BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 juli 2022 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:45 schreef Loetje het volgende:
Als De Telegraaf goed zit, gaat Martinez Ajax in totaal 64 miljoen opleveren. 54 vast, 10 met bonussen. En die zijn meestal makkelijk haalbaar. Dat is wel knap gedaan.
Woww dit is niet normaal meer, en hem voor 7 miljoen binnen gehaald, wat een winst
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2022 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 16:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad toch nog Brobbey, maar wat een mooi bericht wat betreft Cobceição, er wordt kwaliteit gehaald

Er zijn zelfs geruchten dat ze contact hebben gezocht met Memphis Depay, eerst zien dan geloven
En die zie ik dus liever niet komen. Is gewoon een luie speler die amper meedoet met het druk zetten. En zichzelf daarnaast vrijwel altijd groter vind dan de club.

Nee sorry. Dat zou ik echt niet begrijpen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 juli 2022 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:44 schreef Loetje het volgende:
Maar stel... Bergwijn 31.25 miljoen, Wijndal 10, Concencao 5, Bassey 20+ en Brobbey 17... Dan geeft Ajax even minimaal 83 miljoen uit en dan ben je er defensief nog niet eens.

Ik hoop oprecht dat dit allemaal verantwoord is.
Met name met het aantrekken van Concencao en Ihataren vermoed ik dat Antony al bijna verkocht is.
Ik ga er niet van uit dat hij komend seizoen nog voor Ajax uit komt.

Met zoveel aanvallers vermoed ik dat hij gaat
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2022 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:41 schreef Loetje het volgende:
Heb net even wat beelden zitten kijken van Calvin Bassey. Nu zijn beelden niet alles, want daar kun je nog een naaktslak op Messi laten lijken. Maar het heeft aardig wat weg van Sanchez, alleen voetballend iets beter. Sterk aan de bal, loopvermogen en echt tering sterk.
Ik heb hetzelfde gevoel. Echter zijn 80% van die beelden als linksback.
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2022 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:44 schreef Loetje het volgende:
Maar stel... Bergwijn 31.25 miljoen, Wijndal 10, Concencao 5, Bassey 20+ en Brobbey 17... Dan geeft Ajax even minimaal 83 miljoen uit en dan ben je er defensief nog niet eens.

Ik hoop oprecht dat dit allemaal verantwoord is.
Gravenberch 18 miljoen, Martinez 55 miljoen gegarandeerd. Dat is ook al weer 73 miljoen. Ajax verdient bovendien aan de transfer van bijvoorbeeld Botman, eventueel De Jong en nog wel meer. Tagliafico is nog niet weg...

Netto geeft Ajax niet heel veel uit.
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2022 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gevoel. Echter zijn 80% van die beelden als linksback.
VI heeft een analyse gemaakt die de moeite waard is. Het is een gozer met heel veel lerend vermogen die onder Van Bronckhorst enorm is verbeterd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 juli 2022 - 18:11   quote  deeplink  
Opzouten met die Brobbey!
p111
 p111 - zaterdag 16 juli 2022 - 18:29   quote  deeplink  
Whoo lekker hoor al die transfer geluiden !!!
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2022 - 18:52   quote  deeplink  
Bassey niet in de wedstrijdselectie van Rangers voor een oefenduel. Dat suggereert een aanstaande transfer.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 juli 2022 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha ik ook niet, opzouten met die Pielemans, heeft ontzettend veel bal verlies
Balverlies oké, heeft bijvoorbeeld een Tadic ook veel gehad het laatste jaar. Hij levert immers wel altijd in Oranje. Echter, zo'n ventje naast zijn schoenen past gewoon niet bij ons.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 juli 2022 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gevoel. Echter zijn 80% van die beelden als linksback.
Yup. Maar toch denk ik dat wat hij doet, ook wel centraal achterin kan. Heeft hij ook gespeeld he.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 juli 2022 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 18:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Gravenberch 18 miljoen, Martinez 55 miljoen gegarandeerd. Dat is ook al weer 73 miljoen. Ajax verdient bovendien aan de transfer van bijvoorbeeld Botman, eventueel De Jong en nog wel meer. Tagliafico is nog niet weg...

Netto geeft Ajax niet heel veel uit.
Als je het weg gaat strepen, niet. Maar heeft Ajax ooit dit soort bedragen uitgegeven in een transferwindow?
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 juli 2022 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Met name met het aantrekken van Concencao en Ihataren vermoed ik dat Antony al bijna verkocht is.
Ik ga er niet van uit dat hij komend seizoen nog voor Ajax uit komt.

Met zoveel aanvallers vermoed ik dat hij gaat
Ik denk het niet. Ik denk dat Ajax Antony nog een goed WK wil zien spelen. Dan kan Ajax echt cashen.

En de potentiële opvolgers staan dan wel klaar met Ihattaren en Concencao. Beiden moeten nog even acclimatiseren.
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2022 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 18:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Gravenberch 18 miljoen, Martinez 55 miljoen gegarandeerd. Dat is ook al weer 73 miljoen. Ajax verdient bovendien aan de transfer van bijvoorbeeld Botman, eventueel De Jong en nog wel meer. Tagliafico is nog niet weg...

Netto geeft Ajax niet heel veel uit.
En Haller 35 miljoen.
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2022 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 18:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Yup. Maar toch denk ik dat wat hij doet, ook wel centraal achterin kan. Heeft hij ook gespeeld he.
Daar speelde hij met name de laatste periode. En ik denk dat het best een prima speler kan zijn.
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2022 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 18:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je het weg gaat strepen, niet. Maar heeft Ajax ooit dit soort bedragen uitgegeven in een transferwindow?
Nee, al is het maar omdat Ajax transferrecords aan het zetten is. Dit is wel wat men wil. Transferinkomsten omzetten naar kwaliteit en structureel meedoen in Europa. Ik ben er van overtuigd dat je daarom spelers als Haller, Tadic, Bergwijn en misschien straks Conceição aantrekt. Ajax doet er toe in Europa.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 16 juli 2022 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 18:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Gravenberch 18 miljoen, Martinez 55 miljoen gegarandeerd. Dat is ook al weer 73 miljoen. Ajax verdient bovendien aan de transfer van bijvoorbeeld Botman, eventueel De Jong en nog wel meer. Tagliafico is nog niet weg...

Netto geeft Ajax niet heel veel uit.
Haller 35 ook nog
Scout2
 Scout2 - zaterdag 16 juli 2022 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 17:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Bazoer komt nooit meer binnen bij Ajax. Te veel drama. Goede voetballer hoor, maar altijd gedoe, gezeur en gezanik. Dat heeft hij al een keer laten zien. Lekker laten bij een ander.
Meschien is ie veranderd en wacht ie met smart op een herkansing.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 juli 2022 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 19:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, al is het maar omdat Ajax transferrecords aan het zetten is. Dit is wel wat men wil. Transferinkomsten omzetten naar kwaliteit en structureel meedoen in Europa. Ik ben er van overtuigd dat je daarom spelers als Haller, Tadic, Bergwijn en misschien straks Conceição aantrekt. Ajax doet er toe in Europa.
Ze zijn destijds die weg in geslagen met het aankopen van Tadic en Blind.
Dat bleek succesvol.
De uitdaging is daardoor aansluiting te krijgen met de top van Europa.
Het geloof is er anders geven ze niet zo veel uit

Ik vind het wel een mooie uitdaging

Stel dat we ooit die cup met die grote weer kunnen winnen..
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2022 - 21:55   quote  deeplink  
Fabrizio Romano meldt dat Calvin Bassey naar Ajax gaat voor 22 miljoen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 juli 2022 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 21:55 schreef Eide het volgende:
Fabrizio Romano meldt dat Calvin Bassey naar Ajax gaat voor 22 miljoen.
Mooi weer binnen gehengeld door H2
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2022 - 22:38   quote  deeplink  
Dus Brobbey bassey en concencao alledrie onderweg naar Ajax.

Schreuder heeft dadelijk een selectie om je vingers bij af te likken.

Er heeft dan iig nog nooit zo’n dure selectie gestaan.
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2022 - 22:39   quote  deeplink  
Ik vraag me alleen af waarom we niets horen over spelers vanuit scout Veldmate.
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2022 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Fabrizio Romano @FabrizioRomano

1h
Calvin Bassey deal details: €22m fee guaranteed, €5m add-ons and sell on clause around 10% of future sale. Long term contract for Bassey, top signing confirmed.

Announcements expected soon for Francisco Conceição, Brian Brobbey and Calvin Bassey.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 juli 2022 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zondag 17 juli 2022 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 22:38 schreef remco k het volgende:
Dus Brobbey bassey en concencao alledrie onderweg naar Ajax.

Schreuder heeft dadelijk een selectie om je vingers bij af te likken.

Er heeft dan iig nog nooit zo’n dure selectie gestaan.
Voorin en middenveld zeker mits het zo blijft.. achterin weet ik niet.. maak me nog steeds zorgen met de rechtsback positie en ook centraal als timber geblesseerd raakt, die bassey kan zowel links centraal als linksback maar zou het wat zijn? Ik ken hem niet dus ik juich nog niet te hard haha
nummer10
 nummer10 - zondag 17 juli 2022 - 11:58   quote  deeplink  
De naam Braithwaite word nu ook genoemd als mogelijke versterking als spits...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 17 juli 2022 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2022 - 18:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je het weg gaat strepen, niet. Maar heeft Ajax ooit dit soort bedragen uitgegeven in een transferwindow?
Nee nog niet zoveel, maar dat komt vooral door de stijgende bedragen (inflatie) die hedendaags met een bloedgang omhoog schieten.

Suljemani van Heerenveen toentertijd een MEGA RECORDBEDRAG VAN €16.000.000 is nu een vrij normaal bedrag voor een redelijke speler.
remco k
 remco k - zondag 17 juli 2022 - 17:02   quote  deeplink  
Martinez voor bijna 68 miljoen die kant op als de bonussen behaald worden.
nummer10
 nummer10 - zondag 17 juli 2022 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 17:02 schreef remco k het volgende:
Martinez voor bijna 68 miljoen die kant op als de bonussen behaald worden.
Kunnen zeggen tot nu toe wat we willen maar hamstra en Huntelaar doen het vooralsnog prima als verkopers..

Als inkopers afwachten want dat is eigenlijk enkel bassey die voor een half jaar terug nog een bankzitter was bij rangers, en dan vind ik het bedrag best aan de hoge kant.. Bergwijn wijndal en brobbey komen nog van het lijstje overmars
.
Loetje
 Loetje - zondag 17 juli 2022 - 18:09   quote  deeplink  
Balen dat Martinez weg is. Maar bijna €68 miljoen. Dan geef je ook wel een signaal af hoor.

Ik vind dat H2 vooralsnog in een krankzinnig drukke zomer en misschien wel de drukste sinds 15 jaar, productief bezig zijn.

Mag dat ook gezegd worden? Ik vind van wel!
nummer10
 nummer10 - zondag 17 juli 2022 - 19:39   quote  deeplink  
Mo blijkt dus een blessure te hebben wat ik zo lees en gaat niet mee naar Oostenrijk idem voor Stekelenburg.. word het niet gewoon alsnog tijd om een goede keeper aan te trekken ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 juli 2022 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 18:09 schreef Loetje het volgende:
Balen dat Martinez weg is. Maar bijna €68 miljoen. Dan geef je ook wel een signaal af hoor.

Ik vind dat H2 vooralsnog in een krankzinnig drukke zomer en misschien wel de drukste sinds 15 jaar, productief bezig zijn.

Mag dat ook gezegd worden? Ik vind van wel!
Mag zeker, goed gezegd Brabo!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 juli 2022 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 17:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kunnen zeggen tot nu toe wat we willen maar hamstra en Huntelaar doen het vooralsnog prima als verkopers..

Als inkopers afwachten want dat is eigenlijk enkel bassey die voor een half jaar terug nog een bankzitter was bij rangers, en dan vind ik het bedrag best aan de hoge kant.. Bergwijn wijndal en brobbey komen nog van het lijstje overmars
.
Allen die binnen gehaald worden in deze transferperiode zijn op conto te te schrijven van H2.
Wat heeft Overmars hier mee te maken ??

Denk je nou echt dat die spelers door Overmars alleen bedacht zijn..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 juli 2022 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 19:39 schreef nummer10 het volgende:
Mo blijkt dus een blessure te hebben wat ik zo lees en gaat niet mee naar Oostenrijk idem voor Stekelenburg.. word het niet gewoon alsnog tijd om een goede keeper aan te trekken ?
Er wordt vermeld dat Mo niet fit blijkt te zijn, de buitenwacht denkt aan een blessure, zou heel goed kunnen maar daar wordt niets over uit gelaten
Eide
 Eide - zondag 17 juli 2022 - 20:51   quote  deeplink  
Martinez is officieel bevestigd door ManU.
Bassey vandaag gekeurd in Amsterdam.
Veel geruchten over de afwezigheid van Ihatarren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 juli 2022 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 17 juli 2022 - 20:58   quote  deeplink  
Ajax doet nooit uitspraken over de blessures van spelers. Dat zal bij ihataren niet anders zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 17 juli 2022 - 21:34   quote  deeplink  
Een van de geruchten is dat hij zonder toestemming naar Marokko is gegaan. Of dit waar is, het zijn geruchten en niks meer als dat.

Niet fit dan denk ik aan een blessure, aangezien die volgens zichzelf topfit was.
remco k
 remco k - zondag 17 juli 2022 - 21:56   quote  deeplink  
Ik geloof eerlijk gezegd niets van dat Marokko verhaal. Ze zitten volop in training en hebben uberhaunt geen vakantie gehad.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 juli 2022 - 22:05   quote  deeplink  
Wordt vervolgd... ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 juli 2022 - 22:16   quote  deeplink  
Mohamed Ihattaren heeft momenteel last van 'intimidatie en bedreigingen', meldt De Telegraaf. Dat is de reden dat de middenvelder van Ajax afwezig is.

De afwezigheid van Ihattaren riep links en rechts al wat vragen op. En nadat de middenvelder ook buiten de selectie van trainer Alfred Schreuder werd gelaten en door Ajax als 'niet fit' werd bestempeld, werd het er niet duidelijker op.

De intimidatie komt volgens de krant niet uit de hoek van de supporters, maar onduidelijk is uit welke hoek het wel komt. Ajax geeft Ihattaren de tijd en rust om zaken in de privésfeer te regelen. Trainer Alfred Schreuder is deze week bij hem langs geweest en steunt de middenvelder volop.

Ihattaren wordt door Ajax voor één jaar gehuurd van Juventus, tot 31 december 2022. De Amsterdamse club heeft een optie tot koop ter waarde van twee miljoen euro op hem. Ihattaren werd bij Ajax
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 juli 2022 - 22:19   quote  deeplink  
Koop gewoon een spits waar je wel op kan bouwen en vertrouwen! Dus geen Brobbey! En koop een keeper die in ieder geval wel fit kan blijven.
Eide
 Eide - zondag 17 juli 2022 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 22:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Mohamed Ihattaren heeft momenteel last van 'intimidatie en bedreigingen', meldt De Telegraaf. Dat is de reden dat de middenvelder van Ajax afwezig is.

De afwezigheid van Ihattaren riep links en rechts al wat vragen op. En nadat de middenvelder ook buiten de selectie van trainer Alfred Schreuder werd gelaten en door Ajax als 'niet fit' werd bestempeld, werd het er niet duidelijker op.

De intimidatie komt volgens de krant niet uit de hoek van de supporters, maar onduidelijk is uit welke hoek het wel komt. Ajax geeft Ihattaren de tijd en rust om zaken in de privésfeer te regelen. Trainer Alfred Schreuder is deze week bij hem langs geweest en steunt de middenvelder volop.

Ihattaren wordt door Ajax voor één jaar gehuurd van Juventus, tot 31 december 2022. De Amsterdamse club heeft een optie tot koop ter waarde van twee miljoen euro op hem. Ihattaren werd bij Ajax
Het is een bijzonder verhaal. Het komt niet uit de hoek van supporters dus wat dan wel. Ik heb wel wat ideeen maar wil niet verzanden in speculatie. Wel heel vervelend.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 juli 2022 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 22:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
Koop gewoon een spits waar je wel op kan bouwen en vertrouwen! Dus geen Brobbey! En koop een keeper die in ieder geval wel fit kan blijven.
Ik sta er exact het zelfde in
Eide
 Eide - zondag 17 juli 2022 - 22:34   quote  deeplink  
De Ligt naar Bayern voor meer dan 80 miljoen. Dat levert Ajax 4% van de transfersom op, dus ook nog een keer 3.2 miljoen minimaal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 juli 2022 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 22:34 schreef Eide het volgende:
De Ligt naar Bayern voor meer dan 80 miljoen. Dat levert Ajax 4% van de transfersom op, dus ook nog een keer 3.2 miljoen minimaal.
Toppie!
Eide
 Eide - zondag 17 juli 2022 - 23:55   quote  deeplink  
Voor de duidelijkheid, dat is de solidariteitsbijdrage. Die bedraagt 5% voor spelers van 23 jaar en ouder. Voor elk jaar voor het 23e jaar loopt een club 0.5% mis. De Ligt vertrok op z'n 21e naar Juve, dus krijgt Ajax volgens mijn beperkte rekenkundige vaardigheden 4% als solidariteitsbijdrage voor het opleiden van de speler.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 juli 2022 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2022 - 22:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is een bijzonder verhaal. Het komt niet uit de hoek van supporters dus wat dan wel. Ik heb wel wat ideeen maar wil niet verzanden in speculatie. Wel heel vervelend.
er lopen meer gekken los dan dat er vast zitten.... Kijk naar mij (ben jullie wel ff voor)
Loetje
 Loetje - maandag 18 juli 2022 - 00:47   quote  deeplink  
Nu weer bedreiging... Het is allemaal wat
nummer10
 nummer10 - maandag 18 juli 2022 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2022 - 00:47 schreef Loetje het volgende:
Nu weer bedreiging... Het is allemaal wat
Bedreigingen en intimidatie in de privé sfeer.. what the fuck joh
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 18 juli 2022 - 08:13   quote  deeplink  
Vooral vervelend voor die jongen! Jammerlijker zijn die lasterlijke roddels die er dan verspreid worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0734329