BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 oktober 2022 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Zal wel Bergwijn Kudus Berghuis met Klaassen op 10 worden vermoed ik.
Klaassen op 10 zou niet verkeerd zijn Remco, al heb ik liever tegen Napoli 3-5-2
remco k
 remco k - dinsdag 11 oktober 2022 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 19:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klaassen op 10 zou niet verkeerd zijn Remco, al heb ik liever tegen Napoli 3-5-2
Dat kan je niet zomaar ineens invoeren.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 oktober 2022 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 17:59 schreef remco k het volgende:
En iets wat nooit meer is geweest dan een gerucht uit de media voor waarheid aannemen over Blind. Maar wel altijd zeggen dat je de media niet volgt of overneemt.

Je was er dus bij destijds?
Het was met een collega zoals ik al aangaf.. dus niks media, en volgens mij zelfs nog toegegeven door blind.. maar overspel is prima joh
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 oktober 2022 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Zal wel Bergwijn Kudus Berghuis met Klaassen op 10 worden vermoed ik.
Of gewoon een keer de variant die we hier al vaker roepen

Kudus

Berghuis Brobbey Bergwijn

Of nahja niet iedereen wou Berghiis op rechts want daar kon die niks
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 oktober 2022 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 19:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat kan je niet zomaar ineens invoeren.
Klopt maar daar is toch op te trainen, onder ten Hag overigens de laatste wedstrijden in de competitie vorig seizoen toch ook met 2 spitsen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 oktober 2022 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 20:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Of gewoon een keer de variant die we hier al vaker roepen

Kudus

Berghuis Brobbey Bergwijn

Of nahja niet iedereen wou Berghiis op rechts want daar kon die niks
Berghuis speelde tegen Volendam niet slecht op rechts, mag daar blijven staan.
In ieder geval beter dan Ocampos
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 oktober 2022 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 20:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Berghuis speelde tegen Volendam niet slecht op rechts, mag daar blijven staan.
In ieder geval beter dan Ocampos
Is ook gewoon zijn positie en deed dat bij Feyenoord gewoon goed..

Maar wat Schreuder zei is dat Berghuis meer een speler is die iemand in de spits moet hebben om te combineren, dus dan kom je op Brobbey.. doet die toch Kudus weet je helemaal zeker dat die man er niks van snapt..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 oktober 2022 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 20:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Is ook gewoon zijn positie en deed dat bij Feyenoord gewoon goed..

Maar wat Schreuder zei is dat Berghuis meer een speler is die iemand in de spits moet hebben om te combineren, dus dan kom je op Brobbey.. doet die toch Kudus weet je helemaal zeker dat die man er niks van snapt..
Kudus gewoon op 10 en Brobbey in de spits, bij een 4-3-3
Of Bergwijn en Kudus, bij een 3-5-2 opstelling maar ik denk niet dat Schreuder zo gaat spelen
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 oktober 2022 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 20:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Kudus gewoon op 10 en Brobbey in de spits, bij een 4-3-3
Of Bergwijn en Kudus, bij een 3-5-2 opstelling maar ik denk niet dat Schreuder zo gaat spelen
Klopt... En mee eens.. mjah
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 oktober 2022 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 21:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt... En mee eens.. mjah
Poeeeeeehhhh, echt???? ;-)
remco k
 remco k - woensdag 12 oktober 2022 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 20:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Het was met een collega zoals ik al aangaf.. dus niks media, en volgens mij zelfs nog toegegeven door blind.. maar overspel is prima joh
Ah natuurlijk. Een collega. Die sliep op dezelfde kamer. Hahahaha.
remco k
 remco k - woensdag 12 oktober 2022 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 20:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Of gewoon een keer de variant die we hier al vaker roepen

Kudus

Berghuis Brobbey Bergwijn

Of nahja niet iedereen wou Berghiis op rechts want daar kon die niks
Nee die speelde de keren dat hij daar speelde niet een keer een hele goede wedstrijd. Afgelopen weekend speelde hij daar wel goed. Nou laat hem dan maar even staan.
remco k
 remco k - woensdag 12 oktober 2022 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 - 20:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt maar daar is toch op te trainen, onder ten Hag overigens de laatste wedstrijden in de competitie vorig seizoen toch ook met 2 spitsen
Dat is wel wat anders dan dit toch.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 oktober 2022 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 13:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ah natuurlijk. Een collega. Die sliep op dezelfde kamer. Hahahaha.
Dan niet ;)

Zoek maar op Laeticia Talitha

Werkzaam geweest bij toen nog cendris in Valencia en is die nacht gebeurt... Meerdere collegas die die nacht samen waren hebben het gezien ;)

Maar goed dit is roddel praat volgens jou, maar andere dingen uit de media wat Ajax zou schaden is niet toegestaan lol
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 oktober 2022 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 13:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is wel wat anders dan dit toch.
Klopt toen was het verval al ingezet en werd dit gedaan om toch nog punten over de streep te trekken om de titel niet te verspillen
AkaS
 AkaS - woensdag 12 oktober 2022 - 15:50   quote  deeplink  
Ondanks de ruime nederlaag blijf ik hopen op een goed resultaat. Maar ik krijg steeds meer het idee dat SChreuder bij nader inzien niet de juiste trainer is.

Blind werd naar linksachter verplaatst omdat het duidelijk was dat hij centraal achterin tekort kwam. Nu hij linksachter niet functioneert gaat hij weer terug naar links centraal. Wie het begrijpt mag het zeggen...

Kudus is gewoon overduidelijk een middenvelder. En na het gratis de deur uitlopen van je zelf opgeleide spits, koop je deze terug voor zo´n 20 mln om deze vervolgens op de bank te zetten ten gunste van Kudus... Die dus middenvelder is...

Resultaat is dat het allemaal voor geen meter loopt en de ene nederlaag door de andere wordt opgevolgd.

Zelfs Volendam, nummer laatst in de eredivisie was maar nauwelijks te bedwingen.
remco k
 remco k - woensdag 12 oktober 2022 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 13:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan niet ;)

Zoek maar op Laeticia Talitha

Werkzaam geweest bij toen nog cendris in Valencia en is die nacht gebeurt... Meerdere collegas die die nacht samen waren hebben het gezien ;)

Maar goed dit is roddel praat volgens jou, maar andere dingen uit de media wat Ajax zou schaden is niet toegestaan lol
Ja ik ken het verhaal.
remco k
 remco k - woensdag 12 oktober 2022 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 13:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt toen was het verval al ingezet en werd dit gedaan om toch nog punten over de streep te trekken om de titel niet te verspillen
En welke toevoeging heeft zo’n opmerking in de discussie om 3-5-2 te gaan spelen?
remco k
 remco k - woensdag 12 oktober 2022 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 15:50 schreef AkaS het volgende:
Ondanks de ruime nederlaag blijf ik hopen op een goed resultaat. Maar ik krijg steeds meer het idee dat SChreuder bij nader inzien niet de juiste trainer is.

Blind werd naar linksachter verplaatst omdat het duidelijk was dat hij centraal achterin tekort kwam. Nu hij linksachter niet functioneert gaat hij weer terug naar links centraal. Wie het begrijpt mag het zeggen...

Kudus is gewoon overduidelijk een middenvelder. En na het gratis de deur uitlopen van je zelf opgeleide spits, koop je deze terug voor zo´n 20 mln om deze vervolgens op de bank te zetten ten gunste van Kudus... Die dus middenvelder is...

Resultaat is dat het allemaal voor geen meter loopt en de ene nederlaag door de andere wordt opgevolgd.

Zelfs Volendam, nummer laatst in de eredivisie was maar nauwelijks te bedwingen.
We gaan het allemaal meemaken. Ik hou voor vanavond echter rekening met een hele ruime nederlaag.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 oktober 2022 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 17:30 schreef remco k het volgende:

[..]

En welke toevoeging heeft zo’n opmerking in de discussie om 3-5-2 te gaan spelen?
Pakte toch ook goed uit om resultaat te behalen? Dat is precies wat we nu nodig zijn..
remco k
 remco k - woensdag 12 oktober 2022 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 17:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Pakte toch ook goed uit om resultaat te behalen? Dat is precies wat we nu nodig zijn..
We hebben niet de defensie om met 4 achterop te spelen. Althans, niet zoals het nu wordt ingevuld.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 14 oktober 2022 - 10:17   quote  deeplink  
Zat naar die keeper van Nicosia te kijken. Wel een eindbaas hoor. Keepte echt een heel sterke pot tegen Manchester gisteren.
In 1 klap wereldberoemd, dus zal veel ogen op zich gericht hebben. Interessant om te zien hoe hij met die verwachtingen omgaat en of Ajax dan misschien nog een kans heeft om hem aan te trekken. Zijn potentie heeft hij laten zien iniedergeval.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 oktober 2022 door Jaccio --
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 10:17 schreef Jaccio het volgende:
Zat naar die keeper van Nicosia te kijken. Wel een eindbaas hoor. Keepte echt een heel sterke pot tegen Manchester gisteren.
In 1 klap wereldberoemd, dus zal veel ogen op zich gericht hebben. Interessant om te zien hoe hij met die verwachtingen omgaat en of Ajax dan misschien nog een kans heeft om hem aan te trekken. Zijn potentie heeft hij laten zien iniedergeval.
Die haalde zelfs een record met zijn 12 reddingen.
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 10:22   quote  deeplink  
Overmars ging wegens grensoverschrijdend gedrag weg bij Ajax. Nu zijn Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar verantwoordelijk voor de technische zaken in de hoofdstad. Het duo weet alleen nog niet te overtuigen: veel van hun aankopen komen nog niet uit de verf. 'Na het vertrek van Marc Overmars is er geen touw meer vast te knopen aan het technisch beleid in Amsterdam', schrijft de Telegraaf.

'Overmars vertrouwde na een aarzelende start blind op de mening van de scouting, die met tientallen onderliggende rapporten adviseerde Davinson Sánchez, Nicolás Tagliafico, Lisandro Martínez, David Neres, Edson Álvarez en Antony uit Latijns-Amerika te halen. Daardoor werd met alle plaatsingen voor de Champions League een grote oorlogskas gecreëerd.' Volgens De Telegraaf gaat het onder het bewind van H2 anders. 'Inmiddels laat de nieuwe technische leiding de scouting veelal links liggen en worden er hapsnapaankopen gedaan, niet of nauwelijks gescoute spelers gekocht, die door zaakwaarnemers worden aangeboden.'
'De leegte die Overmars achterliet, is niet adequaat opgevuld', concludeert de ochtendkrant. 'Ajax snakt naar een nieuwe technisch directeur, die mensen in de scouting en de opleiding weer grote verantwoordelijkheden geeft. Nu kan iedereen zich achter elkaar verschuilen en gaat het met de dag verder bergafwaarts. Daarnaast is Schreuder gebaat bij een td met aanzien, die hem rugdekking geeft. Zoals Overmars en Ten Hag ruim vier jaar lang een twee-eenheid vormden
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 10:23   quote  deeplink  
Dit is dus wat ik laatst ook al schreef.

Als dit waar is hebben huntelaar en Hamstra ajax eigenhandig richting de vernieling geholpen.

Dan moeten ze met pek en veren de arena uit gejaagd worden.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 14 oktober 2022 - 10:27   quote  deeplink  
Klinkt als of het simpel op te lossen is door het advies van de scouting weer leidend te maken. H2 zal toch wel ingezien hebben dat ze het niet meer op eigen houtje moeten proberen?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 oktober 2022 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 10:23 schreef remco k het volgende:
Dit is dus wat ik laatst ook al schreef.

Als dit waar is hebben huntelaar en Hamstra ajax eigenhandig richting de vernieling geholpen.

Dan moeten ze met pek en veren de arena uit gejaagd worden.
Huntelaar is wat voor te zeggen, die begint immers net en is in de leer... Hamstra vind ik een ander verhaal..
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 11:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Huntelaar is wat voor te zeggen, die begint immers net en is in de leer... Hamstra vind ik een ander verhaal..
Volgens mij is dat gewoon het volgen van afgesproken regels. Zo moeilijk is dat niet.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 oktober 2022 - 15:40   quote  deeplink  
Ik las zojuist een klein artikel, dat Danny Blind, alias het scholletje, genoemd wordt als de nieuwe technisch directeur. Moeten we daar blij mee zijn?
Hoeveel functies heeft die man wel niet gehad bij Ajax? En praktisch nergens succesvol.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 16 oktober 2022 - 10:23   quote  deeplink  
Helemaal eens Pietje. Die gast is leuk voor in de RVC door zijn voetbal achtergrond. Als TD zou ik heel snel Arnesen vragen.Man met ervaring en Ajax verleden.
Als rancune naar Feyenoord die hem heeft afgeserveerd zogenaamd omwille van zijn gezondheid, zou dat goed kunnen werken.
AkaS
 AkaS - zondag 16 oktober 2022 - 10:40   quote  deeplink  
Ik zou naar de bouwmarkt gaan en een hele grote bezem kopen!

Gek eigenlijk dat mensen altijd voor gek versleten worden wanneer ze er theorieën op nahouden. Met viezigheid worden ze dan altijd versleten voor complotdenkers. Maar bij Ajax lijkt het er toch sterk op dat er bepaalde krachten actief zijn die goede resultaten in de weg staan.

Mensen hebben allerlei belangen en door die belangen moeten bepaalde mensen hoe dan ook spelen, terwijl dan niet het sterkste team opgesteld kan worden. En het voetbal dus niet uit de verf komt.

Actueel bezien moeten persé Blind en Tadic opgesteld worden. Maar ik zou weleens een team in het veld zien waar deze verdienstelijke oudgedienden niet opgesteld worden en er plaats gemaakt wordt voor nieuw elan.

De routine kaart die steeds getrokken wordt is aantoonbaar achterhaald, want Blind schuttert keer op keer. En dan zijn zijn balletjes tussen de linies in aanvallend opzicht leuk, maar hij is ook telkens betrokken bij tegendoelpunten. En Tadic onderscheidt zich ook niet meer in positieve zin.

Tijd voor een verandering, al zal dat met de zaakwaarnemer van Tadic en Blind senior in de gelederen wel never niet gebeuren.

Ook Schreuder kan ik niet betrappen op geschiktheid. Het vertoonde spel geeft geen enkele indicatie dat het een kwestie van tijd is dat alle puzzelstukjes in elkaar zullen vallen.

Echt heel erg triest hoe een mooie club zo snel in verval is geraakt. En klem zit in haar eigen web.
AkaS
 AkaS - zondag 16 oktober 2022 - 10:57   quote  deeplink  
Wat wij als supporters niet kunnen zien of weten is of een speler zijn vooraf meegegeven taken goed uitvoert.

Wat wij wel kunnen zien is of iemand goed speelt. Of er van een speler dreiging uitgaat tijdens een wedstrijd. En of dat een speler in verdedigend opzicht faalt.

Dit is allemaal geen hogere wiskunde, daar heb je alleen een paar ogen voor nodig.

Maar er spelen altijd belangen mee en deze belangen maken dat mensen recht lullen wat krom is.

Voetbal is eigenlijk gewoon een heel simpel spelletje en daarom zo populair wereldwijd omdat het voor iedereen toegankelijk is. Geen hogere wiskunde zogezegd.

Waar moet hedendaags een goede aanvaller aan voldoen?
Waar moet hedendaags een goede verdediger aan voldoen?

Wanneer je op deze simpele vragen een antwoord geeft kan je op je vingers natellen dat de heren Blind en Tadic dit seizoen niet basiswaardig zijn.

Als ik het vertoonde spel zie dan krijg ik ook niet het idee dat onze trainer een capabele trainer is.

Wanneer je niet bij machten bent om combinatie voetbal te spelen, zoals helaas het geval is. En je noodgedwongen de lange bal moet spelen. Hoe haal je het dan in godsnaam in je hoofd om met Kudus in de spits te blijven spelen ?

Probeer het met andere poppetjes of ga een andere tactiek hanteren. Als het niet linksom kan dan moet je het rechtsom proberen.

Hebben we geen buitenspelers op niveau maar wel bloedsnelle aanvallers als Brobbey en Bergwijn, ga dan tijdelijk met 2 spitsen spelen. Is vloeken in de Ajax kerk, maar ga op zoek naar buitenspelers op niveau en in de tussentijd doe wat je moet doen. Maar laat je niet zo van het veld vegen. zelfs nummerlaatst Volendam was billenknijpen.

Of probeer een voorhoede met Bergwijn Brobbey en Concencao. En gooi Kudus een linie naar achteren. Probeer wat varianten op het middenveld. keuze genoeg.

Kudus Alvarez en Berghuis bijvoorbeeld.
Taylor Klaassen en Kudus.
Klaassen Alvarez Berghuis.
Taylor Alvarez Klaassen

Grillitsch of hoe doe Schreuder aankoop ook heet, wat een overbodige aankoop...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 13:53   quote  deeplink  
Mocht Ajax tot aan de winterstop alles winnen en het verlies beperkt houden tegen Liverpool is er niets aan de hand en gaat men gewoon weer verder.

Wie er ook voor de groep staat of hoe de opstelling er uit ziet is dan niet meer van belang.

Zo simpel zit de voetbalwereld in elkaar.

We staan nog steeds boven aan en we hebben verloren van misschien wel de 2 beste teams van Europa blijkt later.

2 teams die ons niet lieten voetballen maar juist ons terug drongen op ons eigen helft, iets wat we niet gewend waren

Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen, met zo veel nieuwe spelers die niet het niveau halen van hun voorgangers, met bestaande spelers die niet hun niveau halen van wel eer, en met een nieuwe trainer die hoger ingeschat werd.

De toekomst zal ons meer laten weten
AkaS
 AkaS - maandag 17 oktober 2022 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 13:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Mocht Ajax tot aan de winterstop alles winnen en het verlies beperkt houden tegen Liverpool is er niets aan de hand en gaat men gewoon weer verder.

Wie er ook voor de groep staat of hoe de opstelling er uit ziet is dan niet meer van belang.

Zo simpel zit de voetbalwereld in elkaar.

We staan nog steeds boven aan en we hebben verloren van misschien wel de 2 beste teams van Europa blijkt later.

2 teams die ons niet lieten voetballen maar juist ons terug drongen op ons eigen helft, iets wat we niet gewend waren

Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen, met zo veel nieuwe spelers die niet het niveau halen van hun voorgangers, met bestaande spelers die niet hun niveau halen van wel eer, en met een nieuwe trainer die hoger ingeschat werd.

De toekomst zal ons meer laten weten
Tja.... Volgens mij gaat het zeker uitmaken wie er voor de groep staat. Schreuder valt mij zo verschrikkelijk tegen. Hij blijft maar hangen in de negatieve emotie betreffende het aantal uitgaande transfers en dan metname Anthony volgens mij.

Maar hij heeft gewoon een prima selectie, hij hanteert gewoon een verkeerde tactiek en hij spreekt zichzelf tegen of ik heb een memo gemist waarin stond dat Ajax dit jaar niet hoefde te presteren in de CL???

Hij claimt dat hij en zijn team tijd nodig hebben dat veel verder gaat dan 3 maanden vanwege de vele uitgaande transfers.... Maar hij heeft zeker in het begin veel poppetjes gewisseld, draagt niet echt bij aan vastigheden voor een nieuw team dat volgens hem zoveel tijd nodig heeft om zich te vormen.

Verder lijkt het mij dat je logische keuzes moet maken en niet geforceerd het wiel moet gaan uitvinden. En resultaten uit het verleden zouden geen garantie voor een basisplaats moeten zijn...

Die kleine Portugees bevalt mij uitstekend.

Vraag me af of een voorhoede met hem niet veel dreigender en sterker zal zijn.

bergwijn - brobbey - Conceição

Klaassen of berghuis

Kudus & Alvarez

Dit lijkt mij wel wat. En dan achterin uiteraard zonder Blind.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 oktober 2022 - 12:05   quote  deeplink  
Niet om hem te verdedigen Akass maar waarom denk je dat hij veel poppetjes wisselt, lijkt me duidelijk het draait nog niet en wat hij in handen heeft gekregen is niet waar hij misschien op zat te wachten.

Het zijn ieder geval spelers die het niveau van Ajax nog niet aan tikken.
Als je in de Champions League hoge ogen wil gooien heb je 22 spelers nodig die je één op één zo uit kan wisselen.
Helaas heeft hij die niet gekregen op Grillitsch na (hier zet ik ook mijn vraagtekens bij)

Dit zag je gisteren tegen Excelsior terug daarom wisselt hij in de 2e helft veel.
Je zag dan ook terug dat Bergwijn niet blij was met Sanchez in zijn rug, die was nogal onnauwkeurig en laat soms nog een steekje vallen, leuk dat hij scoorde maar heeft nog niet het niveau van geblesseerde Rensch.

Eens dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor een basisplaats nu.

Over de rechtsbuiten positie valt te discussiëren, de één zegt Bergwijn de ander zegt Tadic, hier ga ik nu niet op in.

Over de positie van Kudus wel, die heeft in vorige seizoenen Gravenberch regelmatig vervangen maar liet toen zien dat verdedigen niet zijn ding is.

Kudus liet en laat nu ook weer zien dat hij aanvallend enorm dreigend is, kort gedraaid, snel in de combinatie, doelgericht maar geen spits is.

Op 10 en iets minder op rechts is hem op het lijf geschreven, maar goed ook Berghuis laat op die posities zien dat hij daar thuis hoort. Daarnaast kan ook Klaassen op 10 maar niet als rechtsbuiten eerder op 6 als stand in voor Alvarez of op 8, de laatste tijd de positie van Taylor.

De keuze is aan de trainer, daar heeft de tegenstander ook grote invloed op.

Ik zeg niet dat dit het is maar ik zou dit wel eens willen zien voor de eredivisie 3 spitsen (C.L. 2 spitsen), ook een keer zonder Blind:

Achterhoede: Rensch, Timber, Bassey, Wijndal
Middenveld: Alvarez, Kudus(10), Klaassen
Voorhoede: Bergwijn, Brobbey, Tadic

Maar goed ik verander ook met de dag want Bergwijn kan in principe op alle posities voor in zelfs op 10.

Dus zie ik best in dat het voor Schreudertje heel lastig is met zo veel "goede" spelers op diverse posities want ik mis nu het meest Berghuis in deze selectie want die is nu in vorm.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 12:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Niet om hem te verdedigen Akass maar waarom denk je dat hij veel poppetjes wisselt, lijkt me duidelijk het draait nog niet en wat hij in handen heeft gekregen is niet waar hij misschien op zat te wachten.

Het zijn ieder geval spelers die het niveau van Ajax nog niet aan tikken.
Als je in de Champions League hoge ogen wil gooien heb je 22 spelers nodig die je één op één zo uit kan wisselen.
Helaas heeft hij die niet gekregen op Grillitsch na (hier zet ik ook mijn vraagtekens bij)

Dit zag je gisteren tegen Excelsior terug daarom wisselt hij in de 2e helft veel.
Je zag dan ook terug dat Bergwijn niet blij was met Sanchez in zijn rug, die was nogal onnauwkeurig en laat soms nog een steekje vallen, leuk dat hij scoorde maar heeft nog niet het niveau van geblesseerde Rensch.

Eens dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor een basisplaats nu.

Over de rechtsbuiten positie valt te discussiëren, de één zegt Bergwijn de ander zegt Tadic, hier ga ik nu niet op in.

Over de positie van Kudus wel, die heeft in vorige seizoenen Gravenberch regelmatig vervangen maar liet toen zien dat verdedigen niet zijn ding is.

Kudus liet en laat nu ook weer zien dat hij aanvallend enorm dreigend is, kort gedraaid, snel in de combinatie, doelgericht maar geen spits is.

Op 10 en iets minder op rechts is hem op het lijf geschreven, maar goed ook Berghuis laat op die posities zien dat hij daar thuis hoort. Daarnaast kan ook Klaassen op 10 maar niet als rechtsbuiten eerder op 6 als stand in voor Alvarez of op 8, de laatste tijd de positie van Taylor.

De keuze is aan de trainer, daar heeft de tegenstander ook grote invloed op.

Ik zeg niet dat dit het is maar ik zou dit wel eens willen zien voor de eredivisie 3 spitsen (C.L. 2 spitsen), ook een keer zonder Blind:

Achterhoede: Rensch, Timber, Bassey, Wijndal
Middenveld: Alvarez, Kudus(10), Klaassen
Voorhoede: Bergwijn, Brobbey, Tadic

Maar goed ik verander ook met de dag want Bergwijn kan in principe op alle posities voor in zelfs op 10.

Dus zie ik best in dat het voor Schreudertje heel lastig is met zo veel "goede" spelers op diverse posities want ik mis nu het meest Berghuis in deze selectie want die is nu in vorm.
Maar wat laat rensch zien dan in verdedigend opzicht.. verdedigen is toch echt zijn voornaamste taak en is lastiger leren dan aanvallen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 oktober 2022 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 12:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar wat laat rensch zien dan in verdedigend opzicht.. verdedigen is toch echt zijn voornaamste taak en is lastiger leren dan aanvallen..
Denk wel dat Sanchez er komt laat dit wel wezen is nog jong maar tegen Napoli werd hij kinderlijk voorbij gelopen
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 14:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Denk wel dat Sanchez er komt laat dit wel wezen is nog jong maar tegen Napoli werd hij kinderlijk voorbij gelopen
Maar rensch ook... Misschien nog wel harder... Kijk Sanchez heeft veel te leren absoluut maar ik vind hem verdedigend sterker en aanvallend minder dan rensch, zou hem gewoon wel een paar potten achter elkaar willen zien
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 oktober 2022 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 15:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar rensch ook... Misschien nog wel harder... Kijk Sanchez heeft veel te leren absoluut maar ik vind hem verdedigend sterker en aanvallend minder dan rensch, zou hem gewoon wel een paar potten achter elkaar willen zien
Hij is juist verdedigend nog minder, we krijgen hem nu te zien omdat Rensch nog niet hersteld is
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 16:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij is juist verdedigend nog minder, we krijgen hem nu te zien omdat Rensch nog niet hersteld is
Huh ? Sanchez minder als verdediger ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 oktober 2022 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 16:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Huh ? Sanchez minder als verdediger ?
Nu nog wel omdat hij tegen Napoli voorbij gelopen werd, heb jij die wedstrijd niet gezien dan?
Hij heeft het wel in zich om een goede verdediger te worden, hij is nog jong en speelde tegen Kvaratskhelia een aanvaller die door menigeen niet afgestopt wordt.

Het is natuurlijk de vraag of Rensch dat wel gelukt was.

Ajax had mijn inziens een meer ervaren verdediger moeten kopen, deze jongen is meer voor de toekomst en voor de verkoop binnen gehaald.

Tja en dan neem je richting de Champions League een bepaalt risico als Ajax zijnde.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 17:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nu nog wel omdat hij tegen Napoli voorbij gelopen werd, heb jij die wedstrijd niet gezien dan?
Hij heeft het wel in zich om een goede verdediger te worden, hij is nog jong en speelde tegen Kvaratskhelia een aanvaller die door menigeen niet afgestopt wordt.

Het is natuurlijk de vraag of Rensch dat wel gelukt was.

Ajax had mijn inziens een meer ervaren verdediger moeten kopen, deze jongen is meer voor de toekomst en voor de verkoop binnen gehaald.

Tja en dan neem je richting de Champions League een bepaalt risico als Ajax zijnde.
Volgens mij is die 24... Tis gewoon meer een verdediger dan rensch die gewoon een compleet andere speelstijl gewend is en zijn debuut ook nog is maakt in een niet lopend team
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 12:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Niet om hem te verdedigen Akass maar waarom denk je dat hij veel poppetjes wisselt, lijkt me duidelijk het draait nog niet en wat hij in handen heeft gekregen is niet waar hij misschien op zat te wachten.

Het zijn ieder geval spelers die het niveau van Ajax nog niet aan tikken.
Als je in de Champions League hoge ogen wil gooien heb je 22 spelers nodig die je één op één zo uit kan wisselen.
Helaas heeft hij die niet gekregen op Grillitsch na (hier zet ik ook mijn vraagtekens bij)

Dit zag je gisteren tegen Excelsior terug daarom wisselt hij in de 2e helft veel.
Je zag dan ook terug dat Bergwijn niet blij was met Sanchez in zijn rug, die was nogal onnauwkeurig en laat soms nog een steekje vallen, leuk dat hij scoorde maar heeft nog niet het niveau van geblesseerde Rensch.

Eens dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor een basisplaats nu.

Over de rechtsbuiten positie valt te discussiëren, de één zegt Bergwijn de ander zegt Tadic, hier ga ik nu niet op in.

Over de positie van Kudus wel, die heeft in vorige seizoenen Gravenberch regelmatig vervangen maar liet toen zien dat verdedigen niet zijn ding is.

Kudus liet en laat nu ook weer zien dat hij aanvallend enorm dreigend is, kort gedraaid, snel in de combinatie, doelgericht maar geen spits is.

Op 10 en iets minder op rechts is hem op het lijf geschreven, maar goed ook Berghuis laat op die posities zien dat hij daar thuis hoort. Daarnaast kan ook Klaassen op 10 maar niet als rechtsbuiten eerder op 6 als stand in voor Alvarez of op 8, de laatste tijd de positie van Taylor.

De keuze is aan de trainer, daar heeft de tegenstander ook grote invloed op.

Ik zeg niet dat dit het is maar ik zou dit wel eens willen zien voor de eredivisie 3 spitsen (C.L. 2 spitsen), ook een keer zonder Blind:

Achterhoede: Rensch, Timber, Bassey, Wijndal
Middenveld: Alvarez, Kudus(10), Klaassen
Voorhoede: Bergwijn, Brobbey, Tadic

Maar goed ik verander ook met de dag want Bergwijn kan in principe op alle posities voor in zelfs op 10.

Dus zie ik best in dat het voor Schreudertje heel lastig is met zo veel "goede" spelers op diverse posities want ik mis nu het meest Berghuis in deze selectie want die is nu in vorm.
Schreuder heeft duidelijk gezegd dat de tegenstander nooit van invloed is op zijn opstelling, dat hij zicht niet aanpast en dat hij altijd voor 100% uitgaat van de eigen kracht.

En daar gaat hij wekelijks de fout in. Je moet je wel op details inlezen op tegenstanders en proberen daarmee op details wedstrijden te winnen.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 12:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar wat laat rensch zien dan in verdedigend opzicht.. verdedigen is toch echt zijn voornaamste taak en is lastiger leren dan aanvallen..
Rensch had een week of twee geleden nog de beste verdedigende statistieken van onze gehele verdediging.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 15:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar rensch ook... Misschien nog wel harder... Kijk Sanchez heeft veel te leren absoluut maar ik vind hem verdedigend sterker en aanvallend minder dan rensch, zou hem gewoon wel een paar potten achter elkaar willen zien
De directe tegenstander van rensch en Sanchez van Napoli was tegen Sanchez bij veel meer kansrijke aanvallen betrokken dan dat hij was toen hij tegen Rensch speelde.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 16:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Huh ? Sanchez minder als verdediger ?
Jup en dat wijzen de statistieken tot nu toe ook gewoon uit.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 19:20   quote  deeplink  
Moet je nagaan hè.

Onze matige spits Haller is gewoon 13e geworden bij de ballon dor verkiezing.

En dat was gewoon een spits die er niks van kan toch.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 oktober 2022 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 19:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Schreuder heeft duidelijk gezegd dat de tegenstander nooit van invloed is op zijn opstelling, dat hij zicht niet aanpast en dat hij altijd voor 100% uitgaat van de eigen kracht.

En daar gaat hij wekelijks de fout in. Je moet je wel op details inlezen op tegenstanders en proberen daarmee op details wedstrijden te winnen.
Dit denk ik zeer zeker ook, ik ging er eigenlijk van uit dat hij dit wel deed vanwege zijn vreemde opstellingeb
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 20:53   quote  deeplink  
Ik zat overigens de lijst met spelers van de zaakwaarnemer malenovic door te kijken. Maar het is niet zo dat het zijn eigen spelers zijn die naar Ajax gebracht zijn.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 19:07 schreef remco k het volgende:

[..]

De directe tegenstander van rensch en Sanchez van Napoli was tegen Sanchez bij veel meer kansrijke aanvallen betrokken dan dat hij was toen hij tegen Rensch speelde.
Kerel wat een appels met peren hahaha Ajax uit en thuis en een debuut van Sanchez uit bij een niet lopend Ajax.. goede vergelijking

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0876779