BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Scout2
 Scout2 - zondag 14 augustus 2022 - 17:53   quote  deeplink  
Zou toch proberen als Ajax zijnde Koopmeiners te halen en om te toveren als linker centrale verdediger, Blind 2.0
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - maandag 15 augustus 2022 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 14:46 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hoppa, weer 1 weg. Nu Klaiber en Blind nog en we kunnen weer vooruit kijken.
Snap het Blind-bashen niet helemaal, ja hij is traag, maar perfecte speler om in je selectie te hebben toch? Lekker afwisselen met Wijndal (die overigens verdedigend ook nog wel wat te leren heeft) dit seizoen. Die Bassey schijnt snel te zijn en goed in 1-op-1, dus die kan de counters eruithalen aan de linkerkant.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - maandag 15 augustus 2022 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 17:53 schreef Scout2 het volgende:
Zou toch proberen als Ajax zijnde Koopmeiners te halen en om te toveren als linker centrale verdediger, Blind 2.0
Goed idee. Hoorde ook dat Frenkie misschien op zoek moet naar een nieuwe club. Is dat wellicht nog een optie voor lcv? ;-)
Scout2
 Scout2 - maandag 15 augustus 2022 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 09:31 schreef Yerdas Selzavon het volgende:

[..]

Goed idee. Hoorde ook dat Frenkie misschien op zoek moet naar een nieuwe club. Is dat wellicht nog een optie voor lcv? ;-)
Frenkie is een pure 6, lekker in zijn kracht laten spelen.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:15 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Frenkie is een pure 6, lekker in zijn kracht laten spelen.
Dat is Koopmeiners ook.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 09:28 schreef Yerdas Selzavon het volgende:

[..]

Snap het Blind-bashen niet helemaal, ja hij is traag, maar perfecte speler om in je selectie te hebben toch? Lekker afwisselen met Wijndal (die overigens verdedigend ook nog wel wat te leren heeft) dit seizoen. Die Bassey schijnt snel te zijn en goed in 1-op-1, dus die kan de counters eruithalen aan de linkerkant.
Hallo Yerdas, goed dat je dit zo benoemd. Sommige mensen reageren uit een oprecht gevoel aan de hand van wat ze waarnemen. En je hebt mensen die reageren omdat ze een bepaald belang willen dienen. Dit belang kan voortkomen om iets of iemand af te vallen of wellicht iets of iemand te verdedigen waardoor zij voor zichzelf iets winnen...

Wat Blind betreft is er al een discussie gaande zolang hij betaald voetbal speelt en wellicht al langer.

Het is niet mijn bedoeling om Blind te bashen, ik vind het een prachtige voetballer en ook nog eens een sympathiek persoon. Althans tot de gelijkmaker van Groningen toen hij zo theatraal richting Wijndal reageerde met zijn armen in de lucht. Alsof Wijndal alles te verwijten viel en hem niets! Dat is gedrag van een matennaaier, zeker als je zelf even daarvoor kinderlijk eenvoudig eruit wordt gelopen door Strand Larsen die ook niet bekend staat om pure snelheid en daarna ook nog eens verdedigend niet ingrijpt en de pass waar de goal uitkomt toestaat...

Nogmaals ik vind Blind een goede voetballer maar het ontbreekt hem aan snnelheid en in sommige wedstrijden kan je positioneel nog wat compenseren, zeker als de rest van het team 100% in balans is en functioneert. Maar daar kan je niet vanuit gaan.

Ik benoem wat ik zie en ik zie een mooie voetballer die regelmatig het team in de problemen brengt omdat zij moeten compenseren voor hem omdat hij traag is! En als het compenseren niet lukt toevallig, krijgen zij ook nog de schuld in de schoenen geschoven.

Liverpool, Chelsea, Bayern Munchen is op dit moment de top, maar volgens mij ook hieronder zou je eens een kijkje kunnen nemen en zien hoe de mix is in de verdediging en de aansluitende midden linie...

Ik zeg eerlijk dat ik dit niet heb gedaan, maar het zal mij niet verbazen als daar bij die clubs bepaalde gelijkenissen zijn die niet bij Ajax te zien zijn op dit moment...

Rensch 1.79m zeker niet langzaam maar is ook niet op de brommer.

Timber 1.79m is redelijk snel maar eveneens geen lengte.. Kan voor zijn lengte nog enigzins redelijk koppen, is explosief en sterk in duels.

Blind 1.80m is alles behalve snel, ronduit traag. Geen lengte, geen duelkracht en geen goede kopper

Wijndal 1.76 is dus de kleinste snelheid oke, niet bijzonder, kan sterke duels uitvechten, denk aan wedstrijden tegen Antony, maar koppen lijkt me lastig met zijn lengte...

Dit is dus de verdediging van Ajax: 1.79 / 1.79 / 1.80 / 1.76

En dan ook nog een LCV die geen enkele snelheid heeft....

Ja sorry maar dit is geen bashen maar dit kan gewoon niet !
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:15 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Frenkie is een pure 6, lekker in zijn kracht laten spelen.
Mogguh scout, maar nog een middenvelder erbij, serieus?
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2022 - 12:01   quote  deeplink  
Wij hebben Bassie nu die gaat basis worden als hij even zijn Schotse wildheid kwijt is.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:01 schreef p111 het volgende:
Wij hebben Bassie nu die gaat basis worden als hij even zijn Schotse wildheid kwijt is.
Ik was blij met deze transfer, maar dat werd minder toen hij als linksback moest invallen. Ook de aanstelling van Schreuder vond ik positief, maar hoop wel dat hij schijt heeft aan de machtsverhoudingen binnen de club en de beste spelers op de posities gaat neerzetten.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - maandag 15 augustus 2022 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 11:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hallo Yerdas, goed dat je dit zo benoemd. Sommige mensen reageren uit een oprecht gevoel aan de hand van wat ze waarnemen. En je hebt mensen die reageren omdat ze een bepaald belang willen dienen. Dit belang kan voortkomen om iets of iemand af te vallen of wellicht iets of iemand te verdedigen waardoor zij voor zichzelf iets winnen...

Wat Blind betreft is er al een discussie gaande zolang hij betaald voetbal speelt en wellicht al langer.

Het is niet mijn bedoeling om Blind te bashen, ik vind het een prachtige voetballer en ook nog eens een sympathiek persoon. Althans tot de gelijkmaker van Groningen toen hij zo theatraal richting Wijndal reageerde met zijn armen in de lucht. Alsof Wijndal alles te verwijten viel en hem niets! Dat is gedrag van een matennaaier, zeker als je zelf even daarvoor kinderlijk eenvoudig eruit wordt gelopen door Strand Larsen die ook niet bekend staat om pure snelheid en daarna ook nog eens verdedigend niet ingrijpt en de pass waar de goal uitkomt toestaat...

Nogmaals ik vind Blind een goede voetballer maar het ontbreekt hem aan snnelheid en in sommige wedstrijden kan je positioneel nog wat compenseren, zeker als de rest van het team 100% in balans is en functioneert. Maar daar kan je niet vanuit gaan.

Ik benoem wat ik zie en ik zie een mooie voetballer die regelmatig het team in de problemen brengt omdat zij moeten compenseren voor hem omdat hij traag is! En als het compenseren niet lukt toevallig, krijgen zij ook nog de schuld in de schoenen geschoven.

Liverpool, Chelsea, Bayern Munchen is op dit moment de top, maar volgens mij ook hieronder zou je eens een kijkje kunnen nemen en zien hoe de mix is in de verdediging en de aansluitende midden linie...

Ik zeg eerlijk dat ik dit niet heb gedaan, maar het zal mij niet verbazen als daar bij die clubs bepaalde gelijkenissen zijn die niet bij Ajax te zien zijn op dit moment...

Rensch 1.79m zeker niet langzaam maar is ook niet op de brommer.

Timber 1.79m is redelijk snel maar eveneens geen lengte.. Kan voor zijn lengte nog enigzins redelijk koppen, is explosief en sterk in duels.

Blind 1.80m is alles behalve snel, ronduit traag. Geen lengte, geen duelkracht en geen goede kopper

Wijndal 1.76 is dus de kleinste snelheid oke, niet bijzonder, kan sterke duels uitvechten, denk aan wedstrijden tegen Antony, maar koppen lijkt me lastig met zijn lengte...

Dit is dus de verdediging van Ajax: 1.79 / 1.79 / 1.80 / 1.76

En dan ook nog een LCV die geen enkele snelheid heeft....

Ja sorry maar dit is geen bashen maar dit kan gewoon niet !
Ben t in grote lijnen met je eens hoor, Blind is voor mij absoluut geen optie als lcv, maar daar is Bassey (1m85) ook voor gekocht. Als linksback kan t nog wel, doet niet veel onder voor Wijndal vind ik. Theatraal gebaren richting vind ik ook onnodig, zeker aangezien de hele verdediging uit positie was bij die goal. Wat betreft de invulling van andere ploegen, een type Dumfries met loopvermogen die de hele kant bestrijkt kan goed werken als back in het Ajax spel, maar denk dat de kracht van Blind vooral in de opbouw ligt. Hij vindt makkelijk ruimte tussen de linies, en dat is wel bruikbaar.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:13 schreef Yerdas Selzavon het volgende:

[..]

Ben t in grote lijnen met je eens hoor, Blind is voor mij absoluut geen optie als lcv, maar daar is Bassey (1m85) ook voor gekocht. Als linksback kan t nog wel, doet niet veel onder voor Wijndal vind ik. Theatraal gebaren richting vind ik ook onnodig, zeker aangezien de hele verdediging uit positie was bij die goal. Wat betreft de invulling van andere ploegen, een type Dumfries met loopvermogen die de hele kant bestrijkt kan goed werken als back in het Ajax spel, maar denk dat de kracht van Blind vooral in de opbouw ligt. Hij vindt makkelijk ruimte tussen de linies, en dat is wel bruikbaar.
Blind bouwt niet meer zoveel op als voorheen en passes zijn ook lang niet altijd goed meer... Zijn eerste taak is verdedigen en dat word met de dag minder helaas..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 augustus 2022 - 12:45   quote  deeplink  
Diezelfde Blind die tijdens de klassieker boos wegbeende en zijn kop daarna niet meer liet zien omdat de supporters hem uitjouwden. Diezelfde Blind die een week later Onana bekritiseerde omdat hij de supporters niet wilde bedanken nadat ze hem de hele wedstrijd uitjouwden. Lekker hypocriet ventje is het!
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik was blij met deze transfer, maar dat werd minder toen hij als linksback moest invallen. Ook de aanstelling van Schreuder vond ik positief, maar hoop wel dat hij schijt heeft aan de machtsverhoudingen binnen de club en de beste spelers op de posities gaat neerzetten.
En als het niet staat zoals jij het wil, dan danst Schreuder ook naar de pijpen van blind en Tadic?

Of zouden die jongens dat gewoon wel goed genoeg zijn en heb jij er misschien de ballen verstand van?
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind bouwt niet meer zoveel op als voorheen en passes zijn ook lang niet altijd goed meer... Zijn eerste taak is verdedigen en dat word met de dag minder helaas..
Heb je de wedstrijd gisteren niet gezien?
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind bouwt niet meer zoveel op als voorheen en passes zijn ook lang niet altijd goed meer... Zijn eerste taak is verdedigen en dat word met de dag minder helaas..
Volgens mij is dit helemaal waar.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:20 schreef remco k het volgende:

[..]

En als het niet staat zoals jij het wil, dan danst Schreuder ook naar de pijpen van blind en Tadic?

Of zouden die jongens dat gewoon wel goed genoeg zijn en heb jij er misschien de ballen verstand van?
Hahahaha Remco, je laat me wederom lachen. Ik heb zeker verstand van de ballen en ik ben niet "Blind"van sommige zaken hoef je ook geen verstand te hebben, alleen maar ogen om te kijken ;-)
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb je de wedstrijd gisteren niet gezien?
Volgens mij bedoeld nummer10 dat hij niet meer zo onderscheidend is in de opbouw.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Volgens mij bedoeld nummer10 dat hij niet meer zo onderscheidend is in de opbouw.
Precies die
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 augustus 2022 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb je de wedstrijd gisteren niet gezien?
Hahaha eens, bijna elke bal werd ingeleverd bij Blind.
Kijk maar terug nummer10
Scout2
 Scout2 - maandag 15 augustus 2022 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is Koopmeiners ook.
Klopt, verschil is wel dat Frenkie wereldtop is op die positie en ik denk dat Koopmeiners op wereldniveau daar op het moment tekort komt, en wereldtop kan worden op de lcv positie.
Doet het prima hoor maar je zag in oranje dat het niveau op het middenveld iets te hoog ligt voor hem, tot dusver.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 17:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha eens, bijna elke bal werd ingeleverd bij Blind.
Kijk maar terug nummer10
En welke bal heeft die gegeven die een andere iemand niet had kunnen geven? Op wijndal breed of rensch? Of de balletjes op timber naast hem ? Of die paar balletjes naar voren op vrijstaande mensen.. ik mag toch aannemen dat elke beetje voetballer dat kan of niet.. Nee er is weinig over van de opbouwer blind, kon je ook mooi zien tegen Fortuna notabene
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahaha Remco, je laat me wederom lachen. Ik heb zeker verstand van de ballen en ik ben niet "Blind"van sommige zaken hoef je ook geen verstand te hebben, alleen maar ogen om te kijken ;-)
Mooi dat jij jezelf voetbal verstand toedicht. En dat jij zo vol van jezelf bent dat je denkt het uberhaubt niet verkeerd te kunnen hebben.

Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die anders denken en ook daar zitten een hoop mensen bij die verstand hebben van het spelletje.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Volgens mij bedoeld nummer10 dat hij niet meer zo onderscheidend is in de opbouw.
Tsja dat was hij dus gisteren wel degelijk. Belangrijker dan welke andere speler op het veld.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Precies die
Nogmaals, gisteren niet gekeken blijkbaar. Want blind was opbouwend niet zo goed en Wijndal had een achterstand toen de pass werd gegeven.

Beiden zijn gewoon feitelijk niet correct.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 17:50 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Klopt, verschil is wel dat Frenkie wereldtop is op die positie en ik denk dat Koopmeiners op wereldniveau daar op het moment tekort komt, en wereldtop kan worden op de lcv positie.
Doet het prima hoor maar je zag in oranje dat het niveau op het middenveld iets te hoog ligt voor hem, tot dusver.
Koopmeiners is helemaal geen verdediger, dat kan die ook helemaal niet.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 18:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En welke bal heeft die gegeven die een andere iemand niet had kunnen geven? Op wijndal breed of rensch? Of de balletjes op timber naast hem ? Of die paar balletjes naar voren op vrijstaande mensen.. ik mag toch aannemen dat elke beetje voetballer dat kan of niet.. Nee er is weinig over van de opbouwer blind, kon je ook mooi zien tegen Fortuna notabene
Nee die ballen die hij versnelt waar twee keer uit gescoord wordt. Die ballen door de linies heen die inderdaad niet heel veel spelers kunnen geven.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee die ballen die hij versnelt waar twee keer uit gescoord wordt. Die ballen door de linies heen die inderdaad niet heel veel spelers kunnen geven.
Nou die zie ik amper nog hoor.. ja af en toe, maar te weinig in verhouding met zijn tekortkomingen.. en dat is volgens mij ook het punt van een aantal hier.. niemand zegt hier dat het een complete pannenkoek is..
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 18:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Nou die zie ik amper nog hoor.. ja af en toe, maar te weinig in verhouding met zijn tekortkomingen.. en dat is volgens mij ook het punt van een aantal hier.. niemand zegt hier dat het een complete pannenkoek is..
Nogmaals. Dan moet je misschien eens een wedstrijd gaan kijken
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 19:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals. Dan moet je misschien eens een wedstrijd gaan kijken
Of het brilletje afzetten..
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 19:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Of het brilletje afzetten..
Kijk de wedstrijd eens op je gemak terug. Doe ik ook vrijwel altijd, en kijk gewoon eens naar zijn bal behandeling, sterker nog, die het alleen eens van de eerste 30 minuten. Dan kost het je niet zoveel tijd.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 18:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooi dat jij jezelf voetbal verstand toedicht. En dat jij zo vol van jezelf bent dat je denkt het uberhaubt niet verkeerd te kunnen hebben.

Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die anders denken en ook daar zitten een hoop mensen bij die verstand hebben van het spelletje.
Daar ben jij goed in Remco, denken voor een ander. Ik ben eigenlijk totaal niet vol van mezelf. Jij blijkbaar wel. Maar dat is al langer duidelijk. Ik vind slechts dat in het topvoetbal geen plaats is voor een verdediger die niet kan verdedigen, geen snelheid heeft en niet kopsterk is. Eigenlijk allemaal best logische eigenschappen om te hebben vind je niet... Vast wel aangezien jij zoveel verstand heb van voetbal.

En voordat je over van Gaal gaat beginnen... Hele goede trainer, duidelijk. Maar zijn ego kent geen gelijke in deze wereld. Toevallig vrienden met Danny Blind en zelf nooit de kans in de top gehad omdat hij te traag was... Goede voetballer, tactisch sterk maar te traag... Heb toch wel enigzins het idee dat door Blind te pushen hij zijn eigen gelijk te bewijzen.

Maar lang verhaal kort, een verdediger zonder snelheid, duelkracht en kopkracht klinkt niet echt logisch, ongeacht de naam of de club waar deze speelt.

Fijne avond Remco.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk de wedstrijd eens op je gemak terug. Doe ik ook vrijwel altijd, en kijk gewoon eens naar zijn bal behandeling, sterker nog, die het alleen eens van de eerste 30 minuten. Dan kost het je niet zoveel tijd.
Het gaat niet om het aantal balcontacten, het gaat erom dat hij niet onderscheidend is. En een balletje vooruit door de linies heen passen is echt geen hogere wiskunde. Ken er genoeg die dit al in de e/ pupillen deden. Je doet net alsof hij een wonder verricht als hij de bal tussen een paar tegenstanders vooruit naar een medespeler passt.... Hahahahaha echt ongelofelijk.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 20:33   quote  deeplink  
het ingewikkelde van goed voetbal is dat je juist simpel moet denken en handelen. Je ego uitschakelen. Maar als je balverliefd bent en persé die prachtige bal door de lucht wil geven waar je medespeler geen reet mee kan als de bal uberhaupt aankomt.... Dan wordt het ingewikkeld. Maar dat wist je al toch Remco.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 20:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal balcontacten, het gaat erom dat hij niet onderscheidend is. En een balletje vooruit door de linies heen passen is echt geen hogere wiskunde. Ken er genoeg die dit al in de e/ pupillen deden. Je doet net alsof hij een wonder verricht als hij de bal tussen een paar tegenstanders vooruit naar een medespeler passt.... Hahahahaha echt ongelofelijk.
Scheelt mij weer typen.. had dat net ook al aangegeven dat de ballen die die geeft elke beetje voetballer moet kunnen.. maar goed het opbouwen heb je eigenlijk blind niet eens voor nodig, dat is ook tijdens zijn blessure wel gebleken volgens mij..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 augustus 2022 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 18:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En welke bal heeft die gegeven die een andere iemand niet had kunnen geven? Op wijndal breed of rensch? Of de balletjes op timber naast hem ? Of die paar balletjes naar voren op vrijstaande mensen.. ik mag toch aannemen dat elke beetje voetballer dat kan of niet.. Nee er is weinig over van de opbouwer blind, kon je ook mooi zien tegen Fortuna notabene
Schei toch uit man, het is vaak vanaf het middenveld een balletje terug op Blind omdat ze er zelf niets mee kunnen.

Zet hem maar terug op de linksback positie, hij is samen met Malacia geselecteerd voor Oranje.

Maar omdat hij trager is geworden kan hij ineens niets meer, ik vind wel dat hij iets meer respect verdiend
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 augustus 2022 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 18:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Koopmeiners is helemaal geen verdediger, dat kan die ook helemaal niet.
Klopt is een 6
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2022 - 22:54   quote  deeplink  
Het is duidelijk dat een aantal hier geen Blind fan zijn helaas zijn ze ook een beetje Blind geworden en zien ze niet zijn geweldige techniek zijn crosspas van links over de hele naar Antoni,zijn rust aan de bal zijn geweldige comb/spel met diverse mede spelers zijn strakke diepte pas door de verdediging heen zijn positie spel,staat bijna altijd op de juiste plek.Ja zijn verdedigende taak is niet zijn sterkste punt,daar gaat hopelijk Bassie als lcv hem mee helpen.En ja Ten Hag en Schreuder en van Gaal en Koeman hebben er ook geen kijk op.
Eide
 Eide - maandag 15 augustus 2022 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 22:54 schreef p111 het volgende:
Het is duidelijk dat een aantal hier geen Blind fan zijn helaas zijn ze ook een beetje Blind geworden en zien ze niet zijn geweldige techniek zijn crosspas van links over de hele naar Antoni,zijn rust aan de bal zijn geweldige comb/spel met diverse mede spelers zijn strakke diepte pas door de verdediging heen zijn positie spel,staat bijna altijd op de juiste plek.Ja zijn verdedigende taak is niet zijn sterkste punt,daar gaat hopelijk Bassie als lcv hem mee helpen.En ja Ten Hag en Schreuder en van Gaal en Koeman hebben er ook geen kijk op.
Zelfs in zijn verdedigende taken is hij prima. Blind heeft één tekortkomong en dat is zijn snelheid. Bij de tegengoal van Groningen verliest hij het sprintduel. Wint iemand dat duel komt er geen kans. Zo eerlijk moet je wel zijn. Je kan echter ook stellen dat het balverlies voorin onnodig is en als dat niet gebuert er geen kans intstaat of dat als Timber en Blind zich anders positioneren dit ook niet gebeurt. Dat is een "what if" discussie die nergens toe leidt. Daarna doet Blind echter alles goed. Strand Larsen kan geen kant op als 1. Timber zich goed opstelt en/of 2. Wijndal z'n man niet compleet en volledig kwijt is en op 5 meter staat.

Zoals ik eerder al schreef, er gaat dat collectief iets falikant verkeerd bij Ajax. Ten eerste staat Blind één op één tegen de spits met meer dan 50 meter ruimte in z'n rug. Timber staat minimaal 5 meter voorbij de middencirkel als Groningen die bal diep geeft na balverlies voorin. Daarin schuilt al de eerste defensieve fout. Daarna verliest Blind het sprintduel. Timber kijkt om zich heen en kiest dan positie op een positie die al door Blind wordt afgedekt. De passlijn richting de aanstormende rechtsbuiten ligt helemaal open.

Wijndal sprint terug met Ngonge maar verliest dat sprintduel. Hij loopt 5 meter bij Ngonge vandaan en achter Ngongeen kan dus nooit tussen speler en bal zitten. Als Ngonge de bal krijgt staat hij in de één op één met Pasveer en moet Wijndal happen door vol in te stappen in de schotlijn. Door een simpele kapbeweging naar binnen is Wijndal dan gezien. Ten slotte grijpt Pasveer bepaald niet ijzersterk in.

In deze hele counter gaan er heel veel dingen fout. Het balverlies voorin. De positionering van Blind en Timber. Het verloren sprintduel door Blind. De positionering van Timber bij de pass en ten slotte en verloren sprintduel van Wijndal. Dit bij één persoon in de schoenen schuiven is natuurlijk lekker makkelijk maar ook gewoon onterecht. Ajax staat gewoon op minimaal twee en mischien wel drie posities volledig verkeerd en daarna verliezen twee verdedigers een duel, staat eentje lucht te dekken en pakt Pasveer een op het oog houdbare bal niet.

Laten we dan echt eerlijk zijn en zeggen dat dit een teamfout is die Schreuder moet evalueren en wara Ajax organisatorisch van moet leren. Dan ben je namelijk eerlijk en trek je een terechte conclusie. En dan kan en mag iedereen een mening hebben over individuele spelers. Prima, meningen zijn leuk, interessant maar uiteindelijk heel persoonlijk en soms wel maar vaak ook niet gebaseert op ratio.

En als we dan ook nog een beetje respect voor elkaar hebben lijkt het nog ergens op.
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 20:25 schreef AkaS het volgende:

[..]

Daar ben jij goed in Remco, denken voor een ander. Ik ben eigenlijk totaal niet vol van mezelf. Jij blijkbaar wel. Maar dat is al langer duidelijk. Ik vind slechts dat in het topvoetbal geen plaats is voor een verdediger die niet kan verdedigen, geen snelheid heeft en niet kopsterk is. Eigenlijk allemaal best logische eigenschappen om te hebben vind je niet... Vast wel aangezien jij zoveel verstand heb van voetbal.

En voordat je over van Gaal gaat beginnen... Hele goede trainer, duidelijk. Maar zijn ego kent geen gelijke in deze wereld. Toevallig vrienden met Danny Blind en zelf nooit de kans in de top gehad omdat hij te traag was... Goede voetballer, tactisch sterk maar te traag... Heb toch wel enigzins het idee dat door Blind te pushen hij zijn eigen gelijk te bewijzen.

Maar lang verhaal kort, een verdediger zonder snelheid, duelkracht en kopkracht klinkt niet echt logisch, ongeacht de naam of de club waar deze speelt.

Fijne avond Remco.
Ik denk dat de berichten van jezelf en mijn reacties wel laten zien wie er zo vol van zichzelf is.

Ik zeg niet van mezelf dat ik veel voetbal verstand heb en ik eindig mijn meningen niet met PUNT.
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 20:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal balcontacten, het gaat erom dat hij niet onderscheidend is. En een balletje vooruit door de linies heen passen is echt geen hogere wiskunde. Ken er genoeg die dit al in de e/ pupillen deden. Je doet net alsof hij een wonder verricht als hij de bal tussen een paar tegenstanders vooruit naar een medespeler passt.... Hahahahaha echt ongelofelijk.
En hij is aan de bal juist wel onderscheidend. Kijk de goals simpelweg terug, dan zie je dat hij door snel van kant te wisselen gewoon belangrijk is bij de aanvallen.

En nee. Ik doe niet alsof hij wonderen verricht. Maar waarom doet geen enkele andere speler bij Ajax dit ?
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 20:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Scheelt mij weer typen.. had dat net ook al aangegeven dat de ballen die die geeft elke beetje voetballer moet kunnen.. maar goed het opbouwen heb je eigenlijk blind niet eens voor nodig, dat is ook tijdens zijn blessure wel gebleken volgens mij..
Welke Ajax speler doet dit ook dan?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:05   quote  deeplink  
Dat niemand het doet betekend toch niet dat niemand dat kan ? Dit lijkt me puur opdracht van een trainer.. daarbij heb je hiervoor normaal een middenvelder zoals frenkie, en wie kon het vd week niet vanaf die positie ?
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:06   quote  deeplink  
Maar goed. Laten we de statistieken er gewoon bij pakken voor dit seizoen

Aantal geslaagde tackles. Rensch op 1. Blind op 2.
Aantal intercepties. Rensch op 1 Alvarez op 2 en Blind op 3
Aantal gevaarlijke ballen wegwerken. Blind met 3 andere spelers op een eerste plek.
Aantal geblokte ballen. Timber op 1 en Blind op 2.

Dat is het defensieve stuk en bij geen enkel onderdeel is Blind minder dan de derde plek binnen het elftal.

https://www.whoscored.com/Players/70033/Show/Daley-Blind
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 11:05 schreef nummer10 het volgende:
Dat niemand het doet betekend toch niet dat niemand dat kan ? Dit lijkt me puur opdracht van een trainer.. daarbij heb je hiervoor normaal een middenvelder zoals frenkie, en wie kon het vd week niet vanaf die positie ?
O dus jij denkt dat als timber de bal heeft en die oplossing ook ziet, hij het niet doet en de bal snel aan Blind geeft?

Doe niet zo naïef man. Hij wordt er door al zijn oud trainers en huidige trainers om geprezen. En jij roept ff dat het niets bijzonders is.

Van alle verdedigers die we deze eeuw hadden. Denk ik dat alleen Vertonghen dit ook echt goed kon. Alderweireld bijvoorbeeld had alleen een goede lange bal.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 11:06 schreef remco k het volgende:
Maar goed. Laten we de statistieken er gewoon bij pakken voor dit seizoen

Aantal geslaagde tackles. Rensch op 1. Blind op 2.
Aantal intercepties. Rensch op 1 Alvarez op 2 en Blind op 3
Aantal gevaarlijke ballen wegwerken. Blind met 3 andere spelers op een eerste plek.
Aantal geblokte ballen. Timber op 1 en Blind op 2.

Dat is het defensieve stuk en bij geen enkel onderdeel is Blind minder dan de derde plek binnen het elftal.

https://www.whoscored.com/Players/70033/Show/Daley-Blind
Ja en in 1423 minuten 2 assists 1 key pass en 0.6 cross ballen... Wel een hoog passings percentage dat wel maar waarvan meer dan 80 procent snelle korte pass balletjes zijn op links en rechts die iedereen kan geven in mijn ogen.. en dat is dus precies mijn punt, zijn die cijfers meer waard dan zijn zwakte?

En de cijfers die jij dan geeft zeggen me ook niet erg veel.. hij is notabene centrale verdediger en krijg de meeste duels achterin, en daar staat die dus niet hoger dan rensch die bijna afgeschreven was en een talent timber...
JV
 JV - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 23:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Zelfs in zijn verdedigende taken is hij prima. Blind heeft één tekortkomong en dat is zijn snelheid. Bij de tegengoal van Groningen verliest hij het sprintduel. Wint iemand dat duel komt er geen kans. Zo eerlijk moet je wel zijn. Je kan echter ook stellen dat het balverlies voorin onnodig is en als dat niet gebuert er geen kans intstaat of dat als Timber en Blind zich anders positioneren dit ook niet gebeurt. Dat is een "what if" discussie die nergens toe leidt. Daarna doet Blind echter alles goed. Strand Larsen kan geen kant op als 1. Timber zich goed opstelt en/of 2. Wijndal z'n man niet compleet en volledig kwijt is en op 5 meter staat.

Zoals ik eerder al schreef, er gaat dat collectief iets falikant verkeerd bij Ajax. Ten eerste staat Blind één op één tegen de spits met meer dan 50 meter ruimte in z'n rug. Timber staat minimaal 5 meter voorbij de middencirkel als Groningen die bal diep geeft na balverlies voorin. Daarin schuilt al de eerste defensieve fout. Daarna verliest Blind het sprintduel. Timber kijkt om zich heen en kiest dan positie op een positie die al door Blind wordt afgedekt. De passlijn richting de aanstormende rechtsbuiten ligt helemaal open.

Wijndal sprint terug met Ngonge maar verliest dat sprintduel. Hij loopt 5 meter bij Ngonge vandaan en achter Ngongeen kan dus nooit tussen speler en bal zitten. Als Ngonge de bal krijgt staat hij in de één op één met Pasveer en moet Wijndal happen door vol in te stappen in de schotlijn. Door een simpele kapbeweging naar binnen is Wijndal dan gezien. Ten slotte grijpt Pasveer bepaald niet ijzersterk in.

In deze hele counter gaan er heel veel dingen fout. Het balverlies voorin. De positionering van Blind en Timber. Het verloren sprintduel door Blind. De positionering van Timber bij de pass en ten slotte en verloren sprintduel van Wijndal. Dit bij één persoon in de schoenen schuiven is natuurlijk lekker makkelijk maar ook gewoon onterecht. Ajax staat gewoon op minimaal twee en mischien wel drie posities volledig verkeerd en daarna verliezen twee verdedigers een duel, staat eentje lucht te dekken en pakt Pasveer een op het oog houdbare bal niet.

Laten we dan echt eerlijk zijn en zeggen dat dit een teamfout is die Schreuder moet evalueren en wara Ajax organisatorisch van moet leren. Dan ben je namelijk eerlijk en trek je een terechte conclusie. En dan kan en mag iedereen een mening hebben over individuele spelers. Prima, meningen zijn leuk, interessant maar uiteindelijk heel persoonlijk en soms wel maar vaak ook niet gebaseert op ratio.

En als we dan ook nog een beetje respect voor elkaar hebben lijkt het nog ergens op.
Dit is nou een goede analyse!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 11:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik zeg eerlijk dat ik dit niet heb gedaan, maar het zal mij niet verbazen als daar bij die clubs bepaalde gelijkenissen zijn die niet bij Ajax te zien zijn op dit moment...

Rensch 1.79m zeker niet langzaam maar is ook niet op de brommer.

Timber 1.79m is redelijk snel maar eveneens geen lengte.. Kan voor zijn lengte nog enigzins redelijk koppen, is explosief en sterk in duels.

Blind 1.80m is alles behalve snel, ronduit traag. Geen lengte, geen duelkracht en geen goede kopper

Wijndal 1.76 is dus de kleinste snelheid oke, niet bijzonder, kan sterke duels uitvechten, denk aan wedstrijden tegen Antony, maar koppen lijkt me lastig met zijn lengte...

Dit is dus de verdediging van Ajax: 1.79 / 1.79 / 1.80 / 1.76

En dan ook nog een LCV die geen enkele snelheid heeft....

Ja sorry maar dit is geen bashen maar dit kan gewoon niet !
Dit moet idd veranderen en ik neem aan dat bij sommigen hun ogen worden geopend, zorg voor lengte!! anders wordt het wel makkelijk voor Til en Luuk om met hun hoofd te scoren tegen Ajax, zoals ze ook deden in de JC schaal.
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 11:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ja en in 1423 minuten 2 assists 1 key pass en 0.6 cross ballen... Wel een hoog passings percentage dat wel maar waarvan meer dan 80 procent snelle korte pass balletjes zijn op links en rechts die iedereen kan geven in mijn ogen.. en dat is dus precies mijn punt, zijn die cijfers meer waard dan zijn zwakte?

En de cijfers die jij dan geeft zeggen me ook niet erg veel.. hij is notabene centrale verdediger en krijg de meeste duels achterin, en daar staat die dus niet hoger dan rensch die bijna afgeschreven was en een talent timber...
Tsja dan valt er gewoon niet meer te praten als je zelfs dan niets wil toegeven.
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 11:51   quote  deeplink  
Laat het overigens heel duidelijk zijn dat ik een centrum met blind en timber niet zie zitten in de grotere wedstrijden en tegen lange tegenstanders.
Blind is voor mij de nummer 1 linksback. Ik ben heel benieuwd naar Bassey met Timber als centraal duo.
p111
 p111 - dinsdag 16 augustus 2022 - 12:00   quote  deeplink  
Wat ik al aangaf de achterhoede zou in mijn ogen zijn Rensch-Timber-Bassie (hopelijk) en-Blind als lb.
Helaas Wijndal zou bij mij afvallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2022 door p111 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0799210