BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2022 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 12:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met bonussen erbij komt Ajax op 92.1 miljoen uit aan uitgegeven transfers. Bergwijn 31.25M, Wijndal 10, Brobbey 19.35, Bassey 26.5M, Conceição 5M.

Ik ga er altijd vanuit dat bonussen makkelijk haalbaar zijn.
Zelfde geld natuurlijk voor de uitgaande transfers, die bonussen zullen ook vrij makkelijk haalbaar zijn. Dan zijn alleen Haller en Martinez al goed voor ruim 100 miljoen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 juli 2022 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 13:57 schreef AkaS het volgende:
Brobbey, Bergwijn, Wijndal en Bassey...

Ik vind dit meer dan prima en logische aankopen. Tegelijkertijd vraag ik me ook af waar gaat Bergwijn spelen? Linksvoor is Tadic de koning... In de spits lijkt mij dat er gekozen wordt voor Brobbey anders waarom die hele soap om een jeugdspeler terug te kopen die een jaar terug weloverwogen niet wilde bijtekenen en gratis de deur uitliep???

Wijndal zingt al een paar seizoenen als beoogde Ajax linksback, maar als Blind geen LCV gaat spelen omdat je voor die positie een aankoop doet van bijna 30 mln waar gaat hij dan spelen???

Ik vraag me echt af wat men gaat doen met Blind op beide posities waarvoor hij in aanmerking komt zijn serieuze aankopen gedaan en weloverwogen ook lijkt mij?
Ik denk dat Brobbey op de bank beland, met Bergwijn in de spits dan blijft Tadic gewoon op links staan
Maar het kan ook goed zijn dat Brobbey spits wordt, Bergwijn op links komt, dan verhuist Tadic naar positie 10. Er zijn mogelijkheden te over.

Blind kan heel goed op de positie van Martinez spelen of hij komt op de positie van Gravenbergh of Alvarez
JV
 JV - vrijdag 22 juli 2022 - 17:59   quote  deeplink  
Ik denk wel dat Anthony verkocht wordt
Suarez voor een jaar
Buitenkans kan links en centraal
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 juli 2022 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 15:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Zelfde geld natuurlijk voor de uitgaande transfers, die bonussen zullen ook vrij makkelijk haalbaar zijn. Dan zijn alleen Haller en Martinez al goed voor ruim 100 miljoen.
Is ook. Maar dit zijn echt ongekende cijfers wat lang in NL niet voor mogelijk werd geacht.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 juli 2022 - 18:30   quote  deeplink  
Onze eerste tegenstander in de ED, Fortuna, is zich ook wel leuk aan het versterken. Inigo Cordoba en Burak Yilmaz in de spits.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 17:59 schreef JV het volgende:
Ik denk wel dat Anthony verkocht wordt
Suarez voor een jaar
Buitenkans kan links en centraal
Ik denk het niet. Ik denk dat Ajax Antony gewoon uit de markt gaat prijzen. Komt er een gek met 100 miljoen wordt alles anders natuurlijk maar tot dat punt denk ik dat Ajax het allemaal wel prima vindt.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2022 - 19:10   quote  deeplink  


Opvallende uitspraken:
- Kudus ontwikkeld zich goed als voorhoedespeler en wordt door Schreuder ook zeker in die linie gezien.
- Schreuder spreekt nadrukkelijk of variëren op posities met spelers.
- Schreuder heeft nog geen uitgesproken eerste keeper, ook omdat hij Steek niet aan het werk heeft gezien. Gorter is zowel fysiek als qua voorbereiding het verst van de keepers. Schreuder lijkt te suggereren van Gorter z'n kans gaat grijpen.
- Schreuder weet niet wanneer Ihatarren kan aansluiten.
- De verwachting is niet dat Ajax nog een basisspeler gaat verkopen, dus wil Schreuder Antony in Amsterdam houden.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 juli 2022 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 19:10 schreef Eide het volgende:
[ filmpje ]

Opvallende uitspraken:
- Kudus ontwikkeld zich goed als voorhoedespeler en wordt door Schreuder ook zeker in die linie gezien.
- Schreuder spreekt nadrukkelijk of variëren op posities met spelers.
- Schreuder heeft nog geen uitgesproken eerste keeper, ook omdat hij Steek niet aan het werk heeft gezien. Gorter is zowel fysiek als qua voorbereiding het verst van de keepers. Schreuder lijkt te suggereren van Gorter z'n kans gaat grijpen.
- Schreuder weet niet wanneer Ihatarren kan aansluiten.
- De verwachting is niet dat Ajax nog een basisspeler gaat verkopen, dus wil Schreuder Antony in Amsterdam houden.
Kudus vind ik tot nu toe ook gewoon prima spelen in de voorbereiding.
Antony zal wel vertrekken vrees ik als er een flink bedrag op tafel komt.

Schuurs lijkt ook nog veel interesse in te zijn zal mooi zijn als daar een leuk bedrag voor geboden wordt.

Gorter ben er nog niet helemaal van overtuigd maar Pasveer en Steek hebben hun beste tijd ook wel gehad vrees ik.

Ihattaren blijft zonde dat er altijd wel iets is bij hem.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 juli 2022 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 22:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kudus vind ik tot nu toe ook gewoon prima spelen in de voorbereiding.
Antony zal wel vertrekken vrees ik als er een flink bedrag op tafel komt.

Schuurs lijkt ook nog veel interesse in te zijn zal mooi zijn als daar een leuk bedrag voor geboden wordt.

Gorter ben er nog niet helemaal van overtuigd maar Pasveer en Steek hebben hun beste tijd ook wel gehad vrees ik.

Ihattaren blijft zonde dat er altijd wel iets is bij hem.
Zeer zeker Hummeltje
p111
 p111 - zaterdag 23 juli 2022 - 08:48   quote  deeplink  
Nou ik ben benieuwd wat dit team gaat doen.Met Brobbey/Tadic/Bergwijn/Berghuis/Antoni/Kudus/Taylor/Blind/Timber/Bassie/Wijndal/Klaasen/Alvarez enz dat is op papier denk een van de sterkste selecties van de laatste jaren.De twijfel gevallen zijn Schuurs/Klaiber/Rensch/ keeper

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 juli 2022 door p111 --
Twanus1
 Twanus1 - zaterdag 23 juli 2022 - 11:31   quote  deeplink  
Extra spits Jorgen Strand Larsen of Jushua Zirkzee en rechtsback Quinten Timber en het seizoen kan beginnen. Ik verwacht dat Antony en Schuurs ook nog vertrekken. Misschien kan Davinson Sanchez terugkeren, zal niet gratis zijn maar is wel kwAliteit.
remco k
 remco k - zaterdag 23 juli 2022 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 11:31 schreef Twanus1 het volgende:
Extra spits Jorgen Strand Larsen of Jushua Zirkzee en rechtsback Quinten Timber en het seizoen kan beginnen. Ik verwacht dat Antony en Schuurs ook nog vertrekken. Misschien kan Davinson Sanchez terugkeren, zal niet gratis zijn maar is wel kwAliteit.
Als je bassey haalt en timber hebt ga je sanchez dan voor de bank halen?
p111
 p111 - zaterdag 23 juli 2022 - 11:40   quote  deeplink  
Op dit moment is er nog een plek waar twijfels over is,en dat is de rechtsback positie.
Eide
 Eide - zaterdag 23 juli 2022 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 11:31 schreef Twanus1 het volgende:
Extra spits Jorgen Strand Larsen of Jushua Zirkzee en rechtsback Quinten Timber en het seizoen kan beginnen. Ik verwacht dat Antony en Schuurs ook nog vertrekken. Misschien kan Davinson Sanchez terugkeren, zal niet gratis zijn maar is wel kwAliteit.
Brrr, waar te beginnen...

Quinten Timber is een middenvelder, geen verdediger. Zirkzee is duur en geen gozer om als tweede spits achtef Brobbey te gebruiken. Een extra spits kan zeker geen kwaad, maar Ajax heeft opties met Tadic, Bergwijn en Kudus.

Schuurs zal misschien vertrek. Antony is uitgesloten uitgezonderd bizarre bedragen. Nog een RCV lijkt onzinnig op dit moment.

Veel interessantere vragen zijn hoe en of Ajax zich gaat ontdoen van bagage als Magallan en Pieri.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 juli 2022 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 11:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je bassey haalt en timber hebt ga je sanchez dan voor de bank halen?
Timber Sanchez bassey wijndal

Blind Taylor/klaassen
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Jemig wat een mogelijkheden voor Schreuder eigenlijk terwijl ik dit hierboven typte

Zou een 343 variant niks zijn voor de huidige selectie eigenlijk?
Twanus1
 Twanus1 - zaterdag 23 juli 2022 - 12:21   quote  deeplink  
Geweldige opstelling

Timber Sanchez bassey wijndal

Blind Taylor/klaassen
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Wat een power en snelheid. Ik zou er nog wel een keeper aan toevoegen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 juli 2022 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 12:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Brrr, waar te beginnen...

Quinten Timber is een middenvelder, geen verdediger. Zirkzee is duur en geen gozer om als tweede spits achtef Brobbey te gebruiken. Een extra spits kan zeker geen kwaad, maar Ajax heeft opties met Tadic, Bergwijn en Kudus.

Schuurs zal misschien vertrek. Antony is uitgesloten uitgezonderd bizarre bedragen. Nog een RCV lijkt onzinnig op dit moment.

Veel interessantere vragen zijn hoe en of Ajax zich gaat ontdoen van bagage als Magallan en Pieri.
Mee eens Eide, op een haar na.
Mocht Schuurs vertrekken dan (kans is groot) denk ik toch dat ze voor een RCV de markt op gaan
Voor de spitspositie wil Schreuder nog een 2e spits, dat zou meer een breekijzer moeten zijn, voornamelijk kopsterk lees ik net

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 juli 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 juli 2022 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 12:21 schreef Twanus1 het volgende:
Geweldige opstelling

Timber Sanchez bassey wijndal

Blind Taylor/klaassen
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Wat een power en snelheid. Ik zou er nog wel een keeper aan toevoegen.
Iedereen roept maar Sanchez, gaat niet gebeuren.
Weet je hoe moeizaam de onderhandelingen liepen over Bergwijn met de manager van Tottenham, die laat Sanchez nooit gaan.

En weet je nog dat Sanchez zijn kont in krib gooide na 1 seizoen Ajax, hij moest en zou naar Tottenham gaan.
Ook al zit hij daar op de bank maakt niet uit, die moet ook gevuld zijn

Geloof mij, zie ik niet gebeuren.
Overigens staat Timber centraal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 juli 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - zaterdag 23 juli 2022 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 12:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Timber Sanchez bassey wijndal

Blind Taylor/klaassen
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Jemig wat een mogelijkheden voor Schreuder eigenlijk terwijl ik dit hierboven typte

Zou een 343 variant niks zijn voor de huidige selectie eigenlijk?
Deze opstelling gaan we nooit zien.
Eide
 Eide - zaterdag 23 juli 2022 - 14:17   quote  deeplink  
Nico naar OL. Net bevestigd door Ajax.
p111
 p111 - zaterdag 23 juli 2022 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 12:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Timber Sanchez bassey wijndal

Blind Taylor/klaassen
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Jemig wat een mogelijkheden voor Schreuder eigenlijk terwijl ik dit hierboven typte

Zou een 343 variant niks zijn voor de huidige selectie eigenlijk?
Berghuis moet altijd spelen.
p111
 p111 - zaterdag 23 juli 2022 - 16:58   quote  deeplink  
Nico,wat een kanjer was je voor ons.ik gun je het beste man.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 juli 2022 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Deze opstelling gaan we nooit zien.
Denk ik ook niet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 juli 2022 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 16:56 schreef p111 het volgende:

[..]

Berghuis moet altijd spelen.
Niet mee eens, heeft goede wedstrijden gespeeld maar is niet constant
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 juli 2022 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Deze opstelling gaan we nooit zien.
Denk ik ook niet, maar vond hem wel mooi haha
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 juli 2022 - 21:47   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 juli 2022 door nummer10 --
p111
 p111 - zondag 24 juli 2022 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2022 - 19:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Niet mee eens, heeft goede wedstrijden gespeeld maar is niet constant
Hij is de creatieve man waardoor je gevaarlijk word,
Eide
 Eide - zondag 24 juli 2022 - 17:44   quote  deeplink  
Manchester United zou nog een poging willen doen om Antony los te weken. Het vorige bod van rond de 60 miljoen werd door Ajax zonder enige twijfel van tafel geveegd. United zou niet tot de vraagprijs van 80 miljoen willen gaan maar wel een verbetert bod willen uitbrengen.
Ajax30
 Ajax30 - zondag 24 juli 2022 - 18:49   quote  deeplink  
Antony gaat nog weg & schuurs
En er gaan nog twee versterkingen komen
Ajax30
 Ajax30 - zondag 24 juli 2022 - 18:49   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd wie
Ajax30
 Ajax30 - zondag 24 juli 2022 - 18:50   quote  deeplink  
Ik denk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 juli 2022 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2022 - 17:44 schreef Eide het volgende:
Manchester United zou nog een poging willen doen om Antony los te weken. Het vorige bod van rond de 60 miljoen werd door Ajax zonder enige twijfel van tafel geveegd. United zou niet tot de vraagprijs van 80 miljoen willen gaan maar wel een verbetert bod willen uitbrengen.
Ben benieuwd naar vermoed dat die nog weg gaat, ook Schuurs en Alvarez kunnen nog vertrekken.
Ook al wordt er geroepen dat er niemand meer weg mag
Eide
 Eide - zondag 24 juli 2022 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2022 - 20:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar vermoed dat die nog weg gaat, ook Schuurs en Alvarez kunnen nog vertrekken.
Ook al wordt er geroepen dat er niemand meer weg mag
Er wordt niet geroepen dat niemand meer weg mag. Schreuder zwgt alleen dat hij niet nog meer basisspelers wil kwijtraken nu Mazraoui, Gravenberch, Tagliafico en Martinez allemaal zijn vertrokken.

Gezien de onderhandelingen rod Martinez zou het mij echt verbazen als Ajax een bedrag voor minder dan 80 miljoen vast zelfs in behandeling neemt. H2 lijkt hier heel standvastig in te zijn en er is geen enkele reden voor Ajax om Antony te verkopen.
Eide
 Eide - zondag 24 juli 2022 - 20:44   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 juli 2022 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 juli 2022 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2022 - 20:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Er wordt niet geroepen dat niemand meer weg mag. Schreuder zwgt alleen dat hij niet nog meer basisspelers wil kwijtraken nu Mazraoui, Gravenberch, Tagliafico en Martinez allemaal zijn vertrokken.

Gezien de onderhandelingen rod Martinez zou het mij echt verbazen als Ajax een bedrag voor minder dan 80 miljoen vast zelfs in behandeling neemt. H2 lijkt hier heel standvastig in te zijn en er is geen enkele reden voor Ajax om Antony te verkopen.
Dacht dit toch gelezen te hebben alleen zijn er vaste bedragen vastgelegd voor een aantal spelers, ze hebben daar een flink prijskaartje aan gehangen.
Ik ga er van uit dat iedereen te koop is

Moet je gelijk geven in de standvastigheid van H2, met name de verkoop van Martinez, maar ook van Haller en de aankoop van Brobbey.

Dit is grandioos standvastig aangepakt alleen Bergwijn is wat duurder uitgevallen.

Ik geloof niet dat Antony voor minder dan 70 miljoen verkocht gaat worden, ze hebben een aardig prijsje voor hem in petto van 80 miljoen.

Ben benieuwd,sommige clubs hebben nog een zak geld klaar liggen namelijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 juli 2022 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - zondag 24 juli 2022 - 23:04   quote  deeplink  
Dat vraag ik mij wel af hoor. De meeste clubs hebben al forse zakken geld uitgegeven. Natuurlijk komt het rondje paniekaankopen nog, maar welke topclub heeft nog 80 miljoen liggen? Dan moeten er toch wel serieuze dingen gaan gebeuren want behalve de Engelse clubs, waar alleen United in de markt lijkt te zijn, zie ik geen clubs die dat nu even neertellen.
remco k
 remco k - maandag 25 juli 2022 - 09:56   quote  deeplink  
Ik denk dat je Anthony gewoon moet verkopen.

Er zijn gewoon een flink aantal jongens die daar met diepgang kunnen spelen. En je wil het Neres scenario niet nog een x meemaken.
Eide
 Eide - maandag 25 juli 2022 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2022 - 09:56 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat je Anthony gewoon moet verkopen.

Er zijn gewoon een flink aantal jongens die daar met diepgang kunnen spelen. En je wil het Neres scenario niet nog een x meemaken.
Niemand is onmisbaar, ook Antony niet, maar Ajax heeft niet zomaar een creatieve buitenspeler met diepgang voor de rechterflank klaar staan.
remco k
 remco k - maandag 25 juli 2022 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2022 - 10:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Niemand is onmisbaar, ook Antony niet, maar Ajax heeft niet zomaar een creatieve buitenspeler met diepgang voor de rechterflank klaar staan.
Uiteindelijk is Bergwijn voor de basis gehaald en is Tadic onbetwist basis speler met een sterke voorkeur om vanaf links te spelen.

Bergwijn is volgens mij echt een meer dan prima speler vanaf rechts met voldoende diepgang.
Als je daar Ihataren en Concecao achter hebt met de mogelijkheid om Berghuis daar te laten spelen wat hij zijn hele carriere gedaan heeft. Is dat toch meer dan goed bezet.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 25 juli 2022 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2022 - 21:23 schreef JV het volgende:

[..]

Niemand een mening blijkbaar
Je zal ze allemaal erg nodig hebben en een beetje rouleren is niet onbelangrijk
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 25 juli 2022 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 10:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel eerlijk heb ik er wel twijfels bij..

Ze zijn wel heel erg makkelijk voor de bekende namen gegaan op Concencao na. Zelfs Bassey is niet een heel ingewikkeld scoutinsverhaal.

Overmars kwam met onbekende jongens als Neres, Anthony, alvarez, martinez en tagliafico.

Ik ben bang dat ze op deze manier te makkelijk te veel geld uitgeven.
De financien lagen toen ook anders, Ajax moest wel gaan voor onbekende voetballers. Denk ook nog steeds dat Ajax dit zal blijven doen, maar het wordt wel steeds lastiger om "onbekende" goede voetballers op te halen. Denk dat het makelaarsnetwerk van Overmars hier ook wel bij geholpen heeft. Ajax was zeker weer deze onbekende weg ingegaan als de spelers die ze nu kochten niet beschikbaar waren
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 25 juli 2022 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2022 - 17:59 schreef JV het volgende:
Ik denk wel dat Anthony verkocht wordt
Suarez voor een jaar
Buitenkans kan links en centraal
Zou wat zijn als ze Suarez even transfervrij oppikken op zijn oude dag, die mag wel voor Anthony een jaartje op die positie voetballen
Eide
 Eide - maandag 25 juli 2022 - 15:35   quote  deeplink  
Fabrizio Romano meldt dat er geen contact is tussen United en Ajax over Antony. Er ligt geen bod of concrete intresse voor Antony en Ajax heeft geen enkele intentie om Antony te verkopen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 25 juli 2022 - 16:54   quote  deeplink  
Ajax hoeft ook niet meer te verkopen maar nog wel n paar gasten zien te slijten....desnoods tegen minimale vergoeding.
Pierie, Magallan, Bande...om er maar n paar te noemen.
Een blok aan je been zulke gasten toch?
p111
 p111 - maandag 25 juli 2022 - 17:12   quote  deeplink  
Pierie/Magallan/Bande gewoon voor elk aannemelijk bod. Misschien 010 ??
remco k
 remco k - maandag 25 juli 2022 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2022 - 14:46 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De financien lagen toen ook anders, Ajax moest wel gaan voor onbekende voetballers. Denk ook nog steeds dat Ajax dit zal blijven doen, maar het wordt wel steeds lastiger om "onbekende" goede voetballers op te halen. Denk dat het makelaarsnetwerk van Overmars hier ook wel bij geholpen heeft. Ajax was zeker weer deze onbekende weg ingegaan als de spelers die ze nu kochten niet beschikbaar waren
Dat ben ik met je oneens.

Uiteindelijk heeft Ajax de naam en niet Overmars. We hebben hele goede scouts in deze regio’s zitten en die zullen hun lijstjes hebben.

Een Bassey is net zo min een zekerheid als dat Alvarez en Martinez dat waren destijds.

De financiële middelen om anders te doen waren er destijds ook al hè. Martinez kwam immers na het vertrek van Frenkie en de Ligt en dat top seizoen waarbij veel geld is binnengekomen.
nummer10
 nummer10 - maandag 25 juli 2022 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2022 - 17:12 schreef p111 het volgende:
Pierie/Magallan/Bande gewoon voor elk aannemelijk bod. Misschien 010 ??
Bande kreeg toch nieuwe kans ?
Eide
 Eide - maandag 25 juli 2022 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2022 - 14:46 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De financien lagen toen ook anders,
Ja, die lagen namelijk beter dan nu. De omzet van Ajax is sinds de aanstelling van Van der Sar fors gestegen, maar de bankrekening is fors geslonken. Ajax heeft een gigantisch eigen vermogen, maar minder dan 10% van dat eigen vermogen is daadwerkelijk besteedbaar budget. En dat besteedbare budget is alleen maar geslonken. Ajax had aan de start van deze transferperiode zo'n 16 miljoen aan besteedbaar budget. Een paar jaar terug lag dat rond de 80 miljoen.

Ajax is steeds meer geld in de selectie terug gaan pompen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 25 juli 2022 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2022 - 14:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Zou wat zijn als ze Suarez even transfervrij oppikken op zijn oude dag, die mag wel voor Anthony een jaartje op die positie voetballen
Zou zeker wat zijn maar hij heeft zijn zinnen gezet op Nacional, het heeft er alle schijn van dat hij terugkeert naar zijn oude liefde, dus forget it..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juli 2022 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - dinsdag 26 juli 2022 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2022 - 17:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Bande kreeg toch nieuwe kans ?
ja.maar wat ik gezien heb van deze speler gaat hij het niet redden dus verkopen lijkt mij.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0772609