BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 januari 2021 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 07:28 schreef Eide het volgende:
In Russische media wordt gemeld dat Sparta Moskou Promes graag terug ziet komen. Ajax en Promes zelf zouden hier ook aan mee willen werken aldus VP.
Snapt ergens wel dat Promès weg wilt, hij wordt hier in zijn nek aan gekeken, of hij nu wel of niet heeft gestoken
AkaS
 AkaS - dinsdag 12 januari 2021 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 06:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Beide zijn 1.79. Lijkt mij uitgesloten dat die ooit naast elkaar komen te spelen centraal achterin. Daar zijn ze gewoon te klein voor. Beide zijn om die reden ook back geworden in de jeugd, hoewel ze ook beide nog wel eens centraal speelde.
Dat is idd niet groot. Nieuwe potentiële backs van Ajax dan ,-)
AkaS
 AkaS - dinsdag 12 januari 2021 - 09:43   quote  deeplink  
We kunnen allemaal speculeren hier alleen hebben we helaas geen reet invloed.

Wat ik jammer vind en eigenlijk ook best raar, is dat Alvarez en Martinez nul kansen krijgen om zich als centraal duo te bewijzen. Er wordt volle bak ingezet op Blind en Schuurs terwijl hier aantoonbaar beperkingen in zitten. En gevaren bovendien. Want Schuurs ontwikkelt zich, wat logisch is wanneer je iedere week speelt. Maar ik zie ook stilstand bij hem ... Zijn foutjes, het niet ingrijpen en kinderlijk eenvoudig uitgespeeld worden blijven terugkomen.

Blind heeft verdedigend beperkingen, is op leeftijd en voetbalt met een kastje....Wanneer hij wederom de pech heeft en neergaat is het afgelopen.

Ik zou het een goed begin vinden als vanaf heden Alvarez en Martinez het centraal duo vormen bij de bekerwedstrijden. Geef ze een kans, maar geef ook de gedane investering een kans om zich te bewijzen.

Straks verlaat Alvarez ons zonder ooit een echte kans te hebben gehad voor Valencia en Ik zie alweer een sven Botman scenario verschijnen!!!

Of een van Dijk VS van der Hoorn scenario....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2021 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 12 januari 2021 - 11:48   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/961911/overmars-jullie-weten-niet-wat-er-deze-maand-nog-gaat-gebeuren-bij-ajax.html?campname=highlighted-content&camplink=onderaan
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 januari 2021 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 09:43 schreef AkaS het volgende:
We kunnen allemaal speculeren hier alleen hebben we helaas geen reet invloed.

Wat ik jammer vind en eigenlijk ook best raar, is dat Alvarez en Martinez nul kansen krijgen om zich als centraal duo te bewijzen. Er wordt volle bak ingezet op Blind en Schuurs terwijl hier aantoonbaar beperkingen in zitten. En gevaren bovendien. Want Schuurs ontwikkelt zich, wat logisch is wanneer je iedere week speelt. Maar ik zie ook stilstand bij hem ... Zijn foutjes, het niet ingrijpen en kinderlijk eenvoudig uitgespeeld worden blijven terugkomen.

Blind heeft verdedigend beperkingen, is op leeftijd en voetbalt met een kastje....Wanneer hij wederom de pech heeft en neergaat is het afgelopen.

Ik zou het een goed begin vinden als vanaf heden Alvarez en Martinez het centraal duo vormen bij de bekerwedstrijden. Geef ze een kans, maar geef ook de gedane investering een kans om zich te bewijzen.

Straks verlaat Alvarez ons zonder ooit een echte kans te hebben gehad voor Valencia en Ik zie alweer een sven Botman scenario verschijnen!!!

Of een van Dijk VS van der Hoorn scenario....
Hier kan ik het wel mee eens zijn pik, gebeurd trouwens niet vaak met jou...dit komt omdat je nou een keer niet ligt te zeiken over over onze toptrainer, hahaha!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2021 - 13:15   quote  deeplink  
Promes naar Spartak zou wel de uitkomst voor iedereen zijn.
Traore inmiddels ook 3 clubs interesse, ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2021 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 09:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is idd niet groot. Nieuwe potentiële backs van Ajax dan ,-)
Zeker Rensch zie ik echt wel zitten. Timber is wel meer voor centraal. Naast een grote, kopsterke CV zou het wel kunnen.
Eide
 Eide - donderdag 14 januari 2021 - 17:00   quote  deeplink  
Lasse Schöne traint vanaf vandaag mee bij Ajax (en vanaf morgen bij Ajax 1) om zijn conditie op peil te houden. Ajax we kt, zoals wel vaker, graag mee me oud-spelers die een handje nodig hebben. Er lijkt vooralsnog geen plan te zijn om Lasse een contract aan te bieden. Volgens de zaakwaarnemer van Schöne is er intresse van verschillende buitenlandse en Eredivisieclubs.
Eide
 Eide - donderdag 14 januari 2021 - 17:11   quote  deeplink  
Carel Eiting is geblesseerd geraakt aan z'n knie en moet een operatie ondergaan en daarna 3 maanden revalideren. Carel deed het uitstekend bij Huddersfield en was daar basisspeler. Ajax zal de aankomende dagen beslissen of Carel in Engeland blijft of terug gehaald wordt.
Eide
 Eide - donderdag 14 januari 2021 - 17:14   quote  deeplink  
Volgens Bild en Kicker zou Schalke04 KJH willen verleiden tot een terugkeer naar de Bundesliga in de strijd tegen degradatie. Het is ni duidelijk hoe betrouwbaar dit gerucht is.
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 januari 2021 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 17:11 schreef Eide het volgende:
Carel Eiting is geblesseerd geraakt aan z'n knie en moet een operatie ondergaan en daarna 3 maanden revalideren. Carel deed het uitstekend bij Huddersfield en was daar basisspeler. Ajax zal de aankomende dagen beslissen of Carel in Engeland blijft of terug gehaald wordt.
was dat juist niet zijn zwakke plek ? iets met kraakbeen ofzo wat nooit weer 100% goed kwam ?niet zeker hoor...
Guus Til
 Guus Til - donderdag 14 januari 2021 - 23:28   quote  deeplink  
Zondag afscheidswedstrijd van de Hunter, nog even die kakkerlakken aan gort spelen en dan Schalke gaan helpen.
Eide
 Eide - vrijdag 15 januari 2021 - 05:24   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd. KJH gaf gisteren niet de indruk dat hij deze beslissing al gemaakt heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 januari 2021 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 15 januari 2021 - 05:50   quote  deeplink  
Het terughalen van Toby Alderweirel is nu nog niet aan de orde, aldus Ten Hag gisteren na de wedstrijd tegen Twente.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 15 januari 2021 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 05:50 schreef Eide het volgende:
Het terughalen van Toby Alderweirel is nu nog niet aan de orde, aldus Ten Hag gisteren na de wedstrijd tegen Twente.
Zal lastig verhaal worden. Daar nog steeds basis en steeds een jaartje ouder.
Komt hij pas terug als hey beste eraf is vrees ik.
AkaS
 AkaS - vrijdag 15 januari 2021 - 14:47   quote  deeplink  
Beste mensen,

Een belangrijk instrument in de verkoop is marketing. Via dit instrument kun je o.a. de perceptie van mensen beïnvloeden.

De super sympathieke Daley Blind is een mooi voorbeeld hiervan. De basisplaats van Blind is een voortvloeisel uit een ongekend stukje marketingstrategie dat zijn weerga niet kent. Niet geheel onbelangrijk was de relatie tussen Louis van Gaal en Danny Blind...

Iedereen is wijsgemaakt dat Blind omwille van zijn opbouwende kwaliteiten onmisbaar is in de basiself van Ajax... Ik waag dit te betwijfelen en ben er 1000% van overtuigd dat Ajax met Blind stukken zwakker is dan zonder Blind maar met een sterke LCV.

Natuurlijk gaf Blind tegen Twente een schitterende pass in de diepte, maar afgezet tegen 90 minuten voetbal... Hoeveel waarde draagt zo'n pass nou. Hoeveel sterker zijn wij door deze pass geworden. En hoeveel van deze passen geeft hij nou gemiddeld.

Is er met Tadic, Anthony, Gravenberch, Neres en recent dan met Haller erbij niemand die een voetballende oplossing kan creëren... Voorheen ontbrak het gewoon aan diepte omdat Tadic de bal graag in zijn voeten kreeg, Anthony nog niet brutaal genoeg was en we geen type spits hadden die ook in de diepte aangespeeld kon worden, net als dat deze ook aanspeelpunt was...

Ik mis nog altijd de schwung bij Ajax en ik vind ons verdedigend erg matig... Dat laatste moet ergens door komen...
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 15 januari 2021 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 07:28 schreef Eide het volgende:
In Russische media wordt gemeld dat Sparta Moskou Promes graag terug ziet komen. Ajax en Promes zelf zouden hier ook aan mee willen werken aldus VP.
Ik denk dat het wel een prima oplossing is, Dan kunnen ze Neres op 10 laten spelen, of Klaassen doorschuiven, Kudus hebben we ook nog voor die positie. Aan de linkerkant kan Neres ook spelen, dus heel eerlijk, Promes is overbodig.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 14:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel een prima oplossing is, Dan kunnen ze Neres op 10 laten spelen, of Klaassen doorschuiven, Kudus hebben we ook nog voor die positie. Aan de linkerkant kan Neres ook spelen, dus heel eerlijk, Promes is overbodig.
Mocht Promes vertrekken, Tadic of Kudus op 10, Tadic of Neres op LB, Haller of Tadic op 10, Antony of Neres op RB

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - vrijdag 15 januari 2021 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 15:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mocht Promes er vertrekken, Tadic of Kudus op 10, Tadic of Neres op LB, Haller op 10, Antony of Neres op RB
Tadic op 10 heb ik nooit heel top gevonden. Ik vind hem op linksbuiten of centraal voorin op z'n best. Voor mij zijn Kudus en Labyad de 1e en 2e keuze op 10,met Klaassen en Ekkelenkamp als noodopties.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 15:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Tadic op 10 heb ik nooit heel top gevonden. Ik vind hem op linksbuiten of centraal voorin op z'n best. Voor mij zijn Kudus en Labyad de 1e en 2e keuze op 10,met Klaassen en Ekkelenkamp als noodopties.
Op 10 heeft hij bij Ajax te weinig gespeeld, bij Servië speelt hij op 10 heel verdienstelijk. Heb mij reactie nog wel aangepast want ik zie Tadic ook graag op 9 :-)
Labyad zie ik als nood op RB.
Klaassen zie ik het liefst op 6
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 januari 2021 - 16:32   quote  deeplink  
er komt dus ook geen andere verdediger... schuurs contract verlengd
Eide
 Eide - vrijdag 15 januari 2021 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 16:32 schreef nummer10 het volgende:
er komt dus ook geen andere verdediger... schuurs contract verlengd
Nou ja, de vraag is wat er met Alvarez en Martinez gaat gebeuren. Alvarez is doodongelukkig. Speelt niet en heeft z'n gezin hier niet. Martinez moet concurreren met Blind op LCV en Tagliafico op LB. Hij mist op beide posities voetballend vermogen. Puur verdedigend natuurlijk wel een klasbak.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 januari 2021 - 18:03   quote  deeplink  
alvarez blijft een raar verhaal.. van basis (want volgens tenhag onomstreden) naar bank (na kritiek buitenwereld voor op het middenveld) en nooit of amper gebruikt voor de aangetrokken positie.. martinez zal volgend naar taqi wel opvolgen.. en dat ze niet achter alder aanzitten is al helemaal vreemd te noemen..(vind ik)
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 15:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Tadic op 10 kan gewoon niet. Is toch vrij duidelijk dat Haller en Tadic, beide de bal in de voeten willen hebben? Geen diepte niks. Daarom staat daar Promes, ook al is hij enorm slecht. Hij kan gewoon lopen en diepte maken. En is hij scherp, hadden we met 6-2 gewonnen.
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 14:47 schreef AkaS het volgende:
Beste mensen,

Een belangrijk instrument in de verkoop is marketing. Via dit instrument kun je o.a. de perceptie van mensen beïnvloeden.

De super sympathieke Daley Blind is een mooi voorbeeld hiervan. De basisplaats van Blind is een voortvloeisel uit een ongekend stukje marketingstrategie dat zijn weerga niet kent. Niet geheel onbelangrijk was de relatie tussen Louis van Gaal en Danny Blind...

Iedereen is wijsgemaakt dat Blind omwille van zijn opbouwende kwaliteiten onmisbaar is in de basiself van Ajax... Ik waag dit te betwijfelen en ben er 1000% van overtuigd dat Ajax met Blind stukken zwakker is dan zonder Blind maar met een sterke LCV.

Natuurlijk gaf Blind tegen Twente een schitterende pass in de diepte, maar afgezet tegen 90 minuten voetbal... Hoeveel waarde draagt zo'n pass nou. Hoeveel sterker zijn wij door deze pass geworden. En hoeveel van deze passen geeft hij nou gemiddeld.

Is er met Tadic, Anthony, Gravenberch, Neres en recent dan met Haller erbij niemand die een voetballende oplossing kan creëren... Voorheen ontbrak het gewoon aan diepte omdat Tadic de bal graag in zijn voeten kreeg, Anthony nog niet brutaal genoeg was en we geen type spits hadden die ook in de diepte aangespeeld kon worden, net als dat deze ook aanspeelpunt was...

Ik mis nog altijd de schwung bij Ajax en ik vind ons verdedigend erg matig... Dat laatste moet ergens door komen...
Het is niet alleen die diepte pass. Het is de rust die hij heeft aan de bal, ik kan er wel 20 momenten uithalen die geen enkele andere verdediger zou doen. Verdedigend kon ik hem op heel weinig fouten betrappen? Jij wel dan?

Als het goed is, is Antony elke week beter aan het voetballen. Je kan toch niet zeggen dat we slecht speelde tegen Twente. 9 schoten op doel, zijn voor Ajax normaal 5 doelpunten.. minimaal.
Guus Til
 Guus Til - vrijdag 15 januari 2021 - 18:36   quote  deeplink  
Alvarez lijkt in de pikorde pas na Timber en Schuurs te komen, weinig perspectief en zal alleen maar minder waard worden. Jammer dat ten hag niet naar kwaliteit kijkt maar naar persoonlijke voorkeur (waarom anders het eindeloze vertouwen in Labyad?)
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 15:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Op 10 heeft hij bij Ajax te weinig gespeeld, bij Servië speelt hij op 10 heel verdienstelijk. Heb mij reactie nog wel aangepast want ik zie Tadic ook graag op 9 :-)
Labyad zie ik als nood op RB.
Klaassen zie ik het liefst op 6
Je snapt dat Tadic niet de diepte in gaat rennen he? Dan loopt er dus niemand om Haller heen. Balletje in de voeten bij Tadic, draaien en dan balletje in de voeten bij Haller. En dan?
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 18:36 schreef Guus Til het volgende:
Alvarez lijkt in de pikorde pas na Timber en Schuurs te komen, weinig perspectief en zal alleen maar minder waard worden. Jammer dat ten hag niet naar kwaliteit kijkt maar naar persoonlijke voorkeur (waarom anders het eindeloze vertouwen in Labyad?)
Eindeloze vertrouwen? Dat Alvarez niet speelt heeft helemaal niks met Labyad te maken. Snap niet helemaal waarom die haat is naar Labyad.. het is de enige die op die positie kan spelen(samen met Promes) zonder het hele team om te gooien.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 18:36 schreef freakie het volgende:

[..]

Je snapt dat Tadic niet de diepte in gaat rennen he? Dan loopt er dus niemand om Haller heen. Balletje in de voeten bij Tadic, draaien en dan balletje in de voeten bij Haller. En dan?
Hij hoeft de diepte niet in te rennen, hij hoort juist rond Haller te spelen, als een soort van 2e spits. Ik heb het over de 9 en 10 positie. Ajax speelt heel hoog, de ruimtes zijn daardoor klein.

Zo wel Haller als Tadic kunnen de bal goed vast houden, de controle houden om te scoren of goed terug te leggen zodat anderen kunnen scoren, samen ruimtes creëeren..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 18:36 schreef Guus Til het volgende:
Een trainer heeft altijd persoonlijke voorkeur, maar denk je nou echt omdat hij die ene speler langer kent dat hij dan de voorkeur krijgt;???
Nee natuurlijk niet, een trainer kijkt tijdens veld trainingen welke spelers er uit springen, als Alvarez fouten maakt, makkelijk uitgespeeld wordt, geen eenheid vormt met de LCV dan gooit hij zijn glazen in.

Niet alleen de trainer bepaalt wie speelt, hij overlegt dit natuurlijk met zijn assistenten, de assistenten mogen ook hun zegje doen.
AkaS
 AkaS - vrijdag 15 januari 2021 - 19:47   quote  deeplink  
Vraag mij af wie heeft verzonnen dat Tadic ongeschikt voor de 10 positie is? Wanneer je zijn kwaliteiten analyseert zou hij op 10 beter tot zijn recht moeten komen dan op lb.

Hij kan juist een ideale driehoek vormen met de beide snelle flanken en een diepte dreigende Haller. Goede balaanname, in- en overzicht, handeling snelheid en een steek al intelligentie... Alles in huis zou ik zeggen. Kwestie van meters maken en settelen op die positie...
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 19:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij hoeft de diepte niet in te rennen, hij hoort juist rond Haller te spelen, als een soort van 2e spits. Ik heb het over de 9 en 10 positie. Ajax speelt heel hoog, de ruimtes zijn daardoor klein.

Zo wel Haller als Tadic kunnen de bal goed vast houden, de controle houden om te scoren of goed terug te leggen zodat anderen kunnen scoren, samen ruimtes creëeren..
2 van zulke spelers maakt het alleen maar zwakker. Je zegt het goed, Tadic moet om
Haller heenlopen. Dat doet Tadic nooit, Tadic moet de bal in de voeten hebben. Ze beide hetzelfde, Tadic is totaal geen nummer 10. Dan moet je, bij Ajax, in ruimtes en zonder de bal ook heel goed zijn. Daar is Tadic op 10 echt niet goed genoeg in.
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 19:47 schreef AkaS het volgende:
Vraag mij af wie heeft verzonnen dat Tadic ongeschikt voor de 10 positie is? Wanneer je zijn kwaliteiten analyseert zou hij op 10 beter tot zijn recht moeten komen dan op lb.

Hij kan juist een ideale driehoek vormen met de beide snelle flanken en een diepte dreigende Haller. Goede balaanname, in- en overzicht, handeling snelheid en een steek al intelligentie... Alles in huis zou ik zeggen. Kwestie van meters maken en settelen op die positie...
Tadic moet altijd de bal in de voeten hebben. Dat wil je op 10 juist niet. Dat is toch vrij logisch toch? Op 10 moet je vooral vuile meters maken(bij Ajax).
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 19:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De ruimtes blijven heel klein als je 2 enorm statische spelers hebt staan. Tadic gaat naast Haller spelen en dan gaan er niemand diep. Dat is vrij makkelijk te voorspellen.
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 20:42   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 januari 2021 door freakie --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 20:42 schreef freakie het volgende:

[..]

De ruimtes blijven heel klein als je 2 enorm statische spelers hebt staan. Tadic gaat naast Haller spelen en dan gaan er niemand diep. Dat is vrij makkelijk te voorspellen.
Tadic is niet statisch juist, en we hebben genoeg diepe spelers zoals Neres en Antony maar goed liever zie ik Kudus op 10 maar zou daar graag een keer Tadic zien

Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 19:47 schreef AkaS het volgende:

Zo zie ik het ook, al zie ik daar Kudus ook graag...
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 21:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tadic is niet statisch juist, en we hebben genoeg diepe spelers zoals Neres en Antony maar goed liever zie ik Kudus op 10 maar zou daar graag een keer Tadic zien
Ja dat is hij wel. Een “diepe” speler aan de zijkant is toch totaal niet hetzelfde als op 10? Er moeten spelers, spelers van de tegenstander wegtrekken zodat het niet enorm druk is in het centrum. Tadic is net als Haller. En die gaan naast elkaar spelen, geen van beide gaat diep lopen of spelers meetrekken. Als je allebei de bal in de voeten wil dan gaat het er niet beter op worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 21:57 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja dat is hij wel. Een “diepe” speler aan de zijkant is toch totaal niet hetzelfde als op 10? Er moeten spelers, spelers van de tegenstander wegtrekken zodat het niet enorm druk is in het centrum. Tadic is net als Haller. En die gaan naast elkaar spelen, geen van beide gaat diep lopen of spelers meetrekken. Als je allebei de bal in de voeten wil dan gaat het er niet beter op worden.
Tadic is een flankspeler, dus is van nature beweeglijk, hij trekt altijd spelers mee, dat doet hij nu ook zijn huidige positie.

Dit kan hij ook doen door het midden in de combinatie, zo trekt hij in de kaats met Haller dwars door het midden ook spelers mee, met of zonder bal, juist met zijn techniek en beweeglijkheid is hij in staat net als van de Beek tussen de linies te spelen.

Tja het is alleen maar te bewijzen indien hij een keer de kans krijgt op 10.
Maar ben al blij met Kudus op die positie en Tadic linksbuiten..

freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 23:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tadic is een flankspeler, dus is van nature beweeglijk, hij trekt altijd spelers mee, dat doet hij nu ook zijn huidige positie.

Dit kan hij ook doen door het midden in de combinatie, zo trekt hij in de kaats met Haller dwars door het midden ook spelers mee, met of zonder bal, juist met zijn techniek en beweeglijkheid is hij in staat net als van de Beek tussen de linies te spelen.

Heb jij dat Tadic ergens zien doen dan? Op de Flank dan? Het is Tadic in de voet spelen en dan gaan Tagliafico daar overheen of hij gaat met zijn Techniek langs een speler. Niet op zijn loopacties hoor. Door het midden gaat hij zit even min doen. Dan is het zo dat er een speler bij hem staat. Maar als Tadic gewoon de bal in zijn voeten gespeeld krijgt, staat er altijd een VM in zijn nek te hijgen en 2 verdedigers in Haller zijn nek.

Door die slechte promes heb je wel bijna altijd dat de verdediger een keus moet maken. Echt waar, net Tadic ga je dat gewoon niet hebben. Ja als Spits top. Maar je gaat ook niet 2 spitsen die vrijwel hetzelfde zijn, achter elkaar zetten.

Juist de positie waar hij nu staat, heeft Ajax ook daar meer rust. Tagliafico kan er overheen en uiteindelijk is Tadic een balvaste buitenspeler. Die regelmatig ook leuke dingen doet.
freakie
 freakie - vrijdag 15 januari 2021 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 23:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ow trouwens eens dat Kudus daar zou moeten staan natuurlijk. Eerst maar even rustig aan wedstrijdritme opbouwen enzo. Geen overhaaste bedoelingen. Al zou ik Promes er echt uitlaten. Dat is wel slechter dan Martinez(in mijn ogen). Zet dan Labyad in.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 januari 2021 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 23:17 schreef freakie het volgende:

[..]

Ow trouwens eens dat Kudus daar zou moeten staan natuurlijk. Eerst maar even rustig aan wedstrijdritme opbouwen enzo. Geen overhaaste bedoelingen. Al zou ik Promes er echt uitlaten. Dat is wel slechter dan Martinez(in mijn ogen). Zet dan Labyad in.
Hier kan ik het dan wel mee eens zijn, leuk die onderonsjes!
AkaS
 AkaS - zaterdag 16 januari 2021 - 07:22   quote  deeplink  
Ik weet het natuurlijk niet, ben geen ingewijde maar volgens de geruchten zal Ajax een extra spits aantrekken als Huntelaar naar schalke vertrekt....

Ik vind dit een goed moment voor een reorganisatie...

Ten Hag oprotten!
Brobbey kiezen of bijtekenen en breken met raiola of anders ook oprotten!
Alvarez en Martinez een kans geven en anders heel snel een nieuwe CV aantrekken.

Mjjn inziens hebben ze liggen slapen toen o.a. club Brugge klaarwakker was..

Denswill was blijkbaar beschikbaar. En nu grijpt men mis bij Mensah die door onze grote vriend Bosz wordt weggekaapt...

CL ambities uitspreken en dan inzetten op Blind... echt zelfs bij ManU in een ruime en sterke verdedigingsfront en topspeler bleek hij niet geschikt voor dat niveau. Nu ouder en trager en met minder topspelers om zich heen moet hij het plots wel kunnen....?

Ik zeg weltrusten allemaal!

Ik kan niet wachten om hem te zien afbouwen ipv opbouwen!
freakie
 freakie - zaterdag 16 januari 2021 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 07:22 schreef AkaS het volgende:
Ik weet het natuurlijk niet, ben geen ingewijde maar volgens de geruchten zal Ajax een extra spits aantrekken als Huntelaar naar schalke vertrekt....

Ten Hag oprotten!
Alvarez en Martinez een kans geven en anders heel snel een nieuwe CV aantrekken.

Denswill was blijkbaar beschikbaar. En nu grijpt men mis bij Mensah die door onze grote vriend Bosz wordt weggekaapt...

CL ambities uitspreken en dan inzetten op Blind... echt zelfs bij ManU in een ruime en sterke verdedigingsfront en topspeler bleek hij niet geschikt voor dat niveau. Nu ouder en trager en met minder topspelers om zich heen moet hij het plots wel kunnen....?

Je bent echt niet goed. Wat heeft Ten Hag hier mee te maken? Brobby bijtekenen? Wat redden we daarmee? Want hij wil toch niet bijtekenen.. gaan we dan in zijn kont kruipen? Nee graag of niet.

De grap is dat Blind het in de CL gewoon prima heeft gedaan. Ik weet dat Schuurs een aantal wedstrijden echt voor schut is gezet. Denk jij trouwens dat Ajax kan concurreren met een Bayern Leverkusen in geld bedragen?

Hoezo stond Blind tussen top verdedigers? Welke top verdedigers? Chris Smalling hahahah Man United heeft juist Blind heel erg hoog zitten. Laatste jaar wat minder, dat geeft niet aan dat een speler dan niks meer kan. Als Eriksen niet meer speelt, is het ook ineens geen koekenbakker meer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 januari 2021 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 10:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Je bent echt niet goed. Wat heeft Ten Hag hier mee te maken? Brobby bijtekenen? Wat redden we daarmee? Want hij wil toch niet bijtekenen.. gaan we dan in zijn kont kruipen? Nee graag of niet.

De grap is dat Blind het in de CL gewoon prima heeft gedaan. Ik weet dat Schuurs een aantal wedstrijden echt voor schut is gezet. Denk jij trouwens dat Ajax kan concurreren met een Bayern Leverkusen in geld bedragen?

Hoezo stond Blind tussen top verdedigers? Welke top verdedigers? Chris Smalling hahahah Man United heeft juist Blind heel erg hoog zitten. Laatste jaar wat minder, dat geeft niet aan dat een speler dan niks meer kan. Als Eriksen niet meer speelt, is het ook ineens geen koekenbakker meer.
Hahaha geen koekenbakker maar een pannekoek!
Eens hoor!

Niet naar jou toe freaky maar naar AkaS...ik zie geen andere trainer voor Ajax zitten hier in de eredivisie, ev. andere trainers die thuis zonder club ook niet!

Het is gemakkelijk hem af te serveren maar wie ziet jij dan voor deze groep ????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Jack Huntelaar --
freakie
 freakie - zaterdag 16 januari 2021 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 2021 - 10:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens hoor!

Niet naar jou toe freaky maar naar AkaS...ik zie geen andere trainer voor Ajax zitten hier in de eredivisie, ev. andere trainers die thuis zonder club ook niet!

Het is gemakkelijk hem af te serveren maar wie ziet jij dan voor deze groep ????
Het is veel te gemakkelijk. Zeggen dat we CL willen spelen. Dit seizoen inderdaad niet best. Maar niet gek als je 4 topspelers kwijt bent uit je hele elftal. Vorig seizoen ook gewoon prima met Ziyech. Nu moet je bouwen en zijn de essentiële onderdelen jong/onervaren, de spelers waar de echte creativiteit van moet komen. De enige die een beetje creativiteit toont en waar je ook elke wedstrijd kan verwachten dat hij dat doet, Is Blind.

Antony gaat steeds beter maar nog ongelofelijk grillig(Plek Ziyech), Kudus zou het moeten gaan doen, maar vanwege blessure staan Labyad en Promes erin, drama(Van de Beek), Gravenberch ons grootste talent, heeft regelmatig domme acties. Iets wat gaat veranderen natuurlijk. Maar als je die vergelijkt... (Frenkie) en dan Schuurs, is ook veel te grillig(De Ligt)

Op alle posities waar we uiteindelijk goed door speelde, hebben we jeugd staan. Dat moet tijd krijgen, meer kan je niet doen. Als je alles bij elkaar houdt, dan speel je je volgend jaar gewoon weer door de groepfase CL heen hoor.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 16 januari 2021 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 10:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens hoor!

grim...
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 januari 2021 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 07:22 schreef AkaS het volgende:

Ten Hag oprotten!

Tjonge, jonge... wat een Ajaxsupporter ben jij. Maar niet heus! Altijd maar dat afzeiken en het bevuilen van je eigen nest. Bah!

Als ik jou was, zou ik mij als supporter van een andere club melden. In Amsterdam deugt toch niks volgens jou.
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 januari 2021 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 10:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Eens! Echt he-le-maal EENS!!
Eide
 Eide - zaterdag 16 januari 2021 - 13:30   quote  deeplink  
Erik ten Hag is niet populair. Hij maakt soms rare keuzes. IK snap er af en toe ook niets van. Dat neemt niet weg dat hij het wel goed doet bij Ajax. De resultaten zijn goed, het voetbal is meestal goed. Ajax speelt aanvallend, scoort veel en is, behoudens af en toe zwakke periodes, gewoon hartstikke leuk om naar te kijken. Ajax is sinds Louis van Gaal niet meer zo dominant geweest in Nederland.

Voor wat betreft de verdediging. Ik denk dat Blind gewoon nog hartstikke prima is, hoewel hij wel in een mindere periode zit. Ik denk niet dat de individuele kwaliteiten van Blind of Schuurs het probleem is, maar dat er chemie tussen die twee niet goed is. Ze voelen niet van elkaar aan als de ander uit positie is. Daarnaast merk je vooral aan Schuurs dat die veel begeleiding nodig heeft.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0277040