|
|
Stylzz
|
|
|
Dat is een erg tendentieus artikel. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Mwah een immunoloog in een artikel uit een aardig tijdschrift. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Elk vaccin heeft risicos. Gele koorts moest je zelf blijven zitten na de vaccinatie Menegovax werd iemand bij ons ziek Van een handje pindas heb ik mensen in coma zien raken. Van veel alcohol drinken kun je in coma raken Van masturbatie word je doof Van Feyenoord kun je depressief worden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 januari 2021 door piet de paler -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Onduidelijk bv. hoelang vaccins hun werking behouden. 3 maanden in ieder geval. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Gelukkig behoor ik niet tot de risicogroep en kan ik het nog even aankijken. Hooguit een klein buikje, maar ook niet te dus kan het één en ander gedragen hoop ik. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Heb het virus vlak voor de 1e lockdown in maart vorig jaar gehad. Wel goed ziek geweest, maar thuis kunnen blijven. Stijve spieren, smaak/reuk even weg. 5 kilo kwijt in 2 weken. Daarna 10 dagen herstel nodig gehad. In april/mei 3 kennissen zien bezwijken. Het beïnvloedt je kijk op het virus en vaccin, vanzelfsprekend. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik word al niet meer kwaad om wappies die Schwaab en de dansleraar volgen. Heb al een.brief dat ik 2e helft febr vaccinatie mag halen, maar ik denk dat ik van de husarts ook een oproep krijg. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 januari 2021 - 19:04 schreef piet de paler het volgende:Elk vaccin heeft risicos. Gele koorts moest je zelf blijven zitten na de vaccinatie Menegovax werd iemand bij ons ziek Van een handje pindas heb ik mensen in coma zien raken. Van veel alcohol drinken kun je in coma raken Van masturbatie word je doof Van Feyenoord kun je depressief worden Haha vooral dat laatste |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Hier was dat al ff bekend in Duitsland, laatste loodjes hopelijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee joh. Dit circus duurt nog tot de zomer. Dan misschien kunnen we spreken van laatste loodjes |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Plan is dat we hier in April de werkende gezonde groep gaan inenten, lijkt me het moment dat normalisatie dan ook inkeert. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat zal, maar de hoeveelheid beschikbare vaccins is een bottleneck, plus het proces om iedereen te vaccineren, daarnaast is de aanname dat als je gevaccineerd bent, je nog steeds een verspreider bent. Dus zolang je die vaccinatiegraad van ca 70% niet bereikt hebt, het normale leven nog ver te zoeken is.
maar goed, er is licht .. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Wat betreft verspreider is nog niets bewezen en natuurlijk kan je het extern meeslepen, maar intern zal het immuunsysteem dit aanpakken en groei stoppen waardoor dit vele malen minder zal zijn en de kwetsbaarste mensen zijn ingeënt die dat willen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T tegendeel is helaas ook niet bewezen. Dat is t punt |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Het is een kwestie van geduld. Er zijn nog wat onzekere factoren. hopen dat de zomermaanden sowieso weer verlichting brengen. Ik denk ook dat we t/m de zomer in meer of mindere maten met restricties te maken gaan krijgen... |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het aantal besmet geweeste mensen en het aantal gevaccineerde moet op 60% komen dan zou het virus kunnen uitdoven Onze arts in Mali vertelde dit over Ebola.( ook een sars virus) Volgens mij zijn we daar nog ver van af. Begrijp ook niet dat we niet 24 uur oer dag gaan vaccineren ( als er voldoende vaccin is) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 11 januari 2021 - 12:57 schreef piet de paler het volgende:Het aantal besmet geweeste mensen en het aantal gevaccineerde moet op 60% komen dan zou het virus kunnen uitdoven Onze arts in Mali vertelde dit over Ebola.( ook een sars virus) Volgens mij zijn we daar nog ver van af. Begrijp ook niet dat we niet 24 uur oer dag gaan vaccineren ( als er voldoende vaccin is) Met de Britse variant lijkt me dat dat percentage fors hoger moet zijn. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zou het niet weten, het chinese vaccin beschermd voor 75%. En nog steeds geen bijwerking bij mijn vriendin. Bindt haar wel vast s nachts hahahaha |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 11 januari 2021 - 19:40 schreef piet de paler het volgende:Zou het niet weten, het chinese vaccin beschermd voor 75%. En nog steeds geen bijwerking bij mijn vriendin. Bindt haar wel vast s nachts hahahaha ja, we binden allemaal onze vrouw vast s nachts. Corona of geen corona... |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
O gelukkig ligt dus niet aan mij |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Nee hoor, is heel normaal.... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hier mag ze s'nachts 2 minuten los. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Lekker de hele avond rondgereden , nu kan t nog. Morgen weer even toeterend langs alle politiebureaus in de buurt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Zie Wilders nog wel hoge ogen gooien komende verkiezingen, zijn moties worden stotterend weg gewimpeld uit onmacht en zijn toch echt niet helemaal onredelijk naar mijn idee. Ook de sociale aspecten als depressie met soms zelfmoord tot gevolg, wat de SGP aanvoerde werd op bijzondere wijze met de mantel van noodzaak weg gemoffeld. Ook dat gesprek met Grapje bij het overtreden van de avondklok vond ik bijzonder, steeds maar weer afdwalend en omcirkelend van de essentiële vraag die niet beantwoord werd.
Ben blij dat ik geloof ik op mijn berg in Duitsland zit, met al mijn zorgen over hoe het bedrijfstechnisch verder gaat.
Was dit verbijsterende punt nog ff vergeten, eerste kwartaal dik 7 miljoen mRNA inentingen beschikbaar en de kwetsbare groep niet snel ingeënt krijgen. Onbegrijpelijk dat het gesprek niet hier over gaat en de totale middelen worden uitgebuit om dit door te voeren. Ik ben er van overtuigd namelijk dat je dit kan realiseren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 januari 2021 door VVout -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja Wilders de grote winnaar, niemand wil met hem samenwerken dus ............ Heeft geen nut |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 - 12:17 schreef piet de paler het volgende:Ja Wilders de grote winnaar, niemand wil met hem samenwerken dus ............ Heeft geen nut Als ie genoeg stemmen heeft hoeft ie nog maar een klein partijtje er bij te hebben. Viel me op dat die refo's ook aardig kritisch in dat straatje mee lullen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Hoe ik ook tel ( bron peilingen) praat je niet over een klein partijtje. Of hij zou overweldigend moeten winnen. Maar zelfs ik vindt zijn uitspraken extreem. Meer dan Le Pen |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Nu nog net niet Piet en die peilingen verrassen je ook vaak als de nadien de werkelijke uitslagen bekijkt. T's maar een plaatselijke speldenprik en een momentopname die daar plaats vindt. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Hoeveel zetels denk dat hij gaat halen dan? Al haalt hij er 60, wie gaat met hem in een regering stappen? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wilders standaard in peilingen hoog, bij verkiezingen meestal veel lager. Ook dit keer. Wilders te veel 1 issue partij. Zij maken het onmogelijk met hen te regeren en kiezers weten dit |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 - 17:49 schreef Stylzz het volgende:Wilders standaard in peilingen hoog, bij verkiezingen meestal veel lager. Ook dit keer. Wilders te veel 1 issue partij. Zij maken het onmogelijk met hen te regeren en kiezers weten dit Gaat elke keer op deze manier. Zal never een coalitie kunnen vormen. Het volk kan roepen, maar wel in de ruimte. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 - 17:56 schreef ar het volgende:[..] Gaat elke keer op deze manier. Zal never een coalitie kunnen vormen. Het volk kan roepen, maar wel in de ruimte. Ik zie VVD, CDA en PVV wel zitten. Maar gaat nooit gebeuren |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 - 17:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Hoeveel zetels denk dat hij gaat halen dan? Al haalt hij er 60, wie gaat met hem in een regering stappen? CU & SGP staan helemaal niet zo ver weg van de PVV en een verrassing om mee te kunnen regeren CDA bijvoorbeeld, is dan niet ver weg.
Gaat een interessante periode worden, persoonlijk is het niet zo dat ik ergens uitgesproken voor of tegen ben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 januari 2021 door VVout -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Allebei eens. Ik denk persoonlijk wel dat CDA de grootste gaat worden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: T zal fijn eens niet zo 180 graden te hoeven polderen |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Kreeg vandaag een brief van Franse ministerie v defensie, via de ambassade dat ik me moet gaan melden , in een voorstad van Parijs Om in 2 e week van februarie mijn vaccinatie kan halen......dat gaat snel. Er wordt gesproken over 1 injectie? Tja erg gestructureerd, erg on Frans
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 januari 2021 door piet de paler -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 - 17:58 schreef VVout het volgende:[..] CU & SGP staan helemaal niet zo ver weg van de PVV en een verrassing om mee te kunnen regeren CDA bijvoorbeeld, is dan niet ver weg. Gaat een interessante periode worden, persoonlijk is het niet zo dat ik ergens uitgesproken voor of tegen ben. SGP kan ik nog inkomen, maar de CU is mijlenver verwijderd van de PVV. Kan eerlijk gezegd ook nauwelijks voorstellen dat het CDA nog een keer aan een regering met de PVV gaat beginnen. Dat is ze vorig keer totaal niet bevallen. En Hoekstra heeft het recent nog eens benadrukt dat het er niet echt in zit.
En zelfs al zouden al die partijen ja zeggen, dan nog kom je bij lange na niet aan een meerderheid. Misschien net aan 50 zetels in de meest optimistische peilingen.
Ik zie nog niet echt een realistisch scenario waarin de PVV gaat regeren. Zelfs al zou het voor Wilders mee zitten. Ze zouden echt een monsteruitslag moeten neerzetten. En dan nog.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Kan. Er zijn meerdere leveranciers. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: In geen 100 jaar inderdaad, zeker zo lang Rutte bij de VVD rondloopt. Heel misschien als zijn opvolger een stuk conservatiever is. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 - 18:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] In geen 100 jaar inderdaad, zeker zo lang Rutte bij de VVD rondloopt. Heel misschien als zijn opvolger een stuk conservatiever is. Wilders en Rutte zitten meer op 1 lijn dan je zou denken |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Misschien, maar ik geloof het niet. Puur inhoudelijk misschien, maar de manier waarop ze de politiek benaderen verschilt als dag en nacht m.i. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat denk ik niet, t zijn rollen en houdingen |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Tot op zekere hoogte. Met name Geert mag graag chargeren natuurlijk. Maar denk dat Rutte te pragmatisch is. De kans is niet 0, maar ik zie niet in hoe het ooit voor Rutte aantrekkelijk kan worden om het nog eens met Geert te proberen. Denk dat het andersom minder een probleem is uiteindelijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 - 18:40 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Tot op zekere hoogte. Met name Geert mag graag chargeren natuurlijk. Maar denk dat Rutte te pragmatisch is. De kans is niet 0, maar ik zie niet in hoe het ooit voor Rutte aantrekkelijk kan worden om het nog eens met Geert te proberen. Denk dat het andersom minder een probleem is uiteindelijk. Die 2 zijn eigenlijk dikke maatjes. |
|
|
|