BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 januari 2023 - 09:50   quote  deeplink  
Die rulli waar Ajax mee bezig is, is dat eigenlijk wat ?
lilian
 lilian - woensdag 04 januari 2023 - 10:55   quote  deeplink  
Een nieuwe trainer lijkt me een stuk belangrijker dan een nieuwe keeper. Nog gelukkig nieuwjaar allemaal.
p111
 p111 - woensdag 04 januari 2023 - 14:25   quote  deeplink  
Misschien kunnen we Schreuder verkopen !!!!!!! evt gratis
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 januari 2023 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2023 - 09:50 schreef nummer10 het volgende:
Die rulli waar Ajax mee bezig is, is dat eigenlijk wat ?
Is wereldkampioen ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 januari 2023 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2023 - 09:50 schreef nummer10 het volgende:
Die rulli waar Ajax mee bezig is, is dat eigenlijk wat ?
Hij heeft in ieder geval de penalty statistieken wel mee. Pakt 15 penalties en laat er 35 door. Dat is niet slecht voor een keeper. verder geen idee of hij goed of slecht is.
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 januari 2023 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2023 - 16:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is wereldkampioen ;-)
Als reserver keeper indd.. maar vroeg me af of het echt een goede keeper is bij zijn huidige club..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 januari 2023 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2023 - 20:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als reserver keeper indd.. maar vroeg me af of het echt een goede keeper is bij zijn huidige club..
Hij zal wel de nodige kwaliteiten hebben, 1 er van is ballen stoppen anders tellen ze
geen 10 miljoen neer.
Op YouTube mooie reddingen maar dit zegt mij niet alles.
wvb
 wvb - donderdag 05 januari 2023 - 00:11   quote  deeplink  
Alles wat dit jaar aangekocht is voor diverse posities.
Ik zie niemand met toegevoegde waarde.
Uit welke koker komen deze aankopen.
Wie had Ocampus gescout waar ze notabene bijna 20 miljoen euro voor neertelden.
Handelswaarde mischien 2 miljoen.
Wie heeft Sanchez, Bassey en Grillitsch gescout????
Bij RKC lopen leukere spelers rond.
Waarom niet enkele talenten gebracht.
Risico was niet groter geweest dan nu.
Leukste spelers vertrekken, wat er voor retour komt, relatief veel te duur ingekocht en bovenal geen restwaarde. Welke spelers vertrekken er nog op een normale wijze zonder tumult, of affaires. Een slecht handelshuis.
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2023 - 00:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2023 - 23:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij zal wel de nodige kwaliteiten hebben, 1 er van is ballen stoppen anders tellen ze
geen 10 miljoen neer.
Op YouTube mooie reddingen maar dit zegt mij niet alles.
Moet je mijn filmpjes is zien in me keeper tijd... Zou ik kunnen solliciteren ? Maar zie nu dat het definitief is... 30 jaar... Dus geen restwaarde.. dus laten we hopen dat die echt het verschil kan maken en een topper is, ken hem niet verder vandaar mijn vraag..
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2023 - 00:40   quote  deeplink  
Heb ff YouTube gekeken... Ik weet het niet, weinig ballen vast, meevoetballende zie ik het niet.. goede reflexen maar vaak verkeerd opgesteld maar compenseerde die dus met reflexen... Lijkt mij geen topper maar goed, we gaan het zien..
p111
 p111 - donderdag 05 januari 2023 - 08:29   quote  deeplink  
Blind naar B/Munchen dus zo slecht is hij dus niet !!!
Jaccio
 Jaccio - donderdag 05 januari 2023 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 08:29 schreef p111 het volgende:
Blind naar B/Munchen dus zo slecht is hij dus niet !!!
Blij voor Daley. Komt hij toch terecht bij een prachtige club waar zijn kwaliteiten wel gewaardeerd worden. Lange neus naar Schreuder dat hij wordt opgepikt door een van de beste teams ven de wereld. Mits hij gaat presteren daar uiteraard.
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2023 - 09:25   quote  deeplink  
Goedkoop alternatief voor een blessure geval.... Zogauw die terug is gaat die de bank ook weer op, zal die dan ook zo gaan janken ? Vraag me overigens af of muchen Ajax wel heeft gevolgd de laatste 2 jaar..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2023 door nummer10 --
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 05 januari 2023 - 10:05   quote  deeplink  
Zeker mooie oplossing. Als ze 2 jaar gekeken hebben, zagen ze hem oa scoren tegen Dortmund en alle wedstrijden basis staan bij oranje op wk....
Zal die toch niet zo slecht zijn, en gratis op te pikken.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 05 januari 2023 - 10:07   quote  deeplink  
Keepertje lijkt me niet veel beter dan bijvoorbeeld Noppert?
Was trouwens ook net zi duur. Ik vrees weer middelmaat net als de rest van ons huidige team dus dat past wel.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 05 januari 2023 - 10:37   quote  deeplink  
Hij is goed 1 tegen 1, houdt veel penalties als die in de voor hem rechter hoek worden geschoten. Verder zeer goede reflexen. Een beetje zoals Onana. Ik geef hem wel een kans.

Verder moet hij gewoon zorgen dat hij veel ballen tegenhoudt en punten pakt voor Ajax.

Vraag me wel af of dit advies was van een scout of dat deze weer uit de koker komt van Schreuder..

Verder was hij wel heeeeeeel slecht in de CL finale tegen Liverpool. 3 fouten van hem, dat is het enige waar ik hem van ken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2023 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - donderdag 05 januari 2023 - 11:26   quote  deeplink  
Rulli is een absolute top keeper, daar mogen wij heel erg blij mee zijn.

Straalt een hoop rust uit, erg goed in de 1 tegen 1, pakt punten voor zijn ploeg. En is voetballend redelijk.

Enige waar ik bang voor ben, is dat Spanjaarden het hier vaak gewoon slecht doen..En dat hij dus zijn niveau hier niet gaat halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2023 door remco k --
remco k
 remco k - donderdag 05 januari 2023 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 09:25 schreef nummer10 het volgende:
Goedkoop alternatief voor een blessure geval.... Zogauw die terug is gaat die de bank ook weer op, zal die dan ook zo gaan janken ? Vraag me overigens af of muchen Ajax wel heeft gevolgd de laatste 2 jaar..
Waarom weer direct zo negatief..
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2023 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 11:26 schreef remco k het volgende:
Rulli is een absolute top keeper, daar mogen wij heel erg blij mee zijn.

Straalt een hoop rust uit, erg goed in de 1 tegen 1, pakt punten voor zijn ploeg. En is voetballend redelijk.

Enige waar ik bang voor ben, is dat Spanjaarden het hier vaak gewoon slecht doen..En dat hij dus zijn niveau hier niet gaat halen.
Ok helder, dan zal dat filmpje geen goed beeld geven want ik zie hem echt veel grabbelen ipv klemvast hebben... Wel goede reflexen dat wel...
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2023 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 10:05 schreef bertus bikkel het volgende:
Zeker mooie oplossing. Als ze 2 jaar gekeken hebben, zagen ze hem oa scoren tegen Dortmund en alle wedstrijden basis staan bij oranje op wk....
Zal die toch niet zo slecht zijn, en gratis op te pikken.
Waarom stond die basis ? En neem aan dat ze dan ook zijn blunders hebben gezien.. gaat overigens om alleen dit seizoen, dus zoals ik al zei goedkope oplossing tijdelijk.. wel slim van blind..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 05 januari 2023 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 09:25 schreef nummer10 het volgende:
Goedkoop alternatief voor een blessure geval.... Zogauw die terug is gaat die de bank ook weer op, zal die dan ook zo gaan janken ? Vraag me overigens af of muchen Ajax wel heeft gevolgd de laatste 2 jaar..
Natuurlijk wel, die volgen alles en iedereen, zijn geen amateurs zoals jij daar in Munchen

Die kijken niet alleen naar zijn negatieve punten, zoals jij alleen maar alles negatief ziet
De passes komen 9 van de 10 aan van hem, dit is bijna uitzonderlijk te noemen in het hedendaagse voetbal.
Ik neem aan dat hij geen probleem heeft om te banken bij Bayern Munchenn omdat die club vele malen groter is dan Ajax.
Hij zal wel een lange neus trekken naar iedereen wat Ajax betreft.
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2023 - 12:54   quote  deeplink  
O mag hij doen, blij dat een muitend klein jochie weg is die de sfeer in de groep verpest omdat die gepasseerd word... Hij had een voorbeeld moeten zijn voor de rest, blijkbaar toch geen op en top prof...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 05 januari 2023 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 12:54 schreef nummer10 het volgende:
O mag hij doen, blij dat een muitend klein jochie weg is die de sfeer in de groep verpest omdat die gepasseerd word... Hij had een voorbeeld moeten zijn voor de rest, blijkbaar toch geen op en top prof...
Je neemt weer zaken aan, je staat nog al snel klaar met je oordeel.
Wie zegt nou dat hij de sfeer in de groep geeft verpest?

Ik ben het echter wel met je eens dat hij niet had moeten zeuren omdat hij gepasseerd werd.
Ook zag ik dat hij minder werd, dat hij soms in de fout ging

Maar ik ga niet van alles in vullen zoals jij vaak doet.

Tip: begin een roddelblad
p111
 p111 - donderdag 05 januari 2023 - 13:21   quote  deeplink  
Blind was voor zijn fysieke problemen een geweldige aanwinst,helaas was het een mentale klap dat hij dat hartprobleem kreeg en ik kan mij voorstellen dat je met anst voetbalt,en misschien niet meer tot het gaatje durft te gaan.Maar buiten zijn mindere verdedigende acties heeft hij aanvallend nog veel extra kwaliteiten die Ajax nog goed had kunnen gebruiken als bv de tegenstander weer met 10 man voor het doel staat.Ik denk dat wij hem nog gaan missen.
Scout2
 Scout2 - donderdag 05 januari 2023 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 13:21 schreef p111 het volgende:
Blind was voor zijn fysieke problemen een geweldige aanwinst,helaas was het een mentale klap dat hij dat hartprobleem kreeg en ik kan mij voorstellen dat je met anst voetbalt,en misschien niet meer tot het gaatje durft te gaan.Maar buiten zijn mindere verdedigende acties heeft hij aanvallend nog veel extra kwaliteiten die Ajax nog goed had kunnen gebruiken als bv de tegenstander weer met 10 man voor het doel staat.Ik denk dat wij hem nog gaan missen.
Gaat bij normale gang van zaken niet veel spelen bij Bayern, vermoed dat zijn contract ook niet verlengt gaat worden aan het eind.

Voor hun opvulling valt het mee is het lekker valt het tegen who cares.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 05 januari 2023 - 15:40   quote  deeplink  
Verdedigend zullen we hem niet missen maar aanvallend komt de inspeelpass vaak van hem af. Nu zullen anderen dat moeten doen maar die hebben niet het inzicht en overzicht van Daley.
Mallejan ook gratis weg lees ik....opruiming is begonnen!!!
Ik denk dat Overmars hier nog geld voor had gevangen, die kon echt alles verkopen!!
Wat missen we hem....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 05 januari 2023 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 15:40 schreef bertus bikkel het volgende:
Verdedigend zullen we hem niet missen maar aanvallend komt de inspeelpass vaak van hem af. Nu zullen anderen dat moeten doen maar die hebben niet het inzicht en overzicht van Daley.
Mallejan ook gratis weg lees ik....opruiming is begonnen!!!
Ik denk dat Overmars hier nog geld voor had gevangen, die kon echt alles verkopen!!
Wat missen we hem....
+1
Inderdaad wordt Marc gemist
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 05 januari 2023 - 16:22   quote  deeplink  
Het schijnt dat ze nog niet uit gewinkeld zijn.
Wat ik hier en daar lees is is dat er tijdens deze transfer tijd nog een rechtsbuiten en een centrale verdediger aangetrokken wordt.

Ben benieuwd wie er boven aan het lijstje staan
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2023 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 13:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je neemt weer zaken aan, je staat nog al snel klaar met je oordeel.
Wie zegt nou dat hij de sfeer in de groep geeft verpest?

Ik ben het echter wel met je eens dat hij niet had moeten zeuren omdat hij gepasseerd werd.
Ook zag ik dat hij minder werd, dat hij soms in de fout ging

Maar ik ga niet van alles in vullen zoals jij vaak doet.

Tip: begin een roddelblad
We kennen blind toch ? Toen ten Hag hem een keer wisselde vloog die ook naar binnen en iedereen zag dat hij elke keer naar anderen liep te wijzen, het lag echt nooit aan hem...
remco k
 remco k - donderdag 05 januari 2023 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 12:54 schreef nummer10 het volgende:
O mag hij doen, blij dat een muitend klein jochie weg is die de sfeer in de groep verpest omdat die gepasseerd word... Hij had een voorbeeld moeten zijn voor de rest, blijkbaar toch geen op en top prof...
Dit ook weer.

Waarom geloof je altijd het verheel tegen wel maar het verhaal voor niet.
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 06 januari 2023 - 09:55   quote  deeplink  
Normaal gesproken vind ik onze Valentijn meestal een zuurpruim, maar dit stuk van vandaag klopt als een bus en moet de beleidsbepalers bij Ajax toch aan het denken zetten. CL deelname staat op de tocht en deelname is een must. Geen toptalenten meer uit de eigen jeugd die echt doorbreken. Totale selectie is veel minder waard geworden op de transfermarkt. Spelers die vanuit Ajax naar topclubs gaan, slagen zelden tot nooit. Op het wk heeft ook geen enkele Ajacied iets laten zien op Kudus na....
Als je dit allemaal op n rijtje ziet staan en de salarissen blijven op dit niveau of zelfs hoger......Dit moet worden aangepakt. Alleen heb je dan wel echte vakmensen nodig met ervaring en verstand van voetbal. De huidige beleidsbepalers en technische staf zijn gewoon te licht in mijn ogen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 januari 2023 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2023 - 18:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit ook weer.

Waarom geloof je altijd het verheel tegen wel maar het verhaal voor niet.
Reacties van mini scholletje waren overduidelijk.. zie de interviews en zie die vieze lach na een verlies partij... Ten Hag is het ook al eens overkomen na een wissel.. blij dat die weg is samen met opper scholletje..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 januari 2023 - 16:09   quote  deeplink  
'Ajax zet in op Argentijnse verdediger en laat De Vrij voorlopig links liggen'

15:35, Vandaag Laatste update: 15:45

Ajax bereidt een bod voor op Leonardo Balerdi. Dat meldt De Telegraaf, nadat VoetbalPrimeur de sluimerende belangstelling woensdag al bracht in #DoneDeal de podcast. De 23-jarige Argentijn staat onder contract bij Olympique Marseille.

Balerdi is een vaste waarde, maar zou op de nominatie staan om verkocht te worden door de financiële problemen in Marseille. De Argentijn speelde in het verleden voor Borussia Dortmund, dat in 2019 een slordige 17 miljoen euro voor hem betaalde aan Boca Juniors, en kwam twee keer uit voor wereldkampioen Argentinië.

Argentijnse verdediger gelinkt aan Ajax: 'Afwachten wat ze ermee gaan doen'
Argentijnse verdediger gelinkt aan Ajax: 'Afwachten wat ze ermee gaan doen'
De Telegraaf meldt dat ook Stefan de Vrij is besproken in de Johan Cruijff Arena. Balerdi wordt echter hoger aangeschreven door scouts Henk Veldmate en Hans van der Zee, mede door de blessuregevoeligheid van De Vrij, zijn topsalaris bij Internazionale en zijn leeftijd (30). Marc Overmars had Balerdi al op zijn lijstje staan toen hij nog werkzaam was in Amsterdam.

Ajax boekte de laatste jaren successen met het halen van Argentijnen. Nicolás Tagliafico en Lisandro Martínez voegden grinta toe aan de formaties van Erik ten Hag, die in de zomer werd opgevolgd door Aflred Schreuder. Balerdi staat overigens niet te boek als een een nietsontziende verdediger, maar wordt geroemd om zijn voetballende kwaliteiten.

Balerdi staat 'niet onwelwillend' tegenover een Ajax-transfer, schrijft De Telegraaf. Wel maakt hij het liefst pas in de zomer de overstap. De vraag is of Ajax daarop kan en wil wachten. De Argentijn zou voor een bedrag tussen de 10 en 15 beschikbaar zijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 januari 2023 - 11:34   quote  deeplink  
Ajax scout zondag Abakar Sylla

Ajax volgt de verrichtingen van Abakar Sylla op de voet. De verdediger brak dit seizoen door bij Club Brugge en maakte onder meer indruk in de Champions League, waar de Belgische club verrassend de knock-outfase bereikte. Klaas-Jan Huntelaar zat volgens Het Nieuwsblad al eens op de tribunes in november en komende zondag, als de topper tegen koploper KRC Genk wordt gespeeld, wordt hoofdscout Henk Veldmate verwacht.

Ben benieuwd of te halen is, waarschijnlijk laat Brugge hem na het seizoen pas gaan
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 07 januari 2023 - 16:56   quote  deeplink  
Aankopen zijn prima, als het maar weer geen paniek aankopen zijn......
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 januari 2023 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 januari 2023 - 16:56 schreef bertus bikkel het volgende:
Aankopen zijn prima, als het maar weer geen paniek aankopen zijn......
Dat weet je pas wanneer ze niet slagen, en dat kan ook redenen zijn die buiten het voetbal om gaan.
Kijk naar Alvarez omdat zijn gezin niet in zijn omgeving was raakte hij geen knikker, pas veel later kwam er uit wat ze in Mexico bij hem zagen
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 08 januari 2023 - 10:38   quote  deeplink  
Klopt maar dat worden dan vaak miskopen genoemd. Ik heb het hier over paniekaakopen.Spelers die snel worden gekocht omdat het niet loopt en er druk van buitenaf is, maar die je later helemaal niet nodig blijkt te hebben.
Dat kunnen zeker ook miskopen blijken maar dat weet je nooit vantevoren.
We gaan het zien. Zullen deze maand nog veel namen aan ons gelinkt worden....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 januari 2023 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 januari 2023 - 10:38 schreef bertus bikkel het volgende:
Klopt maar dat worden dan vaak miskopen genoemd. Ik heb het hier over paniekaakopen.Spelers die snel worden gekocht omdat het niet loopt en er druk van buitenaf is, maar die je later helemaal niet nodig blijkt te hebben.
Dat kunnen zeker ook miskopen blijken maar dat weet je nooit vantevoren.
We gaan het zien. Zullen deze maand nog veel namen aan ons gelinkt worden....
Inderdaad maar verwacht nog maar 1 aankoop mits er niemand meer vertrekt.
Vanwege Blind en omdat Kaplan waarschijnlijk dit seizoen niet meer in actie komt wel nog een
centrale verdediger
Scout2
 Scout2 - dinsdag 10 januari 2023 - 19:21   quote  deeplink  
Er had veel eerder doorgeselecteerd moeten worden, en wat is er aan de hand met de scouting? (Mikey van der ven)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 januari 2023 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 januari 2023 - 19:21 schreef Scout2 het volgende:
Er had veel eerder doorgeselecteerd moeten worden, en wat is er aan de hand met de scouting? (Mikey van der ven)
Scouting was zondag gewoon aanwezig bij KRC Genk-FC Brugge om Abakar Sylla te bekijken, hoofdscout Henk Veldmate was er ondermeer.

Op aangeven van Huntelaar die hem voor de winterstop bij FC Brugge had zien spelen
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 januari 2023 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 januari 2023 - 19:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Scouting was zondag gewoon aanwezig bij KRC Genk-FC Brugge om Abakar Sylla te bekijken, hoofdscout Henk Veldmate was er ondermeer.

Op aangeven van Huntelaar die hem voor de winterstop bij FC Brugge had zien spelen
Nou die vage actie wat ik heb gezien waar die rood kreeg...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 januari 2023 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 januari 2023 - 20:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Nou die vage actie wat ik heb gezien waar die rood kreeg...
Het was 2x geel maar het ging meer over de scouts
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 januari 2023 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 januari 2023 - 21:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het was 2x geel maar het ging meer over de scouts
Klopt, waarvan de eerste eigenlijk al rood had kunnen zijn.. en na de 2de volledig door het lint...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 januari 2023 - 15:08   quote  deeplink  
'Domper voor Schreuder; ook Timber haakt af in zware periode

10:20 – Ajax lijkt vanavond op bezoek bij FC Den Bosch niet te kunnen beschikken over Jurriën Timber. De verdediger is naar verluidt het volgende slachtoffer van het griepvirus, dat in Amsterdam snel om zich heen grijpt. Alfred Schreuder lijkt over liefst negen spelers niet te kunnen beschikken.

Volgens Voetbal International is het zeer de vraag of Timber in de tweede ronde van de KNVB Beker aanwezig zal zijn. De international van Oranje heeft ook griep en volgt daarmee een aantal ploeggenoten. Steven Bergwijn, Steven Berghuis en Mohammed Kudus waren afgelopen weekend op bezoek bij NEC Nijmegen (1-1) al afwezig en moeten ook het bekerduel met Den Bosch nog aan zich voorbij laten gaan.

Daarnaast heeft Schreuder te maken met een aantal blessures. Brian Brobbey, Florian Grillitsch, Youri Regeer, Ahmetcan Kaplan en Youri Baas zijn momenteel niet fit genoeg om te kunnen spelen. Het lijkt er ook op dat Schreuder geen risico gaat nemen met Kenneth Taylor. Ook de middenvelder was vorige week ziek, maar hij speelde tegen NEC wel een groot gedeelte van de wedstrijd. Het lijkt erop dat hij nu rust krijgt.

Het geplaagde Ajax kan de vele afwezigen zeker niet gebruiken. Er komen namelijk zeer belangrijke wedstrijden aan in de competitie. Na de bekerwedstrijd tegen Den Bosch wacht aanstaande zaterdag in de Johan Cruijff ArenA de kraker tegen FC Twente. Een week later staat de Klassieker tegen Feyenoord op het programma. Ajax staat momenteel tweede in de Eredivisie met drie punten achterstand op Feyenoord

Het zit Schreudertje ook niet mee ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 januari 2023 - 17:34   quote  deeplink  
Ajax bekijkt transfertarget Balerdi woensdagavond opnieuw'

vandaag, 14:50 | door Bart Veenstra

Ajax is woensdagavond aanwezig in Frankrijk om Leonardo Balerdi opnieuw te bekijken. Dat meldt Voetbal International woensdag. De verdediger van Olympique Marseille speelt met zijn club een uitwedstrijd tegen AC Troyes.

Dat Ajax een verdediger wil aantrekken deze winterse transferperiode is allang geen geheim meer. Trainer Alfred Schreuder gaf al meerdere keren aan dat Ajax behoefte heeft aan een extra verdediger en daarnaast werd de Amsterdamse club vrijdag al in verband gebracht met Balerdi.

Volgens Voetbal International geldt de Argentijnse verdediger als een belangrijke optie om de defensie van Ajax te versterken. Vijf jaar geleden, toen Balerdi nog bij Boca Juniors speelde, werd hij al uitvoerig door de scouts van Ajax bekeken. Via Borussia Dortmund belandde hij bij Olympique Marseille en nog altijd hebben de scouts van Ajax Balerdi op de korrel. Woensdagavond, wanneer Olympique Marseille op bezoek gaat in Troyes, zal een delegatie van Ajax aanwezig zijn om hem opnieuw te bekijken.
wvb
 wvb - vrijdag 13 januari 2023 - 07:26   quote  deeplink  
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor al die miskopen.
Uit wiens hoed komen die!!!
Danilo, Neres, Tagliafico, Schuurs, voor een habbekrats, of gratis de deur uitgelopen, doen het vooralsnog goed elders.
Wat ik deze toch in de spits zag, nog niet goed genoeg voor de hoofdklasse van de amateurs.
Sanchez, Grilitsch, Calvin Bassey, om te huilen zo slecht, zo weinig kwaliteit. Wie haalde hun binnen???
Talenten uit eigen jeugd hebben meer potentie, komen nauwelijks aan bod.
Wat een gigantische verkwisting van kapitaal en vermogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 januari 2023 door wvb --
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 januari 2023 - 14:40   quote  deeplink  
Ik vind Balerdi echt aan de bal geen goede speler hoor. Heb hem nu 3x gezien en wat beelden bekeken op YouTube, maar defensief is het wel oké maar komt voetballend zwaar tekort. Je ziet nu met Bassey en voorheen met bijvoorbeeld een Magallan hoe dat heeft uitgepakt.

Ik zou Veltman veel logischer vinden, zoals Freek Jansen al zei. Ondanks ook hij is een pispaal is, is dat een hele stabiele verdediger in de Premier League bij de nummer 8.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 januari 2023 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 januari 2023 - 14:40 schreef Loetje het volgende:
Ik vind Balerdi echt aan de bal geen goede speler hoor. Heb hem nu 3x gezien en wat beelden bekeken op YouTube, maar defensief is het wel oké maar komt voetballend zwaar tekort. Je ziet nu met Bassey en voorheen met bijvoorbeeld een Magallan hoe dat heeft uitgepakt.

Ik zou Veltman veel logischer vinden, zoals Freek Jansen al zei. Ondanks ook hij is een pispaal is, is dat een hele stabiele verdediger in de Premier League bij de nummer 8.
Ik dacht dat die Balerdi juist wel opkomend goed is, dit heb ik ergens gelezen.
Hij zou juist verdedigend niet sterk zijn.

Wat ik gezien heb op youtube was goed maar dit zijn de beste beelden van een voetballer, zegt niets.

Ik ben ook een voorstander van Mister Ajax Veltman, soms liet hij weleens een steek vallen maar over het algemeen verdedigend goed, ook opkomend maar ergens is hij centraal rechts, ze zijn op zoek naar linker centrale verdediger.

Ben benieuwd wie ze gaan aantrekken
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 januari 2023 - 15:47   quote  deeplink  
Ik ga meestal niet af op wat ik hoor, maar op wat ik zie. Vind hem aan de bal echt enorm traag en je ziet hoe erg Bassey er mee in de problemen komt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 januari 2023 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 januari 2023 - 15:47 schreef Loetje het volgende:
Ik ga meestal niet af op wat ik hoor, maar op wat ik zie. Vind hem aan de bal echt enorm traag en je ziet hoe erg Bassey er mee in de problemen komt
De scouts hebben hem bekeken, dan vraag ik me af of we wel geschikte scouts hebben bij Ajax

Dan zijn ze verdomme weer verkeerde spelers aan het inkopen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0870239