BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 10 april 2020 - 22:40   quote  deeplink  
De brancheverenigingen van vastgoedbeleggers en vastgoedeigenaren roepen hun achterban op om de huren van winkeliers voor drie maanden op te schorten vanaf april. Dat is de uitkomst van een akkoord met winkeliers.

Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 11:25 schreef Leonidas1 het volgende:
Zo net ben ik gebeld door een mevrouw van Feyenoord met de vraag of het met mij goed gaat en of de corona perikelen nog gevolgen heeft voor mijn gezondheid. Het bleek dat de medewerkers van Feyenoord alle 65+ seizoenkaarthouders bellen met deze vragen.
Ik ben zeer positief verrast over deze blijk van meeleven en waardeer dit zeer.
Chapeau Feyenoord!
Mooi!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 10 april 2020 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:42 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Mooi!
Echt hè
van geil
 van geil - vrijdag 10 april 2020 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:40 schreef RenatoBos het volgende:
De brancheverenigingen van vastgoedbeleggers en vastgoedeigenaren roepen hun achterban op om de huren van winkeliers voor drie maanden op te schorten vanaf april. Dat is de uitkomst van een akkoord met winkeliers.

Opschorten ? dat heeft geen zin .
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:40 schreef RenatoBos het volgende:

Aan wie gaan ze anders verhuren dan is wat ik denk.
Na dit tijdperk hebben zij die mensen weer hard nodig.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:43 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Echt hè
Jazeker heel tof
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:44 schreef van geil het volgende:

[..]

Opschorten ? dat heeft geen zin .
Restauranthouders en cafe eigenaren krijgen daar bovenop toch nog een vergoeding van het rijk?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 21:52 schreef Stylzz het volgende:
Is eigenlijk ook niet belangrijk. De hoeveelheid overledenen. Hoe hard dat ook klinkt.
De hoeveelheid zieken. Dat moet naar nul. Hoe dan ook.
Het is ook niet onbelangrijk,maar ik ben het hier wel mee eens.
En als dit allemaal voorbij is moet er met heel veel ogen bekeken worden
hoe het mogelijk is om de jeugd een mooie toekomst te gaan bieden.
Want zij hebben de toekomst .
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Vrees dat het nu zover over de wereld verspreid is dat het wel nooit meer weg zal gaan
Oh maar dat waren zo ongeveer de eerste woorden van Rutte via het Rivm.
van geil
 van geil - vrijdag 10 april 2020 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:48 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Restauranthouders en cafe eigenaren krijgen daar bovenop toch nog een vergoeding van het rijk?
Opschoten is gewoon uitstel.
Pacht in Den Bosch per winkel/horeca is gemiddeld 25.000 per maand.
Dat hoef je dus drie maanden niet te betalen, om vervolgens de 4de maand 100.000 af te moeten tikken zonder omzet, hoe dan?
De vergoeding is 4000 euro per ondernemer.
En bij volledige 100 procent misloop omzet 90 procent van de lonen vergoed.
zit je dus met n ton in je maag , 10 procent van de lonen, en dat moet je dan betalen met 4000 euro.
Koekoek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door van geil --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 23:02 schreef van geil het volgende:

[..]

Dat hoef je dus drie maanden niet te betalen, om vervolgens de 4de maand 100.000 af te moeten tikken zonder omzet, hoe dan?
zit je dus met n ton in je maag , 10 procent van de lonen, en dat moet je dan betalen met 4000 euro.
Koekoek.
Ze zijn nog in onderhandeling met kwijtschelding als eindresultaat.
Vooralsnog staat t zoals jij nu heb geschreven ,een dooie mus dus.
Maar er gloeit hoop aan de horizon.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 23:25   quote  deeplink  
De bijstandsuitkeringstrekkers komen er nog het beste vanaf in deze crisis.
Bij mijn buren is er niks veranderd ,gaan laat naar bed ,slapen lekker uit en kunnen in de daluren bij de supermarkt veilig hun boodschapjes doen,en zitten zolang als ik hier woon al in quarantaine.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 10 april 2020 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:44 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Aan wie gaan ze anders verhuren dan is wat ik denk.
Na dit tijdperk hebben zij die mensen weer hard nodig.
Zo is het ook nog ja
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 11 april 2020 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 22:57 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Oh maar dat waren zo ongeveer de eerste woorden van Rutte via het Rivm.
So..ga jij mij nu een beetje met Rutte vergelijken..?
Positivo
 Positivo - zaterdag 11 april 2020 - 09:16   quote  deeplink  
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nederland-stuurde-in-februari-ondanks-who-waarschuwing-miljoenen-medische-hulpmiddelen-naar-china~b15ecd46/

Of was het een nachtmerrie
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 11 april 2020 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 23:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Bij mijn buren is er niks veranderd ,gaan laat naar bed ,slapen lekker uit en kunnen in de daluren bij de supermarkt veilig hun boodschapjes doen,en zitten zolang als ik hier woon al in quarantaine.
Ik denk dat er weer een hoop misbruikers van regelingen tussen zitten.
Maar ja het weggeef kantoor is groter dan het controle apparaat.
Positivo
 Positivo - zaterdag 11 april 2020 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 09:52 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Beste Piet even ter nuance een praktijk voorbeeld.

Een bedrijf met zes vestigingen allen ingeschreven op een KVK handel nummer krijgt eenmalig 4000 EUR omdat er geen aparte bedrijven zijn opgericht . De zes panden hebben een gezamenlijke huur van 8000 euro per maand. De omzet is nihil. De mensen komen alleen in aanmerking voor een uitkering bijstandsniveau tot 1500. Privé lopen de lasten ook door. Misbruik, dat gebeurd mondjesmaat en dan nog houden ze er niets aan over.

De echte misbruikers zijn jonge mensen die kunnen werken met kinderen, die pakken 2.200 netto per maand als je de zorg, huur en kindertoeslag erbij optelt we weten allebei wie daar optimaal van gebruik maken Piet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 april 2020 door Positivo --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 11 april 2020 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 00:00 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

So..ga jij mij nu een beetje met Rutte vergelijken..?
Hahaha nee nee
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 11 april 2020 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 09:52 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Dat denk ik ook Piet.
Positivo
 Positivo - zaterdag 11 april 2020 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 10:34 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook Piet.
Misbruik is onmogelijk na het virus moet je de werkelijke omzet opgeven , het personeel wordt verloofd en alles bij is aanvraag igekoppeld BSN , KVK. Loonheffing etc .Voor de instanties is het heel makkelijk om te controleren of er sprake van misbruik is.
Indien er misbruik is gepleegd en vastgesteld zullen de straffen niet mals zijn.
VVout
 VVout - zaterdag 11 april 2020 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 23:02 schreef van geil het volgende:

[..]

Koekoek.
Vertel mij wat, ben z'n 20 jaar geleden van de vrachtvaart naar de passagiersvaart overgestapt, toerisme en gastronomie gecombineerd zeg maar.

Ik zou niet weten hoe we dit jaar eigenlijk nog de draad opgaan pakken. Hoe kan je weer groepen mensen je zaak binnen krijgen.

Begin niet over 1 1/2 meter afstand, das niet te doen. Uitstapjes met een bus van 55 personen maar met 15 personen gevuld, een bezichtiging doen op wederom een trekpleister. Schepen vullen met 1/4 van de capaciteit en dan vergeten hoe je ze aan boord gaat krijgen.

Helemaal gewoon maar vergeten als er weer een nieuw geval opduikt en je met zijn allen gezellig aan boord vast zit en het dagelijkse risico voor je personeel, die ik gewoon graag recht in de ogen wil kunnen blijven aankijken.

Opschorten van huur en aflossing, fijn op de korte termijn geregeld, maar wat gaan we doen tot het einde van dit jaar, als er geen vaccin komt?

Ja, zeg het maar???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 april 2020 door VVout --
Positivo
 Positivo - zaterdag 11 april 2020 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 11:20 schreef VVout het volgende:

[..]

Vertel mij wat, ben z'n 20 jaar geleden van de vrachtvaart naar de passagiersvaart overgestapt, toerisme en gastronomie gecombineerd zeg maar.

Ik zou niet weten hoe we dit jaar eigenlijk nog de draad opgaan pakken. Hoe kan je weer groepen mensen je zaak binnen krijgen.

Begin niet over 1 1/2 meter afstand, das niet te doen. Uitstapjes met een bus van 55 personen maar met 15 personen gevuld, een bezichtiging doen op wederom een trekpleister. Schepen vullen met 1/4 van de capaciteit en dan vergeten hoe je ze aan boord gaat krijgen.

Helemaal gewoon maar vergeten als er weer een nieuw geval opduikt en je met zijn allen gezellig aan boord vast zit en het dagelijkse risico voor je personeel, die ik gewoon graag recht in de ogen wil kunnen blijven aankijken.

Opschorten van huur en aflossing, fijn op de korte termijn geregeld, maar wat gaan we doen tot het einde van dit jaar, als er geen vaccin komt?

Ja, zeg het maar???
Lastig verhaal en het hoogseizoen is begonnen of gaat beginnen. Als er 540 miljard naar Italië gaat dan kunnen de zwaarst getroffen sectoren toch ook op steun rekenen. De Horeca, evenementen en toerisme hoop van harte voor jou dat er een fonds komt.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 11 april 2020 - 15:07   quote  deeplink  
Wat denk je van geld uit de stakingskassen van de vakbonden ? ( multinationals)
Wat denk je van geld uit de verzekeringskassen, minder ongelukken , minder inbraken.
Wat denk je van geld vanuit het rode kruis dit keer voor eigen land
Wat denk je van een inzameling actie op media
Kortom iets nationalistischer mag wel een keer of niet.
VVout
 VVout - zaterdag 11 april 2020 - 16:55   quote  deeplink  
Ik werk in heel Europa Piet.
tomson
 tomson - zaterdag 11 april 2020 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 23:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ga je toch ook lekker naar de soos ? Ik hou je niet tegen hahaha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 11 april 2020 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 18:00 schreef tomson het volgende:

[..]

Ga je toch ook lekker naar de soos ? Ik hou je niet tegen hahaha
Hahaha ja half Nederland zit er straks ,misschien ik ook wel.
Maar daar is het vangnet ook voor ,niet voor profiteurs die al
4jaar uitslapen zoals een kleine minderheid hier.
tomson
 tomson - zaterdag 11 april 2020 - 20:30   quote  deeplink  
https://tenor.com/V7dY.gif

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 april 2020 door tomson --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 11 april 2020 - 21:46   quote  deeplink  
:,)
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 11 april 2020 - 22:36   quote  deeplink  
Weet iemand nog een goeie kapster in het westen?
evt erotisch, maar op dit moment is dat geen must.
Positivo
 Positivo - zondag 12 april 2020 - 03:27   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/buitenland/rellen-in-brussel-na-dood-19-jarige-bij-aanrijding-met-politiewagen-43-aanhoudingen~a88cfed9/ Het gaat niet weg niet vanzelf. Stuk tuig dat is het. Na de crisis moeten we hier prioriteit nummer 1 van maken opzouten met die lui.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2020 door Positivo --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 03:27 schreef Positivo het volgende:
https://www.ad.nl/buitenland/rellen-in-brussel-na-dood-19-jarige-bij-aanrijding-met-politiewagen-43-aanhoudingen~a88cfed9/ Het gaat niet weg niet vanzelf. Stuk tuig dat is het. Na de crisis moeten we hier prioriteit nummer 1 van maken opzouten met die lui.
Ja precies, wat denkt die kutpolitie wel of ze iedereen zomaar dood kunnen rijden..opzouten ermee..
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 april 2020 - 09:43   quote  deeplink  
Vz vd Leyen EU zegt einde van het jaar vaccin tegen corona .
Stylzz
 Stylzz - zondag 12 april 2020 - 09:52   quote  deeplink  
Dat zijn hoopvolle berichten.
Daar zijn ze ook voor bedoeld
Positivo
 Positivo - zondag 12 april 2020 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 09:17 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ja precies, wat denkt die kutpolitie wel of ze iedereen zomaar dood kunnen rijden..opzouten ermee..
Hij was natuurlijk op weg een bloemetje naar bejaarden te brengen. Molenbeek ook van die lieve geïntegreerde jongeren nou ben banger voor deze lui in de toekomst dan een bejaardenvirusje.

Maar goed dat is mijn mening wil er verder niemand mee kwetsen hier op leeftijd.
CobusIII
 CobusIII - zondag 12 april 2020 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 09:43 schreef piet de paler het volgende:
Vz vd Leyen EU zegt einde van het jaar vaccin tegen corona .
En de EMA probeert dat te nuanceren. Politicus vs wetenschap...Ik zou het overigens wel heel fijn vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2020 door CobusIII --
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 april 2020 - 11:21   quote  deeplink  
Ik zie in de corona staten, dat er bij de meeste landen een afvlakking is en zelfs een vermindering.
Zou Nostradamus gelijk hebben ......."
Ik geloof er niet zo in , ik geloof wel dat dit virus in de toekomst hetzelfde gaat worden als open TBC.
Mits vaccinatie, ik denk ook dat het leven langzaam weer doorgaat, met in openbare gebouwen verplichte koortsmetingen, we moeten door
Kortom effe volhouden , blijf positief en lief voor elkaar

Life is good
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 11:21 schreef piet de paler het volgende:
Ik zie in de corona staten, dat er bij de meeste landen een afvlakking is en zelfs een vermindering.
Zou Nostradamus gelijk hebben ......."
Ik geloof er niet zo in , ik geloof wel dat dit virus in de toekomst hetzelfde gaat worden als open TBC.
Mits vaccinatie, ik denk ook dat het leven langzaam weer doorgaat, met in openbare gebouwen verplichte koortsmetingen, we moeten door
Kortom effe volhouden , blijf positief en lief voor elkaar

Life is good
Ik had gisteren een interview gelezen van een Viroloog .
Zij vertelde hetzelfde ,dat een agressieve virus altijd snel komt en hard,maar
dat deze ook weer net zo snel verdwijnen .
Het is hoopvol maar geen zekerheidje.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 10:11 schreef Positivo het volgende:

[..]

Hij was natuurlijk op weg een bloemetje naar bejaarden te brengen. Molenbeek ook van die lieve geïntegreerde jongeren nou ben banger voor deze lui in de toekomst dan een bejaardenvirusje.

Maar goed dat is mijn mening wil er verder niemand mee kwetsen hier op leeftijd.
Ik niet hoor die lui zijn zichtbaar dat kutvirus niet..
Positivo
 Positivo - zondag 12 april 2020 - 12:29   quote  deeplink  
10 april 2020 – Wim Kieft heeft in zijn column in De Telegraaf geen goed woord over voor John Jorritsma, burgemeester van Eindhoven. De burgervader heeft de voorbije dagen in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt dat er in de zomermaanden niet gevoetbald wordt in zijn gemeente. Daarmee praat hij voor zijn beurt, vindt Kieft.

Meermaals heeft Jorritsma verkondigd dat hij niet wil dat er in juni en juli wordt gevoetbald in Eindhoven. 'Een keer iets roepen prima, maar waarom drie dagen achtereen? De discussie wordt volop gevoerd of het seizoen in de Eredivisie en Eerste Divisie moet worden uitgespeeld', schrijft Kieft, die aanstipt dat de KNVB de richtlijnen van de overheid en het RIVM volgt en nog geen wedstrijden heeft vastgesteld. 'Als het zover, mag er gevoetbald worden, dan kan burgemeester Jorritsma altijd nog ingrijpen. Als hij daarvoor goede argumenten heeft, zal iedereen daar begrip voor hebben.'
Kieft zag Jorritsma binnen een paar dagen tot een van de meest besproken man van Nederland uitgroeien. 'Nu laadt Jorritsma vooral de verdenking op dat hij zich zo nodig moet profileren en zich tegelijkertijd voor het karretje van PSV laat spannen. Directeur Toon Gerbrands van PSV verkondigde eerder de stekker uit de competitie te willen trekken, maar kreeg zijn zin niet. Nu verschijnt 'zijn' burgemeester Jorritsma aan het front en dan denk ik: dat is toch de man die altijd op het ereterras zit bij PSV en voorzitter is van Brainport Eindhoven, wat op het shirt van PSV staat.'
Volgens Kieft laat Jorritsma zich misbruiken door voor de fanfare uit te lopen. 'Maar mijnheer de burgemeester trapt met open ogen in het valletje, terwijl dat onnodig is. Dit maakt de chaos alleen maar groter. Terwijl de oplossing zich vanzelf aandient op 21 april, als premier Mark Rutte de nieuwe landelijke richtlijnen voor na 1 juni bekendmaakt. Geef de KNVB tot die tijd om een beslissing te nemen die ze moet nemen, in plaats van met z'n allen voorbarig maar te roepen en schreeuwen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 13:18   quote  deeplink  
Och gosh Kieft moet ook wat zeggen..
Jorritsma heeft gelijk, duidelijkheid naar iedereen, niet net zoals de knvb maar aanmodderen en iedereen in het ongewisse laten, terwijl we allemaal weten dat er toch niet meer gevoetbald word..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 13:41   quote  deeplink  
Dat Feyenoord ook zonder te voetballen een club van geen woorden maar daden is laten Rick Karsdorp, Justin Bijlow en Nick Marsman zien: zij zetten zich tijdens de gedwongen voetbalstop in voor het zorgpersoneel door maaltijden te laten verzorgen en bezorgen.

Karsdorp vertelt eerst wat meer over het gedwongen thuis moeten zitten vanwege de coronacrisis. "We proberen zoveel mogelijk binnen te blijven natuurlijk. We trainen best wel veel eigenlijk. Er zijn wat spullen van de materiaalman van Feyenoord meegekomen, dus ik kom mijn tijd wel goed door", aldus de verdediger in een facetime gesprek met het Algemeen Dagblad. Inmiddels is Karsdorp ook ambassadeur van Dank voor de zorg geworden. "Ik ben gevraagd door een vriend van mij, die heeft het opgestart en ik ben er zo ingerold. In restaurant Nobel maken ze meer dan duizend maaltijden per dag en die bezorgen ze dan in ziekenhuizen of zorginstellingen. Dat is hard nodig voor de mensen die overuren maken, dat zijn de helden van nu."

Ook Bijlow zit natuurlijk thuis nu. "Het gaat naar omstandigheden goed. Ik sta op een normale tijd op, dan doe ik wat oefeningen die ik gekregen heb van Feyenoord, gewoon een beetje stretch. Voor de rest veel tv kijken, Netflix, playstation en trainen." Samen met Karsdorp en Marsman ondersteunt Bijlow dus het initiatief Dank voor de zorg. "Nu ik thuis zit wilde ik ook wat doen om een steentje bij te dragen, zoals goed eten. Ze hebben het al zo druk en als ze dan ook nog hun eten klaar moeten gaan maken. Daarom hebben we dit voor ze gedaan en dat verdienen ze ook, dus ik vond het een mooi initiatief."

Voor kameraden die het initiatief van de drie willen ondersteunen geeft Karsdorp nog wat extra uitleg. "Je kunt 7,50 doneren via www.dankvoordegoedezorg.com en dat is een complete maaltijd."
Positivo
 Positivo - zondag 12 april 2020 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:18 schreef RenatoBos het volgende:
Jorritsma heeft gelijk, duidelijkheid naar iedereen, niet net zoals de knvb maar aanmodderen en iedereen in het ongewisse laten, terwijl we allemaal weten dat er toch niet meer gevoetbald word..
Hij heeft gewoon gelijk. Word doodziek van al die mensen die zo nodig iets moeten zeggen of roepen uit eigen gewin.

Het was en is een virus uit China verspreid door de globalisering dat virus blijft niet eeuwig in de Wereld en zeker niet in Nederland het zal bij gebrek aan overdracht verdwijnen of met de besmette uitsterven. Dat zijn gewoon keiharde feiten hoe vervelend ook.

De schrik zit er goed in maar we moeten ook verder de economie, de kinderen, de scholen en niet doorslaan door het onnodig lang als pandemie te blijven beschouwen,

Hoe erg het ook is uiteindelijk is het een overdraagbaar virus gebleken dat voor 90 procent ouderen heeft gedood en voor 9 procent mensen met onderliggende gezondheidsklachten en 1 procent gezonde mensen. Die 1 procent zegt mij verder niet veel elk jaar sterven er gezonde mensen om onverklaarbare redenen.

Het is wordt nu tijd om het leven weer op te pakken stap voor stap. Ikzelf ben doodziek geworden van mensen die het virus hebben aangegrepen voor angst zaaien en eigen gewin. Robert Jensen, TV dominees , Politici ga maar door.

De knop moet om en snel snap dat wetenschappers ons nog jaren binnen willen houden maar dat is volslagen idioot en inhumaan. Ook de burgervader van Eindhoven en onze godenzonen moeten gewoon voetballen indien het sein veilig wordt gegeven door de wereldleiders.

We missen een symbool de kerk of een politicus of iets anders die ons leidt we worden voortgedreven door dagelijkse statistieken, praatprogramma ‘s en het wordt tijd om onze innerlijke kracht aan te spreken en de draad op te pakken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2020 door Positivo --
Positivo
 Positivo - zondag 12 april 2020 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 12:09 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik niet hoor die lui zijn zichtbaar dat kutvirus niet..
Man met doorgeladen pistool in de trein had terroristische motieven zelfs nu gaat dat gewoon door. Virussen komen en gaan ideologische godsdienstige waanzin is permanent.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:18 schreef RenatoBos het volgende:
Ik ben het niet met jou eens maat.
De knvb houd zich aan dezelfde richtlijnen als de regering van het RIVM.
De RIVM heeft alle regels opgesteld voor burgers en bedrijven.
En ook al lijkt voetbal voor iedereen onhaalbaar ,de RIVM beslist ,niet een overspannen burgermeester.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:41 schreef RenatoBos het volgende:
Dat Feyenoord ook zonder te voetballen een club van geen woorden maar daden is laten Rick Karsdorp, Justin Bijlow en Nick Marsman zien: zij zetten zich tijdens de gedwongen voetbalstop in voor het zorgpersoneel door maaltijden te laten verzorgen en bezorgen.

Karsdorp vertelt eerst wat meer over het gedwongen thuis moeten zitten vanwege de coronacrisis. "We proberen zoveel mogelijk binnen te blijven natuurlijk. We trainen best wel veel eigenlijk. Er zijn wat spullen van de materiaalman van Feyenoord meegekomen, dus ik kom mijn tijd wel goed door", aldus de verdediger in een facetime gesprek met het Algemeen Dagblad. Inmiddels is Karsdorp ook ambassadeur van Dank voor de zorg geworden. "Ik ben gevraagd door een vriend van mij, die heeft het opgestart en ik ben er zo ingerold. In restaurant Nobel maken ze meer dan duizend maaltijden per dag en die bezorgen ze dan in ziekenhuizen of zorginstellingen. Dat is hard nodig voor de mensen die overuren maken, dat zijn de helden van nu."

Ook Bijlow zit natuurlijk thuis nu. "Het gaat naar omstandigheden goed. Ik sta op een normale tijd op, dan doe ik wat oefeningen die ik gekregen heb van Feyenoord, gewoon een beetje stretch. Voor de rest veel tv kijken, Netflix, playstation en trainen." Samen met Karsdorp en Marsman ondersteunt Bijlow dus het initiatief Dank voor de zorg. "Nu ik thuis zit wilde ik ook wat doen om een steentje bij te dragen, zoals goed eten. Ze hebben het al zo druk en als ze dan ook nog hun eten klaar moeten gaan maken. Daarom hebben we dit voor ze gedaan en dat verdienen ze ook, dus ik vond het een mooi initiatief."

Voor kameraden die het initiatief van de drie willen ondersteunen geeft Karsdorp nog wat extra uitleg. "Je kunt 7,50 doneren via www.dankvoordegoedezorg.com en dat is een complete maaltijd."
Mooi man (y)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 14:44   quote  deeplink  
Maaltijdje gedoneerd,
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 14:23 schreef Positivo het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Word doodziek van al die mensen die zo nodig iets moeten zeggen of roepen uit eigen gewin.

Het was en is een virus uit China verspreid door de globalisering dat virus blijft niet eeuwig in de Wereld en zeker niet in Nederland het zal bij gebrek aan overdracht verdwijnen of met de besmette uitsterven. Dat zijn gewoon keiharde feiten hoe vervelend ook.

De schrik zit er goed in maar we moeten ook verder de economie, de kinderen, de scholen en niet doorslaan door het onnodig lang als pandemie te blijven beschouwen,

Hoe erg het ook is uiteindelijk is het een overdraagbaar virus gebleken dat voor 90 procent ouderen heeft gedood en voor 9 procent mensen met onderliggende gezondheidsklachten en 1 procent gezonde mensen. Die 1 procent zegt mij verder niet veel elk jaar sterven er gezonde mensen om onverklaarbare redenen.

Het is wordt nu tijd om het leven weer op te pakken stap voor stap. Ikzelf ben doodziek geworden van mensen die het virus hebben aangegrepen voor angst zaaien en eigen gewin. Robert Jensen, TV dominees , Politici ga maar door.

De knop moet om en snel snap dat wetenschappers ons nog jaren binnen willen houden maar dat is volslagen idioot en inhumaan. Ook de burgervader van Eindhoven en onze godenzonen moeten gewoon voetballen indien het sein veilig wordt gegeven door de wereldleiders.

We missen een symbool de kerk of een politicus of iets anders die ons leidt we worden voortgedreven door dagelijkse statistieken, praatprogramma ‘s en het wordt tijd om onze innerlijke kracht aan te spreken en de draad op te pakken.
Hij heeft geen gelijk, die burgervader is er een paar dagen naar gevraagd door diverse journalisten, dus daarom komt het bij die lul van een Kieft zo over. Deze man schept duidelijkheid en die snapt het tenminste we kunnen nog lang niet voetballen neem da5 nou eens aan joh. Stylzz gaf alleen prachtig voorbeeld wa5 als we wee4 gaan ballen en iemand ineen selectie krijgt Corona en de selectie moet in quarantaine hoe ga je dat met die club doen dan, uitsluiten tja das lekker fair..

Mensen die dit virus gebruiken voor eigen gewin moet je niet op de buis donderen, zoals die Jensen inderdaad die alles bagataliseerd das een engnek..

We kunnen het leven nog niet oppakken, daar zijn we nog niet klaar voor, maar dat wil jij niet begrijpen, we zijn hier nog lang niet vanaf, versoepelen kan maar dan moeten we. De mogelijkheid hebben om veel meer te testen dan nu..

We weten nog veel te weinig van dit virus om het leven weer op te pakken..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 14:31 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik ben het niet met jou eens maat.
De knvb houd zich aan dezelfde richtlijnen als de regering van het RIVM.
De RIVM heeft alle regels opgesteld voor burgers en bedrijven.
En ook al lijkt voetbal voor iedereen onhaalbaar ,de RIVM beslist ,niet een overspannen burgermeester.
Je hoeft toch niet bij het RIVM te werken om te zien dat dit het echt niet gaat worden, nog elke dag word er “gepiekt” met opnames en doden in Europa, er word al gezegd boek geen zomervakanties, we zijn hier nog lang niet klaar mee..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2020 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 14:44 schreef Leon FR1908 het volgende:
Maaltijdje gedoneerd,
Klasbak..
VVout
 VVout - zondag 12 april 2020 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 14:44 schreef Leon FR1908 het volgende:
Maaltijdje gedoneerd,
Top, dacht doe ook ff mee kan je alleen betalen met Ideal, jammer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

0.0154128