|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Misschien nog wel beter inderdaad! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Vind dit wel een goede post. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
UEFA start weer eens een onderzoek naar Feyenoord. Vuurwerk en niet vrijhouden van trappen. Weinig verrassend allemaal. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ze kunnen ook gewoon gelijk een provisie rekening schrijven, hoef je geen verhaal van te maken hoor. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Ach flikker toch op! Kijk ik vind persoonlijk, knalvuurwerk en vuurpijlen, dat hoort niet in een stadion, punt! Maar Bengaals vuur juist wel, dat heeft altijd de unieke kuipsfeer gegeven vanaf begin jaren 90 tot heden.... Zolang dat gewoon op de tribunes afgestoken wordt, en niet op het veld gegooid, is er nooit iets aan de hand! Is gewoon zoals de overheid, geld weghalen bij de brave burger die ergens 5 kilometer te hard rijdt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Cruse, zeg ik. UEFA is gewoon een verkapte vorm van provisie aan het managen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2019 - 23:24 schreef Cruzcontrol het volgende:Ach flikker toch op! Kijk ik vind persoonlijk, knalvuurwerk en vuurpijlen, dat hoort niet in een stadion, punt! Maar Bengaals vuur juist wel, dat heeft altijd de unieke kuipsfeer gegeven vanaf begin jaren 90 tot heden.... Zolang dat gewoon op de tribunes afgestoken wordt, en niet op het veld gegooid, is er nooit iets aan de hand! Is gewoon zoals de overheid, geld weghalen bij de brave burger die ergens 5 kilometer te hard rijdt. tja, ik vind het op zich ook wel mooi en sfeervol. Maar elke keer tienduizenden euros aftikken (in het beste geval) en lege vakken/tribunes/stadions (in het slechtste geval) is het me niet waard. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
En je den dat de UEFA niet een andere bron van inkomsten gaat zoeken als ze deze mislopen T, er is altijd wat te zeuren. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2019 - 11:27 schreef VVout het volgende:En je den dat de UEFA niet een andere bron van inkomsten gaat zoeken als ze deze mislopen T, er is altijd wat te zeuren. Misschien. Maar het wordt ze nu heel makkelijk gemaakt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: In principe zekers, je zou kunnen beginnen met een vuurwerkshow voor het hoofdgebouw van de UEFA als protest.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 december 2019 door VVout -- |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
Blijft zonde van het geld van onze club. Nu gaven ze een vuurwerk show van zegge 1 a 2 ruggen. Komt er nog een klapper uit eigen zak van een fan wat het veelvoud kost.
Ik hou wel van vuurwerk, maar zie t liever in de club gestoken worden t geld |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2019 - 10:06 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] tja, ik vind het op zich ook wel mooi en sfeervol. Maar elke keer tienduizenden euros aftikken (in het beste geval) en lege vakken/tribunes/stadions (in het slechtste geval) is het me niet waard. Dus omdat die kneuzen van de UEFA vanuit Nyon wel ff zullen bepalen wat wel en niet mag, moeten we het allemaal maar laten.... Die gasten eens een uitgebrande, maar nog wel hete, fakkel in hun gat douwen... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2019 - 22:59 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Dus omdat die kneuzen van de UEFA vanuit Nyon wel ff zullen bepalen wat wel en niet mag, moeten we het allemaal maar laten.... Die gasten eens een uitgebrande, maar nog wel hete, fakkel in hun gat douwen... Tja, we vinden het niet leuk, maar het is wel de realiteit. De kop in het zand steken en ermee doorgaan, draagt niet bij tot een oplossing denk ik. Tenzij de sancties voor lief worden genomen. Maar denk niet dat de UEFA het hier bij laat. Als het elke wedstrijd raakt is, dan volgen meer boetes, meer wedstrijden zonder (een deel van) de supporters en wellicht Europese uitsluiting.
Hoe is een sfeeractie van een paar minuten dat allemaal waard? En nogmaals, ik vind het ook mooi om te zien. Maar als dit de gevolgen zijn.... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2019 - 09:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Tja, we vinden het niet leuk, maar het is wel de realiteit. De kop in het zand steken en ermee doorgaan, draagt niet bij tot een oplossing denk ik. Tenzij de sancties voor lief worden genomen. Maar denk niet dat de UEFA het hier bij laat. Als het elke wedstrijd raakt is, dan volgen meer boetes, meer wedstrijden zonder (een deel van) de supporters en wellicht Europese uitsluiting. Hoe is een sfeeractie van een paar minuten dat allemaal waard? En nogmaals, ik vind het ook mooi om te zien. Maar als dit de gevolgen zijn.... Er zijn wel meer dingen realiteit, moeten we dan allemaal maar de schouders optrekken en er mee leren leven? Lekker verhaal dan. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2019 - 09:58 schreef VVout het volgende:[..] Er zijn wel meer dingen realiteit, moeten we dan allemaal maar de schouders optrekken en er mee leren leven? Lekker verhaal dan. Als het alternatief boe roepen en nee schudden is, dan wel ja. Zo is het leven, soms zit het mee, soms zit het tegen.
Misschien dat er nog een tussenweg is, dat je met meerdere clubs een statement kan maken, om tot een oplossing te komen die aanvaardbaar is voor zowel de UEFA als voor de supporters.
Maar als het enige plan doorgaan op de huidige weg, dan schiet je je alleen maar in de voet op de lange termijn. Het is heel concreet. Is die paar minuten sfeeractie al die sancties waard? Tot en met mogelijke uitsluiting aan toe? Want dat is het dilemma. Zeg het maar. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
T, sfeer is het waard. Je moet er geen rommel van maken natuurlijk, maar het mag best een indrukwekkend feest zijn.
Ja dus moeten we om de tafel, met de UEFA en clubs die op gelijke wijze elke keer weer benadeeld worden. Het zou normaal zijn dat je hier de dialoog opent en de problemen die clubs hebben hiermee benadert. Nu hebben we het alleen over de UEFA, een orgaan die statisch hoge boetes uitdeelt en de dialoog systematisch uit de weg gaat als uit tijden dat Stalin nog aan het bewind was, das nou net het ergerlijke hieraan.
Samen kunnen we namelijk wel degelijk een kleurige opening ten tonele brengen zonder gevaarlijke taferelen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Niemand is tegen vuurwerk. Mits veilig en toegestaan. En of de UEFA een malafide bende is of niet: je dupeert je club niet.
Feitelijk moet elke lul die afsteekt zelf voor die boete opdraaien. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2019 - 11:28 schreef VVout het volgende:T, sfeer is het waard. Je moet er geen rommel van maken natuurlijk, maar het mag best een indrukwekkend feest zijn. Ja dus moeten we om de tafel, met de UEFA en clubs die op gelijke wijze elke keer weer benadeeld worden. Het zou normaal zijn dat je hier de dialoog opent en de problemen die clubs hebben hiermee benadert. Nu hebben we het alleen over de UEFA, een orgaan die statisch hoge boetes uitdeelt en de dialoog systematisch uit de weg gaat als uit tijden dat Stalin nog aan het bewind was, das nou net het ergerlijke hieraan. Samen kunnen we namelijk wel degelijk een kleurige opening ten tonele brengen zonder gevaarlijke taferelen. Ik help je met hopen. En de UEFA heeft de neiging om een beetje vanuit die spreekwoordelijke ivoren toren te regeren. Maar tegelijkertijd hoeven we niet te doen alsof de schuld alleen daar ligt. Er zijn er ook voldoende die het bij ons verkloten. En dan heb ik het niet eens over de fakkels etc.
Ook al dat zal moeten veranderen om echt succesvol die dialoog aan te kunnen gaan. |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
Laat vuurwerk aan de club over. Fans je rotje kost duizenden euro's laat gaan.. Fakkel mag niet, wat een betutteling,maar laat gaan. We kunnen geen geld verbranden. Publiek thuislaat straffen die inkomsten die ze mislopen zijn Ook niet mis |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Steek gewoon een georganiseerd vuurwerk af voor de bewuste vakken als club en stem dit af met de UEFA dan valt die ene strijker ook niet op.
Dat gezeik met die trappen heb je ook zo de wereld uit als je dat bezet met 2 tot 3 suppoosten per trap, wat gelijk aantoont dat je aanwezig bent als organisatie en communiceer de sanctie duidelijk vooraf naar buiten toe op, als je ze niet serieus neemt.
Het zelfde voor mensen die toch nog wat mee naar binnen smokkelen van vuurwerk, die kan je gelijk identificeren en op een georganiseerde manier er uit pikken.
Als alle partijen communiceren, kan het best. Veiligheid, sfeer en respect. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2019 - 12:54 schreef VVout het volgende:Steek gewoon een georganiseerd vuurwerk af voor de bewuste vakken als club en stem dit af met de UEFA dan valt die ene strijker ook niet op. Dat gezeik met die trappen heb je ook zo de wereld uit als je dat bezet met 2 tot 3 suppoosten per trap, wat gelijk aantoont dat je aanwezig bent als organisatie en communiceer de sanctie duidelijk vooraf naar buiten toe op, als je ze niet serieus neemt. Het zelfde voor mensen die toch nog wat mee naar binnen smokkelen van vuurwerk, die kan je gelijk identificeren en op een georganiseerde manier er uit pikken. Als alle partijen communiceren, kan het best. Veiligheid, sfeer en respect. Lijkt me een goede, realistisch oplossing. |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2019 - 12:54 schreef VVout het volgende:Steek gewoon een georganiseerd vuurwerk af voor de bewuste vakken als club en stem dit af met de UEFA dan valt die ene strijker ook niet op. Dat gezeik met die trappen heb je ook zo de wereld uit als je dat bezet met 2 tot 3 suppoosten per trap, wat gelijk aantoont dat je aanwezig bent als organisatie en communiceer de sanctie duidelijk vooraf naar buiten toe op, als je ze niet serieus neemt. Het zelfde voor mensen die toch nog wat mee naar binnen smokkelen van vuurwerk, die kan je gelijk identificeren en op een georganiseerde manier er uit pikken. Als alle partijen communiceren, kan het best. Veiligheid, sfeer en respect. Zou mooi zijn, maar mensen op de tribune wachten pas met afsteken na de show en valt dan wel op |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2019 - 14:36 schreef igor korneev het volgende:[..] Zou mooi zijn, maar mensen op de tribune wachten pas met afsteken na de show en valt dan wel op Daarvoor zijn dan de vooraf duidelijk gecommuniceerde sancties met toezichthouders die deze mensen identificeren. Stel ze maar aansprakelijk voor de schade die ze dan aanrichten en dan kunnen ze het met de UEFA verder voor het gerecht uitzoeken en de club. |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
Ja inderdaad, maal het maar persoonlijk. Vind dat Feyenoord niet meer mag bloeden voor kattenkwaad van eigen publiek. Alleen dat schrikt mensen af.
De UEFA zou dit moeten afdwingen bij clubs. 10 jaar stadion verbod voor raddraaiers en stoppen met die achterlijke boetes |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Laat het gerecht maar uitmaken wat gepast is, als club al het mogelijke gedaan heeft de dader te identificeren en een bond als de UEFA extern regels oplegt. |
|
|
|