|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Hahahah.....seniorenmomentje.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Feyenoord testte vanochtend de spelers en de technische staf op 1908, waar ook de boosters werden gezet. Er zijn helaas meer besmettingen bijgekomen. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2022 - 14:52 schreef Stylzz het volgende:Feyenoord testte vanochtend de spelers en de technische staf op 1908, waar ook de boosters werden gezet. Er zijn helaas meer besmettingen bijgekomen. Per direct tongzoenen verbieden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Tja sinds een paar dagen stijgt alles weer. Dus er komt inderdaad wel eens een nog groter slotje |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zal maar even duren. Omrikon is nauwelijks ziekmakend, komt niet of nauwelijks in de longen. Zie berichten WHO , Zuid Afrika en Engeland. Ook Suriname vandaag , 600.000 besmettingen waarvan 17 in het ziekenhuis.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 januari 2022 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Vandaar ook de besmettelijkheid, zit vooral in de mond en keel,dus veel uitstoot.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 januari 2022 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja. Dat denkt men. Maar de landen zijn niet echt vergelijkbaar. Engeland gaat ook lekker. We gaan t zien |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik heb goede hoop. Sprak n moeder van een arts, Die waren zeer verheugd met de mutant omdat een minder ziekmakende voor de hand ligt. Hij en zijn collega's vonden de Delta eigenlijk al veel minder agressief, dan de eerste. Die zat in alle organen, soms zelfs het hoofd, en enorme beschadigingen aan de longen, dat schijnt met de Delta al een heel stuk minder te zijn. Veelal de meesten mensen die hieraan dood zijn gegaan,( wat uiteraard heel treurig is en blijft) waren met n griep waarschijnlijk ook gegaan. En ja , er zijn natuurlijk uitzonderingen.
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Meerdere studies bevestigen de mildere gevolgen van Omikron. Het boostertempo is ook behoorlijk op gang, 60% geboosterd eind deze week, stelt de Jonge. Vanuit dat kader is een lange lockdown niet aannemelijk. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
We zitten voorlopig de komende 3-4 jaar gewoon met het virus opgescheept. Omicron is besmettelijker, maar minder ziekmakend op dit moment. Dat wil niet zeggen dat nu het einde in zicht is. Ik hoop het heel erg want ik ben er ook wel klaar mee. De realiteit is dat we te snel te positief over het verloop denken en daardoor achter de feiten aanlopen. Het beste scenario is dat Omicron een milde vorm is is en dat het een soort van verkoudheid wordt. Aan de andere kant zijn er scenario's waar men zich zorgen over maakt dat omicron een voorbode is van veel meer ellende. Hope for the best, prepare for the worst. Voor de geïnteresseerden hier een linkje dat gaat over de huidige inzichten rondom o.a. Omicron. Kijk vooral de 2e helft. https://www.infectioncontroltoday.com/view/omicron-causes-mild-infection-maybe-for-now |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Het geeft interessante inzichten over long covid (daar hebben we het eigenlijk nooit over) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Tuurlijk, niets is voorspelbaar, maar de 3 opeenvolgende varianten zijn wel elk een mildere vorm gebleken. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2022 - 16:24 schreef FR-Henk het volgende:Tuurlijk, niets is voorspelbaar, maar de 3 opeenvolgende varianten zijn wel elk een mildere vorm gebleken. Dat is niet juist. De Delta variant was niet milder. De gevolgen waren minder omdat er toen al gevaccineerd werd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 januari 2022 door CobusIII -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Onjuist Cobus, Het waren toch vooral de ongevaccineerden die in het ziekenhuis kwamen. En degene die ik sprak, zei dus dat dat heel duidelijk was. Minder agressief virus. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat t maar snel lente wordt |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Lees net dat maandag de scholen weer opengaan. Ook buiten sporten tot 20.00 uur voor jongeren. Dat vind ik dan wel weer heel snel eigenlijk. Beter even de vinger nog aan de pols. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Bordelen open en feesten met die handel. Ben er echt klaar mee, ook met die booster rooster. Hoop gewoon weer op mijn eigen immuunsysteem te kunnen vertrouwen, het oude normaal. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2022 - 16:34 schreef van geil het volgende:Onjuist Cobus, Het waren toch vooral de ongevaccineerden die in het ziekenhuis kwamen. En degene die ik sprak, zei dus dat dat heel duidelijk was. Minder agressief virus. Deze snap ik niet Geile..dat ongevaccineerde meer kans maken om in het ziekenhuis te komen is aangetoond. Wat heeft dat met de Deltavariant te maken? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2022 - 16:53 schreef CobusIII het volgende:[..] Deze snap ik niet Geile..dat ongevaccineerde meer kans maken om in het ziekenhuis te komen is aangetoond. Wat heeft dat met de Deltavariant te maken? Dat het grootste deel ongevaccineerd was en mildere symptomen had, logisch verhaal toch. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
ongevaccineerden --> in het ziekenhuis --> milder je bedoelt dus dat ze wel in het ziekenhuis kwamen, maar niet zo zwaar ziek waren als anders? Dat zou kunnen, dat weet ik niet. Ik weet ook niet of het een goed vergelijk is omdat de ouderen/kwetsbaren wel een heel hoog vaccinatiegraad hadden. Ik begreep dat degene (ongevaccineerden) die dus wel naar het ziekenhuis moesten ook wat jonger waren en daardoor het ziekteverloop in het ziekenhuis wat milder was...Maar het boeit allemaal niet, ik hoop dat we er vanaf komen..... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zo is dat Cobus.
En Ja VVout,goed verwoord. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik word er zo moe van pffffff |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Hier merk je daar niets van....ben je ziek ga je vaak dood. Afrikanen leven .......naar wat er komt. Geen IC probleem.....die zijn er niet. In Bamaco alleen voor de zeer rijken ...dus geen triage wel altijd code zwart..... |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2022 - 19:36 schreef piet de paler het volgende:Hier merk je daar niets van....ben je ziek ga je vaak dood. Afrikanen leven .......naar wat er komt. Geen IC probleem.....die zijn er niet. In Bamaco alleen voor de zeer rijken ...dus geen triage wel altijd code zwart..... Wordt ook niet geregistreerd.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Je hebt hier Denge, gele koorts, Malaria,ebola ( is onder controle) Maar kinderen gaan hier dood aan rode hond en diaree. De oudste man die ik ontmoete in het geboorte dorp van mijn vriendin Is 61 maar ziet er uit als 160 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Gemiddeld worden de mensen daar niet ouder dan 61 jaar. Mannen ongeveer 59 Vrouwen ongeveer 63.
De leeftijdscategorie waarin Corona echt inhakt zijn dan ook al lang dood. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Een ding moet ik ze meegeven ....het is een zeer blij volkje, altijd lachen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Als je niet weet wat je mist heb je ook veel minder om treurig over te zijn |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Geen contact met de boze wereld ( de dorpen dan) |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Geen booster gehaald en op dit moment corona. Als dit het is komt er bij mij geen spuit meer in.... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Zit de laatste dagen met een vraagje. Er is effectief gezegd dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen en dat zal ook wel zo zijn. Maar nu zou ik uit officiële bronnen dan ook wel eens willen weten wat die nadelen precies zijn en kan ze nergens vinden. Verhalen zat van complotdenkers, sappige enz. maar officiële bronnen waar zelfs de producent achter staat, weer iemand waar ik die kan vinden? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Die worden structureel verwijderd. En artsen die het verkondigen worden sancties opgelegd en/of geschorst. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
quote:Op maandag 10 januari 2022 - 21:41 schreef VVout het volgende:Zit de laatste dagen met een vraagje. Er is effectief gezegd dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen en dat zal ook wel zo zijn. Maar nu zou ik uit officiële bronnen dan ook wel eens willen weten wat die nadelen precies zijn en kan ze nergens vinden. Verhalen zat van complotdenkers, sappige enz. maar officiële bronnen waar zelfs de producent achter staat, weer iemand waar ik die kan vinden? Ken dr geen zinnig antwoord op geven. Het onderwerp boeit mij te weinig om er uberhaubt iets over te lezen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Apart hoor dat als de uitspraak is dat de nadelen niet opwegen tegenover de voordelen dat er via de officiële kanalen geen informatie over de eventuele nadelen wordt gecommuniceerd.
Geeft eigenlijk een structurele bodem voor nepnieuws, hoe kan je eigenlijk zo nog beoordelen wat nep is?
Je zal je kind maar met een goed geweten naar de dokter sturen en later moeten zeggen "Ich habe es nicht gewußt" |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Open gooien de boel. Mooi genoeg geweest nu. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Als het even kan graag natuurlijk, maar het zit erin dat ze nog even de ziekenhuisopnames gaan afwachten. Die zitten vaak in de vertraging, dus ik vrees nog een week of 2 extra. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 - 07:55 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Als het even kan graag natuurlijk, maar het zit erin dat ze nog even de ziekenhuisopnames gaan afwachten. Die zitten vaak in de vertraging, dus ik vrees nog een week of 2 extra. Ik vind het onverantwoord om alles nog dicht te houden. Je zou maar eigen baas zijn met je winkeltje, restaurant of kapperszaak. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 - 08:34 schreef MMM het volgende:[..] Ik vind het onverantwoord om alles nog dicht te houden. Je zou maar eigen baas zijn met je winkeltje, restaurant of kapperszaak. Vooral dat een groot deel die een uurtje van de grens wonen lekker in België en Duitsland gaan shoppen en recreëren. De spreiding wordt er alleen maar groter door en je doet je eigen middenstand de das om.
Waren in de bios in Antwerpen. Lekker graaien met de zelfde schep in de snoepbakken en dringen om de frisdrank en de popcorn uit de zelfde vitrine die we zonder bedenken allemaal vast grepen. De wc heb ik natuurlijk in de pauze ook bezocht en hoefde gelukkig alleen maar ff staand te wateren, maar stel je hoe je als vrouw op de poet moet. Smerig direct niet, maar om nou over de gewenste hygiëne standaard te spreken. Dat alles onder een geldige QR natuurlijk maar zonder test of boosterplicht dus Omrikon gewoon vrijspelen natuurlijk. De 1 1/2 meter was vanaf de parkeerplaats ook een utopie btw
Nee das op die manier gewoon te zot voor woorden z’n lockdown als je buren er niet aan mee doen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De buren hebben stuk voor stuk veel meer bedden met personeel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Is niet helemaal waar. Daar is het anders ingericht. Lastig te zeggen omdat niet elk land de beschikbare ic-bedden op dezelfde manier telt of zelfs een ic-bed op dezelfde manier definieert.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 januari 2022 door Stylzz -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Buiten oorlog, godsdienstige aangelegenheden en honger weinig massale sterfte in Afrika waargenomen. Ik zou dan zeggen dat de berichtgeving vanuit daar moet kloppen dat het minder agressief moet zijn. Als er één continent op aarde is waar ze bij bosjes omvallen is het daar wel omdat zorg en beschikbaarheid van vaccins minimaal is.
Ik ga in ieder geval gewoon weer leven en als het tijd is dan is het gewoon zo. Met respect naar iedereen die het anders wil natuurlijk, moeten ze voor zich zelf beslissen.
Nu nog hopen dat horeca en toerisme er bovenop komen en niet genoemde kleine middenstanders, anders kunnen we gezellig feesten met elkaar in een kartonnen doos op de heide. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik wil me eigenlijk altijd een beetje uit deze discussies houden omdat de discussies vaak veel te smal zijn. Je moet praten over t hele plaatje. Ja, in Afrika lijkt het minder, maar dat is ook omdat de mensen die er over t algemeen heel ziek van worden, daar over t algemeen al dood zijn.
Verder is mild nog steeds ziekmakend en soms dodelijk. Het grootste risico ligt dan niet in dat je ziekt wordt, maar dat iedereen tegelijk ziek wordt. Oftewel dat er geen vrachtwagenchauffeurs, verplegers, artsen, vakkenvullers, schoonmakers etc meer zijn om de samenleving draaiende te houden. Dus Omicron zou inderdaad de redding kunnen zijn wanneer je t uitsmeert over X-tijd.
Verder is t gewoon kut-Corona en ben ik er helemaal klaar mee. Scholen open bijvoorbeeld, dochters zijn gister 1 dag naar school. In de avond een mail, besmetting in de klas van mijn jongste. En zo zal t doorgaan. Tot t echt endemisch is. |
|
|
|