dit elftal , heb je een grote lange spits kan je de lange bal spelen of beter gezegd volgens een plan B spelen Slot wil helemaal geen plan b spelen. Hij wil het systeem perfectioneren. Wen er dus maar aan dat we vaker tegen dit soort uitslagen aanlopen. Dit jaar gaan we hopelijk bij de eerste 5 komen. We moeten geduld hebben. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 14:49 schreef CobusIII het volgende:[..] Slot wil helemaal geen plan b spelen. Hij wil het systeem perfectioneren. Wen er dus maar aan dat we vaker tegen dit soort uitslagen aanlopen. Dit jaar gaan we hopelijk bij de eerste 5 komen. We moeten geduld hebben. Je moet een plan B hebben. Altijd. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 14:41 schreef Stylzz het volgende:Wat je nodig hebt is t systeem om kunnen gooien wanneer je niet t normale systeem kunt spelen. We kwamen niet bij de spitsen. En we konden geen ander spel spelen met deze selectie. Dus die Diallo is mooi, maar daar kun je niet een ander spel mee spelen. Dus ... Precies. Daar ging het bij PSV ook al de hele week over. Dan moet je bijvoorbeeld een spits hebben die een bal kan vasthouden en een middenveld dat de tweede bal kan veroveren. We hebben geen van beide echt. Een dergelijke spits totaal niet, zelfs niets dat er in de buurt komt.
En een El Ahmadi die er op het middenveld inklapt ook niet. Die zijn allemaal behoorlijk goed met de bal. En leggen wel meters af, maar zonder bal is het minder. Til heeft het nog het meest, maar die staat vaak te hoog voor de tweede bal, waardoor Kokcu en Toornstra de duels moeten uitvechten.
En voor de duidelijkheid, bovenstaande is geen verzoek over te gaan op werkvoetbal natuurlijk. Maar zelfs Ajax en PSV hebben Alvarez en Sangare rondlopen, die aan de bal niet meer dan ok zijn maar zonder bal heel veel doen. En zo heeft elke (top)club dat wel, kijkend naar Kante's, Casimiro's van deze wereld. Fysiek verliezen we soms de strijd als het niet loopt zoals het moet. En Aursnes, Milambo, Hartjes, Burger, Teixeira en Diemers hebben dat fysiek ook allemaal niet. Een type El Ahmadi erbij zou toch wel lekker zijn om voldoende smaken te hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 augustus 2021 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 14:49 schreef CobusIII het volgende:[..] Slot wil helemaal geen plan b spelen. Hij wil het systeem perfectioneren. Wen er dus maar aan dat we vaker tegen dit soort uitslagen aanlopen. Dit jaar gaan we hopelijk bij de eerste 5 komen. We moeten geduld hebben. Een systeem perfectioneren gaat samen met de toepassing van een andere tactiek als een wedstrijd dat nodig heeft. Anders loop je achter feiten aan. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ach, binnen zijn plan heeft hij wel een aantal varianten waarmee hij meer aanvallend of iets verdedigend kan spelen, maar om nu een grote spits te gaan kopen voor de lange ballen vind ik te simpel. Laten we Dost gaan halen....tsjonge |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 15:03 schreef CobusIII het volgende:Ach, binnen zijn plan heeft hij wel een aantal varianten waarmee hij meer aanvallend of iets verdedigend kan spelen, maar om nu een grote spits te gaan kopen voor de lange ballen vind ik te simpel. Laten we Dost gaan halen....tsjonge Je moet zo iets wel achter de hand hebben. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 15:03 schreef CobusIII het volgende:Ach, binnen zijn plan heeft hij wel een aantal varianten waarmee hij meer aanvallend of iets verdedigend kan spelen, maar om nu een grote spits te gaan kopen voor de lange ballen vind ik te simpel. Laten we Dost gaan halen....tsjonge Hoeft niet per se dat type te zijn, zolang het maar een echte puntspeler is. Die Argentijn is ook de grootste niet, maar wel een echte spits. En mocht Dost de beste optie zijn die beschikbaar is, dan kan ik er wel mee leven. Dan heb je in ieder geval wat te kiezen. En hij maakt zijn goals wel. Dat betekent niet dat we voortaan alles lang gaan spelen, natuurlijk niet. Dat kan een optie zijn als het tactische wenselijk is, maar meer dan dat niet. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik zou er graag een EERSTE spits bij willen hebben die in het spelsysteem van Slot past. Iemand die kan meevoetballen, scherp voor de goal is en druk kan zetten. We hebben best genoeg spelers die een goal kunnen maken, maar we missen een spits waar je mee kan doorvoetballen. Linssen is prima in druk zetten en arbeid leveren maar dan houdt het ook snel op. Die kan je er in zetten om een 2-0 voorsprong te verdedigen bijvoorbeeld. Met zo'n type Dost wordt de verleiding veel te groot om continue de lange bal te spelen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 17:15 schreef CobusIII het volgende:Ik zou er graag een EERSTE spits bij willen hebben die in het spelsysteem van Slot past. Iemand die kan meevoetballen, scherp voor de goal is en druk kan zetten. We hebben best genoeg spelers die een goal kunnen maken, maar we missen een spits waar je mee kan doorvoetballen. Linssen is prima in druk zetten en arbeid leveren maar dan houdt het ook snel op. Die kan je er in zetten om een 2-0 voorsprong te verdedigen bijvoorbeeld. Met zo'n type Dost wordt de verleiding veel te groot om continue de lange bal te spelen. Liever ook inderdaad. Maar uiteindelijk is het ook wat er beschikbaar is. En nogmaals, Arnesen kijkt ongetwijfeld naar meer opties dan alleen Dost. Als die al serieus in beeld is, wat ik me afvraag. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2021 - 17:15 schreef CobusIII het volgende:Ik zou er graag een EERSTE spits bij willen hebben die in het spelsysteem van Slot past. Iemand die kan meevoetballen, scherp voor de goal is en druk kan zetten. We hebben best genoeg spelers die een goal kunnen maken, maar we missen een spits waar je mee kan doorvoetballen. Linssen is prima in druk zetten en arbeid leveren maar dan houdt het ook snel op. Die kan je er in zetten om een 2-0 voorsprong te verdedigen bijvoorbeeld. Met zo'n type Dost wordt de verleiding veel te groot om continue de lange bal te spelen. Geheel mee eens. Dost en zn kop en verder houdt het wel op. Kan wel voor onrust zorgen, maar zit fysiek de sleet er niet enorm op? Overigens wat moet die gast qua salaris wel niet kosten? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ben je in slaap gevallen Frank? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Die is Pelle belle . |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ga zo door Frank. Beter niets erbij en dan maar jeugd inpassen en een goed verhaal naar de achterban zetten en een flinke aanloop naar volgend jaar maken dan met de Locadia's, Viergevers of wat dan ook te komen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 - 16:02 schreef Stylzz het volgende:Ga zo door Frank. Beter niets erbij en dan maar jeugd inpassen en een goed verhaal naar de achterban zetten en een flinke aanloop naar volgend jaar maken dan met de Locadia's, Viergevers of wat dan ook te komen. Beter niets en eigen jeugd dan paniekaankopen inderdaad. Maar er zal toch ook nog wel een derde optie zijn. Want als genoemde spelers vertrekken en er komt niets meer bij dan levert dat op meerdere posities problemen op. Dan kan je dat met eigen jeugd opvullen, maar de beteren zijn al doorgestroomd heb ik het idee. Dus dan lever je een hoop punten in. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Wel een beetje jammer deze, Frank.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 augustus 2021 door ar -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Prima gesaneerd. Aankopen eigenlijk 1 te weinig. Maar paar maanden overbruggen en dan die Noor oppikken |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Eens hoor. Lijkt wel of we na Diallo denken dat we in hoge (huur)bomen kunnen zitten.
Dessers is geen top, maar is wel de extra optie in de omzetting van je tactiek. Maar Feyenoord kan nu ook nog niet top zijn. Daar bouwen we juist naar. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En dat moeten we niet vergeten |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 - 21:21 schreef Stylzz het volgende:Prima gesaneerd. Aankopen eigenlijk 1 te weinig. Maar paar maanden overbruggen en dan die Noor oppikken meer dan prima vind ik zelfs , echt top voor de lange termijn . En wie weet druppelt er zo nog n verdediger binnen . |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Prima Frank. Tijd voor wat rust |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 - 21:21 schreef Stylzz het volgende:Prima gesaneerd. Aankopen eigenlijk 1 te weinig. Maar paar maanden overbruggen en dan die Noor oppikken Ga ik grotendeels in mee. De aankopen die gedaan zijn grotendeels prima. Een aantal spelers heeft absurd weinig geld gekost. En het saneren is prima gegaan. Heel veel middelmaat weggedaan. Of spelers die vaak ziek, zwak of misselijk zijn. Diemers en Teixeira zijn er nog, maar goed, voor de rest is echt alles dat enigszins kon vertrekken ook vertrokken.
Maar een spits is belangrijk en juist daar nemen we een gok met Dessers. En we komen een verdediger te kort aan de linkerkant. Nu zijn Malacia en Senesi niet heel blessuregevoelig en het biedt kansen voor Hendriks. Maar mocht je wat verdedigers kwijtraken, zit je snel aan een probleem. Zeker zolang Geert nog niet terug is. Je had m.i. dan Haps voor een half jaar erbij moeten houden, er van uitgaande dat je van de winter bijvoorbeeld die Noor erbij hebt. Maar goed, het is wat het is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 augustus 2021 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
inderdaad top , jammer van teixeira en diemers |
|
|
|