|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: 100% word alleen niks mee gedaan helaas maat. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Overal Leon. Net zo lang tot we in een koffie met melk maatschappij leven. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Wat gaat er in jouw leven dan zo rap achteruit? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Uiteindelijk wel ja |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Heel veel ,maar dat is het minst belangrijke |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Mijn dochter die respectloos door een bepaalde groep op verachtelijke wijze wordt benadert. Mijn schoonbroer heeft er al de school voor gewisseld omdat zijn net zo Vlaamse dochter er in de minderheid was en psychisch niet meer mee klaar kwam.
Dit en vele zaken worden gewoon doodgezwegen en als ik gezellig Sinterklaar met zwarte Piet wil vieren met de nek aangekeken. Nou had ik nooit gedacht dat ik met mijn multiculturele achtergrond hier problemen mee ging krijgen en verbaas me met de dag meer hoe de maatschappij zich ontwikkeld. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 - 18:54 schreef VVout het volgende:[..] Mijn dochter die respectloos door een bepaalde groep op verachtelijke wijze wordt benadert. Mijn schoonbroer heeft er al de school voor gewisseld omdat zijn net zo Vlaamse dochter er in de minderheid was en psychisch niet meer mee klaar kwam. Dit en vele zaken worden gewoon doodgezwegen en als ik gezellig Sinterklaar met zwarte Piet wil vieren met de nek aangekeken. Nou had ik nooit gedacht dat ik met mijn multiculturele achtergrond hier problemen mee ging krijgen en verbaas me met de dag meer hoe de maatschappij zich ontwikkeld. Gaat helemaal de verkeerde kant op, tolerantie is Okay maar niet op deze manier.. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 - 18:54 schreef VVout het volgende:[..] Mijn dochter die respectloos door een bepaalde groep op verachtelijke wijze wordt benadert. Mijn schoonbroer heeft er al de school voor gewisseld omdat zijn net zo Vlaamse dochter er in de minderheid was en psychisch niet meer mee klaar kwam. Dit en vele zaken worden gewoon doodgezwegen en als ik gezellig Sinterklaar met zwarte Piet wil vieren met de nek aangekeken. Nou had ik nooit gedacht dat ik met mijn multiculturele achtergrond hier problemen mee ging krijgen en verbaas me met de dag meer hoe de maatschappij zich ontwikkeld. Wat een onzin om te zeggen dat dit doodgezwegen wordt.....dit domineert al jaren het publieke debat. Ik zeg daarmee niet dat het probleem niet bestaat, integendeel. Wel dat mensen op verschillende manieren naar een oplossing van het probleem kijken. Daarnaast heeft elk tijdsframe/generatie zijn eigen problemen. Het ging in de vorige eeuw echt niet beter dan nu in algemene zin. De Nederlandse jeugd (en nederlanders in het algemeen) geeft hun leven één van de hoogste cijfers qua geluk ter wereld. Blijkbaar gaan er ook dingen goed. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 - 19:31 schreef CobusIII het volgende:[..] Wat een onzin om te zeggen dat dit doodgezwegen wordt.....dit domineert al jaren het publieke debat. Ik zeg daarmee niet dat het probleem niet bestaat, integendeel. Wel dat mensen op verschillende manieren naar een oplossing van het probleem kijken. Daarnaast heeft elk tijdsframe/generatie zijn eigen problemen. Het ging in de vorige eeuw echt niet beter dan nu in algemene zin. De Nederlandse jeugd (en nederlanders in het algemeen) geeft hun leven één van de hoogste cijfers qua geluk ter wereld. Blijkbaar gaan er ook dingen goed. Dus is het normaal dat je in je eigen land als Belg de waarheid moet ontlopen en op zoek gaat naar een andere locatie. Helaas geen onzin, maar gewoon een echt gebeurt verhaal. Schoolhoofd kijkt weg en erkend het probleem niet of is niet bij machte dit aan te pakken. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 - 19:31 schreef CobusIII het volgende:[..] Wat een onzin om te zeggen dat dit doodgezwegen wordt.....dit domineert al jaren het publieke debat. Ik zeg daarmee niet dat het probleem niet bestaat, integendeel. Wel dat mensen op verschillende manieren naar een oplossing van het probleem kijken. Daarnaast heeft elk tijdsframe/generatie zijn eigen problemen. Het ging in de vorige eeuw echt niet beter dan nu in algemene zin. De Nederlandse jeugd (en nederlanders in het algemeen) geeft hun leven één van de hoogste cijfers qua geluk ter wereld. Blijkbaar gaan er ook dingen goed. Waar woon jij? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Werk al 35 jaar in Amsterdam (waaronder lange tijd in Bos & Lommer), opgegroeid in de oude amsterdamse buurt (oost) in Haarlem, nu net buiten Haarlem..Ik kan leuke verhalen vertellen over hoe het daar vroeger was.... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat een schande dat de coalitie wegloopt zodat er geen stemming plaats kan vinden voor salarisverhoging van het zorgpersoneel.
Je zou maar VVD, CDA, D66 of CU gestemd hebben. Dat doe je toch niet nog een keer zou je denken. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 08:57 schreef MMM het volgende:Wat een schande dat de coalitie wegloopt zodat er geen stemming plaats kan vinden voor salarisverhoging van het zorgpersoneel. Je zou maar VVD, CDA, D66 of CU gestemd hebben. Dat doe je toch niet nog een keer zou je denken. Ondemocratisch, aldus Wilders, Asscher cs. Dat is het ook. Belachelijk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 08:44 schreef CobusIII het volgende:Werk al 35 jaar in Amsterdam (waaronder lange tijd in Bos & Lommer), opgegroeid in de oude amsterdamse buurt (oost) in Haarlem, nu net buiten Haarlem..Ik kan leuke verhalen vertellen over hoe het daar vroeger was.... Haarlem altijd een leuke stad gevonden ,zoveel leuker dan Amsterdam ook. Ik heb helaas 7 jaar door Amsterdam gewerkt,en nog jaren projecten gedaan in Geuzenveld Bos en Lommer en Keijzersgracht . Ben geboren in Vlaardingen en daar ook opgegroeid met Schiedam Rotterdam west en Den Haag. Ik kan jou ook vertellen hoe het vroeger was met mooie verhalen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 08:57 schreef MMM het volgende:Wat een schande dat de coalitie wegloopt zodat er geen stemming plaats kan vinden voor salarisverhoging van het zorgpersoneel. Je zou maar VVD, CDA, D66 of CU gestemd hebben. Dat doe je toch niet nog een keer zou je denken. Waren daarvoor ook al zat redenen om niet op de VVD te stemmen. Hoe het mogelijk was weet ik niet,maar het gebeurde wel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 08:44 schreef CobusIII het volgende:Werk al 35 jaar in Amsterdam (waaronder lange tijd in Bos & Lommer), opgegroeid in de oude amsterdamse buurt (oost) in Haarlem, nu net buiten Haarlem..Ik kan leuke verhalen vertellen over hoe het daar vroeger was.... Dat lijkt me stug.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ondemocratisch was t niet. Wilders speelt t slim. Coalitie heeft ook zo de schijn tegen, maar dit zijn afspraken.
Koren op de molen om vol op de oppositie en populisme orgel te rammen natuurlijk wel |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 10:44 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Waren daarvoor ook al zat redenen om niet op de VVD te stemmen. Hoe het mogelijk was weet ik niet,maar het gebeurde wel. En dat gaat weer gebeuren. Zonde wel. Want ook ik vind t wel tijd voor nieuwe richtingen. Maar de alternatieven zijn niet beter of dramatisch |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 11:17 schreef Stylzz het volgende:Ondemocratisch was t niet. Wilders speelt t slim. Coalitie heeft ook zo de schijn tegen, maar dit zijn afspraken. [ afbeelding ] Koren op de molen om vol op de oppositie en populisme orgel te rammen natuurlijk wel Ik kreeg deze zojuist deze in me mail
Beste
Er is nu iets gebeurd wat ik nog nooit mee heb gemaakt in de Tweede Kamer: de Kamerleden van de coalitiepartijen vluchtten het gebouw uit toen we weer gingen stemmen over meer waardering voor onze zorgverleners. Omdat de vereiste meerderheid daardoor niet aanwezig was, kon de hele stemming niet doorgaan. Een hele laffe actie. Dit kunnen we niet accepteren en daarom heb ik je hulp nodig.
Al drie keer eerder werd ons voorstel om zorgverleners structureel meer waardering te geven door de coalitie geblokkeerd. Ze stemden toen tegen, waardoor we één stem tekortkwamen. Nu zorgden ze ervoor dat de hele stemming überhaupt niet door kon gaan en zorgverleners dus niet meer waardering krijgen.
Op de dag dat onder andere Diederik Gommers waarschuwt dat als de stijging van het aantal besmettingen zo doorgaat, de tweede golf snel komt, zouden we juist alles uit de kast moeten halen om onze zorgverleners beter te waarderen. We hebben ze namelijk keihard nodig. Terwijl zorgverleners aangeven nog niet klaar te zijn voor een tweede golf, zich niet gewaardeerd te voelen en we duizenden extra mensen in de zorg nodig hebben, krijgen ze nu van de coalitiepartijen voor de zoveelste keer een klap in het gezicht. Hoe wrang kan het zijn. Na het mooie applaus voor de zorg door heel Nederland, verdienen onze zorgverleners ook een structureel betere waardering.
Samen gaan we dit voor elkaar krijgen. Het is nodig. Maar dat kunnen we niet alleen. Ik hoop daarom dat je mee wilt doen en lid wilt worden van de SP. Dat kost maar vijf euro per kwartaal. Het eerste kwartaal krijg je van ons cadeau. Met hoe meer we zijn, hoe sterker we staan.
Heel veel dank.
Met vriendelijke groet,Lilian Marijnissen Fractievoorzitter SP Tweede Kamer |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Zolang een Halsema nog ongestoord in haar dikbetaalde functie mag blijven... Is al de rest dikke onzin natuurlijk... Zonder mondkapje op zo'n achterlijke demonstratie staan, die gewoon uiteen geslagen had moeten worden....
Maar nee, en we slapen weer rustig verder... Zzzzzzzzzzzzzz |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Precies wat ik bedoel Leon. Ze komen meteen ff geld bij je halen. Dit is een geplande actie en de oppositie wist precies dat er iets zou gebeuren waar ze garen bij zouden spinnen. En de buit gaan ze nu proberen binnen te halen.
Fijn hè politiek |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik vind het allemaal niks meer Roony. Ik ben wel lid van de SP ,maar ondanks dat ik Lillian een aardig vrouwtje vind zal ik er niet op stemmen. Maar idd op wie wel . Rutte is zeker mijn man niet maar oogt wel als enige leider in Nederland ,alleen vertegenwoordigd hij Brussel. En Brussel wil bv onze 1500 miljard aan opgebouwde pensioen potjes. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Er komt echt een keer een punt, en geloof me, het gaat niet te lang meer duren, dat dat hele zooitje in Den Haag buiten geramd wordt. Dit begint op een dictatuur te lijken, met al die partijtjes die elkaar de leukste postjes toebedelen.
Sommigen blijven dit pikken, maar veel anderen, en ken er velen in mijn omgeving, dus NIET.
Genoeg is genoeg! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Soms is het nodig. Hoe denk je dat ons landje is opgebouwd. Door mensjes die lekker zaten te babbelen, of door mensen die in actie schoten door de EEUWEN heen?
Alles wat we hier hebben is in jaren en jaren opgebouwd door mensen die ook hun leven ervoor gegeven hebben.
Maar nu denken velen dat het allemaal maar vanzelfsprekend is.
Nee dus!
En als je de geschiedenis kent, zijn alle grote rijken van in het verleden door corruptie ed ten val gebracht.
En over honderd jaar is ons vrije Europa ook geschiedenis, als er nu niet opgetreden wordt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Als we iets van de geschiedenis kunnen leren is dat we er niets van leren en de geschiedenis zich continu herhaalt |
|
|
|
|
pat
|
|
|
hoppa ze lopen gewoon weg, oh oh.
meneer de president, slaap zacht
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2020 door pat -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 11:51 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Soms is het nodig. Hoe denk je dat ons landje is opgebouwd. Door mensjes die lekker zaten te babbelen, of door mensen die in actie schoten door de EEUWEN heen? Alles wat we hier hebben is in jaren en jaren opgebouwd door mensen die ook hun leven ervoor gegeven hebben. Maar nu denken velen dat het allemaal maar vanzelfsprekend is. Nee dus! En als je de geschiedenis kent, zijn alle grote rijken van in het verleden door corruptie ed ten val gebracht. En over honderd jaar is ons vrije Europa ook geschiedenis, als er nu niet opgetreden wordt. Corruptie is bijna een gegeven. Klein, groot, soms heel zichtbaar. Die Fucker Lukashenko is het haasje, dat volk daar gaat zwaar in revolte. Hier in Nederland zijn we voldaan. We hebben het niet slecht. En ja, het is democratisch. Het volk koos deze regering.
En hoe vaak ik zie: velen vinden, groot deel denkt niet verder na. Dat soort zinnen vind ik zo'n zwaktebod. Is dat al onderzocht dan? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
He.. het ruikt hier naar revolutie :) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Revolutie in Nederland is het al als 100 mensen van Febo naar Subway overstappen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 11:17 schreef Stylzz het volgende:Ondemocratisch was t niet. Wilders speelt t slim. Coalitie heeft ook zo de schijn tegen, maar dit zijn afspraken. [ afbeelding ] Koren op de molen om vol op de oppositie en populisme orgel te rammen natuurlijk wel Okee, trek ik m'n woorden terug die achtergrondinfo was mij niet bekend.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2020 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2020 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
|
|
|
pat
|
|
|
iedereen die niet weet wat er met zijn stem gebeurt, het er niet mee eens is hoe de politiek zich beweegt moet eigenlijk gewoon blanco stemmen.
als je een revolutie wil ontketenen moet dat daar gebeuren, daarna kunnen we gaan stompen cruz hahaha |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 - 11:05 schreef pat het volgende:iedereen die niet weet wat er met zijn stem gebeurt, het er niet mee eens is hoe de politiek zich beweegt moet eigenlijk gewoon blanco stemmen. als je een revolutie wil ontketenen moet dat daar gebeuren, daarna kunnen we gaan stompen cruz hahaha Echt waar maat, eens is het genoeg geweest! En dan zal de elite dat voelen, al die mooie baanjtes pakkers, mislukt in de politiek, en dan toch weer een dikke functie krijgen...
FR Henk, het is weer aan jou ;-) |
|
|
|
|
pat
|
|
|
eerst maar eens massaal blanco stemmen. let maar op wat dat teweeg gaat brengen. als het dan nog niet werkt skuppen we die mafketels dat torentje uit zo hoppakee de gracht in met een blok cement aan hun poten en beginnen we opnieuw... of zoiets dan.
ik hoop niet te gaan vechten tegen de medelanders eigenlijk dus eerst het een dan het ander
en een revolutie maakt je niet met 100 man henk hahaha |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 - 11:20 schreef pat het volgende:eerst maar eens massaal blanco stemmen. let maar op wat dat teweeg gaat brengen. als het dan nog niet werkt skuppen we die mafketels dat torentje uit zo hoppakee de gracht in met een blok cement aan hun poten en beginnen we opnieuw... of zoiets dan. ik hoop niet te gaan vechten tegen de medelanders eigenlijk dus eerst het een dan het ander en een revolutie maakt je niet met 100 man henk hahaha Ik denk dat we de Tegenpartij moeten heroprichten! Geen gezeik, iedereen rijk, nooit meer op de lat want er zijn centen zat. De miljoenen van de pensjoenen en de miljarden van het gas, geen gezeik, iedereen rijk, en in zijn sas. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Want we komen in De Kamer, met elk ons eigen hamer, en daarméé slaan we al, die andere zeikers plat! |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 - 11:30 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Ik denk dat we de Tegenpartij moeten heroprichten! Geen gezeik, iedereen rijk, nooit meer op de lat want er zijn centen zat. De miljoenen van de pensjoenen en de miljarden van het gas, geen gezeik, iedereen rijk, en in zijn sas. lol |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 - 11:12 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Echt waar maat, eens is het genoeg geweest! En dan zal de elite dat voelen, al die mooie baanjtes pakkers, mislukt in de politiek, en dan toch weer een dikke functie krijgen... FR Henk, het is weer aan jou ;-) Zijn we het oneens dan? Nee. Enige opmerking; politiek is vaak een opstap naar functies in allerlei besturen, commissies, topfuncties bedrijfsleven. Links en rechts maakt daarin geen verschil. Wim Kok: Opkomen voor de arbeider jaren 70, jaren 90 zittend geld binnen schrapen. Beschamend. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 - 11:20 schreef pat het volgende:eerst maar eens massaal blanco stemmen. let maar op wat dat teweeg gaat brengen. als het dan nog niet werkt skuppen we die mafketels dat torentje uit zo hoppakee de gracht in met een blok cement aan hun poten en beginnen we opnieuw... of zoiets dan. ik hoop niet te gaan vechten tegen de medelanders eigenlijk dus eerst het een dan het ander en een revolutie maakt je niet met 100 man henk hahaha Revolutie in Nederland ontstaat even als de Hema dreigt te verdwijnen. daarna weer lekker netflixen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Dat hele stemmen heeft geen zin meer als Brussel toch bepalend is. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dus wordt het misschien tijd dat we echt één Europa krijgen met een gezondheidsstelsel en pensioenstelsel naar Luxemburgs voorbeeld. Een Europees belastingnummer. Vaccins en medicijnen inkopen als één Europa, belachelijk dat voor een klein landje bv meer betaald moet worden. Al die regeringen kosten alleen maar onnodige discussies en slagvaardigheid, ga toch gewoon eens doorpakken en voer het uit. |
|
|
|