BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2022 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 00:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Alleen totaal geen versterking voor een club als United.. en dat stoere mannetje spelen gaat hem ook niet helpen..
David Ornstein is de bron, DE best ingevoerde journo in het Engelse voetbal. Net als Fabrizio Romano en toch ook wel Mike Verweij iemand die drijft op z'n reputatie en het dus niet kan maken zomaar iets te roepen.
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2022 - 00:45   quote  deeplink  
Overigens vind ik Gakpo echt serieus goed.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - vrijdag 19 augustus 2022 - 07:28   quote  deeplink  
Gakpo is een prima speler hoor, maar ze hebben daar Sancho, Rashford en Elanga al lopen. Enorm slecht beleid als ze Gakpo kopen. Snap ook niet dat ze van een rechtsbuiten (Antony) doorschakelen naar een linksbuiten (Gakpo) als alternatief. Ik denk persoonlijk dat er een bod van 100 miljoen euro voor Antony aan zit te komen. Hopelijk komt H2 met een waardige vervanger. Wellicht Ziyech terughalen voor 30 miljoen?
p111
 p111 - vrijdag 19 augustus 2022 - 08:57   quote  deeplink  
Nou ik weet het niet maar een club als Ajax kan zich eigenlijk niet permiteren om een bod van 80 miljoen te weigeren.Als hij straks een zware blessure krijgt heb je niks ik vind het wel behoorlijk risicovol.
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 19 augustus 2022 - 09:16   quote  deeplink  
Ik denk dat ze 80 miljoen op zich goed vinden maar eerst nu al aan het zoeken en polsen zijn wie hem moet gaan vervangen, al is dat nooit 1 op 1 mogelijk natuurlijk.
Intussen gaat United het bod nog verhogen en bij 100 miljoen kun je simpelweg niet meer weigeren en zal hij gaan. Ben benieuwd met wie ze al in gesprek zijn....
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 19 augustus 2022 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 14:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

IK bedoelde hier maar mee te zeggen, dat statistieken niets alles zeggen, maar als je puur naar de statistieken kijkt... ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 19 augustus 2022 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 15:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Het is mij eerlijk gezegd niet zo opgevallen Loetje, maar ik lees dat er meerdere zo over denken. Dat is dan 10mln over de balk gesmeten. En eeuwig zonde dat Nico zo is afgeserveert. Want los van zijn af en toe onbesuisde achties... ( ook ingegeven door zijn drang om zicht te bewijzen nadat hij zijn basisplaats was kwijtgeraakt...) Vond ik Ajax met Nico zoveel krachtiger, zowel aanvallend over links als verdedigend. Echt zonde dat hij weg is.
Ja Nico wilde weg en dat is echt zonde, want die had ik 1000x liever op de LB positie gezien, nu speelt hij in een kutland bij een kutclub. Hier in Amsterdam zou hij nog jaren in de basis hebben gespeeld.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 19 augustus 2022 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2022 - 22:49 schreef remco k het volgende:
Volgens de athletic heeft Ajax vandaag een bod op Anthony van 80 miljoen afgewezen.
Tja, ze komen terug en Ajax zal geen nee mogen zeggen tegen 90 miljoen van de RVC. Laten we eerlijk zijn, we hebben de ovolger al in huis, Berghuis kan daar ook spelen en Ihataren ook, darbiuj zet Schreuder ook nog Kudus als rechtsbuiten. (daarover gesproken, ik had tegen Groningen, Berghuis op rechts gezet en Kudus achter de spitsen.. marrgoed)

Ik denk dat Ajax gewoon die 90m moet pakken, dan heb je wat geld in het laadje en dan kan je rustig verder kijken. Wie weet komt er ook nog een talent boven drijven
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2022 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 08:57 schreef p111 het volgende:
Nou ik weet het niet maar een club als Ajax kan zich eigenlijk niet permiteren om een bod van 80 miljoen te weigeren.Als hij straks een zware blessure krijgt heb je niks ik vind het wel behoorlijk risicovol.
Als hij een fikse blessure krijgt kan je hem even niet verkopen, maar z'n waarde is daar niet van afhankelijk. De waarde van een speler wordt bepaald door positie, prestaties en contractduur.

Als je Antony nu verkoopt voor 80 miljoen moet je nog iets terug kopen. Conceição is niet gekocht voor dit seizoen maar voor volgend seizoen. Dan ga je van die 80 miljoen dus weer 20+ miljoen stuk slaan op een speler... Dan klinkt 80 miljoen leuk maar het veroorzaakt allerlei uitdagingen.

Ik denk dat Ajax pas serieus moet gaan nadenken over een verkoop als het bod echt boven de 100 miljoen ligt. Daaronder zou ik Antony in ieder geval binnen houden tot het WK en dan kan je altijd weer verder zien.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - vrijdag 19 augustus 2022 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 09:44 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja, ze komen terug en Ajax zal geen nee mogen zeggen tegen 90 miljoen van de RVC. Laten we eerlijk zijn, we hebben de ovolger al in huis, Berghuis kan daar ook spelen en Ihataren ook, darbiuj zet Schreuder ook nog Kudus als rechtsbuiten. (daarover gesproken, ik had tegen Groningen, Berghuis op rechts gezet en Kudus achter de spitsen.. marrgoed)

Ik denk dat Ajax gewoon die 90m moet pakken, dan heb je wat geld in het laadje en dan kan je rustig verder kijken. Wie weet komt er ook nog een talent boven drijven
Conceicao nog niet klaar voor t grote werk. Ihattaren kan je niet op bouwen op dit moment. Berghuis rechtsbuiten nee bedankt. Kudus in 130 wedstrijden zo'n 120 minuten op die positie gestaan, geen enkele garantie. Bergwijn doet t hardstikke goed als linksbuiten, dus ga je die dan op rechts zetten? Of Hansen, Kjaer of Martha laten spelen? Lijkt me dat er een vervanger komt als Antony vertrekt. Aan geld iig geen gebrek.
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 00:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Alleen totaal geen versterking voor een club als United.. en dat stoere mannetje spelen gaat hem ook niet helpen..
En toch.

Vergelijk de stats van Anthony en Gakpo van afgelopen jaar. Dan is Gakpo echt een flinke stap verder.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 augustus 2022 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 10:35 schreef remco k het volgende:

[..]

En toch.

Vergelijk de stats van Anthony en Gakpo van afgelopen jaar. Dan is Gakpo echt een flinke stap verder.
Pure stats klopt het indd... Maar laat het wel eigenlijk altijd afweten in de grote potten.. neemt niet weg dat ik het een goede speler vind hoor, maar niet in de PL..
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 12:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Pure stats klopt het indd... Maar laat het wel eigenlijk altijd afweten in de grote potten.. neemt niet weg dat ik het een goede speler vind hoor, maar niet in de PL..
Dat valt dus eigenlijk wel mee als je ziet tegen wie hij zijn goals en assists geeft.
Twee assists en een goal nog in de jc schaal.

Anthony is een veel spectaculairdere speler, maar als je naar zijn rendement kijkt valt dat echt wel mee en snap ik niet zo goed waarom united hem wil hebben voor dit geld.

Als ik Ajax was zou ik ook gewoon akkoord gaat met die 80 miljoen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 augustus 2022 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 12:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat valt dus eigenlijk wel mee als je ziet tegen wie hij zijn goals en assists geeft.
Twee assists en een goal nog in de jc schaal.

Anthony is een veel spectaculairdere speler, maar als je naar zijn rendement kijkt valt dat echt wel mee en snap ik niet zo goed waarom united hem wil hebben voor dit geld.

Als ik Ajax was zou ik ook gewoon akkoord gaat met die 80 miljoen.
Puur Goals en assists indd dan wel, maar mee voetballend en in de opbouw ?
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 12:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Puur Goals en assists indd dan wel, maar mee voetballend en in de opbouw ?
Denk ik ook ja. Ik denk dat Gakpo op dit moment een betere speler is dan Anthony.

Anthony doet heel veel alleen. Het ziet er allemaal spectaculair uit en voor zo’n gozer ga je naar het stadion.
En ik zou ook niet willen ruilen.

Maar ik vind Anthony bij ons ook minder dan Bergwijn en Tadic bijvoorbeeld.
Loetje
 Loetje - vrijdag 19 augustus 2022 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 10:35 schreef remco k het volgende:

[..]

En toch.

Alleen presteert Antony in de CL en Gakpo niet.
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 14:36   quote  deeplink  
Ajax heeft Kaplan ook binnen. Heel snel gehandeld van Ajax.
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 14:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Alleen presteert Antony in de CL en Gakpo niet.
Dat zegt in deze denk ik meer over de club dan over de speler individueel.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - vrijdag 19 augustus 2022 - 16:30   quote  deeplink  
Gakpo's statistieken van vorig seizoen zijn idd wel iets beter ja, maar vergeet niet dat Antony de laatste jaren heeft moeten wennen aan een nieuwe omgeving en taal etc. Ik kijk niet elke wedstrijd van PSV dus kan het niet volledig beoordelen, maar voor mijn gevoel zit er wel iets meer rek in Antony tov Gakpo. Wellicht niet een verschil van 40 miljoen, maar Ajax verkoopt nu eenmaal duurder. Denk dat de wedstrijden tegen dortmund en sporting (waarin hij toch echt uitblonk) de prijs wel hebben opgedreven.
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 19 augustus 2022 - 17:26   quote  deeplink  
Ik zie Anthony wel gaan voor 90 M.
Als hij gaat sodemieteren al dan niet ingefluisterd door zijn zaakwaarnemer, dan heb je niks aan hem.
Inderdaad proberen Zyjech terug te halen en je gaat er niet op achteruit wat goals en assists betreft, wel wat kijkplezier betreft misschien maar Zyjech is ook n tovenaar....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 augustus 2022 - 17:58   quote  deeplink  
Als Ajax Antony alsnog laat gaan en dan op de proppen komt met zichzelf ben ik wel weer klaar met dubbel H en Schreuder!
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 17:58 schreef Ajax Warrior het volgende:
Als Ajax Antony alsnog laat gaan en dan op de proppen komt met zichzelf ben ik wel weer klaar met dubbel H en Schreuder!
Ik neem aan dat je Ziyech bedoelt en je auto typen je in de steek laat.

Maar worden we daar minder van?

Enige waar ik me dan wat zorgen over maak, is het gebrek aan diepte in je spel.
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2022 - 18:50   quote  deeplink  
Als ze Ziyech terug halen wordt ik daar wel vrolijk van hoor. Wereldvoetballer.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 augustus 2022 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 18:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Anthony gaat ook nooit diep toch en wil de bal in de voeten.. ik denk dat je juist met ziyech nog sterker bent als Bergwijn en brobbey diep gaan en ziyech de balletjes kan geven zoals die ooit deed bij promes...

Dus ja ik word er wel degelijk vrolijk van.. het andere bericht dat ze Kluivert terug willen halen vind ik dan weer minder...
Loetje
 Loetje - vrijdag 19 augustus 2022 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 14:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zegt in deze denk ik meer over de club dan over de speler individueel.
Een klein beetje eens, maar toch ook niet helemaal.

Gakpo was afgelopen jaar in de Europa League en later Conference League ook verre van goed.

Nu zag ik hem thuis tegen Monaco en afgelopen week, dat hield niet over Remco.
Loetje
 Loetje - vrijdag 19 augustus 2022 - 19:48   quote  deeplink  
quote:

[..]

Bergwijn en Brobbey hebben toch aardig wat diepte. Plus je kan altijd een Klaassen vanuit het middenveld met diepgang brengen
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 19:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Anthony gaat ook nooit diep toch en wil de bal in de voeten.. ik denk dat je juist met ziyech nog sterker bent als Bergwijn en brobbey diep gaan en ziyech de balletjes kan geven zoals die ooit deed bij promes...

Dus ja ik word er wel degelijk vrolijk van.. het andere bericht dat ze Kluivert terug willen halen vind ik dan weer minder...
Kluivert zou ik ook niet snappen. Ik wordt ook vrolijk van Ziyech.
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 19:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Een klein beetje eens, maar toch ook niet helemaal.

Gakpo was afgelopen jaar in de Europa League en later Conference League ook verre van goed.

Nu zag ik hem thuis tegen Monaco en afgelopen week, dat hield niet over Remco.
Ik vond hem tegen Monaco juist erg goed. Tegen de Rangers was het van beide partijen een knokwedstrijd.

Maar serieus. Anthony afgelopen jaar 8 goals en 4 assists. Dat is gewoon armoedig voor aan Ajax buitenspeler toch?

En natuurlijk zie ik zijn potentie, maar heel veel meer is het toch ook nog niet.

En ik zou hem heel graag behouden. Maar 90 miljoen kan je toch gewoon niet weigeren.
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2022 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 19:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bergwijn en Brobbey hebben toch aardig wat diepte. Plus je kan altijd een Klaassen vanuit het middenveld met diepgang brengen
Dat is zeker waar als ik erover nadenk.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 19 augustus 2022 - 20:52   quote  deeplink  
Er gaat een gerucht dat Ajax probeert Kluivert terug te halen en ook dat Kuduz richting Everton gaat. Beide slecht nieuws wat mij betreft. Als het waar is
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2022 - 21:21   quote  deeplink  
Kudus naar Everton zou jammer zijn maar ook logisch. Kudus is op het middenveld momenteel 5e keuze achter Tadic, Taylor, Klaassen en Berghuis. Bovendien heeft Ajax ook nog een aantal jeugdspelers die daar uit de voeten kunnen. Voor een mooi bedrag is een vertrek van Kudus logisch.

Kluivert heb ik niets over gelezen. Ik lees wel veel over een eventuele terugkeer van Hakim Ziyech.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 augustus 2022 - 21:41   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ja die bedoelde ik inderdaad. Ik kijk 100x liever naar het spel van Antony.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 augustus 2022 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 18:50 schreef Eide het volgende:
Als ze Ziyech terug halen wordt ik daar wel vrolijk van hoor. Wereldvoetballer.
Wereldvoetballer die zelfs bij Chelsea niet echt voet aan de grond kreeg. Ja echt Wereldvoetballer.
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2022 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 21:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wereldvoetballer die zelfs bij Chelsea niet echt voet aan de grond kreeg. Ja echt Wereldvoetballer.
Er zijn zoveel hele goede voetballers die na een transfer niet echt slaagde. Ziyech is gewoon een fantastisch goede voetballer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 augustus 2022 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 21:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Er zijn zoveel hele goede voetballers die na een transfer niet echt slaagde. Ziyech is gewoon een fantastisch goede voetballer.
Zelfs zo'n wereldvoetballer dat een andere topclub buiten Ajax hem bij Chelsea uit zijn lijden verlostte.
p111
 p111 - zaterdag 20 augustus 2022 - 10:08   quote  deeplink  
Nog even over Kudus,zo zonde ik ben echt een fan van Kudus (Sterk/Snel/techn/en scoorend vermogen).Hopelijk dat hij het goed doet daar bij Everton en dat hij of terug komt of heel veel geld oplevert.
Ajax30
 Ajax30 - zaterdag 20 augustus 2022 - 18:50   quote  deeplink  
Weet je wat goed is
Antony weg doen
En gakpo halen bij psv
Als zijn vervanger
Maar Ziyech vind ik ook goed hoor
Eide
 Eide - zaterdag 20 augustus 2022 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2022 - 10:08 schreef p111 het volgende:
Nog even over Kudus,zo zonde ik ben echt een fan van Kudus (Sterk/Snel/techn/en scoorend vermogen).Hopelijk dat hij het goed doet daar bij Everton en dat hij of terug komt of heel veel geld oplevert.
Ajax meldt dat een vertrek van Kudus onbespreekbaar is aldus zowel Mike Verweij als Freek Janssen.
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 augustus 2022 - 09:13   quote  deeplink  
Ronaldo proberen. Anthony in de deal betrekken. Enorme stoorzender lijkt het, als ik de nieuwsberichten mag geloven, maar zou me toch geweldig lijken om die gast in ons Ajax tenue te zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 augustus 2022 door Jaccio --
p111
 p111 - zondag 21 augustus 2022 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2022 - 19:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax meldt dat een vertrek van Kudus onbespreekbaar is aldus zowel Mike Verweij als Freek Janssen.
Daar ben ik blij om,hij kan het verschil maken als het niet loopt.
Eide
 Eide - zondag 21 augustus 2022 - 13:01   quote  deeplink  
Aardig filmpje.

bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 21 augustus 2022 - 17:20   quote  deeplink  
Er zou serieus zijn geprobeerd om Donny tijdelijk te huren maar Ten Had denkt hem echt nodig te gaan hebben en wil niet meewerken. Goeie gozer en speler hoor maar moet er nog een middenvelder bij??
remco k
 remco k - zondag 21 augustus 2022 - 20:16   quote  deeplink  
Berichtgeving vanuit de roddel pers uit Engeland.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 augustus 2022 - 20:38   quote  deeplink  
In vorm is Kudus, die op 10 in de basis

Op rechts Antony of Zyech

Tadic op zijn oude stekkie

En Bergwijn in de spits, scoort heel gemakkelijk

Ik vind gewoon dat Kudus het verdient om in de basis te starten
Eide
 Eide - zondag 21 augustus 2022 - 23:42   quote  deeplink  
Ajax zou één van de geïnteresseerden zijn in Vlachodimos, de keeper van Benfica, aldus Fabrizio Romano. Er zijn echter meer, en rijkere, clubs geïnteresseerd. De 28-jarige geboren Duitser met Grieks bloed staat ook op lijstjes in de Premier League.
nummer10
 nummer10 - maandag 22 augustus 2022 - 01:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2022 - 20:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:
In vorm is Kudus, die op 10 in de basis

Op rechts Antony of Zyech

Tadic op zijn oude stekkie

En Bergwijn in de spits, scoort heel gemakkelijk

Ik vind gewoon dat Kudus het verdient om in de basis te starten
En brobbey ? Die is belangrijker dan je denkt daar voorin..
p111
 p111 - maandag 22 augustus 2022 - 08:33   quote  deeplink  
Op 10 Kudus en Tadic op rechts voor Antonie
JV
 JV - maandag 22 augustus 2022 - 09:49   quote  deeplink  
Zou Kudus niet rechts op plek Anthony kunnen
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 01:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En brobbey ? Die is belangrijker dan je denkt daar voorin..
Gisteren absoluut niet. Die speelde echt schandalig slecht.
nummer10
 nummer10 - maandag 22 augustus 2022 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 10:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Gisteren absoluut niet. Die speelde echt schandalig slecht.
Was gister allemaal armoede..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5880
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0914630