BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 21 juli 2022 - 13:01   quote  deeplink  
Er was een aardige update van VI. Conceição wordt echt aangetrokken om te rijpen. Ajax wil Antony absoluut niet verkopen. Ajax hoopt op nog een goed jaar CL, dat Antony veel op het WK gaat spelen en dan aankomende zomer voor de absolute hoofdprijs kan verkopen, met z'n opvolger dan al klaar om te gaan.

Tagliafico heeft een concrete aanbieding. Ajax is in principe akkoord met een zeer beperkte transfersom, conform afspraken met Nico. Tagliafico twijfelt zelf schijnbaar nog.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 juli 2022 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 11:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zie Blind ook niet snel naar de bank verhuizen hoor. Ik zie eerder Wijndal banken hoewel vooral Rensch onder druk staat denk ik. Timber of zelfs Wijndal kan ook rechtsback waarmee je ruimte maakt voor zowel Bassey als Blind.

Op basis van beelden ben ik wel onder de indruk van het atletisch vermogen van deze vent zeg. Hij beweegt heel makkelijk en is lichtvoetig voor een verdediger van zijn formaat.
Zouden ze dan of wijndal en bassey voor de breedte hebben gekocht ? Lijkt mij zeer sterk voor zulke bedragen, hamstra had ook al aangeven dat dit echt directe versterkingen zouden moeten zijn en dat ze daarom zoveel hebben betaald... Zelf vermoed ik een middenveld zoals die in het cl succes jaar met schone vd beek de jong maar dan met Blind Klaassen Berghuis of iets in die richting
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 juli 2022 - 14:18   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2022 door nummer10 --
Eide
 Eide - donderdag 21 juli 2022 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 14:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zouden ze dan of wijndal en bassey voor de breedte hebben gekocht ? Lijkt mij zeer sterk voor zulke bedragen, hamstra had ook al aangeven dat dit echt directe versterkingen zouden moeten zijn en dat ze daarom zoveel hebben betaald... Zelf vermoed ik een middenveld zoals die in het cl succes jaar met schone vd beek de jong maar dan met Blind Klaassen Berghuis of iets in die richting
Ik denk dat Timber onbesproken is. Bassey en Wijndal zullen als dure aankopen wel gaan spelen. Als je dan moet kiezen tussen Rensch en Blind is die keuze op het oog vrij makkelijk.

Maar goed, Blind kan ook naar het middenveld samen met Berghuis en Alvarez bijvoorbeeld en je zal zien dat je iedereen gewoon hard nodig zal hebben.
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2022 - 15:06   quote  deeplink  
Ik zou dit weleens willen zien.

Gorter

Timber Alvarez bassey Wijndal

Taylor Blind

Klaassen

Anthony tadic Bergwijn.
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2022 - 15:07   quote  deeplink  
Ook voorin heb je dan altijd een van de grote aankopen op de bank.
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2022 - 15:08   quote  deeplink  
Schreuder heeft echt een flinke uitdaging op de bank straks. Daar zitten echt wel een paar niet al te makkelijke grote aankopen.
Eide
 Eide - donderdag 21 juli 2022 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 15:08 schreef remco k het volgende:
Schreuder heeft echt een flinke uitdaging op de bank straks. Daar zitten echt wel een paar niet al te makkelijke grote aankopen.
Tegelijkertijd heeft vorig seizoen wel uitgewezen dat je in echt wel een selectie van 14 potentiele basisspelers nodig hebt.
p111
 p111 - donderdag 21 juli 2022 - 15:26   quote  deeplink  
Gorter nog niet kapot van,maar voordeel van de twijfel.
Rensch voor de Eredivisie wel oke ga er van uit dat hij weer zijn oude niveau haalt.Maar CL ??
Timber geen discussie bij blessure evt Schuurs/Alvares maar ik vind Schuurs dramatisch/Alvares achterin twijfel.
Bassie ga er van uit dat hij voor de basis is net als Wijndal.
M/V tegen zwakkere Blind/Klaasen/Berghuis tegen sterkere t/s Taylor/Berghuis/Blind
Voor Tadic/Bergwijn/Antoni
Dan heb je Brobbey/Klaasen/Alvares nog als wissels mijn god dat wordt nog vele praat sessies.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2022 door p111 --
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juli 2022 - 16:02   quote  deeplink  
complimenten voor Hamstra en Huntelaar. Snel gehandeld met het vervangen van Martinez, echt top. Hopelijk vormt hij een topkoppel met Timber. Zie het eigenlijk wel voor mij.

Verder hebben we een topbezetting in de aanval, tenminste als Brobbey niet geblesseerd raakt. Bergwijn zou hem kunnen waarnemen in de spits maar is mij nooit opgevallen als een makkelijk scorende speler. Wel lekker snel en dreigend.

Middenveld ook wel veel mogelijkheden maar zullen compromissen gesloten moeten worden omdat er een plekkie voor Blind geforceerd moet worden. Vergelijking met Schöne wat ik ergens las gaat helemaal mank omdat Schöne gewoon tekort kwam vooral in snelheid maar een enorm wapen had met zijn vrije trappen. Dat heeft Blind zeker niet en was vorig jaar zeker niet meer de man van de splijtende passen en had veel balverlies en is en blijft traag en daardoor een dreiging vormend bij omschakelmomenten...

Taylor, Klaassen, Alvarez, Berghuis, Blind.... Mijns inziens is Berghuis net zo links als Blind en heeft het talent om het spel te versnellen, heeft scorend vermogen en is een stuk sneller dan Blind. Sentimenten opzij geschoven vind ik dat Berghuis boven Blind geplaatst mag worden.

Een linkerflank met Tadic, Blind en Wijndal heeft vooral veel voetbal maar zie ik persoonlijk niet zitten... Blijft over: Taylor, Berghuis en Alvarez. Dit lijkt mij het sterkst beschikbare middenveld binnen de huidige selectie.

Blind als LCV... lijkt mij niet als je 30k neertelt voor Bassey. Wijndal aanschaffen als linksback en dan reserve zetten achter Blind lijkt mij ook een beetje gek...

Tot slot begrijp ik niet hoe er gekeken wordt naar de keeperspositie die zoals de afgelopen jaren is gebleken cruciaal is als het op resultaat in Europa aankomt. Pasveer top gedaan maar eerlijk gezegd ook het nodige geluk aan zijn zijde gehad. Is op leeftijd en best wel lang geblesseerd geweest. Stekelenburg ook op leeftijd en vaak geblesseerd. Daarachter zit niet het niveau dat meekan op topniveau eredivisie laat staan CL.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2022 door AkaS --
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juli 2022 - 16:06   quote  deeplink  
Ihataren vind ik ontzettend jammer, heb ik in mijn vorige mail niet meegenomen. Vrees dat het toch niets gaat worden met hem ondanks dat hij mega talentvol is.

Het klinkt mij logischer in de oren als hij juist uit zijn omgeving weg had gegaan voor een trainingskamp in het buitenland. Hij zou bedreigd worden, dan vooral thuis gaan zitten als een sitting duck. En bovendien is zijn hele voorbereiding nu voor niets geweest, loopt hij straks weer achter de feiten aan!!!

Nee dit klinkt voor mij allemaal niet logisch.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juli 2022 - 16:13   quote  deeplink  
@Remco: je heb recent gereageerd dat je het raar vind dat ik hoop dat het tijdperk Blind ten einde komt...

Ik vind het een sympathieke jongen en het is eeuwig zonde dat hij zo traag is anders had hij wereldtop kunnen zijn... misschien. Maar hij wordt mijn inziens gehypt door van Gaal omdat deze zichzelf een miskent talent vind en hetzelfde probleem had als Blind. Via Blind wil hij zijn gelijk halen.

Ik zie de voetballende kwaliteiten Blind en vind deze echt top. Maar mijns inziens wegen zijn plussen niet op tegen de minnen van zijn traagheid en dit werkt verder door dan alleen 1 op 1 op de positie die hij in het veld inneemt. Anderen moeten op zijn traagheid inspelen en compenseren. Daardoor kan het voorkomen dat het lijkt alsof iemand anders een fout maakt maar deze niet had gemaakt wanneer Blind vanwege zijn traagheid geen gaten had laten vallen in de verdedigende omschakeling.

Maar goed ik ben hiervan overtuigd en een ander is weer overtuigd van een mening dat Ajax met Blind sterker is...
Eide
 Eide - donderdag 21 juli 2022 - 18:26   quote  deeplink  
Tagliafico heeft volgens Mike Verweij de knoop doorgehakt en tekent voor 3 jaar bij Olympique Lyon. Ajax ontvangt 4 miljoen wat past binnen de gelimiteerde transfersom die was afgesproken met Nico.

Veel succes held!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2022 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2022 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 16:02 schreef AkaS het volgende:
complimenten voor Hamstra en Huntelaar. Snel gehandeld met het vervangen van Martinez, echt top. Hopelijk vormt hij een topkoppel met Timber. Zie het eigenlijk wel voor mij.

Verder hebben we een topbezetting in de aanval, tenminste als Brobbey niet geblesseerd raakt. Bergwijn zou hem kunnen waarnemen in de spits maar is mij nooit opgevallen als een makkelijk scorende speler. Wel lekker snel en dreigend.

Middenveld ook wel veel mogelijkheden maar zullen compromissen gesloten moeten worden omdat er een plekkie voor Blind geforceerd moet worden. Vergelijking met Schöne wat ik ergens las gaat helemaal mank omdat Schöne gewoon tekort kwam vooral in snelheid maar een enorm wapen had met zijn vrije trappen. Dat heeft Blind zeker niet en was vorig jaar zeker niet meer de man van de splijtende passen en had veel balverlies en is en blijft traag en daardoor een dreiging vormend bij omschakelmomenten...

Taylor, Klaassen, Alvarez, Berghuis, Blind.... Mijns inziens is Berghuis net zo links als Blind en heeft het talent om het spel te versnellen, heeft scorend vermogen en is een stuk sneller dan Blind. Sentimenten opzij geschoven vind ik dat Berghuis boven Blind geplaatst mag worden.

Een linkerflank met Tadic, Blind en Wijndal heeft vooral veel voetbal maar zie ik persoonlijk niet zitten... Blijft over: Taylor, Berghuis en Alvarez. Dit lijkt mij het sterkst beschikbare middenveld binnen de huidige selectie.

Blind als LCV... lijkt mij niet als je 30k neertelt voor Bassey. Wijndal aanschaffen als linksback en dan reserve zetten achter Blind lijkt mij ook een beetje gek...

Tot slot begrijp ik niet hoe er gekeken wordt naar de keeperspositie die zoals de afgelopen jaren is gebleken cruciaal is als het op resultaat in Europa aankomt. Pasveer top gedaan maar eerlijk gezegd ook het nodige geluk aan zijn zijde gehad. Is op leeftijd en best wel lang geblesseerd geweest. Stekelenburg ook op leeftijd en vaak geblesseerd. Daarachter zit niet het niveau dat meekan op topniveau eredivisie laat staan CL.
In het jaar dat we halve finale cl speelden was Schone onbetwist basis speler en bleef makkelijk overeind. Als Blind dat op die positie ook haalt is dat toch echt meer dan waar we van durven dromen.

Ik heb ook twijfels bij Berghuis op 10. In de voorbereiding doet Klaassen het daar naar mijn idee iets beter en het afgelopen half jaar was hij daar ook gewoon niet goed.
Ik heb weleens het idee dat het voetballende vermogen van Klaassen onderschat wordt. Dat gecombineerd met zijn inzet duel kracht, felheid en vermogen om goed om te gaan met druk zetten, denk ik dat Klaassen altijd moet spelen.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juli 2022 - 19:53   quote  deeplink  
Wat Schòne betreft kan ik mij herinneren dat daar de meningen over verdeeld waren Remco. Hij handelde regelmatig te langzaam en werd van de bal gelopen. Ook wat betreft snelheid had hij het lastig. Maar hij heeft zeker goede wedstrijden gespeeld en ik heb veel respect voor hem hoe hij zich altijd weer een plek in de basis wist te vechten. niets dan respect voor deze man en zijn vrije trappen- afstandschoten.

Blind gaat dit never nooit halen en heeft niet de wapens die Schòne had.

Klaassen zou idd weleens een onderschatte speler kunnen zijn in de selectie. Mag van mij spelen. Maar een middenveld zonder Alvarez vind ik enigzins bedenkelijk op dit moment.

Maar we gaan het zien. Probleem is alleen dat de vader van Blind invloedrijk is en als Blind niet brengt wat hij moet brengen hoop ik dat er ballen genoeg zijn om hem te passeren. Speelt hij top dan speelt hij top.
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2022 - 20:10   quote  deeplink  
Ajax is rond met concencao volgens de eigen website.

Dit is echt een hele serieuze transfer hoor ondanks dat het bedrag van 5 miljoen dit niet doet vermoeden.

Echt een geweldige transfer.

Toch wel apart aangezien die al 50 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld en ik vraag me oprecht af of zo’n gozer voor de bank komt.
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2022 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 19:53 schreef AkaS het volgende:
Wat Schòne betreft kan ik mij herinneren dat daar de meningen over verdeeld waren Remco. Hij handelde regelmatig te langzaam en werd van de bal gelopen. Ook wat betreft snelheid had hij het lastig. Maar hij heeft zeker goede wedstrijden gespeeld en ik heb veel respect voor hem hoe hij zich altijd weer een plek in de basis wist te vechten. niets dan respect voor deze man en zijn vrije trappen- afstandschoten.

Blind gaat dit never nooit halen en heeft niet de wapens die Schòne had.

Klaassen zou idd weleens een onderschatte speler kunnen zijn in de selectie. Mag van mij spelen. Maar een middenveld zonder Alvarez vind ik enigzins bedenkelijk op dit moment.

Maar we gaan het zien. Probleem is alleen dat de vader van Blind invloedrijk is en als Blind niet brengt wat hij moet brengen hoop ik dat er ballen genoeg zijn om hem te passeren. Speelt hij top dan speelt hij top.
Als je met een team op een haar na de finale van de cl haalt heb je voor Ajax begrippen onmogelijk zwakke schakels in je basis elftal.

Het feit dat er twijfel was zegt echt meer over sommige Ajacieden en hun verwachtingspatroon dan over zo’n speler.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 juli 2022 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 20:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je met een team op een haar na de finale van de cl haalt heb je voor Ajax begrippen onmogelijk zwakke schakels in je basis elftal.

Het feit dat er twijfel was zegt echt meer over sommige Ajacieden en hun verwachtingspatroon dan over zo’n speler.
Blind is gewoon niet meer zo goed als dat die toen was mede door de nahja laten we het blessure noemen... Het zegt natuurlijk genoeg dat een Martinez hem vervangen heeft hierna die volgens tenhag eerst minder dan hem zou zijn.. Zoals Akas al terecht zei, er moet een plekje voor hem gemaakt worden en die snap ik niet als je zulke dure en wss betere spelers aantrekt
Loetje
 Loetje - donderdag 21 juli 2022 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 20:10 schreef remco k het volgende:
Ajax is rond met concencao volgens de eigen website.

Dit is echt een hele serieuze transfer hoor ondanks dat het bedrag van 5 miljoen dit niet doet vermoeden.

Echt een geweldige transfer.

Toch wel apart aangezien die al 50 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld en ik vraag me oprecht af of zo’n gozer voor de bank komt.
Nouja, Antony is nog niet helemaal fit. Dus die gaat zijn minuten al maken. Ik gok dat Ajax volledig gokt op een goed WK van Antony en dan voor 90+ miljoen verloopt. Tegen die tijd kan Concencao al wat speelminuten maken en dan staat die er.

Dat kan echt een grote worden
Loetje
 Loetje - donderdag 21 juli 2022 - 23:06   quote  deeplink  
Ihattaren langer afwezig. Dan is er toch echt iets groots gebeurd
p111
 p111 - donderdag 21 juli 2022 - 23:15   quote  deeplink  
Ja wat zou er in godsnaam zijn met die jongen ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2022 door p111 --
Loetje
 Loetje - donderdag 21 juli 2022 - 23:24   quote  deeplink  
Geen simpele bedreiging in ieder geval. Dat durf ik wel te stellen.

Die jongen kent de klappen van de zweep wel, dus die ligt niet zomaar om
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 juli 2022 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 23:06 schreef Loetje het volgende:
Ihattaren langer afwezig. Dan is er toch echt iets groots gebeurd
Moet wel, kan niet anders
Echt kut voor hem
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 juli 2022 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 23:06 schreef Loetje het volgende:
Ihattaren langer afwezig. Dan is er toch echt iets groots gebeurd
Toch een vreemd verhaal... Bedreigingen en intimidatie maar niet vanuit supporters... Maar vanwaaruit dan wel als je niet meer zou kunnen trainen bij Ajax.. Zaakwaarnemers, Juventus (Italiaanse maffia) ? Ik zou het anders totaal niet weten...
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 09:09   quote  deeplink  
Het zouden ook bedreigingen aan naaste familie kunnen zijn bijvoorbeeld. Er is zo veel mogelijk. Het heeft gewoon niet zoveel zin daarover te speculeren.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 juli 2022 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 09:09 schreef Eide het volgende:
Het zouden ook bedreigingen aan naaste familie kunnen zijn bijvoorbeeld. Er is zo veel mogelijk. Het heeft gewoon niet zoveel zin daarover te speculeren.
Nee die snap ik, maar dan helpt thuis zitten ? Lijkt me simpel dat het voetbal gerelateerd is en als het niet uit de supporters hoek komt, tjah..
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 09:52   quote  deeplink  
Ajax bevestigd zojuist Brobbey. Ajax betaald 16,35 miljoen vast wat kan oplopen tot 19,35 met bonussen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2022 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 09:52   quote  deeplink  
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 09:58   quote  deeplink  
Deze week dus Bassey, Brobbey en Conceição aangetrokken. Ajax heeft met Bergwijn erbij nu zo'n 80 miljoen aan transfers platgeslagen op 4 transfers.

Haller, Martinez en Gravenberch brachten al meer dan 112 miljoen Euro binnen, plus nog talloze kleintere transfers en miljoenen aan opleidingsvergoeding voor onder andere De Ligt, Botman en Eriksen.

Zo bizar als het dus klinkt, maar na ruim 80 miljoen aan inkomende transfers draait Ajax deze transferperiode nog steeds fors winst.
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2022 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 23:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, Antony is nog niet helemaal fit. Dus die gaat zijn minuten al maken. Ik gok dat Ajax volledig gokt op een goed WK van Antony en dan voor 90+ miljoen verloopt. Tegen die tijd kan Concencao al wat speelminuten maken en dan staat die er.

Dat kan echt een grote worden
Ik verwacht dat Bergwijn en Brobbey beiden gewoon gaan spelen, en dat hij gewoon op de bank zit...
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juli 2022 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2022 - 20:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je met een team op een haar na de finale van de cl haalt heb je voor Ajax begrippen onmogelijk zwakke schakels in je basis elftal.
Ieder team heeft een zwakste schakel Remco, echter kan die zwakste schakel toch passen in de ketting. Schöne had voldoende kwaliteit om zich heen om de ketting niet de laten breken. Plus had hij toegevoegde waarde middels zijn vrije trappen. Maar top was hij op zichzelf niet.

Maar het is verder prima. Jij en ik denken anders, ook over Blind bijvoorbeeld. Hij zou bij mij nooit in mijn team staan. Afgelopen jaar had ik altijd voor Tagliafico gekozen bijvoorbeeld. Komend jaar lijkt mij op voorhand dat er geen basisplek voor hem zou moeten zijn.

Bassey zou normaliter LCV moeten zijn.
Wijndal LB
Taylor LM
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juli 2022 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Bergwijn en Brobbey beiden gewoon gaan spelen, en dat hij gewoon op de bank zit...
Het wordt dringen. Ik denk dat Tadic op links voorlopig onbetwist is en blijft. Anthony op rechts idem mits helemaal fit. (momenteel de kip met gouden eieren...) Of achter de schermen rekent men op een transfer van hem..?

Brobbey of Bergwijn in de spits. Als pure spits lijkt mij Brobbey de betere.

Wordt interessant om te zien welke keuzes gemaakt gaan worden. Wel bijzonder dat de keeperspositie nauwelijks aandacht heeft...
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2022 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 09:58 schreef Eide het volgende:
Deze week dus Bassey, Brobbey en Conceição aangetrokken. Ajax heeft met Bergwijn erbij nu zo'n 80 miljoen aan transfers platgeslagen op 4 transfers.

Haller, Martinez en Gravenberch brachten al meer dan 112 miljoen Euro binnen, plus nog talloze kleintere transfers en miljoenen aan opleidingsvergoeding voor onder andere De Ligt, Botman en Eriksen.

Zo bizar als het dus klinkt, maar na ruim 80 miljoen aan inkomende transfers draait Ajax deze transferperiode nog steeds fors winst.
90 miljoen met Wijndal erbij zelfs.

Ajax doet het echt prima,ik hoop alleen dat de spelers wel direct renderen want met dit soort uitgaves neem je echt wel flinke risico's
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juli 2022 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 09:58 schreef Eide het volgende:
Deze week dus Bassey, Brobbey en Conceição aangetrokken. Ajax heeft met Bergwijn erbij nu zo'n 80 miljoen aan transfers platgeslagen op 4 transfers.

Haller, Martinez en Gravenberch brachten al meer dan 112 miljoen Euro binnen, plus nog talloze kleintere transfers en miljoenen aan opleidingsvergoeding voor onder andere De Ligt, Botman en Eriksen.

Zo bizar als het dus klinkt, maar na ruim 80 miljoen aan inkomende transfers draait Ajax deze transferperiode nog steeds fors winst.
Ik ken Hamstra totaal niet maar zal inmiddels een ervaren man zijn. Huntelaar was een felle sodemieter en deze spirit brengt hij blijkbaar ook mee aan de onderhandelingstafel. Een waardige opvolger van Overmars en wie weet zelfs beter...

Ze hebben het meer dan prima gedaan. Alleen de keeperspositie baart mij enigzins zorgen.
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2022 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:14 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ieder team heeft een zwakste schakel Remco, echter kan die zwakste schakel toch passen in de ketting. Schöne had voldoende kwaliteit om zich heen om de ketting niet de laten breken. Plus had hij toegevoegde waarde middels zijn vrije trappen. Maar top was hij op zichzelf niet.

Maar het is verder prima. Jij en ik denken anders, ook over Blind bijvoorbeeld. Hij zou bij mij nooit in mijn team staan. Afgelopen jaar had ik altijd voor Tagliafico gekozen bijvoorbeeld. Komend jaar lijkt mij op voorhand dat er geen basisplek voor hem zou moeten zijn.

Bassey zou normaliter LCV moeten zijn.
Wijndal LB
Taylor LM
We gaan zien wat schreuder gaat bedenken.
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2022 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ken Hamstra totaal niet maar zal inmiddels een ervaren man zijn. Huntelaar was een felle sodemieter en deze spirit brengt hij blijkbaar ook mee aan de onderhandelingstafel. Een waardige opvolger van Overmars en wie weet zelfs beter...

Ze hebben het meer dan prima gedaan. Alleen de keeperspositie baart mij enigzins zorgen.
Heel eerlijk heb ik er wel twijfels bij..

Ze zijn wel heel erg makkelijk voor de bekende namen gegaan op Concencao na. Zelfs Bassey is niet een heel ingewikkeld scoutinsverhaal.

Overmars kwam met onbekende jongens als Neres, Anthony, alvarez, martinez en tagliafico.

Ik ben bang dat ze op deze manier te makkelijk te veel geld uitgeven.
JV
 JV - vrijdag 22 juli 2022 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel eerlijk heb ik er wel twijfels bij..

Ze zijn wel heel erg makkelijk voor de bekende namen gegaan op Concencao na. Zelfs Bassey is niet een heel ingewikkeld scoutinsverhaal.

Overmars kwam met onbekende jongens als Neres, Anthony, alvarez, martinez en tagliafico.

Ik ben bang dat ze op deze manier te makkelijk te veel geld uitgeven.
overmars kwam ook met klaiber, magallan, labyad, pieri, bande.....32 miljoen weg
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ken Hamstra totaal niet maar zal inmiddels een ervaren man zijn. Huntelaar was een felle sodemieter en deze spirit brengt hij blijkbaar ook mee aan de onderhandelingstafel. Een waardige opvolger van Overmars en wie weet zelfs beter...

Ze hebben het meer dan prima gedaan. Alleen de keeperspositie baart mij enigzins zorgen.
Eens en eens. H2 heeft het vooralsnog goed voor elkaar. Steek en Pasveer zijn prima keepers maar de houdbaarheid van deze mannen is toch beperkt, zeker met het oog op blessuregevoeligheid. Gorter overtuigd vooralsnog niet, hoewel hij in de voorbereiding geen echte grove fouten heeft gemaakt.

Misschien moet Ajax ook gewoon durven met Gorter. Een Bijlow was z'n eerste jaar ook niet geweldig, maar heeft ondertussen door ervaring een prima reputatie. Ik gun Gorter die kans wel.
JV
 JV - vrijdag 22 juli 2022 - 11:32   quote  deeplink  
transfers perfect gedaan, mooie selectie
geef gorter de kans om dit jaar te groeien zou ik ook zeggen
schuurs zou ik verkopen en betere speler te zoeken die op 2 posities rechts kan spelen
dan zijn we klaar!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 juli 2022 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 11:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens en eens. H2 heeft het vooralsnog goed voor elkaar. Steek en Pasveer zijn prima keepers maar de houdbaarheid van deze mannen is toch beperkt, zeker met het oog op blessuregevoeligheid. Gorter overtuigd vooralsnog niet, hoewel hij in de voorbereiding geen echte grove fouten heeft gemaakt.

Misschien moet Ajax ook gewoon durven met Gorter. Een Bijlow was z'n eerste jaar ook niet geweldig, maar heeft ondertussen door ervaring een prima reputatie. Ik gun Gorter die kans wel.
Precies die, maar dat roep ik al even.. maar ook de rechtsback positie vind ik een aandacht puntje
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 11:50   quote  deeplink  
Timber, Rensch, Klaiber. Op zich niets mis mee.

Op het keepersfront is het ook even kijken hij Setford zich ontwikkeld.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 juli 2022 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 11:50 schreef Eide het volgende:
Timber, Rensch, Klaiber. Op zich niets mis mee.

Op het keepersfront is het ook even kijken hij Setford zich ontwikkeld.
Vind niet dat je timber van zijn sterkste positie (centraal) af moet halen, dus hou je rensch en Klaiber over, beiden komen in mijn ogen te kort vooralsnog.. en met vooralsnog bedoel ik rensch, klaiber is wel op zijn top..
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 juli 2022 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 09:58 schreef Eide het volgende:
Deze week dus Bassey, Brobbey en Conceição aangetrokken. Ajax heeft met Bergwijn erbij nu zo'n 80 miljoen aan transfers platgeslagen op 4 transfers.

Haller, Martinez en Gravenberch brachten al meer dan 112 miljoen Euro binnen, plus nog talloze kleintere transfers en miljoenen aan opleidingsvergoeding voor onder andere De Ligt, Botman en Eriksen.

Zo bizar als het dus klinkt, maar na ruim 80 miljoen aan inkomende transfers draait Ajax deze transferperiode nog steeds fors winst.
Met bonussen erbij komt Ajax op 92.1 miljoen uit aan uitgegeven transfers. Bergwijn 31.25M, Wijndal 10, Brobbey 19.35, Bassey 26.5M, Conceição 5M.

Ik ga er altijd vanuit dat bonussen makkelijk haalbaar zijn.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 juli 2022 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Bergwijn en Brobbey beiden gewoon gaan spelen, en dat hij gewoon op de bank zit...
In de eerste wedstrijden is Antony wellicht nog niet helemaal fit. Dat zei Schreuder eerder al.

Erna inderdaad zijn minuten als invaller.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 juli 2022 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

90 miljoen met Wijndal erbij zelfs.

Ajax doet het echt prima,ik hoop alleen dat de spelers wel direct renderen want met dit soort uitgaves neem je echt wel flinke risico's
H2 krijgt ook wel echt vanaf dag 1 met zo'n beetje de drukste zomer ik 15 of 20 jaar te maken.

Op het eerste oog zijn ze in ieder geval voortreffelijk bezig. Al kun je pas later zien wat de aankopen voor gaan stellen.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 12:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met bonussen erbij komt Ajax op 92.1 miljoen uit aan uitgegeven transfers. Bergwijn 31.25M, Wijndal 10, Brobbey 19.35, Bassey 26.5M, Conceição 5M.

Ik ga er altijd vanuit dat bonussen makkelijk haalbaar zijn.
Ik was Wijndal vergeten, dus mijn originele post had ~90 miljoen moeten zijn. Dan nog 30 miljoen winst deze transferperiode Bizar hoor.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 13:04   quote  deeplink  
Ajax de laatste vier seizoenen:

Transferinkomsten: €481.57m
Transferuitgaven: €226.55m

Ajax herinvesteerde 47% van haar transferinkomsten in nieuwe spelers.

Een belangrijke nuancering is dat verkoopbedragen bruto bedragen zijn. Er gaan nog kosten vanaf voor makelaar, tekengeld, opleidingskosten enzovoorts. De daadwerkelijke netto inkomsten zijn nog fors lager. Belangrijkste conclusies zijn dat Ajax veel inkomsten uit transfers weer in de selectie investeerd.
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juli 2022 - 13:57   quote  deeplink  
Brobbey, Bergwijn, Wijndal en Bassey...

Ik vind dit meer dan prima en logische aankopen. Tegelijkertijd vraag ik me ook af waar gaat Bergwijn spelen? Linksvoor is Tadic de koning... In de spits lijkt mij dat er gekozen wordt voor Brobbey anders waarom die hele soap om een jeugdspeler terug te kopen die een jaar terug weloverwogen niet wilde bijtekenen en gratis de deur uitliep???

Wijndal zingt al een paar seizoenen als beoogde Ajax linksback, maar als Blind geen LCV gaat spelen omdat je voor die positie een aankoop doet van bijna 30 mln waar gaat hij dan spelen???

Ik vraag me echt af wat men gaat doen met Blind op beide posities waarvoor hij in aanmerking komt zijn serieuze aankopen gedaan en weloverwogen ook lijkt mij?
JV
 JV - vrijdag 22 juli 2022 - 14:33   quote  deeplink  
engelse pers schrijft dat er gesprek is over salaris anthony en dat united die 80 miljoen mogelijk gaat betalen
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2022 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 11:14 schreef JV het volgende:

[..]

overmars kwam ook met klaiber, magallan, labyad, pieri, bande.....32 miljoen weg
DIt heeft dus echt 0 te maken met wat ik aangeef...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0897710