BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 21 maart 2022 - 05:58   quote  deeplink  
Bayern zou een bod van 25 miljoen hebben uitgebracht op Gravenberch.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 maart 2022 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 05:58 schreef Eide het volgende:
Bayern zou een bod van 25 miljoen hebben uitgebracht op Gravenberch.
Denk als Ajax er 30 tot 35 miljoen voor krijgt, dat het prima is. Wel jammer, want Gravenberch gaat niet heel veel voetballen vrees ik bij Bayern.
Aan de andere kant, maakt het me ook geen ruk uit, hij zit bij Rajola, dus verlengen gaat hij nooit doen. Laat hem net als Brobbey maar weer eens zien dat rioolrat alleen aan de centen denkt en niet aan het persprctief en ontwikkeling van de speler.
remco k
 remco k - maandag 21 maart 2022 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 09:25 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Denk als Ajax er 30 tot 35 miljoen voor krijgt, dat het prima is. Wel jammer, want Gravenberch gaat niet heel veel voetballen vrees ik bij Bayern.
Aan de andere kant, maakt het me ook geen ruk uit, hij zit bij Rajola, dus verlengen gaat hij nooit doen. Laat hem net als Brobbey maar weer eens zien dat rioolrat alleen aan de centen denkt en niet aan het persprctief en ontwikkeling van de speler.
Nou is Bayern wel een club die niet zomaar spelers koopt en een goed plan met de speler maakt en zo het maximale uit spelers haalt..
Eide
 Eide - maandag 21 maart 2022 - 17:08   quote  deeplink  
Ik vind 25 miljoen voor een speler die uit z'n contract loopt uitstekend. Strik erom en meteen op de bus naar München zetten.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 maart 2022 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 17:08 schreef Eide het volgende:
Ik vind 25 miljoen voor een speler die uit z'n contract loopt uitstekend. Strik erom en meteen op de bus naar München zetten.
En voor een talent die praktisch weinig heeft laten zien al helemaal.. tuurlijk kan die voetballen, maar of het bovenin allemaal wel top is vraag ik me af..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 maart 2022 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 15:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou is Bayern wel een club die niet zomaar spelers koopt en een goed plan met de speler maakt en zo het maximale uit spelers haalt..
Dit denk ik ook, die gaat daar echt wel spelen
Misschien niet direct maar halen op termijn wel het beste naar boven
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 maart 2022 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 17:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En voor een talent die praktisch weinig heeft laten zien al helemaal.. tuurlijk kan die voetballen, maar of het bovenin allemaal wel top is vraag ik me af..
De laatste tijd speelt hij gewoon uitstekend en zie ik hem niet graag vertrekken
nummer10
 nummer10 - maandag 21 maart 2022 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 20:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De laatste tijd speelt hij gewoon uitstekend en zie ik hem niet graag vertrekken
2 potten.. ok 2.5..
Eide
 Eide - maandag 21 maart 2022 - 21:16   quote  deeplink  
Hij speelt zeker prima, maar 25 miljoen met één jaar op z'n contract... doei!
p111
 p111 - maandag 21 maart 2022 - 21:26   quote  deeplink  
Byzonder jammer maar met nog 1 jaar contract bij die Mafioso,is dit de hoofdprijs en meteen verkopen.Ik zou persoonlijk nog liever zien dat hij nog een paar jaar bleef maar dat gaat met deze zaakwaarnemer niet gebeuren dus pakken dat geld.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 maart 2022 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 21:16 schreef Eide het volgende:
Hij speelt zeker prima, maar 25 miljoen met één jaar op z'n contract... doei!
Oja zeker, strik er om maar zou er toch nog 5 bij proberen
Eide
 Eide - dinsdag 22 maart 2022 - 11:57   quote  deeplink  
Ik zat net een interview met Steven Berghuis te kijken. Het is wel een leuk ventje hoor. Bijzonder ook hoe je beeld van een speler zo anders kan zijn als hij voor een andere club speelt. Ik vond het altijd een arrogant mannetje met vervelende maniertjes die altijd op zoek was naar opstootjes. Dat beeld is echt volledig gekanteld.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 maart 2022 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 maart 2022 - 15:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou is Bayern wel een club die niet zomaar spelers koopt en een goed plan met de speler maakt en zo het maximale uit spelers haalt..
Het is beter dan vertrekken naar PSF of City, maar vooralsnog denk ik echt dat dit te vroeg komt voor Gravenberch, tenzij ze idd hebben gezegd hem klaar te stomen voor het grote werk over een jaar of 2 en dat hij voorlopig kan rekenen op enkele mnuten speeltijd in het eerste
Eide
 Eide - dinsdag 22 maart 2022 - 15:04   quote  deeplink  
Patrick Kluivert heeft een open sollicitatie naar de functie van hoofdtrainer bij Ajax gedaan. Binnen Ajax wordt John Heitinga op termijn gezien als hoofdtrainer, maar men vindt John nog niet klaar om het eventueel aankomend seizoen al over te nemen.

In een ideale situatie blijft Ten Hag dus nog een seizoen of twee en wordt hij opgevolgd door John Heitinga. De realiteit is dat diverse topclubs op Ten Hag azen en dat het met het vertrek van Overmars gewoon heel moeilijk gaat worden alle kippen op stok te houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2022 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 maart 2022 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2022 - 15:04 schreef Eide het volgende:
Ptraick Kluivert heeft een open sollicitatie naar de functie van hoofdtrainer bij Ajax gedaan. Binnen Ajax wordt John Heitinga op termijn gezien als hoofdtrainer, maar men vindt John nog niet klaar om het eventueel aankomend seizoen al over te nemen.

In een ideale situatie blijft Ten Hag dus nog een seizoen of twee en wordt hij opgevolgd door John Heitinga. De realiteit is dat diverse topclubs op Ten Hag azen en dat het met het vertrek van Overmars gewoon heel moeilijk gaat worden alle kippen op stok te houden.
Zal zeker weten moeilijk worden hem te behouden.
Het zal niet om het grote geld zijn wil hij nog 1 á 2 seizoenen blijven.

Kluivert heeft als trainer nog niet in de top mee gedraaid, wel is hij wel een aantal keren assistent trainer geweest, heeft de Ajax filosofie en zegt nu dat hij klaar is om hoofdtrainer te worden bij een topclub als Ajax maar ik heb zo mijn twijfels
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 maart 2022 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2022 - 15:04 schreef Eide het volgende:
Patrick Kluivert heeft een open sollicitatie naar de functie van hoofdtrainer bij Ajax gedaan. Binnen Ajax wordt John Heitinga op termijn gezien als hoofdtrainer, maar men vindt John nog niet klaar om het eventueel aankomend seizoen al over te nemen.

In een ideale situatie blijft Ten Hag dus nog een seizoen of twee en wordt hij opgevolgd door John Heitinga. De realiteit is dat diverse topclubs op Ten Hag azen en dat het met het vertrek van Overmars gewoon heel moeilijk gaat worden alle kippen op stok te houden.
Ik hoef Kluivert daar niet te zien, wat heeft die nu laten zien? Geef mij maar Slot, ook al ligt dat gevoelig. Verder zou ik niet weten wie de plek van Ten Hag kan overnemen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 maart 2022 - 16:33   quote  deeplink  
Ajax zal een schoonmaak moeten gaan houden en ook de salarissen moeten weer een beetje genormaliseerd worden. Op dit moment leven ze op te grote voet en dat is niet verstandig.
Op dit moment verdienen er teveel voetballers veel te veel geld bij Ajax en vele zijn bankzitters.

Weg gaan, Labyad

- Blind (die zal Ajax toch van de hand moeten doen deze zomer) verdiend ook veel te veel voor zijn bijdrage, maargoed mag ook nog 1 jaartje blijven als back up.
- Gravenberch blijkt een van de best betaalde spelers, die verkopen voor 30m, dan gaat de salarishuishouding ook aanzienlijk omlaag.
- Onana verdiend ook aardig en gaat gratis weg
- Tagliafico zou ik gewoon een nieuw contract geven en in de basis zetten, anders verkopen voor 4m en dan Wijndal overnemen.
- Alvarez zou ik toch verkopen voor 25m en dan een talent neerzetten.
- Kudus een kans geven
- Haller verkopen voor 35 miljoen, hij verdiend echt veel te veel, dan hoop ik dat ze Brobbey kunnen overnemen voor 15 miljoen. Zonde marja dat heeft Overmars toch echt verkeerd gedaan destijds. Salaris technisch zullen we dan ook iets beter zitten.
- Verder zal Mazra weggaan en kan Rensch de kans weer grijpen. Rensch verdiend niet zoveel als Mazra en dan hopen op nieuwe aanstromende talenten erachter.

Uiteindelijk ga je een jasje uitdoen, maar met goede gerichte aankopen en doorschuiven van de jeugd denk ik wel dat Ajax nog steeds mee kan op Europees subtop niveau.

Ik zou zelfs Berghuis verkopen als dat kan, verdiend mega veel, leuke speler, maar daar zou ik liever een Bergwijn voor in de plaats zien.

Darami proberen te verhuren, die heeft het nog niet laten zien.

Tadic, Martinez, Klaassen, Kudus, Pasveer, Anthony, Per Schuurs, Ihataren, mogen blijven.
Verder toch meer jeugd laten doorbreken zoals:
- Taylor, Ihataren, VAn Dongen, Unuvar.
Eide
 Eide - dinsdag 22 maart 2022 - 17:10   quote  deeplink  
Ik snap niet dat mensen maar blijven geloven in Kudus. De man is geblesseerd of derde keuze op het middenveld die nooit weet te overtuigen bij invalbeurten. Afstoten die knakker, net als Daramy.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 maart 2022 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2022 - 17:10 schreef Eide het volgende:
Ik snap niet dat mensen maar blijven geloven in Kudus. De man is geblesseerd of derde keuze op het middenveld die nooit weet te overtuigen bij invalbeurten. Afstoten die knakker, net als Daramy.
Daramy is nog jong, heeft te weinig gespeeld op de plaats van Tadic maar zal nooit het niveau van Tadic aan tikken.
Toch zou ik hem behouden, geef hem nog een kans

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 maart 2022 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2022 - 17:10 schreef Eide het volgende:
Ik snap niet dat mensen maar blijven geloven in Kudus. De man is geblesseerd of derde keuze op het middenveld die nooit weet te overtuigen bij invalbeurten. Afstoten die knakker, net als Daramy.
Kudus liet wel mooie dingen zien voor zijn blessures.. dat die 3de keuze is zegt me vrij weinig en komt mede door de blessures denk ik, die schrijf ik nog niet af.. daramy daarin tegen had ik liever neres nog gehad
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 maart 2022 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2022 - 18:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kudus liet wel mooie dingen zien voor zijn blessures.. dat die 3de keuze is zegt me vrij weinig en komt mede door de blessures denk ik, die schrijf ik nog niet af.. daramy daarin tegen had ik liever neres nog gehad
Neres was al een tijdje minder en wou vorig seizoen al weg, niet alles is met geld te houden, soms hebben ze een nieuwe omgeving uitdaging nodig.

Kudus is te blessure gevoeligheid maar heeft wel scorend vermogen, maar heeft moeite om goed mee te verdedigen.
Denk niet dat hij het gaat redden bij Ajax

Daramy heeft te weinig gespeeld om goed te beoordelen, sommige spelers moeten gewoon meer spelen om goed te worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2022 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - woensdag 23 maart 2022 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2022 - 20:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Kudus is te blessure gevoeligheid maar heeft wel scorend vermogen, maar heeft moeite om goed mee te verdedigen.
Denk niet dat hij het gaat redden bij Ajax
In twee seizoenen 26 wedstrijden, 1029 minuten (ruim 39 minuten per wedstrijd) voor 5 goals. Dat vind ik niet getuigen van scorende vermogen bij een aanvallende middenvelder.

De man is een publiekslieveling maar als je nu gaat kijken wat hij daadwerkelijk heeft laten zien valt dat gigantisch tegen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 maart 2022 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 07:00 schreef Eide het volgende:

[..]

In twee seizoenen 26 wedstrijden, 1029 minuten (ruim 39 minuten per wedstrijd) voor 5 goals. Dat vind ik niet getuigen van scorende vermogen bij een aanvallende middenvelder.

De man is een publiekslieveling maar als je nu gaat kijken wat hij daadwerkelijk heeft laten zien valt dat gigantisch tegen.
Huh? Voor mijn gevoel niet zoveel gespeeld ?
p111
 p111 - woensdag 23 maart 2022 - 09:35   quote  deeplink  
Ik kijk nog steeds naaar de basis van een speler wat zijn kwaliteiten zijn, in dit geval is dat bij Kudus.Nou fysiek zeer sterk/ handelingssnelheid prima /techn/prima/scooren kan hij echt wel.Min punten zijn zijn blessures in de afgelopen 2 jaar bijna de helft geblesseerd geweest,het mee verdedigen is ook matig maar dat vind ik ook van Berghuis.Ik vind ook dat hij na zijn blessures veel te weinig heeft gespeeld om hem weer op niveu te krijgen,dat is ook gekomen omdat Ajax goed ging draaien met Alvares op het middenveld dan kom je bijna niet aan de bak.
In mijn ogen is Kudus een betere voetballer als Alvares,en hoop ik dat hij wat meer kansen gaat krijgen.Wat ik ook even wil zegen dat Ajax echt wel Gravenberch moet laten gaan voor 25 miljoen.met Brobbey/Mazra en fucking Onana moet je wel je lesje geleerd hebben.in je laatste contract jaar en ze willen niet bijtekenen dan de spelers direkt verkopen.lukt dat niet dan NIET meer opstellen en jeugd laten spelen,nu wordt je aan alle kanten belazerd klaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2022 door p111 --
remco k
 remco k - woensdag 23 maart 2022 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 09:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Huh? Voor mijn gevoel niet zoveel gespeeld ?
Nee. Je roept over alle reserves dat ze zo weinig spelen.

Dat terwijl Ajax bovenin meedraait met het aantal gebruikte spelers en de minuten die reserves krijgen
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 maart 2022 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee. Je roept over alle reserves dat ze zo weinig spelen.

Dat terwijl Ajax bovenin meedraait met het aantal gebruikte spelers en de minuten die reserves krijgen
Dit seizoen klopt dat ook, dat ze toevallig op mogen draven door een blessure en vervolgens er niks van bakken door het missen van wedstrijdritme is een ander verhaal..
remco k
 remco k - woensdag 23 maart 2022 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 11:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dit seizoen klopt dat ook, dat ze toevallig op mogen draven door een blessure en vervolgens er niks van bakken door het missen van wedstrijdritme is een ander verhaal..
Of gewoon door een gebrek aan kwaliteit. Ik heb laatst een prima stukje laten zien met de minuten van de spelers, dat is meer dan bij sommige andere top clubs.

Dat was vorig seizoen overigens ook al zo.

Ten Hag speelt niet met een roulatie systeem.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 maart 2022 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 07:00 schreef Eide het volgende:

[..]

In twee seizoenen 26 wedstrijden, 1029 minuten (ruim 39 minuten per wedstrijd) voor 5 goals. Dat vind ik niet getuigen van scorende vermogen bij een aanvallende middenvelder.

De man is een publiekslieveling maar als je nu gaat kijken wat hij daadwerkelijk heeft laten zien valt dat gigantisch tegen.
Inderdaad valt dit zwaar tegen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 maart 2022 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 11:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dit seizoen klopt dat ook, dat ze toevallig op mogen draven door een blessure en vervolgens er niks van bakken door het missen van wedstrijdritme is een ander verhaal..
Waarom moet er altijd gewisseld worden dan?
Je wilt toch met de beste 11 het veld in?

Mocht iemand niet goed in de wedstrijd zitten kan je altijd een speler uitwisselen in de laatste 20 minuten, dat wel maar zou altijd Haller of Tadic laten staan.

Zij kunnen uit het niets scoren ook al zitten ze niet in de wedstrijd en anders geeft Tadic plots wel een assist waaruit gescoord wordt
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 maart 2022 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 17:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Waarom moet er altijd gewisseld worden dan?
Je wilt toch met de beste 11 het veld in?

Mocht iemand niet goed in de wedstrijd zitten kan je altijd een speler uitwisselen in de laatste 20 minuten, dat wel maar zou altijd Haller of Tadic laten staan.

Zij kunnen uit het niets scoren ook al zitten ze niet in de wedstrijd en anders geeft Tadic plots wel een assist waaruit gescoord wordt
Basis 11 indd en is prima, en heb het niet over het wisselen van de basis 11.. maar genoeg potten geweest waar je dik voorstond maar het verrekt om spelers zoals Nico minuten tegeven waardoor ze wedstrijd ritme missen.. en als er dan iemand geblesseerd raakt of uitvorm heb je plots een speler of spelers erin staan zonder wedstrijd ritme...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 maart 2022 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 19:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Basis 11 indd en is prima, en heb het niet over het wisselen van de basis 11.. maar genoeg potten geweest waar je dik voorstond maar het verrekt om spelers zoals Nico minuten tegeven waardoor ze wedstrijd ritme missen.. en als er dan iemand geblesseerd raakt of uitvorm heb je plots een speler of spelers erin staan zonder wedstrijd ritme...
Ze trainen elke dag met elkaar, dus weten ze elkaar wel te vinden hoor

Maar ben het met je eens dat Nico wat meer in de basis had moeten beginnen.

Als ten Hag persé Blind in zijn 11-tal wil hebben dan soms maar eens op het middenveld ipv Gravenbergh

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 maart 2022 - 19:46   quote  deeplink  
We zien het wel joh, hoop alleen niet dat dit seizoen verkloot word.. hoe zou het op de spelers over komen dat die al in gesprek is met mUnited bijv.. als je het nieuws mag geloven natuurlijk..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 maart 2022 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 19:46 schreef nummer10 het volgende:
We zien het wel joh, hoop alleen niet dat dit seizoen verkloot word.. hoe zou het op de spelers over komen dat die al in gesprek is met mUnited bijv.. als je het nieuws mag geloven natuurlijk..
Doen misschien extra hun werk, willen misschien goed voor de dag komen om mee te gaan met hem.
Want bijna iedere voetballer wil in de premier League spelen.

Het voorgaande moet je niet serieus nemen want ik zou het niet weten hoe de spelersgroep hier op reageert.
Ik denk dat ze hem dit wel gunnen, ze zullen gewoon hun best proberen te doen om de beker te pakken en landskampioen te worden
remco k
 remco k - woensdag 23 maart 2022 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 - 19:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Basis 11 indd en is prima, en heb het niet over het wisselen van de basis 11.. maar genoeg potten geweest waar je dik voorstond maar het verrekt om spelers zoals Nico minuten tegeven waardoor ze wedstrijd ritme missen.. en als er dan iemand geblesseerd raakt of uitvorm heb je plots een speler of spelers erin staan zonder wedstrijd ritme...
Het overgrote deel van de minuten die ik je laatst heb laten zien gemaakt als gewone wissel spelers bij een ruime voorsprong. In vrijwel al die wedstrijden wordt er ook gewoon 5 keer gewisseld en begint ten Hag te wisselen rond de 60e minuut en soms zelfs in de rust al.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 24 maart 2022 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2022 - 17:10 schreef Eide het volgende:
Ik snap niet dat mensen maar blijven geloven in Kudus. De man is geblesseerd of derde keuze op het middenveld die nooit weet te overtuigen bij invalbeurten. Afstoten die knakker, net als Daramy.
Elk jaar begint Kudus wel goed, maar raakt dan idd geblesseerd. Hij mist wedstrijd ritme, dat zie je ook teruig bij andere voetballers die niet bij Jong Ajax aan de bak komen, maar er wel moeten staan bij invalbeurten.
Daramy schrijf ik af, maar Kudus nog niet
AkaS
 AkaS - donderdag 24 maart 2022 - 13:38   quote  deeplink  
Toen Gravenberch zei dat hij wilde dat Ajax wel iets aan hem zou moeten verdienen, had ik niet door dat de klemtoon op iets zat.

Schandalig dat het rijke Bayern hem voor 15mln plus bonussen probeert weg te plukken en dat Gravenberch hierin meegaat. Hoop in dat geval dat hij never nooit aan de bak komt daar en afzakt naar niveautje rkc.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 maart 2022 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 maart 2022 - 12:58 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Elk jaar begint Kudus wel goed, maar raakt dan idd geblesseerd. Hij mist wedstrijd ritme, dat zie je ook teruig bij andere voetballers die niet bij Jong Ajax aan de bak komen, maar er wel moeten staan bij invalbeurten.
Daramy schrijf ik af, maar Kudus nog niet
Hoeveel minuten heeft Daramy gespeeld en hoe oud is hij ?
Geef hem minuten dan geef je hem ook zelfvertrouwen.
Hij is in ieder geval super snel

Ik zeg niet dat hij het gaat maken en dus door breken maar geef hem een kans
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 25 maart 2022 - 18:00   quote  deeplink  
Ajax neemt afscheid van mislukte Labyad

17:11 – Ajax gaat na dit seizoen afscheid nemen van Zakaria Labyad (29). De middenvelder heeft een aflopende verbintenis in de Johan Cruijff Arena, maar heeft definitief te horen gekregen dat die niet wordt verlengd. Maarten Stekelenburg kreeg dezelfde mededeling, maar met hem wordt nog wél gesproken over een langer verblijf.

Voor 1 april moeten alle spelers met een aflopend contract te horen kregen of die wordt verlengd of niet, om te voorkomen dat het contract automatisch doorloopt. Voor André Onana, Danilo en Noussair Mazraoui geldt dat hun verbintenis op eigen verzoek al werd afgekapt nadat die afgelopen is. Voor Przemyslaw Tyton geldt dat overigens niet, omdat dit zijn eerste contract is.

Anders dan met Labyad, die mede door een enkelblessure pas tweemaal in actie kwam dit seizoen, wordt met Stekelenburg nog wel gesproken. De routinier herstelt momenteel nog van een zware blessure, maar blijft mogelijk wel aan na dit seizoen. 'De doelman en de club gaan wel nog in gesprek met elkaar met het oog op komend seizoen', staat er te lezen in het persbericht van Ajax.

Labyad ging in 2018 in het kielzog van trainer Erik ten Hag van FC Utrecht naar Ajax voor een bedrag van liefst zes miljoen euro. Hij speelde in totaal 54 wedstrijden namens de Amsterdammers, waarin hij dertien doelpunten maakte en tien assists gaf. Daarmee heeft hij zijn volledige transfersom niet kunnen inlossen.
remco k
 remco k - vrijdag 25 maart 2022 - 19:33   quote  deeplink  
Toch helemaal geen slechte stats hoor.

Ik denk dat hij met name pech heeft dat Ajax een weg in is geslagen richting de echte subtop van Europa.

In het team van de Boer bijvoorbeeld zou hij misschien wel een meerwaarde zijn geweest want met dit soort statistieken doe je het gewoon prima.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 25 maart 2022 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2022 - 19:33 schreef remco k het volgende:
Toch helemaal geen slechte stats hoor.

Ik denk dat hij met name pech heeft dat Ajax een weg in is geslagen richting de echte subtop van Europa.

In het team van de Boer bijvoorbeeld zou hij misschien wel een meerwaarde zijn geweest want met dit soort statistieken doe je het gewoon prima.
Dat denk ik ook, bij de Boer had hij misschien vaste waarde geweest want zo slecht zijn zijn statistieken niet.

Volgens mij was hij destijds gehaald als back up achter Neres, stond op een gegeven moment zelfs in de spits of op 10.
Speelde in een paar wedstrijden echt niet onverdienstelijk.

Maar kwam in totaliteit net iets te kort, werd hier door sommigen bestempeld als het vriendje van ten Hag, het zelfde geldt voor Klaiber trouwens

Maar goed ik denk dat hij terecht een andere club mag gaan uit zoeken, rust misschien te veel op de begroting, misschien krijgt nu de jeugd een kans om door te stromen in 1e instantie als back up

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 26 maart 2022 - 18:53   quote  deeplink  
Slecht nieuws voor Brobbey: geen verkoop, ook geen kans bij Leipzig

10:33 – Brian Brobbey komt ook komend seizoen niet in de plannen voor bij RB Leipzig. De jonge spits verkaste vorig jaar zomer transfervrij van Ajax naar de Duitse subtopper, maar kwam in de Bundesliga nauwelijks tot spelen toe. Daarom liet hij zich afgelopen winter verhuren aan Ajax, dat hem niet permanent in lijkt te kunnen lijven.

Volgens het Duitse BILD is Leipzig namelijk niet van plan om Brobbey komende zomer te verkopen, ondanks het feit dat de spits in gesprek met De Telegraaf de hoop uitsprak dat hij definitief de overstap naar Ajax zou kunnen maken. Zijn werkgever is van plan Brobbey komend seizoen opnieuw op huurbasis bij een andere club te stallen, aangezien hij niet in de plannen voor volgend seizoen voorkomt.

Dat is een flinke streep door de rekening voor Brobbey, die juist naar Leipzig verkaste in de hoop snel een basisspeler te worden. Bij Ajax moest hij namelijk Sébastien Haller voor zich dulden in de pikorde. De kans is groot dat Ajax komende zomer Haller gaat verkopen, waardoor de topclub automatisch aan Brobbey als vervanger zal denken.

Leipzig hoeft Brobbey echter niet te verkopen. De twintigjarige spits heeft namelijk nog een contract tot de zomer van 2025 in Oost-Duitsland.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 26 maart 2022 - 22:19   quote  deeplink  
En weer speelt Bergwijn een fantastische wedstrijd voor het Nederlands Elftal.
Goed gezien Overmars en ten Hag, laat maar komen!

Ook Eriksen is het nog niet verleerd.

Berghuis ook goed

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 maart 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 26 maart 2022 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2022 - 22:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
En weer speelt Bergwijn een fantastische wedstrijd voor het Nederlands Elftal.
Goed gezien Overmars en ten Hag, laat maar komen!

Ook Eriksen is het nog niet verleerd.

Berghuis ook goed
En waarom loopt het met Berghuis en blind niet bij Ajax?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 maart 2022 - 00:25   quote  deeplink  
Omdat Ajax speelt op de helft van de tegenstander.
Dus minder ruimte.

Bij het Nederlands elftal spelen ze meer van uit het middenveld/verdediging, zoals van Gaal zei proberen ze op deze manier de tegenstander te lokken, zodat er voor in meer ruimte ontstaat.
remco k
 remco k - zondag 27 maart 2022 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2022 - 23:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En waarom loopt het met Berghuis en blind niet bij Ajax?
Even een andere omgeving.

Blind speelde tegen Benfica overigens prima.

Met name Berghuis komt aanvallend al even niet uit de verf.

Andere omgeving doet vaak even wonderen voor de vorm hè. Kan maarzo terug komen en wel weer heel goed renderen.

Maar wat hierboven genoemd werd. Er lag gisteren ook gewoon veel meer ruimte als wat Ajax de laatste tijd krijgt. Ploegen gaan tegen Ajax steeds compacter spelen.
p111
 p111 - zondag 27 maart 2022 - 10:00   quote  deeplink  
Ik vond Blind trouwens weer zeer matig,hopelijk dat zijn dip snel voorbij is.
remco k
 remco k - zondag 27 maart 2022 - 10:29   quote  deeplink  
In het Nl elftal?

Ik vond hem daar juist wel goed spelen.

Dat hij bij die 2-2 geklopt zou iedere back gebeuren op deze manier. Daar is geen houden aan.

Aan de bal was hij gewoon weer eens goed.

Hij heeft een prachtige assist bij de 1-0 en geeft de voor assist met 1 x raken bij de tweede goal van Oranje.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 maart 2022 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 maart 2022 - 10:00 schreef p111 het volgende:
Ik vond Blind trouwens weer zeer matig,hopelijk dat zijn dip snel voorbij is.
Als wingback in het systeem van van Gaal moet hij heel wat meters overbruggen omdat hij een 2 spitsen hanteert.

Aanvallend lukt het Blind wel want ook gisteren had hij weer een assist waar uit Bergwijn scoorde

Ik denk dat Blind beter functioneert in een 4-3-3 systeem, maar ook dan speelt hij vaak te hoog.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 maart 2022 door Jack Huntelaar --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 27 maart 2022 - 16:26   quote  deeplink  
Van de zomer maar eens proberen om Bergwijn en Eriksen te halen lijkt mij. Er zullen een aantal vaste waarden vertrekken en dan zijn dit het soort spelers die er meteen staan. Beiden ook een verleden in Amsterdam dus dat zit wel goed!!
p111
 p111 - zondag 27 maart 2022 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 maart 2022 - 10:29 schreef remco k het volgende:
In het Nl elftal?

Ik vond hem daar juist wel goed spelen.

Dat hij bij die 2-2 geklopt zou iedere back gebeuren op deze manier. Daar is geen houden aan.

Aan de bal was hij gewoon weer eens goed.

Hij heeft een prachtige assist bij de 1-0 en geeft de voor assist met 1 x raken bij de tweede goal van Oranje.
Ik ben een fan van Blind geweldige techniek perfect overzicht,maar iedereen ziet dat hij op dit moment zeker niet in zijn beste periode zit.Hopelijk dat hij weer snel de oude word.Gisteren geeft hij een prima assist maar er waren gisteren ook wat mindere fases van hem niet des Blinds.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0679659