BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 18 juni 2022 - 23:34   quote  deeplink  
De Telegraaf meldt dat er op dit moment geen enkele concrete interesse is vanuit Ajax in Owen Wijndal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juni 2022 - 23:34 schreef Eide het volgende:
De Telegraaf meldt dat er op dit moment geen enkele concrete interesse is vanuit Ajax in Owen Wijndal.
Laten we hopen dat Tagliafico heel misschien blijft
p111
 p111 - zondag 19 juni 2022 - 09:40   quote  deeplink  
Ja als Nico blijft is dat geen probleem,maar bij blessures/transfer van Nico heb je alleen Blind en ik zie Blind liever op het middenveld,het gaat toch elk jaar moeilijker worden voor hem als back tegen die snelle buitenspelers.
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 09:40 schreef p111 het volgende:
Ja als Nico blijft is dat geen probleem,maar bij blessures/transfer van Nico heb je alleen Blind en ik zie Blind liever op het middenveld,het gaat toch elk jaar moeilijker worden voor hem als back tegen die snelle buitenspelers.
Blind heeft een paar extreme sterke punten, maar ook een paar extreme zwakte's slimme tegenstanders weten die altijd uit te buiten. Ook is hij al een tijdje flink op zijn retour net als tadic.

Ikzelf zie in koopmeinders een vervanging voor blind.
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 10:15   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juni 2022 door Scout2 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 09:40 schreef p111 het volgende:
Ja als Nico blijft is dat geen probleem,maar bij blessures/transfer van Nico heb je alleen Blind en ik zie Blind liever op het middenveld,het gaat toch elk jaar moeilijker worden voor hem als back tegen die snelle buitenspelers.
Ik vermoed dat ze nog wel een linksback halen maar of dit Wijndal is....we hebben straks genoeg wijn in huis
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 10:15 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Blind heeft een paar extreme sterke punten, maar ook een paar extreme zwakte's slimme tegenstanders weten die altijd uit te buiten. Ook is hij al een tijdje flink op zijn retour net als tadic.

Ikzelf zie in koopmeinders een vervanging voor blind.
Koopmeiners schijnt te duur te zijn, ze kijken op dit moment naar andere opties ter vervanging van Gravenbergh, we hebben Taylor maar elke positie moet dubbel gedekt zijn
remco k
 remco k - zondag 19 juni 2022 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 10:15 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Blind heeft een paar extreme sterke punten, maar ook een paar extreme zwakte's slimme tegenstanders weten die altijd uit te buiten. Ook is hij al een tijdje flink op zijn retour net als tadic.

Ikzelf zie in koopmeinders een vervanging voor blind.
Koopmeiners is een middenvelder en blind speelt al een paar jaar als verdediger.
remco k
 remco k - zondag 19 juni 2022 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 10:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Koopmeiners schijnt te duur te zijn, ze kijken op dit moment naar andere opties ter vervanging van Gravenbergh, we hebben Taylor maar elke positie moet dubbel gedekt zijn
Dubbel is bijvoorbeeld ook dat blind linksback en centraal op het middenveld kan spelen. Taylor op het middenveld centraal speelt en tagliafico linksback speelt.
Dan heb je die posities ook dubbel bezet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 11:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Dubbel is bijvoorbeeld ook dat blind linksback en centraal op het middenveld kan spelen. Taylor op het middenveld centraal speelt en tagliafico linksback speelt.
Dan heb je die posities ook dubbel bezet.
Dit is zeer zeker ook mogelijk
p111
 p111 - zondag 19 juni 2022 - 11:19   quote  deeplink  
Daarom hopen dat Nico blijft,het enige wat hij nog wil is een slag te slaan nu de jaren gaan tellen en dat is ook begrijpelijk.Misschien als Ajax hem nog kan verleiden met een mooie contract verlenging met een aantrekkelijk salaris ?
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 10:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Koopmeiners schijnt te duur te zijn, ze kijken op dit moment naar andere opties ter vervanging van Gravenbergh, we hebben Taylor maar elke positie moet dubbel gedekt zijn
Je hebt kudus ook nog, die heeft het ook wel mits zijn blessures uit blijven.
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 10:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Koopmeiners is een middenvelder en blind speelt al een paar jaar als verdediger.
Klopt, ikzelf denk dat koopmeiners ook wel de verdedigende potentie heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 12:19   quote  deeplink  
Er was gister iemand die een fake account had gemaakt uit de naam van Mike Verweij. Uiteindelijk wist dat fake account te melden dat er een akkoord was over Bergwijn op Twitter.

Erna namen andere journalisten het over.

Dat omtrent Bergwijn neem ik dus niet serieus.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 12:21   quote  deeplink  
Omtrent Wijndal. Leuke speler, maar als Ajax ook maar één moment Tagliafico kan laten bijtekenen, 100% doen. Dat is een aanzienlijk betere back. Wijndal zou eventueel bij verkoop een aardige optie kunnen zijn.

Met dat betreft is de RB positie nu interessanter met een Mazraoui die weg is en een Devyne Rensch totaal uit vorm erachter. Dat had/moet toch de opvolger zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 12:22   quote  deeplink  
Koopmeiners is voor mij welkom, maar waarschijnlijk veel te duur. Die kan verdedigen, die kan voetballen en heeft leiderschap. Dat kan, zeker Europees, nooit kwaad. En bovendien ondanks zijn jonge leeftijd al zeer ervaren.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 12:23   quote  deeplink  
Brobbey moet Ajax heel goed over nadenken. Die loopt lekker gratis weg en kan zomaar een godsvermogen gaan kosten. Ergens zet je jezelf ook voor lul met die transfer in mijn ogen.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:19 schreef Loetje het volgende:
Er was gister iemand die een fake account had gemaakt uit de naam van Mike Verweij. Uiteindelijk wist dat fake account te melden dat er een akkoord was over Bergwijn op Twitter.

Erna namen andere journalisten het over.

Dat omtrent Bergwijn neem ik dus niet serieus.
Ergens heb ik ook enorme twijfels over Bergwijn.

Jongen is in vorm, laat zien op een hoog niveau goals te kunnen maken maar wel altijd goals met ruimte, op snelheid en eigenlijk uit de counter. We weten allemaal dat bij Ajax er toch anders gespeeld wordt.

Ik betwijfel of Steven Bergwijn het ook in de kleine ruimte met dubbele dekking aan de binnenkant kan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ergens heb ik ook enorme twijfels over Bergwijn.

Jongen is in vorm, laat zien op een hoog niveau goals te kunnen maken maar wel altijd goals met ruimte, op snelheid en eigenlijk uit de counter. We weten allemaal dat bij Ajax er toch anders gespeeld wordt.

Ik betwijfel of Steven Bergwijn het ook in de kleine ruimte met dubbele dekking aan de binnenkant kan.
Bergwijn is heel sterk met de rug naar de goal, is kort en snel gedraaid, dit heeft van Gaal laten weten,
Zelf ook waar genomen in de thuiswedstrijden van Oranje waar hij uiteindelijk niet gescoord heeft overigens
Ergens is hij meer een linksbuiten die ook in de spits of op rechts kan.

In de tijd bij PSV vond ik hem goed maar ook toen had hij veel kansen nodig.
Dus ja afwachten of hij hier in gegroeid is

Wat betreft Brobbey is ook meer een spits in de grotere ruimtes, ben ook nog niet overtuigd door hem
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:23 schreef Loetje het volgende:
Brobbey moet Ajax heel goed over nadenken. Die loopt lekker gratis weg en kan zomaar een godsvermogen gaan kosten. Ergens zet je jezelf ook voor lul met die transfer in mijn ogen.
1000% mee eens Brabo, die heeft mij nog niet overtuigd.
Is vaak onbehouwen en daardoor snel geblesseerd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:21 schreef Loetje het volgende:
Omtrent Wijndal. Leuke speler, maar als Ajax ook maar één moment Tagliafico kan laten bijtekenen, 100% doen. Dat is een aanzienlijk betere back. Wijndal zou eventueel bij verkoop een aardige optie kunnen zijn.

Met dat betreft is de RB positie nu interessanter met een Mazraoui die weg is en een Devyne Rensch totaal uit vorm erachter. Dat had/moet toch de opvolger zijn.
Inderdaad vind ik op dit moment ook de rechtsback interessanter, van Klaiber mogen ze van mij afscheid nemen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:01 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Je hebt kudus ook nog, die heeft het ook wel mits zijn blessures uit blijven.
Is aanvallend beter dan verdedigend, schiet hier in te kort
Eide
 Eide - zondag 19 juni 2022 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ergens heb ik ook enorme twijfels over Bergwijn.

Jongen is in vorm, laat zien op een hoog niveau goals te kunnen maken maar wel altijd goals met ruimte, op snelheid en eigenlijk uit de counter. We weten allemaal dat bij Ajax er toch anders gespeeld wordt.

Ik betwijfel of Steven Bergwijn het ook in de kleine ruimte met dubbele dekking aan de binnenkant kan.
Toch schijnen Ajax en Spurs langzaam tot een akkoord te gaan komen. Fabrizio Romano, DE transgerautoriteit van het Europese voetbal meldt dat alle partijen ondertussen in gesprek zijn. Hij meldt ook dat er nog geen akkoord is.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 juni 2022 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:22 schreef Loetje het volgende:
Koopmeiners is voor mij welkom, maar waarschijnlijk veel te duur. Die kan verdedigen, die kan voetballen en heeft leiderschap. Dat kan, zeker Europees, nooit kwaad. En bovendien ondanks zijn jonge leeftijd al zeer ervaren.
Heb hem totaal niet gevolgd, puur op wat ik bij oranje heb gezien vond ik het niet wat.. en nee dat zegt absoluut niet alles want bij AZ vond ik het een erg goede speler..
p111
 p111 - zondag 19 juni 2022 - 13:31   quote  deeplink  
Toch denk ik dat Begrwijn wel een aanwinst is.Ik heb hem ook wel in de kleine ruimte mooie dingen zien doen en vind hem zeker beter als Haller.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 13:31 schreef p111 het volgende:
Toch denk ik dat Begrwijn wel een aanwinst is.Ik heb hem ook wel in de kleine ruimte mooie dingen zien doen en vind hem zeker beter als Haller.
In de kleine ruimte zeer zeker beter maar of hij doeltreffender is moet nog blijken
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 13:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Bergwijn is heel sterk met de rug naar de goal, is kort en snel gedraaid, dit heeft van Gaal laten weten,
Zelf ook waar genomen in de thuiswedstrijden van Oranje waar hij uiteindelijk niet gescoord heeft overigens
Ergens is hij meer een linksbuiten die ook in de spits of op rechts kan.

In de tijd bij PSV vond ik hem goed maar ook toen had hij veel kansen nodig.
Dus ja afwachten of hij hier in gegroeid is

Wat betreft Brobbey is ook meer een spits in de grotere ruimtes, ben ook nog niet overtuigd door hem
Bergwijn speelde onder Cocu en Van Bommel louter in de omschakeling. Wegdraaien is iets heel anders dan 1x raken in de kleine ruimte.

Bij Oranje is het ook in de omschakeling en de goals bij Spurs bijna allemaal ook.

Dus er is heel weinig te zeggen of hij die kleine ruimte aankan.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 13:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

1000% mee eens Brabo, die heeft mij nog niet overtuigd.
Is vaak onbehouwen en daardoor snel geblesseerd
Er zit rek zat in, maar je zet jezelf ergens voor lul.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 13:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Toch schijnen Ajax en Spurs langzaam tot een akkoord te gaan komen. Fabrizio Romano, DE transgerautoriteit van het Europese voetbal meldt dat alle partijen ondertussen in gesprek zijn. Hij meldt ook dat er nog geen akkoord is.
Ik betwijfel het echt ten zeerste
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 13:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Heb hem totaal niet gevolgd, puur op wat ik bij oranje heb gezien vond ik het niet wat.. en nee dat zegt absoluut niet alles want bij AZ vond ik het een erg goede speler..
Europees een speler waar je veel aan hebt. En ook gewoon basis bij subtopper Atalanta he.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 13:31 schreef p111 het volgende:
Toch denk ik dat Begrwijn wel een aanwinst is.Ik heb hem ook wel in de kleine ruimte mooie dingen zien doen en vind hem zeker beter als Haller.
Waar dan?
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 15:24   quote  deeplink  
Haller waarschijnlijk naar Dortmund.

Toch moet ik wel zeggen, wat is Ajax een hoop geld misgelopen door Corona en spelers die niet hebben bijgetekend. Mazraoui en Gravenberch denk ik dat veel mensen die 2 samen op 100 miljoen ooit geschat zouden hebben.

Ik denk dat als Ajax serieus wil investeren, toch Timber of Antony verkocht moet gaan worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 15:24 schreef Loetje het volgende:
Haller waarschijnlijk naar Dortmund.

Toch moet ik wel zeggen, wat is Ajax een hoop geld misgelopen door Corona en spelers die niet hebben bijgetekend. Mazraoui en Gravenberch denk ik dat veel mensen die 2 samen op 100 miljoen ooit geschat zouden hebben.

Ik denk dat als Ajax serieus wil investeren, toch Timber of Antony verkocht moet gaan worden.
Klopt, Dortmund is in gesprek met Ajax ivm Haller
Inderdaad is Ajax gedupeerd door Mazraoui, Gravenbergh en Brobbey, daarom moeten ze Brobbey niet terug willen kopen voor tussen de 15 en 18 miljoen euro.

Dan sta je als club voor lul

Straks loopt iedereen gratis de deur uit, Ajax is gek genoeg om terug te kopen.
Een speler kan nooit groter zijn dan de club

Er zijn ook meer spitsen dan Brobbey.
Arsenal maakt serieus werk van Martinez, die er wel oren naar heeft
Antony die beheerd wordt door Manchester

Gelukkig gaat Timber misschien blijven, maar 1 ding is zeker...wat blijft er over van het succesvolle elftal van ten Hag ???
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 15:53   quote  deeplink  
BREAK! Ajax en Dortmund praten over Haller: bod van 33 miljoen

15:19 – Groot nieuws uit Duitsland: Ajax-spits Sébastien Haller (27) zou dicht bij een overstap naar Borussia Dortmund zijn. De onderhandelingen tussen beide partijen zijn gaande, waarbij Ajax zo'n 38 miljoen euro zou willen ontvangen, maar BVB vooralsnog niet meer heeft geboden dan 33 miljoen. De Duitsers hebben hem wel gebombardeerd tot het voornaamste transfertarget.

Dat schrijft BILD zondagmiddag althans, terwijl De Telegraaf en Voetbal International niet veel later met het nieuws kwamen dat er liefst 33 miljoen euro plus bonussen is geboden. Een vertrek is volgens beide Nederlandse media bijna al niet meer te voorkomen. Want dat verschil van slechts vijf miljoen gaat wel rondkomen als de berichtgeving klopt, al wil Ajax ook doorverkoopclausules bovenop de gevraagde 38 miljoen euro. Haller zou er zelf namelijk meer dan voor open staan om terug te keren in de Bundesliga, waarin hij eerder voor Eintracht Frankfurt speelde.

Haller kwam in de winterstop van het vorige seizoen over voor 22,5 miljoen euro van West Ham United, dat nog meer dan het dubbele voor hem had betaald aan Eintracht Frankfurt. Bij Ajax liet de Franse spits zich zien in onder meer de Champions League tegen Borussia Dortmund en beschikt met 47 doelpunten en zestien assists in 65 officiële wedstrijden sowieso over een uitstekend gemiddelde. Als de deal rondkomt, dan pikt FC Utrecht ook nog een graantje mee.

'Hoewel de Amsterdamse clubleiding – na het vertrek van Noussair Mazraoui en Ryan Gravenberch – op het standpunt staat in principe niemand meer te willen laten vertrekken, ontving de landskampioen een bod van Borussia Dortmund dat uit bedrijfseconomisch oogpunt nauwelijks kan worden geweigerd', schrijft De Telegraaf over de ontwikkelingen in de Johan Cruijff Arena.

*****************

Mocht dit waar zijn, strik er om heen en veel succes daar!
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 15:24 schreef Loetje het volgende:
Haller waarschijnlijk naar Dortmund.

Toch moet ik wel zeggen, wat is Ajax een hoop geld misgelopen door Corona en spelers die niet hebben bijgetekend. Mazraoui en Gravenberch denk ik dat veel mensen die 2 samen op 100 miljoen ooit geschat zouden hebben.

Ik denk dat als Ajax serieus wil investeren, toch Timber of Antony verkocht moet gaan worden.
Ja, toch ook wanbeleid door spelers niet op het juiste moment te verkopen dan denk ik aan als ik het goed heb, promes 25-30m onana 50m tagi(lb) 30m neres 65m mazroui niet op tijd willen ophogen. Enz.. dat is toch zomaar 150m van de helft had je al een paar goede spelers kunnen kopen.

Antony gaat nog wel waarschijnlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juni 2022 door Scout2 --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 19 juni 2022 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:02 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Ja, toch ook wanbeleid door spelers niet op het juiste moment te verkopen dan denk ik aan als ik het goed heb, promes 25-30m onana 50m tagi(lb) 30m neres 65m mazroui niet op tijd willen ophogen. Enz.. dat is toch zomaar 150m van de helft had je al een paar goede spelers kunnen kopen.

Antony gaat nog wel waarschijnlijk.
Is er ooit 25/30 voor Promes geboden? Onana 50? Tagliafico 30? Volgens mij niet hoor.

Dolberg en Neres hebben ze hoge bedragen laten schieten wat achteraf heel dom geweest is.
Brobbey, Gravenberch en Mazraoui misschien te laat onderhandeld. Mazraoui wilde ook grootverdiener bij Ajax worden terwijl hij een back is die toch wel blessuregevoelig was. Tja soms maak je verkeerde keuzes. Zijn net mensen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 19 juni 2022 - 16:20   quote  deeplink  
Haller +/- 35miljoen is ook wel lekker hoor. Heeft een groot aandeel in je succesen gehad gezien zijn productie en nog winst op maken ook.
Eide
 Eide - zondag 19 juni 2022 - 16:21   quote  deeplink  
Tja, als je Haller voor 30+ kan verkopen moet je dat meteen doen denk ik. Dan heb je ook het kapitaal om Bergwijn binnen te trekken. Die kan ook in de spits uit de voeten, ik niet te truttig om van rechts te spelen en brengt weer wat diepgang die Ajax nu alleen met Antony voorin heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:02 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Ja, toch ook wanbeleid door spelers niet op het juiste moment te verkopen dan denk ik aan als ik het goed heb, promes 25-30m onana 50m tagi(lb) 30m neres 65m mazroui niet op tijd willen ophogen. Enz.. dat is toch zomaar 150m van de helft had je al een paar goede spelers kunnen kopen.

Antony gaat nog wel waarschijnlijk.
Heel klein beetje eens.

Vooropgesteld, Ajax wilde bouwen. Niemand kon dat Corona en bij Onana bijvoorbeeld Sar dopingschandaal voorzien.

Daarbij, als een speler niet wil bijtekenen, sta je als club nagenoeg machteloos
p111
 p111 - zondag 19 juni 2022 - 16:26   quote  deeplink  
In mijn ogen perfect nws en doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:02 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Ja, toch ook wanbeleid door spelers niet op het juiste moment te verkopen dan denk ik aan als ik het goed heb, promes 25-30m onana 50m tagi(lb) 30m neres 65m mazroui niet op tijd willen ophogen. Enz.. dat is toch zomaar 150m van de helft had je al een paar goede spelers kunnen kopen.

Antony gaat nog wel waarschijnlijk.
Ik hoop nu niet meer mocht Haller vertrekken, half Ajax loopt weg als het zo door gaat.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:21 schreef Eide het volgende:
Tja, als je Haller voor 30+ kan verkopen moet je dat meteen doen denk ik. Dan heb je ook het kapitaal om Bergwijn binnen te trekken. Die kan ook in de spits uit de voeten, ik niet te truttig om van rechts te spelen en brengt weer wat diepgang die Ajax nu alleen met Antony voorin heeft.
Juist
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Is er ooit 25/30 voor Promes geboden? Onana 50? Tagliafico 30? Volgens mij niet hoor.

Dolberg en Neres hebben ze hoge bedragen laten schieten wat achteraf heel dom geweest is.
Brobbey, Gravenberch en Mazraoui misschien te laat onderhandeld. Mazraoui wilde ook grootverdiener bij Ajax worden terwijl hij een back is die toch wel blessuregevoelig was. Tja soms maak je verkeerde keuzes. Zijn net mensen.
Er kunnen een paar ertussen zitten waarbij het enkel geruchten waren.
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heel klein beetje eens.

Vooropgesteld, Ajax wilde bouwen. Niemand kon dat Corona en bij Onana bijvoorbeeld Sar dopingschandaal voorzien.

Daarbij, als een speler niet wil bijtekenen, sta je als club nagenoeg machteloos
Dat klopt, daarom moet je het daar niet op aan laten komen. Vaak zijn het spelers die niet op tijd salaris verhoging gekregen hebben of niet hun gewenste transfer.

M.i is Ajax niet in de positie om waarde van spelers te laten verdampen daarom altijd verkopen op piekmomenten en voor de helft van dat geld een gelijkwaardige terugkopen hetzij in potentie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juni 2022 door Scout2 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 16:55   quote  deeplink  
Ajax wil meer voor Haller, zo is dat niet direct happen.
H&H lijken goed bezig te zijn
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:43 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom moet je het daar niet op aan laten komen. Vaak zijn het spelers die niet op tijd salaris verhoging gekregen hebben of niet hun gewenste transfer.

M.i is Ajax niet in de positie om waarde van spelers te laten verdampen daarom altijd verkopen op piekmomenten en voor de helft van dat geld een gelijkwaardige terugkopen hetzij in potentie.
Normaliter ga jij een contract niet al 3 jaar van te voren verlengen. Dat is alleen wanneer iemand zo goed gaat, dat je een forse verhoging aan kunt bieden.

Zowel Gravenberch als Mazraoui hadden een uitstekende aanbieding.
Het ligt bij de speler
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 17:17   quote  deeplink  
Mocht Haller vertrekken worden Brobbey en Joshua Zirkzee genoemd..
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 17:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Normaliter ga jij een contract niet al 3 jaar van te voren verlengen. Dat is alleen wanneer iemand zo goed gaat, dat je een forse verhoging aan kunt bieden.

Zowel Gravenberch als Mazraoui hadden een uitstekende aanbieding.
Het ligt bij de speler
En toch moet je dat doen bij spelers met potentie als een gravenberg en mazroui m.i dan had je ze nog twee jaar gehad of een hoge transfersom.
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 17:20 schreef Scout2 het volgende:

[..]

En toch moet je dat doen bij spelers met potentie als een gravenberg en mazroui m.i dan had je ze nog twee jaar gehad of een hoge transfersom.
Ajax heeft een enorm salarisplafond. Je kan niet zomaar iedereen na een paar leuke potten er even 2 miljoen bijgeven, want voor veel minder doen ze het niet meer tegenwoordig.

Je ziet al dat sommige echt geen realistische bedragen meer eisen
Scout2
 Scout2 - zondag 19 juni 2022 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 17:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ajax heeft een enorm salarisplafond. Je kan niet zomaar iedereen na een paar leuke potten er even 2 miljoen bijgeven, want voor veel minder doen ze het niet meer tegenwoordig.

Je ziet al dat sommige echt geen realistische bedragen meer eisen
Dat beweer ik ook nergens, enkel degene waarbij je 90% weet dat ze het met hun transfersom weer terug gaan geven.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0702240