BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Scout2
 Scout2 - woensdag 21 december 2022 - 19:11   quote  deeplink  
Ik zie liever een frimprong en aké komen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 21 december 2022 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2022 - 19:11 schreef Scout2 het volgende:
Ik zie liever een frimprong en aké komen.
Ik ook maar zullen te prijzig zijn

Karsdorp leeft in onmin met Mourinho, is waarschijnlijk tegen een gering bedrag over te nemen.

Maar nu niet meer nu Napoli en Juventus zich gemengd hebben in overname

Laat hem maar lekker weg blijven, volgens mij loopt hij met een tatoo van Feijnooit rond ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 december 2022 door Jack Huntelaar --
Pietje
 Pietje - donderdag 22 december 2022 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
wvb
 wvb - vrijdag 23 december 2022 - 00:44   quote  deeplink  
Dure miskopen van een paar maanden geleden, welke niet renderen en/of niet spelen, echter wel op de loonlijst staan moeten alweer het veld ruimen en vervangen worden door andere beloftes, of gevestigde namen.
Slecht voor de beursnotering en slecht voor het eigen financiële vermogen.
Alles wat niet speelt krijgt toch een meer dan bovenmodaal salaris uitgekeerd.
Zeer slechte investeringen en beleggingen dus.
remco k
 remco k - zaterdag 24 december 2022 - 16:19   quote  deeplink  
Ajax zou vergaande interesse hebben in Rulli van Villarreal. Hij is 30 maar hier wordt ik echt heel blij van, dat is namelijk echt een hele goede keeper.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 december 2022 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2022 - 16:19 schreef remco k het volgende:
Ajax zou vergaande interesse hebben in Rulli van Villarreal. Hij is 30 maar hier wordt ik echt heel blij van, dat is namelijk echt een hele goede keeper.
Is wereldkampioen maar ken hem eerlijk gezegd niet.

Ben benieuwd of Zyech aansluit deze transferperiode, vermoed dat hij te duur zal zijn.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 24 december 2022 - 21:31   quote  deeplink  
Fijne feestdagen mannen
Pietje
 Pietje - zondag 25 december 2022 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2022 - 21:31 schreef nummer10 het volgende:
Fijne feestdagen mannen
Dankjewel!
Jij en de jouwen ook gezellige kerstdagen toegewenst.
nummer10
 nummer10 - zondag 25 december 2022 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 december 2022 - 11:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dankjewel!
Jij en de jouwen ook gezellige kerstdagen toegewenst.
Thanks pietje !
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 27 december 2022 - 15:46   quote  deeplink  
Wat gaan we toch weer geweldig om met onze helden....
Wat zijn we toch ver weg gezakt als je zo omgaat met mensen die veel voor ons betekend hebben. Daley het ga je goed!!
Zijn beste tijd is voorbij, dat klopt, maar dan via de achterdeur eruit gewerkt worden verdient hij niet. Echt ongekend. Totaal ook geen zin meer in de tweede seizoenshelft momenteel. Met dit materiaal wordt je 4de ofzo....voetbal niet om aan te gluren. Ik geef mijn geld liever uit aan de potjes van Jong Ajax op de Toekomst, ook al is dat niet altijd even best, er zit wel meer lijn in en is gezellig. Hopen op betere tijden in de Arena!!!!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 december 2022 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 15:46 schreef bertus bikkel het volgende:
Wat gaan we toch weer geweldig om met onze helden....
Wat zijn we toch ver weg gezakt als je zo omgaat met mensen die veel voor ons betekend hebben. Daley het ga je goed!!
Zijn beste tijd is voorbij, dat klopt, maar dan via de achterdeur eruit gewerkt worden verdient hij niet. Echt ongekend. Totaal ook geen zin meer in de tweede seizoenshelft momenteel. Met dit materiaal wordt je 4de ofzo....voetbal niet om aan te gluren. Ik geef mijn geld liever uit aan de potjes van Jong Ajax op de Toekomst, ook al is dat niet altijd even best, er zit wel meer lijn in en is gezellig. Hopen op betere tijden in de Arena!!!!
We weten niet hoe dit tot stand is gekomen natuurlijk.. Mocht dit een verzoek van blind zelf zijn geweest vind ik het slappe hap, of zal er meer naar buiten komen ? Enige wat we nu weten is dat het contract per 31 dec stopt.. ben wel benieuwd naar de reden..
Pietje
 Pietje - dinsdag 27 december 2022 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 15:46 schreef bertus bikkel het volgende:
Wat gaan we toch weer geweldig om met onze helden....
Wat zijn we toch ver weg gezakt als je zo omgaat met mensen die veel voor ons betekend hebben. Daley het ga je goed!!
Zijn beste tijd is voorbij, dat klopt, maar dan via de achterdeur eruit gewerkt worden verdient hij niet. Echt ongekend. Totaal ook geen zin meer in de tweede seizoenshelft momenteel. Met dit materiaal wordt je 4de ofzo....voetbal niet om aan te gluren. Ik geef mijn geld liever uit aan de potjes van Jong Ajax op de Toekomst, ook al is dat niet altijd even best, er zit wel meer lijn in en is gezellig. Hopen op betere tijden in de Arena!!!!
Je hebt volledig gelijk, Bertus. Daley Blind verdient beslist meer dan wat er zich nu heeft afgespeeld met hem. Ik wens hem het allerbeste bij (waarschijnlijk) FC Antwerp.
Inmiddels is het aannemelijk dat ook Alvarez gaat vertrekken naar Chelsea. Wie volgt in de "grote-vertrek-show?" Timber? (interesse uit Duitsland), Taylor? (interesse uit Engeland).
Als ik het goed heb begrepen is het maar de vraag of er versterkingen mogen komen. En dan bedoel ik ECHTE versterkingen en geen tweede echelon spelers!
Dit Ajax wordt volgens mij geen kampioen: ik houd het op een dramatische vijfde plaats, nog achter AZ en FC Twente. Ik zie het zeer somber in. Dit Ajax, met de huidige beleidsbepalers is simpelweg ziek!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 december 2022 door Pietje --
p111
 p111 - dinsdag 27 december 2022 - 17:30   quote  deeplink  
Ik denk dat het wel meevalt qua verkoop zal Ajax misschien Kudus nog laten gaan,wat ik nog steeds zonde vind, ik vind het een geweldige voetballer.Blind weg is pijnlijk een echte Ajacied .Bij PSV zijn ze ook ziek, echt hun beste speler naar liverpool,dus wij zijn niet de enige en we hebben nog een prima elftal over,alleen een matige keeper.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 december 2022 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 15:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

We weten niet hoe dit tot stand is gekomen natuurlijk.. Mocht dit een verzoek van blind zelf zijn geweest vind ik het slappe hap, of zal er meer naar buiten komen ? Enige wat we nu weten is dat het contract per 31 dec stopt.. ben wel benieuwd naar de reden..
Hoezo slappe hap, hij heeft misschien wel mooie aanbiedingen ontvangen.
Kan misschien nog ergens cashen of in een grotere competitie spelen
Daley wil niet op de bank plaats nemen, wil nog dolgraag spelen.

Volgens de berichtgeving (van de Sar) zijn ze er op deze manier samen uit gekomen, er volgt waarschijnlijk nog een afscheid richting de supporters.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 december 2022 door Jack Huntelaar --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 december 2022 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 17:30 schreef p111 het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt qua verkoop zal Ajax misschien Kudus nog laten gaan,wat ik nog steeds zonde vind, ik vind het een geweldige voetballer.Blind weg is pijnlijk een echte Ajacied .Bij PSV zijn ze ook ziek, echt hun beste speler naar liverpool,dus wij zijn niet de enige en we hebben nog een prima elftal over,alleen een matige keeper.
Prima elftal inderdaad alleen er moet toch echt iets gebeuren op het veld. Trainer lijkt ook nog geen duidelijke lijn te volgen en vorm was ver te zoeken helaas.

Paar potjes winnen en de wereld ziet er weer heel anders uit.
De voetballer Daley was op het moment ook geen meerwaarde meer dus vind ik het sportief gezien niet echt een ramp.

Schreuder moet ballen tonen en gewoon met Brobbey op 9 , Conceição op rechts en Tadic of Bergwijn links gaan spelen. Kudus op 10 mits hij blijft.
Komt het best goed.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 december 2022 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 17:30 schreef p111 het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt qua verkoop zal Ajax misschien Kudus nog laten gaan,wat ik nog steeds zonde vind, ik vind het een geweldige voetballer.Blind weg is pijnlijk een echte Ajacied .Bij PSV zijn ze ook ziek, echt hun beste speler naar liverpool,dus wij zijn niet de enige en we hebben nog een prima elftal over,alleen een matige keeper.
Eerder Alvarez zie ik vertrekken, eigenaar mister Boehly van Chelsea zou in januari voor hem terugkeren.
Mocht het echt zo ver komen dan is de kans aanwezig dat Zyech deze kant op komt
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 december 2022 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 17:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hoezo slappe hap, hij heeft misschien wel mooie aanbiedingen ontvangen.
Kan misschien nog ergens cashen of in een grotere competitie spelen
Daley wil niet op de bank plaats nemen, wil nog dolgraag spelen.

Volgens de berichtgeving (van de Sar) zijn ze er op deze manier samen uit gekomen, er volgt waarschijnlijk nog een afscheid richting de supporters.
Precies wat je zegt.. Daley wilt niet op de bank, slappe hap dan toch als je niet wilt vechten voor je plek ?
wvb
 wvb - dinsdag 27 december 2022 - 23:14   quote  deeplink  
Niets wat nog zonder tumult verloopt bij Ajax, rustig afgehandeld wordt en binnenskamers blijft.
De bestuurlijke chaos en het mismanagement was nog nooit eerder zo groot.
Een zwalkende club.
Steeds meer muitende spelers met een vertrekwens.
Een trainer, met dubieuze connecties, nog twee verliespotjes en hij mag, zoals ook Danny evenzo met spoed vertrekken, met nehoud van het restant van zijn jaarsalaris.
Die man is niet bepaald van onbesproken gedrag.
In een half jaar tijd, zie de voorbije periode, er kan heel wat veranderen ten nadele van een club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2022 door wvb --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 december 2022 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 22:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Precies wat je zegt.. Daley wilt niet op de bank, slappe hap dan toch als je niet wilt vechten voor je plek ?
Nee joh kreeg vd zomer al een bod van een Japanse club.
Wil waarschijnlijk nog een paar jaar een andere omgeving.

Hij hoeft toch niet af te sluiten bij Ajax en wie weet is het bod zo goed dat het moeilijk te weigeren is.

En waarschijnlijk zal de verstandhouding bekoeld zijn met Schreuder, dan geef ik hem groot gelijk

Probeer eens een andere bril op te zetten die wat positiever is
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 december 2022 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 23:14 schreef wvb het volgende:
Niets wat nog zonder tumult verloopt bij Ajax.
De bestuurlijke chaos en het mismanagement was nog nooit eerder zo groot.
Steeds meer spelers met een vertrekwens.
Een trainer, met dubieuze connecties, nog twee verliespotjes en hij mag, zoals ook Danny evenzo met spoed vertrekken, met het restant van zijn jaarsalaris.
In een half jaar tijd, zie de voorbije periode, er kan heel wat veranderen.
Die wouden afgelopen zomer al weg en daar is het bestuur terecht voorgaan liggen gezien de hoeveel transfers er al waren... Dat je muitende spelers hebt die zich te goed voelen voor de bank is weer een ander verhaal en moet je gewoon afscheid van nemen want die voelen zich groter dan de club..

Ik zeg hiermee niet dat ik Schreuder een topper vind, integendeel.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 december 2022 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 23:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee joh kreeg vd zomer al een bod van een Japanse club.
Wil waarschijnlijk nog een paar jaar een andere omgeving.

Hij hoeft toch niet af te sluiten bij Ajax en wie weet is het bod zo goed dat het moeilijk te weigeren is.

En waarschijnlijk zal de verstandhouding bekoeld zijn met Schreuder, dan geef ik hem groot gelijk

Probeer eens een andere bril op te zetten die wat positiever is
Alles kan, zei echter alleen als dat de reden is dat ik het dan slappe hap vind ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 december 2022 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 23:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Alles kan, zei echter alleen als dat de reden is dat ik het dan slappe hap vind ;)
Vind ik totaal niet, ik ben ook pas van baan verandert.
Een andere omgeving kan positief uitwerken

Hij verdient 4,5 miljoen per jaar bij Ajax, hij zou een slappe hap zijn als hij zou blijven om de bank warm te houden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 december 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - dinsdag 27 december 2022 - 23:43   quote  deeplink  
Als je dan hoort dat schreuder alle Ajax wk hangers een berichtje met succes wensen heeft gestuurd maar Daley blind niet? Dan ben je als trainer zijnde gewoon kansloos en zou hij en niet blind de persoon moeten zijn die moet oprotten.
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 december 2022 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 23:43 schreef remco k het volgende:
Als je dan hoort dat schreuder alle Ajax wk hangers een berichtje met succes wensen heeft gestuurd maar Daley blind niet? Dan ben je als trainer zijnde gewoon kansloos en zou hij en niet blind de persoon moeten zijn die moet oprotten.
Ik las het indd en getuigd van een klein kind.. Echter blind moet ook niet gelijk de boel op stelten zetten als die een keer moet banken, en misschien is dat wel de reden dat Schreuder het deed.. we weten het gewoon niet wat er allemaal achter de schermen speelt.. en nee, ik heb niks met blind.. maar op deze manier hoeft het dan weer niet.. mjah zoals ik al zei ik weet niet wat eris gebeurt, niemand eigenlijk..
p111
 p111 - woensdag 28 december 2022 - 09:09   quote  deeplink  
Die kuttrainer moet effe lekker oprotten.
remco k
 remco k - woensdag 28 december 2022 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2022 - 00:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik las het indd en getuigd van een klein kind.. Echter blind moet ook niet gelijk de boel op stelten zetten als die een keer moet banken, en misschien is dat wel de reden dat Schreuder het deed.. we weten het gewoon niet wat er allemaal achter de schermen speelt.. en nee, ik heb niks met blind.. maar op deze manier hoeft het dan weer niet.. mjah zoals ik al zei ik weet niet wat eris gebeurt, niemand eigenlijk..
Je weet helemaal niet of hij dat gedaan heeft. Dat is maar weer eens een aanname van je. M

Maar op deze manier hoeft het dan niet van jou?

Mensen zoals jij zijn de grote veroorzaker van deze manier van omgang.
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 december 2022 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2022 - 09:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet of hij dat gedaan heeft. Dat is maar weer eens een aanname van je. M

Maar op deze manier hoeft het dan niet van jou?

Mensen zoals jij zijn de grote veroorzaker van deze manier van omgang.
Mensen zoals jij... Als dat zo was dan hadden ze het contract al eerder ontbonden aangezien de kritiek op blind niet van gisteren is van veel supporters..

En aannames? Kijk ff de blind reacties terug, ook na de tenhag wissel en ook de interviews..

Blind voelde zich groter dan de club samen met papa, niet voor niks dat ze beiden plots vertrekken na een beetje weerstand.. Had Cruijff blind ook al niet eens eruit gewerkt?

En nogmaals ik zeg nergens dat ik blij ben Schreuder, integendeel..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2022 door nummer10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 28 december 2022 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Zieke en trieste verhalen. Maar idd, nu doen ze wel iets, terwijl ze normaal niets doen. Denk toch dat dit komt door zijn Mocro vriendjes
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 28 december 2022 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2022 - 23:43 schreef remco k het volgende:
Als je dan hoort dat schreuder alle Ajax wk hangers een berichtje met succes wensen heeft gestuurd maar Daley blind niet? Dan ben je als trainer zijnde gewoon kansloos en zou hij en niet blind de persoon moeten zijn die moet oprotten.
Juist Remco, dit is zo triest (vanuitgaande dat dit waar is). Ego is zo belangrijk bij Schreuder die ook alles aan de pers doorlekt, dat was al een probleem toen hij assistent coach was onder Ten Hag. Hij deed net voorkomen of het allemaal bij hem vandaan kwam.

Ten HAg ging verder zonder hem en kijk hoe hij het deed.

Schreuder doet het ni zonder Ten Hag en kijk hoe hij het doet....

Op deze manier omgaan met Blind, die zo belmngrijk is geweest voor Ajax, met een echt Ajax hart!! Voor mij is er maar 1 oplossing en dat is Schreuder eruit schoppen. Maar het technisch hart heeft geen ballen, zij hebben hem aangesteld.
Ajax moet nu schakelen en een echte Technische directeur aannemen, grote schoonmaak houden en opnieuw beginnen
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 28 december 2022 - 21:27   quote  deeplink  
Als ik zo het speelschema van januari bekijk, dan vrees ik dat we eind vd maand 8 punten achterstand hebben op de koploper en dan mag Schreudertje wel vertrekken lijkt me. Eerste potje bij NEC uit wordt al meteen heel vervelend en zie ik ons niet winnen. De mazzel van vorig seizoen met de 0-1 van Brobbey in de laatste minuut hebben we dit seizoen niet en we zijn alleen maar minder geworden (nec juist beter). Maar zolang er geen duidelijk technisch beleid is, zal ook de nieuwe trainer Heitinga het niet redden. Dus RVC: ACTIE!!!!
nummer10
 nummer10 - donderdag 29 december 2022 - 00:10   quote  deeplink  
Blind vond zichzelf nog goed genoeg voor een basisplek, terwijl Schreuder hem niet altijd meer wilde opstellen vanwege zijn defensieve en fysieke kwetsbaarheid. 'De trainer miste daarna beleving en betrokkenheid bij Blind tijdens zijn invalbeurten. Het werd een kwestie van: hij eruit of ik.'

Wie zit hier nu juist ? Toch echt Schreuder in mijn ogen... Beetje Ronaldo trekjes die blind
p111
 p111 - donderdag 29 december 2022 - 09:18   quote  deeplink  
Blind heeft geen zin om op zijn 32 ste op de bank te zitten.Zijn goed recht het is niet anders
nummer10
 nummer10 - donderdag 29 december 2022 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2022 - 09:18 schreef p111 het volgende:
Blind heeft geen zin om op zijn 32 ste op de bank te zitten.Zijn goed recht het is niet anders
Had een voorbeeld aan Lasse moeten nemen en zich moeten bewijzen dan.. dat wou die dus blijkbaar niet en ging klooien en toonde weinig inzet bij zijn invalbeurten.. het lachen na verlies was ook duidelijk te zien, en dan aankomen met geen respect hebben voor een "echte" Ajacied...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 december 2022 - 10:09   quote  deeplink  
Was al nooit echt fan van Blind, maar hij heeft bij mij pas echt afgedaan na zijn reactie richting Onana. Toen Blind in de vorige klassieker enorm werd uitgefloten door het publiek en Ten Hag hem terecht wisselde wist hij niet hoe snel hij de catacomben in moest om vervolgens niet meer op het veld terug te keren na de wedstrijd. Spelers als Klaassen, maar ook Ten Hag moesten toen in interviews aangeven dat ze de reactie van het publiek niet waardeerden en dat je best respect kon opbrengen voor spelers. Toen vervolgens een wedstrijd later Onana door een heel groot deel van de supporters werd beschimpt en uitgefloten en Onana vervolgens geen zin had om diezelfde supporters na de wedstrijd te bedanken, was Blind er als eerste bij om openlijk zijn collega Onana af te vallen! Sindsdien heeft die hypocriet met zijn verongelijkte gezicht helemaal voor mij afgedaan en kan hij op dezelfde stelling als zijn vader geplaatst worden. Ook die is de afgelopen jaren namelijk niet vies van vuile spelletjes!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 december 2022 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 december 2022 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 december 2022 - 10:09 schreef Ajax Warrior het volgende:
Was al nooit echt fan van Blind, maar hij heeft bij mij pas echt afgedaan na zijn reactie richting Onana. Toen Blind in de vorige klassieker enorm werd uitgefloten door het publiek en Ten Hag hem terecht wisselde wist hij niet hoe snel hij de catacomben in moest om vervolgens niet meer op het veld terug te keren na de wedstrijd. Spelers als Klaassen, maar ook Ten Hag moesten toen in interviews aangeven dat ze de reactie van het publiek niet waardeerden en dat je best respect kon opbrengen voor spelers. Toen vervolgens een wedstrijd later Onana door een heel groot deel van de supporters werd beschimpt en uitgefloten en Onana vervolgens geen zin had om diezelfde supporters na de wedstrijd te bedanken, was Blind er als eerste bij om openlijk zijn collega Onana af te vallen! Sindsdien heeft die hypocriet met zijn verongelijkte gezicht helemaal voor mij afgedaan en kan hij op dezelfde stelling als zijn vader geplaatst worden. Ook die is de afgelopen jaren namelijk niet vies van vuile spelletjes!
+1
remco k
 remco k - vrijdag 30 december 2022 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2022 - 00:10 schreef nummer10 het volgende:
Blind vond zichzelf nog goed genoeg voor een basisplek, terwijl Schreuder hem niet altijd meer wilde opstellen vanwege zijn defensieve en fysieke kwetsbaarheid. 'De trainer miste daarna beleving en betrokkenheid bij Blind tijdens zijn invalbeurten. Het werd een kwestie van: hij eruit of ik.'

Wie zit hier nu juist ? Toch echt Schreuder in mijn ogen... Beetje Ronaldo trekjes die blind
Ah. En dit is ineens wel een feit.

Bijzonder dat je altijd alles in je eigen voordeel leest.
remco k
 remco k - vrijdag 30 december 2022 - 13:33   quote  deeplink  
Ik zit de oefenwedstrijd tegen Telstar te kijken.

Maar het lijkt werkelijk nergens op, het is nog slechter dan voor de winter.

In plaats van blind weg te werken had er een nieuwe trainer moeten komen die opnieuw de selectie tegen het licht houd.

Schreuder is gewoon geen hoofdtrainer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 december 2022 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 december 2022 - 13:33 schreef remco k het volgende:
Ik zit de oefenwedstrijd tegen Telstar te kijken.

Maar het lijkt werkelijk nergens op, het is nog slechter dan voor de winter.

In plaats van blind weg te werken had er een nieuwe trainer moeten komen die opnieuw de selectie tegen het licht houd.

Schreuder is gewoon geen hoofdtrainer.
Dat laatste ben ik het zeker mee eens. Ajax had er goed aan gedaan om Schreuder aan de start van de winterstop te ontslaan en de nieuwe trainer de tijd te hadden gegeven om tijdens de winterstop met de spelers aan de 2e seizoenshelft te werken. Als je dit straks in januari gaat beslissen ben je te laat. Maar ja die directie denkt alleen maar aan zijn eigen plekje.
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 30 december 2022 - 17:31   quote  deeplink  
Klopt helemaal! Iedereen ziet dat dit een afgang zal worden behalve de leiding bij Ajax ( wie zijn dat eigenlijk...)
Als dit zooitje straks tegen NEC , Twente en Feyenoord mag aantreden , mag je al blij zijn als je ze niet alle 3 verliest. En dan heb je het alleen nog maar over de eerste 3 potjes. Als het wel gebeurt, ben je wel mooi van Schreuder af.....maar ook van de titel helaas.
Scout2
 Scout2 - vrijdag 30 december 2022 - 17:59   quote  deeplink  
4-1-4-1 is met dit materiaal het beste, en dan gebruik maken van de snelheid op de flanken m.b.t verdedigen.

Middenveld heeft geen tot weinig snelheid.

Sanchez - Timber- Bassey -Wijndal

Alvarez

Kudus- Berghuis- Klaassen- Bergwijn

Tadic/Brobbery

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 december 2022 door Scout2 --
wvb
 wvb - zaterdag 31 december 2022 - 08:31   quote  deeplink  
Ach iedereen weet immers al lang hoe het af gaat lopen.
Een zooitje ongeregeld op het veld.
Ajax verliest nog een aantal potjes de komende periode.
Toeschouwers verlaten ruim voor het einde van de wedstrijd de tribunes.
Trainer vliegt eruit, Ajax gaat financieel gigantisch de min en de mist in, zit opgescheept met legio spelers waar heel veel in is geïnvesteerd, maar waar echter niets mee te winnen valt, bovendien ze zijn totaal niet gewild, worden nauwelijks opgesteld, grote verlies posten dus.
Dit drukt enorm op het budget een enorm hoog salarishuis, zonder nuttige opbrengst.
Ik beperk me tot het 1e elftal.
Ocampus, Jay Gorter, Maarten Stekelenburg, Calvin Bassey, Lisandro Magállan, Kik Pierie, Jurgen Sánchez, Florian Grillitsch, Lorenzo Lucca, Brobbey gaat het ook niet redden denk ik Mathias Kaltenbach.
Verder andere spelers welke boven de grauwe middelmaat uitsteken, ze willen maar één ding, ...vertrekken.
Wat een mismanagement.
Dit jaar, wordt een historisch, maar ook gitzwart jaar, in negatieve zin dan wel en aan het eind van het seizoen, staan we ook zonder ook maar met enige prijs in handen.
Ons clubje verschaft de inmiddels welbekende voetbal analisten, de komende periode wederom veel gespreksstof en werk, geld hebben ze inmiddels al genoeg, het gaat hun meer om het égo.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 december 2022 door wvb --
wvb
 wvb - zaterdag 31 december 2022 - 09:56   quote  deeplink  
Ach iedereen weet immers al lang hoe het af gaat lopen.
Een zooitje ongeregeld op het veld.
Ajax verliest nog een aantal potjes de komende periode.
Toeschouwers verlaten ruim voor het einde van de wedstrijd de tribunes.
Trainer vliegt eruit, Ajax gaat financieel gigantisch de min en de mist in, zit opgescheept met legio spelers waar heel veel in is geïnvesteerd, maar waar echter niets mee te winnen valt, bovendien ze zijn totaal niet gewild, worden nauwelijks opgesteld, grote verlies posten dus.
Dit drukt enorm op het budget een enorm hoog salarishuis, zonder nuttige opbrengst.
Ik beperk me tot het 1e elftal.
Ocampus, Jay Gorter, Maarten Stekelenburg, Calvin Bassey, Lisandro Magállan, Kik Pierie, Jurgen Sánchez, Florian Grillitsch, Lorenzo Lucca, Brobbey gaat het ook niet redden denk ik Mathias Kaltenbach.
Verder andere spelers welke boven de grauwe middelmaat uitsteken, ze willen maar één ding, ...vertrekken.
Wat een mismanagement.
Dit jaar, wordt een historisch, maar ook gitzwart jaar, in negatieve zin dan wel en aan het eind van het seizoen, staan we ook zonder ook maar met enige prijs in handen.
Ons clubje verschaft de inmiddels welbekende voetbal analisten, de komende periode wederom veel gespreksstof en werk, geld hebben ze immers al genoeg, het gaat hun meer om het égo.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 31 december 2022 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 december 2022 - 17:59 schreef Scout2 het volgende:
4-1-4-1 is met dit materiaal het beste, en dan gebruik maken van de snelheid op de flanken m.b.t verdedigen.

Middenveld heeft geen tot weinig snelheid.

Sanchez - Timber- Bassey -Wijndal

Alvarez

Kudus- Berghuis- Klaassen- Bergwijn

Tadic/Brobbery
Ik zie Alvarez en Kudus nog wel vertrekken en ik vind dat Taylor erin hoort. Verder ga je met deze backs en keeper niet te vergeten de oorlog niet winnen. Voorin onze Portugese vriend op rechts en Tadic of Bergwijn op links, de ander dus banken.
Wordt vechten voor 4de plaats met deze trainer. Gelukkig ligt hij er eind januari uit na nederlagen tegen nec, Twente en Feyenoord en mag er een ander de rotzooi gaan opruimen..
Pfoe, wat n dramatische tijd staat ons als ajacieden te wachten vrees ik.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 31 december 2022 - 16:12   quote  deeplink  
Nu zouden we akkoord zijn met een linksback van Valencia die bij psv een paar jaar geleden al volledig mislukt is....
Hoop dat het allemaal niet waar is maar het verbaast me niks meer.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 31 december 2022 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 december 2022 - 16:12 schreef bertus bikkel het volgende:
Nu zouden we akkoord zijn met een linksback van Valencia die bij psv een paar jaar geleden al volledig mislukt is....
Hoop dat het allemaal niet waar is maar het verbaast me niks meer.
Ik lees dat nergens ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 31 december 2022 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 december 2022 - 18:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik lees dat nergens ?
Ajax meldt zich voor transfervrije Lato, die flopte bij PSV

Ajax heeft interesse in Toni Lato, die in 2019 flopte bij PSV. De 24-jarige Spanjaard is inmiddels een gewaardeerde kracht bij Valencia CF

In Eindhoven wist Lato weinig indruk te maken, maar dat is momenteel in Spanje wel anders. De verdediger draagt zo nu en dan de aanvoerdersband bij Valencia en kwam dit seizoen al acht keer in actie voor los Che.

Neem het met een korreltje zout, mochten alle geruchten waar zijn dan heeft Schreuder straks minimaal 20 spelers extra tot zijn beschikking ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 januari 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 31 december 2022 - 23:27   quote  deeplink  
Ach nu boeit het ook ff niks haha...

Fijne jaarwisseling allemaal !
wvb
 wvb - dinsdag 03 januari 2023 - 09:23   quote  deeplink  
Ik zie niet wie het verschil nog moet gaan maken.
Francisco Conceicao, Berghuis, Kudus, Alvarez.
De rest speelt ondermaats, of nog minder.
Zeer naïef ingekocht, met veel risico en grote financiële consequenties.
Het gedrag van bestuur, raad van toezicht, directie, technisch managers, trainer soms enigszins tenenkrommend. Komt naar de buitenwacht over als een onsamenhangend en
amateuristisch geheel.
Veel opstootjes en schandalen.
Kijkplezier is helaas al een tijdje verdwenen.
Het voetbal als kijkspel ontstijgt de grauwe middelmaat niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 januari 2023 door wvb --
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 03 januari 2023 - 18:29   quote  deeplink  
Dramatisch inderdaad en ik zie of hoor ook nergens nieuws over veranderingen of transfers....
Het kabbelt voor ons als buitenwacht maar n beetje voort en zondag wacht de eerste zware klus al.
Normaal heb ik al zin in de hervatting en tweede helft van het seizoen maar nu helemaal niet, zucht
remco k
 remco k - dinsdag 03 januari 2023 - 21:45   quote  deeplink  
De tering. Van de beek eindelijk weer in de basis en speelt gewoon weer eens een goede eerste helft.

En dan raakt hij ogenschijnlijk heel zwaar geblesseerd aan zijn knie door een glad veld.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0881030