|
|
FR-Henk
|
|
|
Aan Pat: - dat andere gebieden in de regels worden gezet is niet zo gek. Mensen zijn egoisten en gaan hun feestje net zo makkelijk in een veiliger regio vieren. Want daar zijn de regels soepeler. Met alle gevolgen van dien. Antw: de regels zijn overal gelijk, ik pleit voor maatwerk. jou invullen over hoe mensen gaan regeren is op niks gebaseerd behalve jou gevoel. bewijs door het te testen en dan weet je echt of dat zo is. Ik ga echt geen feestje in friesland vieren als ik hier in brabant woon, kul dit
Tsja wat is kul: Amsterdammers die uitgaansleven in Zaandam opzoeken. Ik zie en hoor het, en voor jou is het kul. En van de week op tv, huwelijken die elders worden gevierd, omdat daar nog 100 mensen uitgenodigd kunnen worden. Maar goed. Hou het bij kul. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja is gewoon waar. Ik had t hier gisteren exact nog over |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dat was in maart met Belgen in Brabant en Zeeland ook het geval en ze trappen er gewoon weer in in het Torentje. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Tsja, kun je de overheid daarin noemen, maar bovenal de mensen die dat flikken moeten daar meer verantwoordelijkheid in nemen. Hoe zou het anders moeten dan? Een uitreisverbod? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2020 - 19:17 schreef FR-Henk het volgende:Tsja, kun je de overheid daarin noemen, maar bovenal de mensen die dat flikken moeten daar meer verantwoordelijkheid in nemen. Hoe zou het anders moeten dan? Een uitreisverbod? quote:Aboutaleb wil in gesprek met zorgminister Hugo de Jonge of er een mogelijkheid is om 'binnen een week ofzo' over te gaan op landelijke maatregelen.
Abu pakt Hugo bij zijn ballen, gewoon door in te grijpen en paal en perk stellen. Zelfde wat in maart gebeurde aan de Belgische grens, had de Nederlandse kant gelijk mee moeten gaan met Belgie. Noord-Braband was nota bene een brandhaard en wachtte nog maar even af.
We weten nu wel hoe het met de verantwoordelijkheid zit met een deel van de bevolking en die neemt af als we als regering toegeven aan dit disrespect. Kan je mensen de schuld geven, regering moet het aansturen en scheef schaatsers de les leren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 september 2020 door VVout -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2020 - 20:14 schreef VVout het volgende:[..] [..] Abu pakt Hugo bij zijn ballen, gewoon door in te grijpen en paal en perk stellen. Zelfde wat in maart gebeurde aan de Belgische grens, had de Nederlandse kant gelijk mee moeten gaan met Belgie. Noord-Braband was nota bene een brandhaard en wachtte nog maar even af. We weten nu wel hoe het met de verantwoordelijkheid zit met een deel van de bevolking en die neemt af als we als regering toegeven aan dit disrespect. Kan je mensen de schuld geven, regering moet het aansturen en scheef schaatsers de les leren. Zou het beste zijn, maar zo verdomde moeilijk op te handhaven. Maar met de kennis van nu hadden we in maart et etc. Vind ik wat makkelijk. Een strenge lockdown nu...Van mij mag het maar trekt de bevolking dit? En waar laat je ruimte voor beroepsmatige sectoren? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Uit/inreisverbod brandhaarden met sancties. Thuiswerken aanscherpen. Liften ventileren.Ventilatie en luchtbehandeling desinfecteren. Burgerluchtvaart plat. Overal binnen een mondmasker op P3, met meer dan 10 personen. Dan ben je al een heel eind op weg, al kunnen er nog wel een tiental bij, maar dit zijn in mijn ogen de belangrijkste. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Stuk voor stuk welkom. Korte aanvulling: Strakker op jeugd surveilleren. Horeca scherper controleren, en vooral bezoekers beboeten.
Gedegen handhaving is dan weer een ander ding. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Probleem zit hem al in de handhaving dat word al niet gedaan of op een verkeerde manier |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hier word een illegaal feest gegeven en dan word je weg gestuurd in Engeland krijg je ruim 10.000 pond boete. Vreemd hè dat er bij ons overal van die feestjes zijn.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wij Nederlanders accepteren dat niet. T wordt tijd voor een harde hand. Ophouden met polderen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2020 - 20:36 schreef FR-Henk het volgende:[..] Zou het beste zijn, maar zo verdomde moeilijk op te handhaven. Maar met de kennis van nu hadden we in maart et etc. Vind ik wat makkelijk. Een strenge lockdown nu...Van mij mag het maar trekt de bevolking dit? En waar laat je ruimte voor beroepsmatige sectoren? Lockdown vind ik niet echt nodig maar als je beperkende maatregelen wil doorvoeren, doe het dan landelijk en kijk dan ook even naar je buurlanden en stem wat met deze af. Ik bespeur een eigenwijze houding in deze, we hadden alleen al door hier op een lijn te zitten ellende bespaard.
We hadden door samen te werken de test capaciteit gehad en een tekort aan mondkapjes, kan in Wiesbaden bij de Hornbach zo een pallet meenemen hoor. Redenen die nu worden genoemd dat maatregelen ingehouden zijn. Sorry dat is belachelijk toch? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wanneer wordt er een minister s'nachts in een kroeg gesignaleerd? En worden dan alle boetes aan de horeca kwijtgescholden? Stompzinnig. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Om over Willem II maar te zwijgen, het stadion leeg en hutje mutje ongecontroleerd op een pleintje hun gang laten gaan. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ja de mensen doen het, maar als regering regeer je en reageer je. Hier kan je best bang van worden, van de laksheid en angst om wakker te worden.
Achteraf met het vingertje wijzen en stompzinnig in de camera lachen of er een krachtterm uit gooien, veel meer verwacht ik niet. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Regels aanscherpen, dus, maar daarnaast ook het volume van je politie-apparaat onder de loupe nemen. Dit is amper te handhaven met huidig potentieel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T is makkelijk praten, maar de Nederlanders accepteren het niet, want die zijn gewend overal inspraak en vrijheid op te hebben. ook in t overtreden van regels, want er is normaliter nauwelijks handhaving en vaak kom je er met een niet meer doen vanaf.
Dit is dus een probleem wat we in Nederland zelf gecreëerd hebben. We kunnen nu niet eens keihard gaan handhaven, want dan valt de politiek onderuit voor het besluit genomen is. De partijen die nu de coalitie vormen krijg je daar nooit op 1 lijn over.
Dus, pappen en nathouden tot t over is, of een ander beleid gevormd door een ander kabinet en dat laatste is echt een utopie. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2020 - 18:38 schreef FR-Henk het volgende:Aan Pat: - dat andere gebieden in de regels worden gezet is niet zo gek. Mensen zijn egoisten en gaan hun feestje net zo makkelijk in een veiliger regio vieren. Want daar zijn de regels soepeler. Met alle gevolgen van dien. Antw: de regels zijn overal gelijk, ik pleit voor maatwerk. jou invullen over hoe mensen gaan regeren is op niks gebaseerd behalve jou gevoel. bewijs door het te testen en dan weet je echt of dat zo is. Ik ga echt geen feestje in friesland vieren als ik hier in brabant woon, kul dit Tsja wat is kul: Amsterdammers die uitgaansleven in Zaandam opzoeken. Ik zie en hoor het, en voor jou is het kul. En van de week op tv, huwelijken die elders worden gevierd, omdat daar nog 100 mensen uitgenodigd kunnen worden. Maar goed. Hou het bij kul. nou dan zou ik e.a. moeten nuanceren omdat er een paar, ik geloof namelijk echt niet dat dit aan de lopende band gebeurt, egoistisch zijn. het is toch van de gekke.
dan nog, de open lucht of een feestzaal vol. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Het is goedkoper om zonder publiek te spelen dan met 13.000 man..tja........... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Misschien met zijn alle op een pleintje gaan kijken dan -.- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dat is t dus he, die 13K leveren te weinig op om al het personeel wat nodig is te betalen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Wat een idioot, moet ook allemaal naar de klote weet je. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Mijn vriendin werd eergisteren getest door de ambassade, ik was erbij, en werd ook getest. Het doet geen pijn maar is wel irritant, en in de ochtend de uitslag niets aan de hand, maar ja gratis is gratis hahahaah |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Die familie heeft al zoveel kapotgemaakt in (oa) Rotterdam, check zn vader Cees Engel zn gangen maar... En vandaag staat die complottokkie met zn matties op de Coolsingel te klapwieken. Lukt het met de BNers niet dan weer met de voetbalfans proberen. Die zou gewoon eens een goed pak op zn flikker kunnen gebruiken die gozer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 september 2020 door tomson -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 27 september 2020 - 10:19 schreef tomson het volgende:[..] Die familie heeft al zoveel kapotgemaakt in (oa) Rotterdam, check zn vader Cees Engel zn gangen maar... En vandaag staat die complottokkie met zn matties op de Coolsingel te klapwieken. Lukt het met de BNers niet dan weer met de voetbalfans proberen. Die zou gewoon eens een goed pak op zn flikker kunnen gebruiken die gozer. Van gekke verwijzingen naar bizarre gebeurtenissen vroeger tot aan hersenloze deelname, kweet en wou er eigenlijk niet over beginnen. Op de Razende Bol er mee.
Zijn pa was natuurlijk zijn beste voorbeeld, wat die allemaal uitgevreten had met laatst nog zijn waanzinnige camping, pffff.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 september 2020 door VVout -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op zondag 27 september 2020 - 10:23 schreef VVout het volgende:[..] Van gekke verwijzingen naar bizarre gebeurtenissen vroeger tot aan hersenloze deelname, kweet en wou er eigenlijk niet over beginnen. Op de Razende Bol er mee. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Antarctica. Hij zou misschien nog een lift terug kunnen krijgen bij de Razende Bol. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 27 september 2020 - 10:30 schreef tomson het volgende:[..] Mijn voorkeur zou uitgaan naar Antarctica. Hij zou misschien nog een lift terug kunnen krijgen bij de Razende Bol. Wou er nog wat op zeggen, maar hou er hier nu over op ... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Baudet. Ik keek al niet meer verder Is er in dit filmpje ook geknipt en geplakt?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 september 2020 door Stylzz -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ja, zijn ze heel goed in. Andere partijen ook trouwens. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
De zwakste zijn voorlopig al het hoekje om en het virus breid zich fors uit. Simpele dingen als afstand houden en beschermende kapjes dragen als het wat drukker is zou geen issue moeten zijn. Verder hoef ik persoonlijk zo nodig niet onnodig de deur uit, heb alleen het idee dat veel mensen weigeren uit dwarsigheid hun agenda aan te passen.
Waarom ook, als het je zelf niet treft en persoonlijke belangen conflicteren. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Goede ventilatie in de eerste en 2de kamer |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mooie vent die Gommers..mag hem wel.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Helemaal mee eens ,en dat hij leer trekt uit die vage famke is nog eens bewonderenswaardig ook. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Tot zo ver het goede gedrag van de supporters de laatste wedstrijd, we zijn weert klaar met voetballen met publiek.
Het wordt ook weer door happen en die fles wijn achterover kappen geblazen, voor 22:00 de deur weer uit.
Beide zaken roepen gedeelde gevoelens op bij mij moet ik zeggen, moet het nog eens goed laten bezinken. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
quote: gast als je me vraagt niet te reageren omdat jij anders boos wordt of wat dan ook doe dat bij mij dan ook niet. mijn mening hierover heb ik niet uitgesproken maar stel niet zelf iets voor om je er dan erna niet zelf aan te houden. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Toch vreemd dat een paar duizend man in de buitenlucht, waar het risico op besmetting zowiezo veel minder is, dan verboden gaat worden, terwijl ieder weekend duizenden mensen binnen in winkelcentra mogen rondhangen... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op maandag 28 september 2020 - 15:22 schreef Cruzcontrol het volgende:Toch vreemd dat een paar duizend man in de buitenlucht, waar het risico op besmetting zowiezo veel minder is, dan verboden gaat worden, terwijl ieder weekend duizenden mensen binnen in winkelcentra mogen rondhangen... We kunnen nog wel op vakantie, en de kermis draait ook gewoon bij ons in de stad om nog maar een zijstraat te noemen. Ik vrees dat dit een terugkerend ritueel wordt, met steeds wat nieuwe beperkingen. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op maandag 28 september 2020 - 15:27 schreef tomson het volgende:[..] We kunnen nog wel op vakantie, en de kermis draait ook gewoon bij ons in de stad om nog maar een zijstraat te noemen. Ik vrees dat dit een terugkerend ritueel wordt, met steeds wat nieuwe beperkingen. Tja, het voetbal is gewoon niet meer het hetzelfde. Voetballen in een lege Kuip, wat stelt het nog allemaal voor... zo is onze club, onze club niet meer toch... Kutzooi |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Komende weken zitten we allemaal weer thuis voor de bujs |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Tsja, en wat kijken we dan, veredelde oefenpotjes... Heeft toch niks meer met betaald voetbal te maken Het voetbal was als meestal niet om aan te gluren, de sfeer maakte alles goed...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 september 2020 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Geloof dat dit niet handig is allemaal, waarom mensen de straat op sturen om 22:00 uur i.p.v. in een redelijk gecontroleerde omgeving uit te laten klinken.
Het zelfde met de stadions, als je ziet dat het toch allemaal in grote lijnen ordelijk verloopt. Wat gaat die groep doen als ze nergens meer heen kunnen met hun dwarse kop.
Ja we moeten ons aan de regels houden, helemaal mee eens. Maar je moet ze ook tevreden zien te houden, anders gaan alleen nog rubber kogels helpen en traangas. Of we daar op zitten te wachten. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik wel. Tuig moet je aanpakken |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op maandag 28 september 2020 - 16:47 schreef VVout het volgende:Geloof dat dit niet handig is allemaal, waarom mensen de straat op sturen om 22:00 uur i.p.v. in een redelijk gecontroleerde omgeving uit te laten klinken. Het zelfde met de stadions, als je ziet dat het toch allemaal in grote lijnen ordelijk verloopt. Wat gaat die groep doen als ze nergens meer heen kunnen met hun dwarse kop. Ja we moeten ons aan de regels houden, helemaal mee eens. Maar je moet ze ook tevreden zien te houden, anders gaan alleen nog rubber kogels helpen en traangas. Of we daar op zitten te wachten. Zo is dat inderdaad. Denk dat er goed aan de regels gehouden is in HET Stadion, waarom daar dan juist afstraffen? En die kut van Amsterdam gewoon nog in dikbetaalde functie, terwijl zonder mondkapje bij de BLF demo... Fuck Em All! |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Nu kan Casper van Eijck zijn onderzoek niet afronden om te kijken wat de verspreiding is bij grote evenementen . Wat goed dat het na hou je bek goed is verlopen het afgelopen weekend in de stadions.
En de kroegen dicht om 22.00 ,want voor 22.00 kan je niet besmet worden natuurlijk,dan is de corona ergens anders actief..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 september 2020 door Leon FR1908 -- |
|
|
|