|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 11:16 schreef piet de paler het volgende:[..] Henk wie moet het dan doen, handhavers worden niet gepruimpt, politie heeft geen capaciteit, mensen zelf hebben geen besef wat ze doen Dus? Ik denk zo nu en dan. Laat het maar klappen dan ! Ook die discussie over wel of niet vaccineren ? Ben nog steeds van mening dat de opzet om het virus te minimaliseren en de druk op de corona zorg te verminderen gelukt is. En een 2 e golf ( bron diverse virologen in het AD) zal terug komen maar niet in de grote getallen. Er zijn nu zat spullen en de kunde over het virus stijgt met de dag. De Corona-maatregelen hebben zeker effect gehad. Die 2e golf wordt steeds maar geroepen, ik denk dat dit meer een preventief karakter heeft. Kortom, blif met je butthead op 1.50m.
Tot op heden is het overheidsbeleid voldoende, alhoewel mondkapjes en testmateriaal wel laat op gang kwam. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
En nu feyenoord specifiek? Echt iets wat dit nou voor feyenoord ipv de wereld te maken heeft stelletje positivos |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Is natuurlijk onzin. Maar er zijn twee vaccins in fase 3. Eentje wordt in augustus waarschijnlijk in Amerika op een grote groep mensen getest. Dan weet je of t werkt en wat t doet op de korte termijn. Voor iets gebruikt kan worden, moet je weten wat de werking en eventuele bijwerkingen zijn op de lange termijn.
Dus. Dat duurt nog zeker een jaar. Als men risico durft te nemen een half jaar?
Dus. Die tweede golf die komt er en je kunt er nog niets tegen doen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 17:19 schreef piet de paler het volgende:[..] Dat weet ik ook niet wat ik wel weet ( media) dat het vaccin vanuit de UK al in productie is, mocht het werken dan zijn er al vaccins. Werkt het niet dan worden ze gewoon vernietigd. Het vaccin is ook redelijk vriendelijk hel lift mee op een onschuldig griep virusje maar versterkt het eiwit wat vecht tegen covid. Als ik al die verhalen hoor en lees,vind ik wel dat we wel heel sceptisch zijn, men vertrouwd niets of niemand meer. Ik heb altijd geluisterd naar medici en ben gelukkig nooit ernstig ziek geweest. In kampen waar Ebola of Sars heerste alsmede de sluip moordenaar TBC. En de hoofdzaak vergeet men, de opzet (nu) om de druk op de ziekenhuizen te verlagen is gelukt toch? En dat NL weer op slot zou gaan wordt tegengesproken alleen lokale lockdowns en brononderzoeken zoals bij open TBC gedaan werd ( wordt) Werkt gewoon. Heb een beetje vertrouwen slaap je ook beter. En 2021 zitten we gewoon in het kampioensjaar van Feyenoord gewoon in het stadion. En als je nu wil reageren svp niet met bloeddoorlopen ogen en een bloeddruk van 220 ik bedoel het niet als kritiek Life is good Lokaal of niet, als de BBQ in mijn tuin staat is het goed grillen. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 18:13 schreef Stylzz het volgende:[..] Is natuurlijk onzin. Maar er zijn twee vaccins in fase 3. Eentje wordt in augustus waarschijnlijk in Amerika op een grote groep mensen getest. Dan weet je of t werkt en wat t doet op de korte termijn. Voor iets gebruikt kan worden, moet je weten wat de werking en eventuele bijwerkingen zijn op de lange termijn. Dus. Dat duurt nog zeker een jaar. Als men risico durft te nemen een half jaar? Dus. Die tweede golf die komt er en je kunt er nog niets tegen doen. Ach over 10 jaar lachen we erom. As dat vacciner is kan niemand zich meer verschuilen en dat is goed. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 - 18:13 schreef Stylzz het volgende:[..] Is natuurlijk onzin. Maar er zijn twee vaccins in fase 3. Eentje wordt in augustus waarschijnlijk in Amerika op een grote groep mensen getest. Dan weet je of t werkt en wat t doet op de korte termijn. Voor iets gebruikt kan worden, moet je weten wat de werking en eventuele bijwerkingen zijn op de lange termijn. Dus. Dat duurt nog zeker een jaar. Als men risico durft te nemen een half jaar? Dus. Die tweede golf die komt er en je kunt er nog niets tegen doen. AD geeft een ander verhaal 127 2 in eindfase productie begonnen , wat is jou bron ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Je hebt gelijk. Maarer beweegt wat en dat is belangrijk |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat mij betreft alle cafés per direct dicht donderen en illegale feesten zwaar beboeten.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Gelijk heb je, heb tot nu toe geen café gezien waar ze respectvol afstand houden met een bolleke in de hand hier. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Met alle respect, maar als je eens leest en om je heen hoort wat een complot theorien ? Je weet echt niet meer wat er waar is. Voor mijzelf is het simpel, niet ziek worden, mensen massas voorlopig vermijden, geen nerts jas aan. En als er een vaccinatie is zou ik hem nemen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De mens is egoïst. We kunnen maar beperkt iets voor een ander opbrengen. Geen vakantie bijvoorbeeld. Nee dat moet! Want we hadden t twee maanden zo zwaar.
Flikker op. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 - 07:52 schreef Stylzz het volgende:De mens is egoïst. We kunnen maar beperkt iets voor een ander opbrengen. Geen vakantie bijvoorbeeld. Nee dat moet! Want we hadden t twee maanden zo zwaar. Flikker op. Klopt hoor, ik heb in september twee weken Griekenland staan, ik ben echt een vakantieliefhebber, meestal drie keer per jaar maar heb er zo geen zin in, dit is geen vakantie toch overal van tevoren moet je reserveren, overal moet je met een mondmasker in het openbaar, geen zin aan.. Dit kutvirusnheeft zich juist verspreid omdat iedereen zonodig moet reizen. En vergeet die feesten allemaal niet dat kutcarnaval heeft ons in Nederland genekt en wat doen we nu we zoeken elkaar weer op in cafés. En het kabinet doet er vrolijk aan mee, ze moeten opdracht geven om veel meer de regels te hanteren en boetes uit gaan schrijven. Vooral bij de jeugd die het zo nodig vinden om illegale feesten te organiseren, hier van het weekend in Zeeland een feest in st maartensdijk. Daar is de ME op moeten komen draven, korpsen uit Rotterdam ook zelfs een politiehelikopter maar boetes werden er niet geschreven, weet je wat naast alle risico’s van verspreiding dit allemaal niet kost voor de maatschappij laat D-Day die gasten en hun ouders ophoesten nu betalen we daar ook nog eens voor.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Brabant vond dat corona na carnaval trouwens wel geinig, vandaar dat ze er nog een kermisje achteraan gooien in Tilburg. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 - 09:50 schreef Stylzz het volgende:Brabant vond dat corona na carnaval trouwens wel geinig, vandaar dat ze er nog een kermisje achteraan gooien in Tilburg. d:-) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 - 07:52 schreef Stylzz het volgende:De mens is egoïst. We kunnen maar beperkt iets voor een ander opbrengen. Geen vakantie bijvoorbeeld. Nee dat moet! Want we hadden t twee maanden zo zwaar. Flikker op. Hahaha, laatst ook over met collega's over:"De overheid ontneemt ons de door ons verworven vrijheden." Inderdaad. Flikker op, telkens weer dat wijzen naar anderen en telkens weinig zelfkritiek.
Maar de mens is niet per se egoïstisch. Het sterft alleen van de Tokkies. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 - 09:50 schreef Stylzz het volgende:Brabant vond dat corona na carnaval trouwens wel geinig, vandaar dat ze er nog een kermisje achteraan gooien in Tilburg. Brabant heeft wel rekening met corona gehouden hoor. Die aldaar ontdekte martelcontainers waren geluid- en virusproof. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 - 10:29 schreef FR-Henk het volgende:[..] Hahaha, laatst ook over met collega's over:"De overheid ontneemt ons de door ons verworven vrijheden." Inderdaad. Flikker op, telkens weer dat wijzen naar anderen en telkens weinig zelfkritiek. Maar de mens is niet per se egoïstisch. Het sterft alleen van de Tokkies. Niet alle mensen, er zitten ook goeie tussen.
Dat ken ik ja ;-) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Okee, ik ga me weer gedragen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Maar het zijn uitzonderingen. En hoe bedoel je; "Ben jij ook een uitzondering?" Hahaha. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
R-getal Nederland nu op 1,29..
Sinds 15 maart is het besmettingsgetal niet zo hoog geweest.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 juli 2020 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Als iedereen ( niet specifiek op dit forum) zich houdt aan de regeltjes komt het goed. Ze kunnen nu meer testen ( als de ontkenners dit ook gaan doen) en we weten wat helpt. Ook gewoon eens luisteren , en waar je twijfelt aan de 1.50 gewoon maskertje dragen. Het is zo simpel. Minder wantrouwen en gewoon doen wat er verzocht wordt |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Mooi verhaal Piet, maar de jongelui willen niet meer. Die willen op vakantie. Die willen niet meer wachten.
Alles boven de veertig snapt t wel een beetje hoe t hoort. Alles daar lager voelen zich onkwetsbaar. Is toch jammer als ze straks opa moeten wegdragen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Op de camping vooral de Duitse jeugd, en ja mocht het nu zo zijn dat de jeugdigen ziek worden ( minder heftig) zou de groeps imm opschieten , maar ja ze gaan langs ouderen en die leggen soms het loodje. Ik waarschuw ze altijd blijf van me vandaan, raak je me aan dan gaat het pijn doen bij jou. Geen last van ze. In Afrika gaat het nu ook hard met besmettingen, en waar is BLM NU ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juli 2020 - 12:10 schreef Stylzz het volgende:Mooi verhaal Piet, maar de jongelui willen niet meer. Die willen op vakantie. Die willen niet meer wachten. Alles boven de veertig snapt t wel een beetje hoe t hoort. Alles daar lager voelen zich onkwetsbaar. Is toch jammer als ze straks opa moeten wegdragen. En dan kom je op de slappe houding van onze justitie, gewoon stoppen met reprimandes geven en massaal boetes gaan uitschrijven.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Hopeloos allemaal, t's echt te hopen dat er spoedig ingeënt kan worden. Allemaal maffe complottheorieën doen de ronde en een groot deel praat het goed omdat ze hun vakantie moeten missen en dan toch gewoon gaan en bedrijven die echt een tweede klap niet gaan overleven als ze de eerste al overleven.
Prikken met die handel en klaar, een andere oplossing gaat ik niet zien. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juli 2020 - 13:08 schreef VVout het volgende:Hopeloos allemaal, t's echt te hopen dat er spoedig ingeënt kan worden. Allemaal maffe complottheorieën doen de ronde en een groot deel praat het goed omdat ze hun vakantie moeten missen en dan toch gewoon gaan en bedrijven die echt een tweede klap niet gaan overleven als ze de eerste al overleven. Prikken met die handel en klaar, een andere oplossing gaat ik niet zien. vorige comment in ander topic, zelfde doel. als we niet gaan voetballen door dit soort idioten dan ga ik in me buurt een buurtpartoulle opzetten en schop ik ze op afstand. ik adviseer een ieder met daadkracht dit ook te doen.
ben het volledig oneens met hoe e.a. nu gaat maar ik hou me wel aan die regels. Als je dat niet doet moet je ergens anders heengaan, braziliie of usa maar niet me voetbal verkloten hiero |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wat dat betreft zijn er nu inderdaad zoals Piet ook al schetste wel heel veel korte snelle positieve berichten op elkaar over het vaccin.
Ik maak me alleen wel een beetje zorgen over de zorgvuldigheid en snelheid. Maar goed. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Iedereen denkt / hoopt he5 ei uit te vinden in deze.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Heb je je duim verbrand bij het BBQ'en? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Heb deze week middag avonddienst weinig bbqen helaas.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Komt er in ieder geval weer doekoe op de plank voor een lekker stukje vlees :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Boeren en reporters tijdens interview openlijk niet op 1 1/2 meter en we treden niet of nauwelijks op. Hier moet je toch duidelijk zijn en optreden, anders kan je beter alle regels opdoeken. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja die boeren die moet je aanpakken ? BLM zijn we te laf voor geweest................ |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juli 2020 - 15:27 schreef piet de paler het volgende:Ja die boeren die moet je aanpakken ? BLM zijn we te laf voor geweest................ Iedereen die er zo mee omgaat, nou loopt die reporter in één keer wel weer met zijn microfoonstick rond. Zal wel op zijn vingers getikt zijn met een liniaal van 2 meter. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Staaltje meelopen in de blatende publieke opinie. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
En Henk tegen de stroming in .......grapje
Life is good |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
De burgemeester van Ouddorp vindt ook dat er gehamdhaafd moet worden. Vroeg mij of ik ook met de Politie door het dorp wil lopen..............NEE dat doe ik niet camping is voldoende.
Hahahahahaah |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Discipline neemt weer toe hier , mensen hebben geen zin in een tweede ronde. Alleen jongeren blijven massaal de regels negeren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Keihard beboeten daar tref je dat tuig het hardst |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juli 2020 - 15:27 schreef piet de paler het volgende:Ja die boeren die moet je aanpakken ? BLM zijn we te laf voor geweest................ Idd, met twee maten meten, Burgemeesteres van de Wallen, die er met haar kuttekop ook bijstond, bij die Zwarte Pieten demonstratie, en ook nog zonder mondmasker dus, nog altijd in functie...
Ik bedoel maar...
Gaat daar een voorbeeldfunctie van uit? Nee dus! Kijk ik ben een volwassen persoon, ik heb verantwoordelijkheden naar anderen toe... Maar als jij als jongere al die kut demonstranten daar ziet staan, met de burgemeesteres voorop, en jij krijgt een boete als je met vier een bankje deelt....
Dan denk je echt wel, pleur ff lekker op!
En DAT is precies wat er mis hier in dit landje.... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Zou het echt niks vinden als je straks verplicht word om een mondkapje te dragen . Hoe moeilijk kan het zijn om 1,5 meter aan te houden. Overigens als het najaar aanbreekt zal ik zeker naar de Appie gaan met een mondkapje . Ik ga alleen uiteten als we buiten kunnen zitten. Als je gewoon dit soort dingen als normaal ziet hoef je niet benauwd te leven. En als je er zo instaat kan je ook gerust op vakantie al zou ik niet zo snel in een vliegtuig stappen.
Mijn jongste was met zijn vriendin naar Kos geweest . Hij vond het vooral triest voor de mensen daar. Op elk terras waren ze de enige klanten,best sneu voor die mensen daar. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Demonstraties, of t nu boeren of kleurlingen zijn , hutjemutje bij elkaar. Nul boetes. Vier jongeren bij elkaar. Betalen.
Dit kan je aan de jeugd niet uitleggen. Dan snap ik de vinger |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Jeugd moet gewoon luisteren, en dat is het probleem in de samenleving. Ik denk de meeste op dit forum moesten gewoon luisteren naar ouders , en politie. Ze hebben totaal,geen zelfdicipline. Wij gaan alles anders doen .....ook zo een loze kreet ze maken overal een zooitje van lege blikjes red bull en balonnen vindt je overal. Dus die ballon gaat ook niet op.
Life is good
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 juli 2020 door piet de paler -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik weet hoe ik was vroeger. Mijn kinderen zijn engelen ;) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 - 22:01 schreef Stylzz het volgende:Demonstraties, of t nu boeren of kleurlingen zijn , hutjemutje bij elkaar. Nul boetes. Vier jongeren bij elkaar. Betalen. Dit kan je aan de jeugd niet uitleggen. Dan snap ik de vinger Ja, eens. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Halsema heeft de lat gelegd . |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hier nog 1 ,ik was 10x erger. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik weet niet hoe oud je bent, maar op 11/16 jarige leeftijd zuipen en drugs gebruik ? Of coma zuipen. Ruzie zoeken met politie en die fysiek uitdagen? Confrontaties aangaan met ouderen en kwestbare mensen? Vuil op straat gooien ( niet in deze maten waar het nu gebeurd) op lagere scholen leerkrachten bedreigen heb ik nooit gedaan, en lager zakken als ik was toen onnaceplabel gedrag, nu zou ik lichte taakstrafjes krijgen,
Kom op jongens praat het niet goed
Life is good
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2020 door piet de paler -- |
|
|
|