BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 19 juni 2022 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 17:26 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook nergens, enkel degene waarbij je 90% weet dat ze het met hun transfersom weer terug gaan geven.
Dat weet je pas als ze een seizoen/anderhalf seizoen goed zijn.

Zo simpel is het.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 21:05   quote  deeplink  
De Telegraaf: 'Wijndal en Ajax zijn het zo goed als eens over vierjarig contract'
20:18, Vandaag

De transfer hing al een tijd in de lucht, maar Owen Wijndal mag zich zo goed als zeker Ajacied noemen. Er ligt een vierjarige verbintenis klaar voor de linksback van AZ, weet Mike Verweij van De Telegraaf.

Ajax legt tien miljoen euro op tafel voor Wijndal. Een schijntje voor de verdediger die begin dit jaar zijn contract verlengde, waarin hij een gelimiteerde transfersom van tien miljoen euro op liet nemen.

Wijndal reist maandag af naar Amsterdam om zich medisch te laten keuren. Wanneer hij de keuring goed doorloopt, zet hij zijn krabbel onder verbintenis die hem voor vier jaar aan Ajax verbindt.
Eide
 Eide - zondag 19 juni 2022 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 17:20 schreef Scout2 het volgende:

[..]

En toch moet je dat doen bij spelers met potentie als een gravenberg en mazroui m.i dan had je ze nog twee jaar gehad of een hoge transfersom.
Natuurlijk niet. Gravenberch tekende 3 jaar geleden z'n "grote-jongens-contract". Ajax is een jaar na dat contract alweer met Gravenberch gaan praten. Na een jaar praten besloot Gravenberch te vertrekken waardoor Ajax nog een transfersom krijgt. Al het gewauwel over contracten en Gravenberch is gewoon onnozel geleuter.

Tagliafico heeft destijds op verzoek van Ajax bijgetekent met de toezegging dat Ajax bij redelijk bod zou meewerken. Toen kwam Corona en kwamen er gewoon geen clubs. Ajax maakte afgelopen seizoen, terecht weten we ondertussen, de afweging dat men niet nog een verdediger kon missen. Nico heeft nog een contract tot 2023, dus Ajax kan hem of deze transferperiode voor een gelimiteerde som worden verkocht of hij gaat na dit seizoen gratis. In beide gevallen gun ik dat Nico van harte, en denk ik dat Ajax de juiste keuzes heeft gemaakt.

Onana kunnen we kort over zijn. De man heeft de boel bij elkaar gelogen. Daar kan je niet mee onderhandelen. Punt.

Mazraoui is een lastier verhaal. Met Dest en Rensch lijkt het er toch op dat Ajax hier iets te gemakkelijk in heeft gestaan. Uiteindelijk is men pas een jaar voor het aflopen van het contract van Nous gaan praten voor zover ik kan terug zien. In het geval van Nous vind ik de kritiek dus wel terecht.

Punt is en blijft dat je kan praten tot je een ons weegt maar uiteindelijk kiezen spelers zelf. Brobbey is daarvan een pijnlijk voorbeeld, maar Gravenberch ook hetzij iets minder pijnlijk.
Eide
 Eide - zondag 19 juni 2022 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 21:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:
De Telegraaf: 'Wijndal en Ajax zijn het zo goed als eens over vierjarig contract'
20:18, Vandaag

De transfer hing al een tijd in de lucht, maar Owen Wijndal mag zich zo goed als zeker Ajacied noemen. Er ligt een vierjarige verbintenis klaar voor de linksback van AZ, weet Mike Verweij van De Telegraaf.

Ajax legt tien miljoen euro op tafel voor Wijndal. Een schijntje voor de verdediger die begin dit jaar zijn contract verlengde, waarin hij een gelimiteerde transfersom van tien miljoen euro op liet nemen.

Wijndal reist maandag af naar Amsterdam om zich medisch te laten keuren. Wanneer hij de keuring goed doorloopt, zet hij zijn krabbel onder verbintenis die hem voor vier jaar aan Ajax verbindt.
Vaag, diezelfde Telegraaf meldde een dag eerder dat er geen enkele serieuze beweging vanuit Ajax voor Wijndal was.
remco k
 remco k - zondag 19 juni 2022 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:03 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Klopt, ikzelf denk dat koopmeiners ook wel de verdedigende potentie heeft.
Koomeiners als linksback of centrale verdediger.

Ik vind dat echt een no go.
remco k
 remco k - zondag 19 juni 2022 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 12:22 schreef Loetje het volgende:
Koopmeiners is voor mij welkom, maar waarschijnlijk veel te duur. Die kan verdedigen, die kan voetballen en heeft leiderschap. Dat kan, zeker Europees, nooit kwaad. En bovendien ondanks zijn jonge leeftijd al zeer ervaren.
Die mag van mij ook zeker wel komen. Maar niet als back of centrale verdediger.
remco k
 remco k - zondag 19 juni 2022 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Is er ooit 25/30 voor Promes geboden? Onana 50? Tagliafico 30? Volgens mij niet hoor.

Dolberg en Neres hebben ze hoge bedragen laten schieten wat achteraf heel dom geweest is.
Brobbey, Gravenberch en Mazraoui misschien te laat onderhandeld. Mazraoui wilde ook grootverdiener bij Ajax worden terwijl hij een back is die toch wel blessuregevoelig was. Tja soms maak je verkeerde keuzes. Zijn net mensen.
En dan nog. Door spelers bij elkaar te houden is er in de cl een hele boel geld verdient.

Wat een verschrikkelijke kolder om dat wanbeleid te noemen.
remco k
 remco k - zondag 19 juni 2022 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:02 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Ja, toch ook wanbeleid door spelers niet op het juiste moment te verkopen dan denk ik aan als ik het goed heb, promes 25-30m onana 50m tagi(lb) 30m neres 65m mazroui niet op tijd willen ophogen. Enz.. dat is toch zomaar 150m van de helft had je al een paar goede spelers kunnen kopen.

Antony gaat nog wel waarschijnlijk.
Gewoon heel erg goed beleid door die jongens niet te verkopen aangezien je veel van die gasten gewoon terug hebt gezien in de cl en ze daarmee die centen veelal dubbel en dwars hebben terug verdiend.

En het had niks met op tijd te maken, als jongens andere keuzes maken is daar voor Ajax niet zo veel aan te doen.
remco k
 remco k - zondag 19 juni 2022 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 16:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik hoop nu niet meer mocht Haller vertrekken, half Ajax loopt weg als het zo door gaat.
Hoe kom je daar toch bij?

Alleen Gravenberg en Mazraoui zijn vertrokken. Voor Gravenberg is Taylor al doorgebroken en die zie ik voor Ajax belangrijker worden dan Gravenberg die bij ons het stempel talent nooit ontgroeit is.

Mazraoui was geweldig maar heel veel geblesseerd.

Verder alleen nog maar geruchten en Ajax hoeft helemaal niet veel spelers te verkopen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 22:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Vaag, diezelfde Telegraaf meldde een dag eerder dat er geen enkele serieuze beweging vanuit Ajax voor Wijndal was.
Inderdaad, ik was ook verrast door dit bericht
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 juni 2022 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij?

Alleen Gravenberg en Mazraoui zijn vertrokken. Voor Gravenberg is Taylor al doorgebroken en die zie ik voor Ajax belangrijker worden dan Gravenberg die bij ons het stempel talent nooit ontgroeit is.

Mazraoui was geweldig maar heel veel geblesseerd.

Verder alleen nog maar geruchten en Ajax hoeft helemaal niet veel spelers te verkopen.
Ik hoop het...het hoeft niet maar ben er toch benauwd over
Denk namelijk niet dat we er al zijn...

* Onana
* Gravenbergh
* Mazaroui
* Danilo Feijenoord
* Martinez (Arsenal heeft hem op de korrel, die gaan nog wel hoger bieden. zitten meerdere
clubs achter aan) wil schijnbaar nu ook zelf weg
* Antony, Ten Hag wil hem kost wat kost
* Tagliafico gaat zeer waarschijnlijk, wil al langer vertrekken naar een grotere competitie
* Haller staat op de nominatie om naar Dortmund te gaan

Dan zitten we dus aan meer dan een half 11-tal die vertrokken zijn, ik hoop met name dat Antony en Martinez blijven maar...
Eide
 Eide - zondag 19 juni 2022 - 23:25   quote  deeplink  
Het verhaal schijnt te zijn dat Ajax nog wel wil meewerken aan een vertrek van Haller, maar dat daarna er astronomische bedragen op tafel moeten gaan komen mochten Timber, Antony en Martinez nog weg mogen. Dat suggereert dat Ajax met de miljoenen van Gravenberch en eventueel Haller de begroting wel rond heeft, inclusief eventueel inkomende transfers.
nummer10
 nummer10 - maandag 20 juni 2022 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 23:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

* Onana
* Gravenbergh
* Mazaroui
* Danilo Feijenoord
* Martinez (Arsenal heeft hem op de korrel, die gaan nog wel hoger bieden. zitten meerdere
* Tagliafico gaat zeer waarschijnlijk, wil al langer vertrekken naar een grotere competitie

Dan zitten we dus aan meer dan een half 11-tal die vertrokken zijn, ik hoop met name dat Antony en Martinez blijven maar...
Onana niks aan gemist
Gravenberch vervangbaar
Danilo niks aan gemist
Haller vervangbaar en gaat voor erg veel geld weg waardoor je Bergwijn en brobbey kan kopen, wat betere optie zijn vind ik..
Tagliafico ga ik missen en vind ik beter als blind (persoonlijke mening) maar hebben we ons mee gered...

Rest gaat wss als ze al weggaan voor giga bedragen weg..

Niks om ons dus zorgen over te maken, afhankelijk van wat ze aantrekken natuurlijk...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 23:25 schreef Eide het volgende:
Het verhaal schijnt te zijn dat Ajax nog wel wil meewerken aan een vertrek van Haller, maar dat daarna er astronomische bedragen op tafel moeten gaan komen mochten Timber, Antony en Martinez nog weg mogen. Dat suggereert dat Ajax met de miljoenen van Gravenberch en eventueel Haller de begroting wel rond heeft, inclusief eventueel inkomende transfers.
Zou mooi zijn indien er niemand meer weg gaat
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 00:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Onana niks aan gemist
Gravenberch vervangbaar
Danilo niks aan gemist
Haller vervangbaar en gaat voor erg veel geld weg waardoor je Bergwijn en brobbey kan kopen, wat betere optie zijn vind ik..
Tagliafico ga ik missen en vind ik beter als blind (persoonlijke mening) maar hebben we ons mee gered...

Rest gaat wss als ze al weggaan voor giga bedragen weg..

Niks om ons dus zorgen over te maken, afhankelijk van wat ze aantrekken natuurlijk...
Daar ging het niet om, heb ik gezegd dat ik me zorgde maakte om diegene die weg zijn?
Hier komen wel goede vervangers voor hoor
nummer10
 nummer10 - maandag 20 juni 2022 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 08:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar ging het niet om, heb ik gezegd dat ik me zorgde maakte om diegene die weg zijn?
Hier komen wel goede vervangers voor hoor
Snap ik kerel, en indd wat ik zo lees zijn H2 zoals ze worden genoemd goed bezig door hoog in te zetten..
remco k
 remco k - maandag 20 juni 2022 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 23:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

* Onana
* Gravenbergh
* Mazaroui
* Danilo Feijenoord

Nogmaals. Ajax heeft dit de afgelopen seizoenen ook gehad en Ajax besluit uiteindelijk of ze iemand ook verkopen.

Onana en Danilo tellen ook helemaal niet mee, die hebben amper gespeeld.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 09:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals. Ajax heeft dit de afgelopen seizoenen ook gehad en Ajax besluit uiteindelijk of ze iemand ook verkopen.

Onana en Danilo tellen ook helemaal niet mee, die hebben amper gespeeld.
Gaat ook wel gebeuren, vermoed zelf dat Antony en Martinez niet zullen vertrekken, worden wellicht aan hun contract gehouden.

Onana en Danilo tellen wel degelijk mee, vergeet zelfs nog Labyad.
Ajax heeft een selectie van 22 spelers die wanneer er spelers vertrekken opgevuld dienen te worden, 2 spelers per positie
remco k
 remco k - maandag 20 juni 2022 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 10:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Gaat ook wel gebeuren, vermoed zelf dat Antony en Martinez niet zullen vertrekken, worden wellicht aan hun contract gehouden.

Onana en Danilo tellen wel degelijk mee, vergeet zelfs nog Labyad.
Ajax heeft een selectie van 22 spelers die wanneer er spelers vertrekken opgevuld dienen te worden, 2 spelers per positie
Nee sorry, dat zijn jongens die net als vorig jaar Ekkelenkamp; bijvoorbeeld gewoon alleen maar mee trainen, en heel af en toe eens invallen. Onana heeft dan toevallig nog een paar potjes gespeeld.

Die plekken worden automatisch weer ingevuld, dat is in mijn ogen het vermelden amper waard..

Overigens had ajax een selectie van 28 spelers..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 20 juni 2022 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 22:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Gravenberch tekende 3 jaar geleden z'n "grote-jongens-contract". Ajax is een jaar na dat contract alweer met Gravenberch gaan praten. Na een jaar praten besloot Gravenberch te vertrekken waardoor Ajax nog een transfersom krijgt. Al het gewauwel over contracten en Gravenberch is gewoon onnozel geleuter.

Tagliafico heeft destijds op verzoek van Ajax bijgetekent met de toezegging dat Ajax bij redelijk bod zou meewerken. Toen kwam Corona en kwamen er gewoon geen clubs. Ajax maakte afgelopen seizoen, terecht weten we ondertussen, de afweging dat men niet nog een verdediger kon missen. Nico heeft nog een contract tot 2023, dus Ajax kan hem of deze transferperiode voor een gelimiteerde som worden verkocht of hij gaat na dit seizoen gratis. In beide gevallen gun ik dat Nico van harte, en denk ik dat Ajax de juiste keuzes heeft gemaakt.

Onana kunnen we kort over zijn. De man heeft de boel bij elkaar gelogen. Daar kan je niet mee onderhandelen. Punt.

Mazraoui is een lastier verhaal. Met Dest en Rensch lijkt het er toch op dat Ajax hier iets te gemakkelijk in heeft gestaan. Uiteindelijk is men pas een jaar voor het aflopen van het contract van Nous gaan praten voor zover ik kan terug zien. In het geval van Nous vind ik de kritiek dus wel terecht.

Punt is en blijft dat je kan praten tot je een ons weegt maar uiteindelijk kiezen spelers zelf. Brobbey is daarvan een pijnlijk voorbeeld, maar Gravenberch ook hetzij iets minder pijnlijk.
Tja wat kan ik hier nog aan toevoegen... +1
Loetje
 Loetje - maandag 20 juni 2022 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 22:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Er is een fake account van Mike Verweij actief
Loetje
 Loetje - maandag 20 juni 2022 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 22:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Die mag van mij ook zeker wel komen. Maar niet als back of centrale verdediger.
Zeker niet. Als middenvelder, voor Alvarez of naast Alvarez in Europa. In de competitie lekker met Taylor ernaast.

En je hebt iemand die penalty's kan benutten ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee sorry, dat zijn jongens die net als vorig jaar Ekkelenkamp; bijvoorbeeld gewoon alleen maar mee trainen, en heel af en toe eens invallen. Onana heeft dan toevallig nog een paar potjes gespeeld.

Die plekken worden automatisch weer ingevuld, dat is in mijn ogen het vermelden amper waard..

Overigens had ajax een selectie van 28 spelers..
Ach ja het is maar hoe je het bekijkt
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 20 juni 2022 - 14:00   quote  deeplink  
Denk dat Ajax aardig wat geld gaat binnenharken deze transfer periode! De vraag is wat gaan ze ermee doen...

Haller die zal wel voor een bedrag van 35 miljoen vertrekken, hiervoor kan je dan Bergwijn halen (25m) en Brobbey terughalen (12m) (daarbij Haller verdiende 5m per jaar bij Ajax)

Nu Ihataren officieel gekocht is voor 2m, denk toch ook dat Anthony verkocht gaat worden voor 55m of meer.

Tagliafico zal weg gaan voor 4m
Martinez zal ook weggaan denk ik, maar dan wel voor de hoofdprijs van 40m
Hummel10
 Hummel10 - maandag 20 juni 2022 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2022 - 22:56 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan nog. Door spelers bij elkaar te houden is er in de cl een hele boel geld verdient.

Wat een verschrikkelijke kolder om dat wanbeleid te noemen.
Klopt en dat pakt soms anders uit dan je hoopt in geval van Neres en Dolberg.
Vind ik ook geen wanbeleid eerder pech.
remco k
 remco k - maandag 20 juni 2022 - 15:48   quote  deeplink  
Nou. Het nieuwe thuis tenue is eindelijk te koop.

Toch maar het model van dit jaar voor zoonlief gekocht want wat is dit nieuwe shirt een gedrocht van een Ajax shirt zeg. Dat goud maakt het shirt echt zo verschrikkelijk lelijk.
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2022 - 15:58   quote  deeplink  
Talloze geruchten:

- Een bod van BVB van 33 miljoen op Haller is afgewezen. Ajax vraagt 40 miljoen. De verwachting is dat Ajax akkoord gaat met 37 miljoen.
- Brobbey zou 18(!!) miljoen moeten kosten en Ajax zou het ook nog willen betalen ook.
- H2 heeft van de RVC ruimte gekregen om het bod op Bergwijn te verhogen.
- Ajax is in gesprek met Wijndal.
- Een vertrek van Alvarez zou bespreekbaar zijn bij een goed bod.
- Ünüvar gaat verlengen tot 2026.

Alles aldus de Telegraaf.
Loetje
 Loetje - maandag 20 juni 2022 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 15:48 schreef remco k het volgende:

Toch maar het model van dit jaar voor zoonlief gekocht want wat is dit nieuwe shirt een gedrocht van een Ajax shirt zeg. Dat goud maakt het shirt echt zo verschrikkelijk lelijk.
Wat een lelijk gedrocht inderdaad. Dit ademt in de verste verte geen Ajax uit.

Die gouden bedrukking, bah!

Thuisshirt moet je zo min mogelijk mee kloten.
p111
 p111 - maandag 20 juni 2022 - 16:46   quote  deeplink  
Nou dat nw thuis shirt word ik niet echt warm van, ben benieuwd hoe het met de transfer perikelen gaat hopelijk kunnen wij Bergwijn / Brobbey en Wijndal ontvangen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 14:00 schreef Ajax we love you het volgende:
Denk dat Ajax aardig wat geld gaat binnenharken deze transfer periode! De vraag is wat gaan ze ermee doen...

Haller die zal wel voor een bedrag van 35 miljoen vertrekken, hiervoor kan je dan Bergwijn halen (25m) en Brobbey terughalen (12m) (daarbij Haller verdiende 5m per jaar bij Ajax)

Nu Ihataren officieel gekocht is voor 2m, denk toch ook dat Anthony verkocht gaat worden voor 55m of meer.

Tagliafico zal weg gaan voor 4m
Martinez zal ook weggaan denk ik, maar dan wel voor de hoofdprijs van 40m
Ik denk dat er na Haller vrij weinig meer weg mag gaan, op misschien Tagliafico na
Oflf er worden abnormale bedrgen neer gelegd
Jack Huntelaar
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 15:48 schreef remco k het volgende:

Het ziet er idd niet uit
Jack Huntelaar
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juni 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 20 juni 2022 - 18:16   quote  deeplink  
De gelekte nieuwe uit shirt is ook niet alles.. kleuren combi met blauw rood en goud tinten.. maar Jesus wat zijn die randen lelijk..

https://www.voetbalshirts.com/blog/ajax-uitshirt-2022-2023/

Waar het thuis shirt en het 3de shirt vorig jaar super waren maken ze er nu een potje van..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 19:34   quote  deeplink  
Mocht Haller vertrekken dan zijn in principe al onze 3 spitsen vertrokken

Brobbey kopen zou dan noodzakelijk zijn al vind ik 15 a 18 miljoen veel te veel voor een speler die gratis de deur uitgelopen is.

Ajax had altijd 2 a 3 spitsen in de selectie, zou dan Bergwijn voor de spits bedoelt zijn of halen ze dan nog iemand ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juni 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - maandag 20 juni 2022 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 19:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Mocht Haller vertrekken dan zijn in principe al onze 3 spitsen vertrokken

Brobbey kopen zou dan noodzakelijk zijn al vind ik 15 a 18 miljoen veel te veel voor een speler die gratis de deur uitgelopen is.

Ajax had altijd 2 a 3 spitsen in de selectie, zou dan Bergwijn voor de spits bedoelt zijn of halen ze dan nog iemand ?
als je Brobbey wel haalt en je haalt Bergwijn heb je drie opties voor die positie. Dat is meer dan zat toch.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 20:40 schreef remco k het volgende:

[..]

als je Brobbey wel haalt en je haalt Bergwijn heb je drie opties voor die positie. Dat is meer dan zat toch.
Je bedoelt ook met Tadic?
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2022 - 22:45   quote  deeplink  
Een variant met de diepgang van Bergwijn en Antony met Tadic in de spits zie ik best zitten. Liever een echte spits natuurlijk, maar het is een prima optie waarbij Bergwijn en Tadeook van positie kunnen wisselen.
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2022 - 22:52   quote  deeplink  
Ajax heeft door de transfer van Gravenberch en mogelijke transfer van Haller nu een redelijke pot met geld voor transfers, zeker omdat er 40 miljoen startgeld voor de CL bijkomt. Het is niet allemaal beschikbaar voor transfers, Ajax moet nog wat operationeel verlies door corona wegwerken, maar een fors deel wel. Dit moet dan de financiële slagkracht geven om Brobbey en Bergwijn te halen.

Andere transfers zijn dan geen noodzaak waarbij Ajax de absolute hoofdprijs kan eisen. Alleen Tagliafico is natuurlijk een uitzondering daar.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 juni 2022 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 22:45 schreef Eide het volgende:
Een variant met de diepgang van Bergwijn en Antony met Tadic in de spits zie ik best zitten. Liever een echte spits natuurlijk, maar het is een prima optie waarbij Bergwijn en Tadeook van positie kunnen wisselen.
Een mooie gedachte Eide zo Europa in!
En dan name van uit de omschakeling

remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2022 - 08:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 21:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je bedoelt ook met Tadic?
Jazeker.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 juni 2022 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2022 - 22:45 schreef Eide het volgende:
Lijkt me super.... Maar wat als er blessure ontstaan van 1 van de 3.. ok Berghuis rechts Mo eventueel.. maar op links heb je verder weinig toch als daar wat wegvalt?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 juni 2022 - 10:20   quote  deeplink  
De komst van ploeggenoot Jurriën Timber is voorlopig van de baan, maar volgens The Sun is Manchester United 'closing in on' de Braziliaan. Antony is tijdens zijn twee seizoen in Amsterdam onder de indruk geraakt van Ten Hag en zou circa 46 miljoen euro moeten kosten. De clubleiding van Manchester United is in Amsterdam om de laatste plooien glad te strijken, klinkt het.

Aldus thesun..

Ikzelf kan het me niet voorstellen voor dat bedrag maar we gaan het zien...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 juni 2022 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2022 - 10:20 schreef nummer10 het volgende:
De komst van ploeggenoot Jurriën Timber is voorlopig van de baan, maar volgens The Sun is Manchester United 'closing in on' de Braziliaan. Antony is tijdens zijn twee seizoen in Amsterdam onder de indruk geraakt van Ten Hag en zou circa 46 miljoen euro moeten kosten. De clubleiding van Manchester United is in Amsterdam om de laatste plooien glad te strijken, klinkt het.

Aldus thesun..

Ikzelf kan het me niet voorstellen voor dat bedrag maar we gaan het zien...
Waarom Manchester, als ik Antony was zou ik ten alle tijden Champions Leaque willen spelen.
Zou in de wachtkamer gaan voor een grotere club dan Manchester eerder voor City, Chelsea of Liverpool

Zo niet fijn nog een seizoen bij Ajax blijven

En Ajax moet Antony niet laten gaan voor beneden de 60 miljoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2022 - 12:55   quote  deeplink  
ajax en dortmund zouden rond zijn voor 35 miljoen incl bonussen.

Een prachtig bedrag voor Haller.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juni 2022 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2022 - 10:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Lijkt me super.... Maar wat als er blessure ontstaan van 1 van de 3.. ok Berghuis rechts Mo eventueel.. maar op links heb je verder weinig toch als daar wat wegvalt?
Van Axel Dongen, Daramy, Ünüvar (vind ik meer een 10 maar okay). Die kunnen allen daar uit de voeten. Dan leun je wel op onbewezen talenten.
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2022 - 13:32   quote  deeplink  
Nou rond dus Ajax kan aan de bak,geen verkoop Antony onder 60 mil.Brobbey terug halen met Berwijn ,dan heb je een aardige voorhoede Brobbey/Tadic/Antony/Bergwijn/Berghuis/Mo /Klaasen ,Met Taylor/Kudus er no bij die ook kunnen scooren ,niet verkeerd zou ik zeggen.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juni 2022 - 15:23   quote  deeplink  
Antony, Timber en Martinez mogen alleen weg voor een bedrag dat Ajax niet kan afslaan. Alvarez is schijnbaar de enige waar over onderhandeld kan worden bij een realistisch bod. Voor alle anderen geldt echt dat het om astronomisch hoge biedingen moet gaan.
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 juni 2022 - 15:48   quote  deeplink  
Ik ben echt benieuwd of er dan nog middenvelders gaan komen. Want zoveel bewezen spelers daar hebben we niet meer als Alvarez ook nog wel gaat. Defensief heb je ook wat nodig.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 juni 2022 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2022 - 12:55 schreef remco k het volgende:
ajax en dortmund zouden rond zijn voor 35 miljoen incl bonussen.

Een prachtig bedrag voor Haller.
Zou niet verkeerd zijn hoor
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2022 - 17:48   quote  deeplink  
Middenvelders Alvares/Taylor/Klaasen/Berghuis/Blind/Kudus - Misschien wat niveau verhoogd bij JA spelers Univar/Fritz-Jim. Het lijkt mij niet echt verstandig om Alvares te verkopen of het moet een mega bedrag zijn.Het word een spannende tijd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5876
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0758090