BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 februari 2023 - 12:57   quote  deeplink  
Nou Lodeweges als beoogde assistent... Wat ik hier nu weer van moet vinden weet ik eigenlijk niet... Nahja eigenlijk wel, haal Bogarde nu terug ! Wat moeten we nu weer met lodeweges

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2023 door nummer10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 02 februari 2023 - 08:52   quote  deeplink  
Bogarde werd ook beticht van grensoverschrijdend gedrag, dus die komt niet meer terug. Erg jammer allemaal. Al was dit allemaal in de prive sfeer. IK zou het prima vinden om hem terug te halen.
NOg beter is het om Ten Hag en Overmars terug te halen hahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 februari 2023 door Ajax we love you --
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 februari 2023 - 16:16   quote  deeplink  
Nou Heitinga mag het afmaken dit seizoen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 02 februari 2023 - 20:22   quote  deeplink  
Brobbey over transfer: "Wanneer weet je dat je op tijd weggaat?"
Vandaag, 13:18

door Amber
bron: Ajax Life

Brobbey als wissel bij Ajax

Brian Brobbey houdt ondanks de tegenvallende resultaten van Ajax goede hoop. Hij gelooft nog altijd in het behalen van de topscorerstitel en het kampioenschap.

"We zullen laten zien dat we het aankunnen. We moeten, en gaan, kampioen worden. We spelen om drie prijzen en die kunnen we allemaal winnen. En ik wil topscorer worden van de Eredivisie", zegt de spits in gesprek met Ajax Life. Brobbey merkt dat Ajax zoekende is. "De kritiek op Ajax wordt soms overdreven. Mensen die kritiek hebben, kennen de tactische afspraken ook niet", geeft hij aan.

Dit seizoen keerde Brobbey terug bij Ajax, nadat hij kort bij RB Leipzig speelde. Of hij Amsterdam binnenkort weer achter zich laat? "Ik heb tot 2027 getekend. De les van Leipzig was dat ik te vroeg ben weggegaan, maar wanneer weet je dat je op tijd weggaat? Ik ben al twee keer kampioen met Ajax geworden en dit seizoen verwacht ik dat de derde keer te worden."

"Dit seizoen ga ik dus ook voor de prijs van topscorer. Dat is niet per se een moment om weg te gaan, maar dan heb ik voor mijn gevoel wel wat laten zien bij Ajax. Zodra ik dat gevoel sterk heb, is alles mogelijk", besluit hij.

****************************************
Topscoorderstitel hahaha excuse me Brobbey, dan zal je toch meer moeten laten zien.

Tot nu toe vind ik hem dit seizoen flink tegen vallen.

als jeugdspeler terug gekocht voor 15 miljoen, is te gek voor woorden

Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus geen woorden maar daden asjeblieft

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 februari 2023 door Jack Huntelaar --
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 02 februari 2023 - 21:00   quote  deeplink  
Mooie woorden van Brobbey en het gekke is, hij heeft het gewoon in zich om een wereldspits te worden. Misschien weet Heitinga, die hem als geen ander kent uit de jeugd, de juiste snaar bij hem te raken en wordt hij weer snel de Brobbey die we kennen. Hij zal eerst eens fatsoenlijk moeten trainen en volledig fit worden zodat hij een hele wedstrijd kan gaan spelen. Als ik Heitinga zo hoor, gaat hij meer en meer met vaste opstellingen spelen en daarin zou Brobbey de vaste nummer 9 moeten zijn.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 februari 2023 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 februari 2023 - 21:00 schreef bertus bikkel het volgende:
Mooie woorden van Brobbey en het gekke is, hij heeft het gewoon in zich om een wereldspits te worden. Misschien weet Heitinga, die hem als geen ander kent uit de jeugd, de juiste snaar bij hem te raken en wordt hij weer snel de Brobbey die we kennen. Hij zal eerst eens fatsoenlijk moeten trainen en volledig fit worden zodat hij een hele wedstrijd kan gaan spelen. Als ik Heitinga zo hoor, gaat hij meer en meer met vaste opstellingen spelen en daarin zou Brobbey de vaste nummer 9 moeten zijn.
En wat ik ook een beetje uit de teksten haal van Heitinga is dat ze op save gaan spelen... Tenminste met weinig risicos want balverlies kost energie, tuurlijk heeft die gelijk maar hoord risicos in het spel niet een beetje normaal in het spel van Ajax?

Ben heel benieuwd wat we te zien gaan krijgen, als het maar niet dat eeuwige balletje breed en terug is om maar geen balverlies te hebben..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 02 februari 2023 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 februari 2023 - 21:00 schreef bertus bikkel het volgende:
Mooie woorden van Brobbey en het gekke is, hij heeft het gewoon in zich om een wereldspits te worden. Misschien weet Heitinga, die hem als geen ander kent uit de jeugd, de juiste snaar bij hem te raken en wordt hij weer snel de Brobbey die we kennen. Hij zal eerst eens fatsoenlijk moeten trainen en volledig fit worden zodat hij een hele wedstrijd kan gaan spelen. Als ik Heitinga zo hoor, gaat hij meer en meer met vaste opstellingen spelen en daarin zou Brobbey de vaste nummer 9 moeten zijn.
Ik denk niet dat hij het in zich heeft om een wereldspits te worden, ten eerste is hij te zwaar,is hij te klein, snel geblesseerd en heeft nog geen neusje voor de goal zoals Huntelaar of Suarez

Hij laat ook weten dat het niet zeker is of hij bij Ajax blijft.
Ze hadden hem nooit terug moeten kopen voor 15 miljoen, hij heeft Ajax benadeeld, wou niet luisteren naar Overmars

Zet Bergwijn maar in de spits wat mij betreft

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 februari 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 februari 2023 - 09:36   quote  deeplink  
Niet luisteren naar Overmars ? Als Promes en zelfs Labyad nog voor je komen dan was ik ook weg haha..

En te dik ? Dat is 1 bonk spier, dat is niet dik hè.. denk dat ik jaloers ben op zijn vet percentage haha
p111
 p111 - vrijdag 03 februari 2023 - 11:59   quote  deeplink  
Hij zal eerst een veel betere fysiek lichaam moeten krijgen het lijkt allemaal top,maar dat is het niet als je zijn geschiedenis terug kijkt,en de commentaren van de trainers terug leest en als je zijn druk zetten bekijkt in de wedstrijden dan zie en leesje dat daar zeker verbetering in moet komen wil hij top worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 februari 2023 door p111 --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 februari 2023 - 12:33   quote  deeplink  
Absoluut en ben ik het zeker mee eens... Maar te dik is hij niet haha misschien wel iets teveel spier..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 03 februari 2023 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 februari 2023 - 09:36 schreef nummer10 het volgende:
Niet luisteren naar Overmars ? Als Promes en zelfs Labyad nog voor je komen dan was ik ook weg haha..

En te dik ? Dat is 1 bonk spier, dat is niet dik hè.. denk dat ik jaloers ben op zijn vet percentage haha
Wat laat hij tot dusver zien dan?

Heitinga koos zelfs voor good old Tadic in de spits
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 03 februari 2023 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 februari 2023 - 12:33 schreef nummer10 het volgende:
Absoluut en ben ik het zeker mee eens... Maar te dik is hij niet haha misschien wel iets teveel spier..
Ja en dan?
Dus je maakt goals als je veel spieren hebt whahahaha, wat ik gelezen heb is dat zelfs Heitinga niet tevreden over hem is omdat hij te weinig trainingsarbeid laat zien.

Hij komt nog niet in de schijn van Haller
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 februari 2023 - 15:49   quote  deeplink  
Ik zeg toch nergens dat hij wel voldoende traint ? Misschien had die wel de pee erin omdat hij plots gewisseld werd terwijl hij de topscorer was en de meeste doelpunten maakte in beperkte minuten en toch eruit werd gehaald om onverklaarbare redenen.. ook jij hebt gezien hoe de selectie de pee erin had onder Schreuder, misschien heeft dat meegespeeld waardoor zijn trainingsarbeid minimaal was..

Doet hij dit nog onder Heitinga terwijl er nieuwe kansen komen word het een ander verhaal..
remco k
 remco k - vrijdag 03 februari 2023 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 februari 2023 - 09:36 schreef nummer10 het volgende:
Niet luisteren naar Overmars ? Als Promes en zelfs Labyad nog voor je komen dan was ik ook weg haha..

En te dik ? Dat is 1 bonk spier, dat is niet dik hè.. denk dat ik jaloers ben op zijn vet percentage haha
Je leest gewoon niet hè. Hij begon geblesseerd aan dat seizoen. Viel nog een keer terug in zijn blessure en vanaf het moment dat hij terug kwam werd hij vrij snel de eerste spits man.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 februari 2023 - 21:33   quote  deeplink  
Bij Andy in de auto geeft Brian Brobbey aan dat hij absoluut niet om het geld vertrekt bij Ajax. "RB Leipzig betaalt nagenoeg hetzelfde als Ajax", aldus Brobbey. "Ik wil gewoon spelen. Ze hebben eerlijk tegen mij gezegd dat ik volgend seizoen niet veel ga spelen en dat wil ik wel. Ik zou mijn minuten bij Jong Ajax kunnen maken."

De komst van Sébastien Haller bracht de doorslag. "Ik had al de hele tijd het gevoel dat ze een spits zouden gaan halen. Toen dat ook echt waar was, dacht ik echt van shit", zo geeft hij aan. "Mij hadden ze beloofd dat ze geen nieuwe spits zouden halen, maar ik had al het gevoel dat ze dat toch zouden gaan doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 03 februari 2023 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 februari 2023 - 21:33 schreef nummer10 het volgende:
Bij Andy in de auto geeft Brian Brobbey aan dat hij absoluut niet om het geld vertrekt bij Ajax. "RB Leipzig betaalt nagenoeg hetzelfde als Ajax", aldus Brobbey. "Ik wil gewoon spelen. Ze hebben eerlijk tegen mij gezegd dat ik volgend seizoen niet veel ga spelen en dat wil ik wel. Ik zou mijn minuten bij Jong Ajax kunnen maken."

De komst van Sébastien Haller bracht de doorslag. "Ik had al de hele tijd het gevoel dat ze een spits zouden gaan halen. Toen dat ook echt waar was, dacht ik echt van shit", zo geeft hij aan. "Mij hadden ze beloofd dat ze geen nieuwe spits zouden halen, maar ik had al het gevoel dat ze dat toch zouden gaan doen.
Jij gelooft ook alles wat iemand zegt, misschien hebben ze hem wel gek gemaakt, een worst voor zijn neus gehouden.

Jij komt bij ons in de basis Brobbey 100%!

Maar even terug, ik zeg er bij misschien, want wie spreekt de waarheid?

Ajax ?
Brobbey?
Leipzig?
De pers?
Een vriend van een vriend?
Zijn neef of moeder?
Of toch Brobbey maar hij zegt alles in zijn voordeel...

Snappie?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 februari 2023 - 22:53   quote  deeplink  
Ik zeg nergens dat Brobbey perse gelijk heeft... Echter word het andersom wel gezegd dat Brobbey liegt...
remco k
 remco k - zaterdag 04 februari 2023 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 februari 2023 - 21:33 schreef nummer10 het volgende:
Bij Andy in de auto geeft Brian Brobbey aan dat hij absoluut niet om het geld vertrekt bij Ajax. "RB Leipzig betaalt nagenoeg hetzelfde als Ajax", aldus Brobbey. "Ik wil gewoon spelen. Ze hebben eerlijk tegen mij gezegd dat ik volgend seizoen niet veel ga spelen en dat wil ik wel. Ik zou mijn minuten bij Jong Ajax kunnen maken."

De komst van Sébastien Haller bracht de doorslag. "Ik had al de hele tijd het gevoel dat ze een spits zouden gaan halen. Toen dat ook echt waar was, dacht ik echt van shit", zo geeft hij aan. "Mij hadden ze beloofd dat ze geen nieuwe spits zouden halen, maar ik had al het gevoel dat ze dat toch zouden gaan doen.
Dan is ie nog zwakker dan ik al dacht.

Maar bekijk de feiten gewoon. Eide heeft dat ook al eens netjes voor je uitgeschreven net als ik meerdere malen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 februari 2023 - 10:57   quote  deeplink  
Ach Remco het maakt ook niks meer uit joh..

Vooruit kijken en hopen dat Heitinga (die ik hoog heb zitten) het voortreffelijk gaat doen..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 februari 2023 - 14:01   quote  deeplink  
Een verplichte koop voor Lucca ? Zou het echt ?
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 februari 2023 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2023 - 14:01 schreef nummer10 het volgende:
Een verplichte koop voor Lucca ? Zou het echt ?
Ik heb het ook gelezen. Bizar. Ik heb geen idee wie die constructie bedacht heeft. Aan de andere kant, Lucca kan prima als pinchhitter functioneren wanneer Ajax bij achterstand of gelijke stand, alle ballen naar voren pompt. Dan is het fijn om een speler van die lengte, ruim 2 meter, te hebben. Maar vreemd is het wel.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 februari 2023 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2023 - 15:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb het ook gelezen. Bizar. Ik heb geen idee wie die constructie bedacht heeft. Aan de andere kant, Lucca kan prima als pinchhitter functioneren wanneer Ajax bij achterstand of gelijke stand, alle ballen naar voren pompt. Dan is het fijn om een speler van die lengte, ruim 2 meter, te hebben. Maar vreemd is het wel.
2 doelpunten nog maar he... Ik vraag het me af in hoeverre het überhaupt een goede pinchhitter is, en zijn kwaliteiten qua techniek valt ook over te discussiëren..

Maar goed die jongen mag het van mij laten zien, maar 10 mil ?
remco k
 remco k - zaterdag 04 februari 2023 - 16:37   quote  deeplink  
Lucca maakt bij iedere invalbeurt een prima indruk door oorlog te maken in de 16.

Ik zie hem er graag bij blijven al is 10 miljoen een hoop geld.
Pietje
 Pietje - zondag 05 februari 2023 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2023 - 15:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

2 doelpunten nog maar he... Ik vraag het me af in hoeverre het überhaupt een goede pinchhitter is, en zijn kwaliteiten qua techniek valt ook over te discussiëren..

Maar goed die jongen mag het van mij laten zien, maar 10 mil ?
Nou ja, twee doelpunten "maar", zet dat eens af tegen de minuten "maar" die hij gekregen heeft.
Bovendien waren het twee heel belangrijke doelpunten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 februari 2023 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2023 - 12:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou ja, twee doelpunten "maar", zet dat eens af tegen de minuten "maar" die hij gekregen heeft.
Bovendien waren het twee heel belangrijke doelpunten.
Eens Pietje
Pietje
 Pietje - zondag 05 februari 2023 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2023 - 12:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens Pietje
Thanks vriend.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 februari 2023 - 07:23   quote  deeplink  
Tadic eenzaam aan top in Europa dankzij krankzinnige statistiek

Daniel Cabot Kerkdijk
Bijgewerkt: 20 feb. 2023 08:37 CET

Dusan Tadic is van onschatbare waarde voor Ajax. De aanvaller maakte zondag in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam (4-0 winst) doelpunt 99 en 100 voor zijn club en was tevens goed voor een assist, nummer 107 in dienst van de Amsterdammers. Daar had Tadic 225 officiële duels voor nodig. Ofschoon er dit seizoen veel kritiek was op de ervaren Serviër, kan geen enkele voetballer in de top tien-competities van Europa in één opzicht aan hem tippen.

Geen enkele voetballer creëerde bij lange na niet zoveel kansen als Tadic. De teller van de aanvaller staat op dit moment op 102, het meeste van alle spelers in de top tien-competities in Europa. Geen enkele andere speler doorbrak de barrière van honderd gecreëerde kansen. Mike Trésor van KRC Genk staat op plek twee met 78 (!) en Kevin De Bruyne op drie met 75.

De opmars van Tadic is voornamelijk aan zijn statistieken sinds de winterstop te danken. Journalist Bart Frouws van Voetbal International schrijft dat de 34-jarige Serviër op 43 gecreëerde kansen in de Eredivisie staat sinds de hervatting van de competitie. Joey Veerman (23) en Vito van Crooy (19) completeren, op ruime afstand, het podium. Thom Haye, Carel Eiting en Steven Berghuis kwamen allen tot achttien gecreëerde kansen sinds de Eredivisie werd hervat na het WK in Qatar.

John Heitinga prees na de 4-0 overwinning vooral de leiderschapskwaliteiten van Tadic. “We hebben eerder in de Champions League al gezien dat hij fantastisch in de spits kan spelen”, vertelde de trainer van Ajax bij ESPN. “Hij is op dit moment heel erg belangrijk. We willen op een bepaalde manier drukzetten onder een bepaalde intensiteit. Met zijn gogme en slimheid en de manier waarop wij willen spelen, is hij een targetman en een absolute leider die de ploeg meeneemt.”

Tadic had na afloop een mooi onderonsje met de fans van 'zijn droomclub'. "Als je supporters je daarheen roepen en je zo toezingen, dan komen er natuurlijk emoties. Zeker omdat dit altijd mijn droomclub is geweest. Dat blijft mooi en speciaal. We hebben veel mooie dingen beleefd samen. Daar moeten er nog meer van komen. We zijn nooit tevreden. We moeten door blijven gaan.”

Het gaat erom waar ik het belangrijkste kan zijn voor het team, ik denk dat dit het beste is
Dusan Tadic blijft graag in de spitspositie bij Ajax staan
Tadic voelt zich thuis in de spitspositie. Vanaf die plek creëert hij nog altijd volop kansen. “We hebben met Steven Bergwijn en Mohammed Kudus twee spelers op de flank die veel naar binnen komen en dan iemand nodig hebben om mee te combineren. Ik denk dat ik heel goed op die plek kan spelen, ik heb een wat vrije rol. Ik ben wat ouder, maar ik denk dat ik nog steeds veel kan lopen. Het gaat erom waar ik het belangrijkste kan zijn voor het team, ik denk dat dit het beste is.”

Ajax benaderde Tadic met de uitnodiging om een video te maken om alvast vooruit te blikken op zijn naderende honderdste treffer. "Ik wist het, dat ik op 98 goals stond. Ze wilden hier iets met me opnemen voor mijn honderdste goal, maar ik zei meteen: 'Nee dat kan echt niet, want ik heb er nog geen honderd!' Dat brengt ongeluk in Servië. Als ik hem heb gemaakt, doen we iets'", sloot de trotse aanvoerder af.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 februari 2023 - 13:29   quote  deeplink  
Even uitvorm geweest en kreeg wat kritiek (ook van mij) maar de cijfers liegen natuurlijk niet en lijkt weer in vorm te komen, tegen Sparta was die dan ook terecht motm.
remco k
 remco k - dinsdag 21 februari 2023 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2023 - 13:29 schreef nummer10 het volgende:
Even uitvorm geweest en kreeg wat kritiek (ook van mij) maar de cijfers liegen natuurlijk niet en lijkt weer in vorm te komen, tegen Sparta was die dan ook terecht motm.
Kerel jij en een aantal anderen hebben maanden lang geroepen dat hij het probleem was en eruit moest. En ook toen creëerde hij meer dan wie dan ook.

Dat is echt wat anders dan nu schrijven dat je vind dat ie even uit vorm was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 februari 2023 door remco k --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 februari 2023 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2023 - 16:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel jij en een aantal anderen hebben maanden lang geroepen dat hij het probleem was en eruit moest. En ook toen creëerde hij meer dan wie dan ook.

Dat is echt wat anders dan nu schrijven dat je vind dat ie even uit vorm was.
Hij creëerde veel, maar verprutsen ook enorm veel en was vaak echt gewoon slecht te noemen.. maar ik zeg ook in diezelfde zin dat cijfers niet liegen toch ? Kortom mijn kritiek (en vele anderen) was onterecht gezien de cijfers..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 februari 2023 door nummer10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 27 februari 2023 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2023 - 16:37 schreef remco k het volgende:
Lucca maakt bij iedere invalbeurt een prima indruk door oorlog te maken in de 16.

Ik zie hem er graag bij blijven al is 10 miljoen een hoop geld.
Jammer dat Ajax dit niet meteen heeft betaald, want nu is er 29miljoen naar de belasting gegaan aan vanwege 100m winst. Dat is gewoon geld weggooien, had je best een aardige speler voor kunnen kopen. Zelfde met die keeper van Benfica, ik had hem liever gehad. Nu is een groot gedeelte naar de belastingdienst gegaan en hebben we alsnog geld uitgegeven, zonder zekerheid op CL voetbal....
Dat is dus 29m aan belastingdienst en +8m voor de keeper.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 februari 2023 door Ajax we love you --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 27 februari 2023 - 16:56   quote  deeplink  
Daarbij snap ik ook niet waarom Ajax niet gewoon een voorziening heeft opgenomen ivm met de oorlog en de openstaande bedragen voor Traore, Neres en Promes. Dat zou de winste hebben gedrukt, waardoor je minder belasting zou gaan betalen, maargoed ik ben niet de CFO van Ajax, maar een simpele boekhouder.
Een teleurgestelde A
 Een teleurgestelde A - maandag 24 april 2023 - 14:21   quote  deeplink  
In het begin speelde Ajax de sterren van de hemel, dus aan de selectie kan het niet liggen! Wel is iedereen slechter gaan spelen onder Schreuder en is alle spelvreugde weg! Trainer ontslaan lijkt mij de enige mogelijkheid en verder gaan met Peter Bosz, dan krijgen we weer mooi aanvallend voetbal en weer blije gezichten in het veld. Nu hebben we mooi de tijd ervoor in de winterstop.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 april 2023 - 16:17   quote  deeplink  
Peter Bosz?? Hahahahahahahaha hou op hoor! Wat heeft die vent gepresteerd dat iedereen hem maar graag ziet komen?
nummer10
 nummer10 - maandag 24 april 2023 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2023 - 16:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Peter Bosz?? Hahahahahahahaha hou op hoor! Wat heeft die vent gepresteerd dat iedereen hem maar graag ziet komen?
Wie anders is meer de vraag... Janssen van az ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 24 april 2023 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2023 - 17:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wie anders is meer de vraag... Janssen van az ?
Ten Hag kon een hogere intensiteit bewerkstelligen, lastig wie dat nog meer kan brengen

In ieder geval van Gaal maar die zal niet meer op komen draven
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 april 2023 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2023 - 17:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wie anders is meer de vraag... Janssen van az ?
Vergroot je kijkveld in plaats van met oogkleppen op zoeken.
wvb
 wvb - dinsdag 25 april 2023 - 01:56   quote  deeplink  
Het is een "sterfhuis" daar, een club in totaal verval.
Velen gaan het zinkende schip verlaten en het gaat heel snel nu, het proces geraakt in een stroomversnelling.
De prestaties op het veld, het is niet om aan te gluren.
Er zijn zoveel slechte beslissingen genomen, zoveel mismanagement, er zitten zoveel mensen op de verkeerde plek, er is zo slecht ingekocht, onvoorstelbaar, dan de nog openstaande tegoeden van een aantal reeds lang verkochte spelers. Volgens mij heeft Barcelona ook nog wat schulden open staan. Van der Sar had beter keeperstrainer kunnen worden, een directeur zonder gezicht en uitstraling naar de buitenwacht.
De meest recente blunder, de aankoop van een niets meer dan zeer gemiddelde keeper, lopen er hier ook 13 in een dozijn van rond. Als ik Brobbey zie bewegen, dan moet ik aan een walrus denken. Wijndal als hij tegen een rode kaart aan zou lopen tijdens de wedstrijd, zijn gemis, het zou niets uitmaken, ik zie nog liever Kramer van RKC.
De RVC welke zich beter wil belonen, het is hilarisch, boven hun stand willen leven. Veel voormalige Ajax coryfeeën keren zich openlijk tegen de club.
Ook de financiële verliezen stapelen zich nu versneld op, dat zal de club zeker parten gaan spelen. Recente aankopen hebben nu al weinig handelswaarde meer en buitenlandse clubs zullen er zeer zeker niet langer meer voor in de rij staan. Verder welke gearriveerde speler of getalenteerde jongeling, overweegt er nu nog een overstap naar Ajax, wat is de invloed van het vertoonde spel op het publiek.
Als we niet oppassen worden we ook nog van de derde plek geblazen.
Zoals het nu gaat, ik heb het nog nooit eerder meegemaakt, wat een amateurisme ten top.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 april 2023 door wvb --
p111
 p111 - dinsdag 25 april 2023 - 09:12   quote  deeplink  
Ik hoop dat Molenaar op staat,oudvoetballer en Ajacied en een persoonlijkheid en een advocaat dus alles bij elkaar een prima combinatie.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 april 2023 - 12:03   quote  deeplink  
Vanenburg vertrekt ook... Wat is er allemaal gaande joh
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 april 2023 - 12:45   quote  deeplink  
Vanenburg geeft precies aan waar het op dit moment fout gaat. Alles gebaseerd op data waardoor spelers niet meer echt getraind worden. De zorgen over de jeugdopleiding zijn dus gegrond en ik maak me steeds meer zorgen dat de verkeerde mensen de regie hebben binnen deze club.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 april 2023 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2023 - 12:45 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vanenburg geeft precies aan waar het op dit moment fout gaat. Alles gebaseerd op data waardoor spelers niet meer echt getraind worden. De zorgen over de jeugdopleiding zijn dus gegrond en ik maak me steeds meer zorgen dat de verkeerde mensen de regie hebben binnen deze club.
Maar wie is daar verantwoordelijk voor... Hoofd jeugdopleiding lijkt me toch ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 25 april 2023 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2023 - 12:45 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vanenburg geeft precies aan waar het op dit moment fout gaat. Alles gebaseerd op data waardoor spelers niet meer echt getraind worden. De zorgen over de jeugdopleiding zijn dus gegrond en ik maak me steeds meer zorgen dat de verkeerde mensen de regie hebben binnen deze club.
Volledig mee eens, hij is heel het beleid spuugzat haal ik uit zijn woorden.

Heel Ajax is naar een bedenkelijk niveau aan het afglijden.

Er moet echt wat gaan gebeuren maar waar moet je beginnen, bij vd Sar al ?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 april 2023 - 17:35   quote  deeplink  
Eerste jaar dat het niet goed gaat.. daarvoor was alles hosanna.. in 1 jaar alles om zeep helpen en dat niks zou deugen incl jeugd vind ik echt veel te ver gezocht aangezien de jeugd die er nu zit gewoon nog de oude methodes hebben gehad..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 25 april 2023 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2023 - 17:35 schreef nummer10 het volgende:
Eerste jaar dat het niet goed gaat.. daarvoor was alles hosanna.. in 1 jaar alles om zeep helpen en dat niks zou deugen incl jeugd vind ik echt veel te ver gezocht aangezien de jeugd die er nu zit gewoon nog de oude methodes hebben gehad..
Je moet het wel volgen, jeugd zit al jaren niet goed, er wordt veel jeugd gekocht zelfs
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 25 april 2023 - 22:20   quote  deeplink  
Stelletje licht gewichten in de leiding en RVC en geen voetbal kennis.
Kijk eens even rond bij je buurman in Alkmaar...
AZ o18 wint Youth league
Jong AZ is beste jong team in KKD
AZ wordt derde in ED en zit in halve finale Europa
Dat is een gevolg van degelijk beleid zonder al te grote namen. Complimenten voor die gasten!!!
AkaS
 AkaS - woensdag 26 april 2023 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2023 - 22:20 schreef bertus bikkel het volgende:
Stelletje licht gewichten in de leiding en RVC en geen voetbal kennis.
Kijk eens even rond bij je buurman in Alkmaar...
AZ o18 wint Youth league
Jong AZ is beste jong team in KKD
AZ wordt derde in ED en zit in halve finale Europa
Dat is een gevolg van degelijk beleid zonder al te grote namen. Complimenten voor die gasten!!!
En dan een falende Duitser aanstellen als TD... Je had die Huiberts bij AZ gek moeten maken en moeten aantrekken. Hij presteert aantoonbaar met alle resultaten die jij hierboven opsomt.

Ik weet niet wie er aan de macht is bij Ajax maar ze hebben dezelfde koers als uit de tijd van van de Boog en Havert
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 april 2023 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2023 - 12:45 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vanenburg geeft precies aan waar het op dit moment fout gaat. Alles gebaseerd op data waardoor spelers niet meer echt getraind worden. De zorgen over de jeugdopleiding zijn dus gegrond en ik maak me steeds meer zorgen dat de verkeerde mensen de regie hebben binnen deze club.
Als Algemeen directeur moet je keuzes maken, die worden er niet gemaakt. KOmt idt uit de koker van de nieuwe directeur voetbal? Of uit de algemeen directeur.

Als Algemeen directeur moet je een visie hebben, en laat voetbalkennis nou precies datgene zijn dat onze algemeen directeur niet bezit. Het is en blijft een oude keeper, die begrijpen niets van voetbal!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 april 2023 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2023 - 09:03 schreef AkaS het volgende:

[..]

En dan een falende Duitser aanstellen als TD... Je had die Huiberts bij AZ gek moeten maken en moeten aantrekken. Hij presteert aantoonbaar met alle resultaten die jij hierboven opsomt.

Ik weet niet wie er aan de macht is bij Ajax maar ze hebben dezelfde koers als uit de tijd van van de Boog en Havert
Wat dacht je van Van der Sar....
p111
 p111 - woensdag 26 april 2023 - 16:36   quote  deeplink  
Als ik dit gerucht mag geloven dan wordt ik gek,Ajax gaat vol voor Eden Hazard,die man heeft gvd een rollator nodig die kan echt helemaal niks meer,ik ga er vanuit dat dit een late 1 April grap is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 april 2023 door p111 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0899741