|
|
Eide
|
|
|
Kopen is prima. Ajax streeft een bepaald niveau na en je kunt niet uitsluitend op jong talent leunen. Wel moet je jonge spelers perspectief kunnen bieden, dus ontwikkelmogelijkheden, speelminuten en een eerlijke kans om het te laten zien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 17:37 schreef Loetje het volgende:[..] Of je laat Tadic weer optimaal functioneren als 9 met een diepgaande middenvelder erachter. Klaasen en Van de Beek waren bij Ajax behoorlijk identieke spelers namelijk. Daar hebben we er genoeg van in onze selectie om op die positie te spelen, met Klaassen loop je dan een paar jaar lang de jeugd voor de voeten. Ik denk dat de 6 positie wat een hele belangrijke is voor het elftal de minste is met Alvarez. Dacht eigenlijk dat ze daar naar op zoek waren, alhoewel ik niet zeg dat Klaassen daar niet geschikt voor is. Stel dat Klaassen op de 10 komt te staan, dan zou ik Martinez op 6 zetten en Kudus er naast Maar dan is je bank gevuld met Promes, Ekkelenkamp, en Gravenbergh. Dus ergens vermoed ik dat Klaassen bedoeld is voor de 6 positie... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 19:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Daar hebben we er genoeg van in onze selectie om op die positie te spelen, met Klaassen loop je dan een paar jaar lang de jeugd voor de voeten. Ik denk dat de 6 positie wat een hele belangrijke is voor het elftal de minste is met Alvarez. Dacht eigenlijk dat ze daar naar op zoek waren, alhoewel ik niet zeg dat Klaassen daar niet geschikt voor is. Stel dat Klaassen op de 10 komt te staan, dan zou ik Martinez op 6 zetten en Kudus er naast Maar dan is je bank gevuld met Promes, Ekkelenkamp, en Gravenbergh. Dus ergens vermoed ik dat Klaassen bedoeld is voor de 6 positie... Wat vorig jaar duidelijk is geworden, is dat alle jeugd waar om geroepen werd, er niet klaar voor blijkt te zijn.
Als je dan dit seizoen, en Remco en Eide hebben daar al hele mooie analyses over gemaakt, ziet dat ook een Unuvar de grootst mogelijke moeite heeft om al aan te haken in de KKD, moet je inderdaad afvragen hoe goed die plek bezet is.
Ekkelenkamp doet het goed, de vraag is echter hoeveel beter die nog wordt. Het ziet er immers ook nogal houterig uit. De opties lijken er veel, maar dat valt godsgruwelijk tegen Brabo. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 19:26 schreef Loetje het volgende:[..] Wat vorig jaar duidelijk is geworden, is dat alle jeugd waar om geroepen werd, er niet klaar voor blijkt te zijn. Als je dan dit seizoen, en Remco en Eide hebben daar al hele mooie analyses over gemaakt, ziet dat ook een Unuvar de grootst mogelijke moeite heeft om al aan te haken in de KKD, moet je inderdaad afvragen hoe goed die plek bezet is. Ekkelenkamp doet het goed, de vraag is echter hoeveel beter die nog wordt. Het ziet er immers ook nogal houterig uit. De opties lijken er veel, maar dat valt godsgruwelijk tegen Brabo. Dat is misschien wel zo, ik kan daar wel mee in gaan. Maar ik denk echt dat Kudus op die positie goed uit de voeten kan, maar goed Klaassen heeft idd bewezen daar goed te spelen. Blijft staan de 6 positie het probleem Alvarez, die denk ik heel belangrijk is voor het hart van de verdediging maar ook voor de voortzetting. Als er niemand wordt gehaald ga ik mocht Klaassen niet worden voor Martinez Brabo. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 19:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat is misschien wel zo, ik kan daar wel mee in gaan. Maar ik denk echt dat Kudus op die positie goed uit de voeten kan, maar goed Klaassen heeft idd bewezen daar goed te spelen. Blijft staan de 6 positie het probleem Alvarez, die denk ik heel belangrijk is voor het hart van de verdediging maar ook voor de voortzetting. Als er niemand wordt gehaald ga ik mocht Klaassen niet worden voor Martinez Brabo. Je hebt een alternatief. Geen aanvallers meer op 10. Kudus een creatieve 10 eventueel en eentje met diepgang. Ideaal toch? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat valt nogal mee, vind ik. Kaliber heeft namelijk in de jeugd bij Ajax gespeeld!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 19:42 schreef Loetje het volgende:[..] Je hebt een alternatief. Geen aanvallers meer op 10. Kudus een creatieve 10 eventueel en eentje met diepgang. Ideaal toch? en je denkt dat klaassen voor de bank komt ? lijkt me niet toch ? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
lees net ergens dat klaassen niet op 10 speelt maar op 6 bij werder ? klopt dit ? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 18:42 schreef Eide het volgende:Kopen is prima. Ajax streeft een bepaald niveau na en je kunt niet uitsluitend op jong talent leunen. Wel moet je jonge spelers perspectief kunnen bieden, dus ontwikkelmogelijkheden, speelminuten en een eerlijke kans om het te laten zien. Talent zat en wedstrijden genoeg dan vind ik jongens als Klaiber en Klaassen prima voor de stabiliteit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dat klopt indd. Klaasen kan in de Van de Beek rol en in de Alvarez/Gravenberch rol.
Bij Werder is Eggestein de 10 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
Guus Til
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 16:16 schreef Loetje het volgende:[..] Het is onze haatkrant inderdaad weer. Wat Overmars in deze zelf gezegd heeft, is dat spelers tot een bepaalde datum mogen gaan. Ik denk zelf dat zie datum onderhand wel geweest is, gezien volgende week de boel sluit. Dus ik neem het met een korrel zout. Ik hoop dat je daar gelijk in krijgt, maar mochten ze toch tot een deal komen, Angelino als ruilmiddel, plus een leuk bedrag uiteraard.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 september 2020 door Guus Til -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 20:50 schreef Guus Til het volgende:[..] Ik hoop dat je daar gelijk in krijgt, maar mochten ze toch tot een deal komen, Angelino als ruilmiddel, plus een leuk bedrag uiteraard. In die zin vind ik Angelino eigenlijk veel meer een Ajax back dan Tagliafico. Nico is vooral zijn gif, bovendien speelt die al een tijd stukken minder. Maar technisch is het zo geweldig niet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 20:56 schreef Loetje het volgende:[..] In die zin vind ik Angelino eigenlijk veel meer een Ajax back dan Tagliafico. Nico is vooral zijn gif, bovendien speelt die al een tijd stukken minder. Maar technisch is het zo geweldig niet. Mee eens maar Nico scoort weer regelmatig, maar idd is Angelino meer een Ajax back. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 20:36 schreef Loetje het volgende:[..] Dat klopt indd. Klaasen kan in de Van de Beek rol en in de Alvarez/Gravenberch rol. Bij Werder is Eggestein de 10 Opgelost Klaassen op 6, hahaha mooi man! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
nooit geweten dat davey op 6 uit de voeten kon... dan word het dus een breedte aankoop voor het hele middenveld... maar martinez dan ? waarom heeft die afgedaan ? ekkelenkamp? alvarez? en de namen wat eide net al aangaf |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik verwacht niet dat Davy gaat banken |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 21:22 schreef nummer10 het volgende:nooit geweten dat davey op 6 uit de voeten kon... dan word het dus een breedte aankoop voor het hele middenveld... maar martinez dan ? waarom heeft die afgedaan ? ekkelenkamp? alvarez? en de namen wat eide net al aangaf Als ze met de punt naar voor spelen dan kan Martinez ipv Alvarez naast Klaassen, de aanvallende middenvelder wordt dan Promes, Kudus of Gravenbergh |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 21:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als ze met de punt naar voor spelen dan kan Martinez ipv Alvarez naast Klaassen, de aanvallende middenvelder wordt dan Promes, Kudus of Gravenbergh en dat bedoel ik dus.. martinez promes kudus of gravenberch ekkelenkamp en wie nog meer op de bank tenkoste van klaassen.. dat stukje zie ik in die aankoop niet zitten, en dat is niet omdat het klaassen is.. en wat loetje al zegt, die zou niet voor de bank komen terwijl de rest in mijn ogen beter is.. of in iedergeval meer potentie hebben |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Klaiber 5-7 mln waarschijnlijk op voorspraak van ten Hag. Iemand CL niveau in hem gezien? Ik niet eerlijk gezegd.
Klaasen...voor de breedte of ipv Alvarez?
Promes.... Tadic.... Anthony
Kudus....Graveberch.... Klaasen
Nico...Blind...Schuurs...Mazzra
.......... Onana ...............
Neres, Martinez, Ekkelekamp, Alvarez Rensch, Timber, Steek....Klaiber |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
p111
|
|
|
''Of die transfers succesvol zijn of niet is natuurlijk afwachten'', schrijft Kwakman op Twitter. Hij verwacht dat Veerman op dit moment alleen een avontuur buiten Nederland aan kan gaan, als hij toch nog besluit om Heerenveen te verlaten. ''Gemiste kans in mijn geheel objectieve ogen'', besluit de analist zijn Tweet. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ben ik het mee eens een prima talent |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 00:42 schreef AkaS het volgende:Klaiber 5-7 mln waarschijnlijk op voorspraak van ten Hag. Iemand CL niveau in hem gezien? Ik niet eerlijk gezegd. Klaasen...voor de breedte of ipv Alvarez? Promes.... Tadic.... Anthony Kudus....Graveberch.... Klaasen Nico...Blind...Schuurs...Mazzra .......... Onana ............... Neres, Martinez, Ekkelekamp, Alvarez Rensch, Timber, Steek....Klaiber Ipv Alvarez I hope... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 18:40 schreef Eide het volgende:Klaiber als back-up op rechts kan ik best mee leven, zolang Salah-Eddine en Rensch een duidelijk perspectief hebben. Maar als bankzitter is Klaiber prima want die jonge gasten moeten minuten maken bij Jong Ajax. Klaassen snap ik niet als je Taylor, Ekkelenkamp, Hansen en Regeer hebt lopen. Opties zat, zelfs meer dan je op kan stellen. Let wel; ik ben fan van Klaassen. Doelgericht, fysiek goed, leider in het veld, veel ervaring en nog ras-Ajacied ook... Ik denk alleen dat Ajax hem niet nodig heeft binnen de huidige selectie. Hanssen is een spits toch die ook vanaf de flanken speelt?
Als je Klaassen echt als een tien haalt, snap ik het wel. Dan loopt hij van je genoemde spelers alleen Ekkelenkamp in de weg, Taylor en regeer spelen immers niet op 10 toch?
Ik heb ergens het vermoeden dat men het niet echt in Ekkelenkamp ziet zitten, het is namelijk niet zo dat er structuur zit in de minuten die hij speelt of dat hij langzaam aan steeds meer gaat spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 18:40 schreef nummer10 het volgende:klaassen als breedte aankoop of zien jullie hem ook ik de basis.. vd week werd hier nog geroepen over ajax jeugd en dat we ons gezicht aan het verliezen waren namelijk (koopclub) Dat zal hij moeten bewijzen.
Kaliber is een prima speler, die zou echter gewoon opgevangen moeten kunnen worden met je eigen jeugd.
Goede oud spelers terughalen vind ik altijd mooi.
Als je naar de eerste periode van Babel keek was dat prima, Blind doet het goed. Ik vind dat je deur voor de oud ajjax spelers die netjes weggaan en het goed hebben gedaan altijd open moet staan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 19:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat is misschien wel zo, ik kan daar wel mee in gaan. Maar ik denk echt dat Kudus op die positie goed uit de voeten kan, maar goed Klaassen heeft idd bewezen daar goed te spelen. Blijft staan de 6 positie het probleem Alvarez, die denk ik heel belangrijk is voor het hart van de verdediging maar ook voor de voortzetting. Als er niemand wordt gehaald ga ik mocht Klaassen niet worden voor Martinez Brabo. Kudus en gravenberg naast elkaar. Of Martinez naast een van beiden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 20:36 schreef Loetje het volgende:[..] Dat klopt indd. Klaasen kan in de Van de Beek rol en in de Alvarez/Gravenberch rol. Bij Werder is Eggestein de 10 Ze wisselen dat in die wedstrijden veel om toch. Heel dynamisch. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 21:22 schreef nummer10 het volgende:nooit geweten dat davey op 6 uit de voeten kon... dan word het dus een breedte aankoop voor het hele middenveld... maar martinez dan ? waarom heeft die afgedaan ? ekkelenkamp? alvarez? en de namen wat eide net al aangaf Daar speelde hij zelfs bij Ajax af en toe.
Kijk jij überhaupt weleens naar Ajax? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 september 2020 - 21:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als ze met de punt naar voor spelen dan kan Martinez ipv Alvarez naast Klaassen, de aanvallende middenvelder wordt dan Promes, Kudus of Gravenbergh Gravenberg is geen aanvallende middenvelder, die moet juist uit die lijn voor de defensie spelen.
Gravenberg kudus en klaassen. Waarbij Kudus en Klaassen veel over elkaar heen spelen. Lijkt me mooi. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Sorry hoor ik begrijp echt niks van deze evt aankopen.Misschien nog wel de evt aankoop van Mister anti anti Ajax Klaiber als breedte achter Mazro.Maar Davy halen terwijl Kudes/Promes en Ekkelenkamp daar kunnen spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 10:04 schreef p111 het volgende:Sorry hoor ik begrijp echt niks van deze evt aankopen.Misschien nog wel de evt aankoop van Mister anti anti Ajax Klaiber als breedte achter Mazro.Maar Davy halen terwijl Kudes/Promes en Ekkelenkamp daar kunnen spelen. Waarschijnlijk is het Promes experiment op die positie nog niet een heel groot succes, en zijn ze niet zo overtuigd van Ekkelenkamp. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Kan maar Kudus en Gravenbergh zijn eigenlijk aanvallend ingesteld.. Dan zie ik toch meer Martinez en Klaassen voor de E.L. En met de punt naar achter in onze eigen competitie Martinez dan kan Klaassen op 10 maar ook hebben we daar Promes nog... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik zie Gravenbergh let wel in de competitie hangend in de aanval spelen, merr tussen de 10 en 6 positie, vind hem verdedigend minder dan aanvallend, pikt ook regelmatig zijn goaltje mee.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Eerste half jaar speelde Kohfeldt vrij aanvallend en dynamisch. Toen stond Werder ook vrij hoog. Sindsdien speelt Werder eigenlijk steeds meer vanuit de omschakeling en niet meer zo dynamisch als ze waren. Klaasen komt nu ook nog maar amper in de 16 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 10:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Kan maar Kudus en Gravenbergh zijn eigenlijk aanvallend ingesteld.. Dan zie ik toch meer Martinez en Klaassen voor de E.L. En met de punt naar achter in onze eigen competitie Martinez dan kan Klaassen op 10 maar ook hebben we daar Promes nog... Wat te denken van een middenveld met Martinez, Kudus en Klaasen... Gravenberch heeft mij op zijn laaste wedstrijden na namelijk totaal niet overtuigd en Promes speelt ook verre van goed op de 10. En Klaasen en Kudus lekker laten afwisselen, mits het gerucht van Klaasen klopt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 11:13 schreef Loetje het volgende:[..] Wat te denken van een middenveld met Martinez, Kudus en Klaasen... Gravenberch heeft mij op zijn laaste wedstrijden na namelijk totaal niet overtuigd en Promes speelt ook verre van goed op de 10. En Klaasen en Kudus lekker laten afwisselen, mits het gerucht van Klaasen klopt. Hier kan ik het wel mee eens zijn Brabo, niet verkeerd! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Kudus en Klaassen kunnen elkaar eventueel afwisselen in de E.L. en naast elkaar aanvallend in de competitie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 10:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Kan maar Kudus en Gravenbergh zijn eigenlijk aanvallend ingesteld.. Dan zie ik toch meer Martinez en Klaassen voor de E.L. En met de punt naar achter in onze eigen competitie Martinez dan kan Klaassen op 10 maar ook hebben we daar Promes nog... Gravenberg is juist een controlerende middenvelder die graag inschuift.. Klaassen is juist meer aanvallender dan Gravenberg, die is bijna zijn hele carriere een 10 geweest.
Enige nadeel wat Gravenberg met Kudus samen met zich meebrengt is de ervaring..
ten Hag gaat niet met de punt naar achteren spelen. Zou ik misschien ook best graag weleens willen zien, maar daar over discussieren heeft geezn nut omdat het niet gebeurt.
Promes zie ik meer als buitenspeler, hij overtuigd voor mij totaal niet op 10. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 11:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:Kudus en Klaassen kunnen elkaar eventueel afwisselen in de E.L. en naast elkaar aanvallend in de competitie Dat gaat niet gebeuren. ten Hag speelt overduidelijk altijd met de punt naar voren, wat wel regelmatig zo is, is dat er eentje inschuift in balbezit.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een hoop mensen vond destijds ook dat Frenkie en Schone samen als controleurs te aanvallend ingesteld was.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 11:13 schreef Loetje het volgende:[..] Wat te denken van een middenveld met Martinez, Kudus en Klaasen... Gravenberch heeft mij op zijn laaste wedstrijden na namelijk totaal niet overtuigd en Promes speelt ook verre van goed op de 10. En Klaasen en Kudus lekker laten afwisselen, mits het gerucht van Klaasen klopt. Gravenberg van vorig seizoen imponeerde totaal niet.
Dit seizoen echter eigenlijk alleen maar goed gespeeld, in zowel de voorbereiding als de ED 1 pot. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 11:12 schreef Loetje het volgende:[..] Eerste half jaar speelde Kohfeldt vrij aanvallend en dynamisch. Toen stond Werder ook vrij hoog. Sindsdien speelt Werder eigenlijk steeds meer vanuit de omschakeling en niet meer zo dynamisch als ze waren. Klaasen komt nu ook nog maar amper in de 16 Ik zit net de heatmaps van de laatste 5 wedstrijden te bekijken, maar eigenlijk doen ze daar op het middenveld maar wat, Eggestijn komt eigenlijk niet dieper dan Klaasen, terwijl Klaasen eigenlijk alleen maar vanaf links speelt op dat middenveld.. Klaassen ook maar de helft van het aantal balcontacten tegenover de andere twee middenvelders.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 11:54 schreef remco k het volgende:[..] Gravenberg van vorig seizoen imponeerde totaal niet. Dit seizoen echter eigenlijk alleen maar goed gespeeld, in zowel de voorbereiding als de ED 1 pot. Jawel, maar daarmee ben je nog geen absolute zekerheid denk ik |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 12:00 schreef remco k het volgende:[..] Ik zit net de heatmaps van de laatste 5 wedstrijden te bekijken, maar eigenlijk doen ze daar op het middenveld maar wat, Eggestijn komt eigenlijk niet dieper dan Klaasen, terwijl Klaasen eigenlijk alleen maar vanaf links speelt op dat middenveld.. Klaassen ook maar de helft van het aantal balcontacten tegenover de andere twee middenvelders.. Yep, maar Eggestein is degene die achter de spits moet opduiken. Ik vind Klaasen daar trouwens veel beter voor. Maar Werder hanteert meer en meer de lange bal en omschakeling. Zonde, want het was gaaf om te kijken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zeker niet. Maar dat geld eigenlijk voor het hele middenveld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Beetje een 9,5. Geen diepe spits maar ook geen echte 10. Hij heeft in de jeugd veel op 10 achter Brobbey gespeeld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 september 2020 - 13:47 schreef Eide het volgende:[..] Beetje een 9,5. Geen diepe spits maar ook geen echte 10. Hij heeft in de jeugd veel op 10 achter Brobbey gespeeld. Ah oke, dat wist ik niet.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Taylor komt er ook wel aan maar denk dat 10 nog te vroeg is voor hem. |
|
|
|