BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 15 december 2020 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 - 08:59 schreef Stylzz het volgende:
Gechargeerd, maar de gemiddelde mens is in de basis egoïst of in ieder geval egocentrisch.
De meeste mensen deugen...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 december 2020 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 - 11:57 schreef CobusIII het volgende:

[..]

De meeste mensen deugen...
Volgens hun eigen standaard.
ar
 ar - dinsdag 15 december 2020 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 - 13:40 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Mensen zijn mensen, en zullen nooit veranderen.
Tot in de eeuwigheid
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 15 december 2020 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 - 13:40 schreef Stylzz het volgende:

[..]

nee, lees bregge (de meeste mensen deugen) maar eens. Veel onderzoek naar gedaan. Beeldvorming is dat mensen heel egocentrisch zijn, maar onderzoek wijst uit dat dit in de praktijk erg meevalt. Dat wil niet zeggen dat er niks fout gaat. Maar veel mensen hebben een juiste intentie, maar door hun beperkingen kan het verkeerd uitpakken...best wel een aardig boek.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 december 2020 - 17:21   quote  deeplink  
Ik ken t boek.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 15 december 2020 - 17:33   quote  deeplink  
ik heb ook het beste met jullie voor, het pakt alleen vaak verkeerd uit....
VVout
 VVout - dinsdag 15 december 2020 - 17:39   quote  deeplink  
Deugnieten zal je bedoelen.
MMM
 MMM - dinsdag 15 december 2020 - 18:15   quote  deeplink  
13942.jpg
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 15 december 2020 - 18:35   quote  deeplink  
Ziet er lekker uit
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 december 2020 - 19:00   quote  deeplink  
Mensen hebben persoonlijke drijfveren om anderen te helpen of uitsluitend zichzelf.
Geen enkel onderzoek bestaat/kan uitwijzen of iemand in basis het een of het ander is.

Neem Arne Slot: aardige vent, die graag gratis Feyenoord helpt.
van geil
 van geil - dinsdag 15 december 2020 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 - 18:15 schreef MMM het volgende:
[ afbeelding ]
MMM
VVout
 VVout - dinsdag 15 december 2020 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 - 18:15 schreef MMM het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, MMM ja :)
MMM
 MMM - woensdag 16 december 2020 - 12:42   quote  deeplink  
;)
CobusIII
 CobusIII - donderdag 17 december 2020 - 10:46   quote  deeplink  
Crisismanagement is deze regering niet gegeven. Er worden toch wel blunders gemaakt. Hoe kan het nou zo zijn dat er na 9 maanden geen vaccin draaiboek ligt en men nu pas gaat kijken wat er moet gebeuren en wat er ingeregeld moet worden.
Daarnaast worden wij als volkje toch wel weer met beide benen op de grond gezet. We hebben een gebrek aan 'can do' mentaliteit.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 17 december 2020 - 12:55   quote  deeplink  
Ambasade personeel Mali volgende week gevaccineerd ........chinese vaccin ..........
Ik hou jullie op de hoogte wat de verschijnselen zijn bij mijn vriendin ............ik zal een reisje naar Frankrijk moeten maken denk ik,
Vraamd dat in een goed bestuurd land als Nederland, het zo lang duurt voordat en een klap op het vaccineren gegegevn gaat worden.
Zelfs in het chaotische Frankrijk weet ik nu al wat er wanneer mensen gaan vaccineren............
Het enige voordeel wat NL heeft de kwetsbaren zijn bekend bij de huisartsen en het scenario griepprik kan gebruikt worden.
Voor fe rest is er nog niets .....bron mijn overbuurman ( huisarts in ruste)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2020 door piet de paler --
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 17 december 2020 - 18:53   quote  deeplink  
Europese vrijgifte vaccin is eerst, elk land heeft een eigen bestelling qua hoeveelheid, dan: wie eerst, vervolgens logistiek maken.
Over mogelijk 10 dagen eerste vaccinaties, of iets later.
VVout
 VVout - donderdag 17 december 2020 - 19:19   quote  deeplink  
Vrijgave wordt verwacht rond de 23e en bij mij in de omgeving in Duitsland wordt dan concreet gezegd dat de kwetsbare groepen als eerste de 27e tot de 29e ingeënt worden. Hier gaan ze er echt werk van maken en wachten ze het nieuwe jaar niet af.
tomson
 tomson - dinsdag 29 december 2020 - 15:12   quote  deeplink  
In de rubriek Feyenoord & Corona , Rijnmond in de bocht :

Paul is er zeker van dat hij de eerste Feyenoordsupporter ter wereld is die een vaccin heeft ontvangen tegen het coronavirus.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/202553/Dit-is-vrijwel-zeker-de-eerste-regiogenoot-die-is-gevaccineerd-tegen-corona
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 29 december 2020 - 15:53   quote  deeplink  
De kuip zou ook een prima vaccinatie locatie zijn
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 29 december 2020 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 december 2020 - 15:12 schreef tomson het volgende:
In de rubriek Feyenoord & Corona , Rijnmond in de bocht :

Paul is er zeker van dat hij de eerste Feyenoordsupporter ter wereld is die een vaccin heeft ontvangen tegen het coronavirus.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/202553/Dit-is-vrijwel-zeker-de-eerste-regiogenoot-die-is-gevaccineerd-tegen-corona
Mooi man !
piet de paler
 piet de paler - woensdag 30 december 2020 - 12:11   quote  deeplink  
Vindt de optie van de Belgen die ze aan het testen zijn niet verkeerd.
Normaal heb je 2 vaccinaties nodig ( pfizzer) 1 inkectie geeft een bescherming van 50% met de tweede erbij 94%
De Belgen testen nu 1 injectie zodat je 50% beschermd bent hiermee kun je dus een dubbel aantal mensen beschermen
Nu kijken of dit ook gaat helpen om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen

Volgende week met vriendin naar Brussel, vaccinatie voor haar ( chinese vaccin)
Jullie horen wel wat er gebeurd........zij heeft er vertrouwen in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 december 2020 door piet de paler --
van geil
 van geil - donderdag 31 december 2020 - 09:22   quote  deeplink  
Inmiddels weer n spookstad hier.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 01 januari 2021 - 21:17   quote  deeplink  
Corona is echt maar ik blijf een wappie .
Gisteren een zwaar bericht van Gommers dat het code zwart is.
Vandaag is hij helemaal blij dat we in een rap tempo de goede kant op gaan.

Ik trek dat nieuws niet ..
En die vaccinatie? Ik neem voorlopig een frikandel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 januari 2021 door Leon FR1908 --
van geil
 van geil - vrijdag 01 januari 2021 - 21:33   quote  deeplink  
Daar denken ze hier bij Jeroen Bosch heel anders over.
Het lijkt wel oorlog.
VVout
 VVout - vrijdag 01 januari 2021 - 21:36   quote  deeplink  
In Engeland zijn ze noodhospitalen aan het bouwen en moet nog maar zien na het weekenden wat de feestdagen voor surprises gaat opleveren.

Ondertussen zeker niet laten een lekker broodje frikandel in je mik te stoppen. Het leven is te kort om elke kans hiervoor onbenut te laten. Smakelijk en bedankt, water loopt me gelijk in de mond.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 01 januari 2021 - 21:44   quote  deeplink  
Maar ik snap Leon ook weer wel.
VVout
 VVout - vrijdag 01 januari 2021 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2021 - 21:44 schreef Stylzz het volgende:
Maar ik snap Leon ook weer wel.
Ook z'n zin an een frikandel?

Maar ff alle gekheid op een stokje, natuurlijk is het raar en begrijp ik hem. Blij als dit hoofdstuk achter de rug is, stemmingsmakerij op deze manier is verwarrend.
van geil
 van geil - vrijdag 01 januari 2021 - 21:48   quote  deeplink  
Ja , wie niet, het is ook niet meer te volgen.
Maar wat ik wel weet en zie, is dat het echt code rood is bij het ziekenhuis.
Als je daar langs rijdt lijkt t wel oorlog .
Verder rijden lijkenwagens en ambulances af en aan.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 01 januari 2021 - 22:40   quote  deeplink  
Ik werk met ziekenhuizen. Ik zal je de details besparen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 01 januari 2021 - 23:36   quote  deeplink  
Ik kom wekelijks in het LUMC al 3 jaar lang helaas ,maar het is eerder 80% rustiger
dan drukker.
Deze week 2 x in het Bronovo Den Haag geweest ,er liep geen kip.
Daarnaast woon ik tussen 3 ambulance stations ,en dichtbij het Westeinde ziekenhuis .
Hoorde je eerst de gehele avond sirenes ,nu hoor je ze nog af en toe.
Maar er zijn er wel 12 aan corona overleden deze week.
Ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 02 januari 2021 - 07:20   quote  deeplink  
Voor de vitale mensen is t risico niet zo groot.
Heb je al een kwaal, kan t problematisch zijn.
Vervelende is, de meeste mensen denken kerngezond te zijn.

Als bijna overal de planbare niet acute zorg uitgesteld wordt, is er gewoon een probleem.
Dan ben je een stap verwijderd van planbare acute zorg ook uit te stellen, tot alleen nog Corona zorg.
VVout
 VVout - zaterdag 02 januari 2021 - 07:26   quote  deeplink  
Voor een bepaalde groep zou het gerechtigd zijn dit om te draaien.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 02 januari 2021 - 11:11   quote  deeplink  
Ik irriteer me aan Gommers en kuipers....ze geven te veel tegenstrijdige signalen af. een soort van scoreboard journalistiek...Cijfers besmettingen omhoog --> paniek, cijfers omlaag --> halleluja....Sinds begin vorig jaar is er geen enkel lange termijn beleid/visie tot stand gekomen vanuit de regering. Ze hobbelen achter het virus aan.
Ik hoop van harte dat het vaccin ons uit de brand gaat helpen de komende periode. maar je moet ook scenario's op de plank hebben voor het geval dat het niet zo is. Er zijn namelijk al wat twijfels over de werkzaamheid van het vaccin in relatie tot de Zuid-Afrikaanse variant. Ik ben geen aanhanger van de wet van behoud van ellende, maar ik ben wel aanhanger van een aantal lange termijn draaiboeken voor verschillende scenario's.
In mijn optiek is het helemaal niet nodig om de ziekenhuizen te overbelasten en een keus te moeten maken tussen coronazorg en reguliere zorg (overigens een schijnbare tegenstelling).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2021 door CobusIII --
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 02 januari 2021 - 11:33   quote  deeplink  
Daarnaast mis ik echt crisismanagement/leiderschap. in het het OMT zitten veel experts op hun vakgebied en laat mij vooropstellen dat dit hele kundige mensen zijn, behorende tot de top van de wereld. Dus die heb je nodig. Nederland heeft een top gezondheidszorgsysteem. Dat wil zeggen onder normale omstandigheden.
Nu het crisis is en een en ander een andere aanpak vereist, zitten we vast in de structuren van het RIVM, de GGD en de huisartspraktijken. We proberen langs deze structuren en processen de pandemie het hoofd te bieden, maar daar is het helemaal niet op ingericht. Het is daar te bureaucratisch voor. Je hebt crisismanagement nodig om buiten deze structuren te denken en naar andere oplossingen te zoeken. Zo als het nu gaat blijven we achter de feiten aanlopen en is de economische en gezondheidsschade onnodig hoog.
Voor de goede orde....ik ben geen wappie, houd mij netjes aan de regels en loop niet op potjes te rammen. Ik ben gewoon één van de stuurlui die aan de wal staat en het beter denkt te weten...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2021 door CobusIII --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 02 januari 2021 - 12:57   quote  deeplink  
Amen
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 02 januari 2021 - 17:12   quote  deeplink  
Over een paar maanden met inentingsboekje en seizoen kaart voetbal kijken.
Ik heb de oproep al moet wel effe naar parijs en daar effe 3 weken blijven ..........moet ik even over nadenken.
Piet houdt niet zo van Pariijzenaars
VVout
 VVout - zaterdag 02 januari 2021 - 19:40   quote  deeplink  
Stad van d’amour Piet, een rubbertje noemen ze hier niet voor niets Pariser.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 02 januari 2021 - 21:28   quote  deeplink  
Helaas de meeste parijzenaars hebben een slechte naam, waar ik woonde in de buurt van Marseille was de haat groter dan Ajax en Feyenoord.
Heb een paar keer meegelopen ol de parade was mooi maar s avonds altijd vechtpartijen.........die wij meestal wonnen, en dan mee moesten met de politie. En daarna straf trainingen. Hahaha mooie tijd
VVout
 VVout - zondag 03 januari 2021 - 00:14   quote  deeplink  
In Frankrijk moet je altijd op je hoede zijn 's nachts, meestal niet voor Fransen btw als je goed bent doorgezakt.
piet de paler
 piet de paler - zondag 03 januari 2021 - 10:29   quote  deeplink  
Algerijnen en .........marocs, en wat Afrikanen. Maar dat is in Marseille ook het geval daar zijn het de Afrikanen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2021 door piet de paler --
van geil
 van geil - zaterdag 09 januari 2021 - 10:45   quote  deeplink  
Londen 1 op de 30 corona.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 09 januari 2021 - 10:51   quote  deeplink  
Vriendin heeft het Chinese vaccin. Zie nog geen verschillen ...hahaha
VVout
 VVout - zaterdag 09 januari 2021 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2021 - 10:51 schreef piet de paler het volgende:
Vriendin heeft het Chinese vaccin. Zie nog geen verschillen ...hahaha
Hoorde dat dat een echt vaccin is en geen mRNA.

http://www.startpagina.nl/v/gezondheid/coronavirus/vraag/689946/verschil-tussen-vectorvaccin-mrna-vaccin/

Met mRNA staan best nog wel veel vragen open ook bij de toezichthouders, waar ze voorlopig nog dagelijks moeten rapporteren. De urgentie van het uitbannen is alleen hoger als de ingeschatte risico's, begrijpelijk misschien maar voorlopig zijn we nog gewoon proefkonijnen.

Om nou een voorbeeldje te geven van waar ze nou nog bang zijn is het autoimmuun reacties op de langere termijn van het lichaam. Met mRNA programmeer je je eigen cel om er uit te zien als een corona virus door die cel identieke spikes(proteïne) te laten aanmaken en je hebt natuurlijk niet veel inbeeldingsvermogen nodig om in te zien als je eigen immuunsysteem denkt dat je corona bent.

Laat ik zeggen dat ik me graag laat vaccineren omdat ik en de maatschappij verder willen, maar door serieuze bijdrage als deze te horen ga je toch ook weer twijfelen, bah.

To be or not te be?
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 09 januari 2021 - 13:29   quote  deeplink  
Wel vreemd een ontwikkelingsland als Mali is in staat om hun ambassade personeel te vaccineren.Mali is al half chinees.
VVout
 VVout - zaterdag 09 januari 2021 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2021 - 13:29 schreef piet de paler het volgende:
Wel vreemd een ontwikkelingsland als Mali is in staat om hun ambassade personeel te vaccineren.Mali is al half chinees.
En dan ben je nog geen eens een Chinees, geen idee hoever ze daar al zijn.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 09 januari 2021 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2021 - 12:40 schreef VVout het volgende:

[..]

Hoorde dat dat een echt vaccin is en geen mRNA.

http://www.startpagina.nl/v/gezondheid/coronavirus/vraag/689946/verschil-tussen-vectorvaccin-mrna-vaccin/

Met mRNA staan best nog wel veel vragen open ook bij de toezichthouders, waar ze voorlopig nog dagelijks moeten rapporteren. De urgentie van het uitbannen is alleen hoger als de ingeschatte risico's, begrijpelijk misschien maar voorlopig zijn we nog gewoon proefkonijnen.

Om nou een voorbeeldje te geven van waar ze nou nog bang zijn is het autoimmuun reacties op de langere termijn van het lichaam. Met mRNA programmeer je je eigen cel om er uit te zien als een corona virus door die cel identieke spikes(proteïne) te laten aanmaken en je hebt natuurlijk niet veel inbeeldingsvermogen nodig om in te zien als je eigen immuunsysteem denkt dat je corona bent.

Laat ik zeggen dat ik me graag laat vaccineren omdat ik en de maatschappij verder willen, maar door serieuze bijdrage als deze te horen ga je toch ook weer twijfelen, bah.

To be or not te be?
MRNA technieken worden al weer een tijdje gebruikt (al in 2011). toen voor kankerpatienten. Er zijn geen lange termijn nadelen gevonden. mRNA grijpt ook niet in op je eigen DNA. voordeel is dat het in grote hoeveelheden gemaakt kan worden en dat het snel is te modificeren indien er virusvarianten opduiken.
Time will tell.....
VVout
 VVout - zaterdag 09 januari 2021 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2021 - 14:03 schreef CobusIII het volgende:

[..]

MRNA technieken worden al weer een tijdje gebruikt (al in 2011). toen voor kankerpatienten. Er zijn geen lange termijn nadelen gevonden. mRNA grijpt ook niet in op je eigen DNA. voordeel is dat het in grote hoeveelheden gemaakt kan worden en dat het snel is te modificeren indien er virusvarianten opduiken.
Time will tell.....
Het zou volgens de uitleg een overlay zijn op je DNA die je cel er anders uit laat zien en opereren naar je immuun systeem toe. Lijkt me een soort van chiptuning en dat kan ook verkeerd uitpakken voor de rest van de motor.
van geil
 van geil - zaterdag 09 januari 2021 - 15:47   quote  deeplink  
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen , 0 verstand van.
Wat ik wel weet,is dat ik zeker niet sta te trappelen om die prik te krijgen .
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 09 januari 2021 - 16:02   quote  deeplink  
Ik denk als je naar het buitenland wil, je wel zal moeten.
Frankrijk gaat dit invoeren en vele andere landen die minder problemen hebben met verplichten van vaccinatie
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 januari 2021 - 16:20   quote  deeplink  
https://www.hpdetijd.nl/2021-01-07/het-coronavaccin-is-niet-zonder-risicos/

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

0.0374140