BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 26 mei 2022 - 13:44   quote  deeplink  
Ik ben eerder benieuwd naar de staf van Schreuder. Ik neem aan dat Ajax wil vasthouden aan Reiziger en Bogarde. Heitinga blijft vooralsnog de kroonprins binnen Ajax als trainer van Jong Ajax. Dan komt er normaliter maar één plekje vrij voor een assistent die Scheurder mag uitzoeken. Ik lees nu over een Duitser van Hoffenheim. Nooit van gehoord maar het lijkt wel een hele geschikte te zijn.
Eide
 Eide - donderdag 26 mei 2022 - 13:46   quote  deeplink  
United zou trouwens 35 miljoen willen neerleggen voor Jurriën Timber.
Ajax30
 Ajax30 - donderdag 26 mei 2022 - 15:06   quote  deeplink  
Nee mijn zus niet
AkaS
 AkaS - donderdag 26 mei 2022 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2022 - 13:44 schreef Eide het volgende:
Ik ben eerder benieuwd naar de staf van Schreuder. Ik neem aan dat Ajax wil vasthouden aan Reiziger en Bogarde. Heitinga blijft vooralsnog de kroonprins binnen Ajax als trainer van Jong Ajax. Dan komt er normaliter maar één plekje vrij voor een assistent die Scheurder mag uitzoeken. Ik lees nu over een Duitser van Hoffenheim. Nooit van gehoord maar het lijkt wel een hele geschikte te zijn.
Ik ook Eide. Ik hoop dat Ajax vast blijft houden aan Bogarde en Reiziger en dat over 2 jaar het trio Heitinga, Bogarde en Reiziger de nieuwe trainersstaf van Ajax zullen worden.

Vooralsnog vind ik Schreuder een logische keuze en hoop ik dat hij het goed zal doen. En ook dat hij budget krijgt om het elftal enigzins op niveau te houden.

Overigens hoop ik niet dat Ziyech gekocht gaat worden. Flanken met Tadic en Ziyech gaat het niet zijn. We hebben echt snelheid en diepgang nodig op minstens 1 van de flanken.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 mei 2022 - 21:16   quote  deeplink  
Is Openda geen leuke spits voor Ajax voor erbij? Mocht Haller vertrekken of Brobbey niet lukken.

Snel technisch jong en prima statistieken. (Wel temperamentvol)
nummer10
 nummer10 - donderdag 26 mei 2022 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2022 - 15:47 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ook Eide. Ik hoop dat Ajax vast blijft houden aan Bogarde en Reiziger en dat over 2 jaar het trio Heitinga, Bogarde en Reiziger de nieuwe trainersstaf van Ajax zullen worden.

Vooralsnog vind ik Schreuder een logische keuze en hoop ik dat hij het goed zal doen. En ook dat hij budget krijgt om het elftal enigzins op niveau te houden.

Overigens hoop ik niet dat Ziyech gekocht gaat worden. Flanken met Tadic en Ziyech gaat het niet zijn. We hebben echt snelheid en diepgang nodig op minstens 1 van de flanken.
Brobbey voor de snelheid en diepte en dan die mooie ballen van ziyech zoals op promes.. of ziyech op 10.. en Bergwijn rechts.. tadic brobbey Bergwijn ziyech erachter.. Berghuis standin
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 mei 2022 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2022 - 21:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Brobbey voor de snelheid en diepte en dan die mooie ballen van ziyech zoals op promes.. of ziyech op 10.. en Bergwijn rechts.. tadic brobbey Bergwijn ziyech erachter.. Berghuis standin
Bergwijn, Ziyech en Brobbey gaat een aardige duit kosten vrees ik.
Haller en Antony ook opleveren dat wel.
nummer10
 nummer10 - donderdag 26 mei 2022 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2022 - 21:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bergwijn, Ziyech en Brobbey gaat een aardige duit kosten vrees ik.
Haller en Antony ook opleveren dat wel.
Precies.. en je gaat er echt niet mee op achteruit.. sterker nog denk meer vooruit met de voorhoede..
p111
 p111 - donderdag 26 mei 2022 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2022 - 21:16 schreef Hummel10 het volgende:
Is Openda geen leuke spits voor Ajax voor erbij? Mocht Haller vertrekken of Brobbey niet lukken.

Snel technisch jong en prima statistieken. (Wel temperamentvol)
Nee echt niet is alleen maar snel ,is geen Ajax niveau
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 27 mei 2022 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2022 - 23:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Nee echt niet is alleen maar snel ,is geen Ajax niveau
Vind hem voetballend ook wel aardig hoor. 19 goals en aantal assists dit jaar ook best knap. En nog jong. Naast Brobbey bij vertrek Haller lijkt me prima optie.
Eide
 Eide - vrijdag 27 mei 2022 - 21:35   quote  deeplink  
Het is wel een aanvaller die diepgang brengt. Ik twijfel wel of hij bij een ploeg als Ajax, die meestal diep op de helft van de tegenstander speelt, gebruik kan maken van zijn wapens.
p111
 p111 - zaterdag 28 mei 2022 - 10:37   quote  deeplink  
Moet dit even kwijt over van Gaal het was altijd een geweldige trainer,maar wat hij nu aan het doen is,Vincent Jansen geselecteerd en Brobbey is er niet bij. Volgens mij is hij behoorlijk de weg kwijt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 mei 2022 door p111 --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 mei 2022 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2022 - 10:37 schreef p111 het volgende:
Moet dit even kwijt over van Gaal het was altijd een geweldige trainer,maar wat hij nu aan het doen is,Vincent Jansen geselecteerd en Brobbey niet hij. Volgens mij is hij behoorlijk de weg kwijt.
Daar dacht ik ook al aan.. maar sws best een trieste selectie op een paar na..
Eide
 Eide - zaterdag 28 mei 2022 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2022 - 10:37 schreef p111 het volgende:
Moet dit even kwijt over van Gaal het was altijd een geweldige trainer,maar wat hij nu aan het doen is,Vincent Jansen geselecteerd en Brobbey is er niet bij. Volgens mij is hij behoorlijk de weg kwijt.
Brobbey is een half seizoen tweede spits geweest bij Ajax met wat invalminuten. Ik had serieus aan Van Gaal getwijfeld als hij Brobbey wel had geselecteerd. Niet dat Vincent Jansen nu meteen een logische keuze is, verre van zelfs, maar Brobbey is dat zeker ook niet.

Van Gaal is Van Gaal. Altijd eigenzinnig.
p111
 p111 - zaterdag 28 mei 2022 - 13:33   quote  deeplink  
Of hij tweede spits geweest of eerste je moet kijken naar zijn prestaties en zijn dreiging voor het doel.en dat was voor Brobbey geweldig.En dan ga je voor Vincent Jansen met 3 doelunten in het hele seizoen in Mexio ,is zowel door Mexicaanse Journalisten als door mij een onbegrijpelijke beslissing.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 28 mei 2022 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 mei 2022 - 21:35 schreef Eide het volgende:
Het is wel een aanvaller die diepgang brengt. Ik twijfel wel of hij bij een ploeg als Ajax, die meestal diep op de helft van de tegenstander speelt, gebruik kan maken van zijn wapens.
Vind hem aan de bal en in de combinatie juist wel aardig. Gaat vlotter mee in het spel dan Haller. Houd mensen bezig en goede diepgang al is dat inderdaad niet altijd nodig.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 28 mei 2022 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2022 - 13:33 schreef p111 het volgende:
Of hij tweede spits geweest of eerste je moet kijken naar zijn prestaties en zijn dreiging voor het doel.en dat was voor Brobbey geweldig.En dan ga je voor Vincent Jansen met 3 doelunten in het hele seizoen in Mexio ,is zowel door Mexicaanse Journalisten als door mij een onbegrijpelijke beslissing.
Brobbey te vaak niet inzetbaar geweest vanwege pijntjes. Misschien dat hij daarom voor Janssen gegaan is. Of denkt dat hij Brobbey genoeg aan het werk gezien heeft en Janssen nog even wilt testen?
Eide
 Eide - zaterdag 28 mei 2022 - 18:01   quote  deeplink  
Ik heb geen idee waarom hij voor Vincent Janssen is gegaan. Ik vind die keuze heel vreemd. Ik zeg alleen dat een keuze voor een wisselspeler van Ajax die veel geblesseerd is geweest net zo goed een hele vreemde keuze was geweest.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 mei 2022 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2022 - 18:01 schreef Eide het volgende:
Ik heb geen idee waarom hij voor Vincent Janssen is gegaan. Ik vind die keuze heel vreemd. Ik zeg alleen dat een keuze voor een wisselspeler van Ajax die veel geblesseerd is geweest net zo goed een hele vreemde keuze was geweest.
Ik kan niets anders bedenken dan dat hij deze competie niet zo belangrijk vindt, op deze manier een aantal spelers op zijn lijstje aan het werk te zien om zodoende straks de sterkste selectie te kunnen samenstellen voor het WK.

Snap er ook helemaal niks van
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 mei 2022 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2022 - 14:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Brobbey te vaak niet inzetbaar geweest vanwege pijntjes. Misschien dat hij daarom voor Janssen gegaan is. Of denkt dat hij Brobbey genoeg aan het werk gezien heeft en Janssen nog even wilt testen?
Ja precies, maar dan nog...pfff
Eide
 Eide - maandag 30 mei 2022 - 08:40   quote  deeplink  
Ajax schijnt zich formeel te hebbend gemeld bij Freiburg voor Mark Flekken om te informeren naar zijn contractstatus en beschikbaarheid te informeren. Ajax heeft ook nog altijd interesse in Bergwijn. Spurs heeft Peresic aangetrokken wat het perspectief voor Bergwijn alleen maar kleiner maakt. Er schijnen echter verschillende clubs met intresse te zijn.
remco k
 remco k - maandag 30 mei 2022 - 09:00   quote  deeplink  
Management van Timber zou gespot zijn bij United.
nummer10
 nummer10 - maandag 30 mei 2022 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2022 - 09:00 schreef remco k het volgende:
Management van Timber zou gespot zijn bij United.
Lees net ook dat Ajax deze week om tafel gaat met timber.. afwachten maar weer
remco k
 remco k - maandag 30 mei 2022 - 11:46   quote  deeplink  
Ajax zou ook bezig zijn met Flekken en Koopmijnders.
p111
 p111 - maandag 30 mei 2022 - 12:02   quote  deeplink  
Nou Timber kunnen we wel gedag zeggen die gaat naar Manchester,dat wordt een aderlating .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 mei 2022 door p111 --
Eide
 Eide - maandag 30 mei 2022 - 13:30   quote  deeplink  
Ajax zou, hetzelfde als met Flekken, ook hebben geïnformeerd naar de status van Koopmeiners bij Atalanta.
Loetje
 Loetje - maandag 30 mei 2022 - 13:52   quote  deeplink  
Koopmeiners vind ik echt een prima speler. Is altijd rustig, goed aan de bal, verzaakt niet en is een aanvoerder op termijn. Deed dat bij AZ al voortreffelijk.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 mei 2022 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2022 - 12:02 schreef p111 het volgende:
Nou Timber kunnen we wel gedag zeggen die gaat naar Manchester,dat wordt een aderlating .
Inderdaad een aderlating maar moet het eerst nog zien.
En anders is 30 miljoen niet verkeerd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 mei 2022 - 15:50   quote  deeplink  
Flekken lijkt me verstandig, hij is namelijk meer een voetballende keeper, die er geregeld uit komt. Mede door hem is Freiburg hoog geëindigd.

Ajax speelt vaak hoog, bij een uitval schroomt hij niet om uit zijn doelgebied te komen, ala Jongbloed
Eide
 Eide - maandag 30 mei 2022 - 23:10   quote  deeplink  
Gravenberch wordt naar verluid morgen gekeurd door Bayern. Transfersom wordt maximaal 24,5 miljoen aldus de Telegraaf.
Eide
 Eide - maandag 30 mei 2022 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2022 - 13:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad een aderlating maar moet het eerst nog zien.
En anders is 30 miljoen niet verkeerd
Ajax heeft Timber overigens ook een contractverbetering geboden. Mocht Timber nog een jaar blijven krijgt hij een (korte) contractverlenging met een forse opwaardering van zijn salaris. Een beetje hoe Ajax de afgelopen jaren wel vaker spelers aan boord heeft gehouden.
p111
 p111 - dinsdag 31 mei 2022 - 08:36   quote  deeplink  
Het zou fijn zijn als het zou lukken.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 mei 2022 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2022 - 15:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Flekken lijkt me verstandig, hij is namelijk meer een voetballende keeper, die er geregeld uit komt. Mede door hem is Freiburg hoog geëindigd.

Ajax speelt vaak hoog, bij een uitval schroomt hij niet om uit zijn doelgebied te komen, ala Jongbloed
28 jaar en voordat vgaal hem opriep waren er niet veel mensen die van hem hadden gehoord.. in mijn ogen moet Gorter gewoon gaan keepen met pasveer en steek erachter.. tenzij ze steek toch niet gaan verlengen en dan mogen Gorter en flekken het onderling uitmaken wie de beste is..
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2022 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 11:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

28 jaar en voordat vgaal hem opriep waren er niet veel mensen die van hem hadden gehoord.. in mijn ogen moet Gorter gewoon gaan keepen met pasveer en steek erachter.. tenzij ze steek toch niet gaan verlengen en dan mogen Gorter en flekken het onderling uitmaken wie de beste is..
Je weet helemaal niet of Gorter goed genoeg is, Flekken laat dat wekelijks zien te zijn op een hoger niveau dan de eredivisie.
Eide
 Eide - dinsdag 31 mei 2022 - 13:10   quote  deeplink  
Ik vond Flekken bij Oranje niet heel sterk keepen persoonlijk. Ik heb hem trouwens niet in actief gezien bij zijn club.
Loetje
 Loetje - dinsdag 31 mei 2022 - 13:20   quote  deeplink  
Flekken keept echt uitstekend bij Freiburg. Die waren de laatste jaren gewoon een subtopper en daar heeft hij zeker een net aandeel aan
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 mei 2022 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 12:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet of Gorter goed genoeg is, Flekken laat dat wekelijks zien te zijn op een hoger niveau dan de eredivisie.
Geen idee, maar 25 clean sheets bij goahead en daar een groot aandeel had in de titel lijkt me ook niet niks.. Dat je het 1 jaar in de Bundesliga laat zien vind ik heel knap, maar ook geen garantie en daarvoor blijkbaar niet zo heel goed anders was die wel eerder opgevallen toch? zie net die enorme blunder bij duisburg.. Maar zoals ik al zei, niet verlengen met steek en flekken aantrekken en uit laten vechten met Gorter wie de eerste doelman word.. En wat Eide al zei, bij het NL elftal vond ik hem echt niet super ofzo..
Eide
 Eide - dinsdag 31 mei 2022 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 13:20 schreef Loetje het volgende:
Flekken keept echt uitstekend bij Freiburg. Die waren de laatste jaren gewoon een subtopper en daar heeft hij zeker een net aandeel aan
Ik geloof je meteen. Ik volg het internationale voetbal nauwelijks en zeker Freiburg heeft niet op mijn radar gestaan dus ik weet het niet. Het enige wat ik van de man heb gezien was bij Oranje.
Loetje
 Loetje - dinsdag 31 mei 2022 - 15:49   quote  deeplink  
Ik zou overigens de optie Koopmeiners echt toejuichen. In de ED samen met Taylor op je middenveld en dan heb je voetbal zat. In de CL met Alvarez en Koopmeiners.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 mei 2022 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 13:20 schreef Loetje het volgende:
Flekken keept echt uitstekend bij Freiburg. Die waren de laatste jaren gewoon een subtopper en daar heeft hij zeker een net aandeel aan
Klopt is meer voetballende keeper, vooral met zijn benen is hij goed.
Freiburg is dankzij hem hoog geëindigd.

In Oranje vond ik hem overigens in de lucht niet sterk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 mei 2022 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 15:49 schreef Loetje het volgende:
Ik zou overigens de optie Koopmeiners echt toejuichen. In de ED samen met Taylor op je middenveld en dan heb je voetbal zat. In de CL met Alvarez en Koopmeiners.
Zo dacht ik er exact over
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2022 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 13:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Geen idee, maar 25 clean sheets bij goahead en daar een groot aandeel had in de titel lijkt me ook niet niks.. Dat je het 1 jaar in de Bundesliga laat zien vind ik heel knap, maar ook geen garantie en daarvoor blijkbaar niet zo heel goed anders was die wel eerder opgevallen toch? zie net die enorme blunder bij duisburg.. Maar zoals ik al zei, niet verlengen met steek en flekken aantrekken en uit laten vechten met Gorter wie de eerste doelman word.. En wat Eide al zei, bij het NL elftal vond ik hem echt niet super ofzo..
Vanaf het seizoen 18/19 al gewoon goed daar.
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2022 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 15:49 schreef Loetje het volgende:
Ik zou overigens de optie Koopmeiners echt toejuichen. In de ED samen met Taylor op je middenveld en dan heb je voetbal zat. In de CL met Alvarez en Koopmeiners.
Ik lees alleen dat hij rond de 25 miljoen zou moeten kosten.

Dat zou wel echt belachelijk zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2022 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 15:49 schreef Loetje het volgende:
Ik zou overigens de optie Koopmeiners echt toejuichen. In de ED samen met Taylor op je middenveld en dan heb je voetbal zat. In de CL met Alvarez en Koopmeiners.
Alvarez ga je niet alleen maar opstellen in die paar Europese wedstrijden.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 mei 2022 - 21:55   quote  deeplink  
Brobbey zou 15 mil moeten kosten
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 mei 2022 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 21:55 schreef nummer10 het volgende:
Brobbey zou 15 mil moeten kosten
Echt niet doen Ajax, het zou te gek voor woorden zijn.
Iemand uit je eigen opleiding voor 15 miljoen terug kopen.

Dan loopt straks iedereen gratis de deur uit, echt ongelooflijk dit
Ajax moet de eer aan zich zelf houden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 mei 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 mei 2022 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 22:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Echt niet doen Ajax, het zou te gek voor woorden zijn.
Iemand uit je eigen opleiding voor 15 miljoen terug kopen.

Dan loopt straks iedereen gratis de deur uit, echt ongelooflijk dit
Ajax moet de eer aan zich zelf houden
Vind het heel dubbel puur omdat het een jeugd product was.. maar Leipzig zal nog wel iets zakken en krijg je een betere spits voor dat geld ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 juni 2022 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 23:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vind het heel dubbel puur omdat het een jeugd product was.. maar Leipzig zal nog wel iets zakken en krijg je een betere spits voor dat geld ?
Misschien hebben Leipzig en Brobbey een dealtje ;-)

Nee maar Ajax moet zich hier echt tussen uit laten

Is Brobbey dan de enige spits in de wereld die geschikt is voor Ajax ??
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 juni 2022 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2022 - 23:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vind het heel dubbel puur omdat het een jeugd product was.. maar Leipzig zal nog wel iets zakken en krijg je een betere spits voor dat geld ?
Misschien hebben Leipzig en Brobbey een dealtje ;-)

Nee maar Ajax moet zich hier echt tussen uit laten

Is Brobbey dan de enige spits in de wereld die geschikt is voor Ajax ??
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 juni 2022 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2022 - 08:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Misschien hebben Leipzig en Brobbey een dealtje ;-)

Nee maar Ajax moet zich hier echt tussen uit laten

Is Brobbey dan de enige spits in de wereld die geschikt is voor Ajax ??
Vast niet de enige, maar vrees wel voor zulke bedragen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0705080