|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ik vind dat gewoon de waarheid,alleen de kans is minimaal. Tenzij je na de test zondag direct naar t El Shoeffa moskee gaat voor t offerfeest. |
|
|
|
|
Alexi
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 - 12:25 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Hahaha ja je heb gelijk. Zag vanmorgen een test bij Yolanthe ,ze schrok ff hoe diep dat staafje in haar neus werd geduwd. Maar het zal wel een reden hebben ,waarschijnlijk hecht het virus wat dieper in de neus en vooraan niet. Vergeleken met het staafje van Wesley....,was dit erg groot natuurlijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Zou zomaar kunnen haha |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dat maak jij er dan weer van. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 - 12:25 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Hahaha ja je heb gelijk. Zag vanmorgen een test bij Yolanthe ,ze schrok ff hoe diep dat staafje in haar neus werd geduwd. Maar het zal wel een reden hebben ,waarschijnlijk hecht het virus wat dieper in de neus en vooraan niet. Ze gaan tot het oor, en het is best pijnlijk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Weet ik niet ,maar als je er op klikt heb je wel een virus op je mobiel . Wel een klein virusje hoor. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Lijkt mij helemaal niks brrr |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mark Rutte liet tijdens de persconferentie weten dat de burgemeesters publiek bij wedstrijden mogen verbieden of verminderen. Ahmed Aboutaleb gaat met Feyenoord om tafel.
De burgemeester laat aan Rijnmond weten in overleg te gaan met Feyenoord over de hoeveelheid supporters op de tribunes bij de wedstrijden. Mocht het aantal coronabesmettingen nog verder stijgen, dan kan het verbieden van supporters ook een landelijke maatregel worden. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
pat
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Pat, Jij mag geloven wat je wil. Ik doe gewoon wat de medici zeggen. Niet voor mijzelf maar voor alles wat ik lief heb, en wat mij rijkswege opgedragen wordt. In vluchtelingen kampen ben ik nog nooit ziek geworden, handen wassen persoonlijke hygiene, en afstand houden. En statistieken veeg ik mn kont mee af, het lijkt wel dat je kiest welke je het beste uitkomt Jij joiu mening ik de mijne. Maar blijf gezond em helder nadenken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2020 door piet de paler -- |
|
|
|
|
pat
|
|
|
idd andere mening, helemaal goed hoor peit. Trouwens ik hou me netjes aan de gestelde regels hoor, maak je niet druk
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2020 door pat -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hup. Meteen nog maar een handvol toeschouwers toegestaan |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: We zijn allemaal zoekende. De mensen die dit aanhangen hebben geen staatsverantwoordelijkheid. Weet jij wat waarheid is? Weet jij dat echt? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik weet dat ik echt zieke mensen gezien heb, gun dat niemand dus ga er ook niet over jammeren. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
nee ik weet de waarheid niet, wat er nu om alles heen gebeurt bevalt me gewoon niet. dat kan ik toch gewoon benoemen?
ik denk dat een geneesmiddel, of de goedkeuring ervan wordt tegengewerkt. ik denk dat dat er allang is. als dat zo is zijn we toch niet coorect bezig. we worden steeds meer en meer beperkt en alles waar we zo tegen hebben gestemt in het verleden (privacy, co2 bijvoorbeeld) wordt nu onder het mom van de corona besmetting erdoorheen gedrukt. vandaag was op het nieuws dat als je een drankje gaat doen op het terras dat je dan je gegevens moet delen, niet aan het restaurant want die mogen het alleen doorsturen naar het rijk.
dit bevalt me niet en ik krijg er een raar gevoel van in me buik. ik ben gewoon oplettend |
|
|
|
|
pat
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Is dat die demon sperm doctor ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 augustus 2020 - 18:36 schreef pat het volgende:nee ik weet de waarheid niet, wat er nu om alles heen gebeurt bevalt me gewoon niet. dat kan ik toch gewoon benoemen? ik denk dat een geneesmiddel, of de goedkeuring ervan wordt tegengewerkt. ik denk dat dat er allang is. als dat zo is zijn we toch niet coorect bezig. we worden steeds meer en meer beperkt en alles waar we zo tegen hebben gestemt in het verleden (privacy, co2 bijvoorbeeld) wordt nu onder het mom van de corona besmetting erdoorheen gedrukt. vandaag was op het nieuws dat als je een drankje gaat doen op het terras dat je dan je gegevens moet delen, niet aan het restaurant want die mogen het alleen doorsturen naar het rijk. dit bevalt me niet en ik krijg er een raar gevoel van in me buik. ik ben gewoon oplettend Geloof me Word niet tegengewerkt..mocht het er dit jaar nog zijn is dat bizar snel.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Pat, als je terug kijkt zijn het juist die mensen die met complottheorieën hun eigen wazige idealen proberen te bereiken.
Ik ben ook niet blij met de situatie, echt dit is heel nadelig voor me.
Ik wacht alleen liever fff af op een echte oplossing dan oproerkraaiers achterna te gaan lopen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Meningen zijn als kontgaatjes, iedereen heeft er één. Kijk naar de data en trek daar je eigen conclusie uit of je het zorgwekkend vindt of niet. De beschikbare data wordt verzameld op de volgende site en wordt in grafieken gepresenteerd. Dit alles is gebaseerd op de beschikbare gegevens. Niet alle landen geven een juist inzicht in hun cijfers, maar een hoop wel. Daarnaast wordt niet alles geregistreerd (want niet getest of gediagnosticeerd), maar door brede volksonderzoeken, kunnen er onderbouwde uitspraken worden gedaan. Dit is data en geen politiek. https://www.worldometers.info/coronavirus/worldwide-graphs/ Feit is dat er nu 200.000 mensen per maand sterven aan de gevolgen van Covid. Op deze site staan ook de demografische verdeling van de sterfgevallen. Ook wordt inzichtelijk gemaakt of er sprake was/is van onderliggend lijden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2020 door CobusIII -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
De sterfteratio heeft ook erg te maken met het feit of het zorgstelsel de toeloop van patienten aan kan. Zolang dat het geval is dan heeft dat een gunstig effect op het cijfer. Als de emmer overloopt, zal ook het ratiocijfer toenemen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Interesantis het rivm dashboard, geeft alles duideljk weer. Gisteren zitten luisteren naar een Franse viroloog deze vond de ontwikkeling dat nu jonge vitalemensen besmet zijn interesant. Als nu de kwetsbaren afstand houden kan dat wel eens gunstig zijn om de keten te doorbreken. En voor de winter kan dan ouderen gevaccineerd worden.Ik hoor nu al forumleden brommendie kut Fransen. Maar qua virussen hebben ze veel ervaring, door hun vele kolonies en expertise opgedaan in wo 1 wo2 en indochina.de viroloog in kwestie is ook Arts,en is de tegenhanger van het NL RIVM. Ook interesant ishoe de Duiters dit nu aanpakken |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 augustus 2020 - 08:02 schreef VVout het volgende:Pat, als je terug kijkt zijn het juist die mensen die met complottheorieën hun eigen wazige idealen proberen te bereiken. Ik ben ook niet blij met de situatie, echt dit is heel nadelig voor me. Ik wacht alleen liever fff af op een echte oplossing dan oproerkraaiers achterna te gaan lopen. zie je dat ik die kant opga in mijn comments? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
1 speler is positief getest. Onbekend wie (vanwege privacy), maar de speler zal in quarantaine gaan. Dus het zou niet zo ingewikkeld moeten zijn. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Uitslag coronatest bij Feyenoord Uit coronatests bij Feyenoord afgelopen vrijdag is gebleken dat één speler positief is getest. Vanwege de AVG-wetgeving en het recht op privacy van haar individuele werknemers maakt de club niet bekend om welke speler het gaat.
De speler gaat in quarantaine, maakt tijdelijk geen onderdeel uit van de wedstrijdselectie en zal niet deelnemen aan de groepstrainingen.
In aanloop naar de eerste oefenwedstrijd tegen Sparta Rotterdam zijn afgelopen vrijdag alle spelers van Feyenoord getest op corona. De club volgt hierin de richtlijnen van de RIVM én het protocol van de KNVB. Volgens dat protocol zal het testen de komende weken richting de start van de competitie verder worden geïntensiveerd.
Naast de coronatest kreeg de selectie vrijdagochtend ook een ‘corona-college’ van clubarts Casper van Eijck, virologe Annemiek van der Eijk en IC-arts Diederik Gommers. In de kleedkamer van trainingscomplex 1908 kregen zij een uitgebreide uitleg over het virus en de te nemen voorzorgsmaatregelen.
https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/uitslag-coronatest-bij-feyenoord---080820 |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote: maat ik zou het niet weten, echt niet. Ik weet niks maar als ik de cijfers in dat filmpje zie schrik ik van de hetse die daardoor is ontstaan en kijk ik verder dan me neus lang is.
als ik dan een docter uit america hoor zeggen dat ze 400 patienten heeft gehad, elke risicogroep erbij he, en er is er geen enkel dood gegaan door de 3 middelen die zijn toegedien dan vind ik dat dat moet worden onderzocht.
En ja ach ze heeft wat dingen geroepen die niet helemaal in het huidige denkbeeld passen maar wie heeft dat niet gedaan? als ik dat allemaal lees en zie wat er vervolgens met de filmpjes/meningen wordt gedaan, hoe deze worden bekritiseerd en hoe de bedrijven die filmjes verwijderen op basis van "valse info" zonder even aan te geven wat er nou vals was. we zijn mensen de mond aan het snoeren. dat is dictateuur.
met angst zaaien is de wereld optisch groot geworden maar in de gedachte nog maar een net geboren kind. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ik zie dat je twijfelt aan mensen die hard werken aan een oplossing en aan zogenoemde waarheden. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Meerdere opinies mbt. bestrijding en belang virus. Er wordt maar aangenomen dat er niet naar wordt geluisterd. En in vele gevallen wordt de nu sturende overheid in het verdachtenbankje gezet. En wat zie je? Velen gaan ipv. corona de overheid als fout virus aanwijzen, met alle complotideeën die erbij horen. Corona een griepje, Bill Gates, WHO als gevaar, China, dat soort dingen.
Kritiek mag, maar de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers hebben de verantwoordelijkheid. En zij besluiten in dit land tot de huidige weg, en later zal blijken of dat juist was.
En als je niet mee wenst te doen aan deze regulering, ga dan lekker naar Groenland. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote: ja daar is toch niks mis mee als ik me netjes houd aan de gestelde regels? ik hou alle opties open omdat niemand iets weet. als meerdere dat zouden doen... |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 augustus 2020 - 12:59 schreef FR-Henk het volgende:Meerdere opinies mbt. bestrijding en belang virus. Er wordt maar aangenomen dat er niet naar wordt geluisterd. En in vele gevallen wordt de nu sturende overheid in het verdachtenbankje gezet. En wat zie je? Velen gaan ipv. corona de overheid als fout virus aanwijzen, met alle complotideeën die erbij horen. Corona een griepje, Bill Gates, WHO als gevaar, China, dat soort dingen. Kritiek mag, maar de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers hebben de verantwoordelijkheid. En zij besluiten in dit land tot de huidige weg, en later zal blijken of dat juist was. En als je niet mee wenst te doen aan deze regulering, ga dan lekker naar Groenland. je verleid je wel telkens tot die uitspraken op het laatste van je relaas. zou je dit soort zaken gewoon niet kunnen doen? Ik heb me taken voor nederland meer dan volledig gedaan en een verhuizing omdat een andere medelander het niet eens is met wat ik zeg, of eigenlijk niet wil zien wat ik probeer aan te geven, is er eentje die niet geoppert dient te worden. Het helpt de discussie ook niet henk en het is gewoon niet erg respectvol. dit doe je wel vaker en ik zou het fijn vinden als je dit soort rare opmerkingen in iedergeval bij mij voor je houd netals dat ik verschillende opmerkingen ook gewoon niet opschrijf.
OT: complot of niet, erover nadenken is nooit fout. natuurlijk komen dit soort info via de complotdenkers omdat deze niet op de leidende media te zien is omdat dit wordt geweerd. (dictatuur) heb jij niet gezien dat het co2 verhaald nu gewoon erdoorheen wordt gedouwd? heb jij niet gezien dat china de oorzaak is en niet correct heeft opgetreden richting de rest van de wereld? heb jij niet gezien dat de WHO china ondersteunt? dat zijn geen complot theorien maar gewoon feiten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2020 door pat -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het is heel simpel ,t is zoals Jens Toornstra het vertelde in een interview. Meer is het niet ,het volgen van een paar hele simpele maatregelen. En hoe iemand erover denkt ,dat mogen zij allemaal zelf weten maar ga niet zingen in de Kuip als dat niet mag. Draag een mondkap waar t moet ,en klaar .Fijne dag allemaal. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 augustus 2020 - 13:12 schreef Leon FR1908 het volgende:Het is heel simpel ,t is zoals Jens Toornstra het vertelde in een interview. Meer is het niet ,het volgen van een paar hele simpele maatregelen. En hoe iemand erover denkt ,dat mogen zij allemaal zelf weten maar ga niet zingen in de Kuip als dat niet mag. Draag een mondkap waar t moet ,en klaar .Fijne dag allemaal. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 augustus 2020 - 13:08 schreef pat het volgende:[..] je verleid je wel telkens tot die uitspraken op het laatste van je relaas. zou je dit soort zaken gewoon niet kunnen doen? Ik heb me taken voor nederland meer dan volledig gedaan en een verhuizing omdat een andere medelander het niet eens is met wat ik zeg, of eigenlijk niet wil zien wat ik probeer aan te geven, is er eentje die niet geoppert dient te worden. Het helpt de discussie ook niet henk en het is gewoon niet erg respectvol. dit doe je wel vaker en ik zou het fijn vinden als je dit soort rare opmerkingen in iedergeval bij mij voor je houd netals dat ik verschillende opmerkingen ook gewoon niet opschrijf. OT: complot of niet, erover nadenken is nooit fout. natuurlijk komen dit soort info via de complotdenkers omdat deze niet op de leidende media te zien is omdat dit wordt geweerd. (dictatuur) heb jij niet gezien dat het co2 verhaald nu gewoon erdoorheen wordt gedouwd? heb jij niet gezien dat china de oorzaak is en niet correct heeft opgetreden richting de rest van de wereld? heb jij niet gezien dat de WHO china ondersteunt? dat zijn geen complot theorien maar gewoon feiten. Is goed kerel, ik bedoel het niet zo direct naar jou maar meer in het algemeen: Die club Viruswaanzin bv.: Tegen vrijheidsbeperking, dus 1.50m, mondkapjes etc. Dat mag. Maar in praktijk brengen is anderen in gevaar brengen, bijna moorddadig.
En de punten die je eronder noemt...Je noemt het feiten. Wel, toon maar aan. En dat China fouten heeft gemaakt, ja. Dus? En over CO2, ja duh, da's een feit. Ook op basis van wetenschappelijk onderzoek. De snelheid in realisatie ervan gaat dan wel over lijken. Dat lijkt me minder de juiste weg. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 augustus 2020 - 13:01 schreef pat het volgende:[..] ja daar is toch niks mis mee als ik me netjes houd aan de gestelde regels? ik hou alle opties open omdat niemand iets weet. als meerdere dat zouden doen... Prima zo, maar ik spreek ook vooral uit dat te blijven doen. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
altijd gedaan vvout, altijd gedaan. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Gisteren met iemand die jurist is zitten praten. Hij vertelde dat iemand die getest is en het virus heeft, die. Zich niet houdt aan de regelgevng. En daarop iemand aanwijsbaar besmet. aangeklaagd zou kunnen worden voor dood door schuld. Hij zach het als dronken in een auto stappen en iemand aan rijden. Tja ......als de staat het niet kan ? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 augustus 2020 - 13:12 schreef Leon FR1908 het volgende:Niet zingen in de Kuip als dat niet mag. Draag een mondkap waar t moet ,en klaar .Fijne dag allemaal. Oplossing.
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Mag je wel scheten laten ? |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote: https://www.bol.com/nl/p/alecto-trm-1000-megafoon-50w-25w-rms-ingebouwde-sirene-wit-rood/9200000061421695/?bltgh=hlK9xxxzGiTMakNxKb1IoQ.tjO6gjilGzizO-kdteJH0A_0_11.12.ProductImage
@ henk, netjes, had het ook niet zo van je verwacht. tja de rest zou zich moeten uitwijzen in de toekomst denk ik.
@piet dat is toch raar, weer beperkingen? dit is hypotetisch he en direct zie ik een enorm gevaar. veramerikanisering. ik bedoel hoezo moet iemand aangeklaagd worden als er nog helemaal niks bekend is en de overheid niet beperkt, en hier komt de complot gedachte en naar mijn mening de volgende stap in het plan de bevolking NOG meer te beperken, met dit soort zaken zou de overheid dus wel gerechtelijke stappen ivm lockdown en beperken gaan nemen. ik vind het allemaal gevaarlijk links.
elke linkse opmerking gaat gepaart met de beperking als straf, het rechtse gevoel zegt volgens mij, denk na. het is een rare tijd |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja maar als ik zou weten dat iemand besmet is en hij hetzelf weet, en neemt door zijn gedrag iets wat mij dierbaar is af. Wat moet je dan doen om hem of haar er niet mee weg te laten komen? Geweld gebruiken ? Hier heb ik mee geleerd heeft mijn leven drastisch veranderd. Jurridisch dan ? Ja kom je op een USA manier van werken. Maar iemand die moedwillig in een autostapt met drank op en iemand doodrijd straffen we als maatschappij ook. Moeilijk, maar ga eens na iets waar je van houd wordt uit het leven getrokken dooe schuld wat doe je dan ? |
|
|
|
|
pat
|
|
|
er zijn meerdere wegen die tot rome leiden. als alles duidelijk is kan je er pas over oordelen toch? dat is niet zo dus enige matigheid is gewenst. je moet gewoon niet alles aannemen vind ik. alles is om te draaien naar iets wat uitkomt in welke situatie ook.
kijk de vergelijking die je maakt kan helemaal niet gemaakt worden omdat niemand het weet maar als er een medicijn is, wat ik denk dat er is, dan zou ik de medicijnen nemen en meneer de uitleg geven dat hij toch net iets teveel risico heeft genomen. naast de egoistische houding zijn de gevolgen nu niet alleen voor hem. als hij er dan tegenin zou gaan deed ik me handschoentjes aan en plakte een mondkapje op me gezicht om me voor te bereiden op een flinke afranseling om het daarna in de achterbak te stompen en af te leveren bij de politie als die er nog niet op is afgekomen. |
|
|
|
|
Nibke 7
|
|
|
Wie o wie zou er nu positief getest zijn? Typisch gevalletje Jörgensen neem ik aan. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
|
|
|
VVout