|
|
VVout
|
|
|
Ik wordt er moe van, dadelijk weer janken als het uit de hand loopt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vandaag is het protocol voor het spelen van wedstrijden met zoveel mogelijk publiek binnen de 1,5 meter regelgeving onder de betaald voetbalorganisaties verspreid door de KNVB. De voetbalbond publiceert vanavond om 19:00 uur het volledige document.
Het kabinet heeft op 24 juni bekendgemaakt dat vanaf 1 juli voetballen met publiek in het stadion is toegestaan mits men zich houdt aan onder meer de basisregel dat men onderling 1,5 meter afstand van elkaar houdt. Om de benodigde ruimte hiervoor te creëren, kan helaas nog slechts een beperkt deel van de zitplaatsen in een stadion worden gebruikt. Stadions kunnen volgens de KNVB voor vijftien tot 35 procent gevuld worden met publiek. Het goede nieuws is echter dat het spelen met een beperkt publiek een nieuwe stap op weg naar het spelen met volle stadions is. Het gaat dus slechts om een tussenstop.
De bedoeling is dan ook uiteraard dat er zo snel mogelijk weer gespeeld wordt in volle stadions met alle eigen fans én uitsupporters. Niets zo mooi als dat de twee ploegen door hun aanhang worden aangemoedigd om alles op alles te zetten. Tijdelijk is dit helaas nog niet mogelijk. Het naleven van de coronamaatregelen vragen aan het begin van dit seizoen veel discipline en aandacht. De politie en burgemeesters hebben aangegeven dat dit bij de start al meer dan genoeg uitdagingen oplevert, maar ook dit is slechts tijdelijk.
Ook al is het spelen met een beperkt publiek een tijdelijke stap, het op een veilige en verantwoorde manier organiseren van de wedstrijden wordt uiterst serieus genomen. Met alle mogelijkheden en onmogelijkheden gaat het om een uitdagende maar ook ingewikkelde en veeleisende fase. Dit wordt onderstreept met het 80 pagina’s tellende, operationeel protocol, dat tot stand is gekomen op advies van een werkgroep die bestaat uit veiligheidscoördinatoren en Supporter Liaison Officers van BVO’s uit zowel de Eredivisie als de Keuken Kampioen Divisie, het Supporterscollectief, ECV, CED, FOX en de KNVB.
Op basis van nieuwe ontwikkelingen, inzichten, maatregelen en richtlijnen zal dit protocol continu worden geëvalueerd en doorontwikkeld. Het protocol wordt vanavond om 19.00 uur toegevoegd aan dit artikel.
De belangrijkste punten uit het protocol Voor het stadionbezoek gelden de standaard coronaregels. Alle supporters die een wedstrijd bezoeken worden geregistreerd. Tijdvakken voor binnenkomst in stadion. Uitsupporters zijn in de beginfase nog niet welkom. Gezinnen en jongeren kunnen bij elkaar zitten. Bij individuele tickets geldt de anderhalvemeterregel. Sta-tribunes mogen niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
pat
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
De quarantaine overal ontbreekt er nog aan in het rood/wit natuurlijk :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gaat weer de verkeerde kant op qua besmettingen in Europa.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
2de golf is nabij, helaas. Die burgerluchtvaart moet gewoon definitief stoppen voor eeuwig en altijd. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 - 19:59 schreef van geil het volgende:2de golf is nabij, helaas. Die burgerluchtvaart moet gewoon definitief stoppen voor eeuwig en altijd. Pffffff, maar wel eens verspreiding komt ook vooral door het vliegen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee door verplaatsingen. Ga je vliegen verbieden. Worden t treinen. Of bussen. Of auto’s. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Vandaag weer 3 van boord gestuurd die dachten het beter te weten, maar het gaat gewoon weer helemaal de verkeerde kant op. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Als je pandemieën wil voorkomen , en n bestaande de kop in wilt drukken. Dan zit er maar een ding op; Lekker in je eigen landje blijven met de nodige voorzorgsmaatregelen. En dat China met een kind politiek was de beste rationele beslissing ooit. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 - 21:20 schreef Stylzz het volgende:Nee door verplaatsingen. Ga je vliegen verbieden. Worden t treinen. Of bussen. Of auto’s. Vliegen is verplaatsen dus eens |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het voordeel wat je nu hebt, men weet hoe te handelen, er zijn genoeg testsets, mondkapjes. En men weet wat je moet doen tegen verspreiding ( of men zich daar aan houdt is een 2 e) ik denk ( meer ben geen viroloog) dat we een 2 golf aankunnen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Vind dat nog al een aanname!!! Ik kan je vertellen dat ik een dagtaak heb met 8 personen om aan 130 personen uit te leggen hoe de wet met voorschriften gelden en aangehouden dient te worden mondeling. Het maakt het je werk nou niet echt plezieriger op. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Je gewoon aan de regels houden en je er verders niet mee bezig houden. Tenzij je er direct mee geconfronteerd word in jou omgeving. Het zou toch wat zijn dat je hier elke dag mee bezig bent en alsnog de pijp uit gaat aan corona ..Dan kan je het beter leuk maken voor je omgeving ,want het leven duurt maar even. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik heb er ook direct mee te maken. Bij niet handhaving en constatering dat je er niet alles aan doet, heeft tot gevolg dat je de deur dicht kan doen en een boete tot 25000 EUR riskeert. Er bovenop komt dat je personeel geen inkomsten meer genereren, maar een contract hebben en kosten doorlopen. Je kan dan beter gelijk je faillissement aanvragen en iedereen is dan alsnog werkeloos.
Ik heb dit in een korte bewoording al eens iemand uitgelegd en verteld dat dit het toppunt van egoïsme is.
Over egoïsme gesproken, hoe lang zal die tweede golf nog uitblijven en alle aan toerisme/horeca gebonden bedrijven nog met goed geweten hun werk kunnen voortzetten. Of is het bedrijfsmatig goed te praten dat je je oogkleppen ophoud, doorgaat en mensen op deze manier iets aanbied?
Vragen te over en zorgen tot aan het plafond, heb er zelf ff helemaal de !"§$%&/()@@ in kan ik jullie zeggen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Begrijpelijk. Horeca die de pisang is als bezoekers zelf tegen elkaar aan kruipen. Gaat wel ver. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 09:13 schreef FR-Henk het volgende:Begrijpelijk. Horeca die de pisang is als bezoekers zelf tegen elkaar aan kruipen. Gaat wel ver. Henk wie moet het dan doen, handhavers worden niet gepruimpt, politie heeft geen capaciteit, mensen zelf hebben geen besef wat ze doen Dus? Ik denk zo nu en dan. Laat het maar klappen dan ! Ook die discussie over wel of niet vaccineren ?
Ben nog steeds van mening dat de opzet om het virus te minimaliseren en de druk op de corona zorg te verminderen gelukt is. En een 2 e golf ( bron diverse virologen in het AD) zal terug komen maar niet in de grote getallen. Er zijn nu zat spullen en de kunde over het virus stijgt met de dag. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Jazeker. Je laatste zinnen. Echt. We weten nog zo weinig. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Hoe gaan we juichen boys? Ik dacht een beatbox meenemen met liedjes |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk dat we voor we kunnen juichen weer binnen zitten |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Het gebied waar jij woont staat ook ineens op de kaart . Brabant loopt ook weer hard op. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik zag t van niks naar 9 in de gemeente. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Ik quote virologen maar als jij meer weet hoor ik het graag. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Mijn gedachte ook.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ik zie het in augustus nog gebeuren ben ik bang voor en anders er net na. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Je quote helemaal niks? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
AD Nog eentje dan 127 vaccins in onderzoek, 2 in eindfase worden getest in Brazillie. 1x Engels 1x Chinees. Andere nog in fase 2 testen op dieren. Dit zijn feiten of ga je nu iets roepen waar ik mijn alu mutsje op moet zetten ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2020 door piet de paler -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Zoals het nu oploopt , binnen 3 weken een hoop weer dicht. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 16:48 schreef piet de paler het volgende:AD Nog eentje dan 127 vaccins in onderzoek, 2 in eindfase worden getest in Brazillie. 1x Engels 1x Chinees. Andere nog in fase 2 testen op dieren. Dit zijn feiten of ga je nu iets roepen waar ik mijn alu mutsje op moet zetten ;) Eh eens zien hoor, in 100 uur tijd 1 miljoen besmettingen er bij wereldwijd en we kunnen alleen aan vakantie denken en er zijn mensen die het nog wel mee vinden vallen???
Testen is mooi, maar we zijn nog ver weg van een werkend productierijp vaccin, hoeveel 100 uur denk je dat dat nog duurt?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2020 door VVout -- |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Sorry maar ik heb alleen last van de maatregelen en ik woon in brabant. Ik hou me aan alle regels maar om eerlijk te zijn zie ik het als een vaccinloos griepje. Sorry maar zo zie ik et |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Trump verwachtte na het weekend 100.000 besmettingen per dag.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 17:04 schreef pat het volgende:Sorry maar ik heb alleen last van de maatregelen en ik woon in brabant. Ik hou me aan alle regels maar om eerlijk te zijn zie ik het als een vaccinloos griepje. Sorry maar zo zie ik et Heb je de beelden niet gezien dan in de ziekenhuizen in april??? Das geen griepje hè.. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Tuurlijk zag ik die ook, tegelijkertijd weet niemand hoe het was met de albekende griep toen er geen vaccin voor was.
Ik doe wat gevraagd wordt he |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Deden we dat allemaal maar..!!!! |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Ja misschien is et daarom dat ik me geen zorgen maak haha Ach we gaan het beleven tog? Laten we wel logisch blijven nadenken en het is helemaal niet raar als je er tegenovergesteld over denkt he zolang je je houd aan de eisen... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 17:16 schreef pat het volgende:Ja misschien is et daarom dat ik me geen zorgen maak haha Ach we gaan het beleven tog? Laten we wel logisch blijven nadenken en het is helemaal niet raar als je er tegenovergesteld over denkt he zolang je je houd aan de eisen... Eensert.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 16:54 schreef VVout het volgende:[..] Eh eens zien hoor, in 100 uur tijd 1 miljoen besmettingen er bij wereldwijd en we kunnen alleen aan vakantie denken en er zijn mensen die het nog wel mee vinden vallen??? Testen is mooi, maar we zijn nog ver weg van een werkend productierijp vaccin, hoeveel 100 uur denk je dat dat nog duurt? Dat weet ik ook niet wat ik wel weet ( media) dat het vaccin vanuit de UK al in productie is, mocht het werken dan zijn er al vaccins. Werkt het niet dan worden ze gewoon vernietigd. Het vaccin is ook redelijk vriendelijk hel lift mee op een onschuldig griep virusje maar versterkt het eiwit wat vecht tegen covid. Als ik al die verhalen hoor en lees,vind ik wel dat we wel heel sceptisch zijn, men vertrouwd niets of niemand meer. Ik heb altijd geluisterd naar medici en ben gelukkig nooit ernstig ziek geweest. In kampen waar Ebola of Sars heerste alsmede de sluip moordenaar TBC. En de hoofdzaak vergeet men, de opzet (nu) om de druk op de ziekenhuizen te verlagen is gelukt toch? En dat NL weer op slot zou gaan wordt tegengesproken alleen lokale lockdowns en brononderzoeken zoals bij open TBC gedaan werd ( wordt) Werkt gewoon. Heb een beetje vertrouwen slaap je ook beter. En 2021 zitten we gewoon in het kampioensjaar van Feyenoord gewoon in het stadion. En als je nu wil reageren svp niet met bloeddoorlopen ogen en een bloeddruk van 220 ik bedoel het niet als kritiek
Life is good |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Vind je nou niet dat je wat liever tegen me had moeten reageren? Ik ben misschien knap supergespierd enorm slim en rijk maar ook ik heb gevoelens hoor |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Hahaha staat kct voor mannenliefde ;) |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 17:19 schreef piet de paler het volgende:[..] Dat weet ik ook niet wat ik wel weet ( media) dat het vaccin vanuit de UK al in productie is, mocht het werken dan zijn er al vaccins. Werkt het niet dan worden ze gewoon vernietigd. Het vaccin is ook redelijk vriendelijk hel lift mee op een onschuldig griep virusje maar versterkt het eiwit wat vecht tegen covid. Als ik al die verhalen hoor en lees,vind ik wel dat we wel heel sceptisch zijn, men vertrouwd niets of niemand meer. Ik heb altijd geluisterd naar medici en ben gelukkig nooit ernstig ziek geweest. In kampen waar Ebola of Sars heerste alsmede de sluip moordenaar TBC. En de hoofdzaak vergeet men, de opzet (nu) om de druk op de ziekenhuizen te verlagen is gelukt toch? En dat NL weer op slot zou gaan wordt tegengesproken alleen lokale lockdowns en brononderzoeken zoals bij open TBC gedaan werd ( wordt) Werkt gewoon. Heb een beetje vertrouwen slaap je ook beter. En 2021 zitten we gewoon in het kampioensjaar van Feyenoord gewoon in het stadion. En als je nu wil reageren svp niet met bloeddoorlopen ogen en een bloeddruk van 220 ik bedoel het niet als kritiek Life is good Oeh fittie fittie |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote: Wat krijgen we nou zeg franse kikkert hahahaha |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 16:48 schreef piet de paler het volgende:AD Nog eentje dan 127 vaccins in onderzoek, 2 in eindfase worden getest in Brazillie. 1x Engels 1x Chinees. Andere nog in fase 2 testen op dieren. Dit zijn feiten of ga je nu iets roepen waar ik mijn alu mutsje op moet zetten ;) Weet je ook hoe lang t dan nog duurt voor deze vaccins ook echt beschikbaar zijn? Ik hoor t wel wanneer je er zelf achter bent |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Als je gelezen hebt , staat er dat het vaccin van de UK al in de laatste fase zit. Als mensen beschermd blijken te zijn in Brazillie is er al een voorraad. Maar waarom dat sceptische gedrag ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2020 door piet de paler -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 17:41 schreef piet de paler het volgende:Als je gelezen hebt , staat er dat het vaccin van de UK al in de laatste fase zit. Als mensen beschermd blijken te zijn in Brazillie is er al een voorraad. Maar waarom dat sceptische gedrag ? Ik denk dat je beter moet lezen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Lees je even in over Fase 3. Wat dat inhoudt en hoe lang dat duurt |
|
|
|