BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - maandag 18 januari 2021 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 18:02 schreef Eide het volgende:
Overigens meldt Mike Verweij dat de directie van Ajax ook een extra spits wil aantrekken als KJH vertrekt. Daar snap ik helemaal niets van. Ajax heeft Haller, Traore, Brobbey, Tadic en Labyad die allen op die positie uit de voeten kunnen. Er zijn toch wel wat posities te bedenken waar Ajax de versterking beter kan gebruiken.
onbegrijpelijk... koop je verdomme al een spits van 22.5, laat je hunter gaan die al amper speelde dus verlies je qua minuten weinig aan.. en heb je nog zoveel achter de hand... zou ik echt onbegrijpelijk vinden... of zal het dan toch dat tenhag haller perse wou hebben en ze tenhag hebben gepleased maar ze zelf niet zijn overtuigd en daarom nog 1 aan willen trekken.. ik weet het ook niet meer hoor
remco k
 remco k - maandag 18 januari 2021 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 18:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onbegrijpelijk... koop je verdomme al een spits van 22.5, laat je hunter gaan die al amper speelde dus verlies je qua minuten weinig aan.. en heb je nog zoveel achter de hand... zou ik echt onbegrijpelijk vinden... of zal het dan toch dat tenhag haller perse wou hebben en ze tenhag hebben gepleased maar ze zelf niet zijn overtuigd en daarom nog 1 aan willen trekken.. ik weet het ook niet meer hoor
Je weet het niet. En toch in vrijwel iedere post benoemen dat ten Hag de boosdoener is.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 januari 2021 - 19:37   quote  deeplink  
Ik heb gewoon een vermoeden dat overmars heeft geroepen dat ze haller allanger wouden om tenhag buiten schot tehouden.. maar dat mag ik niet vermoeden.. nahja dan heb je pech want doe ik toch.. en dat ik het niet snap, tjah niet raar he... je laat een spits gaan die amper speelde en je hebt nog zoveel opties.. waarom dan alweer miljoenen uitgeven.. haller was immers toch gekocht om dingen veilig te stellen als eerste spits..
Robinho
 Robinho - maandag 18 januari 2021 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 18:02 schreef Eide het volgende:
Overigens meldt Mike Verweij dat de directie van Ajax ook een extra spits wil aantrekken als KJH vertrekt. Daar snap ik helemaal niets van. Ajax heeft Haller, Traore, Brobbey, Tadic en Labyad die allen op die positie uit de voeten kunnen. Er zijn toch wel wat posities te bedenken waar Ajax de versterking beter kan gebruiken.
Eens dat andere posities prioriteit zouden moeten hebben.
Maar aan de andere kant: De Tadic variant werkt niet zo in de eredivisie. Labyad kan echt niet daar. Traore is geblesseerd en Brobbey is een junior die de laatste tijd ook blessures kent. Promes(misschien) en Huntelaar vertrekken. Als Haller zijn poot breekt.....
Daarnaast wilden ze een toptalent aantrekken en a la Neres een half jaar laten rijpen. Deze competitie wordt slopend dus ik snap het wel een beetje.
Ze vragen de rvc om toestemming. Dure jongen dus. Moet toch vanaf bepaald bedrag? 15 miljoen ofzo?
AkaS
 AkaS - maandag 18 januari 2021 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 19:37 schreef nummer10 het volgende:
Ik heb gewoon een vermoeden dat overmars heeft geroepen dat ze haller allanger wouden om tenhag buiten schot tehouden.. maar dat mag ik niet vermoeden.. nahja dan heb je pech want doe ik toch.. en dat ik het niet snap, tjah niet raar he... je laat een spits gaan die amper speelde en je hebt nog zoveel opties.. waarom dan alweer miljoenen uitgeven.. haller was immers toch gekocht om dingen veilig te stellen als eerste spits..
Nou ik weet dat bijna wel zeker! Althans dat was het allereerste wat ik dacht toen ik dit Overmars hoorde uitspreken. Ik geloofde er ook helemaal geen reet van.

Dat ene jaar strooit iedereen zand in de ogen en het heeft er alle schijn van dat ten Hag intern een soort messias is die alles gedaan krijgt. Kan mij niet wijsmaken dat het scoutingsteam van Ajax Labyad en Klaiber zouden scouten.

Haller brengt wel iets wat we niet hadden. Ben er alleen ook niet, nog niet van overtuigd dat hij de oplossing is op het niveau dat Ajax inmiddels openlijk nastreeft.. en dat is CL niveau.
freakie
 freakie - maandag 18 januari 2021 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 19:56 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nou ik weet dat bijna wel zeker! Althans dat was het allereerste wat ik dacht toen ik dit Overmars hoorde uitspreken. Ik geloofde er ook helemaal geen reet van.

Dat ene jaar strooit iedereen zand in de ogen en het heeft er alle schijn van dat ten Hag intern een soort messias is die alles gedaan krijgt. Kan mij niet wijsmaken dat het scoutingsteam van Ajax Labyad en Klaiber zouden scouten.

Haller brengt wel iets wat we niet hadden. Ben er alleen ook niet, nog niet van overtuigd dat hij de oplossing is op het niveau dat Ajax inmiddels openlijk nastreeft.. en dat is CL niveau.
Er zijn voor deze 3 spelers die jij opnoemt, 3 verschillende reden geweest waarom ze zijn gekomen.

Labyad kwam met de aanstelling van Ten Hag. Ik neem aan dat deze uit de hoed van Ten Hag kwam. Hij wilde hem er graag bij hebben.

Klaiber is gewoon goed over na gedacht. Er moest een rechtsback komen. Een betere dan Klaiber die op de bank wil zitten ga je niet vinden. Gewoon een breedte investering.

Haller is 22.5 miljoen voor betaald. Denk je dat Ten Hag zomaar 22.5 miljoen mag uitgeven wanneer er geen rapporten zijn en er niet goed naar gekeken is?
freakie
 freakie - maandag 18 januari 2021 - 20:01   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 januari 2021 door freakie --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 januari 2021 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 20:01 schreef freakie het volgende:

[..]

Er zijn voor deze 3 spelers die jij opnoemt, 3 verschillende reden geweest waarom ze zijn gekomen.

Labyad kwam met de aanstelling van Ten Hag. Ik neem aan dat deze uit de hoed van Ten Hag kwam. Hij wilde hem er graag bij hebben.

Klaiber is gewoon goed over na gedacht. Er moest een rechtsback komen. Een betere dan Klaiber die op de bank wil zitten ga je niet vinden. Gewoon een breedte investering.

Haller is 22.5 miljoen voor betaald. Denk je dat Ten Hag zomaar 22.5 miljoen mag uitgeven wanneer er geen rapporten zijn en er niet goed naar gekeken is?
Heeeyyyy ze zijn Promes vergeten en wie weet Alvarez ook, wie weet kwamen die ook uit de hoed van ten Hag...hahahaha...

Straks zijn Overmars en ten Hag nog homovriendjes... hahaha..

Echt, ik sta ook niet achter alle opstellingen en wissels van ten Hag, ook vond ik Ajax gister zeer zwak spelen, we kunnen van alles aanhalen wat niet goed is van ten Hag, zelfs zijn interviews en uiterlijk worden besproken maar nog steeds krijgt hij het vertrouwen van onze technisch directeur.

Ook ik denk weleens hoe zou dit Ajax spelen met een andere trainer, maar we hebben ten Hag en daar moeten we het mee doen

Bij andere clubs verdwijnt de trainer als de resultaten zo slecht zijn dat ze geen kant meer op kunnen.

Dat is hier toch nog niet aan de orde, ik wil dat ze kampioen worden, het liefst met mooi voetbal zodat we de C.L. weer in kunnen gaan.

Het maakt me dan geen zak uit met welke trainer, hij mag lelijk zijn, niet uit zijn woorden komen, zelfs ook nog homo zijn!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - maandag 18 januari 2021 - 22:59   quote  deeplink  
Ajax vraagt geen transfersom voor Huntelaar en gunt hem dus deze transfer naar z'n andere thuisclub. De RvC van Ajax geeft alleen het vrijgevallen salaris vrij om in de selectie te steken.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 januari 2021 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 19:56 schreef AkaS het volgende:

[..]

precies wat ik bedoel... net zoals het verhaal van lang over tenhag... ook hier houd overmars gigantisch de hand boven de kop van de kabouter als je het mij vraagt..
nummer10
 nummer10 - maandag 18 januari 2021 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 20:01 schreef freakie het volgende:

[..]

om vervolgens timber boven hem nu te verkiezen.. ;) kortom nutteloze aankoop
nummer10
 nummer10 - maandag 18 januari 2021 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 20:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heeeyyyy ze zijn Promes vergeten en wie weet Alvarez ook, wie weet kwamen die ook uit de hoed van ten Hag...hahahaha...

Straks zijn Overmars en ten Hag nog homovriendjes... hahaha..

Echt, ik sta ook niet achter alle opstellingen en wissels van ten Hag, ook vond ik Ajax gister zeer zwak spelen, we kunnen van alles aanhalen wat niet goed is van ten Hag, zelfs zijn interviews en uiterlijk worden besproken maar nog steeds krijgt hij het vertrouwen van onze technisch directeur.

Ook ik denk weleens hoe zou dit Ajax spelen met een andere trainer, maar we hebben ten Hag en daar moeten we het mee doen

Bij andere clubs verdwijnt de trainer als de resultaten zo slecht zijn dat ze geen kant meer op kunnen.

Dat is hier toch nog niet aan de orde, ik wil dat ze kampioen worden, het liefst met mooi voetbal zodat we de C.L. weer in kunnen gaan.

Het maakt me dan geen zak uit met welke trainer, hij mag lelijk zijn, niet uit zijn woorden komen, zelfs ook nog homo zijn!
promes is indd ook door tenhag, of in samenspraak met.. alvarez niet, maar die is wel verkracht door tenhag.. zoals meer spelers.. was zelfs bijna gelukt met f de jong, iemand waar die eigenlijk geen middenvelder in zag maar een cv.. maar je vind hem top... geniet ervan jonge
nummer10
 nummer10 - maandag 18 januari 2021 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 22:59 schreef Eide het volgende:
Ajax vraagt geen transfersom voor Huntelaar en gunt hem dus deze transfer naar z'n andere thuisclub. De RvC van Ajax geeft alleen het vrijgevallen salaris vrij om in de selectie te steken.
netjes van ajax... en slim van de rvc.. en toch zal ik in dat geval schone aanstellen, zowel voor de kleedkamer als eventuele 10 achter kudus..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 januari 2021 - 01:28   quote  deeplink  
https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/137375/perez-ziet-onvermogen-promes-op-tien-stop-alsjeblieft?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

schone op 10 als kudus niet fit is... die ziet dat wel, moeten klaassen en gravenberch hun verdedigende taken wel uitvoeren.. of simpel weg klaassen op 10 (zoals vdbeek voorheen) en martinez gewoon weer als stofzuiger naast gravenberch.. volgens mij ben je dan ook klaar... mjah tenhag
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 januari 2021 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 01:28 schreef nummer10 het volgende:
https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/137375/perez-ziet-onvermogen-promes-op-tien-stop-alsjeblieft?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

schone op 10 als kudus niet fit is... die ziet dat wel, moeten klaassen en gravenberch hun verdedigende taken wel uitvoeren.. of simpel weg klaassen op 10 (zoals vdbeek voorheen) en martinez gewoon weer als stofzuiger naast gravenberch.. volgens mij ben je dan ook klaar... mjah tenhag
Schöne zal het wel worden vrees ik. Gravenberch, Klaassen en Kudus hoop ik snel op.
Anders Blind daar en zo ie zo Martinez Lcv of op het middenveld.
remco k
 remco k - dinsdag 19 januari 2021 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 23:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1 wissel om te problemen op te lossen. En dat pakte goed uit.
remco k
 remco k - dinsdag 19 januari 2021 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 01:28 schreef nummer10 het volgende:

Zelf roepen dat ten Hag mensen op hun echte plek moet zetten en dan wel weer Martinez als middenvelder willen hebben aar hij helemaal niet thuishoort.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 januari 2021 - 12:18   quote  deeplink  
quote:

[..]

Wordt voor de leeuwen geworpen, deed het goed, heb hem op niets kunnen betrappen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 januari 2021 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 januari 2021 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

promes is indd ook door tenhag, of in samenspraak met.. alvarez niet, maar die is wel verkracht door tenhag.. zoals meer spelers.. was zelfs bijna gelukt met f de jong, iemand waar die eigenlijk geen middenvelder in zag maar een cv.. maar je vind hem top... geniet ervan jonge
Leest nou eens, vind ik hem dan een toptrainer ?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 januari 2021 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 11:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Zelf roepen dat ten Hag mensen op hun echte plek moet zetten en dan wel weer Martinez als middenvelder willen hebben aar hij helemaal niet thuishoort.
het blijven proberen op verkeerde plekken als je ziet dat het niet werkt (alvarez, promes, dejong en zo vast nog wat). is heel wat anders volgens mij dan iemand proberen en het werkt(e) wel..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 januari 2021 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 12:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wordt voor de leeuwen geworpen, deed het goed, heb hem op niets kunnen betrappen..
deed die zeker.. daarom snap(te) ik de aankoop ook niet... zei gelijk al gooi jeugd voor de leeuwen als de nummer 1 geblesseerd raakt... nu heb je, mazz, timber en dan pas de aankoop..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 januari 2021 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 12:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

deed die zeker.. daarom snap(te) ik de aankoop ook niet... zei gelijk al gooi jeugd voor de leeuwen als de nummer 1 geblesseerd raakt... nu heb je, mazz, timber en dan pas de aankoop..
Timber was ook geblesseerd. Met Klaiber heb je na Maz wel iemand met Eredivisie ervaring mocht Maz uitvallen.
Timber is ook meer rechtercentrale verdediger toch?
Rensch geen idee hoe ver die is. Keuze Klaiber vond ik geen rare hoor.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 januari 2021 - 14:33   quote  deeplink  
quote:

[..]

Je bedoelt Klaiber, dat is geen super goede verdediger, was ook niet prijzig.
Hij is puur voor de breedte zoals in principe ook Promes en Labyad.

Deze 2 zijn ook geen 1e keus, 1e keus voor LV is Tadic of Neres, Promes is eerder 3e keus
Labyad is duidelijk 2e keus, kan als 2e keus op 9,10 of RV.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 januari 2021 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 14:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je bedoelt Klaiber, dat is geen super goede verdediger, was ook niet prijzig.
Hij is puur voor de breedte zoals in principe ook Promes en Labyad.

Deze 2 zijn ook geen 1e keus, 1e keus voor LV is Tadic of Neres, Promes is eerder 3e keus
Labyad is duidelijk 2e keus, kan als 2e keus op 9,10 of RV.
Promes is een dure voor 2de keus hoor. Hij is inmiddels tweede of derde keus maar dat ligt meer aan hoe hij speelt.
Klaiber, Labyad zijn inderdaad breedte. Zijn denk ik net iets verder dan de jeugd geweest en iets stabieler.

Met alle uitgaande transfers willen ze denk ik ook niet op alleen maar jeugd hoeven gokken.
Nu Rensch en Timber zitten dicht tegen eerste aan maar CV en links back van jong vind ik ook niks.
Middenveld Taylor maar ook nog wisselend. Unuvar staat stil en Brobbey ook net erbij.
Jong Ajax is ook niet zo goed momenteel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 januari 2021 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 15:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Promes is een dure voor 2de keus hoor. Hij is inmiddels tweede of derde keus maar dat ligt meer aan hoe hij speelt.
Klaiber, Labyad zijn inderdaad breedte. Zijn denk ik net iets verder dan de jeugd geweest en iets stabieler.

Met alle uitgaande transfers willen ze denk ik ook niet op alleen maar jeugd hoeven gokken.
Nu Rensch en Timber zitten dicht tegen eerste aan maar CV en links back van jong vind ik ook niks.
Middenveld Taylor maar ook nog wisselend. Unuvar staat stil en Brobbey ook net erbij.
Jong Ajax is ook niet zo goed momenteel.
Zo denk ik er ook over...
Eide
 Eide - dinsdag 19 januari 2021 - 17:24   quote  deeplink  
Carel Eiting is geopereerd in Amsterdam en zal bij Ajax revalideren. Na zijn knieblessure in 2019, waar hij initieel een basisplaats had in het elftal dat de halve finale CL zou halen, leek Eiting bij Huddersfield goed ritme op te doen. Deze nieuwe blessure zet hem tot mei buitenspel. Voor een speler van zijn leeftijd is dat desastreus.

Dit is een jongen die met Frenkie de Jong en Abdelhak Nouri elk middenveld van de Eerste Divisie overhoop speelde. Ik hoop dat hij straks eindelijk wat langer fit blijft en opnieuw voor z'n kans kan gaan.
Eide
 Eide - dinsdag 19 januari 2021 - 17:29   quote  deeplink  
Lasse Schöne maakt vooralsnog indruk op het trainingsveld. Lasse is, ondanks dat hij al een half jaar niets meer heeft gespeeld, hartstikke fit en oogt en traint heel scherp. De Telegraaf meldt dat Ajax, dat initieel geen enkele interesse had om Schöne een contract aan te bieden, dat nu toch overweegt.
Eide
 Eide - dinsdag 19 januari 2021 - 17:35   quote  deeplink  
Eurosport Frankrijk meldt dat Galatasaray Promes mogelijk wil huren. De Turken zouden een Fransman willen huren maar de onderhandelingen verlopen stroef. Promes zou het alternatief zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 19 januari 2021 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 12:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

het blijven proberen op verkeerde plekken als je ziet dat het niet werkt (alvarez, promes, dejong en zo vast nog wat). is heel wat anders volgens mij dan iemand proberen en het werkt(e) wel..
Blablablablabla. Lul je lekker los man.
remco k
 remco k - dinsdag 19 januari 2021 - 21:01   quote  deeplink  
quote:

[..]

Omdat er 1 keer aanspraak gedaan werd op timber op die plek?

Je vergeet Rensch voor het gemak ook maar even.
Eide
 Eide - dinsdag 19 januari 2021 - 21:31   quote  deeplink  
Marc Overmars heeft aangegeven dat Ajax geen vervanger voor KJH zal halen maar dat gaat oplossen met Traore en Brobbey. Dat lijkt mij ook volkomen logisch.
p111
 p111 - dinsdag 19 januari 2021 - 23:16   quote  deeplink  
Zeker had ook niet anders verwacht,ga er nu ook vanuit dat Robbey bijtekend.En hopelijk gaan ze voor van de Ven voor aankomend seizoen een kanjer.
freakie
 freakie - dinsdag 19 januari 2021 - 23:24   quote  deeplink  
quote:

[..]

Je weet dat 1 keer verantwoord Timber op die plek neerzetten niks afdoet van mijn reactie he. Je kan zeker wel eens jeugd inpassen, denk ook dat, dat zeker wel vaker zou mogen. Maar het een keer inpassen van jeugd heeft niet te maken met structureel een speler in de basis moeten zetten.

Van Klaiber kan je ook verwachten dat hij elke wedstrijd een redelijk cijfer haalt. Hij zou niet enorme slechte wedstrijden hebben in ieder geval. Rensch die zou de ene keer een 8 of 9 halen en de andere wedstrijd een 3. Puur omdat andere spelers slimmer enzovoort zijn.
p111
 p111 - woensdag 20 januari 2021 - 10:10   quote  deeplink  
Om deze topic eer aan te doen geef ik effe de namen die ik wel bij Ajax a.s seizoen wil zien.Dat is (Wijndal/Jody Veerman/van de Ven van Volendam. Wijndal als vervanger Nico omdat je alleen op Martinez niet kan gokken,Veerman als de man die de lijnen uitzet op het middenveld en van de Ven als backup voor Blind een jongen die bloedsnel is techn/vaardig rust aan de bal en sterk in de lucht.Ik verwacht eigenlijk geen uitgaande transfers (misschien nog Promes) die unnen we wel opvangen met Trore/Robbey enz ,i zie dus in de voorhoede eigenlijk geen echte aankopen binnen komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 januari 2021 door p111 --
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 10:37   quote  deeplink  
Wijndal heeft zeker het niveau voor Ajax. Ik denk alleen dat AZ hem nooit aan Ajax zal willen verkopen. Dat zie ik dus niet gebeuren. Veerman en Van de Ven vind ik niets beter dan wat Ajax al heeft.

Ik hoop dat we Hanssen en Taylor zien tergkeren naar een acceptabel niveau. Dan zouden ze vanaf volgend seizoen prima mee kunnen als 13e en 14e man in de selectie om zo ervaring op te doen en op termijn een basisplaats af te dwingen. Rensch is voor mij de natuurlijke opvolger voor Mazraoui. Ik verwacht dat er langzamerhand belangstelling zal zijn voor Nous vanuit het buitenland. Verder zie ik binnen de eigen gelederen niet onmiddellijk spelers die de stap naar Ajax 1 snel kunnen/zullen maken.

Ik verwacht dat het voor Ekkelenkamp een heel moeilijk verhaal gaat worden. Goede voetballer, maar uiteindelijk niet het niveau dat Ajax nastreeft denk ik. Als er een club voor Traore komt denk ik dat Ajax deze zomer best zal willen meewerken. De doorbraak van Traore is achterwege gebleven en Ajax lijkt Brobbey toch echt te willen behouden. Bovendien komt Danilo terug. Het alternatief is natuurlijk Danilo verkopen en voor elke transfer van Traore gaan liggen.

Tadic is een interessante. Die kan natuurlijk nog wel ergens fors gaan cashen als afsluiter van z'n carriere. Neres had ik verwacht dat die na deze zomer verkocht zou worden, maar alle blessuregevallen maken dat hij misschien nog wel blijft. Tagliafico zal de stap naar het buitenland nu echt willen maken. Het alternatief is Martinez, mits die blijft wat ook geen uitgemaakte zaak is. Onana natuurlijk fors in de spotlights....

Er is dus best wat potentieel voor veel veranderingen deze zomer.
Twanus1
 Twanus1 - woensdag 20 januari 2021 - 10:40   quote  deeplink  
In het kader van groot denken zou ik proberen Odegaard en Sanchez te huren van Real en Tottenham. Beide zijn ontevreden en willen een (tijdelijke) oplossing. Wijndal, J Veerman en Micky vd Ven zijn ook potentiële AJAX-spelers maar voor Veerman hebben we zelf Taylor al in huis. We zullen zien wat er nog gebeurd!!
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 januari 2021 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 21:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat er 1 keer aanspraak gedaan werd op timber op die plek?

Je vergeet Rensch voor het gemak ook maar even.
nou kijk 2 jeugd spelers... nog beter, dus klaiber een onnodige aankoop..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 11:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Je vergeet dat we 2 teams hebben, we hebben meer dan Ajax1
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 januari 2021 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 10:37 schreef Eide het volgende:
Wijndal heeft zeker het niveau voor Ajax. Ik denk alleen dat AZ hem nooit aan Ajax zal willen verkopen. Dat zie ik dus niet gebeuren. Veerman en Van de Ven vind ik niets beter dan wat Ajax al heeft.

Ik hoop dat we Hanssen en Taylor zien tergkeren naar een acceptabel niveau. Dan zouden ze vanaf volgend seizoen prima mee kunnen als 13e en 14e man in de selectie om zo ervaring op te doen en op termijn een basisplaats af te dwingen. Rensch is voor mij de natuurlijke opvolger voor Mazraoui. Ik verwacht dat er langzamerhand belangstelling zal zijn voor Nous vanuit het buitenland. Verder zie ik binnen de eigen gelederen niet onmiddellijk spelers die de stap naar Ajax 1 snel kunnen/zullen maken.

Ik verwacht dat het voor Ekkelenkamp een heel moeilijk verhaal gaat worden. Goede voetballer, maar uiteindelijk niet het niveau dat Ajax nastreeft denk ik. Als er een club voor Traore komt denk ik dat Ajax deze zomer best zal willen meewerken. De doorbraak van Traore is achterwege gebleven en Ajax lijkt Brobbey toch echt te willen behouden. Bovendien komt Danilo terug. Het alternatief is natuurlijk Danilo verkopen en voor elke transfer van Traore gaan liggen.

Tadic is een interessante. Die kan natuurlijk nog wel ergens fors gaan cashen als afsluiter van z'n carriere. Neres had ik verwacht dat die na deze zomer verkocht zou worden, maar alle blessuregevallen maken dat hij misschien nog wel blijft. Tagliafico zal de stap naar het buitenland nu echt willen maken. Het alternatief is Martinez, mits die blijft wat ook geen uitgemaakte zaak is. Onana natuurlijk fors in de spotlights....

Er is dus best wat potentieel voor veel veranderingen deze zomer.
Indd vrees dat Wijndal hem niet gaat worden of anders heel erg duur.

Veerman op zich prima speler maar ook duur en Kudus, Klaassen, Gravenberch eruit spelen weet ik niet. Taylor komt ook nog.
Die verdediger ken ik niet goed genoeg.

Traore zullen ze niet voor gaan liggen denk ik. Geen spits voor Ajax niet technisch en meer voor team dat de bal voorin vast moet houden.
Brobbey is nu ook minder nu hij niet alles meer op kracht kan doen. Weet ook niet of dat hij echt een grote toekomst krijgt.

Tadic heeft wel dat lange contract en gek van Ajax. Veel geld overtuigd de meeste wel.
Nico, Onana, Alvarez(familie), Martinez(speeltijd) zullen wel kunnen vertrekken.
Maz (Roma interesse ) ook nog.

Wordt weer een flinke uitdaging voor volgend seizoen.
p111
 p111 - woensdag 20 januari 2021 - 13:34   quote  deeplink  
We gaan het zien ik zou even de statestieken en de commentaren van diverse oud spelers opzoeken over van de Ven,ook gisteren weer op hem gelet hij steekt met kop en schouders boven de rest uit.hij had ook geen kind aan dumpries de eerste helft en speelde met de aanvallers van PSV toch hun beste spelers,dat was voor mij de zekerheid die ik zocht,dit wordt de verdediger die Ajax nodig heeft volgend seizoen.O ja wat mij betreft mogen ze Jonk meteen aan stellen als de nw trainer voor volgend seizoen.
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 13:38   quote  deeplink  
Jonk doet het prima in Volendam, maar hij kan niet door één deur met Overmars en Van der Sar. Die twee hebben Ajax gebracht naar waar het nu is en als ik moet kiezen tussen goed beleid en langetermijnplanning of een passant (trainer) dan gaat mijn voorkeur altijd uit naar de stabiele lange termijn.
p111
 p111 - woensdag 20 januari 2021 - 17:27   quote  deeplink  
Dat klopt maar dat is al best een tijd geleden, en ging het toen niet in hoofdzaak tussen hem en Bergkamp ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 12:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Indd vrees dat Wijndal hem niet gaat worden of anders heel erg duur.

Veerman op zich prima speler maar ook duur en Kudus, Klaassen, Gravenberch eruit spelen weet ik niet. Taylor komt ook nog.
Die verdediger ken ik niet goed genoeg.

Traore zullen ze niet voor gaan liggen denk ik. Geen spits voor Ajax niet technisch en meer voor team dat de bal voorin vast moet houden.
Brobbey is nu ook minder nu hij niet alles meer op kracht kan doen. Weet ook niet of dat hij echt een grote toekomst krijgt.

Tadic heeft wel dat lange contract en gek van Ajax. Veel geld overtuigd de meeste wel.
Nico, Onana, Alvarez(familie), Martinez(speeltijd) zullen wel kunnen vertrekken.
Maz (Roma interesse ) ook nog.

Wordt weer een flinke uitdaging voor volgend seizoen.
Natuurlijk komt Wijndal niet, AZ verkoopt hem never nooit niet aan Ajax, maar ook vertrekt Martinez dan per direct.

Martinez de stand inn van zowel Blind als Tagliafico gaat niet nog eens een seizoen op de bank zitten. Ik ga er nu van uit dat Blind niet vertrekt en Tagliafico wel...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 januari 2021 door Jack Huntelaar --
dajax
 dajax - woensdag 20 januari 2021 - 18:02   quote  deeplink  
Bazoer terug halen
remco k
 remco k - woensdag 20 januari 2021 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 11:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Beiden waren geblesseerd. En timber wordt gezien als cv.

Je blijft maar door zeiken over die wissel van zondag.

Maar snap je niet dat dit twee vliegen in 1 klap was en dus een wisse scheelt?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 januari 2021 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 18:02 schreef dajax het volgende:
Bazoer terug halen
Bazoer doet het meer dan prima bij Vitesse.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 januari 2021 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 17:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk komt Wijndal niet, AZ verkoopt hem never nooit niet aan Ajax, maar ook vertrekt Martinez dan per direct.

Martinez de stand inn van zowel Blind als Tagliafico gaat niet nog eens een seizoen op de bank zitten. Ik ga er nu van uit dat Blind niet vertrekt en Tagliafico wel...
Klopt dan verdient Martinez een basisplaats.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 januari 2021 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 19:55 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bazoer doet het meer dan prima bij Vitesse.
Zou best kunnen maar denk niet dat vitas gaat meewerken...
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 januari 2021 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2021 - 12:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar denk niet dat vitas gaat meewerken...
Denk het ook niet
Eide
 Eide - donderdag 21 januari 2021 - 19:35   quote  deeplink  
Volgens ESPN is Valencia voornemens een bod uit te brengen op Alvarez.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0344130