BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 05 januari 2021 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 januari 2021 - 07:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar is weer een kopie van vorig seizoen en denk dat we geluk hebben gehad dat dat beëindigd werd.
Champions League eruit, EL eruit en wankelen in de competitie.
Niet dat ik bang voor PSV ben maar wel voor Ajax!
Deze achterhoede geeft ons geen vertrouwen!
Iets wat ik voor het seizoen al zag aankomen.

Er gingen 2 goede verdedigers weg, en er komt 1 middelmatige voor in de plaats.
Terwijl Perry Schuurs geen zekerheidje was..
Bij voorbaat slecht inzicht..
Eide
 Eide - dinsdag 05 januari 2021 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2021 - 23:37 schreef p111 het volgende:
Maar we moeten ook niet overdrijven of PSV zo geweldig speelt !!! en weer een paar keer als vanouds in de laatste minuten,wij hebben 29 doelpunten meer gemaakt en 1 meer tegen dus laten wij die boeren aub nou effe niet overschatten aub.
Maar PSV was voor de stop wel beter in vorm dan Ajax. Vooral Malen en Gotze, mits in vorm, zijn natuurlijk twee klasbakken. Het afstoppen van die twee wordt heel erg moeilijk als Ajax op dezelfde manier blijft verdedigen als voor de winterstop.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 05 januari 2021 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 januari 2021 - 11:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar PSV was voor de stop wel beter in vorm dan Ajax. Vooral Malen en Gotze, mits in vorm, zijn natuurlijk twee klasbakken. Het afstoppen van die twee wordt heel erg moeilijk als Ajax op dezelfde manier blijft verdedigen als voor de winterstop.
Eens, ze zijn met name sterk in de counter, die 2 klasbakken gaan dat afstraffen op het moment dat we te hoog staan.
Ik heb er geen goed gevoel over
p111
 p111 - dinsdag 05 januari 2021 - 12:36   quote  deeplink  
Ik wel,als Ajax moet en de tegenstander spreekt aan dan zijn ze een klasse beter als tegen een middelmatige ploeg.Hopelijk dat Ten hag wel de juiste mensen opsteld.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 06 januari 2021 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 januari 2021 - 09:48 schreef p111 het volgende:

[..]

Met Bas Dost haal je een matige subtopper binnen geen Ajax niveau.
Heb ook niet letterlijk gezegd dat Ajax Dost moet halen.
Nam Brugge als voorbeeld dat die in de winter wel Dost, Denswil kunnen halen.
Wat voor hun nodig en top is.

Feyenoord een spits haalt omdat het niet loopt.

Ajax met veel groter budget en kampioen wilt/moet worden niks doet.
Loetje
 Loetje - woensdag 06 januari 2021 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 09:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heb ook niet letterlijk gezegd dat Ajax Dost moet halen.
Nam Brugge als voorbeeld dat die in de winter wel Dost, Denswil kunnen halen.
Wat voor hun nodig en top is.

Feyenoord een spits haalt omdat het niet loopt.

Ajax met veel groter budget en kampioen wilt/moet worden niks doet.
Dost had anders van mij best als stormram mogen komen. Beter dan al die zooi die we nu voorin hebben lopen daar.

Hoe je het ook wendt of keert, ze bakken er stuk voor stuk helemaal geen ene flikker van
Pietje
 Pietje - woensdag 06 januari 2021 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 januari 2021 - 11:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben het volstrekt met je eens en dat schreef ik zojuist op je prachtige wedstrijdtopic. Ik vrees dan ook serieus voor een kansloze missie van Ajax.
remco k
 remco k - woensdag 06 januari 2021 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 13:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het volstrekt met je eens en dat schreef ik zojuist op je prachtige wedstrijdtopic. Ik vrees dan ook serieus voor een kansloze missie van Ajax.
Tegen wie is Ajax nog meer kansloos geweest dan de laatste 3 seizoenen?
Pietje
 Pietje - woensdag 06 januari 2021 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 16:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Tegen wie is Ajax nog meer kansloos geweest dan de laatste 3 seizoenen?
Ik schreef alleen over de komende wedstrijd dat Ajax in mijn ogen kansloos is en niet over eerdere wedstrijden!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 06 januari 2021 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 12:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dost had anders van mij best als stormram mogen komen. Beter dan al die zooi die we nu voorin hebben lopen daar.

Hoe je het ook wendt of keert, ze bakken er stuk voor stuk helemaal geen ene flikker van
Beetje zelfde type als Huntelaar.
remco k
 remco k - woensdag 06 januari 2021 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 17:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schreef alleen over de komende wedstrijd dat Ajax in mijn ogen kansloos is en niet over eerdere wedstrijden!
Ajax is toch gewoon nooit kansloos. Dat is het ook tegen psv zelden tot nooit geweest en laten we niet doen alsof psv de pannen van de daken speelt.

Er zullen voor Ajax ook mogelijkheden zat liggen, de defensie van psv acht ik iets minder dan de onze.

Ajax kan er zelf een open wedstrijd van maken, dat zal denk ik uiteindelijk in ons voordeel werken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 januari 2021 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax is toch gewoon nooit kansloos. Dat is het ook tegen psv zelden tot nooit geweest en laten we niet doen alsof psv de pannen van de daken speelt.

Er zullen voor Ajax ook mogelijkheden zat liggen, de defensie van psv acht ik iets minder dan de onze.

Ajax kan er zelf een open wedstrijd van maken, dat zal denk ik uiteindelijk in ons voordeel werken.
Laten we dit hopen Remco, dat Ajax er zelf een open wedstrijd van maakt en niet zo voorzichtig opereert als in de laatste wedstrijd tegen Atalanta

Wel met voldoende mensen achterin want in de omschakeling is PSV juist verdomd gevaarlijk..
Maar goed dat zijn wij ook met de snelheid van Kudus en Neres.
Pietje
 Pietje - woensdag 06 januari 2021 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee! Ik las zojuist, dat Ajax óók Huntelaar moet missen en geen spits kan opstellen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 06 januari 2021 - 20:44   quote  deeplink  
Ik heb zondag toch niets anders te doen, dus ik kan wel de spitspositie invullen voor een keertje ;-)
remco k
 remco k - woensdag 06 januari 2021 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 19:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee! Ik las zojuist, dat Ajax óók Huntelaar moet missen en geen spits kan opstellen.
Tadic ren Labyad hebben bewezen daar goed te kunnen spelen. De drie geblesseerde spitsen hebben toch al niets laten zien dit seizoen.

En begrijp me niet verkeerd. Ik denk ook dat Ajax dit zomaar kan verliezen.

Maar kansloos zullen we niet zijn.

Een echte pot die twee kanten op kan. Ook psv is namelijk helemaal niet in hele goede doen geweest.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 07:28   quote  deeplink  
Oude bekende van ten Hag, Haller 25 miljoen naar Ajax.
Vond hem wel goed maar hier werd toen gezegd dat het geen Ajax spits was.
Ben benieuwd of dit gerucht waar is.
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 07:45   quote  deeplink  
Als dit waar is, zijn ze knettergek geworden

Milik is waarschijnlijk voor een miljoen op 10 te halen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 januari 2021 - 12:11   quote  deeplink  
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=382525

betaling in 4 x dat heeft overmars dan netjes geregeld.. maar dan nog niet blij met een spits als haller uit de stal van tenhag..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 07:45 schreef Loetje het volgende:
Als dit waar is, zijn ze knettergek geworden

Milik is waarschijnlijk voor een miljoen op 10 te halen.
Als je het zo bekijk wel ja. Nadeel van Milik is wel dat hij al een hele tijd geen minuten meer maakt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 12:11 schreef nummer10 het volgende:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=382525

betaling in 4 x dat heeft overmars dan netjes geregeld.. maar dan nog niet blij met een spits als haller uit de stal van tenhag..
Haller wilde ik vanaf Utrecht al bij Ajax zien. Was toen maar 7 miljoen.
Vind het een prima spits die er gelijk kan staan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 januari 2021 - 13:42   quote  deeplink  
tjah toen... nu niet meer... en al helemaal niet omdat dit tenkoste gaat van jeugd (danillo brobbey met name) en anthony of neres..
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 12:31 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haller wilde ik vanaf Utrecht al bij Ajax zien. Was toen maar 7 miljoen.
Vind het een prima spits die er gelijk kan staan.
Iedereen weet dat een gemiddelde afmaker bij Ajax niet slaagt toch?

Er zijn veel spitsen geweest die bij Ajax niet wisten te slagen, maar in grotere competities wel.

Besef ook dat vaak de hangende spitsen bij ons het beste werken. Bij Frank de Boer was Siemens de Jong daar de beste, nu Tadic en beiden zijn geen spitsen maar lieten andere beter spelen en scoren.

Haller is niet wat Ajax nodig heeft. Daar ben ik 1000% van overtuigd
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 13:50   quote  deeplink  
Waarom huur je hem niet een half jaar?

Geef in de zomer in de voorbereiding Danilo de kans en kijk erna of er een spits moet komen of niet... En ik zeg nergens dat Danilo het gaat maken, maar die verdiend gewoon de kans.

Ofwel je verneukt Danilo, ofwel Brobbey en je verneukt Traoré. Want dit moet hoe dan ook spelen natuurlijk.

En maar te zwijgen als je geen kampioen wordt. Kom je januari slecht door, wat vorig jaar ook gebeurde en dit seizoen en prachtige kopie ervan blijkt te zijn, sta je als club pas echt in brand. 20/25 miljoen armer, minder inkomsten en in januari naar de klote voor de titel.

Nee, dit vind ik absurde risico's. Echt een totale schande van alles en iedereen die hierachter zit!!!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 13:42 schreef nummer10 het volgende:
tjah toen... nu niet meer... en al helemaal niet omdat dit tenkoste gaat van jeugd (danillo brobbey met name) en anthony of neres..
Danilo gaat verkocht worden denk ik. Was ook geen Ajax spits toch? Huntelaar gaat weg. Traore is matig al weken.
Brobbey kan volgend seizoen dus prima rijpen achter Haller.

Neres en Antony zijn rechtsbuitens dus dat het ten koste van hun gaat is onzin.
Promes zal de bak wel ingaan dus alleen Tadic voor links. Kan Neres mits fit dan ook nog spelen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 13:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Iedereen weet dat een gemiddelde afmaker bij Ajax niet slaagt toch?

Er zijn veel spitsen geweest die bij Ajax niet wisten te slagen, maar in grotere competities wel.

Besef ook dat vaak de hangende spitsen bij ons het beste werken. Bij Frank de Boer was Siemens de Jong daar de beste, nu Tadic en beiden zijn geen spitsen maar lieten andere beter spelen en scoren.

Haller is niet wat Ajax nodig heeft. Daar ben ik 1000% van overtuigd
Mag je vinden ik vind het een topaankoop. Zeer complete speler. Kan afmaken, zelf creëren en ook best goed in de combinatie.
Let maar op die gaat er wel een aantal maken op aangeven van Antony!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 14:07   quote  deeplink  
Dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 januari 2021 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 14:11   quote  deeplink  
En ja tuurlijk is het een risico financieel als je geen kampioen wordt.
Niks doen en geen kampioen worden is ook geen optie. Dat Ajax even 25 miljoen uitgeeft laat
ook zien dat er financieel nog genoeg is door alle uitgaande transfers van afgelopen jaren.

Kapitaal hoort op het veld wil je aansluiting houden bij Europese subtop.
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 14:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mag je vinden ik vind het een topaankoop. Zeer complete speler. Kan afmaken, zelf creëren en ook best goed in de combinatie.
Let maar op die gaat er wel een aantal maken op aangeven van Antony!
In de combinatie???

Welke Haller bekijk jij?
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 14:11 schreef Hummel10 het volgende:
En ja tuurlijk is het een risico financieel als je geen kampioen wordt.
Niks doen en geen kampioen worden is ook geen optie. Dat Ajax even 25 miljoen uitgeeft laat
ook zien dat er financieel nog genoeg is door alle uitgaande transfers van afgelopen jaren.

Kapitaal hoort op het veld wil je aansluiting houden bij Europese subtop.
Ajax heeft geen aansluiting bij de subtop. Dat was eenmalig, Ajax zit daar heel ver vanaf momenteel
Eide
 Eide - donderdag 07 januari 2021 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 15:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de combinatie???

Welke Haller bekijk jij?
Daar heeft hij wel een punt hoor. Haller is wel een spits die ook graag een steek al geeft of aflegt. Z'n laatste seizoen in Duitsland was goed voor 15 goals en 9 assists en was hij echt wel goed bezig. Eintracht werd 7e wat knap is.

Het is veel meer een voetballende spits dan KJH, Traore of Brobbey. De vraag is of hij ook goed genoeg is.
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 januari 2021 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 14:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Danilo gaat verkocht worden denk ik. Was ook geen Ajax spits toch? Huntelaar gaat weg. Traore is matig al weken.
Brobbey kan volgend seizoen dus prima rijpen achter Haller.

Neres en Antony zijn rechtsbuitens dus dat het ten koste van hun gaat is onzin.
Promes zal de bak wel ingaan dus alleen Tadic voor links. Kan Neres mits fit dan ook nog spelen.
tadic blijft linksbuiten hoe dan ook met tenhag... dus anthonhy of neres komt geregeld op de bank.. en die zijn meer waard dan een haller...
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 16:42   quote  deeplink  
In deze discussie ben ik het toch echt eens met Hummel10!
Toen hij bij FC Utrecht speelde viel hij mij op met zijn (mooie) doelpunten, zijn assists (niet alleen) voor eigen eer gaan. Hij overzag de situatie gewoon goed en zag zijn medespeler die er beter voor stond. Hij heeft zijn lengte mee (1.90m) en is super gedreven.
Ook bij Eintracht Frankfurt viel hij mij op om dezelfde redenen.

Ik vind Haller een uitstekende aankoop en of hij het bij Ajax gaat reden, moet je inderdaad maar afwachten, maar geldt dat niet voor iedere speler??
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 januari 2021 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 16:42 schreef Pietje het volgende:
Toen hij bij FC Utrecht speelde viel hij mij op met zijn (mooie) doelpunten, zijn assists (niet alleen) voor eigen eer gaan. Hij overzag de situatie gewoon goed en zag zijn medespeler die er beter voor stond. Hij heeft zijn lengte mee (1.90m) en is super gedreven.

Ik vind Haller een uitstekende aankoop en of hij het bij Ajax gaat reden, moet je inderdaad maar afwachten, maar geldt dat niet voor iedere speler??
gaat natuurlijk ook om het bedrag he.. 20 mil in deze tijd voor een speler als haller is gewoon tegek als je na gaat dat wat hier al benoemd was milik goedkoper is..
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 16:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gaat natuurlijk ook om het bedrag he.. 20 mil in deze tijd voor een speler als haller is gewoon tegek als je na gaat dat wat hier al benoemd was milik goedkoper is..
Het gaat er mij om, dat er voor mij althans een top-aankoop is gedaan. En als hij er nog 20 inschopt of inkopt de komende maanden, heeft hij zijn transferbedrag dubbel en dwars verdiend.

En natuurlijk blijft het een gokje, maar ik vroeg eerder: is dat niet bij elke speler?
Eide
 Eide - donderdag 07 januari 2021 - 16:59   quote  deeplink  
De voetbalvolgende media meldt dat Haller speelgerechtigd is tegen PSV als Ajax de benodigde papieren voor morgen 12:00 bij de KNVB heeft liggen. Er is geen quarantaine verplichting kennelijk.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 15:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de combinatie???

Welke Haller bekijk jij?
Let nou maar op. Kan prima meevoetballen assists geven.
Jij noemt Millik een betere optie kost ook minstens 10 en veel salaris.
Heeft een half jaar niet gespeeld en is dat wel de ideale Ajax spits?
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2021 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic ren Labyad hebben bewezen daar goed te kunnen spelen. De drie geblesseerde spitsen hebben toch al niets laten zien dit seizoen.

En begrijp me niet verkeerd. Ik denk ook dat Ajax dit zomaar kan verliezen.

Maar kansloos zullen we niet zijn.

Een echte pot die twee kanten op kan. Ook psv is namelijk helemaal niet in hele goede doen geweest.
Uiteraard is Ajax niet bij voorbaat kansloos, je weet het nooit. Maar puur voor mijn gevoel lijkt Ajax mij niet de bovenliggende partij, gezien de vorm van de laatste paar wedstrijden. Ik denk (en hoop dat ik mij gierend vergis) dat PSV bloed ruikt. De traditie is dat Ajax in december een zeer zwakke maand heeft, die begin januari meestal nog even doorgaat.

Aan de andere kant: ik hoop oprecht dat jij gelijk krijgt. Elke wedstrijd staat op zichzelf en beide ploegen hebben spelers die een wedstrijd kunnen laten vlammen, maar bij Ajax zie ik geen enkel zelfvertrouwen. Een overwinning van Ajax zondag zou dan goed uitkomen.

Maar ik blijf maar met dat slechte gevoel rondlopen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 16:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Millik kom je bijna op hetzelfde bedrag plus salaris en is niet eens fit.
Noem maar eens een andere spits voor 20 miljoen die op zijn 26ste naar Ajax wilt komen.
En vooral die in de Eredivisie wilt komen spelen. Wilde Millik wel?

Volgens mij wordt er meer zo zuur gereageerd omdat hij uit de koker van ten Hag komt.
Hoop dat hij zich gelijk kan laten gelden en iedereen de mond snoert.
Er is altijd een kans dat een speler mislukt(Sulejmani) maar ik denk dat Haller mentaal sterker is.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2021 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 16:42 schreef Pietje het volgende:

Hij heeft bij alle clubs Utrecht, Frankfurt en West ham hele mooie goals gemaakt.
Ik zie geen rede waarom hij dit voor Ajax niet gaat doen.
Hij is niet Super technisch maar kan inderdaad prima meevoetballen en naar de goede kleur spelen.
Dat in combinatie met gedrevenheid en zijn snelheid verwacht ik veel van hem.

Ik vind het ook een uitstekende aankoop!
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 17:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Noem maar eens een andere spits voor 20 miljoen die op zijn 26ste naar Ajax wilt komen.

Volgens mij wordt er meer zo zuur gereageerd omdat hij uit de koker van ten Hag komt.
Er is altijd een kans dat een speler mislukt(Sulejmani) maar ik denk dat Haller mentaal sterker is.
Eens!
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 17:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij heeft bij alle clubs Utrecht, Frankfurt en West ham hele mooie goals gemaakt.
Ik zie geen rede waarom hij dit voor Ajax niet gaat doen.
Hij is niet Super technisch maar kan inderdaad prima meevoetballen en naar de goede kleur spelen.
Dat in combinatie met gedrevenheid en zijn snelheid verwacht ik veel van hem.

Ik vind het ook een uitstekende aankoop!
Klopt inderdaad Hummel. En dat hij in Engeland minder heeft gescoord zegt mij niet zoveel, want ik heb begrepen dat hij daar een paar keer een nare blessure heeft opgelopen. Ja, dan speel je dus minder wedstrijden. Maar nu is hij fit, zo heb ik gehoord. De medische keuring even afwachten en dan zondag direct er 3 inschoppen tegen PSV. Dan is iedereen stil :-) (Dit is wishful thinking).
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 07 januari 2021 - 17:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik hoop het ook, zie het met hem wel zitten!

Jammer zou wel zijn dat we met dezelfde achterhoede het veld op gaan als voor de winterstop.
Mijn hoop is dat Jurrien Timber of Alvarez op de positie staat van Perr Schuurs
Eide
 Eide - donderdag 07 januari 2021 - 18:06   quote  deeplink  
Haller: 'De beste spits waarmee ik ooit gespeeld heb'

Sébastien Haller wordt de nieuwe spits van Ajax. De 26-jarige aanvaller komt voor een recordbedrag over van West Ham United, waar een totaal ander type voetbal van hem gevraagd werd. Past hij wel bij Ajax? Met Édouard Duplan, de man die Haller ooit mede overtuigde om naar de Eredivisie te komen, gaan we op zoek naar een antwoord op die vraag.

Bij een analyse van Haller kunnen we niet om zijn fysieke eigenschappen heen. Met zijn lengte van 1,90 meter en brede schouders heeft de spits een imposante bouw en daar maakt hij handig gebruik van. Zelfs in de Premier League behoorde hij het afgelopen anderhalve seizoen tot de beste koppers. Sinds zijn megatransfer naar West Ham, dat in de zomer van 2019 liefst vijftig miljoen euro voor hem neerlegde, heeft alleen Sheffield United-spits Ollie McBurnie meer kopduels gewonnen. Dat heeft natuurlijk ook deels met de speelwijze van West Ham te maken, maar in het jaar daarvoor was Haller namens Eintracht Frankfurt ook met afstand de beste kopper van de Bundesliga.

In het successeizoen 2018/19 van Frankfurt werden die kwaliteiten van Haller optimaal benut. De spits floreerde als aanspeelpunt met de beweeglijke Luka Jovic en Ante Rebic om zich heen. In 39 wedstrijden was hij die jaargang zo niet alleen goed voor 20 doelpunten, maar ook voor 12 assists. Haller was de ideale target man voor de ploeg, die ook in Europa grote indruk maakte. Door een verloren strafschoppenreeks tegen Chelsea greep Frankfurt uiteindelijk naast de Europa League-finale. Het leverde Jovic een droomtransfer naar Real Madrid op, waar hij het sindsdien ongelooflijk lastig heeft.

Het feit dat Haller bij de beste koppers van Europa hoort, is een welkom nieuw wapen voor Ajax, maar het zal niet de belangrijkste reden zijn dat de Amsterdammers zo diep in de buidel tasten voor de spits. Wat maakt hem zo bijzonder? Daarvoor spreken we met Édouard Duplan. De inmiddels 37-jarige aanvaller speelde bij FC Utrecht samen met Haller. Als enige andere Fransman in de selectie speelde Duplan zelfs een belangrijke rol in de komst van Haller naar de Domstad. Duplan belde de toenmalig spits van Auxerre persoonlijk op om hem te overtuigen de stap naar Utrecht te maken. ‘Ik vertelde hem dat FC Utrecht een mooie club is, maar ook dat de Eredivisie de perfecte competitie voor hem was. De Eredivisie is gemaakt voor aanvallers’, vertelt de inmiddels 37-jarige Duplan. Haller besloot in te gaan op het aanbod en eenmaal in Utrecht had hij direct een klik met Duplan. ‘Edu is net zo oud als mijn broer en het voelt ook een beetje zo. Hij is heel belangrijk voor mij’, zei de spits vijf jaar geleden in gesprek met VI. De afgelopen jaren hield het duo contact.

AFMAKER
Duplan weet nog goed hoe Haller in 2015 direct indruk maakte bij FC Utrecht. ‘Hij ging meteen mee op trainingskamp en daar deden we een afwerkoefening. De manier waarop hij afwerkte, dat had ik nog nooit gezien. Zó klinisch. Met heel veel overtuiging, maar ook met finesse. Zo’n finesse had ik nog nooit meegemaakt. Toen dacht ik al: Dit is een bijzondere speler.’ In de jaren daarop heeft Haller zich inderdaad bewezen als uitstekende afmaker. Zijn kalmte voor het doel valt enorm op. Toch heeft hij op dat ene succesjaar in Frankfurt geen extreme doelpuntenaantallen gehaald in het buitenland. Een duik in de data levert een mogelijke verklaring op: Haller schiet relatief weinig. De afgelopen drieënhalf jaar kwam hij gemiddeld tot 1,6 schot per wedstrijd, terwijl de meeste goalgetters in de Bundesliga en de Premier League het vijandige doel ruim twee keer zo vaak onder vuur nemen.

‘Dat is interessant’, reageert Duplan. ‘Het klopt eigenlijk wel bij het beeld dat ik van hem probeer te schetsen. Hij is een klinische afwerker, geen wilde schieter. Ik heb veel spitsen meegemaakt die zo vaak mogelijk schieten, uit alle hoeken en standen, om maar aan doelpunten te komen. Maar Sébastien probeert het alleen als hij zeker weet dat het gaat lukken. Hij is niet zo’n agressieve spits die meteen gaat schieten als hij het doel ziet. Als hij een ploeggenoot ziet die er beter voor staat, geeft hij de bal af, dat is geen probleem voor hem. De meeste spitsen denken alleen maar aan doelpunten, hij staat er iets anders in.’ De schoten die Haller wél afvuurt, komen vrijwel uitsluitend van binnen het strafschopgebied. Van zijn dertig doelpogingen dit seizoen kwam er slechts één van nipt buiten de zestien.

AANSPEELPUNT
Duplan roemt ook de kwaliteiten van Haller als aanspeelpunt. Uiteraard is hij een ideaal mikpunt voor lange ballen, maar die kwaliteit zal bij Ajax minder van pas komen dan bijvoorbeeld bij West Ham. De ploeg van Erik ten Hag hanteert van alle Eredivisie-clubs immers het minst de lange bal. Toch deed Ajax enkele jaren geleden, nog voor de komst van Ten Hag al een poging om Haller op te pikken bij Utrecht. Duplan snapt wel waarom. ‘Sébastien kan ook heel veel met zijn voeten’, legt hij uit.

‘Of het snelle combinatiespel van Ajax bij hem past? Ik denk het wel. Ik denk dat hij technisch veel meer kan dan mensen misschien van hem verwachten. Ik heb dat ook meegemaakt bij Utrecht, hij zocht juist continu de combinaties met zijn medespelers. Ik had daarin een klik met hem en ik was zeker niet de enige. Hij kan heel goed samenspelen met dat soort jongens, die graag de combinatie aangaan. Je moet hem natuurlijk de tijd geven om zich wat aan te passen aan de manier van spelen. Als hij die tijd krijgt, weet ik zeker dat hij gaat slagen in Amsterdam.’

HARDE WERKER
Duplan heeft die overtuiging, omdat hij het karakter van zijn oude ploegmakker goed kent. ‘Hij is ontzettend gedreven en doet er alles aan om beter te worden. Hij werkt altijd keihard op de training en deed bij Utrecht vaak achteraf ook nog extra technische oefeningen om zich daarin te verbeteren. In zijn vrije tijd zat hij vervolgens in de sportschool om nog sterker te worden. Hij heeft de wil en het vermogen om altijd méér te doen, in dat opzicht was hij echt een voorbeeld voor de andere spelers bij Utrecht. Hard werken is één van zijn grootste kwaliteiten, hij is erg leergierig’, zegt Duplan.

‘Hij neemt alles in zich op wat je tegen hem zegt. Toen hij naar Utrecht kwam moest hij wennen aan de kleine partijtjes en de omschakeling. Dat zie je nu overal in Europa, maar dat was toen een beetje nieuw voor hem. Hij was gewend om doelpunten te maken en verder niet zoveel. Toen dat een keer tegen hem gezegd werd, was dat zó opgelost. Hij zette de knop om en werkte daar hard aan’, vertelt Duplan. Die lessen kwamen goed van pas toen Haller bij Frankfurt kennismaakte met het pressingvoetbal van voormalig Red Bull Salzburg-trainer Adi Hütter.

SPECIALIST
Ajax haalt met Haller een klassiek aanspeelpunt in huis. Een targetman bij wie je de bal zowel door de lucht als over de grond altijd kwijt kunt. Haller biedt Ajax een extra wapen bij spelhervattingen, met zijn kopkracht, maar ook met zijn specialiteit vanaf elf meter. Van zijn laatste 24 strafschoppen miste hij er slechts één, in 2017 tegen AZ-doelman Tim Krul.

De in Frankrijk geboren spits, die inmiddels uitkomt voor de nationale ploeg van Ivoorkust, is een killer in het zestienmetergebied. Van zijn 27 schoten in het strafschopgebied leverden er acht een doelpunt op. Het is een regio waar hij in het no-nonsense-voetbal van West Ham-manager David Moyes zich weinig kon onderscheiden. Bij Ajax zal dat anders zijn. De regerend kampioen creëert dit seizoen met afstand de meeste kansen, minstens veertig meer dan de nummer twee op de lijst (Feyenoord), en ongeveer honderd meer dan West Ham, dat al drie competitieduels meer heeft gespeeld.

Duplan heeft er dan ook alle vertrouwen in dat Haller een succes wordt in de Johan Cruijff Arena. ‘Sébastien is de meest complete spits waarmee ik gespeeld heb, en dat is nogal een rijtje, haha. Hij is sterk, heeft een goede techniek, hij kan diepgaan en je kunt met hem combineren. Ik vond het echt superfijn om met hem samen te spelen. Ik kan wel zeggen dat het de beste spits is waarmee ik heb samengespeeld. Het is belangrijk dat ze hem goed begeleiden en duidelijk maken wat ze van hem verwachten, maar dat komt vast goed. Sébastien was altijd heel enthousiast over Ten Hag. Qua karakter is hij heel kalm en niet snel gespannen. Alle verwachtingen die mensen nu van hem hebben, dat kan hij wel hebben. Als ze zijn kwaliteiten goed benutten, kan het een goede match zijn.’
Bron
Eide
 Eide - donderdag 07 januari 2021 - 18:10   quote  deeplink  
Ten Hag heeft ook aangegeven hoe de vork in de steel zit met Martinez. Hij vindt Martinez een LCV of linksback die ook op het middenveld kan spelen. EtH wilde Gravenberch echter een kans geven en vooralsnog is die onomstreden. Martinez concurreert dus met Blind en Tagliafico. Daarnaast schijnt Martinez wat gevoelig te zijn voor pijntjes en kleine blessures dit seizoen. Ofwel, volgens Ten Hag momenteel de eerste reserve achterin.
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 18:06 schreef Eide het volgende:
Haller: 'De beste spits waarmee ik ooit gespeeld heb'

Sébastien Haller wordt de nieuwe spits van Ajax. De 26-jarige aanvaller komt voor een recordbedrag over van West Ham United, waar een totaal ander type voetbal van hem gevraagd werd. Past hij wel bij Ajax? Met Édouard Duplan, de man die Haller ooit mede overtuigde om naar de Eredivisie te komen, gaan we op zoek naar een antwoord op die vraag.

Bij een analyse van Haller kunnen we niet om zijn fysieke eigenschappen heen. Met zijn lengte van 1,90 meter en brede schouders heeft de spits een imposante bouw en daar maakt hij handig gebruik van. Zelfs in de Premier League behoorde hij het afgelopen anderhalve seizoen tot de beste koppers. Sinds zijn megatransfer naar West Ham, dat in de zomer van 2019 liefst vijftig miljoen euro voor hem neerlegde, heeft alleen Sheffield United-spits Ollie McBurnie meer kopduels gewonnen. Dat heeft natuurlijk ook deels met de speelwijze van West Ham te maken, maar in het jaar daarvoor was Haller namens Eintracht Frankfurt ook met afstand de beste kopper van de Bundesliga.

In het successeizoen 2018/19 van Frankfurt werden die kwaliteiten van Haller optimaal benut. De spits floreerde als aanspeelpunt met de beweeglijke Luka Jovic en Ante Rebic om zich heen. In 39 wedstrijden was hij die jaargang zo niet alleen goed voor 20 doelpunten, maar ook voor 12 assists. Haller was de ideale target man voor de ploeg, die ook in Europa grote indruk maakte. Door een verloren strafschoppenreeks tegen Chelsea greep Frankfurt uiteindelijk naast de Europa League-finale. Het leverde Jovic een droomtransfer naar Real Madrid op, waar hij het sindsdien ongelooflijk lastig heeft.

Het feit dat Haller bij de beste koppers van Europa hoort, is een welkom nieuw wapen voor Ajax, maar het zal niet de belangrijkste reden zijn dat de Amsterdammers zo diep in de buidel tasten voor de spits. Wat maakt hem zo bijzonder? Daarvoor spreken we met Édouard Duplan. De inmiddels 37-jarige aanvaller speelde bij FC Utrecht samen met Haller. Als enige andere Fransman in de selectie speelde Duplan zelfs een belangrijke rol in de komst van Haller naar de Domstad. Duplan belde de toenmalig spits van Auxerre persoonlijk op om hem te overtuigen de stap naar Utrecht te maken. ‘Ik vertelde hem dat FC Utrecht een mooie club is, maar ook dat de Eredivisie de perfecte competitie voor hem was. De Eredivisie is gemaakt voor aanvallers’, vertelt de inmiddels 37-jarige Duplan. Haller besloot in te gaan op het aanbod en eenmaal in Utrecht had hij direct een klik met Duplan. ‘Edu is net zo oud als mijn broer en het voelt ook een beetje zo. Hij is heel belangrijk voor mij’, zei de spits vijf jaar geleden in gesprek met VI. De afgelopen jaren hield het duo contact.

AFMAKER
Duplan weet nog goed hoe Haller in 2015 direct indruk maakte bij FC Utrecht. ‘Hij ging meteen mee op trainingskamp en daar deden we een afwerkoefening. De manier waarop hij afwerkte, dat had ik nog nooit gezien. Zó klinisch. Met heel veel overtuiging, maar ook met finesse. Zo’n finesse had ik nog nooit meegemaakt. Toen dacht ik al: Dit is een bijzondere speler.’ In de jaren daarop heeft Haller zich inderdaad bewezen als uitstekende afmaker. Zijn kalmte voor het doel valt enorm op. Toch heeft hij op dat ene succesjaar in Frankfurt geen extreme doelpuntenaantallen gehaald in het buitenland. Een duik in de data levert een mogelijke verklaring op: Haller schiet relatief weinig. De afgelopen drieënhalf jaar kwam hij gemiddeld tot 1,6 schot per wedstrijd, terwijl de meeste goalgetters in de Bundesliga en de Premier League het vijandige doel ruim twee keer zo vaak onder vuur nemen.

‘Dat is interessant’, reageert Duplan. ‘Het klopt eigenlijk wel bij het beeld dat ik van hem probeer te schetsen. Hij is een klinische afwerker, geen wilde schieter. Ik heb veel spitsen meegemaakt die zo vaak mogelijk schieten, uit alle hoeken en standen, om maar aan doelpunten te komen. Maar Sébastien probeert het alleen als hij zeker weet dat het gaat lukken. Hij is niet zo’n agressieve spits die meteen gaat schieten als hij het doel ziet. Als hij een ploeggenoot ziet die er beter voor staat, geeft hij de bal af, dat is geen probleem voor hem. De meeste spitsen denken alleen maar aan doelpunten, hij staat er iets anders in.’ De schoten die Haller wél afvuurt, komen vrijwel uitsluitend van binnen het strafschopgebied. Van zijn dertig doelpogingen dit seizoen kwam er slechts één van nipt buiten de zestien.

AANSPEELPUNT
Duplan roemt ook de kwaliteiten van Haller als aanspeelpunt. Uiteraard is hij een ideaal mikpunt voor lange ballen, maar die kwaliteit zal bij Ajax minder van pas komen dan bijvoorbeeld bij West Ham. De ploeg van Erik ten Hag hanteert van alle Eredivisie-clubs immers het minst de lange bal. Toch deed Ajax enkele jaren geleden, nog voor de komst van Ten Hag al een poging om Haller op te pikken bij Utrecht. Duplan snapt wel waarom. ‘Sébastien kan ook heel veel met zijn voeten’, legt hij uit.

‘Of het snelle combinatiespel van Ajax bij hem past? Ik denk het wel. Ik denk dat hij technisch veel meer kan dan mensen misschien van hem verwachten. Ik heb dat ook meegemaakt bij Utrecht, hij zocht juist continu de combinaties met zijn medespelers. Ik had daarin een klik met hem en ik was zeker niet de enige. Hij kan heel goed samenspelen met dat soort jongens, die graag de combinatie aangaan. Je moet hem natuurlijk de tijd geven om zich wat aan te passen aan de manier van spelen. Als hij die tijd krijgt, weet ik zeker dat hij gaat slagen in Amsterdam.’

HARDE WERKER
Duplan heeft die overtuiging, omdat hij het karakter van zijn oude ploegmakker goed kent. ‘Hij is ontzettend gedreven en doet er alles aan om beter te worden. Hij werkt altijd keihard op de training en deed bij Utrecht vaak achteraf ook nog extra technische oefeningen om zich daarin te verbeteren. In zijn vrije tijd zat hij vervolgens in de sportschool om nog sterker te worden. Hij heeft de wil en het vermogen om altijd méér te doen, in dat opzicht was hij echt een voorbeeld voor de andere spelers bij Utrecht. Hard werken is één van zijn grootste kwaliteiten, hij is erg leergierig’, zegt Duplan.

‘Hij neemt alles in zich op wat je tegen hem zegt. Toen hij naar Utrecht kwam moest hij wennen aan de kleine partijtjes en de omschakeling. Dat zie je nu overal in Europa, maar dat was toen een beetje nieuw voor hem. Hij was gewend om doelpunten te maken en verder niet zoveel. Toen dat een keer tegen hem gezegd werd, was dat zó opgelost. Hij zette de knop om en werkte daar hard aan’, vertelt Duplan. Die lessen kwamen goed van pas toen Haller bij Frankfurt kennismaakte met het pressingvoetbal van voormalig Red Bull Salzburg-trainer Adi Hütter.

SPECIALIST
Ajax haalt met Haller een klassiek aanspeelpunt in huis. Een targetman bij wie je de bal zowel door de lucht als over de grond altijd kwijt kunt. Haller biedt Ajax een extra wapen bij spelhervattingen, met zijn kopkracht, maar ook met zijn specialiteit vanaf elf meter. Van zijn laatste 24 strafschoppen miste hij er slechts één, in 2017 tegen AZ-doelman Tim Krul.

De in Frankrijk geboren spits, die inmiddels uitkomt voor de nationale ploeg van Ivoorkust, is een killer in het zestienmetergebied. Van zijn 27 schoten in het strafschopgebied leverden er acht een doelpunt op. Het is een regio waar hij in het no-nonsense-voetbal van West Ham-manager David Moyes zich weinig kon onderscheiden. Bij Ajax zal dat anders zijn. De regerend kampioen creëert dit seizoen met afstand de meeste kansen, minstens veertig meer dan de nummer twee op de lijst (Feyenoord), en ongeveer honderd meer dan West Ham, dat al drie competitieduels meer heeft gespeeld.

Duplan heeft er dan ook alle vertrouwen in dat Haller een succes wordt in de Johan Cruijff Arena. ‘Sébastien is de meest complete spits waarmee ik gespeeld heb, en dat is nogal een rijtje, haha. Hij is sterk, heeft een goede techniek, hij kan diepgaan en je kunt met hem combineren. Ik vond het echt superfijn om met hem samen te spelen. Ik kan wel zeggen dat het de beste spits is waarmee ik heb samengespeeld. Het is belangrijk dat ze hem goed begeleiden en duidelijk maken wat ze van hem verwachten, maar dat komt vast goed. Sébastien was altijd heel enthousiast over Ten Hag. Qua karakter is hij heel kalm en niet snel gespannen. Alle verwachtingen die mensen nu van hem hebben, dat kan hij wel hebben. Als ze zijn kwaliteiten goed benutten, kan het een goede match zijn.’
Bron
Wat een mooi stuk is dit, Eide. Veel dank daarvoor.
Het is natuurlijk "maar" een voormalige medespeler die dat zegt, maar toch.
Ik ben er nu helemaal van overtuigd, dat Sebastién Haller ons in positieve zin gaat verrassen.

Mocht je dit lezen, Sebastién: vous êtes le bienvenu à Ajax, le plus beau club des Pays-Bas!
remco k
 remco k - donderdag 07 januari 2021 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 16:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tadic blijft linksbuiten hoe dan ook met tenhag... dus anthonhy of neres komt geregeld op de bank.. en die zijn meer waard dan een haller...
Of Neres gaat op 10 spelen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 januari 2021 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 19:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Of Neres gaat op 10 spelen.
ipv kudus gravenberch of klaassen op het middenveld ?
remco k
 remco k - donderdag 07 januari 2021 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 19:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ipv kudus gravenberch of klaassen op het middenveld ?
Geen idee. Uiteindelijk heeft Ajax altijd we een van de aanvallende 5 gasten in de lappenmand zitten.
p111
 p111 - donderdag 07 januari 2021 - 19:37   quote  deeplink  
Je wordt in de breedte weer sterker,zodat je meer mensen rust kan geven.(Ik vind het trouwens nog steeds een heel grote risicovolle uitgave).Ik kan er niks meer aan doen dus ik hoop van harte dat hij iedereen verrast en ze er achter elkaar inlegt,het liefst zondag al.
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 januari 2021 - 19:37   quote  deeplink  
quote:

[..]

gaat mij om het bedrag van 20 mil.. en de combi van tenhag is niet zo gek he... labyad klaiber bijv prima voor utrecht, bij ajax simpel weg komen ze tekort.. en zo nog meer spelers die het bij utrecht onder tenhag leuk deden en verhuisde naar andere clubs en we horen er niks meer van of kwamen tekort voor teams die hoger staan..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0272037