|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 07:33 schreef Positivo het volgende:https://www.ad.nl/show/historisch-benefiet-lady-gaga-en-100-collega-s-levert-bijna-130-miljoen-dollar-aan-donaties-op~aaa013fe/Dat is 1,30 dollar per persoon koop je nog geen hamburger voor en voor 130 miljoen heb je een halve Messi of Neymar. Serious request 300.000 koop je geen huis voor in de Randstad. Al die hopeloze kutartiesten echt helemaal niemand zit op ze te wachten , aandachtsgeile mensen. Na de crisis salaris plafonds invoeren . Al verdienen zij helaas meer met reclame. Dat geld kunnen wij weer dokken 4 Gilette mesjes voor 32 euro kostprijs 2 euro. Ben benieuwd wat Drol Riesvink te melden heeft in zijn Corona documentaire. Al mijn hoop op de toekomst is gevestigd op Dries in zijn gele tanga en zijn een of twee criminele zoons. Dat is 1,30 dollar per persoon..????? Wat is je rekenmodel??
Maar jij doet toch wel wat verkeerd hè, gisteren hebben de moslims jou wat aangedaan omdat je ze het land uit wilt zetten en nu heeft half bekend Nederland met vooral Dries blijkbaar jou iets aangedaan. Wat een haat zit er in jou man.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mondkapjeswinkel in centrum Amsterdom
De politie heeft een kijkje genomen bij een mondkapjeswinkel in de Amsterdomse Jordaan. Daar zouden gecertificeerde chirurgische FFP2-mondkapjes verkocht worden voor 9 euro per stuk. Drie stuks kosten 25 euro. Er mag alleen contant afgerekend worden.
Kijk die jeuden snappen het dan wel weer, springen gelijk in die markt.. Twee elastiekjes aan een keppeltje en je hebt er 1.. |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 10:40 schreef RenatoBos het volgende: Mondkapjeswinkel in centrum Amsterdom De politie heeft een kijkje genomen bij een mondkapjeswinkel in de Amsterdomse Jordaan. Daar zouden gecertificeerde chirurgische FFP2-mondkapjes verkocht worden voor 9 euro per stuk. Drie stuks kosten 25 euro. Er mag alleen contant afgerekend worden. Kijk die jeuden snappen het dan wel weer, springen gelijk in die markt.. Twee elastiekjes aan een keppeltje en je hebt er 1.. Hahaha altijd aan T sjaggeren die neuzen |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ach je hoeft ze niet te kopen toch. Hetzelfde vind ik dat geklaag over hamsteren, nu zie je op FB leuke filmpjes, waarin een heleboel wc rollen in voorkomen. Dat waren dus de hamsteraars. Mensen zijn overal in de. Wereld hetzalfde , altijd het vingertje ( ook ik ) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 10:46 schreef piet de paler het volgende:Ach je hoeft ze niet te kopen toch. Hetzelfde vind ik dat geklaag over hamsteren, nu zie je op FB leuke filmpjes, waarin een heleboel wc rollen in voorkomen. Dat waren dus de hamsteraars. Mensen zijn overal in de. Wereld hetzalfde , altijd het vingertje ( ook ik ) Heb er 1 besteld, zojuist afgeleverd maar daar ga ik echt niet mee lopen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 april 2020 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Shalom ( een shawl om helpt ook) |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Gisteren ( op cijfers gebaseeerd) goede uiteenzetting door maurice de Hond, over hoe en waar besmettingen, Niet gestaafd op virologie,maar harde cijfers. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ahum...
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 11:10 schreef piet de paler het volgende:Gisteren ( op cijfers gebaseeerd) goede uiteenzetting door maurice de Hond, over hoe en waar besmettingen, Niet gestaafd op virologie,maar harde cijfers. Virologie is niet gestaafd op harde cijfers? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Een van de peilers van de Hond is crowding...dat lijkt mij een open deur. Dat van het luchtverversing systeem heb ik al laten aankaarten bij ons bedrijf of daar een verspreidingsmogelijkheid zit. is ook een redelijk open deur. Interessant is de luchtvochtigheid. Dat kan uitgezocht worden. Zelf ben ik voorstander van mondkapjes. Ik vind dat de overheid niet helemaal eerlijk is wat dat betreft. Dat komt door de schaarste van die dingen. met mondkapjes voorkom je niet dat je het krijgt, maar meer dat je het niet kan verspreiden. Dat is ook de lezing van de Aziaten. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Heb je het gezien? Het ging om cijfers die niet liegen. Kon laten zien waar de meeste besmettingen overgedragen zijn, Ook hoe het virus zich gedraagd bij vochtige en niet vochtige omgeving ( kun je laten zien met cijfers) daaruit blijkt dat het virus slecht tegen vocht kan, lm zoch te verplaatsen. Behoef je geen viroloog voor te zijn als je over de cijfers beschikt. En trouwens Osterhaus was het voor een groot gedeelte eens. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Dat van die luchtvochtigheid vind ik wel interessant, de rest was al bekend. Alleen snap ik het niet zo goed wat die vochtigheid betreft. Vochtigheid is slecht voor het virus stelt hij, maar hoe zit het dan met de specifiek droge landen zoals Saoedi Arabië etc? Dan zou daar het virus toch welig moeten tieren? De binnenste staten van Amerika zijn over het algemeen toch ook droger? Nederland staat niet bekend om zijn droge luchtvochtigheid, Australië wel. Dat begrijp ik dus niet helemaal. Ik ga eens naar zijn kaarten kijken. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Dat vocht in de lucht hecht zich of andersom aan het virus, zodat dit virus geen afstanden kan afleggen, en daalt |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 16:10 schreef piet de paler het volgende:Dat vocht in de lucht hecht zich of andersom aan het virus, zodat dit virus geen afstanden kan afleggen, en daalt dat begrijp ik..maar waarom is dan nog niet iedereen dood in Saoedi Arabië etc? Zie ook weerkaarten enzo
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 april 2020 door CobusIII -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 16:14 schreef CobusIII het volgende:[..] dat begrijp ik..maar waarom is dan nog niet iedereen dood in Saoedi Arabië etc? Zie ook weerkaarten enzo Als je het filmpje kijkt is het glashelder en het klopt precies. De Amerikanen bevestigen dit ook. Alle grote uitbraken waren met een temperatuur tussen de 5 en 11 graden, met een lage luchtvochtigheid. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 16:31 schreef van geil het volgende:[..] Als je het filmpje kijkt is het glashelder en het klopt precies. De Amerikanen bevestigen dit ook. Alle grote uitbraken waren met een temperatuur tussen de 5 en 11 graden, met een lage luchtvochtigheid. Dan is het airborne , en zweeft en verspreid het zich via de lucht. Bij andere omstandigheden , alleen van mens tot mens. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 16:31 schreef van geil het volgende:[..] Als je het filmpje kijkt is het glashelder en het klopt precies. De Amerikanen bevestigen dit ook. Alle grote uitbraken waren met een temperatuur tussen de 5 en 11 graden, met een lage luchtvochtigheid. OK, dan moet het zuidelijke halfrond nu gaan uitkijken en zich voorbereiden...en wij straks weer met de herfst... Feitelijk strookt dat dan ook met de eerdere inzichten dat griep (en wellicht dus ook Corona) niet lekker stand houdt als de temperatuur omhoog gaat (en de luchtvochtigheid).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 april 2020 door CobusIII -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Kijk om dat soort vragen te beantwoorden zijn de virologen aan zet. Cijfermatig klopt het. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 17:42 schreef CobusIII het volgende:[..] OK, dan moet het zuidelijke halfrond nu gaan uitkijken en zich voorbereiden...en wij straks weer met de herfst... Feitelijk strookt dat dan ook met de eerdere inzichten dat griep (en wellicht dus ook Corona) niet lekker stand houdt als de temperatuur omhoog gaat (en de luchtvochtigheid). Kan gewoon zijn dat het daar niet of nauwelijks is nog. Als ze de grenzen dichthouden kan er weinig gebeuren zou je denken. |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
De hond vertelde dit twee weken geleden al bij Harry Mens. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ja hoor nu hebben we ook al pratende honden.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 19 april 2020 - 17:52 schreef piet de paler het volgende:Kijk om dat soort vragen te beantwoorden zijn de virologen aan zet. Cijfermatig klopt het. In brabant klopt het in de praktijk ook vooralsnog.. De gebieden waar het tijdens de carnaval voortdurend keihard regende zijn tot nu, redelijk gespaard gebleven , als dit zo blijft , klopt het. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Proest..., met angst voor vishaakjes. |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Thanks. Lekker frisse lucht opsnuiven |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Vond het zingen in de kerk ook zeer plausibel. De benaming superspreader welverdiend |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Het Outbreak Management Team, één van de belangrijkste adviesorganen voor het kabinet tijdens de coronacrisis, is in de bres gesprongen voor individuele topsporters. Volgens het OMT zouden zij binnenkort weer aan de slag kunnen, omdat het risico op besmetting voor deze groep 'beheersbaar' is: voor teamsporten als voetbal geldt echter het tegenovergestelde. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Premier Mark Rutte gaat vanavond de maatregelen bekend maken die gaan gelden in Nederland na 28 april. Voor onder meer de voetbalwereld gaat het een spannend moment worden. RTL Nieuws weet nu al te melden dat evenementen verboden blijven tot en met 1 september.
Ook voetballen zonder publiek is in die periode niet toegestaan. De KNVB heeft de afgelopen dagen gelobbyd om de voetballerij buiten de vergunninghoudende evenementen te houden om zo de competitie te kunnen afwerken zonder publiek, maar volgens de nieuwszender zijn er geen signalen dat dit op korte termijn gaat gebeuren. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Competitie is over en sluiten joh. Wisten we eigenlijk al wel een beetje. |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
Belachelijk Suikerfeest gaat wel door |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Pasen ook. Pinksteren ook, Carnaval ging ook door. Kuch alaaf kuch |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
quote: Toen wisten we nog niets kleine nuance |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Toen wisten we al dat het van mens op mens overdraagbaar was vanuit China..toen wisten we al dat het in Europa was en het wachten was tot het in Nederland kwam.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik begrijp de scepsis in Nederland , maar ik ben blij dat ik in Nederland woon. Vrienden van mij in Spanje en Frankrijk zouden een moord doen voor de intiligente lockdown. Persoonlijk doe ik wat ik altijd al doe . Ik ben graag alleen en heb een dag ritme opgebouwd, dat deed ik ook altijd als ik een jaar op een kampement zat in Afghanistan of Afrika. Ik wil hierbij iedereen die een eigen zaak heeft of in de finacieele postie komt of zit veel sterkte toewensen.
Life is good
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 april 2020 door piet de paler -- |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
Heel gek: minister De Jonge van het Zorgministerie was AFWEZIG bij de persco van Mark & zijn Jaap zojuist. Jaap van Dissel mocht zijn schoenen vullen. Maar Jaap van Dissel is door niemand gekozen, die adviseert de politiek, en de politiek besluit vervolgens of ze die adviezen overnemen of niet. Jaap en zijn Mensen moeten achter politiek verantwoordelijke minister De Jonge kunnen staan. In plaats daarvan was ie er niet, zat ie thuis op de bank, met z’n sjieke schoentjes op tafel, of bij de kapper, maar hoe dan ook: niet bij de persco. RAARRR.
Waarom? 1 woord met 1 koppel teken: Corona-app. Die meneer met de mooie schoentjes stond onlangs met veel aplomb zijn CORONA-APP aan te kondigen. Je kon ideeën indienen en dan zou VWS dat gaan beoordelen en zo'n app zou iedereen gaan redden en veilig houden en zo. Hoop ideeën ingediend, appathon georganiseerd, en terstond was twee dagen live voor iedereen en z'n intens grinnikende nerd te zien hoe bedrijven die al voor vele honderden miljoenen aan ICT & Overheidsfalen op hun geweten hebben (Accenture, Capgemini) het niet voor elkaar kregen om een lekvrije, privacy-veilige app te lift-pitchen..
Wij voorspelden op voorhand al dat zo'n app een deep state device van je telefoon maakt (is het al, maar OK - red.) zonder ook maar één coronageval te voorkomen. Maar afgelopen weekend zag iedereen hoe alles faalt, rammelt en blundert - en echt helemaal niemand hield zich in om dat harde oordeel te vellen. Van experts die deelnamen aan de appathon tot meekijkende techjourno's. De privacy-experts die om inbreng gevraagd waren, hadden zich zelfs vóór aanvang al teruggetrokken vanwege de haast van Hugo, en de pijn die de privacy daar onderliggend aan zou lijden. Tot slot kwam - nota bene - Aleids Autoriteit Persoonsgegevens ook nog met een vernietigend oordeel over de voorgenomen corona-apps.
En daarom was Hugo er niet. Meneer dacht de gebraden haan te kunnen uithangen over zijn levensreddende zorg-app, alle input van ondernemers en IT'ers, en die prachtige transparante pitches op livestream dit weekend. Maar het werd een vastloper, een blue screen of death, en die hele schoenenwinkel appstore van Hugo kon /dev/null, samen met de rest van de zomer en alle evenementen en de eredivisie en wat dies meer zij. Dus bleef Hugo lekker uit beeld, en mocht een ongekozen wetenschapper de rol van "minister" op zich nemen.
En het enige waar de Staatsomroep naar vroeg, was waarom we na een maand van braaf gedrag niet wat nice things konden have'n. Nou. Bel Hugo maar, die weet het |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dit moet de kinderschrijfstijl van geen stijl zijn, zonder te kijken en zeg maar ongezien de tyfus |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
KNVB zet er een streep door om maar gewoon on topic te komen. Laten we het bij voetbal houden, trek dit nauwelijks meer. |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 april 2020 - 21:41 schreef VVout het volgende:KNVB zet er een streep door om maar gewoon on topic te komen. Laten we het bij voetbal houden, trek dit nauwelijks meer. Van mij mag alles op slot Corona gerelateerd
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 april 2020 door Positivo -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Er zijn grenzen hoor.
|
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vrijdag komen KNVB en clubs bijeen. Hoe verder? 3 scenarios, aldus VI: - alleen promotie 2 clubs naar eredivisie, dus deze naar 20 clubs. - seizoen ongeldig verklaren, met wel huidige stand leidraad Europese plaatsing. - huidige stand is eindstand, dus met kampioen en degraties/promoties.
Ikzelf vind al weken dat deze competitie geen winnaars/verliezers moet hebben. Omdat het geen seizoen is. Scenario 2, al het andere is surrogaat en meten met meerdere maten.
Geacht forum, wat vindt u? |
|
|
|
|
Positivo
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2020 - 07:31 schreef FR-Henk het volgende:Vrijdag komen KNVB en clubs bijeen. Hoe verder? 3 scenarios, aldus VI: - alleen promotie 2 clubs naar eredivisie, dus deze naar 20 clubs. - seizoen ongeldig verklaren, met wel huidige stand leidraad Europese plaatsing. - huidige stand is eindstand, dus met kampioen en degraties/promoties. Ikzelf vind al weken dat deze competitie geen winnaars/verliezers moet hebben. Omdat het geen seizoen is. Scenario 2, al het andere is surrogaat en meten met meerdere maten. Geacht forum, wat vindt u? Niets de stand is de stand geen prijzen.
Vrees dat de UEFA ons land hard gaat straffen |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2020 - 07:31 schreef FR-Henk het volgende:Vrijdag komen KNVB en clubs bijeen. Hoe verder? 3 scenarios, aldus VI: - alleen promotie 2 clubs naar eredivisie, dus deze naar 20 clubs. - seizoen ongeldig verklaren, met wel huidige stand leidraad Europese plaatsing. - huidige stand is eindstand, dus met kampioen en degraties/promoties. Ikzelf vind al weken dat deze competitie geen winnaars/verliezers moet hebben. Omdat het geen seizoen is. Scenario 2, al het andere is surrogaat en meten met meerdere maten. Geacht forum, wat vindt u? De uitspraak van de UEFA dat ze de kleinere competities verder niet bestraffen doet me ogen fronsend denken, maar goed. Het geeft de mogelijkheid de verloren competitie af te kappen en klaar.
Ik neem aan dat er misschien binnen afzienbare tijd wel weer teamsporten worden toegestaan, als na versoepeling de curve verder blijft afvlakken, alhoewel ik hier nog sterk aan twijfel.
Mocht het zo zijn, dan stel ik een kleine kwalificatietoernooi voor tussen de reële kanshebbers en de bekerfinale, alles zonder publiek. Misschien kunnen we dan lekker met Discord of Zoom gezellige groepen oprichten om onder het genot van een biertje of appelsap toch wat sfeer op te pakken. Een virtueel stadion met avatars zou natuurlijk helemaal af zijn, wie heeft er zin aan een github project:)
Het zal altijd voor de één beter zijn als de andere, daar hoef je niet aan te twijfelen. Maar voor ons en een enigszins eerlijk uitgespeelde verdeling het beste denk ik. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Het kabinet heeft dinsdagavond bekendgemaakt dat de vergunningplichtige evenementen tot 1 september verboden blijven. Tot die tijd wordt er geen betaald voetbal gespeeld, ook niet zonder publiek. Naar aanleiding daarvan heeft het bestuur betaald voetbal van de KNVB, dat daar formeel over gaat, het voornemen de competitie 2019-2020 niet verder uit te spelen.
Hoewel Feyenoord dit zeer betreurt, overheerst het begrip dat dit besluit onvermijdelijk was, in het belang van de nationale gezondheid. Op korte termijn volgt duidelijkheid over wat dit betekent voor seizoenkaarthouders en supporters die reeds kaarten voor een of meer van de resterende wedstrijden van seizoen 2019-2020 hadden aangeschaft.
Het besluit dat er voorlopig geen publieksevenementen mogen worden georganiseerd, komt niet geheel onverwacht. Feyenoord heeft met de Eredivisie en collega-clubs dan ook al veel nagedacht over de gevolgen van dit scenario. Komende vrijdag vindt nader overleg plaats tussen de KNVB, Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de clubs, over de gevolgen nu de coronamaatregelen definitief zijn verlengd.
Op meerdere terreinen trachten de clubs de komende tijd tot gezamenlijke standpunten te komen. Zo wordt bijvoorbeeld gewerkt aan een uniforme aanpak voor eventuele manieren van tegemoetkoming voor niet genoten wedstrijden voor alle supporters van de achttien Eredivisieclubs.
Feyenoord zal seizoenkaarthouders, degenen die losse kaarten hadden aangeschaft voor een of meer van de thuiswedstrijden tegen Ajaks, VVV-Venlo, FC Groningen en Vitesse en de supporters die een kaart hebben gekocht voor de uitwedstrijden tegen AZ en/of Sparta Rotterdam hier naar verwachting dus in mei over informeren. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Telegraaf : roep Ajax uit tot kampioen. Verassend.. lol |
|
|
|