BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 07 januari 2021 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 18:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat een mooi stuk is dit, Eide. Veel dank daarvoor.
Het is natuurlijk "maar" een voormalige medespeler die dat zegt, maar toch.
Ik ben er nu helemaal van overtuigd, dat Sebastién Haller ons in positieve zin gaat verrassen.

Mocht je dit lezen, Sebastién: vous êtes le bienvenu à Ajax, le plus beau club des Pays-Bas!
Nu ook nog ff op z'n Amsterdamsch graag ;-)
Met name die laatste zin dan.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 januari 2021 door Ronald 1960 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 07 januari 2021 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 19:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gaat mij om het bedrag van 20 mil.. en de combi van tenhag is niet zo gek he... labyad klaiber bijv prima voor utrecht, bij ajax simpel weg komen ze tekort.. en zo nog meer spelers die het bij utrecht onder tenhag leuk deden en verhuisde naar andere clubs en we horen er niks meer van of kwamen tekort voor teams die hoger staan..
Punt is natuurlijk wel dat beide spelers die je noemt zijn gehaald voor de breedte en niet voor de basis. En die rol vullen ze prima in naar mijn idee.
remco k
 remco k - donderdag 07 januari 2021 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 20:45 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk wel dat beide spelers die je noemt zijn gehaald voor de breedte en niet voor de basis. En die rol vullen ze prima in naar mijn idee.
Dat vind ik ook.

Klaiber ook als rechtsback opgenomen in het elftal van de maand december.
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 16:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar heeft hij wel een punt hoor. Haller is wel een spits die ook graag een steek al geeft of aflegt. Z'n laatste seizoen in Duitsland was goed voor 15 goals en 9 assists en was hij echt wel goed bezig. Eintracht werd 7e wat knap is.

Het is veel meer een voetballende spits dan KJH, Traore of Brobbey. De vraag is of hij ook goed genoeg is.
Sorry, ik zie het echt niet.

Ik zie niet de steekballen die ik in de combinatie bij Ajax moet zien.
Dus met een halve meter ruimte en al zien wat je gaat doen. En vervolgens die pass met de juiste snelheid in diezelfde zeer beperkte ruimte geven.

En hij is uit vorm
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 17:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Let nou maar op. Kan prima meevoetballen assists geven.
Jij noemt Millik een betere optie kost ook minstens 10 en veel salaris.
Heeft een half jaar niet gespeeld en is dat wel de ideale Ajax spits?
Ik noem niks ideaal, want ik bemoem huren nu.

En in deze situatie kan ik Milik dan beter plaatsen dan een recordtransfer
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 16:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gaat natuurlijk ook om het bedrag he.. 20 mil in deze tijd voor een speler als haller is gewoon tegek als je na gaat dat wat hier al benoemd was milik goedkoper is..
Helemaal mee eens!
Loetje
 Loetje - donderdag 07 januari 2021 - 22:23   quote  deeplink  
Of Ten Hag gaat om Haller heen bouwen en gaat totaal niet des Ajax 4-2-2-2 spelen.
Eide
 Eide - donderdag 07 januari 2021 - 22:28   quote  deeplink  
Sébastien Haller definitief speler van Ajax

De transfer van Sébastien Haller (26) naar Ajax is een feit. Nadat de Franse spits eerder al overeenstemming had bereikt met de Amsterdammers over een 4,5-jarige verbintenis, kwamen de clubs donderdagavond tot een akkoord. Nu ook de uitslagen van de medische tests binnen zijn en Haller de keuring met goed gevolg heeft doorstaan, zal Ajax de deal snel wereldkundig maken.

Dat Ajax – gespreid over meerdere jaren – bereid is om 20 miljoen euro voor Haller over te maken, geeft de Amsterdamse noodzaak van aanvallende versterkingen aan. Door de blessures van David Neres, Klaas-Jan Huntelaar, Brian Brobbey en Lassina Traoré is de spoeling voorin wel heel erg dun en januari is de maand, waarin de topduels op het programma staan. Afgelopen zomer had de komst van een spits ook al prioriteit, maar slaagde Ajax er niet in iemand aan te trekken.

Ten Hag kent Haller uit zijn tijd bij FC Utrecht, waar de spits onder de trainer opbloeide en in 2,5 jaar in de Eredivisie 41 keer scoorde. In de zomer van 2017 werd hij voor 7,5 miljoen euro verkocht aan Eintracht Frankfurt dat hem medio 2019 voor vijftig miljoen euro doorverkocht aan West Ham United.

Haller is na Quincy Promes, Zakaria Labyad en Sean Klaiber de vierde Ajax-speler die eerder onder Ten Hag werkte. Van de 17 duels dit seizoen in de Premier League speelde Haller er 16, waarvan 10 als basisspeler. Hij scoorde drie keer.

Bron
Eide
 Eide - donderdag 07 januari 2021 - 23:10   quote  deeplink  
PSV zou Toby Alderweireld hebben gepolst voor een transfer.
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 20:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Nu ook nog ff op z'n Amsterdamsch graag ;-)
Met name die laatste zin dan.....
Haha. Grapjas!
Pietje
 Pietje - donderdag 07 januari 2021 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 23:10 schreef Eide het volgende:
PSV zou Toby Alderweireld hebben gepolst voor een transfer.
Dat had ik van de week al gehoord, weliswaar in het geruchtencircuit. Ik benieuwd of Toby dit echt gaat doen en of PSV dit kan betalen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2021 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 23:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat had ik van de week al gehoord, weliswaar in het geruchtencircuit. Ik benieuwd of Toby dit echt gaat doen en of PSV dit kan betalen.
Denk dat Toby als hij naar Nederland terugkomt toch eerst wel Ajax een belletje geeft.
remco k
 remco k - vrijdag 08 januari 2021 - 08:30   quote  deeplink  
Toby speelt basis in de pl bij de huidige nummer twee. Wat heeft die nu al in Nederland te zoeken?
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 januari 2021 - 08:42   quote  deeplink  
Daarom, dan zou ik voor Davinson Sanchez gaan. Ik denk dat Ajax achterin echt een probleem heeft.
Eide
 Eide - vrijdag 08 januari 2021 - 09:40   quote  deeplink  
Ajax contracteert Sébastien Haller

hallerrug.jpg?center=0.30873673504041876,0.50165933472254376&mode=crop&width=1366&height=501&rnd=132545667784030000&quality=85

Ajax, West Ham United F.C. en Sébastien Haller hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de Frans-Ivoriaanse speler naar Ajax. De spits tekent een contract dat per direct ingaat en een looptijd heeft van vierenhalf seizoen, tot en met 30 juni 2025. Ajax betaalt een transfersom van EUR 22,5 miljoen aan West Ham United.

Haller werd op 22 juni 1994 geboren in Ris-Orangis, Frankrijk. De Ivoriaans international speelde eerder tweeënhalf jaar voor FC Utrecht in de Eredivisie. Destijds kwam hij in de winsterstop van het seizoen 2014-2015 over vanuit het Franse AJ Auxerre. Vervolgens speelde de aanvaller in Duitsland voor Eintracht Frankfurt om sinds de zomer van 2019 voor West Ham United uit te komen.

De 26-jarige Haller stond bij de Engelsen nog tot en met medio 2024 onder contract.

Ajax.nl
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 08 januari 2021 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2021 - 20:45 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ja ik moet ook toegeven dat Klaiber de laatste weken beter speelt en we hem best kunnen gebruiken. Labyad vind ik ook echt een breedte speler. Ik was heel negatief over Klaiber, maar moet dat toch een beetje bijstellen. Hij moet natuurlijk ook wennen , maar zoals hij nu de stijgende lijn laat zien, komt dat wel goed.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 08 januari 2021 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 08:42 schreef Loetje het volgende:
Daarom, dan zou ik voor Davinson Sanchez gaan. Ik denk dat Ajax achterin echt een probleem heeft.
De juiste man voor onze verdediging
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 januari 2021 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 08:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Denk dat Toby als hij naar Nederland terugkomt toch eerst wel Ajax een belletje geeft.
Dat weet ik serieus nog niet, Hummel. Ook Toby is een broodvoetballer, een passant. Als PSV hem meer zekerheid kan geven en hem meer betaalt... Ik geloof niet zo in clubliefde.
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 januari 2021 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 08:30 schreef remco k het volgende:
Toby speelt basis in de pl bij de huidige nummer twee. Wat heeft die nu al in Nederland te zoeken?
Het lijkt me inderdaad zeer stug dat hij nu al terugkeert naar Nederland.
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 januari 2021 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Absoluut! Ik ben een groot fan van Sànchez, een ongelooflijk goed verdediger.
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 januari 2021 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 15:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Absoluut! Ik ben een groot fan van Sànchez, een ongelooflijk goed verdediger.
En een pure verdediger. Niks meer en niks minder
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2021 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Eens
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2021 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 15:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat weet ik serieus nog niet, Hummel. Ook Toby is een broodvoetballer, een passant. Als PSV hem meer zekerheid kan geven en hem meer betaalt... Ik geloof niet zo in clubliefde.
Klopt wel maar hij heeft wel een band met Ajax en Amsterdam.
Maar waarschijnlijk ook voor geld dus tja. Ik denk wel dat hij Ajax boven Psv verkiest.
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 januari 2021 - 16:06   quote  deeplink  
Besef dat aan het einde van een carrière je het gevoel van thuiskomen gaat missen. Eindhoven is dan zo gek niet vanuit Antwerpen
p111
 p111 - vrijdag 08 januari 2021 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 12:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De juiste man voor onze verdediging
Met Sanchez er nog bij zijn we de top!!!!!!!
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 januari 2021 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 15:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

En een pure verdediger. Niks meer en niks minder
Zekers. En dan heeft hij ook nog eens zijn indrukwekkende postuur mee.
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 januari 2021 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 16:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt wel maar hij heeft wel een band met Ajax en Amsterdam.
Maar waarschijnlijk ook voor geld dus tja. Ik denk wel dat hij Ajax boven Psv verkiest.
Als zowel Ajax als PSV hetzelfde perspectief en salaris zouden bieden, dan wel. Maar wat ik schreef, geld is vaak toch het belangrijkst. En geld gaat bij broodvoetballers vóór clubliefde. Bovendien verwacht ik niet dat hij nu alweer naar onze competitie zal terugkeren.
AkaS
 AkaS - vrijdag 08 januari 2021 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Dat zou nou echt een topaankoop zijn Loetje!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2021 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 16:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als zowel Ajax als PSV hetzelfde perspectief en salaris zouden bieden, dan wel. Maar wat ik schreef, geld is vaak toch het belangrijkst. En geld gaat bij broodvoetballers vóór clubliefde. Bovendien verwacht ik niet dat hij nu alweer naar onze competitie zal terugkeren.
Terugkeren denk ik ook niet maar hij heeft ook een Amsterdam tattoo dus acht de kans weel groter dat hij voor Ajax kiest. Of Psv moet inderdaad een veel beter plaatje bieden dan zal dat uiteraard een optie worden.
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 januari 2021 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 17:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Terugkeren denk ik ook niet maar hij heeft ook een Amsterdam tattoo dus acht de kans weel groter dat hij voor Ajax kiest. Of Psv moet inderdaad een veel beter plaatje bieden dan zal dat uiteraard een optie worden.
Zo is dat! Maar voorlopig nog niet is mijn inschatting.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 08 januari 2021 - 18:30   quote  deeplink  
toby gaat echt niet naar psv..
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 14:21   quote  deeplink  
fosu voor 1.66 mil naar bosz lees ik net... 1.66 goedemiddag overmars...
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 14:21 schreef nummer10 het volgende:
fosu voor 1.66 mil naar bosz lees ik net... 1.66 goedemiddag overmars...
Wat hebben we aan nog een rechtsback? Daar speelt hij namelijk nu al jaren als hij dan eens mag invallen???
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 15:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat hebben we aan nog een rechtsback? Daar speelt hij namelijk nu al jaren als hij dan eens mag invallen???
is het geen rcv die ook als rb gebruikt kan worden ? daarbij 1.6 mil is een koopje lijkt me voor hem

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 januari 2021 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

is het geen rcv die ook als rb gebruikt kan worden ? daarbij 1.6 mil is een koopje lijkt me voor hem
Klopt, alleen is hij oorspronkelijk rechtsback, kan ook op rcv en heeft zelfs als defensieve middenvelder gespeeld..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 januari 2021 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 15:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Denk niet dat Ajax hem wilt halen, al is hij wel goedkoop..
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt, alleen is hij oorspronkelijk rechtsback, kan ook op rcv en heeft zelfs als defensieve middenvelder gespeeld..
ok dacht net andersom... en lijkt me sws weer een prima aankoop voor als mazz dan weggaat en als vervanger als rcv... al helemaal voor dat bedrag

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 18:31   quote  deeplink  
lees net dat er een akkoord zou zijn met leverkussen.. dus laat maar haha
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok dacht net andersom... en lijkt me sws weer een prima aankoop voor als mazz dan weggaat en als vervanger als rcv... al helemaal voor dat bedrag
Want die jongen heb je heel vaak zien spelen bij United?
Of volg je daar de jeugd wel?
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Want die jongen heb je heel vaak zien spelen bij United?
Of volg je daar de jeugd wel?
je zou het niet zeggen maar lees soms nog wel iets
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 19:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je zou het niet zeggen maar lees soms nog wel iets
En op basis van wat je leest kun je beoordelen of hij goed genoeg is.

Aha.
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 20:44 schreef remco k het volgende:

[..]

En op basis van wat je leest kun je beoordelen of hij goed genoeg is.

Aha.
volgens mij waren er meerdere die hem graag zagen komen, en al helemaal voor 1.5 mil...
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 20:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

volgens mij waren er meerdere die hem graag zagen komen, en al helemaal voor 1.5 mil...
Als rechtsback ja. En die mag van mij nog steeds komen.

Maar dan ga je Rensch en of Timber weer voorbij met een aankoop die echt niet veel beter is op dit moment.

En jij wil toch zo graag die jeugdspelers allemaal ken die je nooit ziet voetballen.
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 21:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dan ga je Rensch en of Timber weer voorbij met een aankoop die echt niet veel beter is op dit moment.

En jij wil toch zo graag die jeugdspelers allemaal ken die je nooit ziet voetballen.
volgens mij willen wel meer personen meer jeugd of niet ? en nee er waren hier mensen die hem graag zagen komen ipv schuurs.. maar vind het gewoon geweldig hoe je mij telkens aanvalt ipv anderen die eigenlijk het zelfde zeggen.. beetje pussy gedrag remco, niet van je verwacht ;)
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 22:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

volgens mij willen wel meer personen meer jeugd of niet ? en nee er waren hier mensen die hem graag zagen komen ipv schuurs.. maar vind het gewoon geweldig hoe je mij telkens aanvalt ipv anderen die eigenlijk het zelfde zeggen.. beetje pussy gedrag remco, niet van je verwacht ;)
Mensen die ze ook daadwerkelijk zien spelen. Jij roept om spelers die je niet eens zelf ziet spelen.

Maar dus inderdaad omdat anderen het ook roepen. Een meeloper pur sang dus.
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 22:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Mensen die ze ook daadwerkelijk zien spelen. Jij roept om spelers die je niet eens zelf ziet spelen.

Maar dus inderdaad omdat anderen het ook roepen. Een meeloper pur sang dus.
of uitgaande op de kunde van de mensen hier.. een aantal dan die dat riepen over hem.. (iets wat jij onderanderen mij verweet nooit te doen, luisteren naar anderen) maar hij is dus niet goed genoeg voor ajax voor 1.6 mil... oki helder
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2021 - 05:55   quote  deeplink  
Fosu-Mensah wordt zeer spoedig gepresenteerd bij Bayern Leverkusen. Ajax had serieuze interesse maar de speler heeft een voorkeur voor de Bundesliga. Het zou alleen nog wachten zijn op de contractondertekening. Dit aldus de gerenommeerde sportjournalist Fabrizio Romano, een van de meest betrouwbare en beste ingewijde journalisten als het over Europese voetbaltransfers gaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2021 door Eide --
AkaS
 AkaS - dinsdag 12 januari 2021 - 06:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 21:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begreep dat timber en rensch beide cv's van origine zijn. Potentieel het toekomstige centrale duo van Ajax
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2021 - 06:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 06:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik begreep dat timber en rensch beide cv's van origine zijn. Potentieel het toekomstige centrale duo van Ajax
Beide zijn 1.79. Lijkt mij uitgesloten dat die ooit naast elkaar komen te spelen centraal achterin. Daar zijn ze gewoon te klein voor. Beide zijn om die reden ook back geworden in de jeugd, hoewel ze ook beide nog wel eens centraal speelde.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2021 - 07:28   quote  deeplink  
In Russische media wordt gemeld dat Sparta Moskou Promes graag terug ziet komen. Ajax en Promes zelf zouden hier ook aan mee willen werken aldus VP.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5178
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0274012