|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Haps en Narsingh dan Corona..? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat wil de Nederlander niet 1 Europa
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 augustus 2020 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Met een goed beleid zal het er alleen beter op worden. Die Haagse kliek en gedecentraliseerde ziekenkas met een gezondheidszorg waar een profitmodel geldend is, word je ook niet vrolijk van. Ook heb ik in Luxemburg een beduidend beter perspioenmodel wat gewoon wel transparant en overzichtelijk is.
Immigratiegratie-beleid zal er ook uitvoerbaar door worden, door verschillende eilandjes hoppen ze nu van land naar land en lachen ze lokale wetgeving met bijbehorende trage procedures compleet uit en kleden zo land na land uit binnen Europa.
Ook moet ik er niet aan denken dat we bij iedere grens weer met vrachtpapieren staan te wachten op de douane en je een portefeuille met valuta's nodig hebt.
Het is makkelijk de negatieve zaken er uit te lichten en daardoor het geheel als onding te zien, maar deze bestaan juist doordat het niet ver genoeg wordt uitgevoerd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 augustus 2020 door VVout -- |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 - 18:13 schreef FR-Henk het volgende:[..] Revolutie in Nederland ontstaat even als de Hema dreigt te verdwijnen. daarna weer lekker netflixen. echt onzin dit. als je je gelijk wil hebben zegt het dan ff linkse draaikont hahaha krijg je dat gewoon van mij hoor, dan denk ik er wel anders over maar dit soort opmerkingen zet ik weg bij makkelijk scooren richting mensen die niet verder nadenken... er onstaat revolutie als de hema omvalt... echt onrespectvol maar goed. het is jou tijd he dus claim je gelijk |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote: als iedereen blanco stemt is er toch geen regering? moeten ze weer opnieuw, netzolang tot er duidelijke veranderingen zijn. Je moet ergens beginnen. en brussel ... nee joh dat is nog veel te vroeg om te zeggen dat we geleid worden door brussel. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 13:24 schreef pat het volgende:[..] echt onzin dit. als je je gelijk wil hebben zegt het dan ff linkse draaikont hahaha krijg je dat gewoon van mij hoor, dan denk ik er wel anders over maar dit soort opmerkingen zet ik weg bij makkelijk scooren richting mensen die niet verder nadenken... er onstaat revolutie als de hema omvalt... echt onrespectvol maar goed. het is jou tijd he dus claim je gelijk Man, gelijk interesseert me niet, vind wat je vindt. Jij leest iets totaal anders dan ik schrijf: mensen zijn helemaal niet ontevreden in dit land, slechts incidenten en aloude zeiken op machthebbers houdt ze even bezig. En gelijk hebben ze. Binnen dit democratisch systeem zijn ze echt wel kritisch. Revolutie? Forget it, da's een droom van mensen die het volk niet serieus neemt.
Het is dat geleuter dat mensen het zat zouden zijn. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
hiermee zeg je dus dat onder andere ik uit me nek lul? of lees ik dit ook weer verkeerd? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 13:00 schreef VVout het volgende:[..] Met een goed beleid zal het er alleen beter op worden. Die Haagse kliek en gedecentraliseerde ziekenkas met een gezondheidszorg waar een profitmodel geldend is, word je ook niet vrolijk van. Ook heb ik in Luxemburg een beduidend beter perspioenmodel wat gewoon wel transparant en overzichtelijk is. Immigratiegratie-beleid zal er ook uitvoerbaar door worden, door verschillende eilandjes hoppen ze nu van land naar land en lachen ze lokale wetgeving met bijbehorende trage procedures compleet uit en kleden zo land na land uit binnen Europa. Ook moet ik er niet aan denken dat we bij iedere grens weer met vrachtpapieren staan te wachten op de douane en je een portefeuille met valuta's nodig hebt. Het is makkelijk de negatieve zaken er uit te lichten en daardoor het geheel als onding te zien, maar deze bestaan juist doordat het niet ver genoeg wordt uitgevoerd. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Scandinavisch_model |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Allemaal leuke voorbeelden waar we samen binnen Europa aan kunnen gaan werken.
Hoe het ook is, het kan altijd 2 kanten op gaan en aan verdeeldheid hebben alleen landen buiten Europa profijt dus zullen ze er ook veel aan doen dit zaadje te planten |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Nee, dat zeg ik niet. Jij hebt jouw mening. En die is natuurlijk hartstikke rechts. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 14:47 schreef VVout het volgende:[..] Allemaal leuke voorbeelden waar we samen binnen Europa aan kunnen gaan werken. Hoe het ook is, het kan altijd 2 kanten op gaan en aan verdeeldheid hebben alleen landen buiten Europa profijt dus zullen ze er ook veel aan doen dit zaadje te planten Ik heb er weinig geloof in ,een paard met 2 benen word nooit een renpaard. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Haha, leuk dat je hapt Piet. Nu pat nog. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ach maat kijk maar naar het begin van de Corona elk land ging voor zichzelf.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Wat ik wel vremd vind in Nederland, dat heel weinig mensen links of rechts de overheid niet vertrouwt . In de landen waar ik gewerkt heb en in Frankrijk is het vertrouwen groter en wordt er geluisterd. Ook al is de regering corrupt . Ook het RIVM doet het nog niet zo verkeerd, en is niet in paniek geraakt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 20:31 schreef piet de paler het volgende:Wat ik wel vremd vind in Nederland, dat heel weinig mensen links of rechts de overheid niet vertrouwt . In de landen waar ik gewerkt heb en in Frankrijk is het vertrouwen groter en wordt er geluisterd. Ook al is de regering corrupt . Ook het RIVM doet het nog niet zo verkeerd, en is niet in paniek geraakt. Trek je gele hesje maar weer aan |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Precies dat ,was ik alweer vergeten pffff |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Jep die ex boxer kon er wat van. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Ja hoor, want de besmettingscijfers waren overal gelijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hij doelt meer op het feit dat bv landen als Polen beademingsapparatuur bestemt voor Italië achterhielden voor eigenbelang . Tsjechië mondkapjes enzo |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
En dan Polen ons verwijten dat we gierig zijn en dictatoriaal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 augustus 2020 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 22:10 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Hij doelt meer op het feit dat bv landen als Polen beademingsapparatuur bestemt voor Italië achterhielden voor eigenbelang . Tsjechië mondkapjes enzo Jij vult graag voor anderen in, begrijp ik. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Ik bedoel dat ieder met een andere situatie te maken had. Wel richting samenwerking wil niet zeggen dat je 1 volk bent. Eigenheid binnen 1 continent is ook vrij normaal. Zo is dit land ook ooit samengesteld. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Die situatie is ontstaan omdat we niet samen werkte, daar zag je de eenheid al niet en naarmate de tijd verstreek zag je dat enkel maar erger worden |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Het is een forum hè kom op zeg.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Volgens mij stelde Renato een vraag aan mij die jij invulde .
sinds 19-05-2010 , 47022 posts FR-Henk - zaterdag 15 augustus 2020 - 21:51 quote deeplink
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2020 - 20:30 schreef RenatoBos het volgende:
[..]
Ach maat kijk maar naar het begin van de Corona elk land ging voor zichzelf..
Ja hoor, want de besmettingscijfers waren overal gelijk |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 22:56 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Volgens mij stelde Renato een vraag aan mij die jij invulde . sinds 19-05-2010 , 47022 posts FR-Henk - zaterdag 15 augustus 2020 - 21:51 quote deeplink quote: Op zaterdag 15 augustus 2020 - 20:30 schreef RenatoBos het volgende: [..] Ach maat kijk maar naar het begin van de Corona elk land ging voor zichzelf.. Ja hoor, want de besmettingscijfers waren overal gelijk Ik snap 'm kerel, ik las het verkeerd. Excuus. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 22:46 schreef RenatoBos het volgende:Die situatie is ontstaan omdat we niet samen werkte, daar zag je de eenheid al niet en naarmate de tijd verstreek zag je dat enkel maar erger worden Eenheid is er ook niet op alle vlakken, anderzijds: de Duitsers stelden wel ic-bedden beschikbaar. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 23:13 schreef FR-Henk het volgende:[..] Eenheid is er ook niet op alle vlakken, anderzijds: de Duitsers stelden wel ic-bedden beschikbaar. Ja en Erdogan nam er in beslag.. Zal nooit geen eenheid worden |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Nee, nooit geheel, op een aantal vlakken wel. Die Engelsen komen er ook wel op terug. En Turkije onder Erdogan zou uitgesloten moeten worden. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Er is nu een strijd welk land wordt de leider, frankrijk of duitsland Maar die komen er niet uit 1914/1918- 1940/1945 zijn het bewijs, En de kleinere landen schurken tegen de grote aan . Alleen scandinavie voert een eigen koers |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 23:42 schreef FR-Henk het volgende:[..] Nee, nooit geheel, op een aantal vlakken wel. Die Engelsen komen er ook wel op terug. En Turkije onder Erdogan zou uitgesloten moeten worden. Dat zou zo maar kunnen broeder, zit me af te ragen op welke vlakken ze wel een geheel vormen? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 - 23:42 schreef FR-Henk het volgende:[..] Nee, nooit geheel, op een aantal vlakken wel. Die Engelsen komen er ook wel op terug. En Turkije onder Erdogan zou uitgesloten moeten worden. Die Engelsen zitten niet in pot schulden van 750 miljard ,kunnen nu zelf de prijs van hun export gaan bepalen zonder afdrachten. En Turkije zit niet in de Europese unie ,en door de boycot van Trump is de waarde van de Lira totaal ingezakt. Het is wel een land dat onder de loep gehouden moet blijven worden,want zij zullen altijd onorthodoxe middelen gebruiken om hun doelen te bereiken. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Griekenland provoceren bv |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Juist ,en vluchtelingen als pressie gebruiken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Grootste deel van Turkije is ook geen Europa en ze zijn ook nog niet in de EU als ze zo blijven denken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2020 - 10:22 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Die Engelsen zitten niet in pot schulden van 750 miljard ,kunnen nu zelf de prijs van hun export gaan bepalen zonder afdrachten. En Turkije zit niet in de Europese unie ,en door de boycot van Trump is de waarde van de Lira totaal ingezakt. Het is wel een land dat onder de loep gehouden moet blijven worden,want zij zullen altijd onorthodoxe middelen gebruiken om hun doelen te bereiken. De export zal afhankelijk zijn van wat ze nodig hebben bij de import en als groter geheel zullen sancties voor economische zaken ook met bedachtzaamheid tegen je worden uitgevoerd.
Of de Engelsen lekker gaan in de toekomst is maar af te wachten en de USA is inderdaad een land die je onder de loep mag houden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De WHO meldde vannacht een recordaantal besmettingen: er werden in de 24 uur daarvoor 300.000 nieuwe infecties gemeld. Niet eerder lag dat aantal zo hoog. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2020 - 10:13 schreef RenatoBos het volgende:[..] Dat zou zo maar kunnen broeder, zit me af te ragen op welke vlakken ze wel een geheel vormen? Er is veel handelsafstemming Renaat, en zit je in financiële malheur, steunt de EU, zie bv. Griekenland, Italië. Afstemming export, vrije grenzen en....afvlakking naar politieke middenmoot. Engbakken als Erdogan buiten de deur houden. Al blinkt EU niet uit in durf en daadkracht. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2020 - 10:59 schreef FR-Henk het volgende:[..] Er is veel handelsafstemming Renaat, en zit je in financiële malheur, steunt de EU, zie bv. Griekenland, Italië. Afstemming export, vrije grenzen en....afvlakking naar politieke middenmoot. Engbakken als Erdogan buiten de deur houden. Al blinkt EU niet uit in durf en daadkracht. Maar in dat financieel steunen van de zuidelijke landen is juist ook veel gesteggel toch.. Ik zie echt alles behalve eenheid.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2020 - 10:57 schreef RenatoBos het volgende:De WHO meldde vannacht een recordaantal besmettingen: er werden in de 24 uur daarvoor 300.000 nieuwe infecties gemeld. Niet eerder lag dat aantal zo hoog. als je een piek gehaald hebt gaat het weer naar beneden en kan zelfs uitdoven ( viroloog in Franse krant) Die waarschuwt ook dat je vaker geneest van ziekenhuisopname en dat een ziekenhuisopname niet betekend IC, en IC niet betekend dood. Hij heeft ook nu een 100 tal Russiche vaccins die hij gaat testen op werkzaamheid. Hij verteld dat Russen op een andere manier omgaan met pharma zo werken ze ook vaak met Fagen. En andere aanpak. Ikzelf hoop op een geneesmiddel liefst een mix van bestaande geneesmiddelen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2020 door piet de paler -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2020 - 10:22 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Die Engelsen zitten niet in pot schulden van 750 miljard ,kunnen nu zelf de prijs van hun export gaan bepalen zonder afdrachten. En Turkije zit niet in de Europese unie ,en door de boycot van Trump is de waarde van de Lira totaal ingezakt. Het is wel een land dat onder de loep gehouden moet blijven worden,want zij zullen altijd onorthodoxe middelen gebruiken om hun doelen te bereiken. Zal blijken of die Engelsen hun huidige neergaande spiraal kunnen ombuigen. Het zal hun export niet sterker maken. Helemaal niet met de Brexit. Turkije zit wel op het vinkentouw voor de EU. Met Erdogan aan bewind zou ik elke deal bevriezen. Maar we zijn chantabel...De vluchtelingen Idd. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2020 - 11:02 schreef RenatoBos het volgende:[..] Maar in dat financieel steunen van de zuidelijke landen is juist ook veel gesteggel toch.. Ik zie echt alles behalve eenheid.. Maar kwamen toch tot een eensluidend besluit. Dat proces kennen we ook bij eigen overheid. Oudste me altijd voor als elk land autonoom zou zijn, geen EU, en hulp inroept. Welke spanningen zou dat oproepen? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2020 - 11:12 schreef FR-Henk het volgende:[..] Maar kwamen toch tot een eensluidend besluit. Dat proces kennen we ook bij eigen overheid. Oudste me altijd voor als elk land autonoom zou zijn, geen EU, en hulp inroept. Welke spanningen zou dat oproepen? Zal wel meevallen denk ik, kijk Libanon laatst word ook gelijk geld aangegeven en mensen naar toegestuurd vanuit de hele wereld.. |
|
|
|