|
|
tomson
|
|
|
Benieuwd hoe het onderwijs verhaal verder gaat ontwikkelen. In het bijzonder het schoolvervoer. Mijn vrouwtje rijdt met een busje voor het speciaal onderwijs, 7 kinderen met een beperking, in een vw tansporter busje. Ik hoop dat er iig wat maatregelen komen om haar ook wat bescherming te bieden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 april 2020 door tomson -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Er zijn er die vinden dat Zweden een juiste aanpak hanteert. Mijn advies: emigreer. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Er zijn er ook die Denemarken geweldig vinden.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Of Finland ,sommige zijn dol op Finnen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Als het niet zo triest was konden we er om lachen |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Of ik, ook goed. Het stipt de absurditeit van sommige mooiweerpraters aan. Jammer dat de aanleiding zo triest is, anders had IK het grappig gevonden. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja dat is zo, maar net heerlijk in de duinen gelegen en geluisterd naar de vogeltjes. De natuur en de werels gaan gewoon door. Geeft mij rust
Ik wordt een ouderwetse filosoofische oude lul hahahaha
Life is good |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2020 - 16:09 schreef tomson het volgende:[..] Of ik, ook goed. Het stipt de absurditeit van sommige mooiweerpraters aan. Jammer dat de aanleiding zo triest is, anders had IK het grappig gevonden. Accepteren dat we allemaal anders zijn ,of wil jij soms beweren dat jij meer sentiment heb dan mij? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2020 - 16:15 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Accepteren dat we allemaal anders zijn ,of wil jij soms beweren dat jij meer sentiment heb dan mij? Euh nee ? Hoe haal je dat hier eigenlijk uit ? Beetje wazig dit. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Dat als ik een grapje maakt mij wens niet is dat heel Zweden uitsterft of iemand lijd!!!!! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2020 - 16:20 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Dat als ik een grapje maakt mij wens niet is dat heel Zweden uitsterft of iemand lijd!!!!! Pff jij hebt ergens iets persoonlijks opgevat waar dat helemaal niet het geval was Dacht dat jij wel wist dat ik jou hoger heb zitten dan dat man... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2020 - 16:23 schreef tomson het volgende:[..] Pff jij hebt ergens iets persoonlijks opgevat waar dat helemaal niet het geval was Dacht dat jij wel wist dat ik jou hoger heb zitten dan dat man... Rare tijden man ,overigens idem. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Zweden komt nu op een punt waarvan ik verwacht zij ook overgaan tot maatregelen. Het aantal doden en besmette gevallen neemt nu snel toe. RIVM stelt dat als er geen maatregelen waren getroffen in Nederlander 33.000 mensen op de IC hadden gelegen (als er bedden waren geweest). Dat zou een enorme ramp zijn geweest. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Jongens doe eens niet zo positievo zenne, 't virus heeft flink doorgepakt hier zo te lezen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De meesten hier zijn juist anti-stoffen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik ben een oud boek aan het lezen over de pest uitbraak in Frankrijk in de middeleeuwen. Veel vergelijkingen. Deze ziekte daalde als de top van de ziekte bereikt was, en verdween dan in het geheel voor een paar jaar. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Euhm das meestal als je de top haalt dat iets daalt toch. Voorlopig gaat het in een aantal landen weer omhoog.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2020 - 11:02 schreef RenatoBos het volgende:Euhm das meestal als je de top haalt dat iets daalt toch. Voorlopig gaat het in een aantal landen weer omhoog.. In de USA loopt het opeens heel hard terug. Helemaal niet politiek/ economisch gemotiveerd of zo hoor.. Net als Bolsonaro in Brazil : niks aan het handje bla bla bla.. Ondertussen worden in Manaus massagraven gedolven omdat het aantal overledenen verdrievoudigd is vergeleken met de normale gang van zaken. Nothing to see here folks, please move along. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Precies dat. Zweden gaat ook ff niet zo lekker, dus daar komen nu ongetwijfeld wel maatregelen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Duitsland ook omhoog wat opnames betreft |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Laten we nog meer versoepelen.. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2020 - 09:28 schreef piet de paler het volgende:Ik ben een oud boek aan het lezen over de pest uitbraak in Frankrijk in de middeleeuwen. Veel vergelijkingen. Deze ziekte daalde als de top van de ziekte bereikt was, en verdween dan in het geheel voor een paar jaar. Pest is geen lid van de corona familie, griep wel volgens mij...dus appels en peren.
Maar pandemie is pandemie, dus van de pest kunnen we ook veel leren. Als je van lezen houdt kan je The Pilgrim eens lezen (Thriller). Wel een beetje gekleurd, maar wel een boekje voor Piet schat ik in. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Geld bepaalt vroeg of laat alles. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Yep.. geld bepaalt alles. Kijk maar naar de states. Trump wil de economie terug op gang en wonderwel hebben ze binnen 48 uur 30% minder geregistreerde sterfgevallen. Wordt vervolgd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 april 2020 door tomson -- |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Trump haha. "misschien kunnen we patiënten met bleek injecteren" |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Worden jullie nu ook niet moe van al die virologen die elkaar tegenspreken. Ja mondkapje nee mondkapje, ja school open nee school half open. Nou mannen prettige dag blijf gezond, Piet gaat vissen.
Ja met hond nee met hond,
Life is good |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, want t merendeel is t wel met elkaar eens hoor. De crux zit er vooral in dat er nu even niet 1 oplossing is die voor alles geldt. Dus, wat voor de gewone maatschappij kan werken, is funest voor de zorginstellingne. Bijvoorbeeld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 april 2020 door Stylzz -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Muilkorven voor honden. Kejje lachen. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Zn andere topadviseur, dr Fauci, toch echt niet de minste. Dit is alweer even terug. Een beeld zegt soms meer als 1000 woorden https://youtu.be/xmqsSJsqm1s Ook mooi hoe de cameraman op het eind zo zijn stinkende best deed de dokter te verstoppen achter de schouder van Pompeo. Hilarisch..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 april 2020 door tomson -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Het is zo lachwekkend, zo triest, zo gevaarlijk....vergeleken met Trump is het coronavirus 'a walk in the park... |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Goedemiddag broeders, Trump is een gekozen president, laat de USA toch lekker gaan. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2020 - 13:44 schreef piet de paler het volgende:Goedemiddag broeders, Trump is een gekozen president, laat de USA toch lekker gaan. Ik verwonder me slechts. Ik heb er net zo weinog verstand van als jou piet ;) |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Tja, wij hebben onze Rutte die lachend onze ouderen een eenzame dood liet sterven... Behalve uiteraard die van hemzelf...
Als het er op aan komt hebben ze allemaal boter op hun hoofd.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Het blijft schandalig dat een rijk land als Nederland niet eens voldoende beschermingsmiddelen kan voorzien.
En dat is mijn mening hierover |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2020 - 14:47 schreef Cruzcontrol het volgende:Het blijft schandalig dat een rijk land als Nederland niet eens voldoende beschermingsmiddelen kan voorzien. En dat is mijn mening hierover Heeft toch niet met geld te maken, maar met beschikbaarheid en levering? |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Regeren is vooruitzien, dus had een rijk land als Nederland er een strategische voorraad van moeten hebben.
Als je wacht tot hier de pleuris uitbreekt, ja dan ben je te laat natuurlijk.
En op DAT vlak heeft deze regering in mijn optiek dus zwaar gefaald. (Net als de meeste andere landen, maar goed, ben Nederlander en heb het over mijn regering).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 april 2020 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2020 - 14:47 schreef Cruzcontrol het volgende:Het blijft schandalig dat een rijk land als Nederland niet eens voldoende beschermingsmiddelen kan voorzien. En dat is mijn mening hierover Geldt nagenoeg voor elk land.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2020 - 14:47 schreef Cruzcontrol het volgende:Het blijft schandalig dat een rijk land als Nederland niet eens voldoende beschermingsmiddelen kan voorzien. En dat is mijn mening hierover Eens. Dit ligt ook Maar dat is een zaak van het kabinet / oppositie als geheel. Dat mag en kun je gewoon niet aan 1 persoon ophangen. Rutte is gewoon het poppetje wat vooruit geschoven is om het woord te voeren ? |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2020 - 15:54 schreef tomson het volgende:[..] Eens. Dit ligt ook Maar dat is een zaak van het kabinet / oppositie als geheel. Dat mag en kun je gewoon niet aan 1 persoon ophangen. Rutte is gewoon het poppetje wat vooruit geschoven is om het woord te voeren ? Ja, daar heb je gelijk in hoor. Maar Rutte is inderdaad de woordvoerder van het hele systeem, net zo goed als Trump dat uiteindelijk is voor de USA. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2020 - 15:59 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Ja, daar heb je gelijk in hoor. Maar Rutte is inderdaad de woordvoerder van het hele systeem, net zo goed als Trump dat uiteindelijk is voor de USA. Lol.. in het geval van DJT ook weer eens. Maar in het geval van Trump vind ik het presidentschap een gekochte opgeblazen egotrip van een veel te rijke reality tv figuur, die bovendien de rijkdom met een gouden paplepel in zn bakkes heeft gekregen. En Amerika een shitshow dat ze de man daarvoor gekozen hebben. Net als het hele 2 partijsysteem van GOP/DNC . Trump is een proteststem. Sorry hoor.. hahaha |
|
|
|