|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 09 november 2020 - 12:53 schreef Pietje het volgende:[..] In theorie kan dat wel, als beide partijen het daarover eens worden. Maar het is niet gebruikelijk. Laten we hopen dat ze hier over in gesprek gaan, direct terug halen, hij zou het wel eens goed kunnen doen op 9... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Leuke spelers ben benieuwd. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2020 - 19:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Laten we hopen dat ze hier over in gesprek gaan, direct terug halen, hij zou het wel eens goed kunnen doen op 9... Ruilen voor Traore rest van het seizoen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Everton gaat voor Millik bod van 11 miljoen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Was het transferbedrag van Arek Milik niet € 33 miljoen toen hij verkaste van Ajax naar Napoli? Dan wordt hij steeds goedkoper. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Siem de Jong is ook al weer klaar in Cincinneti. Na zijn eerste periode bij Ajax, heeft hij nergens meer succes gekend. Sneu. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ja jammer voor Siem, maar was een overschatte doorsnee voetballer eigenlijk Geen Ajax speler. Maar een prima gozer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk eerder dat die klaplong funest is geweest.
Was bij Ajax met Eriksen samen echt goed. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Absoluut waar! En bovendien vergeet ik zijn doelpunten tegen FC Twente niet (3-1) waarmee hij persoonlijk Ajax kampioen maakte in 2011.
Het enige dat ik hem toch wel kwalijk nam, was zijn tijdelijke overgang naar PSV. Hoewel hij toen niet naar Ajax kon, is een overstap naar de concurrent pijnlijk. Dat doe je niet, vind ik. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Siem was een speler die in zijn eerste Ajaxperiode helemaal op z'n plek was. Een aanvallend ingestelde middenvelder met gevoel voor diepte en een prima functionele techniek. Eriksen was de spelverdeler en metervreter van dat elftal met spelers als Schone, Suarez, Theo Janssen en Fischer er omheen. Een elftal met veel voetballende kwaliteiten dus waar juist de doelgerichtheid en kopkracht van Siem de Jong een absolute meerwaarde was.
Ajax heeft sindsdien zowel kwalitatief als voetballend forse stappen gemaakt. De natuurlijke opvolgers van Siem, Davy Klaassen en Donny van de Beek, deelde zijn doelgerichtheid en functionele techniek maar zijn verder op alle fronten completere voetballers. Ajax speelt sowieso ondertussen op een aanmerkelijk niveau. Waar destijds Europees overwinteren een overwinning was is dat ondertussen toch wel het minimale resultaat dat verwacht wordt. Het Ajax van destijds was een aardige Europa League-ploeg, het moderne Ajax is kan goed mee in de Champions League.
Siem was destijds goed en belangrijk voor Ajax maar is ondertussen ingehaald door de werkelijkheid. Bovendien heeft Siem zich na Ajax niet verder weten te ontwikkelen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Blind en Klaassen, en is hij zijn blessures bij Newcastle zelfs nooit meer op het niveau van Ajax gekomen.
Daar zijn wel meer voorbeelden van. Siem is in goed gezelschap met jongens als Emanuelson, Anita, Van der Wiel, Van Rhijn en meer van dat soort gasten. Jongens die een dijk van een toekomst leken te hebben maar uiteindelijk bij Ajax hun allerbeste voetbal hebben laten zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 november 2020 door Eide -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Ben ik ook helemaal mee eens.
Siem was super functioneel, effectief en scoorde belangrijke doelpunten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 november 2020 door AkaS -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 14:25 schreef Eide het volgende:Siem was een speler die in zijn eerste Ajaxperiode helemaal op z'n plek was. Een aanvallend ingestelde middenvelder met gevoel voor diepte en een prima functionele techniek. Eriksen was de spelverdeler en metervreter van dat elftal met spelers als Schone, Suarez, Theo Janssen en Fischer er omheen. Een elftal met veel voetballende kwaliteiten dus waar juist de doelgerichtheid en kopkracht van Siem de Jong een absolute meerwaarde was. Ajax heeft sindsdien zowel kwalitatief als voetballend forse stappen gemaakt. De natuurlijke opvolgers van Siem, Davy Klaassen en Donny van de Beek, deelde zijn doelgerichtheid en functionele techniek maar zijn verder op alle fronten completere voetballers. Ajax speelt sowieso ondertussen op een aanmerkelijk niveau. Waar destijds Europees overwinteren een overwinning was is dat ondertussen toch wel het minimale resultaat dat verwacht wordt. Het Ajax van destijds was een aardige Europa League-ploeg, het moderne Ajax is kan goed mee in de Champions League. Siem was destijds goed en belangrijk voor Ajax maar is ondertussen ingehaald door de werkelijkheid. Bovendien heeft Siem zich na Ajax niet verder weten te ontwikkelen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Blind en Klaassen, en is hij zijn blessures bij Newcastle zelfs nooit meer op het niveau van Ajax gekomen. Daar zijn wel meer voorbeelden van. Siem is in goed gezelschap met jongens als Emanuelson, Anita, Van der Wiel, Van Rhijn en meer van dat soort gasten. Jongens die een dijk van een toekomst leken te hebben maar uiteindelijk bij Ajax hun allerbeste voetbal hebben laten zien. Prachtig verwoord en daar ben ik het 100% mee eens. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 14:25 schreef Eide het volgende:Siem was een speler die in zijn eerste Ajaxperiode helemaal op z'n plek was. Een aanvallend ingestelde middenvelder met gevoel voor diepte en een prima functionele techniek. Eriksen was de spelverdeler en metervreter van dat elftal met spelers als Schone, Suarez, Theo Janssen en Fischer er omheen. Een elftal met veel voetballende kwaliteiten dus waar juist de doelgerichtheid en kopkracht van Siem de Jong een absolute meerwaarde was. Ajax heeft sindsdien zowel kwalitatief als voetballend forse stappen gemaakt. De natuurlijke opvolgers van Siem, Davy Klaassen en Donny van de Beek, deelde zijn doelgerichtheid en functionele techniek maar zijn verder op alle fronten completere voetballers. Ajax speelt sowieso ondertussen op een aanmerkelijk niveau. Waar destijds Europees overwinteren een overwinning was is dat ondertussen toch wel het minimale resultaat dat verwacht wordt. Het Ajax van destijds was een aardige Europa League-ploeg, het moderne Ajax is kan goed mee in de Champions League. Siem was destijds goed en belangrijk voor Ajax maar is ondertussen ingehaald door de werkelijkheid. Bovendien heeft Siem zich na Ajax niet verder weten te ontwikkelen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Blind en Klaassen, en is hij zijn blessures bij Newcastle zelfs nooit meer op het niveau van Ajax gekomen. Daar zijn wel meer voorbeelden van. Siem is in goed gezelschap met jongens als Emanuelson, Anita, Van der Wiel, Van Rhijn en meer van dat soort gasten. Jongens die een dijk van een toekomst leken te hebben maar uiteindelijk bij Ajax hun allerbeste voetbal hebben laten zien. Toch best een hoop net niet spelers die in hun eerste Ajax periode best bruikbaar waren maar na hun transfer flink afgegleden zijn. Generatie erna met Tete, Riedewald, Bazoer, Ghazi is ook weinig van gekomen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Riedewald nog de meest succesvolle als basisspeler bij Crystal Palace. Bazoer trouwens bij Vitesse behoorlijk bezig hoewel die gozer qua mentaliteit nooit een topper zal worden. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Milik....?
Zou Ajax werkelijk in de markt zijn voor hem? Zo goed vond/vind ik hem niet... |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Milik,geen spits voor Ajax volgens mij maakt hij ons niet beter op dit moment.Ik ga voor Malen dat is in mijn ogen de ideale spits voor Ajax.En ook nog een Ajax verleden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vond het jammer dat ie destijds wegging. Die maakte ze toch wel regelmatig. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik ook, maar is er interesse in Milik dan? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 november 2020 - 09:16 schreef p111 het volgende:Milik,geen spits voor Ajax volgens mij maakt hij ons niet beter op dit moment.Ik ga voor Malen dat is in mijn ogen de ideale spits voor Ajax.En ook nog een Ajax verleden. Vond Millik prima hoor |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Dit is juist de spits die we missen goede afmaker die zelf wat kan creëren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 november 2020 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Niet? Ik wel!! Van mij mag hij direct komen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 november 2020 - 09:16 schreef p111 het volgende:Milik,geen spits voor Ajax volgens mij maakt hij ons niet beter op dit moment.Ik ga voor Malen dat is in mijn ogen de ideale spits voor Ajax.En ook nog een Ajax verleden. Whahaha hou op hoor!! Milik geen spits voor Ajax ......?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Milik zou een uistekende spits voor dit Ajax kunnen zijn. Als je die voor 10 miljoen kan ophalen moet je niet twijfelen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Milik wist met antivoetbal met weinig voorzetten tot 11 en 21 goals te komen. Bij Napoli aanvankelijk ook gewoon goed, alleen op den duur teveel blessures gehad. Hij was zelfs op een gegeven moment Callejon voorbij.
Nee, direct halen als de kans zich voordoet! Zo goed is die spits niet bezet bij ons.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 november 2020 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hij ziet liever Van Beukering uit zijn pensioen terugkeren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Let wel ik zou het met Milik wel zien zitten, we weten wat we aan hem hebben maar zou hij terug willen keren dan ?
Een Braziliaanse aanval met Danilo, is goedkoper en misschien wel effectief Hij laat toch wel het één en ander zien bij FC Twente.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 10:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:Let wel ik zou het met Milik wel zien zitten, we weten wat we aan hem hebben maar zou hij terug willen keren dan ? Een Braziliaanse aanval met Danilo, is goedkoper en misschien wel effectief Hij laat toch wel het één en ander zien bij FC Twente.. Stel je die vraag serieus gap?
Tadic is in principe geen spits meer onder Ten Hag. Traore en Labyad lijken toch wel aardig tekort te komen en Huntelaar speelt niet meer, dus die zal eerdaags stoppen. Ober Brobbey zijn ook enorme twijfels.
Dan kan je Danilo de kans geven, maar haalt die het, zit er niks nogmaals achter en anders heb je helemaal geen fatsoenlijke spits. Met Milik koop je gewoon 20 goals per seizoen, helemaal in een veel aanvallender systeem als toen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 11:39 schreef Loetje het volgende:[..] Stel je die vraag serieus gap? Tadic is in principe geen spits meer onder Ten Hag. Traore en Labyad lijken toch wel aardig tekort te komen en Huntelaar speelt niet meer, dus die zal eerdaags stoppen. Ober Brobbey zijn ook enorme twijfels. Dan kan je Danilo de kans geven, maar haalt die het, zit er niks nogmaals achter en anders heb je helemaal geen fatsoenlijke spits. Met Milik koop je gewoon 20 goals per seizoen, helemaal in een veel aanvallender systeem als toen Daarom en dan heb je aan Milik een goede afmaker. Europees ook van niveau heeft weinig kansen nodig. Kan niemand op dit moment bij Ajax aan tippen spitsen dan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 11:39 schreef Loetje het volgende:[..] Stel je die vraag serieus gap? Tadic is in principe geen spits meer onder Ten Hag. Traore en Labyad lijken toch wel aardig tekort te komen en Huntelaar speelt niet meer, dus die zal eerdaags stoppen. Ober Brobbey zijn ook enorme twijfels. Dan kan je Danilo de kans geven, maar haalt die het, zit er niks nogmaals achter en anders heb je helemaal geen fatsoenlijke spits. Met Milik koop je gewoon 20 goals per seizoen, helemaal in een veel aanvallender systeem als toen Nee hoor Brabo want ik zie het wel zitten met Milik, dat schreef ik toch. Mijn vraag was meer denk je dat hij terug wilt komen...
Ik neem nu even Suárez als voorbeeld, die had dit ooit ook laten weten maar wou absoluut niet weg uit Spanje, was meer om zijn Ajaxfans op Instagram te houden heb ik het idee want hij wist ook wel dat Ajax zijn salaris nooit kon betalen.
Maar ik vind het wel zaak dat ze Danilo terug halen of Milik nou komt of niet. Ik vind dat die gast goede technische kwaliteiten heeft, hij schiet ze ook makkelijk binnen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 november 2020 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Volgens mij spelen wij nu veel meer in de 16 als toen in de tijd van Millik,ik zie meer in een techn/spits een type Malen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: He fuckers donder op,ik heb een mening he !!! Millik is niet voor niks een koopje,daar moeten we niet meer aan beginnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 12:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee hoor Brabo want ik zie het wel zitten met Milik, dat schreef ik toch. Mijn vraag was meer denk je dat hij terug wilt komen... Ik neem nu even Suárez als voorbeeld, die had dit ooit ook laten weten maar wou absoluut niet weg uit Spanje, was meer om zijn Ajaxfans op Instagram te houden heb ik het idee want hij wist ook wel dat Ajax zijn salaris nooit kon betalen. Maar ik vind het wel zaak dat ze Danilo terug halen of Milik nou komt of niet. Ik vind dat die gast goede technische kwaliteiten heeft, hij schiet ze ook makkelijk binnen. Ik zou Danilo daar lekker laten door ontwikkelen. Voor hetzelfde geld is hij geen basis bij Ajax en mist daardoor gewoon een stuk ontwikkeling waar hij die nu wel heeft.
Ajax heeft nu gewoon een hele goede selectie. We scoren voldoende. Ik zou alleen gewoon Tadic op 9 laten spelen en de rest er omheen.
Buiten kansjes als Milik moet je gebruik van maken als zo’n kans zich voordoet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eens over Danilo. Laat die lekker dat seizoen in Twente afmaken. Ajax heeft voor nu zat opties en het heeft alleen zin om te kopen als je echt een eerste spots aantrekt. Danilo komt dan toch weer in de concurrentie met Traore. Lekker laten ballen en scoren bij de ponies en volgend jaar met een verse lei bij Ajax 1. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 13:34 schreef remco k het volgende:[..] Ik zou Danilo daar lekker laten door ontwikkelen. Voor hetzelfde geld is hij geen basis bij Ajax en mist daardoor gewoon een stuk ontwikkeling waar hij die nu wel heeft. Ajax heeft nu gewoon een hele goede selectie. We scoren voldoende. Ik zou alleen gewoon Tadic op 9 laten spelen en de rest er omheen. Buiten kansjes als Milik moet je gebruik van maken als zo’n kans zich voordoet. Dat door ontwikkelen zal wel lukken, ze kunnen hem pas aan het eind van dit seizoen terug laten komen, niet eerder.
Ajax heeft idd een goede selectie op 2 goede centrale verdedigers na en een goede spits al ben ik wel blij met Tadic, Brobbey en Traore zijn aardige stand inns maar die gaan de top niet halen vermoed ik. Brobbey komt techniek te kort voor in de kleine ruimte en Traore lengte.
Milik zie ik ook als een buitenkansje maar daar geloof ik niet in, die blijft lekker in Italië hangen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 november 2020 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 14:27 schreef Eide het volgende:Eens over Danilo. Laat die lekker dat seizoen in Twente afmaken. Ajax heeft voor nu zat opties en het heeft alleen zin om te kopen als je echt een eerste spots aantrekt. Danilo komt dan toch weer in de concurrentie met Traore. Lekker laten ballen en scoren bij de ponies en volgend jaar met een verse lei bij Ajax 1. Ik vermoed dat hij wel terug komt na dit seizoen mits hij zo door gaat. De doelpunten die hij gemaakt heeft waren ook nog eens mooi te noemen. Zou geweldig zijn tussen die andere Brazilianen.
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 12:49 schreef p111 het volgende:[..] He fuckers donder op,ik heb een mening he !!! Millik is niet voor niks een koopje,daar moeten we niet meer aan beginnen. Koopje??? Dat bedrag is niet eens genoemd door Napoli. Het is wat Everton wil betalen. Milik zelf is aankomende zomer transfervrij en weigert zijn contract te verlengen! Zo simpel is het! Heeft dus niets met koopje te maken! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 12:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee hoor Brabo want ik zie het wel zitten met Milik, dat schreef ik toch. Mijn vraag was meer denk je dat hij terug wilt komen... Ik neem nu even Suárez als voorbeeld, die had dit ooit ook laten weten maar wou absoluut niet weg uit Spanje, was meer om zijn Ajaxfans op Instagram te houden heb ik het idee want hij wist ook wel dat Ajax zijn salaris nooit kon betalen. Maar ik vind het wel zaak dat ze Danilo terug halen of Milik nou komt of niet. Ik vind dat die gast goede technische kwaliteiten heeft, hij schiet ze ook makkelijk binnen. Milik is geen basis bij een gelijkwaardige club, dus dat denk ik wel |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 12:49 schreef p111 het volgende:[..] He fuckers donder op,ik heb een mening he !!! Millik is niet voor niks een koopje,daar moeten we niet meer aan beginnen. Dat bepaal ik 1 zelf wel, en 2, ga eerst competities volgen voor je wat zegt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 17:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat door ontwikkelen zal wel lukken, ze kunnen hem pas aan het eind van dit seizoen terug laten komen, niet eerder. Ajax heeft idd een goede selectie op 2 goede centrale verdedigers na en een goede spits al ben ik wel blij met Tadic, Brobbey en Traore zijn aardige stand inns maar die gaan de top niet halen vermoed ik. Brobbey komt techniek te kort voor in de kleine ruimte en Traore lengte. Milik zie ik ook als een buitenkansje maar daar geloof ik niet in, die blijft lekker in Italië hangen Misluk heeft ook niet veel techniek en is ook niet groot
De redenen waarom je hun niet goed vind heeft Milik dus beiden en die zal dan wel goed genoeg zijn?
Ik denk dat Traore van alles best veel heeft maar in alles net niet goed genoeg is voor Ajax.
Brobbey valt nog niets over te zeggen denk ik.
En sorry, maar ik vind ook ons centrum echt wel van hoge kwaliteit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Helaas valt er niet zoveel van Milik te volgen momenteel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Maar wel genoeg gezien dat hij voor zijn blessure Callejon voorbij was. En die daar zeker een betere speler geworden is |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 12:46 schreef p111 het volgende:[..] Volgens mij spelen wij nu veel meer in de 16 als toen in de tijd van Millik,ik zie meer in een techn/spits een type Malen. Malen is veel te duur vrees ik |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Die denkt echt dat Ajax 35 miljoen gaat neerleggen voor Malen. Dan ben je dus ook echt knettergek |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: O sorry ik heb niet goed gekeken in die competitie doet Millik het uistekend hoe kan ik dat nou over het hoofd zien. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Helaas wel,maar dat is in mijn ogen een geweldige spits in de 16. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 november 2020 - 23:30 schreef p111 het volgende:[..] O sorry ik heb niet goed gekeken in die competitie doet Millik het uistekend hoe kan ik dat nou over het hoofd zien. Milik is voor zijn blessureleed 1e spits van Napoli geworden. Dat ben je echt niet zomaar.
Daarbij ook fysiek heel erg gegroeid. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Maar vind je ook dat die anderen beter laat spelen?
Ergens heb ik twijfels bij die jongen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik xie in Malen eerder een type als Tadic. Een 9.5. Geen echte spits, maar wel iemand die kan inzakken, van de flanken kan komen en veelzijdig is. |
|
|
|