BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 augustus 2022 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 11:51 schreef remco k het volgende:
Laat het overigens heel duidelijk zijn dat ik een centrum met blind en timber niet zie zitten in de grotere wedstrijden en tegen lange tegenstanders.
Blind is voor mij de nummer 1 linksback. Ik ben heel benieuwd naar Bassey met Timber als centraal duo.
Dan zijn we het daarover eens ;)
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 12:00 schreef p111 het volgende:
Wat ik al aangaf de achterhoede zou in mijn ogen zijn Rensch-Timber-Bassie (hopelijk) en-Blind als lb.
Helaas Wijndal zou bij mij afvallen.
Ik denk dat ik voor hetzelfde zou gaan voorlopig.

Uiteindelijk moeten de beste spelers gewoon spelen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 16 augustus 2022 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 11:51 schreef remco k het volgende:
Laat het overigens heel duidelijk zijn dat ik een centrum met blind en timber niet zie zitten in de grotere wedstrijden en tegen lange tegenstanders.
Blind is voor mij de nummer 1 linksback. Ik ben heel benieuwd naar Bassey met Timber als centraal duo.
Ja dat ben ik dus ook. Baal dan ook dat een coach als Schreuder niet Bassey als Lcv liet invallen tegen PSV, al kon je daardoor wel zien dat Bassey wel kan voetballen. Die overtreding is puur pech en had ook te maken met enthousiasme, wil om je te bewijzen in de eerste wedstrijd.

Ben benieuwd, Schreuder zal hem volgende week wel op de bank houden en dan weer laten invallen
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 16 augustus 2022 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 12:00 schreef p111 het volgende:
Wat ik al aangaf de achterhoede zou in mijn ogen zijn Rensch-Timber-Bassie (hopelijk) en-Blind als lb.
Helaas Wijndal zou bij mij afvallen.
Van mij mogen Blind en Wijndal met elkaar strijden om de LB positie. DIt is het laatste contractjaar van Blind.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 16 augustus 2022 - 13:27   quote  deeplink  
Dit jaar mogen Blind en Wijndal het wmb gaan uitvechten op lb. Vorig seizoen heb ik Blind toch ook een paar behoorlijk slechte potjes zien spelen (en ook hele goede). Dan volgend seizoen lekker laten afbouwen bij Royal Antwerp.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 16 augustus 2022 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 13:27 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Van mij mogen Blind en Wijndal met elkaar strijden om de LB positie. DIt is het laatste contractjaar van Blind.
Je was me net voor!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 16 augustus 2022 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 13:27 schreef Yerdas Selzavon het volgende:

[..]

Je was me net voor!!
haha, ik zie het
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 augustus 2022 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 13:26 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja dat ben ik dus ook. Baal dan ook dat een coach als Schreuder niet Bassey als Lcv liet invallen tegen PSV, al kon je daardoor wel zien dat Bassey wel kan voetballen. Die overtreding is puur pech en had ook te maken met enthousiasme, wil om je te bewijzen in de eerste wedstrijd.

Ben benieuwd, Schreuder zal hem volgende week wel op de bank houden en dan weer laten invallen
En dan zeker weer in laten vallen als lb voor wijndal ipv blind naar lb en Bassie lcv
Eide
 Eide - dinsdag 16 augustus 2022 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 13:27 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Van mij mogen Blind en Wijndal met elkaar strijden om de LB positie. DIt is het laatste contractjaar van Blind.
Ik geloof nooit dat Ajax Daley Blind zomaar laat vallen. Als die wil bijtekenen gebeurt dat echt wel. De vraag is een beetje van Daley zelf wil denk ik.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 16 augustus 2022 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 13:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En dan zeker weer in laten vallen als lb voor wijndal ipv blind naar lb en Bassie lcv
Laten we hopen van niet idd. Iemand zal Schreuder toch wel hebben verteld dat Bassey Martinez is komen vervangen?
remco k
 remco k - dinsdag 16 augustus 2022 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 14:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat Ajax Daley Blind zomaar laat vallen. Als die wil bijtekenen gebeurt dat echt wel. De vraag is een beetje van Daley zelf wil denk ik.
En terecht ook. Laten bijtekenen zolang als dat hij wil blijven voetballen bij de club. Uiteraard alleen opstellen als hij goed genoeg blijft.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 17 augustus 2022 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 16:36 schreef remco k het volgende:

[..]

En terecht ook. Laten bijtekenen zolang als dat hij wil blijven voetballen bij de club. Uiteraard alleen opstellen als hij goed genoeg blijft.
Weet niet wat hij qua loon krijgt maar als mentor prima voor erbij komende jaren samen met Tadic. Lang contract nog maar ook langzaam af laten vloeien.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 17 augustus 2022 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2022 - 14:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat Ajax Daley Blind zomaar laat vallen. Als die wil bijtekenen gebeurt dat echt wel. De vraag is een beetje van Daley zelf wil denk ik.
Nee abslouut, maar niet voor het salaris dat hu nu krijgt. Hij is ook 1 van de grootverdieners en hij is nu toch op leeftijd. Dus geld inleveren en mogelijk ook wat vaker op de bank tercht komen. Ik denk dat het beter is voor blind om weg te gaan, al hoop ik toch dat hij voor een lager salaris blijft en bij Ajax een beetje gaat afbouwen. Dat laatste zit alleen niet in zijn karakter
Eide
 Eide - woensdag 17 augustus 2022 - 13:40   quote  deeplink  
Laat ik voorop stellen dat ik de mening dat Daley niet meer mee kan in Ajax 1 niet deel. Hij is pas 32 en kan normaliter zeker nog 2 of 3 jaar en misschien wel langer mee. Ik ben sterk van mening dat men zich bij Blind te veel richt op z'n beperkte topsnelheid in de sprint en zijn sterke punten te makkelijk ter zijde schuift. Hij is met afstand de beste opbouwende voetballer op de Nederlandse velden.

Dat laatste wordt bewezen door eXpected Threat (xT). Met behulp van x) kan de algehele dreiging van een team in kaart gebracht worden. xT is de verandering in de waarschijnlijkheid dat er gescoord gaat worden in de volgende acht acties.

Daley Blind heeft met grote afstand de beste xT-rating van zowel de Eredivisie als het Nederlands Elftal. Dat toont dat Blind met zijn passes het spel dusdanig weet te sturen dat hieruit heel veel kansen ontstaan. De nummer twee op de lijst van de Eredivisie is Dusan Tadic trouwens, op een straatlengte achterstand.

Als we met zevenmijlslaarzen door de data stappen suggereert dat Blind het spel dus versneld en heel goed in staat is het spel daar naartoe te verleggen waar Ajax gevaarlijk kan worden, beter dan welke Nederlandse speler of speler op de Nederlandse velden.

Daarmee moeten we de ogen niet sluiten voor de tekortkomingen van Blind. Z'n topsnelheid is al benoemd. Blind is ook bepaald geen kopsterke speler. Blind moet dus niet in een één op één met veel ruimte achter zich terecht komen en zal, in het centrum, gekoppeld moeten worden aan een speler die die snelheid wel heeft. Eerlijkheidshalve is in dit Ajax, waar Timber onbesproken is, Blind waarschijnlijk beter op linksback dan centraal.

Timber stapt graag in en duikt zelfs op bij de 16. Hij heeft wel snelheid maar is ook niet echt kopsterk. Om daar een voetballende verdediger met weinig kopkracht naast te zetten is te veel van het goede. De kwaliteiten van Blind komen op linksback net zo goed naar voren als centraal, en daar is mij minder kwetsbaar in de sprintduels. Een experiment met de beresterke Bassey centraal lijkt voor de hand te liggen.

Het bovenstaande is wat mij betreft wel een overduidelijke aanwijzing dat Ajax Daley Blind niet zomaar kan vervangen. Blind is namelijk essentieel in het aanvallende voetbal van Ajax, en Ajax is nu eenmaal vrijwel altijd heel veel aan de bal. In het Ajaxspelletje is Blind in mijn optiek momenteel onvervangbaar.
Eide
 Eide - woensdag 17 augustus 2022 - 15:40   quote  deeplink  
Schuurs is vandaag aangekomen in Italië om z'n transfer naar Torino af te ronden. Hij arriveerde daar met een Torino-sjaal om z'n nek. Magallan is niet verrassend overbodig in de selectie en Franse tweededivisionist Caen zou interesse hebben in Bande.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 17 augustus 2022 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 augustus 2022 - 13:40 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de mening dat Daley niet meer mee kan in Ajax 1 niet deel. Hij is pas 32 en kan normaliter zeker nog 2 of 3 jaar en misschien wel langer mee. Ik ben sterk van mening dat men zich bij Blind te veel richt op z'n beperkte topsnelheid in de sprint en zijn sterke punten te makkelijk ter zijde schuift. Hij is met afstand de beste opbouwende voetballer op de Nederlandse velden.

Dat laatste wordt bewezen door eXpected Threat (xT). Met behulp van x) kan de algehele dreiging van een team in kaart gebracht worden. xT is de verandering in de waarschijnlijkheid dat er gescoord gaat worden in de volgende acht acties.

Daley Blind heeft met grote afstand de beste xT-rating van zowel de Eredivisie als het Nederlands Elftal. Dat toont dat Blind met zijn passes het spel dusdanig weet te sturen dat hieruit heel veel kansen ontstaan. De nummer twee op de lijst van de Eredivisie is Dusan Tadic trouwens, op een straatlengte achterstand.

Als we met zevenmijlslaarzen door de data stappen suggereert dat Blind het spel dus versneld en heel goed in staat is het spel daar naartoe te verleggen waar Ajax gevaarlijk kan worden, beter dan welke Nederlandse speler of speler op de Nederlandse velden.

Daarmee moeten we de ogen niet sluiten voor de tekortkomingen van Blind. Z'n topsnelheid is al benoemd. Blind is ook bepaald geen kopsterke speler. Blind moet dus niet in een één op één met veel ruimte achter zich terecht komen en zal, in het centrum, gekoppeld moeten worden aan een speler die die snelheid wel heeft. Eerlijkheidshalve is in dit Ajax, waar Timber onbesproken is, Blind waarschijnlijk beter op linksback dan centraal.

Timber stapt graag in en duikt zelfs op bij de 16. Hij heeft wel snelheid maar is ook niet echt kopsterk. Om daar een voetballende verdediger met weinig kopkracht naast te zetten is te veel van het goede. De kwaliteiten van Blind komen op linksback net zo goed naar voren als centraal, en daar is mij minder kwetsbaar in de sprintduels. Een experiment met de beresterke Bassey centraal lijkt voor de hand te liggen.

Het bovenstaande is wat mij betreft wel een overduidelijke aanwijzing dat Ajax Daley Blind niet zomaar kan vervangen. Blind is namelijk essentieel in het aanvallende voetbal van Ajax, en Ajax is nu eenmaal vrijwel altijd heel veel aan de bal. In het Ajaxspelletje is Blind in mijn optiek momenteel onvervangbaar.
Het is duidelijk dat Daley voetballend echt heel veel extra brengt, ook in het stadion zie je gewoon zijn slimheid, positie bepaling op het veld, hij staat vaak op de juiste plek als er geen gekke dingen gebeuren op het veld. (hiermee bedoel ik onverwacht balverlies op een moment dat men het niet verwacht, waardoor er een hele nieuwe spelsituatie zich voordoet)

IK was lyrisch over Daley in het begin, terwijl iedereen twijfels had. Ik vind Blind nog steeds een geweldige voetballer, maar idd hij heeft ook tekortkomingen. Deze vielen vaak tegen elkaar weg, of eigenlijk bracht hij meer extra, dan dat de tekortkomingen hem parten speelde.

Na het EK waarbij zijn vriend Eriksen een hartaanval kreeg, zag je ineens een Andere Daley op het veld staan. Zijn focus was anders, dit was hard aangekomen bij hem en het leek wel of hij ipv 100%, nog maar 80% op zijn kunnen ging spelen. Dit is puur gevoelsmatig. Hij had er ook over gesproken met mensen om hem heen. Hij begrijpt nu ook dat voetbal maar voetbal is, toch werkt dit in zijn achterhoofd mee, waardoor hij toch net een paar procent minder is gaan presteren, zodat hij niet zijn lichaam niet teveel belast. HIj heeft een kind dat ook groeit en hij wil dat meemaken. Waar hij voorheen heel diep ging, doet hij dat net iets minder, waardoor bepaalde zaken meer naar voren komen. Dit kan ik heel goed begrijpen, maar denk dat dit wel de reden is dat het niveau dat hij haalde voor Eriksen naar de grond ging, niet meer hetzelfde niveau is als wat hij nu laat zien.

We weten wat hij kan, anders zouden de mensen ook niet teleurgesteld zijn in wat hij nu in iets mindere mate laat zien. Je hebt ook voetballers, waarbij je weet dat wordt het nooit en hebben het ook nooit laten zien, dan ben je minder kritisch.
remco k
 remco k - woensdag 17 augustus 2022 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 augustus 2022 - 13:40 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de mening dat Daley niet meer mee kan in Ajax 1 niet deel. Hij is pas 32 en kan normaliter zeker nog 2 of 3 jaar en misschien wel langer mee. Ik ben sterk van mening dat men zich bij Blind te veel richt op z'n beperkte topsnelheid in de sprint en zijn sterke punten te makkelijk ter zijde schuift. Hij is met afstand de beste opbouwende voetballer op de Nederlandse velden.

Dat laatste wordt bewezen door eXpected Threat (xT). Met behulp van x) kan de algehele dreiging van een team in kaart gebracht worden. xT is de verandering in de waarschijnlijkheid dat er gescoord gaat worden in de volgende acht acties.

Daley Blind heeft met grote afstand de beste xT-rating van zowel de Eredivisie als het Nederlands Elftal. Dat toont dat Blind met zijn passes het spel dusdanig weet te sturen dat hieruit heel veel kansen ontstaan. De nummer twee op de lijst van de Eredivisie is Dusan Tadic trouwens, op een straatlengte achterstand.

Als we met zevenmijlslaarzen door de data stappen suggereert dat Blind het spel dus versneld en heel goed in staat is het spel daar naartoe te verleggen waar Ajax gevaarlijk kan worden, beter dan welke Nederlandse speler of speler op de Nederlandse velden.

Daarmee moeten we de ogen niet sluiten voor de tekortkomingen van Blind. Z'n topsnelheid is al benoemd. Blind is ook bepaald geen kopsterke speler. Blind moet dus niet in een één op één met veel ruimte achter zich terecht komen en zal, in het centrum, gekoppeld moeten worden aan een speler die die snelheid wel heeft. Eerlijkheidshalve is in dit Ajax, waar Timber onbesproken is, Blind waarschijnlijk beter op linksback dan centraal.

Timber stapt graag in en duikt zelfs op bij de 16. Hij heeft wel snelheid maar is ook niet echt kopsterk. Om daar een voetballende verdediger met weinig kopkracht naast te zetten is te veel van het goede. De kwaliteiten van Blind komen op linksback net zo goed naar voren als centraal, en daar is mij minder kwetsbaar in de sprintduels. Een experiment met de beresterke Bassey centraal lijkt voor de hand te liggen.

Het bovenstaande is wat mij betreft wel een overduidelijke aanwijzing dat Ajax Daley Blind niet zomaar kan vervangen. Blind is namelijk essentieel in het aanvallende voetbal van Ajax, en Ajax is nu eenmaal vrijwel altijd heel veel aan de bal. In het Ajaxspelletje is Blind in mijn optiek momenteel onvervangbaar.
Dit dus. Mooie uitleg.
remco k
 remco k - woensdag 17 augustus 2022 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 augustus 2022 - 15:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat Daley voetballend echt heel veel extra brengt, ook in het stadion zie je gewoon zijn slimheid, positie bepaling op het veld, hij staat vaak op de juiste plek als er geen gekke dingen gebeuren op het veld. (hiermee bedoel ik onverwacht balverlies op een moment dat men het niet verwacht, waardoor er een hele nieuwe spelsituatie zich voordoet)

IK was lyrisch over Daley in het begin, terwijl iedereen twijfels had. Ik vind Blind nog steeds een geweldige voetballer, maar idd hij heeft ook tekortkomingen. Deze vielen vaak tegen elkaar weg, of eigenlijk bracht hij meer extra, dan dat de tekortkomingen hem parten speelde.

Na het EK waarbij zijn vriend Eriksen een hartaanval kreeg, zag je ineens een Andere Daley op het veld staan. Zijn focus was anders, dit was hard aangekomen bij hem en het leek wel of hij ipv 100%, nog maar 80% op zijn kunnen ging spelen. Dit is puur gevoelsmatig. Hij had er ook over gesproken met mensen om hem heen. Hij begrijpt nu ook dat voetbal maar voetbal is, toch werkt dit in zijn achterhoofd mee, waardoor hij toch net een paar procent minder is gaan presteren, zodat hij niet zijn lichaam niet teveel belast. HIj heeft een kind dat ook groeit en hij wil dat meemaken. Waar hij voorheen heel diep ging, doet hij dat net iets minder, waardoor bepaalde zaken meer naar voren komen. Dit kan ik heel goed begrijpen, maar denk dat dit wel de reden is dat het niveau dat hij haalde voor Eriksen naar de grond ging, niet meer hetzelfde niveau is als wat hij nu laat zien.

We weten wat hij kan, anders zouden de mensen ook niet teleurgesteld zijn in wat hij nu in iets mindere mate laat zien. Je hebt ook voetballers, waarbij je weet dat wordt het nooit en hebben het ook nooit laten zien, dan ben je minder kritisch.
Ik vraag me oprecht af wat je met je laatste zin bedoelt?

Hij speelde namelijk echt volledig in zijn kracht en was aan de bal misschien wel de beste Ajacied afgelopen weekend.

Dat stukje over Eriksen zie ik ook totaal niet. Ja hij was vorig seizoen wat minder, maar het was een extreem lang seizoen met een zware zomer en zwaar seizoen ervoor. En dat gold vorig seizoen denk ik voor vrijwel het hele elftal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 augustus 2022 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 augustus 2022 - 13:40 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de mening dat Daley niet meer mee kan in Ajax 1 niet deel. Hij is pas 32 en kan normaliter zeker nog 2 of 3 jaar en misschien wel langer mee. Ik ben sterk van mening dat men zich bij Blind te veel richt op z'n beperkte topsnelheid in de sprint en zijn sterke punten te makkelijk ter zijde schuift. Hij is met afstand de beste opbouwende voetballer op de Nederlandse velden.

Dat laatste wordt bewezen door eXpected Threat (xT). Met behulp van x) kan de algehele dreiging van een team in kaart gebracht worden. xT is de verandering in de waarschijnlijkheid dat er gescoord gaat worden in de volgende acht acties.

Daley Blind heeft met grote afstand de beste xT-rating van zowel de Eredivisie als het Nederlands Elftal. Dat toont dat Blind met zijn passes het spel dusdanig weet te sturen dat hieruit heel veel kansen ontstaan. De nummer twee op de lijst van de Eredivisie is Dusan Tadic trouwens, op een straatlengte achterstand.

Als we met zevenmijlslaarzen door de data stappen suggereert dat Blind het spel dus versneld en heel goed in staat is het spel daar naartoe te verleggen waar Ajax gevaarlijk kan worden, beter dan welke Nederlandse speler of speler op de Nederlandse velden.

Daarmee moeten we de ogen niet sluiten voor de tekortkomingen van Blind. Z'n topsnelheid is al benoemd. Blind is ook bepaald geen kopsterke speler. Blind moet dus niet in een één op één met veel ruimte achter zich terecht komen en zal, in het centrum, gekoppeld moeten worden aan een speler die die snelheid wel heeft. Eerlijkheidshalve is in dit Ajax, waar Timber onbesproken is, Blind waarschijnlijk beter op linksback dan centraal.

Timber stapt graag in en duikt zelfs op bij de 16. Hij heeft wel snelheid maar is ook niet echt kopsterk. Om daar een voetballende verdediger met weinig kopkracht naast te zetten is te veel van het goede. De kwaliteiten van Blind komen op linksback net zo goed naar voren als centraal, en daar is mij minder kwetsbaar in de sprintduels. Een experiment met de beresterke Bassey centraal lijkt voor de hand te liggen.

Het bovenstaande is wat mij betreft wel een overduidelijke aanwijzing dat Ajax Daley Blind niet zomaar kan vervangen. Blind is namelijk essentieel in het aanvallende voetbal van Ajax, en Ajax is nu eenmaal vrijwel altijd heel veel aan de bal. In het Ajaxspelletje is Blind in mijn optiek momenteel onvervangbaar.
Geweldig samen gevat Eide, tot op de laatste letter eens!
Iemand afbranden is zo gebeurd.
De oplossing is zeer zeker de linksback positie.

Nu maar hopen dat Bassey het Ajax niveau aantikt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 augustus 2022 door Jack Huntelaar --
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 17 augustus 2022 - 23:48   quote  deeplink  
Er zou een megabod onderweg zijn deze week op Anthony vanuit United...
Mocht er inderdaad tussen 80 en 100 miljoen worden geboden, dan is het gewoon toedeledoki.....helaas voor de fans en de trainer maar dat kun je niet weigeren.
Wie kunnen we dan op korte termijn nog terug halen? Zyjech???
Eide
 Eide - woensdag 17 augustus 2022 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 augustus 2022 - 23:48 schreef bertus bikkel het volgende:
Er zou een megabod onderweg zijn deze week op Anthony vanuit United...
Mocht er inderdaad tussen 80 en 100 miljoen worden geboden, dan is het gewoon toedeledoki.....helaas voor de fans en de trainer maar dat kun je niet weigeren.
Wie kunnen we dan op korte termijn nog terug halen? Zyjech???
Natuurlijk kan je dat weigeren. Ajax heeft het geld namelijk niet nodig. De vraag is of je het wilt weigeren. Overigens roepen verschillende media in Engeland ook dat het een rookscherm is om aandacht af te leiden van andere gebeurtenissen binnen United.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 augustus 2022 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 augustus 2022 - 16:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af wat je met je laatste zin bedoelt?

Hij speelde namelijk echt volledig in zijn kracht en was aan de bal misschien wel de beste Ajacied afgelopen weekend.

Dat stukje over Eriksen zie ik ook totaal niet. Ja hij was vorig seizoen wat minder, maar het was een extreem lang seizoen met een zware zomer en zwaar seizoen ervoor. En dat gold vorig seizoen denk ik voor vrijwel het hele elftal.
Met die laatste zin bedoel ik te zeggen dat er ook spelers zijn (Klaiber) waar je niet teleurgesteld bent als ze slecht spelen, simpelweg omdat ze gewoon niet het niveau aankunnen. Bij Blind is dat Anders, je weet wat hij kan en als hij het dan niet laat zien, dan is dat teleurstellend. Hij is geen jonge jongen die goede met slechte momenten afwisseld. Hij is ervaren en zou stabiel moeten presteren.

Wat betreft Eriksen, hij had dit verteld in een interview en ik zag toch in zijn spel dat hij anders ging soelen. Als je 5% minder inzet, dan merk je dat snel op dit niveau. IK geef toe, na het interview was het puur mijn gevoel dat dit meespeelde en dat hij daardoor ook minder goed presteerde. HIj was het seizoen ervoor misschien ook wel heel erg goed + hij stond niet meer als LCB, maar als linksback, dat is ook een verschil.

Het is natuurlijk wel waar dat het een zwaar seizoen was, maar dat was het wel voor meerdere spelers.
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2022 - 11:15   quote  deeplink  
Schuurs gaat vandaag of morgen z'n transfer definitief afronden. Transfersom 9,5 miljoen vast en maximaal 3,5 aan bonussen. Daarvan gaat zo'n twee miljoen nog naar Fortuna.
AkaS
 AkaS - donderdag 18 augustus 2022 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 augustus 2022 - 13:40 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de mening dat Daley niet meer mee kan in Ajax 1 niet deel. Hij is pas 32 en kan normaliter zeker nog 2 of 3 jaar en misschien wel langer mee. Ik ben sterk van mening dat men zich bij Blind te veel richt op z'n beperkte topsnelheid in de sprint en zijn sterke punten te makkelijk ter zijde schuift. Hij is met afstand de beste opbouwende voetballer op de Nederlandse velden.

Dat laatste wordt bewezen door eXpected Threat (xT). Met behulp van x) kan de algehele dreiging van een team in kaart gebracht worden. xT is de verandering in de waarschijnlijkheid dat er gescoord gaat worden in de volgende acht acties.

Daley Blind heeft met grote afstand de beste xT-rating van zowel de Eredivisie als het Nederlands Elftal. Dat toont dat Blind met zijn passes het spel dusdanig weet te sturen dat hieruit heel veel kansen ontstaan. De nummer twee op de lijst van de Eredivisie is Dusan Tadic trouwens, op een straatlengte achterstand.

Als we met zevenmijlslaarzen door de data stappen suggereert dat Blind het spel dus versneld en heel goed in staat is het spel daar naartoe te verleggen waar Ajax gevaarlijk kan worden, beter dan welke Nederlandse speler of speler op de Nederlandse velden.

Daarmee moeten we de ogen niet sluiten voor de tekortkomingen van Blind. Z'n topsnelheid is al benoemd. Blind is ook bepaald geen kopsterke speler. Blind moet dus niet in een één op één met veel ruimte achter zich terecht komen en zal, in het centrum, gekoppeld moeten worden aan een speler die die snelheid wel heeft. Eerlijkheidshalve is in dit Ajax, waar Timber onbesproken is, Blind waarschijnlijk beter op linksback dan centraal.

Timber stapt graag in en duikt zelfs op bij de 16. Hij heeft wel snelheid maar is ook niet echt kopsterk. Om daar een voetballende verdediger met weinig kopkracht naast te zetten is te veel van het goede. De kwaliteiten van Blind komen op linksback net zo goed naar voren als centraal, en daar is mij minder kwetsbaar in de sprintduels. Een experiment met de beresterke Bassey centraal lijkt voor de hand te liggen.

Het bovenstaande is wat mij betreft wel een overduidelijke aanwijzing dat Ajax Daley Blind niet zomaar kan vervangen. Blind is namelijk essentieel in het aanvallende voetbal van Ajax, en Ajax is nu eenmaal vrijwel altijd heel veel aan de bal. In het Ajaxspelletje is Blind in mijn optiek momenteel onvervangbaar.
Dat is een mooi informatief stukje Eide en ook interessant dat jij toegang heb tot dergelijke informatie...

In eerste instantie was ik geneigd om te accepteren dat ik wellicht een verkeerd beeld heb richting Daley Blind en mijzelf schuldig maak aan wat jij zegt: teveel focussen op zijn beperkingen zoals zijn beperkte topsnelheid.

Maar het stukje gaat uit van Blind en het resultaat van zijn passing en het aantal kansen dat dit direct en of indirect oplevert. Dat is allemaal heel mooi maar zegt in alle eerlijkheid niets over hoe het elftal functioneert wanneer Blind vervangen wordt door een ander. Er is geen inzicht of deze passing door Blind gekoppeld aan zijn xT-rating, niet door een ander minimaal gematcht kan worden of zelfs overstegen. Plus het is louter gefocust op het aanvallende aspect. En geeft dus geen inzicht in de negatieve aspecten van zijn aanwezigheid inzake bedreigingen voor het team als gevolg van zijn gebrek aan topsnelheid...

Maar het is mijns inziens niet alleen zijn gebrek aan topsnelheid, hij is ook niet explosief en het is ook zijn instelling. Ik heb hem maar al te vaak zien terug sjokken met een houding dat een ander het maar moet oplossen.

Net als met alles is het een kwestie van alle voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen.

Stel dat we de xT-rating een cijfer geven van 1-10 en aanvallend verdient Blind een 8, maar verdedigend ook een 8 in negatief resultaat of mischien zelfs een 9 dan heeft hij geen toegevoegde waarde.

Ik heb geen toegang tot statistieken en statistieken kunnen soms een beetje manipulatief zijn ten aanzien van de werkelijkheid... Anyway, mijn gevoel zegt dat het ontbreken van explosiviteit en topsnelheid bij Blind zwaarder weegt voor het teamresultaat dan zijn passing waar in theorie kansen uit voortkomen. Tenslotte een kans is geen garantie voor een doelpunt...

.... En kan afgeslagen worden en resulteren in een counter waar een goal van de tegenpartij uit voortkomt omdat Blind door gebrek aan topsnelheid tijdens de omschakeling eruit gelopen wordt.

Maar dit is mijn geloof, ik geloof niet dat de sterke kanten van Blind opwegen tegen zijn tekortkomingen en dit wordt naar mate hij ouder wordt sterker. Zijn passing wordt minder, zijn snelheid nog minder en zijn balverlies groeit. Dit is wat ik waarneem.
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 augustus 2022 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 12:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is een mooi informatief stukje Eide en ook interessant dat jij toegang heb tot dergelijke informatie...

In eerste instantie was ik geneigd om te accepteren dat ik wellicht een verkeerd beeld heb richting Daley Blind en mijzelf schuldig maak aan wat jij zegt: teveel focussen op zijn beperkingen zoals zijn beperkte topsnelheid.

Maar het stukje gaat uit van Blind en het resultaat van zijn passing en het aantal kansen dat dit direct en of indirect oplevert. Dat is allemaal heel mooi maar zegt in alle eerlijkheid niets over hoe het elftal functioneert wanneer Blind vervangen wordt door een ander. Er is geen inzicht of deze passing door Blind gekoppeld aan zijn xT-rating, niet door een ander minimaal gematcht kan worden of zelfs overstegen. Plus het is louter gefocust op het aanvallende aspect. En geeft dus geen inzicht in de negatieve aspecten van zijn aanwezigheid inzake bedreigingen voor het team als gevolg van zijn gebrek aan topsnelheid...

Maar het is mijns inziens niet alleen zijn gebrek aan topsnelheid, hij is ook niet explosief en het is ook zijn instelling. Ik heb hem maar al te vaak zien terug sjokken met een houding dat een ander het maar moet oplossen.

Net als met alles is het een kwestie van alle voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen.

Stel dat we de xT-rating een cijfer geven van 1-10 en aanvallend verdient Blind een 8, maar verdedigend ook een 8 in negatief resultaat of mischien zelfs een 9 dan heeft hij geen toegevoegde waarde.

Ik heb geen toegang tot statistieken en statistieken kunnen soms een beetje manipulatief zijn ten aanzien van de werkelijkheid... Anyway, mijn gevoel zegt dat het ontbreken van explosiviteit en topsnelheid bij Blind zwaarder weegt voor het teamresultaat dan zijn passing waar in theorie kansen uit voortkomen. Tenslotte een kans is geen garantie voor een doelpunt...

.... En kan afgeslagen worden en resulteren in een counter waar een goal van de tegenpartij uit voortkomt omdat Blind door gebrek aan topsnelheid tijdens de omschakeling eruit gelopen wordt.

Maar dit is mijn geloof, ik geloof niet dat de sterke kanten van Blind opwegen tegen zijn tekortkomingen en dit wordt naar mate hij ouder wordt sterker. Zijn passing wordt minder, zijn snelheid nog minder en zijn balverlies groeit. Dit is wat ik waarneem.
Eens...
remco k
 remco k - donderdag 18 augustus 2022 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 12:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is een mooi informatief stukje Eide en ook interessant dat jij toegang heb tot dergelijke informatie...

In eerste instantie was ik geneigd om te accepteren dat ik wellicht een verkeerd beeld heb richting Daley Blind en mijzelf schuldig maak aan wat jij zegt: teveel focussen op zijn beperkingen zoals zijn beperkte topsnelheid.

Maar het stukje gaat uit van Blind en het resultaat van zijn passing en het aantal kansen dat dit direct en of indirect oplevert. Dat is allemaal heel mooi maar zegt in alle eerlijkheid niets over hoe het elftal functioneert wanneer Blind vervangen wordt door een ander. Er is geen inzicht of deze passing door Blind gekoppeld aan zijn xT-rating, niet door een ander minimaal gematcht kan worden of zelfs overstegen. Plus het is louter gefocust op het aanvallende aspect. En geeft dus geen inzicht in de negatieve aspecten van zijn aanwezigheid inzake bedreigingen voor het team als gevolg van zijn gebrek aan topsnelheid...

Maar het is mijns inziens niet alleen zijn gebrek aan topsnelheid, hij is ook niet explosief en het is ook zijn instelling. Ik heb hem maar al te vaak zien terug sjokken met een houding dat een ander het maar moet oplossen.

Net als met alles is het een kwestie van alle voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen.

Stel dat we de xT-rating een cijfer geven van 1-10 en aanvallend verdient Blind een 8, maar verdedigend ook een 8 in negatief resultaat of mischien zelfs een 9 dan heeft hij geen toegevoegde waarde.

Ik heb geen toegang tot statistieken en statistieken kunnen soms een beetje manipulatief zijn ten aanzien van de werkelijkheid... Anyway, mijn gevoel zegt dat het ontbreken van explosiviteit en topsnelheid bij Blind zwaarder weegt voor het teamresultaat dan zijn passing waar in theorie kansen uit voortkomen. Tenslotte een kans is geen garantie voor een doelpunt...

.... En kan afgeslagen worden en resulteren in een counter waar een goal van de tegenpartij uit voortkomt omdat Blind door gebrek aan topsnelheid tijdens de omschakeling eruit gelopen wordt.

Maar dit is mijn geloof, ik geloof niet dat de sterke kanten van Blind opwegen tegen zijn tekortkomingen en dit wordt naar mate hij ouder wordt sterker. Zijn passing wordt minder, zijn snelheid nog minder en zijn balverlies groeit. Dit is wat ik waarneem.
Geloof en mening is hartstikke mooi en heeft ruimte tot leuke discussies.

Heb je ook de stats gelezen van zijn defensieve taken. Daar staat hij in vrijwel alle onderdelen 1e 2e of 3e van ons elftal.

Ik irriteer me overigens ook aan dat terug sjokken als hij een duel verliest of er denkt niet bij te kunnen komen. Maar dat geld voor heel veel Ajacieden. De enige twee spelers die ik daarin nooit zie verzaken zijn Alvarez en Klaassen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 augustus 2022 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 12:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Geloof en mening is hartstikke mooi en heeft ruimte tot leuke discussies.

Heb je ook de stats gelezen van zijn defensieve taken. Daar staat hij in vrijwel alle onderdelen 1e 2e of 3e van ons elftal.

Ik irriteer me overigens ook aan dat terug sjokken als hij een duel verliest of er denkt niet bij te kunnen komen. Maar dat geld voor heel veel Ajacieden. De enige twee spelers die ik daarin nooit zie verzaken zijn Alvarez en Klaassen.
Dat terug sjokken is dus wat ik ook bedoel met niet alles geven, dan gaat zijn hart tekeer en dus doet hij het liever rustig aan. Dat is mijn mening, maar ik heb Blind ook in het echt heel vaak zien spelen en tja.... die jongen is zo slim, hierdoor kan hij veel tekortkomingen verbloemen.

Het stuk van Eide met zijn statistien is leuk, maar het zijn maar statistieken die iedereen anders interpreteerd, al moet ik ook zeggen statistieken liegen niet. De mooiste statistiek is dat sinds Blind bij Ajax speelt Ajax elk jaar kampioen is geworden en de jaren dat hij weg ws, Ajax geen kampioen was geworden. Alleen hierom moet je hem altijd laten staan statistisch gezien.

Maargoed passen naar voren geven is iets dat anderen ook kunnen. Afgelopen jaar gind Martinez de Blind balletjes geven naar voren. Als verdediger moet je de bal ook naar voren spelen. Zelf zie ik blind liever LB staan, en dan mag Wijndal lekker kijken hoe hij veel leren van Blind
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2022 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 12:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb geen toegang tot statistieken en statistieken kunnen soms een beetje manipulatief zijn ten aanzien van de werkelijkheid... Anyway, mijn gevoel zegt dat het ontbreken van explosiviteit en topsnelheid bij Blind zwaarder weegt voor het teamresultaat dan zijn passing waar in theorie kansen uit voortkomen. Tenslotte een kans is geen garantie voor een doelpunt...

.... En kan afgeslagen worden en resulteren in een counter waar een goal van de tegenpartij uit voortkomt omdat Blind door gebrek aan topsnelheid tijdens de omschakeling eruit gelopen wordt.

Maar dit is mijn geloof, ik geloof niet dat de sterke kanten van Blind opwegen tegen zijn tekortkomingen en dit wordt naar mate hij ouder wordt sterker. Zijn passing wordt minder, zijn snelheid nog minder en zijn balverlies groeit. Dit is wat ik waarneem.
Ik heb een stukje weggeveegd voor de leesbaarheid.

Ik begrijp wat je zegt wel hoor. Het is moeilijk de verdedigende kwaliteiten van een speler in statistieken of data uit te drukken. Niet voor niets dat de Gouden Bal vrijwel altijd door een aanvaller wordt gewonnen. Schitterende acties en goals zijn veel makkelijker te beoordelen en te bewonderen dan verdedigende activiteiten.

Daley Blind wint heel veel duels doordat hij er niet in hoeft te komen. Zijn positionering en vermogen ballen te onderscheppen zijn vele mate groter dan zijn echte duelkracht, waarbij er echt niet veel spelers zijn die Blind in een één op één kunnen passeren. Als hij de bal veroverd is Ajax daarna ook heel vaak in staat gevaarlijk te worden.

Maar nogmaals, ik begrijp de kritiek hartstikke goed. Mijn grootste zorg zit niet zozeer in Blind, maar in de combinatie tussen Blind en Timber met twee zeer aanvallende backs. Ik denk dat daar wat balans zoek is.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 augustus 2022 - 13:38   quote  deeplink  
Lange discussie over Daley, maar ook wel een mooie.

Het is heel dubbel en volg bijna iedereen hierin wel.

Daley kan als geen ander zo goed positioneren, dat hij uit de duels kan blijven. Daley heeft doorgaans een hele goede pass in huis, al was dat vorig seizoen te vaak minder, waarmee hij echt van meerwaarde is. Aan de andere kant, mocht het erop aankomen, most hij simpelweg kracht, lengte en snelheid. Wanneer je rest van de verdediging op Timber na ook de nodige mankementen heeft, wordt het wel heel fragiel en dat ligt niet alleen aan hem.

Afgelopen zondag zat hij zeker niet goed. Maar Wijndal mensen... De tering. Aanvallend misschien wel de beste back van Nederland en België bij elkaar. Defensief vind ik hem nog matiger dan matig. Die vergeet gewoon mee te verdedigen en als die het dan sporadisch doet, staat hij altijd aan de verkeerde kant.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 augustus 2022 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 13:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb een stukje weggeveegd voor de leesbaarheid.

Ik begrijp wat je zegt wel hoor. Het is moeilijk de verdedigende kwaliteiten van een speler in statistieken of data uit te drukken. Niet voor niets dat de Gouden Bal vrijwel altijd door een aanvaller wordt gewonnen. Schitterende acties en goals zijn veel makkelijker te beoordelen en te bewonderen dan verdedigende activiteiten.

Daley Blind wint heel veel duels doordat hij er niet in hoeft te komen. Zijn positionering en vermogen ballen te onderscheppen zijn vele mate groter dan zijn echte duelkracht, waarbij er echt niet veel spelers zijn die Blind in een één op één kunnen passeren. Als hij de bal veroverd is Ajax daarna ook heel vaak in staat gevaarlijk te worden.

Maar nogmaals, ik begrijp de kritiek hartstikke goed. Mijn grootste zorg zit niet zozeer in Blind, maar in de combinatie tussen Blind en Timber met twee zeer aanvallende backs. Ik denk dat daar wat balans zoek is.
Ik kan dit alleen maar beamen, het is echt ongelofelijk hoe goed hij situaties kan inschatten, positionering en hoeveel ballen hij onderschept in de Eredivisie. Hij is daarin echt veruit de allerbeste. hierdoor komen dat ook vaak gevaarlijke aanvallen, omdat hij ook al weet waar de bal naartoe moet. Hij brengt voetballend ook rust in het team.

Ik hoop gewoon dat hij net dat beetje extra inzet weer laat zien, dat hij weer bepalend wordt. Als dat niet het geval is en hij komt vaak te laat, wordt eruit gelopen of wat dan ook, dan valt dat bij hem meer op dan bij anderen.

Het feit dat iedereen over hem praat is toch ook uniek. Dat geeft ook aan dat hij een bijzondere voetballer is. Dit zorgt ook voor weer gewoon goede inhoudelijke discussies en meningen.... heerlijk!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 augustus 2022 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 13:38 schreef Loetje het volgende:
Lange discussie over Daley, maar ook wel een mooie.

Het is heel dubbel en volg bijna iedereen hierin wel.

Daley kan als geen ander zo goed positioneren, dat hij uit de duels kan blijven. Daley heeft doorgaans een hele goede pass in huis, al was dat vorig seizoen te vaak minder, waarmee hij echt van meerwaarde is. Aan de andere kant, mocht het erop aankomen, most hij simpelweg kracht, lengte en snelheid. Wanneer je rest van de verdediging op Timber na ook de nodige mankementen heeft, wordt het wel heel fragiel en dat ligt niet alleen aan hem.

Afgelopen zondag zat hij zeker niet goed. Maar Wijndal mensen... De tering. Aanvallend misschien wel de beste back van Nederland en België bij elkaar. Defensief vind ik hem nog matiger dan matig. Die vergeet gewoon mee te verdedigen en als die het dan sporadisch doet, staat hij altijd aan de verkeerde kant.
Haha +1
AkaS
 AkaS - donderdag 18 augustus 2022 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 13:19 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De mooiste statistiek is dat sinds Blind bij Ajax speelt Ajax elk jaar kampioen is geworden en de jaren dat hij weg ws, Ajax geen kampioen was geworden. Alleen hierom moet je hem altijd laten staan statistisch gezien.

Ik vind het eerlijk gezegd een hele gekke statistiek om als waarheid te omarmen. Remco gaf het ook al aan. Maar de kampioenschappen zijn natuurlijk niet op het conto van Blind te schrijven. En hem daarom te laten staan snijdt dan ook geen hout voor mij.
AkaS
 AkaS - donderdag 18 augustus 2022 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 12:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Geloof en mening is hartstikke mooi en heeft ruimte tot leuke discussies.

Heb je ook de stats gelezen van zijn defensieve taken. Daar staat hij in vrijwel alle onderdelen 1e 2e of 3e van ons elftal.

Eerlijk gezegd heb ik dat niet gelezen. En niet om dwars te zijn, maar statistieken zijn natuurlijk ook gewoon een interpretatie van hetgeen wat je ziet en wat je daar vervolgens aan toedicht. Blind kan natuurlijk op basis van gezond verstand en logica nooit als topverdediger aangemerkt worden. Hij vervult de rol van opbouwer en heeft verder geen enkele specifieke eigenschappen die hem als verdediger typeren. Het is gewoon een van de 11 die in de verdedigende linie staat opgesteld.

Wat Blind betreft blijf ik zeggen dat ik kan zien dat hij een speler is met overzicht, functionele techniek, goede pass in huis heeft en onder druk een snelle balbehandeling hanteert. Dat zijn ook dingen die ik aan hem bewonder als voetballer.

En toch... Als ik trainer was zou ik altijd vertrouwen op de creativiteit die de rest van het team meebrengt en op de positie van Blind iemand neerzetten die in de opbouw misschien wat minder is, maar verdedigend wel eigenschappen heeft die een topverdediger typeren.

AkaS
 AkaS - donderdag 18 augustus 2022 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 13:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb een stukje weggeveegd voor de leesbaarheid.

Ik begrijp wat je zegt wel hoor. Het is moeilijk de verdedigende kwaliteiten van een speler in statistieken of data uit te drukken. Niet voor niets dat de Gouden Bal vrijwel altijd door een aanvaller wordt gewonnen. Schitterende acties en goals zijn veel makkelijker te beoordelen en te bewonderen dan verdedigende activiteiten.

Daley Blind wint heel veel duels doordat hij er niet in hoeft te komen. Zijn positionering en vermogen ballen te onderscheppen zijn vele mate groter dan zijn echte duelkracht, waarbij er echt niet veel spelers zijn die Blind in een één op één kunnen passeren. Als hij de bal veroverd is Ajax daarna ook heel vaak in staat gevaarlijk te worden.

Maar nogmaals, ik begrijp de kritiek hartstikke goed. Mijn grootste zorg zit niet zozeer in Blind, maar in de combinatie tussen Blind en Timber met twee zeer aanvallende backs. Ik denk dat daar wat balans zoek is.
Weet je Eide, geloof het of niet maar ik zie echt wel de positieve kwaliteiten van Blind, zie ook mijn reactie naar Remco. Maar zoals gezegd heb ik zelf mijn hele leven gevoetbald. Geen betaald voetbal maar wel altijd in de eerste elftallen op amateurniveau gevoetbald. Op basis van wat ik zie betreffende Blind zou ik hem altijd vervangen voor een verdediger met meer lengte en meer snelheid. Ik geloof echt dat door zijn gebrek aan snelheid het team in de omschakeling in de problemen komt wat niet zou gebeuren als hij sneller zou zijn of iemand die sneller is op zijn positie.

Tegen Fortuna viel de goal uiteindelijk bij Wijndal, althans bij de positie van Wijndal. Maar voor mij begint het toch echt bij de traagheid van Blind. Of het gebrek aan leiderschap bij Blind. Met zijn ervaring en daarvoor is hij ook teruggehaald, had hij Timber niet zover moeten laten inschuiven.

Wanneer het inschuiven echter opdracht zou zijn van Schreuder dan kan Blind er niets aan doen. En dan hebben we een groter probleem, dan spoort onze trainer niet helemaal :-)
AkaS
 AkaS - donderdag 18 augustus 2022 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 13:38 schreef Loetje het volgende:
Lange discussie over Daley, maar ook wel een mooie.

Het is heel dubbel en volg bijna iedereen hierin wel.

Daley kan als geen ander zo goed positioneren, dat hij uit de duels kan blijven. Daley heeft doorgaans een hele goede pass in huis, al was dat vorig seizoen te vaak minder, waarmee hij echt van meerwaarde is. Aan de andere kant, mocht het erop aankomen, most hij simpelweg kracht, lengte en snelheid. Wanneer je rest van de verdediging op Timber na ook de nodige mankementen heeft, wordt het wel heel fragiel en dat ligt niet alleen aan hem.

Afgelopen zondag zat hij zeker niet goed. Maar Wijndal mensen... De tering. Aanvallend misschien wel de beste back van Nederland en België bij elkaar. Defensief vind ik hem nog matiger dan matig. Die vergeet gewoon mee te verdedigen en als die het dan sporadisch doet, staat hij altijd aan de verkeerde kant.
Het is mij eerlijk gezegd niet zo opgevallen Loetje, maar ik lees dat er meerdere zo over denken. Dat is dan 10mln over de balk gesmeten. En eeuwig zonde dat Nico zo is afgeserveert. Want los van zijn af en toe onbesuisde achties... ( ook ingegeven door zijn drang om zicht te bewijzen nadat hij zijn basisplaats was kwijtgeraakt...) Vond ik Ajax met Nico zoveel krachtiger, zowel aanvallend over links als verdedigend. Echt zonde dat hij weg is.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 augustus 2022 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 15:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Het is mij eerlijk gezegd niet zo opgevallen Loetje, maar ik lees dat er meerdere zo over denken. Dat is dan 10mln over de balk gesmeten. En eeuwig zonde dat Nico zo is afgeserveert. Want los van zijn af en toe onbesuisde achties... ( ook ingegeven door zijn drang om zicht te bewijzen nadat hij zijn basisplaats was kwijtgeraakt...) Vond ik Ajax met Nico zoveel krachtiger, zowel aanvallend over links als verdedigend. Echt zonde dat hij weg is.
Je hebt gif nodig. Daarom ook zeer benieuwd naar Sanchez. Nu Martinez en Tagliafico weg zijn, mag er naast Alvarez echt wel wat bij qua gif.

Tevens vermoed ik dat Bassey dat ook wel heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2022 door Loetje --
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - donderdag 18 augustus 2022 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 15:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Het is mij eerlijk gezegd niet zo opgevallen Loetje, maar ik lees dat er meerdere zo over denken. Dat is dan 10mln over de balk gesmeten. En eeuwig zonde dat Nico zo is afgeserveert. Want los van zijn af en toe onbesuisde achties... ( ook ingegeven door zijn drang om zicht te bewijzen nadat hij zijn basisplaats was kwijtgeraakt...) Vond ik Ajax met Nico zoveel krachtiger, zowel aanvallend over links als verdedigend. Echt zonde dat hij weg is.
Ik had hem ook liever gehouden, maar volgens mij was Nico op zoek naar een nieuwe uitdaging. Denk dat Wijndal niet gekocht was als Nico wilde blijven. Ten Hag had hem misschien meer moeten gebruiken vorig jaar.
AkaS
 AkaS - donderdag 18 augustus 2022 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 16:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je hebt gif nodig. Daarom ook zeer benieuwd naar Sanchez. Nu Martinez en Tagliafico weg zijn, mag er naast Alvarez echt wel wat bij qua gif.

Tevens vermoed ik dat Bassey dat ook wel heeft.
Ik ben ook super benieuwd naar Sanchez en natuurlijk ook nieuwsgierig naar Bassey... Er moet in ieder geval een beter functionerende verdediging komen anders hebben we niets te zoeken in de CL vermoed ik.

P.S. Ben bang dat er alsnog een bod op Antony gaat komen dat niet te weigeren valt... Ik bedoel United heeft een een echte Ten Hag start en dus zal er wel paniek zijn inmiddels. Kan zomaar een niet te weigeren bod op Antony gaat opleveren...

In dat geval alle ballen op Ihattaren ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2022 door AkaS --
p111
 p111 - donderdag 18 augustus 2022 - 18:00   quote  deeplink  
Als je alle ballen op Mo zet,neem je wel een heel groot risico.
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 augustus 2022 - 18:55   quote  deeplink  
Timber heeft met een jaartje verlengd
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2022 - 19:18   quote  deeplink  
Ajax breekt contract met gewilde Timber open: verdediger verlengt tot 2025

Ajax heeft donderdag het contract van Jurriën Timber opengebroken. De verdediger heeft ondanks interesse van buitenlandse topclubs zijn verbintenis verlengd tot medio 2025 en lijkt daardoor nog een seizoen in Amsterdam te spelen.

De oude verbintenis van Timber liep in 2024 af. Nadat het Manchester United van manager Erik ten Hag zich had gemeld bij de achtvoudig Oranje-international, besloot Ajax werk te maken van de contractverlenging van de 21-jarige Utrechter. Donderdag kwamen de partijen tot een akkoord.

"Jurriën is gelukkig bij Ajax en wil dit seizoen opnieuw succesvol zijn met de club", zegt Timbers zaakwaarnemer Christopher Coffie tegen Voetbal International. "Het gevoel is goed en met een nieuw contract wordt dit nog maar eens bevestigd."

Timber kende een uitstekend jaar bij Ajax. De verdediger was een van de dragende spelers in het team van Ten Hag, dat landskampioen werd en de eerste knock-outronde van de Champions League haalde. In de laatste interlands bij het Nederlands elftal kreeg hij ook een basisplaats van bondscoach Louis van Gaal.

Het leverde eind mei de interesse op van Manchester United, maar Timber sprak direct zijn voorkeur uit voor een langer verblijf in Amsterdam. "Je kan wel naar een grote club gaan, maar als je daar niet gaat spelen, dan kan je beter bij Ajax blijven", zei hij na het winnen van de landstitel. "En Ajax is ook een grote club."

Contractverlenging flinke opsteker voor Ajax
Timber maakte op dertienjarige leeftijd de overstap van de jeugdopleiding van Feyenoord naar die van Ajax en doorliep vervolgens de jeugdteams bij de Amsterdammers. Op 7 maart 2020 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal, in de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen. Hij speelde tot dusver 76 duels, waarin hij vier keer trefzeker was.

De contractverlenging van Timber is een flinke opsteker voor Ajax. De Amsterdammers zagen deze zomer basisspelers Lisandro Martínez (Manchester United), Sébastien Haller (Borussia Dortmund), Ryan Gravenberch en Noussair Mazraoui (allebei Bayern München) naar het buitenland vertrekken, waardoor de nieuwe trainer Alfred Schreuder aan een nieuw team moet bouwen.

Ajax kende tot dusver een redelijke start van het seizoen. Met Timber in de ploeg verloor de landskampioen de strijd om de Johan Cruijff Schaal van concurrent PSV (3-5), maar de eerste twee competitiewedstrijden werden wel gewonnen. Komende zondag vervolgt Ajax de Eredivisie met een uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2022 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2022 - 19:19   quote  deeplink  
Verlenging van een jaartje, dus zegt Ajax hier eigenlijk dat ze hem dit seizoen nog willen behouden en dat hij aankomende zomer waarschijnlijk zal vertrekken.
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 augustus 2022 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 19:19 schreef Eide het volgende:
Verlenging van een jaartje, dus zegt Ajax hier eigenlijk dat ze hem dit seizoen nog willen behouden en dat hij aankomende zomer waarschijnlijk zal vertrekken.
Yep...
p111
 p111 - donderdag 18 augustus 2022 - 19:47   quote  deeplink  
Geld mannen,ook Antonie zie ik nog wel weg gaan voor heeeel veeeel geld.
remco k
 remco k - donderdag 18 augustus 2022 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 13:19 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat terug sjokken is dus wat ik ook bedoel met niet alles geven, dan gaat zijn hart tekeer en dus doet hij het liever rustig aan. Dat is mijn mening, maar ik heb Blind ook in het echt heel vaak zien spelen en tja.... die jongen is zo slim, hierdoor kan hij veel tekortkomingen verbloemen.

Het stuk van Eide met zijn statistien is leuk, maar het zijn maar statistieken die iedereen anders interpreteerd, al moet ik ook zeggen statistieken liegen niet. De mooiste statistiek is dat sinds Blind bij Ajax speelt Ajax elk jaar kampioen is geworden en de jaren dat hij weg ws, Ajax geen kampioen was geworden. Alleen hierom moet je hem altijd laten staan statistisch gezien.

Maargoed passen naar voren geven is iets dat anderen ook kunnen. Afgelopen jaar gind Martinez de Blind balletjes geven naar voren. Als verdediger moet je de bal ook naar voren spelen. Zelf zie ik blind liever LB staan, en dan mag Wijndal lekker kijken hoe hij veel leren van Blind
Dat deed blind al in zijn eerste periode van Ajax en heeft daar niks mee te maken.
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2022 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 19:47 schreef p111 het volgende:
Geld mannen,ook Antonie zie ik nog wel weg gaan voor heeeel veeeel geld.
Maar niet voor het WK. Ik geloof eigenlijk niet dat Ajax aan een transfer wil meewerken tenzij we echt over een bedrag boven de 100 miljoen gaan praten.
remco k
 remco k - donderdag 18 augustus 2022 - 22:49   quote  deeplink  
Volgens de athletic heeft Ajax vandaag een bod op Anthony van 80 miljoen afgewezen.
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2022 - 23:49   quote  deeplink  
Overigens zou ManU ook Cody Gakpo overwegen aangezien de optie Antony als onwaarschijnlijk wordt gezien.
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2022 - 23:51   quote  deeplink  
En de transfer van Schuurs is officieel gemaakt door Ajax.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 augustus 2022 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 23:49 schreef Eide het volgende:
Overigens zou ManU ook Cody Gakpo overwegen aangezien de optie Antony als onwaarschijnlijk wordt gezien.
Alleen totaal geen versterking voor een club als United.. en dat stoere mannetje spelen gaat hem ook niet helpen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5990
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0830290