BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 mei 2020 - 22:23   quote  deeplink  
Ook dito.
van geil
 van geil - maandag 11 mei 2020 - 22:25   quote  deeplink  
Komt geen spuit in.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 mei 2020 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2020 - 19:15 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zeker, niet te vertrouwen, lijkt of toe overal geld in pompt als weldoener, maar het komt straks tien keer zo hard terug in zijn portemonnaie
Het is de vraag of hij goede bedoelingen heeft .
Maar iemand die zoveel geld heeft en bezig is met dit soort dingen is raar.
Ook dat hij bijvoorbeeld zegt dat een ideale wereld een wereld is met 500 miljoen inwoners.
Iemand die zoiets zegt gaat dan toch ook niet investeren om de mensheid te redden.
Fart
 Fart - maandag 11 mei 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2020 - 22:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ook dat hij bijvoorbeeld zegt dat een ideale wereld een wereld is met 500 miljoen inwoners.

Wel waar natuurlijk.
Net genoeg ruimte tussen de mensen om een ander nooit tegen te komen.
Utopia.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 mei 2020 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2020 - 22:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het is de vraag of hij goede bedoelingen heeft .
Maar iemand die zoveel geld heeft en bezig is met dit soort dingen is raar.
Iemand die zoiets zegt gaat dan toch ook niet investeren om de mensheid te redden.
Doordat ie zoveel “doneert” koopt ie macht..
En iemand die zoiets zegt moeten ze opsluiten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 mei 2020 door RenatoBos --
van geil
 van geil - maandag 11 mei 2020 - 23:28   quote  deeplink  
Investeringen die fiscaal volledig aftrekbaar zijn.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 12 mei 2020 - 00:02   quote  deeplink  
Hoe waar is wat hierboven wordt beweerd?
Dit schrijft nu.nl

Bron: nu.nl
Waarom Nederlandse complotdenkers Bill Gates de schuld geven van corona
23 april 2020 16:36

Volgens meerdere foutieve berichten zou Microsoft-oprichter Bill Gates het coronavirus hebben uitgevonden, of zelfs een kwaadaardig coronavaccin ontwikkelen met een microchip erin. Waarom is Bill Gates vaak het onderwerp van nepnieuws over corona?

Meerdere lezers mailden NUcheckt over Bill Gates en het coronavirus. Zo tipte een lezer een bericht waarin staat dat het coronavirus is gemaakt in een fabriek van de Microsoft-oprichter.

Dit bericht klopt niet, maar toch komen dit soort berichten veel vaker voor. De zogenaamde link tussen het coronavirus en Bill Gates is volgens de New York Times op dit moment het meest gedeelde nepnieuwsonderwerp. Bill Gates wordt volgens de krant vaker ten onrechte in verband gebracht met het coronavirus dan het 5G-netwerk.

Ook in Nederland wordt op verschillende Facebook-pagina's en blogs gesuggereerd dat Bill Gates het coronavirus heeft uitgevonden. Maar waar komt dit vandaan?

Eind januari schreven verschillende Nederlandstalige blogs, zoals MartinVrijland.nl en JDreport dat het coronavirus zou zijn ontwikkeld in het Engelse Pirbright Institute. Dit bleek nepnieuws, maar de eerste connectie met Bill Gates werd hiermee wel gelegd. Het Pirbright Institute ontving in het verleden namelijk geld van de Bill & Melinda Gates foundation. De liefdadigheidsorganisatie van Bill Gates en zijn vrouw. Hierna ontstonden er meerdere complottheorieën over Bill Gates en het coronavirus.

Bericht dat coronavirus uit Engels lab komt is nepnieuws

Deze theorieën zijn te vinden op meerdere Nederlandstalige websites en Facebook-pagina's, maar zijn meestal niet ontstaan in Nederland. Het bericht over het Pirbright Institute werd bijvoorbeeld eerst geplaatst op het Amerikaanse Infowars, een radicaal rechtse website.

Een blog van Robert Kennedy Junior, lid van de invloedrijke Amerikaanse Kennedy-familie en bekendstaand om zijn anti-vaccinatiestandpunt, krijgt in Nederland ook opvallend veel aandacht. In deze blog stelt de Kennedy-telg dat Bill Gates het coronavirus gebruikt om zijn "dictatoriale vaccinatieprogramma" op te dringen aan Amerikaanse kinderen en volwassenen.

Wie verspreiden deze berichten in Nederland?
Dit bericht werd onder meer overgenomen door de antivaccinatiestichting Vaccinvrij. De Facebook-pagina van deze stichting heeft ruim 11.000 vind-ik-leuks. In antivaccinatiegroepen is Bill Gates al langere tijd omstreden, omdat hij veel geld steekt in vaccinatiecampagnes in derde wereldlanden.

Complottheorieën over Bill Gates zijn daarnaast met name te vinden op radicaal rechtse blogs, zoals Xandernieuws en JDreport en samenzweringswebsites als Ninefornews en Wanttoknow.

Volgens de New York Times zijn complottheorieën over het coronavirus en Bill Gates wereldwijd populair geworden onder radicaal rechts, omdat de multimiljardair zich de afgelopen weken meerdere malen openlijk heeft uitgesproken tegen het coronabeleid van de Amerikaanse president Donald Trump. Zo bekritiseerde hij op Twitter het besluit van Trump om te stoppen met de Amerikaanse bijdrage aan de WHO.

RIVM niet in handen van Gates
Het enige bericht dat NU.nl heeft kunnen vinden over Bill Gates en het coronavirus, dat oorspronkelijke niet uit het buitenland komt, gaat over het RIVM. Op verschillende samenzweringswebsites verscheen een bericht waarin staat dat het RIVM wordt gesponsord door Bill Gates en waarin wordt gesuggereerd dat Bill Gates flinke invloed uitoefent op het onderzoeksinstituut.

Deze bewering is alleen gebaseerd op een bericht op de website van het RIVM uit 2011 over onderzoek naar een poliovaccin, dat het RIVM in opdracht van het WHO uitvoerde. Dit specifieke onderzoek werd gefinancierd door de Bill & Melinda Gates foundation.

In het jaarverslag van het RIVM is te zien dat het voor 90 procent wordt betaald door de Nederlandse overheid. Het onderzoeksinstituut haalt een klein deel van zijn inkomsten uit bijvoorbeeld opdrachten voor de WHO en de Europese Commissie. Het RIVM is niet afhankelijk van Bill Gates.

Factcheckers wereldwijd hebben de complottheorieën over Bill Gates en bijvoorbeeld microchips in vaccins en de creatie van het coronavirus onderzocht en geconcludeerd dat ze ongefundeerd zijn.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 12 mei 2020 - 11:15   quote  deeplink  
Net afgezien van compensatie voor de seizoenkaart
tomson
 tomson - dinsdag 12 mei 2020 - 11:26   quote  deeplink  
Bericht van de noordzijde

Vanochtend heeft Feyenoord iedere seizoenkaarthouder of supporter die een losse kaart voor een thuis- of uitwedstrijd gekocht heeft gemaild over de afhandeling hiervan. Voor deze gekochte kaarten is het niet mogelijk om direct geld terug te krijgen. Wij roepen iedere supporter op om af te zien van compensatie voor gekochte seizoenkaarten en/of tickets. Laten wij als supporters de club steunen in deze tijd!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 mei 2020 - 11:28   quote  deeplink  
Kansloos
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 12 mei 2020 - 11:37   quote  deeplink  
Ik heb al gezegd hou het geld maar
tomson
 tomson - dinsdag 12 mei 2020 - 11:39   quote  deeplink  
tomson
 tomson - dinsdag 12 mei 2020 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2020 - 11:28 schreef RenatoBos het volgende:
Kansloos
Voor veel mensen wel ja. Hoe kansloos zal de tijd leren.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 12 mei 2020 - 11:51   quote  deeplink  
Verklaar kansloos ?
Kansloos dat mensen het niet doen
Kansloos dat mensen niet gecompenseerd willen worden
Kansloos dat jij dat vind
Kansloos dat we toen ook aandeeltjes kochten
Kansloos dat Feyenoord faliet gaat
Kansloos om dat weet ik veel
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 mei 2020 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2020 - 11:40 schreef tomson het volgende:

[..]

Voor veel mensen wel ja. Hoe kansloos zal de tijd leren.
Als die paar tientjes van mij zouden helpen zou ik het zo doen maar als je een Kelly salaris betaalt van 600k zal het weinig nut hebben..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 mei 2020 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2020 - 11:51 schreef piet de paler het volgende:
Verklaar kansloos ?
Kansloos dat mensen het niet doen
Kansloos dat mensen niet gecompenseerd willen worden
Kansloos dat jij dat vind
Kansloos dat we toen ook aandeeltjes kochten
Kansloos dat Feyenoord faliet gaat
Kansloos om dat weet ik veel
Vul maar in Piet, kansloos dat ze zoveel geld hebben weggegooid voor de nieuwe Kuip ontwerpen
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 12 mei 2020 - 11:58   quote  deeplink  
Dat is zo, gewoon renoveren en nu al beginnen het ontwerp is er, en financieel haalbaar.
Gudde en consorten hebben er een zootje van gemaakt, het enige wat redding kan bieden is Abou, die gaat investeren in Feyenoord city
Het geld is er

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 mei 2020 door piet de paler --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 mei 2020 - 12:05   quote  deeplink  
Geld is er?????
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 12 mei 2020 - 13:03   quote  deeplink  
Gemeente Rotterdam heeft voor eneco 1,3 miljard ontvangen.
Is niet meegenomen in begroting, en los van corona schulden.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 mei 2020 - 13:28   quote  deeplink  
Gemeente Rotterdam zal dat geld hard nodig gaan hebben..
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 12 mei 2020 - 13:29   quote  deeplink  
Rotterdam heeft zo'n 2 miljard aan schulden.
Willen ze ook wel aflossen.
VVout
 VVout - dinsdag 12 mei 2020 - 13:37   quote  deeplink  
Wie niet, laten we eerst eens kijken dat wat we hebben overeind te houden.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 12 mei 2020 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2020 - 13:29 schreef FR-Henk het volgende:
Rotterdam heeft zo'n 2 miljard aan schulden.
Willen ze ook wel aflossen.
Bron die van mij is Eneco directeur hahahaha
Ik hoorde ook da abou van plan is om elke rotterdammer een mondkapje te verstrekken
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 10:48   quote  deeplink  
Hier in ( bijna ) Zeeland gaan de hotels weer open .
En lees nat dat Denemarken goed gaat met hun openstelling , maar ja dat zijn volgens mij maar 4 miljoen inwoners.
Komt het dan toch nog goed ?

Life is good
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 11:08   quote  deeplink  
De 10e in Hessen 1 nieuwe besmetting, eergisteren 16 en gisteren 38 nieuwe besmettingen, hoop dat dit niet te ver doorslaat, maar in beginsel al een exponentieel getal weer herkenbaar. Nu waren de kleine winkels net een goede 2 weken open, de 15e gaat de horeco los en de grote malls mogen ook weer los, als dat maar goed gaat.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 11:08 schreef VVout het volgende:
De 10e in Hessen 1 nieuwe besmetting, eergisteren 16 en gisteren 38 nieuwe besmettingen, hoop dat dit niet te ver doorslaat, maar in beginsel al een exponentieel getal weer herkenbaar. Nu waren de kleine winkels net een goede 2 weken open, de 15e gaat de horeco los en de grote malls mogen ook weer los, als dat maar goed gaat.
Duitsland is een groot land dus dit zijn in principe kleine getallen, ik vind dat Duitse RIVM toch erg goed.
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 11:11 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Duitsland is een groot land dus dit zijn in principe kleine getallen, ik vind dat Duitse RIVM toch erg goed.
Das waar, maar het is het exponent in het getal wat me zorgen baart, niet het getal zelf.

Nordrhein-Westfalen het zelfde beeld trouwens, het staat niet op zichzelf.

De 10e 5 nieuwe gevallen, eergisteren 58 en gisteren 165 .

Landelijke cijfers in Duitsland iets afgevlakter omdat er natuurlijk wat minder bevolkte gebieden bij zitten dan, maar ook niet om happy van te worden.

De 10e 33 nieuwe gevallen, eergisteren 238 en gisteren 409.

Probeer er niet van onder de indruk te raken, maar mijn gevoel laat me hierbij wel in de steek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 mei 2020 door VVout --
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 11:49   quote  deeplink  
Ik zie dan altijd een volle kuip voor me, en kijk dan hoeveel vakken besmet zouden zijn , dat valt dan mee. Helemaal als je dat in Nl afzet tegen 17 miljoen.
Maar dat is een manier wat Piet aangeleerd heeft om zich niet druk te maken, het inschatten van risicos.
Dat deed ik met para springen afdalen enzv.
Dat is een natuurlijke manier om met je angsten om te kunnen gaan

Life is good

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 mei 2020 door piet de paler --
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 12:00   quote  deeplink  
Wat ze doen is vliegen met de laatste drup kerosine en hopen om hoog genoeg te komen om er met je parachute uit te kunnen springen.

Klinkt eigenlijk wel spectaculair, zou dat een kick geven.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 12:04   quote  deeplink  
Nou nee daar krijg ik geen kick van hahahaha, ik kreeg de tijd niet om bang te zijn.
Het trainen was enger vooral de sprong vanuit een ballon, vooral het omhoogklimmen met je chute aan een touwladder.
En de watersprong.

Maar life is good
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 12:44   quote  deeplink  
Haha, daar heb ik wel eens wat dingetjes over gehoord ja. Was niet mijn afdeling, had sniper geworden als ik beroeps geworden was, maar heb voor iets anders gekozen.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 14:45   quote  deeplink  
Ik moest wel hahahaah maar 35 mooie actieve jaren en 5 relaxte jaren en 2 jaar hospitaal hahaha
Malaria gehad maar ben wel voorzichtig met grote groepen mensen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 mei 2020 door piet de paler --
tomson
 tomson - woensdag 13 mei 2020 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 14:45 schreef piet de paler het volgende:
Ik moest wel hahahaah maar 35 mooie actieve jaren en 5 relaxte jaren en 2 jaar hospitaal hahaha
Malaria gehad maar ben wel voorzichtig met grote groepen mensen.
Life is good
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 15:05 schreef tomson het volgende:

[..]

Life is good
Idd
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 16:26   quote  deeplink  
:) en nou de schaapjes op het droge. Heb je de put al klaar?
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 18:07   quote  deeplink  
Alles is klaar, morgen 2 lammetjes ophalen ( eten al vaste voer)
Kippetjes komen zaterdag, alpaca ga ik over praten met de buurman die heeft er 6.
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 18:11   quote  deeplink  
Mooi man, life is good :)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 mei 2020 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 18:07 schreef piet de paler het volgende:
Alles is klaar, morgen 2 lammetjes ophalen ( eten al vaste voer)
Kippetjes komen zaterdag, alpaca ga ik over praten met de buurman die heeft er 6.
Heb nog wel alpaca’s te koop, als je er wilt..
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 18:28   quote  deeplink  
Ik ga eerst even praten met de buurman , wat ik kan verwachten met deze beesten.
En dan ook nog even overleggen met de vriendin ( via facetime)
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 18:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Heb nog wel alpaca’s te koop, als je er wilt..
Valt ook van alles van de vrachtwagen in Vlissingen hè ;)
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 19:12   quote  deeplink  
Kun je die alapacas roken ?

piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 mei 2020 - 19:23   quote  deeplink  
Ik begrijp er niet veel meer van: Rutte zegt kalm aan niets is zeker, en geen betaald voetbal meer dit jaar.
Echter v Rijn zet de deur op een kier ?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 mei 2020 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 18:38 schreef VVout het volgende:

[..]

Valt ook van alles van de vrachtwagen in Vlissingen hè ;)
d:-)
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 21:24   quote  deeplink  
Scholen open en grenzen dicht in België en wij zitten in Duitsland. Ben ik nou gek of zij nou zo dom.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 mei 2020 - 21:44   quote  deeplink  
Beide..
van geil
 van geil - woensdag 13 mei 2020 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 21:44 schreef RenatoBos het volgende:
Beide..
Eens.
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 22:08   quote  deeplink  
Haha...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 13 mei 2020 - 22:13   quote  deeplink  
Vandaag weer beduidend meer opnames dan gisteren. Hopelijk eenmalig
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 mei 2020 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 22:08 schreef VVout het volgende:
Haha...
Ja lach maar domme gek..
VVout
 VVout - woensdag 13 mei 2020 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2020 - 22:31 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ja lach maar domme gek..
Ja toch. Ik merk er verder niets van ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

0.0270471