|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ken jij de contactuele inhoud? Nee! Ik ken die ook niet, maar weet wel dat Ajax tegenwoordig veel te lang wacht en dat de jeugd niet op die afwachtende houding wil wachten. Zo is het gegaan met Brobbey en zo gaat het nu ook met Rijkhoff. En ondertussen tranen met tuiten huilen dat spelers hun contracten niet willen verlengen of jeugdspelers weglopen. Terwijl er contracten worden uitgedeeld aan spelers die binnenkomen waar je U tegen zegt. Ik ken meer verhalen binnen de club en weet dat er op sommige punten een hele zieke mentaliteit hangt binnen de club. Helaas zullen de heren in het bestuur naar de buitenwacht een hele andere houding aannemen en doen alsof alles koek en ei is. Nee ken ik niet, daarom vind ik het goed dat Ajax zijn oren niet laat hangen naar spelers dir helemaal niks hebben bewezen. Ik heb ze nergens tranen zien laten. Dat doen wij, want ik zie spelers ook graag langer blijven maar niet ten koste van alles. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:52 schreef freakie het volgende:[..] Nee ken ik niet, daarom vind ik het goed dat Ajax zijn oren niet laat hangen naar spelers dir helemaal niks hebben bewezen. Ik heb ze nergens tranen zien laten. Dat doen wij, want ik zie spelers ook graag langer blijven maar niet ten koste van alles. Zie je, jij ziet alleen de voorkant! Jammer dat je niet de moeite neemt eens verder te kijken of je iets meer te gaan verdiepen in de zaken binnen de club. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:45 schreef freakie het volgende:[..] Wat zeg je? Van de Beek is juist die speler die dat deed, diepte zoeken en vooral veel vuile meters maken. Klaassen ook trouwens. Dat die bij een andere club niet lukken, wat heeft dat met Ajax te maken dan? Ziyech speelde beter op rechts. Daar was ook iedereen het over eens. Dat wij meer verstand van voetbal hebben dan Perez of Ronald de Boer lijkt mij grote kolder. Het was de vraag waarom Tadic daar niet speelde omdat dat gonst en het gezegd word voor supporters. Ziyech heeft juist ook een hele goede periode als 10 gehad. Van de Beek combineerde beide kwaliteiten juist. Die was bepalend met druk zetten maar heeft ook een meer dan goede steekpass in huis.
Ik heb geen idee of Tadic een goede tien is, maar de redenen die jij benoemt ben ik het alles behalve mee eens.
Waarom hebben die jongens meer verstand van het spel dan? Ik denk dat dit wel meevalt.
Je ziet namelijk ook vrijwel alle voetballers die versneld de cursus behaald hebben falen als trainer. Voetbal in vogelvlucht begrijpen is echt totaal iets anders als voetballer zijn.
Ronald de Boer vind ik uberhaubt de laatste tijd geen fatsoenlijke analist. Perez vind ik dan een stuk beter. Verder zitten er alleen maar pannenkoeken die zelden gelijk krijgen over hun uitspraken. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:50 schreef freakie het volgende:[..] Dan snap je ook dat je punt een keer gemaakt is toch? En als je dan niet realistisch kan zijn en ook goede dingen kan zien. Is dat wel triest. Ik ben ook niet constant Promes aan het uitschelden voor pannekoek omdat hij niet scoort. Ja in de wedstrijd, daarna kan je toch wel realistisch zijn? Snap werkelijk waar niet wat mijn lange winterslaap te maken heeft met deze discussie. Het punt blijft staan zolang de trainer aan het roer staat of de speler vertrokken is. Jij complimenteert Blind om zijn voorwaartse pass, ik bekritiseer hem om zijn verdedigende taken.
Wees blij dat de 1-1 aan het begin van de 2e helft uiteindelijk via de VAR werd afgekeurd op buitenspel, want Blind stond wederom weer te slapen. 1 stapje vooruit was voldoende geweest. En daarna dat debiele zwaaien met de hand in plaats van terug te rennen en alsnog een doelpunt proberen te voorkomen. Nee mijnheer begon pas met rennen toen de speler al 10 meter voor lag. Het feit dat hier de VAR gelukkig uitkomst bracht is zijn voordeel geweest, maar in de EL heb je geen VAR en zal je gewoon je stinkende best moeten doen om alsnog een doelpunt te voorkomen. Want ja, leuke voorwaartse pass of niet, daar staat hij uiteindelijk voor in het veld.
En een forum zonder kritiek of een andere mening is een dood forum. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:02 schreef remco k het volgende:[..] Ziyech heeft juist ook een hele goede periode als 10 gehad. Van de Beek combineerde beide kwaliteiten juist. Die was bepalend met druk zetten maar heeft ook een meer dan goede steekpass in huis. Ik heb geen idee of Tadic een goede tien is, maar de redenen die jij benoemt ben ik het alles behalve mee eens. Waarom hebben die jongens meer verstand van het spel dan? Ik denk dat dit wel meevalt. Je ziet namelijk ook vrijwel alle voetballers die versneld de cursus behaald hebben falen als trainer. Voetbal in vogelvlucht begrijpen is echt totaal iets anders als voetballer zijn. Ronald de Boer vind ik uberhaubt de laatste tijd geen fatsoenlijke analist. Perez vind ik dan een stuk beter. Verder zitten er alleen maar pannenkoeken die zelden gelijk krijgen over hun uitspraken. Nou ja het enige waarom zei daar meer verstand hebben van het voetbal is omdat zij jaren op niveau hebben gevoetbald.
Ziyech heeft daar prima gespeeld, ik vond Ziyech vele malen beter aan de zijkant. Maakt ook niet uit en of we het eens zijn maakt ook niet uit. We zien beide liever Kudus of Klaassen. Ik denk dat deze ook de kwaliteiten bezitten die ik opnoem. Vooral Klaassen heeft dat in zijn Ajax periode laten zien. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:51 schreef Pietje het volgende:[..] En zo sta ik inderdaad achter mijn mening. En natuurlijk mag jij mij zielig vinden. Dat vind ik namelijk ook van dat constante gezemel en gezeur over Erik Ten Hag en Daley Blind van sommigen. Ach ja ............. nee laat maar zitten. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:02 schreef remco k het volgende:[..] Ziyech heeft juist ook een hele goede periode als 10 gehad. Van de Beek combineerde beide kwaliteiten juist. Die was bepalend met druk zetten maar heeft ook een meer dan goede steekpass in huis. Ik heb geen idee of Tadic een goede tien is, maar de redenen die jij benoemt ben ik het alles behalve mee eens. Waarom hebben die jongens meer verstand van het spel dan? Ik denk dat dit wel meevalt. Je ziet namelijk ook vrijwel alle voetballers die versneld de cursus behaald hebben falen als trainer. Voetbal in vogelvlucht begrijpen is echt totaal iets anders als voetballer zijn. Ronald de Boer vind ik uberhaubt de laatste tijd geen fatsoenlijke analist. Perez vind ik dan een stuk beter. Verder zitten er alleen maar pannenkoeken die zelden gelijk krijgen over hun uitspraken. Zo sta ik er ook in. Prachtig hoor analist zijn na je voetbalcarrière. Alleen zijn ze in hun meningen die ze verkondigen even vergeten dat ze zelf vroeger die grote fouten ook maakten en toen niets wilden weten van die kritiek. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:41 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En hier begint dus het probleem te ontstaan. Ajax begint steeds meer spelers te kopen en niet meer volledig te willen vertrouwen op de jeugd. Rijkhoff is een hele talentvolle speler, maar als je vervolgens als Ajax zijnde een bod doet waarmee die jongen niet tevreden is, je daarna net zo lang wacht tot die jongen alsnog akkoord gaat, moet je niet ineens vreemd op staan te kijken als hij een andere stap neemt. Dit is toch van alle dagen? Zo zijn er de afgelopen 20 jaar toch al zoveel vertrokken.
Ik vind het wel jammer hoor want waarschijnlijk hoor je zelden tot nooit meer iets van zo’n talent.
Maar moet Ajax die jongens dan al zoveel gaan betalen? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ach ja, ik laat het ook maar zitten... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het punt blijft staan zolang de trainer aan het roer staat of de speler vertrokken is. Jij complimenteert Blind om zijn voorwaartse pass, ik bekritiseer hem om zijn verdedigende taken. Wees blij dat de 1-1 aan het begin van de 2e helft uiteindelijk via de VAR werd afgekeurd op buitenspel, want Blind stond wederom weer te slapen. 1 stapje vooruit was voldoende geweest. En daarna dat debiele zwaaien met de hand in plaats van terug te rennen en alsnog een doelpunt proberen te voorkomen. Nee mijnheer begon pas met rennen toen de speler al 10 meter voor lag. Het feit dat hier de VAR gelukkig uitkomst bracht is zijn voordeel geweest, maar in de EL heb je geen VAR en zal je gewoon je stinkende best moeten doen om alsnog een doelpunt te voorkomen. Want ja, leuke voorwaartse pass of niet, daar staat hij uiteindelijk voor in het veld. En een forum zonder kritiek of een andere mening is een dood forum. Je punt mag blijven staan, zeker. Blind is veel meer dan een ‘voorwaartse pass’ nou ja. Er komt meer kijken bij een voorwaartse pass. Is dat geluk bij Blind of stond hij daar gewoon goed?
Ik heb het erover dat als je een punt wil maken, je komt met meerdere redenen waarom en daar statistieken en momenten bijhaalt. Ook mooi is dat Blind dan alles fout doet. Nooit wat goed. Zelfde is bij Ten Hag. Hij haalt kut spelers, ow ja maar hij heeft Antony, Klaassen, Kudus en Tadic niet gehaald. Of toch wel?
Kijk kritisch zijn is goed, constant je punt blijven herhalen is niet je punt maken. Kom dan na de wedstrijd zondag met, kijk dit is waarom Ik blind kut vind: punt 1: ..... Maar nee, gewoon blijven klagen als er niks te klagen valt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ken jij de contactuele inhoud? Nee! Ik ken die ook niet, maar weet wel dat Ajax tegenwoordig veel te lang wacht en dat de jeugd niet op die afwachtende houding wil wachten. Zo is het gegaan met Brobbey en zo gaat het nu ook met Rijkhoff. En ondertussen tranen met tuiten huilen dat spelers hun contracten niet willen verlengen of jeugdspelers weglopen. Terwijl er contracten worden uitgedeeld aan spelers die binnenkomen waar je U tegen zegt. Ik ken meer verhalen binnen de club en weet dat er op sommige punten een hele zieke mentaliteit hangt binnen de club. Helaas zullen de heren in het bestuur naar de buitenwacht een hele andere houding aannemen en doen alsof alles koek en ei is. Je leest het van Brobbey al twee jaar. Van de gehele groep waar afgelopen zomer over werd geschreven heeft alleen Brobbey niet bijgetekend. En die zit dan ook bij Raiola.
En ik hoor ook zat verhalen, met name over tweespalt binnen de jeugdopleiding in het door laten groeien naar jong en Ajax 1. Daar hoor je een hoop verhalen over.
Dat laatste is overigens volkomen logisch ook al zou de pleuris intern uitbreken, dat siert de club alleen maar, dat gezeik hoort ook niet buiten de club. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:50 schreef freakie het volgende:[..] Dan snap je ook dat je punt een keer gemaakt is toch? En als je dan niet realistisch kan zijn en ook goede dingen kan zien. Is dat wel triest. Ik ben ook niet constant Promes aan het uitschelden voor pannekoek omdat hij niet scoort. Ja in de wedstrijd, daarna kan je toch wel realistisch zijn? Snap werkelijk waar niet wat mijn lange winterslaap te maken heeft met deze discussie. Datzelfde geld voor mensen die wel blij zijn met wat er nu gebeurt.
Iedereen heeft hier recht op een mening, zo vaak en zoveel men maar wil. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:12 schreef remco k het volgende:[..] Dit is toch van alle dagen? Zo zijn er de afgelopen 20 jaar toch al zoveel vertrokken. Ik vind het wel jammer hoor want waarschijnlijk hoor je zelden tot nooit meer iets van zo’n talent. Maar moet Ajax die jongens dan al zoveel gaan betalen? Wat is veel Remco?? Uiteindelijk weten we niet de inhoud van het contract. Ik weet wel dat Ajax steeds vaker een afwachtende houding aanneemt.
Ja, ik lachte je 2 jaar geleden uit toen je benoemde dat Ajax een koopzieke club aan het worden is. Ja, ik vond het toen wel meevallen. Tegenwoordig ben ik het volkomen aan het eens zijn met jou.
Ik heb eerder al geschreven dat ik mij ernstig zorgen maak over de jeugdopleiding zoals die er nu staat. En die zorgen worden steeds groter en groter.
Is dat kritiek aan het adres van Overmars en v.d. Sar? Jazeker! Maar ook aan het adres van Saïd Ouaali. Die blijkbaar te weinig doet om onder de aandacht te brengen dat de jeugdopleiding van Ajax niet zo sterk meer is.
Er worden tegenwoordig spelers gehaald voor de bank terwijl je daar ook best jeugd had kunnen inpassen. Spelers die normaal bij Ajax zeker geen kans hadden gehad als de situatie normaal was geweest.
En als ik dan de verhalen van Lang lees, neemt die mening alleen maar extra toe. Als Overmars echt zo graag wilde dat Lang bleef, dan had hij niet naar Ten Hag moeten luisteren en zijn eigen plan moeten trekken met deze speler. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:07 schreef freakie het volgende:[..] Nou ja het enige waarom zei daar meer verstand hebben van het voetbal is omdat zij jaren op niveau hebben gevoetbald. Ziyech heeft daar prima gespeeld, ik vond Ziyech vele malen beter aan de zijkant. Maakt ook niet uit en of we het eens zijn maakt ook niet uit. We zien beide liever Kudus of Klaassen. Ik denk dat deze ook de kwaliteiten bezitten die ik opnoem. Vooral Klaassen heeft dat in zijn Ajax periode laten zien. En dat bewijzen ze dus wekelijks met zijn allen niet te hebben. Ze krijgen vaker ongelijk over spelers dan gelijk.
Het andere deel is verschil van mening en dat is prima. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:12 schreef freakie het volgende:[..] Je punt mag blijven staan, zeker. Blind is veel meer dan een ‘voorwaartse pass’ nou ja. Er komt meer kijken bij een voorwaartse pass. Is dat geluk bij Blind of stond hij daar gewoon goed? Ik heb het erover dat als je een punt wil maken, je komt met meerdere redenen waarom en daar statistieken en momenten bijhaalt. Ook mooi is dat Blind dan alles fout doet. Nooit wat goed. Zelfde is bij Ten Hag. Hij haalt kut spelers, ow ja maar hij heeft Antony, Klaassen, Kudus en Tadic niet gehaald. Of toch wel? Kijk kritisch zijn is goed, constant je punt blijven herhalen is niet je punt maken. Kom dan na de wedstrijd zondag met, kijk dit is waarom Ik blind kut vind: punt 1: ..... Maar nee, gewoon blijven klagen als er niks te klagen valt. Geloof jij dat spelers als Antony, Klaassen, Kudus en Tadic uit de portefeuille van Ten Hag komen??? Nee, spelers als Labyad, Klaiber en Haller komen uit zijn portefeuille. De rest is gewoon gescout door onze scoutingsteam en moet hij gewoon inpassen. Of, en zoals Ten Hag dat helaas vaker doet, verneuken en verkeerd plaatsen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:10 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zo sta ik er ook in. Prachtig hoor analist zijn na je voetbalcarrière. Alleen zijn ze in hun meningen die ze verkondigen even vergeten dat ze zelf vroeger die grote fouten ook maakten en toen niets wilden weten van die kritiek. Dat vindt ik ook.
Daarnaast is voetbal kijken echt een andere hobby. En durf ik voor mezelf wel te zeggen dat ik mijn leven meer voetbal heb gezien dan een groot deel van die gasten.
Het is en blijft een mening en niets anders. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:18 schreef remco k het volgende:[..] Datzelfde geld voor mensen die wel blij zijn met wat er nu gebeurt. Iedereen heeft hier recht op een mening, zo vaak en zoveel men maar wil. Helemaal eens Remco! En dat is dus ook mijn punt.
Wij zijn het ook niet altijd eens, maar na een stevige discussie is het een dag later weer anders en worden de vorige discussies niet benoemt. Mits er aanleiding voor is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:21 schreef remco k het volgende:[..] Dat vindt ik ook. Daarnaast is voetbal kijken echt een andere hobby. En durf ik voor mezelf wel te zeggen dat ik mijn leven meer voetbal heb gezien dan een groot deel van die gasten. Het is en blijft een mening en niets anders. Yep!! En met een computerscherm voor mijn neus waar ik 20000x op kan terugspoelen en waar ik lijntjes kan trekken is het nog veel makkelijker. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:02 schreef remco k het volgende:[..] Ziyech heeft juist ook een hele goede periode als 10 gehad. Van de Beek combineerde beide kwaliteiten juist. Die was bepalend met druk zetten maar heeft ook een meer dan goede steekpass in huis. Ik heb geen idee of Tadic een goede tien is, maar de redenen die jij benoemt ben ik het alles behalve mee eens. Waarom hebben die jongens meer verstand van het spel dan? Ik denk dat dit wel meevalt. Je ziet namelijk ook vrijwel alle voetballers die versneld de cursus behaald hebben falen als trainer. Voetbal in vogelvlucht begrijpen is echt totaal iets anders als voetballer zijn. Ronald de Boer vind ik uberhaubt de laatste tijd geen fatsoenlijke analist. Perez vind ik dan een stuk beter. Verder zitten er alleen maar pannenkoeken die zelden gelijk krijgen over hun uitspraken. Ik denk dat Tadic in het Servisch elftal bewezen heeft een goede 10 te zijn, het verwonderd me dat ook dat ten Hag het nauwelijks heeft geprobeerd met hem.
Ik vermoed/ hoop overigens wel dat hij dit nog gaat doen mits Neres weer fit is. Neres en Antony zijn echte buitenspelers, deze heren laat hij echt niet vanaf positie 10 spelen. Ten Hag stelt Tadic altijd op is mij op gevallen, waar moet hij Tadic dan laten spelen anders dan op 10 ? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:21 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Geloof jij dat spelers als Antony, Klaassen, Kudus en Tadic uit de portefeuille van Ten Hag komen??? Nee, spelers als Labyad, Klaiber en Haller komen uit zijn portefeuille. De rest is gewoon gescout door onze scoutingsteam en moet hij gewoon inpassen. Of, en zoals Ten Hag dat helaas vaker doet, verneuken en verkeerd plaatsen. Nee ik geloof dat geen enkele speler uit de portefeuille komt van Ten Hag. Overmars koopt ze, als ze het niet eens zijn, komt er geen speler. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:27 schreef freakie het volgende:[..] Nee ik geloof dat geen enkele speler uit de portefeuille komt van Ten Hag. Overmars koopt ze, als ze het niet eens zijn, komt er geen speler. Niet helemaal eens. Ten Hag geeft aan dat hij een speler als Klaiber wil hebben en inpassen en Overmars doet de onderhandeling. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:19 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Wat is veel Remco?? Uiteindelijk weten we niet de inhoud van het contract. Ik weet wel dat Ajax steeds vaker een afwachtende houding aanneemt. Ja, ik lachte je 2 jaar geleden uit toen je benoemde dat Ajax een koopzieke club aan het worden is. Ja, ik vond het toen wel meevallen. Tegenwoordig ben ik het volkomen aan het eens zijn met jou. Ik heb eerder al geschreven dat ik mij ernstig zorgen maak over de jeugdopleiding zoals die er nu staat. En die zorgen worden steeds groter en groter. Is dat kritiek aan het adres van Overmars en v.d. Sar? Jazeker! Maar ook aan het adres van Saïd Ouaali. Die blijkbaar te weinig doet om onder de aandacht te brengen dat de jeugdopleiding van Ajax niet zo sterk meer is. Er worden tegenwoordig spelers gehaald voor de bank terwijl je daar ook best jeugd had kunnen inpassen. Spelers die normaal bij Ajax zeker geen kans hadden gehad als de situatie normaal was geweest. En als ik dan de verhalen van Lang lees, neemt die mening alleen maar extra toe. Als Overmars echt zo graag wilde dat Lang bleef, dan had hij niet naar Ten Hag moeten luisteren en zijn eigen plan moeten trekken met deze speler. Het is en blijft lastig omdat je weleens wat hoort. Maar ook weleens wat hoort wat het tegendeel zou bewijzen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:29 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Niet helemaal eens. Ten Hag geeft aan dat hij een speler als Klaiber wil hebben en inpassen en Overmars doet de onderhandeling. Ja en ik vind Klaiber een prima 2e optie achter Mazraoui. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:29 schreef remco k het volgende:[..] Het is en blijft lastig omdat je weleens wat hoort. Maar ook weleens wat hoort wat het tegendeel zou bewijzen. Tja, maar ik zie op dit moment te weinig wat het tegendeel bewijst. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik denk dat Tadic in het Servisch elftal bewezen heeft een goede 10 te zijn, het verwonderd me dat ook dat ten Hag het nauwelijks heeft geprobeerd met hem. Ik vermoed/ hoop overigens wel dat hij dit nog gaat doen mits Neres weer fit is. Neres en Antony zijn echte buitenspelers, deze heren laat hij echt niet vanaf positie 10 spelen. Ten Hag stelt Tadic altijd op is mij op gevallen, waar moet hij Tadic dan laten spelen anders dan op 10 ? Daar speelt hij vaak in een 4-4-2 systeem en is niet echt een 10. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:29 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Niet helemaal eens. Ten Hag geeft aan dat hij een speler als Klaiber wil hebben en inpassen en Overmars doet de onderhandeling. Uiteindelijk zijn ze samen onderdeel en met veel gewicht in het technisch hart.
Overmars zal echter wel vaak het laatste woord hebben aangezien het zijn portefeuille is.
En het is toch ook logisch dat er in het eerste elftal altijd een aantal spelers aanwezig zijn die zijn gehaald op voorspraak van de trainer. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik denk dat Tadic in het Servisch elftal bewezen heeft een goede 10 te zijn, het verwonderd me dat ook dat ten Hag het nauwelijks heeft geprobeerd met hem. Ik vermoed/ hoop overigens wel dat hij dit nog gaat doen mits Neres weer fit is. Neres en Antony zijn echte buitenspelers, deze heren laat hij echt niet vanaf positie 10 spelen. Ten Hag stelt Tadic altijd op is mij op gevallen, waar moet hij Tadic dan laten spelen anders dan op 10 ? Bij Servie staat Tadic voor Duricic of hoe je ook zijn naam schrijft. Dat is normaal een aanvallende middenvelder. Zodra Mitrovic er weer was ging Tadic naar de zijkant. Ja misschien ook een pannekoek dan. Elke trainer gaat met Tadic aan de zijkant spelen als ze spits ook de bal in de voeten wil hebben. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Top, weet ik gelijk waar jij je club graag ziet staan! Spreken over Europees aanhaken (en dan doel ik niet gelijk op de top10) en genoegen nemen met een middelmatige verdediger. En blijkbaar weinig vertrouwen in de jeugd. Wederom ........
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Naar het schijnt heeft men een kleine aanpassing gedaan in de bedragen de afgelopen jaren en is dat niet in verhouding met de verandering in het eerste elftal.
Door het hogere niveau van dat eerste elftal is het daarnaast moeilijker geworden om het eerste ook daadwerkelijk te halen en dit bemoeilijkt de onderhandelingen waarbij Ajax juist weer wat arroganter is geworden juist omdat het de club voor de wind gaat.
Ik denk allemaal logische zaken, alleen bevordert het de kwaliteit van de opleiding niet.
Ik zei destijds ook dat het juist vaak de aanvallers zijn die vertrekken en dat zijn nu ook de posities waar er heel weinig aanwas is.
Het lijkt me een hoofdpijn dossier wat niet zomaar op te lossen is. Anders dan dat de opleiding gewoon nog een grote stap in kwaliteit moet zetten waardoor aansluiting weer makkelijke wordt en hogere bedragen voor jeugdspelers rechtvaardiger worden.
Maar ja, sinds het vertrek van Jonk is dat gewoon een groter en lastiger issue geworden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:21 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Geloof jij dat spelers als Antony, Klaassen, Kudus en Tadic uit de portefeuille van Ten Hag komen??? Nee, spelers als Labyad, Klaiber en Haller komen uit zijn portefeuille. De rest is gewoon gescout door onze scoutingsteam en moet hij gewoon inpassen. Of, en zoals Ten Hag dat helaas vaker doet, verneuken en verkeerd plaatsen. Waarom zouden die niet uit zijn portefeuille komen ? Dit is onzin natuurlijk, heb ten Hag zelf voor de camera horen zeggen dat spelers aangetrokken worden mits heel de technische staf inclusief Overmars het hier 100% mee eens zijn, dus iedere aankoop wordt grondig door genomen met elkaar...het gaat over miljoenen
Was jij nou negatief over ten Hag ??? Dit had ik niet gedacht van jou Hahahaha... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Waarom zouden die niet uit zijn portefeuille komen ? Dit is onzin natuurlijk, heb ten Hag zelf voor de camera horen zeggen dat spelers aangetrokken worden mits heel de technische staf inclusief Overmars het hier 100% mee eens zijn, dus iedere aankoop wordt grondig door genomen met elkaar...het gaat over miljoenen Was jij nou negatief over ten Hag ??? Dit had ik niet gedacht van jou Hahahaha... Reiziger en bogarde hebben daar echt geen zeggenschap in en zijn ook geen onderdeel van het technisch hart. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:38 schreef remco k het volgende:[..] Naar het schijnt heeft men een kleine aanpassing gedaan in de bedragen de afgelopen jaren en is dat niet in verhouding met de verandering in het eerste elftal. Door het hogere niveau van dat eerste elftal is het daarnaast moeilijker geworden om het eerste ook daadwerkelijk te halen en dit bemoeilijkt de onderhandelingen waarbij Ajax juist weer wat arroganter is geworden juist omdat het de club voor de wind gaat. Ik denk allemaal logische zaken, alleen bevordert het de kwaliteit van de opleiding niet. Ik zei destijds ook dat het juist vaak de aanvallers zijn die vertrekken en dat zijn nu ook de posities waar er heel weinig aanwas is. Het lijkt me een hoofdpijn dossier wat niet zomaar op te lossen is. Anders dan dat de opleiding gewoon nog een grote stap in kwaliteit moet zetten waardoor aansluiting weer makkelijke wordt en hogere bedragen voor jeugdspelers rechtvaardiger worden. Maar ja, sinds het vertrek van Jonk is dat gewoon een groter en lastiger issue geworden. Wij liggen hierin op 1 lijn hoor, dus denk dat onze meningen ook niet verschillen. Er wordt echter te weinig gedaan om de jeugdopleiding wel hoog te houden. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Waarom zouden die niet uit zijn portefeuille komen ? Dit is onzin natuurlijk, heb ten Hag zelf voor de camera horen zeggen dat spelers aangetrokken worden mits heel de technische staf inclusief Overmars het hier 100% mee eens zijn, dus iedere aankoop wordt grondig door genomen met elkaar...het gaat over miljoenen Was jij nou negatief over ten Hag ??? Dit had ik niet gedacht van jou Hahahaha... Alleen al door je laatste reactie, zal een discussie met jou verder laten voor wat het is! Triest en zielig tegelijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:37 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Top, weet ik gelijk waar jij je club graag ziet staan! Spreken over Europees aanhaken (en dan doel ik niet gelijk op de top10) en genoegen nemen met een middelmatige verdediger. En blijkbaar weinig vertrouwen in de jeugd. Wederom ........ Sorry maar wil jij dan 2 mazraoutjes hebben. 1 op de bank en 1 op het veld. Kan ik je nu al zeggen dat, dat niet gaat gebeuren. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:37 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Top, weet ik gelijk waar jij je club graag ziet staan! Spreken over Europees aanhaken (en dan doel ik niet gelijk op de top10) en genoegen nemen met een middelmatige verdediger. En blijkbaar weinig vertrouwen in de jeugd. Wederom ........ Gaat trouwens niet om de jeugd. Rensch is nog veel te jong om alles te spelen en moet rustig wat minuten gaan maken. Klaiber kan dit gewoon prima opvangen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:46 schreef freakie het volgende:[..] Gaat trouwens niet om de jeugd. Rensch is nog veel te jong om alles te spelen en moet rustig wat minuten gaan maken. Klaiber kan dit gewoon prima opvangen. Jouw mening, ik zie Klaiber liever niet. Zeker niet met de contractduur die hij heeft gekregen. En ja, dan zie ik liever 2 Mazraoui's! ;-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:13 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jouw mening, ik zie Klaiber liever niet. Zeker niet met de contractduur die hij heeft gekregen. En ja, dan zie ik liever 2 Mazraoui's! ;-) Je weet dat, dat niet realistisch is he. Beide willen dan niet de bank zitten. Klaiber kan je volgend jaar ook weer gewoon verkopen. Hij weet dat hij 2e keus is en heeft daar dan de keuze gemaakt om naar Ajax te gaan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Even over Klaiber gesproken, Rensch doet het aardig en zit nog zat rek in.
Als je dan kijkt naar he jeugd, is het toch 10x logischer om een Rensch te laten rijpen achter onze Nous, in plaats van 5.5 miljoen betalen voor een speler die je zeker niet beter zal maken?!
Spits was nodig, ik sta alleen niet achter hoe dit tot stand komt. Vooraf aan je supporters vragen hun seizoenkaart te verlengen omdat ze financieel hard getroffen worden, om erna een recordaankoop te doen. Daar heb ik gewoon geen begrip voor. Ondanks ik achter het aantrekken van een spits sta.
Maar zo'n Klaiber is totaal niet nodig. Daarmee distantieer je nou juist je jeugd mee.
P.s, dit bericht duurde 25 minuten... Pfff
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Loetje -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:18 schreef Loetje het volgende:Even over Klaiber gesproken, Rensch doet het aardig en zit nog zat rek in. Als je dan kijkt naar he jeugd, is het toch 10x logischer om een Rensch te laten rijpen achter onze Nous, in plaats van 5.5 miljoen betalen voor een speler die je zeker niet beter zal maken?! Spits was nodig, ik sta alleen niet achter hoe dit tot stand komt. Vooraf aan je supporters vragen hun seizoenkaart te verlengen omdat ze financieel hard getroffen worden, om erna een recordaankoop te doen. Daar heb ik gewoon geen begrip voor. Ondanks ik achter het aantrekken van een spits sta. Maar zo'n Klaiber is totaal niet nodig. Daarmee distantieert je nou juist je jeugd mee. P.s, dit bericht duurde 25 minuten... Pfff Helemaal eens Loetje! Bedankt dat je voor je bijdrage 25 minuten nam! ;-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:18 schreef Loetje het volgende:Even over Klaiber gesproken, Rensch doet het aardig en zit nog zat rek in. Als je dan kijkt naar he jeugd, is het toch 10x logischer om een Rensch te laten rijpen achter onze Nous, in plaats van 5.5 miljoen betalen voor een speler die je zeker niet beter zal maken?! Spits was nodig, ik sta alleen niet achter hoe dit tot stand komt. Vooraf aan je supporters vragen hun seizoenkaart te verlengen omdat ze financieel hard getroffen worden, om erna een recordaankoop te doen. Daar heb ik gewoon geen begrip voor. Ondanks ik achter het aantrekken van een spits sta. Maar zo'n Klaiber is totaal niet nodig. Daarmee distantieert je nou juist je jeugd mee. P.s, dit bericht duurde 25 minuten... Pfff 25 minuten, jezus. Haha slecht internet of dikke vingers?
Klaiber is niet nodig? Dus als Mazraoui wegvalt, dan moet Rensch alles spelen. Hij komt er wel hoor, Klaiber is gewoon een speler die Rensch kan gebruiken om te verslaan. Ik vond Rensch erg slecht spelen tegen Utrecht. Het komt wel goed met hem, Klaiber verliest echt zijn waarde niet en vrij weinig risico. En is duidelijk 2e achter Mazraoui. Het is een breedte investering. Zelfs al zou hij 3e zijn achter Rensch, is het geen luxe vooral dit jaar. Wat hebben er achter Rensch zitten? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:25 schreef freakie het volgende:[..] 25 minuten, jezus. Haha slecht internet of dikke vingers? Klaiber is niet nodig? Dus als Mazraoui wegvalt, dan moet Rensch alles spelen. Hij komt er wel hoor, Klaiber is gewoon een speler die Rensch kan gebruiken om te verslaan. Ik vond Rensch erg slecht spelen tegen Utrecht. Het komt wel goed met hem, Klaiber verliest echt zijn waarde niet en vrij weinig risico. En is duidelijk 2e achter Mazraoui. Het is een breedte investering. Zelfs al zou hij 3e zijn achter Rensch, is het geen luxe vooral dit jaar. Wat hebben er achter Rensch zitten? Klaiber laat niet zien dat hij een niveau haalt die Rensch over een jaar niet zou kunnen halen... En dan moet je je jeugd een kans geven! Rensch viel bijvoorbeeld uistekend in tegen PSV. Klaiber stelt namelijk bar en barweinig voor als het om verdedigen gaat.
Zeker als er 50x het woord 'tussenjaar' gebruikt wordt.
Nee, goede hand gebroken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Loetje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:48 schreef Loetje het volgende:[..] Klaiber laat niet zien dat hij een niveau haalt die Rensch over een jaar niet zou kunnen halen... En dan moet je je jeugd een kans geven! Rensch viel bijvoorbeeld uistekend in tegdn PSV Zeker als er 50x het woord 'tussenjaar' gebruikt wordt. Nee, goede hand gebroken Je hebt het hele interview van Overmars gezien toch? Hij heeft nooit gesproken over een voetballend tussenjaar. Hij had het over een financieel tussenjaar. Ja Rensch viel heel goed in, Klaiber is inderdaad middelmaat, meer dan dat gaat ook niet bij ons op de bank zitten. Rensch maakt toch ook minuten. Ik denk dat Klaiber een prima investering is, daar maak je volgend jaar gewoon winst op. Hij is duidelijk een prima extra man om er bij te hebben.
Oei.. hand breken is niet leuk.. ja dan duurt het lang ja haha. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:41 schreef remco k het volgende:[..] Reiziger en bogarde hebben daar echt geen zeggenschap in en zijn ook geen onderdeel van het technisch hart. Die misschien niet maar de scout zelf wel en Overmars ook, jij weet net zo goed als ik dat dit niet over 1 of 2 schijven gaat... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:53 schreef freakie het volgende:[..] Je hebt het hele interview van Overmars gezien toch? Hij heeft nooit gesproken over een voetballend tussenjaar. Hij had het over een financieel tussenjaar. Ja Rensch viel heel goed in, Klaiber is inderdaad middelmaat, meer dan dat gaat ook niet bij ons op de bank zitten. Rensch maakt toch ook minuten. Ik denk dat Klaiber een prima investering is, daar maak je volgend jaar gewoon winst op. Hij is duidelijk een prima extra man om er bij te hebben. Oei.. hand breken is niet leuk.. ja dan duurt het lang ja haha. Juist daarom, dan ga je toch geen 5.5 miljoen pompen in een speler die niet beter wordt en je potentieel een opvolger hebt die binnen een jaar back-up kan zijn daar.
Sorry gap, maar dan snap je het gewoon echt niet.
Yep, 6 weken deze ellende. Met mogelijke operatie langer. Daar weet ik komende week meer over
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:42 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Alleen al door je laatste reactie, zal een discussie met jou verder laten voor wat het is! Triest en zielig tegelijk. Je blijft toch in herhaling vallen, oeverloos ten Hag afvallen mag als we ergens in de middenmoot staan...maar wordt er nu wel erg moe van...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:58 schreef Loetje het volgende:[..] Juist daarom, dan ga je toch geen 5.5 miljoen pompen in een speler die niet beter wordt en je potentieel een opvolger hebt die binnen een jaar back-up kan zijn daar. Sorry gap, maar dan snap je het gewoon echt niet. Yep, 6 weken deze ellende. Met mogelijke operatie langer. Daar weet ik komende week meer over Ja potentieel he, wie zegt dat hij het wel beter gaat doen. Klaiber is degelijk, beter dan Rensch nu. Laten we het zo zeggen. Faalt Klaiber, verliest Ajax 5.5 miljoen(minus verkoop, en overmars kennende is klaiber gewoon 10 miljoen volgend jaar). Als Rensch faalt, omdat hij niet rustig ‘kan’ komen. Dan vergooi je 15/20 miljoen.
Mogelijk operatie. Holy shit man. Ja en operatie duurt ook langer, zolang de ziekenhuizen het zo lastig hebben nu.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door freakie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 19:02 schreef freakie het volgende:[..] Ja potentieel he, wie zegt dat hij het wel beter gaat doen. Klaiber is degelijk, beter dan Rensch nu. Laten we het zo zeggen. Faalt Klaiber, verliest Ajax 5.5 miljoen(minus verkoop, en overmars kennende is klaiber gewoon 10 miljoen volgend jaar). Als Rensch faalt, omdat hij niet rustig ‘kan’ komen. Dan vergooi je 15/20 miljoen. Mogelijk operatie. Holy shit man. Ja en operatie duurt ook langer, zolang de ziekenhuizen het zo lastig hebben nu. Dat denk ik niet. Ajax verkoopt vrijwel iedere speler met enkele minuten al voor 5/6 miljoen. Dan is dat in een financieel tussenjaar gewoon veel logischer.
Ze zijn in ieder geval harstikke koopziek daar geworden en wat er gevraagd wordt, komt er niet |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:58 schreef Loetje het volgende:[..] Juist daarom, dan ga je toch geen 5.5 miljoen pompen in een speler die niet beter wordt en je potentieel een opvolger hebt die binnen een jaar back-up kan zijn daar. Sorry gap, maar dan snap je het gewoon echt niet. Yep, 6 weken deze ellende. Met mogelijke operatie langer. Daar weet ik komende week meer over Aan de andere kant.
Als je ziet hoeveel mazraoui geblesseerd is en daarbij de leeftijd en onbekende kwaliteit neemt van Rensch snap ik wel dat daar iemand voor gehaald is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je blijft toch in herhaling vallen, oeverloos ten Hag afvallen mag als we ergens in de middenmoot staan...maar wordt er nu wel erg moe van... Mooi man, wat ik schrijf of wat voor mening ik heb beslis ik helemaal zelf. Heb ik zo'n triest dom figuur als jou niet voor nodig!! En als je er moe van wordt lijkt het mij simpel mijn reacties te vermijden of het forum te laten voor wat het is.
Hahaha wat een koekwaus ben jij eigenlijk!!
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 - 19:09 schreef remco k het volgende:[..] Aan de andere kant. Als je ziet hoeveel mazraoui geblesseerd is en daarbij de leeftijd en onbekende kwaliteit neemt van Rensch snap ik wel dat daar iemand voor gehaald is. Ik vind Rensch zeker in defensief opzicht niet veel minder dan Klaiber.
Vind Klaiber sowieso een erg matige back |
|
|
|