BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 16 augustus 2020 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2020 - 11:14 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zal wel meevallen denk ik, kijk Libanon laatst word ook gelijk geld aangegeven en mensen naar toegestuurd vanuit de hele wereld..
Zou kunnen, maar Libanon is vooral op humanitair vlak. En met het huidige overheidsvacuum ook wellicht slim om de banden aan te halen. Het blijft altijd politieke strategie.
VVout
 VVout - zondag 16 augustus 2020 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2020 - 10:57 schreef RenatoBos het volgende:
De WHO meldde vannacht een recordaantal besmettingen: er werden in de 24 uur daarvoor 300.000 nieuwe infecties gemeld. Niet eerder lag dat aantal zo hoog.
In Hessen en RLP blijft het de laatste 2 weken aardig constant nog ca. 15 nieuwe besmettingen per week op de 100.000 bewoners zo ver. Ben wel benieuwd nu de vakanties hier zo voorbij zijn hoe het loopt als ze uit het buitenland terug komen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 08:11   quote  deeplink  
De ophef rondom het zingen in De Kuip en het vermeende niet naleven van de anderhalvemetermaatregel tijdens de wedstrijd tegen FC Twente is volgens presentator Jack van Gelder zwaar overtrokken. "Je ziet supporters in beeld die een volstrekt normale reactie hebben, vind ik: ze hebben emotie."

"Lilian Marijnissen (SP) heeft laatst gezegd 'denk je dat als Feyenoord 1-0 scoort tegen Ajax, dat ik dan 'mooi gedaan Berghuis' ga roepen?'." Van Gelder vindt de selectieve verontwaardiging onterecht. "Ik vind het ook niet goed dat Feyenoord er nu uit wordt gepikt, want PSV scoort in de 94ste minuut en je ziet de polonaise, ik begrijp dat wel. Die hebben letterlijk de polonaise achter het doel gehouden", aldus Van Gelder in het programma Jinek.

"Aboutaleb is behoorlijk tekeer gegaan en 'als dit zo doorgaat, gaat Feyenoord zonder publiek spelen'. Maar er zijn mensen die de orde moeten handhaven, die tegen studenten die thuis een feest geven 'doe dan in ieder geval de gordijnen dicht, want dan ziet niemand het' zeggen. Dat vind ik een soort verstoppen waar we helemaal niks aan hebben."

Aboutaleb eist bij de komende thuiswedstrijd van Feyenoord tegen ADO Den Haag 25 extra stewards in De Kuip zodat de coronamaatregelen beter nageleefd gaan worden, maar volgens Van Gelder heeft dat geen zin. "Och natuurlijk niet, je moet ze uit elkaar zetten, niet laten staan en mondkapjes op laten hebben. Gewoon geluid laten produceren, dat hoort nu eenmaal bij voetbal." In bijvoorbeeld het amateurvoetbal worden de regels vaak overtreden, maar daar kraait geen haan naar. "Dit is een roemruchte club die veel in de publiciteit is, dus ik vind het ook niet terecht dat op dit moment alleen Feyenoord wordt gehekeld."
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 08:13   quote  deeplink  
Feyenoord wordt door minister-president Mark Rutte als voorbeeld gebruikt om aan te tonen hoe je niet om moet gaan met de coronacrisis, maar René van der Gijp weet nog niet zo zeker of dat wel terecht is. Bovendien denkt de analist dat Rutte precies de verkeerde mensen aan het aanpakken is. "Ik zeg jou dat we deze mensen nooit meer in het gareel krijgen."

"We weten nu zoveel over die ziekte. We weten nu, bij wijze van spreken, dat mensen zonder onderliggend lijden er bijna niet ziek van worden. Dat zijn wel al deze jongens bijna. Die denken ook 'zoek het uit, het komt goed, laat gaan'. Plus dat er nog eens bij gezegd wordt dat de kans op besmetting in de buitenlucht heel klein is. Waarom zouden die zich druk maken?"

"Ik weet er te weinig van, maar Casper (van Eijck - red.) wil toch een soort app voor de supporters gaan ontwikkelen, zodat ze een paar duizend van die supporters kunnen monitoren? Als je dat doet en het blijkt dat er weinig tot geen mensen besmet raken, dan heb je wel een beeld. Dan kunnen er nog meer bij (in het stadion - red.). Dat is wat hij wil", aldus Gijp in Veronica Inside. Van Eijck schuift aanstaande vrijdag aan bij het programma om zijn plannen toe te lichten.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 09:01   quote  deeplink  
Juist en bij die denkwijze van die jongens gaat het nu verkeerd Gijpmans, zij kunnen gezond zijn en amper ziek worde; maar diegene die ze aansteken die wel wat mankeren of ouder zijn kunnen er bijvoorbeeld wel aan overlijden en blijkbaar willen ze dat moedwillig dus op hun geweten hebben..
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 09:13   quote  deeplink  
Het virus grijpt weer aardig om zich heen. Heb het nu ook in mijn directe omgeving meegemaakt. Het is zwaar besmettelijk en ja, ook jongere mensen kunnen er behoorlijk ziek van raken. Er wordt nu veel meer getest dan bijvoorbeeld in april. Het is dus ook moeilijk de cijfers met elkaar te vergelijken. De aanname dat het virus afzwakt lijkt mij ook erg voorbarig. De behandeling van ernstig zieken in de ziekenhuizen is wel verbeterd, waardoor de patienten meer kans maken om het te overleven. Met name bloedverdunners tegen bloedklonten scheelt behoorlijk. Dit voordeel verdwijnt als straks het zorgstelsel weer overbelast wordt en mensen hun behandelingen niet meer (op tijd) kunnen krijgen en/of er tekorten ontstaan. Ik ben er niet echt gerust op.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 september 2020 - 09:34   quote  deeplink  
Ik ben er zeer gerust op, omdat dit helaas nodig is om weer de urgentie te duiden.
De mens is zo'n ongelooflijk egoïstisch wezen, dat het moet ze persoonlijk raken voor ze verder willen gaan in dingen voor andere mensen doen zonder dat het wat oplevert voor ze.

Ik durf te garanderen dat de mensen die nu roepen "ik doe niet meer mee", nul mensen kennen die echt geraakt zijn door het virus. Dus het wachten is daarop en in de tussentijd gaan de besmettingen blijven oplopen, zullen de ziekenhuizen langzaam volstromen, de IC's bezet raken en zullen de mensen die overlijden helaas ook oplopen.

Het enige wat we zelf kunnen doen is zelf blijven doen wat jij denkt dat goed is en t resultaat daarvan zal je zelf moeten dragen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 september 2020 door Stylzz --
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 09:34 schreef Stylzz het volgende:
Ik ben er zeer gerust op, omdat dit helaas nodig is om weer de urgentie te duiden.
De mens is zo'n ongelooflijk egoïstisch wezen, dat het moet ze persoonlijk raken voor ze verder willen gaan in dingen voor andere mensen doen zonder dat het wat oplevert voor ze.

Ik durf te garanderen dat de mensen die nu roepen "ik doe niet meer mee", nul mensen kennen die echt geraakt zijn door het virus. Dus het wachten is daarop en in de tussentijd gaan de besmettingen blijven oplopen, zullen de ziekenhuizen langzaam volstromen, de IC's bezet raken en zullen de mensen die overlijden helaas ook oplopen.

Het enige wat we zelf kunnen doen is zelf blijven doen wat jij denkt dat goed is en t resultaat daarvan zal je zelf moeten dragen.
Ik ben het helemaal met je eens...de wal keert het schip vanzelf..
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 09:45 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens...de wal keert het schip vanzelf..
Ook eens hoor en als het uit de hand loopt zorg ik wel dat ik van de wal weg blijf.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 10:21   quote  deeplink  
Ik ken een (horeca)situatie waar medewerkers een soort van verplicht zijn/worden om door te werken, terwijl er al sprake is van 5 a 6 besmettingen. Toch gaat de tent niet voor 2 weken dicht, de klanten (overwegend ouderen) weten van niets en lopen risico. De medewerkers hebben vaste lasten en willen niet ontslagen worden. De RIVM mag blijkbaar niet ingrijpen. De eigenaar wil open blijven en zet zijn personeel onder druk. Het is best een complexe situatie...Ik denk dat dit soort situaties veel vaker voor komt.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 10:33   quote  deeplink  
Overigens leert men nog elke dag van het virus. Laatst heeft een onderzoek aangetoond dat het percentage beroertes onder (ex)corona patiënten hoger ligt. Los van het feit of je wel of niet (asymptomatisch) ziek bent geweest van het virus. Dat heeft dan ook weer met de stolling (propjes) van het bloed te maken..
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 11:07   quote  deeplink  
Cobus, toerisme en horeca zitten over het eind. De druk is zo hoog dat het geen kwestie is van moeten werken voor je chef, maar samen de boel dicht gooien.

Als je een hechte club hebt in een enkele onderneming, dus ketens uitgesloten wil je dit als groep samen vermijden op een enkele na die dan gaat zitten zeuren over zijn chef.

Het zit complex in elkaar, argumenten die aangevoerd worden over sluitingstijden vaag maar dan wel afstandsregels overschrijden. We hopen er allemaal nog te staan volgend jaar en het zou ook zeker helpen als de klant ook mee denkt. Vanuit mijn zichtpunt ben ik namelijk vooral klaar met de enkele individuen, die de zaak saboteren.

Dit kan je dus gelijk terug voeren op vele onderdelen in onze maatschappij. Studentenfuiven, de aluhoedjes demos, stadions enz.

In het begin rond maart, april, deden we het samen en nu brokkelt dit steeds meer af en zie ik de onrust met de dag groeien, hou mijn hart vast en voorlopig vermijd ik de wal als lopen op hete kolen.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 11:07 schreef VVout het volgende:
Cobus, toerisme en horeca zitten over het eind. De druk is zo hoog dat het geen kwestie is van moeten werken voor je chef, maar samen de boel dicht gooien.

Als je een hechte club hebt in een enkele onderneming, dus ketens uitgesloten wil je dit als groep samen vermijden op een enkele na die dan gaat zitten zeuren over zijn chef.

Het zit complex in elkaar, argumenten die aangevoerd worden over sluitingstijden vaag maar dan wel afstandsregels overschrijden. We hopen er allemaal nog te staan volgend jaar en het zou ook zeker helpen als de klant ook mee denkt. Vanuit mijn zichtpunt ben ik namelijk vooral klaar met de enkele individuen, die de zaak saboteren.

Dit kan je dus gelijk terug voeren op vele onderdelen in onze maatschappij. Studentenfuiven, de aluhoedjes demos, stadions enz.

In het begin rond maart, april, deden we het samen en nu brokkelt dit steeds meer af en zie ik de onrust met de dag groeien, hou mijn hart vast en voorlopig vermijd ik de wal als lopen op hete kolen.
bovenstaande gaat over mijn dochter en haar vriend. Ze is behoorlijk ziek geweest en herstellende (ze werkt wel weer)...Aantal van haar collega's zijn ook besmet geraakt (6) Zij is zeer loyaal naar haar werkgever en haar team. Wat ik boven schets is de duivelsdriehoek tussen medewerker, klant en eigenaar (en eigenlijk ook de samenleving). Ieder met een eigen perspectief en belang. In april hadden ze nog de flexibiliteit om om te schakelen en afhaalgerechten te verzorgen en bezorgen. Nu is het gevoel om het met elkaar (de medewerkers en de werkgever) te doen veel minder geworden. Door die klote ziekte heb ik haar zowat 3 maanden niet meer face to face gezien...
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 12:00   quote  deeplink  
Cobus, het is zwaar.

Heb mijn Opa en Oma voor het laatst gezien in februari en mijn ouders, moeder heeft copd zie ik ook op gepaste afstand. Daarbuiten woon/werk ik in Duitsland en Belgie, zat ik eerst met de maatregelen van de provincie Antwerpen nu weer met Z-Holland.

Mijn werk zit op het gebied van passagiersvaart, veel klanten ook van buiten Europa en het enige wat ik kan zeggen is we leven nog. Zowel bedrijf en het belangrijkste hele familie gezond op een stokoude tante na die het virus niet wist te ontwijken in het verzorgtehuis, maar dat heeft ze zich waarschijnlijk niet al te veel gerealiseerd.

Iedereen zo zijn verhaal, er zijn er vele. Ik hoop echt van harte dat we hier ergens begin 2021 wat op gaan vinden. Het gaat anders echt fout met het gemoed van de bevolking.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 10:33 schreef CobusIII het volgende:
Overigens leert men nog elke dag van het virus. Laatst heeft een onderzoek aangetoond dat het percentage beroertes onder (ex)corona patiënten hoger ligt. Los van het feit of je wel of niet (asymptomatisch) ziek bent geweest van het virus. Dat heeft dan ook weer met de stolling (propjes) van het bloed te maken..
Denk dat er nog wel meer gevolgen gaan komen op termijn voor ex Corona patiënten en dan vooral voor die die op de IC hebben gelegen..
Wat je dochter betreft hoop dat ze snel weer de “oude” is..en wat haar baas betreft wat een eikel joh. Jammer dat het personeel niet achter elkaar staat wat wilt hij als ze massaal zeggen we komen niet
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 12:34   quote  deeplink  
Voor de horeca en toerismesector is het zwaar. Ook voor andere onderdelen in de samenleving. Ik prijs me gelukkig dat ik thuis kan werken en dat er in mijn wereldje eigenlijk niet heel veel veranderd is. Ik ben redelijk op me zelf, heb niet veel nodig. Ik probeer me verantwoordelijk te gedragen en zoek grote groepen niet op.
pat
 pat - dinsdag 22 september 2020 - 13:45   quote  deeplink  
ja hoor nu is het de schuld van die mensen die zich gewoon aan de regels houden.
pleurt ff lekker op, ik heb vanaf het begin gezegd hoe ik erin sta en dat ik de regels wel naleef. ik snap het feyenoord gevoel en vind er niks mis mee als er zoveel tegenstellingen zijn.

deze onrust is ontstaan door de politiek zelf. dit is het gevolg van kut beleid.

ik doe mee maar ik doe het al maanden met tegenzin precies om deze rare meningtjes ...

ZOLANG ER GEEN RECHTE LIJN IS DIE WORDT NAGELEEFT ZAL JE DIT BLIJVEN HOUDEN,
DE KUNST IS JE ER NIKS VAN AAN TE TREKKEN EN DOOR TE GAAN WAAR JE MEE BEZIG WAS.

daarnaast weten we nieteens wat nou het effect is van dat gesamenschool met de mond open...
die is volgens mij nog niet zo kenbaar dat dit gewoon een regel zou moeten zijn en juist daarom is het geen regel.

dit is gewoon met hele rare maatstaven regeren. Geef een supporter, en ook die buiten de kuip in andere stadions, een alternatief dat ook echt een alternatief is en misschien dan... maar zolang grapperhaus, zolang lange frans, zolang scheveningen met het zonnetje, zolang de kerken, zolang milieuactivisten, zolang akwasi, etc etc etc etc etc etc

als dit zo doorgaat komt er een burger oorlog, van roosmalen zei het met een grap bij dit was het nieuws maar ik merkte op dat hij serieus was...
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 12:33 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Denk dat er nog wel meer gevolgen gaan komen op termijn voor ex Corona patiënten en dan vooral voor die die op de IC hebben gelegen..
Wat je dochter betreft hoop dat ze snel weer de “oude” is..en wat haar baas betreft wat een eikel joh. Jammer dat het personeel niet achter elkaar staat wat wilt hij als ze massaal zeggen we komen niet
Dank je..
het personeel staat als één man achter elkaar...maar je moet het samen met de werkgever oplossen...Dat die werkgever een eikel is, is waar om meerdere redenen. Maar los daarvan, je moet niet tegen elkaar komen te staan. Het lost uiteindelijk niks op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 september 2020 door CobusIII --
pat
 pat - dinsdag 22 september 2020 - 14:02   quote  deeplink  
Dit soort misstanden zou ik melden cobuslll.
Ik denk dat ze via de ombudsman vrij ver komen
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 13:52 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Dank je..
het personeel staat als één man achter elkaar...maar je moet het samen met de werkgever oplossen...Dat die werkgever een eikel is, is waar om meerdere redenen. Maar los daarvan, je moet niet tegen elkaar komen te staan. Het lost uiteindelijk niks op.
Hoe dan ook, menselijk is het één grote misère en wens iedereen er veel sterkte mee en een grote portie begrip en geduld.
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 14:02 schreef pat het volgende:
En dan is het opgelost?
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 14:04 schreef VVout het volgende:

[..]

Hoe dan ook, menselijk is het één grote misère en wens iedereen er veel sterkte mee en een grote portie begrip en geduld.
met dat laatste staat of valt je samenleving...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 13:52 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Dank je..
Ja eens maar als de werkgever niet wil luisteren en z’n personeel en z’n klanten doelbewust aan de gevaren wilt blootstellen ben ik toch benieuwd hoe die dat wilt gaan doen als al z’n mensen niet komen werken. Zo is het bij ons ook min of meer gegaan. Wij rijden normaal met 9 man in een busje en dat wilde ze reduceren naar vijf man tijdens de Corona en hebben wij gezegd dan doe je het zelf maar 1,5 meter is 1,5 meter dus Max drie man in een bus en anders word er niet gewerkt en zo gebeurde het
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 13:45 schreef pat het volgende:
ja hoor nu is het de schuld van die mensen die zich gewoon aan de regels houden.
pleurt ff lekker op, ik heb vanaf het begin gezegd hoe ik erin sta en dat ik de regels wel naleef. ik snap het feyenoord gevoel en vind er niks mis mee als er zoveel tegenstellingen zijn.

deze onrust is ontstaan door de politiek zelf. dit is het gevolg van kut beleid.

ik doe mee maar ik doe het al maanden met tegenzin precies om deze rare meningtjes ...

ZOLANG ER GEEN RECHTE LIJN IS DIE WORDT NAGELEEFT ZAL JE DIT BLIJVEN HOUDEN,
DE KUNST IS JE ER NIKS VAN AAN TE TREKKEN EN DOOR TE GAAN WAAR JE MEE BEZIG WAS.

daarnaast weten we nieteens wat nou het effect is van dat gesamenschool met de mond open...
die is volgens mij nog niet zo kenbaar dat dit gewoon een regel zou moeten zijn en juist daarom is het geen regel.

dit is gewoon met hele rare maatstaven regeren. Geef een supporter, en ook die buiten de kuip in andere stadions, een alternatief dat ook echt een alternatief is en misschien dan... maar zolang grapperhaus, zolang lange frans, zolang scheveningen met het zonnetje, zolang de kerken, zolang milieuactivisten, zolang akwasi, etc etc etc etc etc etc

als dit zo doorgaat komt er een burger oorlog, van roosmalen zei het met een grap bij dit was het nieuws maar ik merkte op dat hij serieus was...
Meen je dit serieus en met name wat in hoofdletters staat.??????? Gewoon doorgaan op de oude voet ja joh???????
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 14:02 schreef pat het volgende:
Eens melden dit..
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 15:04 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ja eens maar als de werkgever niet wil luisteren en z’n personeel en z’n klanten doelbewust aan de gevaren wilt blootstellen ben ik toch benieuwd hoe die dat wilt gaan doen als al z’n mensen niet komen werken. Zo is het bij ons ook min of meer gegaan. Wij rijden normaal met 9 man in een busje en dat wilde ze reduceren naar vijf man tijdens de Corona en hebben wij gezegd dan doe je het zelf maar 1,5 meter is 1,5 meter dus Max drie man in een bus en anders word er niet gewerkt en zo gebeurde het
Wel apart dat de RIVM van het uitbraakje weet en de medewerkers ook monitort, maar geen mandaat heeft om de boel 2 weken plat te leggen. Er is overleg met de werkgever, maar die neemt geen maatregelen.
Ik wil wel zeggen dat er ook veel werkgevers zijn die wel hun verantwoordelijkheid pakken.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 15:13 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Wel apart dat de RIVM van het uitbraakje weet en de medewerkers ook monitort, maar geen mandaat heeft om de boel 2 weken plat te leggen. Er is overleg met de werkgever, maar die neemt geen maatregelen.
Ik wil wel zeggen dat er ook veel werkgevers zijn die wel hun verantwoordelijkheid pakken.
Aparte man die baas, mag aannemen dat het bekend raakt in zijn omgeving goed voor je naamsbekendheid ook.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 15:22   quote  deeplink  
hij heeft het bedrijf begin van het jaar overgenomen, sindsdien gaat het slechter. De klanten zijn minder tevreden en de medewerkers ook. Hij is schatrijk en koopt horecabedrijfjes op. Daar zet hij kennissen en vrienden in om de boel te managen. Maar die hebben helemaal geen horeca ervaring en maken er een zooitje van...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 15:22 schreef CobusIII het volgende:
hij heeft het bedrijf begin van het jaar overgenomen, sindsdien gaat het slechter. De klanten zijn minder tevreden en de medewerkers ook. Hij is schatrijk en koopt horecabedrijfjes op. Daar zet hij kennissen en vrienden in om de boel te managen. Maar die hebben helemaal geen horeca ervaring en maken er een zooitje van...
Lol das er dus gewoon 1 die wilt laten zien hoe rijk die is en graag “vrienden” heeft wat een dom persoon.
Misschien verstandig dat je dochter naar ander werk gaat uitkijken dit klinkt als weinig toekomstperspectief
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 15:40   quote  deeplink  
Nou ja lol meer sneu eigenlijk
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 15:39 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Lol das er dus gewoon 1 die wilt laten zien hoe rijk die is en graag “vrienden” heeft wat een dom persoon.
Misschien verstandig dat je dochter naar ander werk gaat uitkijken dit klinkt als weinig toekomstperspectief
doet ze ook...;-)
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 16:09 schreef CobusIII het volgende:

[..]

doet ze ook...;-)
Smart, want dan is het een verloren zaak.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 16:28   quote  deeplink  
Clubarts Casper van Eijck start bij de thuiswedstrijd Feyenoord – ADO Den Haag met het onderzoek ‘Krijg De Kuip weer vol!’. Daarmee wil hij aantonen dat het bezoeken van grote evenementen met veel bezoekers veilig kan en niet tot meer coronabesmettingen leidt. Hier heeft hij de hulp van de seizoenkaarthouders van Feyenoord hard bij nodig.

Van Eijck heeft samen met virologe Annemiek van der Eijk hard gewerkt aan dit onderzoek, dat als doel heeft gegevens van stadionbezoekers te verzamelen. Zij hebben in overleg met Feyenoord en in samenwerking met de afdeling Virologie van het Erasmus MC, de GGD Rotterdam-Rijnmond, de gemeente Rotterdam en medewerkers van TU Delft en de Wageningen Universiteit een studie opgezet die loopt gedurende zes thuiswedstrijden van Feyenoord 1.
Van Eijck: ''We hebben jouw hulp hard nodig''

''Door mee te doen aan het onderzoek ‘Krijg De Kuip weer vol!’ help je niet alleen ons stadion weer vol te krijgen, maar draag je ook bij aan baanbrekend onderzoek,'' aldus Van Eijck. ''Wanneer wij kunnen aantonen dat het bezoeken van grote evenementen zoals de thuiswedstrijden van onze club veilig is, zal het hopelijk snel weer mogelijk worden om meer toeschouwers toe te kunnen laten.''

Feyenoord doet er alles aan om supporters zo snel mogelijk weer in groten getale te kunnen ontvangen in De Kuip. De club gelooft erin dat deze studie eraan bij kan dragen dat dit sneller gebeurt en roept seizoenkaarthouders daarom op om de speciale app te downloaden. Van Eijck: ''Ik wil alle stadionbezoekers vragen de app te downloaden, wekelijks drie korte vragen in te vullen en zich te laten testen.''

Kosteloos testen in De Kuip
Uniek aan dit onderzoek is dat stadionbezoekers zich – zelfs zonder klachten – de komende zes wedstrijden (vrijwillig) bij de entree van De Kuip kosteloos kunnen laten testen op het coronavirus. Dit is mogelijk vanaf Feyenoord – Sparta Rotterdam. Van Eijck: ''Alle gegevens worden geanonimiseerd naar het Erasmus MC verzonden. Het Erasmus MC garandeert dat uw gegevens alleen voor dit onderzoek worden gebruikt en nergens anders terecht zullen komen.''

Download de app
Wil je meewerken aan het onderzoek ‘Krijg De Kuip weer vol!’? Download dan de speciale app 'Luscii' in de App Store of Google Play Store. Indien het coronavirus bij jou wordt gevonden, wordt er binnen 72 uur contact met je opgenomen.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 22 september 2020 - 16:35   quote  deeplink  
Heb ik op zich geen moeite mee. Wetenschappelijk onderzoek is prima. Maar dan wel een aantal besmette figuren er tussen zetten en dan daarna testen wat er met de rest gebeurt. En voor en na de wedstrijd in quarantaine tot de volgende wedstrijd... 3 wedstrijden verder kijken wat de stand van zaken is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 september 2020 door CobusIII --
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 16:35   quote  deeplink  
We blijven het een spelletje vinden lijkt het wel.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 16:38   quote  deeplink  
De eerste ziekenhuizen stellen de reguliere zorg alweer uit om drukte met coronapatiënten aan te kunnen. Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) heeft de zorg voor enkele patiënten volgens de Volkskrant uit moeten stellen, nu het aantal coronabesmettingen weer toeneemt.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 16:40   quote  deeplink  
Het aantal coronabesmettingen neemt niet alleen toe, de uitbreiding van het virus gaat ook sneller en sneller. Elke week is de toename groter dan de week ervoor.

Het aantal besmettingen was in juli al toegenomen. Van 1 tot en met 7 juli waren 432 positieve tests geregistreerd. Een maand later, van 5 tot en met 11 augustus, meldden de gezondheidsdiensten 4036 vastgestelde besmettingen. Daarna volgde een periode van relatieve rust. Eind augustus waren twee weken met iets meer dan 3500 gevallen.

De laatste van die twee weken was het begin van de huidige golf. Van 26 augustus tot en met 1 september kreeg het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu 3597 besmettingsmeldingen. Een week later waren dat er 5427, een toename van 50,9 procent. Weer een week later kwam het aantal meldingen uit op 8265, een stijging van 52,3 procent. En in de afgelopen week ontving het RIVM 13.471 registraties, 63 procent meer dan in de week ervoor.

Als het aantal meldingen in dit tempo blijft groeien, komt de teller volgende week dinsdag uit op ongeveer 22.000 besmette personen.
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 16:38 schreef RenatoBos het volgende:
De eerste ziekenhuizen stellen de reguliere zorg alweer uit om drukte met coronapatiënten aan te kunnen. Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) heeft de zorg voor enkele patiënten volgens de Volkskrant uit moeten stellen, nu het aantal coronabesmettingen weer toeneemt.
Fantastisch, mensen met allerlei urgente kwalen op de achtergrond en dan op de valreep opgenomen of te laat. Mijn matroos is zo zowat gecrepeerd door een tekenbeet en opnamestop door de ziekenhuizen op deze manier.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 16:54 schreef VVout het volgende:

[..]

Fantastisch, mensen met allerlei urgente kwalen op de achtergrond en dan op de valreep opgenomen of te laat. Mijn matroos is zo zowat gecrepeerd door een tekenbeet en opnamestop door de ziekenhuizen op deze manier.
Joh wat interesseert die fucking egoïsten dat hunnie zijn gezond en lopen geen risico wat een ander overkomt zal wel allemaal daar hoeven hunnie geen rekening mee te houden.
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 16:58   quote  deeplink  
Gelukkig kan daar het dak dicht en passen er 50k in!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 17:00   quote  deeplink  
Ik had al bijna slaande ruzie met een collega, die vond het prima dat deze pandemie een genocide houd onder de ouderen en de kwetsbaren zo komt er weer meer leefruimte voor de mens tis al overbevolkt. Dus zei ik hem Okay Thanx nu weet ik hoe je over mij denkt als cara patiënt. Leuk dat je een collega de dood toewenst.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 16:58 schreef VVout het volgende:
Gelukkig kan daar het dak dicht en passen er 50k in!
Bedoelde algemeen maar snap je grieven d:-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 22 september 2020 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 16:38 schreef RenatoBos het volgende:
Geweldig krijg ik weer een leerling en moet ik weer 10 x bellen
om de juiste hoeveelheid recepten te krijgen .
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 22 september 2020 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 11:36 schreef CobusIII het volgende:

[..]

bovenstaande gaat over mijn dochter en haar vriend. Ze is behoorlijk ziek geweest en herstellende (ze werkt wel weer)...Aantal van haar collega's zijn ook besmet geraakt (6) Zij is zeer loyaal naar haar werkgever en haar team. Wat ik boven schets is de duivelsdriehoek tussen medewerker, klant en eigenaar (en eigenlijk ook de samenleving). Ieder met een eigen perspectief en belang. In april hadden ze nog de flexibiliteit om om te schakelen en afhaalgerechten te verzorgen en bezorgen. Nu is het gevoel om het met elkaar (de medewerkers en de werkgever) te doen veel minder geworden. Door die klote ziekte heb ik haar zowat 3 maanden niet meer face to face gezien...
Heftig, kerel. En fokking dilemma.
pat
 pat - dinsdag 22 september 2020 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 14:05 schreef VVout het volgende:

[..]

En dan is het opgelost?
Soms wel ja, je kan ook niks zeggen maar ik denk dat je een punt hebt dus zal de ombudsman dat ook zien.
En als die aan de bel trek gaat het ineens snel hoor. Heb je in ieder geval iets eraan gedaan tog?
No loss
pat
 pat - dinsdag 22 september 2020 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 15:06 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Meen je dit serieus en met name wat in hoofdletters staat.??????? Gewoon doorgaan op de oude voet ja joh???????
Jep
pat
 pat - dinsdag 22 september 2020 - 20:00   quote  deeplink  
Ik denk namelijk, ondanks ik me hou aan de regels, dat die besmettingsgraad helemaal niet zo hoog is in de openlucht van o.a. De kuip.
Cijfers zullen het bewijzen en door niks te doen zullen die altijd zo blijven.

Dan zullen diezelfde cijfers aangeven dat het zelfs met zingen geen enkel probleem moet zijn. Dat geloof ik
VVout
 VVout - dinsdag 22 september 2020 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 19:57 schreef pat het volgende:

[..]

Soms wel ja, je kan ook niks zeggen maar ik denk dat je een punt hebt dus zal de ombudsman dat ook zien.
En als die aan de bel trek gaat het ineens snel hoor. Heb je in ieder geval iets eraan gedaan tog?
No loss
Als mensen zonder verstand van zaken geld pompen in horeca, weet je meestal wel hoe laat het is en kan je er maar beter wat tegen ondernemen.

Als het vechten tegen de bierkaai is met de teleurgestelde ondernemer die er zijn hart en zaligheid in heeft zitten, lost het niets op en geef je het laatste zetje.

Begrijp dat het hier meer om het eerste geval gaat dus jep, doen of verder iets anders zoeken als je je er zelf te veel ellende mee op de hals haalt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 22 september 2020 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 09:34 schreef Stylzz het volgende:

Mijn moeder is 7 weken geleden overleden omdat de dermatoloog geen tijd had .
Is dat ook een vorm van egoïsme ?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 september 2020 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 19:57 schreef pat het volgende:

[..]

Jep
Zoals je voor de Corona deed..?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

0.0345189