BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 10:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Was gister allemaal armoede..
Een hoop zeker. Maar juist met zijn type spel moet het deels aan hem opgehangen worden.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 10:26   quote  deeplink  
Toch wel apart. Ik vond kudus ook goed invallen.

Toch waren hij Tadic en Rensch gisteren de spelers met het meeste balverlies. Tadic zat maar op zo’n 65% wat aankwam.
nummer10
 nummer10 - maandag 22 augustus 2022 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 10:26 schreef remco k het volgende:
Toch wel apart. Ik vond kudus ook goed invallen.

Toch waren hij Tadic en Rensch gisteren de spelers met het meeste balverlies. Tadic zat maar op zo’n 65% wat aankwam.
Toch vreemd hoe het zo kan zwingen tegen Groningen en dan zoon pot..
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 10:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Toch vreemd hoe het zo kan zwingen tegen Groningen en dan zoon pot..
Blind is voetballend gewoon heel belangrijk vanuit dat centrum en zorgt dat men sneller tot voetballen komt voorin door linies over te slaan.

Dit lukt hem gisteren absoluut niet vanaf links en speelde aan de bal gewoon slecht.

Het bewijst wel direct het belang van voetbal van achteruit en dat de spelers die er nu staan dit op dit moment absoluut niet kunnen.

Daarnaast speelde berghuis dramatisch en Anthony vorige week geweldig. Tadic leed belachelijk veel balverlies en Brobbey kwam niet in het spel voor.
AkaS
 AkaS - maandag 22 augustus 2022 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 11:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind is voetballend gewoon heel belangrijk vanuit dat centrum en zorgt dat men sneller tot voetballen komt voorin door linies over te slaan.

Dit lukt hem gisteren absoluut niet vanaf links en speelde aan de bal gewoon slecht.

Het bewijst wel direct het belang van voetbal van achteruit en dat de spelers die er nu staan dit op dit moment absoluut niet kunnen.

Daarnaast speelde berghuis dramatisch en Anthony vorige week geweldig. Tadic leed belachelijk veel balverlies en Brobbey kwam niet in het spel voor.
Ik heb de wedstrijd slechts in de samenvatting gezien dus ik heb niet echt kunnen waarnemen hoe slecht wie was.

Wat ik wel heb gezien is dat de 1/0 door Bergwijn ontstaat nadat Blind aan de zijlijn de bal veroverd. Dus ondanks mijn mening over hem moet ik zeggen dat hij dit goed deed.

Persoonlijk vind ik het belachelijk en ik snap echt niet hoe mensen zich dit zichzelf kunnen wijsmaken, dat het goede voetbal tegen Groningen voortkwam uit de positie van Blind op LCV.

Anthony had het op zijn heupen en met hem op rechts en Bergwijn op links heb je gewoon enorm veel snelheid, diepgang en dreiging. En dat doet een middelmatig ploegje als Groningen al snel de das om.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2022 door AkaS --
AkaS
 AkaS - maandag 22 augustus 2022 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2022 - 20:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:
In vorm is Kudus, die op 10 in de basis

Op rechts Antony of Zyech

Tadic op zijn oude stekkie

En Bergwijn in de spits, scoort heel gemakkelijk

Ik vind gewoon dat Kudus het verdient om in de basis te starten
Bijna helemaal mee eens. Maar Bergwijn in de spits lijkt mij nou net iets waar we vanaf moeten stappen. Misschien is het handig om gewoon nu eens de juiste mensen op de juiste positie te zetten. En dat resultaten uit het verleden geen gegarandeerde basisplaats opleveren. Topvoetbal is topsport en laten we vriendjespolitiek nou lekker laten bij de amateurvereniging op de hoek.

Brobbey is de beste spits die we hebben en hij moet dan gewoon daar spelen.
Bergwijn is de beste linksvoor dus daar moet hij spelen en heeft hij meerwaarde.
Antony is the best we have op linksvoor.

Dit is onze beste voorhoede die we kunnen opstellen. Dus waarom daarin concessies doen.

Kudus laat zien dat wanneer hij fit is, hij gewoon een speler is die in de basis moet spelen. Deze speler kan heel wat brengen op het veld en daarna in de transfer. Maar hij moet nu wel eens serieus genomen worden bij Ajax en een echte kans krijgen.

Volgens mij is een middenveld met Kudus - Alvarez en Klaassen of Taylor het sterkste middenveld dat we kunnen opstellen. Ik was fan van Berghuis, maar op dit moment brengt hij het niet en moet hij zijn kans weer afwachten. Maar Kudus zonder echte kans weg laten glijden zou mijns inziens een grote fout zijn.

Bassey speelde hoopvol, moet uiteraard zijn draai nog vinden. Maar moet altijd spelen als LCV en niet Daley Blind. Ik hoop dat dit ook nooit meer gaat gebeuren.

Schreuder wil een toptrainer zijn, dan moet hij ook harde beslissingen gaan nemen. Tadic is met zijn persoonlijkheid en ervaring natuurlijk wel heerlijk in de grote Europese wedstrijden achter de hand te hebben ;-)
nummer10
 nummer10 - maandag 22 augustus 2022 - 11:43   quote  deeplink  
Sanchez timber bassey wijndal/blind
Alvarez Taylor/Klaassen
Kudus/tadic
Ziyech brobbey Bergwijn

Mocht Anthony vertrekken anders natuurlijk Anthony op de plek waar ik nu ziyech heb..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2022 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 13:27   quote  deeplink  
Waarom Rensch ineens weer eraf terwijl hij juist gewoon goed is begonnen aan dit seizoen.
p111
 p111 - maandag 22 augustus 2022 - 13:49   quote  deeplink  
Rensch speelt op dit moment goed gewoon laten staan.Eigen jeugd op 1 en aankoop moet zich maar bewijzen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2022 door p111 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 augustus 2022 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 11:43 schreef nummer10 het volgende:
Sanchez timber bassey wijndal/blind
Alvarez Taylor/Klaassen
Kudus/tadic
Ziyech brobbey Bergwijn

Mocht Anthony vertrekken anders natuurlijk Anthony op de plek waar ik nu ziyech heb..
Waarom Wijndal boven Blind?
Verdedigend en passing een stuk minder..

Van begin af aan geen voorstander geweest van Wijndal
p111
 p111 - maandag 22 augustus 2022 - 18:33   quote  deeplink  
Nou Wijndal doet het aanvallend wel goed hij moet alleen zijn verdedigende taak verbeteren.En ik vind dat Blind wel mag starten,maar als hij zo zwak speelt als gisteren dan moet Schreuder hem gewoon wisselen en Wijndal er in zetten.De spelers moeten gewoon weten dat als zij geen 100% inzet/vorm hebben zij gewisseld worden.
nummer10
 nummer10 - maandag 22 augustus 2022 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 13:27 schreef remco k het volgende:
Waarom Rensch ineens weer eraf terwijl hij juist gewoon goed is begonnen aan dit seizoen.
Vind hem helemaal niet goed begonnen.. met name PSV niet en daarna nog geen echte weerstand meer gehad, plus ik wil Sanchez wel eens zien spelen..
nummer10
 nummer10 - maandag 22 augustus 2022 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 17:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Waarom Wijndal boven Blind?
Verdedigend en passing een stuk minder..

Van begin af aan geen voorstander geweest van Wijndal
Blind heeft nog geen goede pot gehad, zowel centraal niet als in lb gisteren niet.. en ik vind Bergwijn en wijndal elkaar veel makkelijker vinden en voetballen lekker samen.. verdedigend nog wat te leren, maar blind lijkt het ook verleerd
p111
 p111 - maandag 22 augustus 2022 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 19:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind heeft nog geen goede pot gehad, zowel centraal niet als in lb gisteren niet.. en ik vind Bergwijn en wijndal elkaar veel makkelijker vinden en voetballen lekker samen.. verdedigend nog wat te leren, maar blind lijkt het ook verleerd
Gisteren buiten een paar afstandschoten geen kans weg gegeven.Dat was in de vorige wedstrijden wel anders,ligt ook aan Bassie speelde verdedigend sterk.Verdedigend vond ik Wijndal niet sterk spelen,terecht even banken.
Jaccio
 Jaccio - maandag 22 augustus 2022 - 21:09   quote  deeplink  
Hoe haalbaar is het om Ronaldo te halen?
Eide
 Eide - maandag 22 augustus 2022 - 22:07   quote  deeplink  
Newcastle United zou 30 miljoen hebben geboden op Edson Alavarez en ook dat bod is afgeslagen door Ajax.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 19:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vind hem helemaal niet goed begonnen.. met name PSV niet en daarna nog geen echte weerstand meer gehad, plus ik wil Sanchez wel eens zien spelen..
Psv was een oefenwedstrijd. Daarna zijn we pas begonnen.

En weerstand of niet, gewoon drie goede wedstrijden gespeeld.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 19:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind heeft nog geen goede pot gehad, zowel centraal niet als in lb gisteren niet.. en ik vind Bergwijn en wijndal elkaar veel makkelijker vinden en voetballen lekker samen.. verdedigend nog wat te leren, maar blind lijkt het ook verleerd
Blind was juist tegen Groningen gewoon goed. Dat heb je gisteren toch prachtig kunnen zien in de passing en opbouw.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2022 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 21:09 schreef Jaccio het volgende:
Hoe haalbaar is het om Ronaldo te halen?
Dan stop ik per direct met Ajax kijken.

Past niet in de filosofie van de club, houdt niet van druk zetten en past in zijn algemeen niet bij de club.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 augustus 2022 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 22:07 schreef Eide het volgende:
Newcastle United zou 30 miljoen hebben geboden op Edson Alavarez en ook dat bod is afgeslagen door Ajax.
Oeii het wordt wel een hele volksverhuizing zo
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 augustus 2022 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 19:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind heeft nog geen goede pot gehad, zowel centraal niet als in lb gisteren niet.. en ik vind Bergwijn en wijndal elkaar veel makkelijker vinden en voetballen lekker samen.. verdedigend nog wat te leren, maar blind lijkt het ook verleerd
Nee maar Wijndal was magistraal, die is verdedigend niet goed genoeg.
Opbouwers hebben we genoeg

Blind doet het gewoon goed op de linksback positie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 augustus 2022 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 21:09 schreef Jaccio het volgende:
Hoe haalbaar is het om Ronaldo te halen?
Schei toch uit, die moeten we niet bij Ajax
nummer10
 nummer10 - dinsdag 23 augustus 2022 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 23:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Psv was een oefenwedstrijd. Daarna zijn we pas begonnen.

En weerstand of niet, gewoon drie goede wedstrijden gespeeld.
Zie je toch andere dingen dan anderen..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 23 augustus 2022 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 23:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee maar Wijndal was magistraal, die is verdedigend niet goed genoeg.
Opbouwers hebben we genoeg

Blind doet het gewoon goed op de linksback positie
Gewoon belabberd... 20 in een dozijn
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 22:07 schreef Eide het volgende:
Newcastle United zou 30 miljoen hebben geboden op Edson Alavarez en ook dat bod is afgeslagen door Ajax.
30 miljoen voor Alvarez hahahahaha met contract to medio 2025, voor dat bedrag kunnen ze een foto van hem krijgen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 10:08 schreef Yerdas Selzavon het volgende:

[..]

Conceicao nog niet klaar voor t grote werk. Ihattaren kan je niet op bouwen op dit moment. Berghuis rechtsbuiten nee bedankt. Kudus in 130 wedstrijden zo'n 120 minuten op die positie gestaan, geen enkele garantie. Bergwijn doet t hardstikke goed als linksbuiten, dus ga je die dan op rechts zetten? Of Hansen, Kjaer of Martha laten spelen? Lijkt me dat er een vervanger komt als Antony vertrekt. Aan geld iig geen gebrek.
Dat gaat dus Ziyech worden ;-) tot het einde van het seizoen..

Als het echt om 94 miljoen gaat en 15 miljoen naar de vorige club van Anthony gaat, Ajax voor 10 miljoen Ziyech moet huren, dan houdt Ajax nog steeds een prima bedrag over.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 21:09 schreef Jaccio het volgende:
Hoe haalbaar is het om Ronaldo te halen?
Haha, ben jij het Jan Roelfs? Zou wel enorm grappig zijn trouwens, tegen Excelsior voor 4000 man, die weet niet wat ie meemaakt!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 - 19:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Een klein beetje eens, maar toch ook niet helemaal.

Gakpo was afgelopen jaar in de Europa League en later Conference League ook verre van goed.

Nu zag ik hem thuis tegen Monaco en afgelopen week, dat hield niet over Remco.
HIer ben ik het ook mee eens, Gakpo is echt niet beter dan Anthony. Statistieken kunnen beter zijn, maar dat betekent niet dat Gakpo ook beter is. Als het er echt om gaat staat Gakpo er niet en Anthony juist wel.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2022 - 18:50 schreef Ajax30 het volgende:
Weet je wat goed is
Antony weg doen
En gakpo halen bij psv
Als zijn vervanger
Maar Ziyech vind ik ook goed hoor
Gakpo staat aan de andere kant van het veld
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2022 - 20:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:
In vorm is Kudus, die op 10 in de basis

Op rechts Antony of Zyech

Tadic op zijn oude stekkie

En Bergwijn in de spits, scoort heel gemakkelijk

Ik vind gewoon dat Kudus het verdient om in de basis te starten
Kudus is echt goed, van mij mag hij ook op 10 staan
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 21:09 schreef Jaccio het volgende:
Hoe haalbaar is het om Ronaldo te halen?
niet
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2022 - 22:07 schreef Eide het volgende:
Newcastle United zou 30 miljoen hebben geboden op Edson Alavarez en ook dat bod is afgeslagen door Ajax.
Van mij mag het, alleen jammer dat ze nu pas komen met een bod en niet op het moment dat Ajax interesse had in Timber
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:54   quote  deeplink  
Nu nog even Klaiber, Magallan, Pirie & Bande verkopen en van het geld voor Antony Ziyech & Vlachodimos halen. Dan heeft Hamstelaar t toch goed gedaan hoor!
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 23 augustus 2022 - 09:56   quote  deeplink  
Trapt Pasveer wel even een deur doormidden denk ik
p111
 p111 - dinsdag 23 augustus 2022 - 11:51   quote  deeplink  
Met Pasveer en Steek heb je niet echt een keeper nodig,dat ze alle twee geblesseerd waren is echt pure toeval wat echt weinig voor komt.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 23 augustus 2022 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2022 - 11:51 schreef p111 het volgende:
Met Pasveer en Steek heb je niet echt een keeper nodig,dat ze alle twee geblesseerd waren is echt pure toeval wat echt weinig voor komt.
Steek kan niet meer, niet als 1ste en misschien zelfs geen 2de keeper.. 3de wil nog prima als laatste seizoen..
remco k
 remco k - dinsdag 23 augustus 2022 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2022 - 09:23 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

HIer ben ik het ook mee eens, Gakpo is echt niet beter dan Anthony. Statistieken kunnen beter zijn, maar dat betekent niet dat Gakpo ook beter is. Als het er echt om gaat staat Gakpo er niet en Anthony juist wel.
In welke grote wedstrijden hebben wij door Anthony gewonnen dan?
Ik kan alleen Feyenoord zo bedenken.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 augustus 2022 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2022 - 14:02 schreef remco k het volgende:

[..]

In welke grote wedstrijden hebben wij door Anthony gewonnen dan?
Ik kan alleen Feyenoord zo bedenken.
We hebben niet gewonnen dankzij Anthony tegen Feijenoord, dat is gewoon een team prestatie, Als je zo naar voetbal kijkt, dat is een mooi woord scorebord journalistiek.

Het gaat niet altijd om de beslissende treffer, of de beslissende assist, het gaat om het spel, de dreiging, het feit dat er 2 mensen op hem gaan staan, voetbal is meer dan alleen dat eene doelpunt, dat doelpunt komt tot stand door 11 mensen die op het veld staan en acties maken etc.

Natuurlijk als je weer puur sec kijkt naar statistieken zal het allemaal niet veel zijn met doelpunten en assists, maar in het geheel een hele belangrijke schakel.
p111
 p111 - dinsdag 23 augustus 2022 - 16:00   quote  deeplink  
De nw nr 10. (En terecht)

Volgens Janssen maakte Kudus na zijn invalbeurt een ijzersterke indruk tegen Sparta. "Ik heb hem weer zien invallen en hij is misschien wel de beste tien die ze hebben. Ik vind hem echt een hele goede speler", aldus de oud-middenvelder bij VTBL. "Hij heeft een goede techniek en een behoorlijke snelheid. Hij heeft ook nog een behoorlijk goede trap en overzicht, dus hij heeft eigenlijk heel veel kwaliteiten die je nodig hebt als middenvelder."

"En dan speelt Ajax met Tadic op tien", gaat Janssen verder. "En waarom is dat? Ze moeten een plek zoeken, omdat de belangrijke spelers moeten blijven spelen. Ik denk dat Kudus op de lange termijn op tien een veel betere speler is dan Tadic. Ik zou Kudus nu ook al opstellen. Tegen PSV en in de Champions League kun je niet met Tadic op tien spelen. Daar ben ik van overtuigd."

Sneijder is ook niet weg van Tadic. De oud-Ajacied was verbaasd toen Berghuis naar de kant werd gehaald tegen de Rotterdammers. "Je zag aan Berghuis dat hij er de pest in had dat hij gewisseld werd. Iedereen speelde slecht. Ik begrijp het wel, als hij iedere keer het kind van de rekening wordt. Wie ik er af zou halen? Ik zou een keer Tadic er afhalen", oppert Sneijder bij Veronica Offside. "Waarom moet hij elke keer blijven staan? Je geeft daar ook een keer een signaal mee af, want zo goed doet hij het niet."
remco k
 remco k - dinsdag 23 augustus 2022 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2022 - 14:46 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

We hebben niet gewonnen dankzij Anthony tegen Feijenoord, dat is gewoon een team prestatie, Als je zo naar voetbal kijkt, dat is een mooi woord scorebord journalistiek.

Het gaat niet altijd om de beslissende treffer, of de beslissende assist, het gaat om het spel, de dreiging, het feit dat er 2 mensen op hem gaan staan, voetbal is meer dan alleen dat eene doelpunt, dat doelpunt komt tot stand door 11 mensen die op het veld staan en acties maken etc.

Natuurlijk als je weer puur sec kijkt naar statistieken zal het allemaal niet veel zijn met doelpunten en assists, maar in het geheel een hele belangrijke schakel.
Als je daar naar kijkt is gakpo net zo belangrijk geweest.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 23 augustus 2022 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2022 - 16:00 schreef p111 het volgende:
De nw nr 10. (En terecht)

Volgens Janssen maakte Kudus na zijn invalbeurt een ijzersterke indruk tegen Sparta. "Ik heb hem weer zien invallen en hij is misschien wel de beste tien die ze hebben. Ik vind hem echt een hele goede speler", aldus de oud-middenvelder bij VTBL. "Hij heeft een goede techniek en een behoorlijke snelheid. Hij heeft ook nog een behoorlijk goede trap en overzicht, dus hij heeft eigenlijk heel veel kwaliteiten die je nodig hebt als middenvelder."

"En dan speelt Ajax met Tadic op tien", gaat Janssen verder. "En waarom is dat? Ze moeten een plek zoeken, omdat de belangrijke spelers moeten blijven spelen. Ik denk dat Kudus op de lange termijn op tien een veel betere speler is dan Tadic. Ik zou Kudus nu ook al opstellen. Tegen PSV en in de Champions League kun je niet met Tadic op tien spelen. Daar ben ik van overtuigd."

Sneijder is ook niet weg van Tadic. De oud-Ajacied was verbaasd toen Berghuis naar de kant werd gehaald tegen de Rotterdammers. "Je zag aan Berghuis dat hij er de pest in had dat hij gewisseld werd. Iedereen speelde slecht. Ik begrijp het wel, als hij iedere keer het kind van de rekening wordt. Wie ik er af zou halen? Ik zou een keer Tadic er afhalen", oppert Sneijder bij Veronica Offside. "Waarom moet hij elke keer blijven staan? Je geeft daar ook een keer een signaal mee af, want zo goed doet hij het niet."
"En waarom is dat? Ze moeten een plek zoeken, omdat de belangrijke spelers moeten blijven spelen."

Dit is toch precies wat bijv Akas en ik al weken/maanden roepen... Blind en ook tadic zijn dit seizoen nog lang niet zoals de behoren te zijn.. maar blijven maar opgesteld worden en nooit gewisseld hoe kut ze het ook doen..
Eide
 Eide - dinsdag 23 augustus 2022 - 18:02   quote  deeplink  
Tadic had vorig seizoen 32 goals en assists (13+19). Hij staat dit seizoen ook alweer op 2 assists. Hij is sinds hij bij Ajax speelt steevast de speler met verreweg het meeste rendement. Die man op basis van drie wedstrijden waar hij steeds niet op z'n eigen plek speelde is echt zuiver opportunisme.

Tadic speelde tegen Groningen trouwens een dijk van een wedstrijd. Hij was zeker de eerste helft gewoon hartstikke goed. Hij geeft tegen Fortuna de assist waar de winnende treffer uit valt. Hoezo speelt hij nog lang niet naar behoren? Met dat argument moet iedereen behalve Rensch wissel gezet worden.

Blind is inderdaad niet sterk begonnen, maar in zijn geval maar je ook rustig concluderen dat Wijndal nog slechter is begonnen. Leg mij maar uit waarom hij dan ten onrechte speelt.

Wat ik al eerder schreef, ik snap de emotie wel hoor. Ik heb mij afgelopen zondag ook mateloos geïrriteerd aan vooral de routiniers. Dat neemt niet weg dat de keuze om ze wel op te stellen natuurlijk wel uitstekend verdedigbaar is en niets heeft te maken met koppigheid van een trainer is misplaatst vertrouwen.
p111
 p111 - dinsdag 23 augustus 2022 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2022 - 12:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Steek kan niet meer, niet als 1ste en misschien zelfs geen 2de keeper.. 3de wil nog prima als laatste seizoen..
Hij heeft het anders prima gedaan voor zijn laatste blessure
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - dinsdag 23 augustus 2022 - 19:35   quote  deeplink  
Hoe ziet jullie ideale middenveld eruit? Ik zou zelf wel eens Alvarez/Kudus/Berghuis aan t werk willen zien. Alvarez als defensief slot op de deur, Kudus box-to-box en Berghuis op 10 voor de creativiteit (Tadic kan ook). Vind dat Taylor het tot nu toe goed doet, maar mag nog wel wat aan z'n fysiek werken, tweebenigheid is wel een wapen natuurlijk. Klaassen vind ik alleen op 10 een optie, geeft alles in de wedstrijd, zie hem vnml als ideale twaalfde man.
Eide
 Eide - dinsdag 23 augustus 2022 - 19:47   quote  deeplink  
Ik zie heel veel varianten voor het middenveld die ik wel eens zou willen zien, maar op basis van het vertoonde spel zou ik niet aan Alvarez en Taylor tornen. Je hebt met Berghuis, Klaassen, Kudus en eventueel Tadic gewoon bizar veel opties op het middenveld en ze hebben alelen zaken die in hun voordeel spreken.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 24 augustus 2022 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2022 - 16:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je daar naar kijkt is gakpo net zo belangrijk geweest.
Dat was hij ook voor PSV vorig jaar, maar dan nog zie ik veel meer talent en een betere voetballer in Anthony, dan Gakpo. Het zijn ook totaal verschillende type voetballers
Eide
 Eide - woensdag 24 augustus 2022 - 15:47   quote  deeplink  
Ajax heeft, voor zover bekend, nog geen officieel bod ontvangen van Manchester United voor Antony. De hoogre van het bod schijnt informeel al bekend en gecommuniceerd te zijn maar er is nog geen formele bieding ontvangen.

Hakim Ziyech is afgelopen zondag na het 3-0 verlies van Chelsea tegen Leeds meteen naar Amsterdam gevlogen en zou hebben gesproken met de Ajaxdirectie. Ziyech is gisteren overigens "gewoon" gefotografeerd op de Chelseatraining dus het was een bliksembezoekje aan Amsterdam. Ziyech heeft zijn appartement in Amsterdam-West nooit verkocht (wel zijn andere appartement op de Zuidas) is daar regelmatig omdat zijn hele sociale cirkel natuurlijk in Nederland is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 augustus 2022 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 25 augustus 2022 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 augustus 2022 - 15:47 schreef Eide het volgende:
Ajax heeft, voor zover bekend, nog geen officieel bod ontvangen van Manchester United voor Antony. De hoogre van het bod schijnt informeel al bekend en gecommuniceerd te zijn maar er is nog geen formele bieding ontvangen.

Hakim Ziyech is afgelopen zondag na het 3-0 verlies van Chelsea tegen Leeds meteen naar Amsterdam gevlogen en zou hebben gesproken met de Ajaxdirectie. Ziyech is gisteren overigens "gewoon" gefotografeerd op de Chelseatraining dus het was een bliksembezoekje aan Amsterdam. Ziyech heeft zijn appartement in Amsterdam-West nooit verkocht (wel zijn andere appartement op de Zuidas) is daar regelmatig omdat zijn hele sociale cirkel natuurlijk in Nederland is.
Vandaag zal er meer duidelijk worden. Ajax gaat akkoord met de 94 miljoen en gaan meteen Ziyech presenteren, al weet ik niet of het een huur periode wordt van 1 jaar zonder optie tot koop. Als Ajax optie tot koop opneemt, dan moet Ziyech na volgend jaar akkoord gaan met een flinke salarisverlaging. Hij verdiend nu 10m per jaar en Ajax is bereidt om hem 5 miljoen te betalen
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 25 augustus 2022 - 10:23   quote  deeplink  
Zal hard onderhandelen worden voor duo Hamstelaar!!!
Ziyech is een verstandige speler die zijn eigen weg kiest en afspraken nakomt. Als hij met Huntelaar heeft gesproken en zijn ja woord heeft gegeven, komt het wel goed. Hij doet precies wat hij wil en laat niet met zich sollen. Gaat ook niet naar Spurs als hij dat niet wil.
nummer10
 nummer10 - donderdag 25 augustus 2022 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 augustus 2022 - 10:23 schreef bertus bikkel het volgende:
Zal hard onderhandelen worden voor duo Hamstelaar!!!
Ziyech is een verstandige speler die zijn eigen weg kiest en afspraken nakomt. Als hij met Huntelaar heeft gesproken en zijn ja woord heeft gegeven, komt het wel goed. Hij doet precies wat hij wil en laat niet met zich sollen. Gaat ook niet naar Spurs als hij dat niet wil.
Had zelfs gebroken met zaakwaarnemers etc omdat die alles zelf wil bepalen.. heeft altijd keuzes uit gevoel gemaakt en zou die nu weer doen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.1066749