|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:30 schreef Eide het volgende:Erik ten Hag is niet populair. Hij maakt soms rare keuzes. IK snap er af en toe ook niets van. Dat neemt niet weg dat hij het wel goed doet bij Ajax. De resultaten zijn goed, het voetbal is meestal goed. Ajax speelt aanvallend, scoort veel en is, behoudens af en toe zwakke periodes, gewoon hartstikke leuk om naar te kijken. Ajax is sinds Louis van Gaal niet meer zo dominant geweest in Nederland. Voor wat betreft de verdediging. Ik denk dat Blind gewoon nog hartstikke prima is, hoewel hij wel in een mindere periode zit. Ik denk niet dat de individuele kwaliteiten van Blind of Schuurs het probleem is, maar dat er chemie tussen die twee niet goed is. Ze voelen niet van elkaar aan als de ander uit positie is. Daarnaast merk je vooral aan Schuurs dat die veel begeleiding nodig heeft. Zeker waar, Schuurs heeft veel begeleiding nodig, ik denk dat Blind vooral veel op zichzelf aan het letten is. Nou heeft Schuurs zo’n 40 wedstrijden gespeeld voor Ajax he. Je zou dan toch ergens verbetering moeten zien toch? Ik zie echt te weinig bij hem. Ik hoop zo dat Schuurs ineens het licht ziet... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:06 schreef Pietje het volgende:[..] Tjonge, jonge... wat een Ajaxsupporter ben jij. Maar niet heus! Altijd maar dat afzeiken en het bevuilen van je eigen nest. Bah! Als ik jou was, zou ik mij als supporter van een andere club melden. In Amsterdam deugt toch niks volgens jou. Ja ik snap dat ook helemaal niet. Alleen maar zeiken en zeiken. En alles is zo ongegrond, alsof alles kut is en Ten Hag alles verkloot. En kan al helemaal niks positiefs zien. Alles wat slecht is ligt aan Blind en Ten Hag en alles dat goed is komt omdat Overmars en de spelers zo goed zijn. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Koekebakker, pannenkoek,nestbevuiler hahahaha wat een goede trouwe supporters zijn jullie. Applaus hoor en pietje af hoor voor jullie.
Ten Hag bakt er gewoon helemaal niets van, ondanks dat hij voor Nederland ongekende transfers in zijn schoot krijgt!
We kunnen allemaal wel hysterisch over Huntelaar gaan doen, maar dat hij vlak voor tijd 2x scoort binnen een paar minuten is natuurlijk stinkende mazzel van een orde waar zelfs onze lieve heer niet bijkan.
Zonder deze mazzel had ten Hag gewoon weer punten verloren en 0-2 achterstand bij psv was ook kunst en vliegwerk.
Een goede trainer had gewoon een straatlengte voor moeten staan!
Dat is wat ten Hag ermee te maken heeft!
En zo zie ik het, punt uit!
Pietje je bent gewoon een linkse rakker en daarom snap ik precies wat je zegt. Maar loyaliteit kan ook bestaan door niet schijnheilig je mond te houden. Mijn liefde voor Ajax maakt juist dat ik benoem wat niet goed is in mijn ogen!
Blind is gewoon een zwakke schakel en moet ik nou on hosanna zijn omdat hij af en toe een balletje de diepte in speelt. Nou hij maakt in een wedstrijd net zo vaak blunders.
Dus dat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door AkaS -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 - 20:41 schreef freakie het volgende:[..] Tadic moet altijd de bal in de voeten hebben. Dat wil je op 10 juist niet. Dat is toch vrij logisch toch? Op 10 moet je vooral vuile meters maken(bij Ajax). Dat ben ik echt totaal niet met je eens.
Een 10 bij Ajax zou juist veel de bal in de voeten moeten hebben en bepalend zijn met steekballen en combinaties in de kleine ruimte. Daarnaast heel belangrijk bij het druk zetten en passlijnen dicht zetten.
Geen idee of Tadic daar de juiste man voor is.
Klaassen en Kudus lijken mij daar nu de beste opties voor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 - 20:42 schreef freakie het volgende:[..] De ruimtes blijven heel klein als je 2 enorm statische spelers hebt staan. Tadic gaat naast Haller spelen en dan gaan er niemand diep. Dat is vrij makkelijk te voorspellen. Diepte kan ook uit de flanken komen en Tadic heeft niet de diepte voor lange sprints. Maar wel dmv een steekpass. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:52 schreef remco k het volgende:[..] Dat ben ik echt totaal niet met je eens. Een 10 bij Ajax zou juist veel de bal in de voeten moeten hebben en bepalend zijn met steekballen en combinaties in de kleine ruimte. Daarnaast heel belangrijk bij het druk zetten en passlijnen dicht zetten. Geen idee of Tadic daar de juiste man voor is. Klaassen en Kudus lijken mij daar nu de beste opties voor. Precies en daarom zou Blind daar ook kunnen spelen en mijn inziens beter renderen dan als LCV |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 - 21:57 schreef freakie het volgende:[..] Ja dat is hij wel. Een “diepe” speler aan de zijkant is toch totaal niet hetzelfde als op 10? Er moeten spelers, spelers van de tegenstander wegtrekken zodat het niet enorm druk is in het centrum. Tadic is net als Haller. En die gaan naast elkaar spelen, geen van beide gaat diep lopen of spelers meetrekken. Als je allebei de bal in de voeten wil dan gaat het er niet beter op worden. Er zijn Europees gezien vrijwel geen nummers 10 met heel veel diepgang. Zeker de toppers niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat van Blind ben ik dan weer niet met je eens |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:42 schreef freakie het volgende:[..] Zeker waar, Schuurs heeft veel begeleiding nodig, ik denk dat Blind vooral veel op zichzelf aan het letten is. Nou heeft Schuurs zo’n 40 wedstrijden gespeeld voor Ajax he. Je zou dan toch ergens verbetering moeten zien toch? Ik zie echt te weinig bij hem. Ik hoop zo dat Schuurs ineens het licht ziet... Schuurs begon ook niet voor niets op de bank tegen FC Twente. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:54 schreef remco k het volgende:[..] Er zijn Europees gezien vrijwel geen nummers 10 met heel veel diepgang. Zeker de toppers niet. Moeten wij ons spiegelen aan Europese clubs dan? Ik geloof dat, dat Ajax nou juist anders maakt dan elk andere club. Wij halen Tadic terug en rendeert Europees.
Wij spelen vooral veel met 20/25 meter voor de goal van de tegenstander. Tadic gaat Haller alleen maar in de weg staan. Tsja ik zeg ook niet veel geks, gisteren hoorde ik dit ook op ESPN en zo kan je meerdere trainers/mensen opzoeken die dit in het verleden ook zeggen. Ajax heeft Gravenberch als opbouwende speler. De spelers op 10 moeten vooral meters maken zonder de bal. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:53 schreef remco k het volgende:[..] Diepte kan ook uit de flanken komen en Tadic heeft niet de diepte voor lange sprints. Maar wel dmv een steekpass. Op wie moet hij een steekpass geven dan? Haller? Die wil ook de bal in de voeten hebben. Dan kan het aan de zijkanten alleen Ajax speelt toch heel graag door het midden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:52 schreef remco k het volgende:[..] Dat ben ik echt totaal niet met je eens. Een 10 bij Ajax zou juist veel de bal in de voeten moeten hebben en bepalend zijn met steekballen en combinaties in de kleine ruimte. Daarnaast heel belangrijk bij het druk zetten en passlijnen dicht zetten. Geen idee of Tadic daar de juiste man voor is. Klaassen en Kudus lijken mij daar nu de beste opties voor. Zeker weten. Klaassen en dan vooral Kudus omdat je dan niet hoeft af te wijken van je opstelling, zouden dit goed moeten kunnen doen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:50 schreef AkaS het volgende:Koekebakker, pannenkoek,nestbevuiler hahahaha wat een goede trouwe supporters zijn jullie. Applaus hoor en pietje af hoor voor jullie. Ten Hag bakt er gewoon helemaal niets van, ondanks dat hij voor Nederland ongekende transfers in zijn schoot krijgt! We kunnen allemaal wel hysterisch over Huntelaar gaan doen, maar dat hij vlak voor tijd 2x scoort binnen een paar minuten is natuurlijk stinkende mazzel van een orde waar zelfs onze lieve heer niet bijkan. Zonder deze mazzel had ten Hag gewoon weer punten verloren en 0-2 achterstand bij psv was ook kunst en vliegwerk. Een goede trainer had gewoon een straatlengte voor moeten staan! Dat is wat ten Hag ermee te maken heeft! En zo zie ik het, punt uit! Pietje je bent gewoon een linkse rakker en daarom snap ik precies wat je zegt. Maar loyaliteit kan ook bestaan door niet schijnheilig je mond te houden. Mijn liefde voor Ajax maakt juist dat ik benoem wat niet goed is in mijn ogen! Blind is gewoon een zwakke schakel en moet ik nou on hosanna zijn omdat hij af en toe een balletje de diepte in speelt. Nou hij maakt in een wedstrijd net zo vaak blunders. Dus dat. Ieder zijn mening, maar alleen, echt alleen de mindere benoemen en blijven herhalen, maar de goede dingen achterweg laten vind ik eigen nestbevuiling. En dat is mijn mening. En alsof elke goede trainer automatisch kampioen wordt... Nope! Kijk op dit moment dan ook even naar Engeland, waar Pep Guardiola "maar" 3e staat in de PL. En ook deze Guardiola heeft wat slordige miljoenen te besteden (gehad).
En natuurlijk zeg ik niet dat alles bij Ajax hosanna gaat, maar die spelers zijn ook maar gewone mensen, waar wel weleens wat fout gaat.
Ten Hag vind ik een goede trainer, maar die als mens soms ook z'n fouten heeft met zo nu en dan onbegrijpelijke wissels. Maar deed onze kampioenenmakker (Frank de Boer) dat ook niet?
En ja, ik ben politiek links. Mag ik? Kijk en beoordeel rechts eens met al z'n schandalen. Teveel om op te noemen. Moet kunnen... Toch? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja klopt maar het is wel uitgelegd dat, dat meer tactisch was he. Ik hoop dat het dat niet was. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:12 schreef freakie het volgende:[..] Ja klopt maar het is wel uitgelegd dat, dat meer tactisch was he. Ik hoop dat het dat niet was. Ik vermoed toch dat het meer een signaal van Ten Hag was aan zijn adres. Schuurs moet nu, na alle wedstrijden die hij gespeeld heeft, laten zien dat hij stappen en betere keuzes maakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Pietje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:50 schreef AkaS het volgende:Koekebakker, pannenkoek,nestbevuiler hahahaha wat een goede trouwe supporters zijn jullie. Applaus hoor en pietje af hoor voor jullie. Ten Hag bakt er gewoon helemaal niets van, ondanks dat hij voor Nederland ongekende transfers in zijn schoot krijgt! We kunnen allemaal wel hysterisch over Huntelaar gaan doen, maar dat hij vlak voor tijd 2x scoort binnen een paar minuten is natuurlijk stinkende mazzel van een orde waar zelfs onze lieve heer niet bijkan. Zonder deze mazzel had ten Hag gewoon weer punten verloren en 0-2 achterstand bij psv was ook kunst en vliegwerk. Een goede trainer had gewoon een straatlengte voor moeten staan! Dat is wat ten Hag ermee te maken heeft! En zo zie ik het, punt uit! Pietje je bent gewoon een linkse rakker en daarom snap ik precies wat je zegt. Maar loyaliteit kan ook bestaan door niet schijnheilig je mond te houden. Mijn liefde voor Ajax maakt juist dat ik benoem wat niet goed is in mijn ogen! Blind is gewoon een zwakke schakel en moet ik nou on hosanna zijn omdat hij af en toe een balletje de diepte in speelt. Nou hij maakt in een wedstrijd net zo vaak blunders. Dus dat. Ten Hag had tegen Twente normaal gewoon met 6-2 gewonnen. 9 schoten op doel, voordat huntelaar er inkwam. Ik denk dat iedereen hoopt dat Promes daar niet meer staat vanaf nu. Die heeft er zo’n 4 verprutst.
Over Blind begin jij altijd, kan jij mij bij Twente nog 2 andere slechte momenten opnoemen, naast de foute pass op het begin? Het gaat ook helemaal niet om 1 steekbal. Het gaat om zijn overzicht. Dat wil je ook helemaal niet zien. Beetje anti Blind zijn en alles afkraken.
Deze trainer heeft een hele hoop wedstrijden met 3e keus gevoetbald. Geen excuus trouwens, maar geen enkele topclub kan 4/5 van zijn basis verliezen en nog goed zijn. Geen enkele. Je kan ook niet 20 eerste elftal spelers op de bank zetten, dus je 2e en 3e keus is altijd een heel stuk slechter. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:17 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vermoed toch dat het meer een signaal van Ten Hag was aan zijn adres. Schuurs moet nu, na alle wedstrijden die hij gespeeld heeft, laten zien dat hij stappen en betere keuzes maakt. Ja helemaal mee eens. Al denk ik dat je naast Blind toch liever een langere speler wil hebben.. Timber is dan Europees toch ook minder lijkt me. Tsja hij kan ons natuurlijk enorm verbazen haha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:19 schreef freakie het volgende:[..] Ten Hag had tegen Twente normaal gewoon met 6-2 gewonnen. 9 schoten op doel, voordat huntelaar er inkwam. Ik denk dat iedereen hoopt dat Promes daar niet meer staat vanaf nu. Die heeft er zo’n 4 verprutst. Over Blind begin jij altijd, kan jij mij bij Twente nog 2 andere slechte momenten opnoemen, naast de foute pass op het begin? Het gaat ook helemaal niet om 1 steekbal. Het gaat om zijn overzicht. Dat wil je ook helemaal niet zien. Beetje anti Blind zijn en alles afkraken. Deze trainer heeft een hele hoop wedstrijden met 3e keus gevoetbald. Geen excuus trouwens, maar geen enkele topclub kan 4/5 van zijn basis verliezen en nog goed zijn. Geen enkele. Je kan ook niet 20 eerste elftal spelers op de bank zetten, dus je 2e en 3e keus is altijd een heel stuk slechter. Dat klopt zeker, freakie. Je kunt (moet) het dus volledig omdraaien wat akaS schreef. Het was dus geen mazzel wat betreft Huntelaar, maar pure pech voor Ten Hag dat het zolang maar 0-1 stond. Ontelbare kansen werden om zeep geholpen. Dat was vast de schuld van Daley Blind ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:25 schreef freakie het volgende:[..] Ja helemaal mee eens. Al denk ik dat je naast Blind toch liever een langere speler wil hebben.. Timber is dan Europees toch ook minder lijkt me. Tsja hij kan ons natuurlijk enorm verbazen haha Dat laatste hoop ik ook. Timber heeft volgens mij een paar wedstrijden, meestal als invaller), in Ajax-1 gespeeld en toen vond ik hem een degelijke verdediger. Ook hij is nog heel jong en kan nog veel stappen maken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:28 schreef Pietje het volgende:[..] Dat klopt zeker, freakie. Je kunt (moet) het dus volledig omdraaien wat akaS schreef. Het was dus geen mazzel wat betreft Huntelaar, maar pure pech voor Ten Hag dat het zolang maar 0-1 stond. Ontelbare kansen werden om zeep geholpen. Dat was vast de schuld van Daley Blind ;-) Ja dat is het helemaal. Die kansen hadden dan voor Promes zijn voeten gevallen ofzo maar in principe zou elke andere speler die goals wel hebben gemaakt.
Ja maar Blind heeft alleen maar die 1e steekpass gegeven toch? Ja dat is het enige dat Blind heeft gedaan hahaha, over Blind oordelen als je alleen het slechte wil zien. Echt verschrikkelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door freakie -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 11:30 schreef freakie het volgende:[..] Het is veel te gemakkelijk. Zeggen dat we CL willen spelen. Dit seizoen inderdaad niet best. Maar niet gek als je 4 topspelers kwijt bent uit je hele elftal. Vorig seizoen ook gewoon prima met Ziyech. Nu moet je bouwen en zijn de essentiële onderdelen jong/onervaren, de spelers waar de echte creativiteit van moet komen. De enige die een beetje creativiteit toont en waar je ook elke wedstrijd kan verwachten dat hij dat doet, Is Blind. Antony gaat steeds beter maar nog ongelofelijk grillig(Plek Ziyech), Kudus zou het moeten gaan doen, maar vanwege blessure staan Labyad en Promes erin, drama(Van de Beek), Gravenberch ons grootste talent, heeft regelmatig domme acties. Iets wat gaat veranderen natuurlijk. Maar als je die vergelijkt... (Frenkie) en dan Schuurs, is ook veel te grillig(De Ligt) Op alle posities waar we uiteindelijk goed door speelde, hebben we jeugd staan. Dat moet tijd krijgen, meer kan je niet doen. Als je alles bij elkaar houdt, dan speel je je volgend jaar gewoon weer door de groepfase CL heen hoor. Tja mee eens, zo is het! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:40 schreef freakie het volgende:[..] Ja dat is het helemaal. Die kansen hadden dan voor Promes zijn voeten gevallen ofzo maar in principe zou elke andere speler die goals wel hebben gemaakt. Ja maar Blind heeft alleen maar die 1e steekpass gegeven toch? Ja dat is het enige dat Blind heeft gedaan hahaha, over Blind oordelen als je alleen het slechte wil zien. Echt verschrikkelijk. Haha. Tja... Maar het is absoluut waar over Blind. Zou het dan ook toeval zijn, dat alle trainers toch weer op Blind terugvallen, ook de verschillende bondscoaches? Ik mag toch aannemen dat al die trainers er meer verstand van hebben dan alle forumleden hier. Daley is een betrouwbare verdediger, met zo nu en dan een foutje, maar hij is tevens een van de weinige spelers die bij machte is om een splijtende pass tussen de linies te geven. En met name zijn prima inzicht en spelvoortgang (opbouwen) maken het waarop Ajax aanvallend kan voortborduren tot dominantie op de helft van de tegenstander. Voor mij een onmisbare schakel in het elftal! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:49 schreef Pietje het volgende:[..] Haha. Tja... Maar het is absoluut waar over Blind. Zou het dan ook toeval zijn, dat alle trainers toch weer op Blind terugvallen, ook de verschillende bondscoaches? Ik mag toch aannemen dat al die trainers er meer verstand van hebben dan alle forumleden hier. Daley is een betrouwbare verdediger, met zo nu en dan een foutje, maar hij is tevens een van de weinige spelers die bij machte is om een splijtende pass tussen de linies te geven. En met name zijn prima inzicht en spelvoortgang (opbouwen) maken het waarop Ajax aanvallend kan voortborduren tot dominantie op de helft van de tegenstander. Voor mij een onmisbare schakel in het elftal! Ja ik kan het niet beter uitleggen dan jij dat kan. Als je alles van Blind zou uitvergroten dan zie je negatieve dingen. Maar dat aanvallende spel dat Ajax kan doen is puur omdat Blind zo opbouwend sterk is. Je moet dan nagaan dat als Blind de bal krijgt op de middenlijn, hij altijd een bal naar voren heeft en niet terug. Hoevaak zie je in de Europese top, dat een verdediger de bal niet vooruit maar achteruit speelt? Daardoor kan een andere club weer druk zetten en duurt het zo lang.
Ajax kan tegen elke club meer balbezit en dreiging brengen. Dat is mede door Blind. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:55 schreef freakie het volgende:[..] Ja ik kan het niet beter uitleggen dan jij dat kan. Als je alles van Blind zou uitvergroten dan zie je negatieve dingen. Maar dat aanvallende spel dat Ajax kan doen is puur omdat Blind zo opbouwend sterk is. Je moet dan nagaan dat als Blind de bal krijgt op de middenlijn, hij altijd een bal naar voren heeft en niet terug. Hoevaak zie je in de Europese top, dat een verdediger de bal niet vooruit maar achteruit speelt? Daardoor kan een andere club weer druk zetten en duurt het zo lang. Ajax kan tegen elke club meer balbezit en dreiging brengen. Dat is mede door Blind. We zijn het volstrekt eens, gap! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: I know haha. Beetje eng wel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:42 schreef freakie het volgende:[..] Zeker waar, Schuurs heeft veel begeleiding nodig, ik denk dat Blind vooral veel op zichzelf aan het letten is. Nou heeft Schuurs zo’n 40 wedstrijden gespeeld voor Ajax he. Je zou dan toch ergens verbetering moeten zien toch? Ik zie echt te weinig bij hem. Ik hoop zo dat Schuurs ineens het licht ziet... Eens, ik hoop dat het gewoon een mindere fase is, want anders gaat het echt ophouden bij Ajax voor hem. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Ja, pas maar op ;-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:23 schreef Eide het volgende:[..] Eens, ik hoop dat het gewoon een mindere fase is, want anders gaat het echt ophouden bij Ajax voor hem. Ja dat denk ik ook. Dan is het nog heel slim om zijm contract te verlengen, kan je er zo nog 20 miljoen voor vangen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:07 schreef freakie het volgende:[..] Moeten wij ons spiegelen aan Europese clubs dan? Ik geloof dat, dat Ajax nou juist anders maakt dan elk andere club. Wij halen Tadic terug en rendeert Europees. Wij spelen vooral veel met 20/25 meter voor de goal van de tegenstander. Tadic gaat Haller alleen maar in de weg staan. Tsja ik zeg ook niet veel geks, gisteren hoorde ik dit ook op ESPN en zo kan je meerdere trainers/mensen opzoeken die dit in het verleden ook zeggen. Ajax heeft Gravenberch als opbouwende speler. De spelers op 10 moeten vooral meters maken zonder de bal. De spelers op 10 die doen wat jij zegt falen allemaal.
Ziyech speelde fantastisch op 10 in dit systeem en van de beek ook. Beiden spelen totaal niet zoals jij aangeeft.
En leuk dat je het op espn hoorde. Maar daar heeft het merendeel gewoon geen verstand van voetbal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:09 schreef freakie het volgende:[..] Op wie moet hij een steekpass geven dan? Haller? Die wil ook de bal in de voeten hebben. Dan kan het aan de zijkanten alleen Ajax speelt toch heel graag door het midden. Tadic heeft die steekpass. Haller heeft dat ook vaak zat bewezen in het verleden Klaassen heeft dat en Gravenberg heeft dat.
Promes en Labyad hebben het beiden in geen geval en falen keihard bij Ajax momenteel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:12 schreef Pietje het volgende:[..] Ieder zijn mening, maar alleen, echt alleen de mindere benoemen en blijven herhalen, maar de goede dingen achterweg laten vind ik eigen nestbevuiling. En dat is mijn mening. En alsof elke goede trainer automatisch kampioen wordt... Nope! Kijk op dit moment dan ook even naar Engeland, waar Pep Guardiola "maar" 3e staat in de PL. En ook deze Guardiola heeft wat slordige miljoenen te besteden (gehad). En natuurlijk zeg ik niet dat alles bij Ajax hosanna gaat, maar die spelers zijn ook maar gewone mensen, waar wel weleens wat fout gaat. Ten Hag vind ik een goede trainer, maar die als mens soms ook z'n fouten heeft met zo nu en dan onbegrijpelijke wissels. Maar deed onze kampioenenmakker (Frank de Boer) dat ook niet? En ja, ik ben politiek links. Mag ik? Kijk en beoordeel rechts eens met al z'n schandalen. Teveel om op te noemen. Moet kunnen... Toch? Geen politiek zonder grote missers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:12 schreef freakie het volgende:[..] Ja klopt maar het is wel uitgelegd dat, dat meer tactisch was he. Ik hoop dat het dat niet was. Ten Hag zei dat het een tactische wissel was en dat het niet presteren van Schuurs ook meespeelde. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Je hoort mij ook niemand iets verwijten, Remco. Ik diende alleen iemand van repliek. We leven in een vrij land gelukkig. Kortom, je hebt zeker gelijk! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Talentvolle Ajax-spits vertrekt op zijn zestiende verjaardag naar Dortmund' Gepubliceerd: Za 16-01-2021 om 15:33
Ajax verliest Julian Rijkhoff, een talentvolle spits, aan Borussia Dortmund. Dat schrijft De Telegraaf. De 15-jarige aanvaller wordt op 25 januari zestien jaar oud en kan dan een contract tekenen in Duitsland.
Op die dag zal hij een driejarig contract signeren in Dortmund, schrijft de ochtendkrant. Rijkhoff sprak ook met Ajax over een verbintenis, maar die aanbieding kon hem 'niet bekoren'. Daarna hoorde de jonge spits heel lang niets meer en sloeg BVB toe. Ajax ontvangt nu slechts een opleidingsvergoeding. Volgens De Telegraaf hebben de Amsterdammers 'veel fouten gemaakt' rond Rijkhoff.
Door de transfer slaagt Ajax er weer niet in om een zelf opgeleide spits door te laten breken in het eerste elftal. Na Patrick Kluivert was er geen enkele aanvaller die het echt wist te maken bij de regerend landskampioen. Brian Brobbey leek die lijn te gaan doorbreken, maar hij heeft zijn contract nog niet verlengd en het is onduidelijk of hij in Amsterdam blijft.
Op deze manier komt er nooit meer een spits uit eigen jeugd zoals Patrick Kluivert destijds... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:34 schreef remco k het volgende:[..] De spelers op 10 die doen wat jij zegt falen allemaal. Ziyech speelde fantastisch op 10 in dit systeem en van de beek ook. Beiden spelen totaal niet zoals jij aangeeft. En leuk dat je het op espn hoorde. Maar daar heeft het merendeel gewoon geen verstand van voetbal. Wat zeg je? Van de Beek is juist die speler die dat deed, diepte zoeken en vooral veel vuile meters maken. Klaassen ook trouwens. Dat die bij een andere club niet lukken, wat heeft dat met Ajax te maken dan? Ziyech speelde beter op rechts. Daar was ook iedereen het over eens.
Dat wij meer verstand van voetbal hebben dan Perez of Ronald de Boer lijkt mij grote kolder. Het was de vraag waarom Tadic daar niet speelde omdat dat gonst en het gezegd word voor supporters. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:Talentvolle Ajax-spits vertrekt op zijn zestiende verjaardag naar Dortmund' Gepubliceerd: Za 16-01-2021 om 15:33 Ajax verliest Julian Rijkhoff, een talentvolle spits, aan Borussia Dortmund. Dat schrijft De Telegraaf. De 15-jarige aanvaller wordt op 25 januari zestien jaar oud en kan dan een contract tekenen in Duitsland. Op die dag zal hij een driejarig contract signeren in Dortmund, schrijft de ochtendkrant. Rijkhoff sprak ook met Ajax over een verbintenis, maar die aanbieding kon hem 'niet bekoren'. Daarna hoorde de jonge spits heel lang niets meer en sloeg BVB toe. Ajax ontvangt nu slechts een opleidingsvergoeding. Volgens De Telegraaf hebben de Amsterdammers 'veel fouten gemaakt' rond Rijkhoff. Door de transfer slaagt Ajax er weer niet in om een zelf opgeleide spits door te laten breken in het eerste elftal. Na Patrick Kluivert was er geen enkele aanvaller die het echt wist te maken bij de regerend landskampioen. Brian Brobbey leek die lijn te gaan doorbreken, maar hij heeft zijn contract nog niet verlengd en het is onduidelijk of hij in Amsterdam blijft. Op deze manier komt er nooit meer een spits uit eigen jeugd zoals Patrick Kluivert destijds... Inderdaad pijnlijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:35 schreef remco k het volgende:[..] Tadic heeft die steekpass. Haller heeft dat ook vaak zat bewezen in het verleden Klaassen heeft dat en Gravenberg heeft dat. Promes en Labyad hebben het beiden in geen geval en falen keihard bij Ajax momenteel. Ja maar ‘op’ wie? Als er niemand in het midden van het veld diep gaat? Balletje op Haller, wie gaat er dan door het midden rennen? Niemand. Tadic ook niet, is totaal niet zijn natuur. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:37 schreef remco k het volgende:[..] Ten Hag zei dat het een tactische wissel was en dat het niet presteren van Schuurs ook meespeelde. Klopt, maar liet vooral doorschemeren dat het een tactische wissel was. Je hoeft niet alles te verbeteren hoor. Iedereen snapt als je de vraag krijgt: Waarom staat schuurs er niet in? En Ten Hag zegt: Dat is een Tactische wissel en je dan nog moet doorvragen. Dat Ten Hag vooral dat Tactische wilde aanstippen en het niet presteren er niet bij wilde halen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 13:06 schreef Pietje het volgende:[..] Tjonge, jonge... wat een Ajaxsupporter ben jij. Maar niet heus! Altijd maar dat afzeiken en het bevuilen van je eigen nest. Bah! Als ik jou was, zou ik mij als supporter van een andere club melden. In Amsterdam deugt toch niks volgens jou. Dus omdat je een andere mening hebt ben je ineens geen Ajacied? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Waar staat dat??? Ik geef slechts een goedbedoeld advies. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Gadverdamme Pietje, wat kots ik van je zogenaamde "goedbedoelde" advies. Eigenlijk een beetje zielig ook. Die jongen geeft iets aan en daar staat hij achter. Dat hij die tentoonspreid is zijn goed recht, net als het goede recht wat jij hebt om het er niet mee eens te zijn. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:37 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Gadverdamme Pietje, wat kots ik van je zogenaamde "goedbedoelde" advies. Eigenlijk een beetje zielig ook. Die jongen geeft iets aan en daar staat hij achter. Dat hij die tentoonspreid is zijn goed recht, net als het goede recht wat jij hebt om het er niet mee eens te zijn. Maar daar kan je Pietje toch wel gelijk in geven? Dat een mening prima is, is goed. Alleen wat er nu is, is dat Blind in elke post word afgezeken. En uiteindelijk krijg je dat er geen enkele onderbouwing is.
Zelfde is dat Ten Hag elke keer voor slechte trainer wordt neergezet. Ook zonder enige onderbouwing anders dan dat elke trainer met dit geld makkelijk moet winnen. Wat natuurlijk bullshit is. Alleen maar negatief zijn is dit, het slaat nergens op. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:Talentvolle Ajax-spits vertrekt op zijn zestiende verjaardag naar Dortmund' Gepubliceerd: Za 16-01-2021 om 15:33 Ajax verliest Julian Rijkhoff, een talentvolle spits, aan Borussia Dortmund. Dat schrijft De Telegraaf. De 15-jarige aanvaller wordt op 25 januari zestien jaar oud en kan dan een contract tekenen in Duitsland. Op die dag zal hij een driejarig contract signeren in Dortmund, schrijft de ochtendkrant. Rijkhoff sprak ook met Ajax over een verbintenis, maar die aanbieding kon hem 'niet bekoren'. Daarna hoorde de jonge spits heel lang niets meer en sloeg BVB toe. Ajax ontvangt nu slechts een opleidingsvergoeding. Volgens De Telegraaf hebben de Amsterdammers 'veel fouten gemaakt' rond Rijkhoff. Door de transfer slaagt Ajax er weer niet in om een zelf opgeleide spits door te laten breken in het eerste elftal. Na Patrick Kluivert was er geen enkele aanvaller die het echt wist te maken bij de regerend landskampioen. Brian Brobbey leek die lijn te gaan doorbreken, maar hij heeft zijn contract nog niet verlengd en het is onduidelijk of hij in Amsterdam blijft. Op deze manier komt er nooit meer een spits uit eigen jeugd zoals Patrick Kluivert destijds... En hier begint dus het probleem te ontstaan. Ajax begint steeds meer spelers te kopen en niet meer volledig te willen vertrouwen op de jeugd. Rijkhoff is een hele talentvolle speler, maar als je vervolgens als Ajax zijnde een bod doet waarmee die jongen niet tevreden is, je daarna net zo lang wacht tot die jongen alsnog akkoord gaat, moet je niet ineens vreemd op staan te kijken als hij een andere stap neemt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:41 schreef freakie het volgende:[..] Maar daar kan je Pietje toch wel gelijk in geven? Dat een mening prima is, is goed. Alleen wat er nu is, is dat Blind in elke post word afgezeken. En uiteindelijk krijg je dat er geen enkele onderbouwing is. Zelfde is dat Ten Hag elke keer voor slechte trainer wordt neergezet. Ook zonder enige onderbouwing anders dan dat elke trainer met dit geld makkelijk moet winnen. Wat natuurlijk bullshit is. Alleen maar negatief zijn is dit, het slaat nergens op. Er is onderbouwing genoeg geweest over de kritiek op Blind en Ten Hag. Dat jij toen een lange winterslaap hield gaat niet betekenen dat AkaS of ik die kritiek niet meer mogen hebben. Dus ik zou niet weten waarom ik Pietje ineens gelijk moet geven? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:41 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En hier begint dus het probleem te ontstaan. Ajax begint steeds meer spelers te kopen en niet meer volledig te willen vertrouwen op de jeugd. Rijkhoff is een hele talentvolle speler, maar als je vervolgens als Ajax zijnde een bod doet waarmee die jongen niet tevreden is, je daarna net zo lang wacht tot die jongen alsnog akkoord gaat, moet je niet ineens vreemd op staan te kijken als hij een andere stap neemt. Triest! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:41 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En hier begint dus het probleem te ontstaan. Ajax begint steeds meer spelers te kopen en niet meer volledig te willen vertrouwen op de jeugd. Rijkhoff is een hele talentvolle speler, maar als je vervolgens als Ajax zijnde een bod doet waarmee die jongen niet tevreden is, je daarna net zo lang wacht tot die jongen alsnog akkoord gaat, moet je niet ineens vreemd op staan te kijken als hij een andere stap neemt. Maar moet je je oren laten hangen dan? Een speler die zo jong, die zulke eisen heeft aan een contract(ik neem aan onredelijk). Is toch ook heel dom om dan weg te gaan. Is bij bijna alle spelers die vroeg denken te slagen bij een andere club. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:46 schreef freakie het volgende:[..] Maar moet je je oren laten hangen dan? Een speler die zo jong, die zulke eisen heeft aan een contract(ik neem aan onredelijk). Is toch ook heel dom om dan weg te gaan. Is bij bijna alle spelers die vroeg denken te slagen bij een andere club. Ken jij de contactuele inhoud? Nee! Ik ken die ook niet, maar weet wel dat Ajax tegenwoordig veel te lang wacht en dat de jeugd niet op die afwachtende houding wil wachten. Zo is het gegaan met Brobbey en zo gaat het nu ook met Rijkhoff. En ondertussen tranen met tuiten huilen dat spelers hun contracten niet willen verlengen of jeugdspelers weglopen. Terwijl er contracten worden uitgedeeld aan spelers die binnenkomen waar je U tegen zegt.
Ik ken meer verhalen binnen de club en weet dat er op sommige punten een hele zieke mentaliteit hangt binnen de club. Helaas zullen de heren in het bestuur naar de buitenwacht een hele andere houding aannemen en doen alsof alles koek en ei is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:44 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Er is onderbouwing genoeg geweest over de kritiek op Blind en Ten Hag. Dat jij toen een lange winterslaap hield gaat niet betekenen dat AkaS of ik die kritiek niet meer mogen hebben. Dus ik zou niet weten waarom ik Pietje ineens gelijk moet geven? Dan snap je ook dat je punt een keer gemaakt is toch? En als je dan niet realistisch kan zijn en ook goede dingen kan zien. Is dat wel triest. Ik ben ook niet constant Promes aan het uitschelden voor pannekoek omdat hij niet scoort. Ja in de wedstrijd, daarna kan je toch wel realistisch zijn? Snap werkelijk waar niet wat mijn lange winterslaap te maken heeft met deze discussie. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:37 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Gadverdamme Pietje, wat kots ik van je zogenaamde "goedbedoelde" advies. Eigenlijk een beetje zielig ook. Die jongen geeft iets aan en daar staat hij achter. Dat hij die tentoonspreid is zijn goed recht, net als het goede recht wat jij hebt om het er niet mee eens te zijn. En zo sta ik inderdaad achter mijn mening. En natuurlijk mag jij mij zielig vinden. Dat vind ik namelijk ook van dat constante gezemel en gezeur over Erik Ten Hag en Daley Blind van sommigen. |
|
|
|